eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷وقتی درمورد و بحث می‌شود، بستگی دارد که در سطح بررسی شود و عاملیت کنار زده می‌شود یا می‌خواهیم را پیدا کنیم و به راهکار‌ها برسیم که اینگونه نمی‌شود! 🔶چراکه امروزه عاملیت‌ها و ساختار‌ها در هم تنیده هستند و ساختار‌ها از بالایی برخوردارند و بدون نمی‌توان به تنهائی عاملیت را محکوم کرد و این دو را باید با نسبت به یکدیگر دید. 🔷برای پیشگیری از فقط رجوع به کافی نیست که موضوع را فقط به عنوان روانشناسی ملاحظه کرد؛ چراکه پدیده‌ها گاه از این سطح عبور کرده اند و هر رفتاری که در جامعه ببیند می‌شود. 🔶بنابراین کاهش میزان پوشش براساس موازین دینی، دلیل آن پاداشی است که گرفته است و این پاداش‌ها لزوماً اقتصادی نیست و به افراد بستگی دارد. ❇️سیستم پاداش دهی امروز به سمت نیست و طرد افرادی که پوشش مناسب را در برخی کنش‌ها و تقابل‌ها دارند دیده می‌شود و این به تدریج در رفتار ایجاد می‌کند. چراکه ساختار‌ها باید ارزش‌ها را کند. 👤دکتر سید غلامرضا حسنی درمیان، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافی جامعه باکرامت 🍀 یعنی دفاع شجاعانه از ، و 🌿 غیرت یعنی وارد نشدن به دیگران و دیگران را به حریم خود راه ندادن ✅ یکی از نقش‎های غیرت، حفظ زنان در جامعه است. 🍃 مردان باغیرت نه تنها خود را حفظ می‎کنند، بلکه با در مقابل ناموس دیگران، زمینه بی حیایی در جامعه را از بین می برند. ⚠️ متأسفانه امروز تلاش‎های زیادی در جهت کم کردن ارزش غیرت و مردان صورت می‎گیرد و های مختلف تلاش می‎کنند تا با برجسته کردن شیوه های نادرست غیرت ورزی، به بروند! 🍂🍃🌺🍃🍂 📌 آیا نباید برای داشتن ، از غیرت کرد؟ @umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سومین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: "چگونگی پذیرش سند 2030" 👤با ارائه آقای دکتر سیدمجید صابری فتحی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه ساعت 16:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، با توجه به وضعیت بهداشتی شهر مشهد، این جلسه صرفاً مجازی برگزار می‎شود. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 اطلاعیه دعوت به همکاری 📣 🌺 باسمه تعالی 🌺 🍃 به اطلاع می‌رساند که بر اساس مصوبه 427 و 840 شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی 13 وظیفه در عرصه گسترش فرهنگ عفاف برعهده دارد. 🍃 به همین منظور از همه افراد و یا تشکل‌هایی که تمایل دارند به صورت در راستای اجرای حداقل یکی از وظایف سیزده‌گانه با اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همکاری نمایند با کانون فرهنگی امین تماس بگیرند و یا به آیدی کانون امین در ایتا یا سروش پیام ارسال کنند. ❇️ شایان ذکر است که این همکاری حداقل به دو صورت خواهد بود: 1️⃣ارائه طرح برای اجرای حداقل یکی از وظایف سیزده‌گانه (البته طرح‌هایی که مبتنی بر بودجه و هزینه مالی نباشد و یا از طریق خیرین تأمین گردد)؛ 2️⃣ آمادگی برای اجرای طرح‌های مُحوَّل (داوطلبین محترم در این مرحله قطعا از حمایتهای معنوی و اداری و قانونی سازمان برخوردار خواهند بود). 📆 مهلت اعلام همکاری: 12 اردیبهشت 1400 🔶 شماره تماس: 09372285579 تلفن ثابت: 05232225200 داخلی 238 ♦️ آیدی کانون امین در ایتا و سروش 👈 @efaf_amin 🌺 با تشکر کانون فرهنگی تبلیغی امین🌺 Kanoon-amin.ir @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافی جامعه باحیا 🌿 تفاوت خجالت، ترس و ✅ زمانی که کسی توانایی کاری را داشته باشد و با خودش آن کار را انجام ندهد، خجالت نکشیده؛ بلکه حیا کرده است. 📛 خداوند ویژگی هایی را در قرار داده است که اگر با حیا همره نباشد، می تواند مسئله ساز باشد. 🍃 سهم عمده ای از در دست زنان جامعه است؛ مثل دانشمندان که سهم عمده ای از علم را در اختیار دارند. ⚠️ حالا اگر دانشمندان یک جامعه خلاف چیزهایی که می دانند عمل کنند، چه تأثیری بر روی سایرین می گذارند. این موضوع دقیقاً در مورد زنان هم صدق میکند. ♨️ اما بی حیایی چطور در جامعه پیدا میکند؟ 📌 آیا نباید به فکر و گسترش حیا در جامعه باشیم؟ 🍂🍃🌺🍃🍂 @umefafgaraei
💠💠💠نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار می‌کند: ☘️تحولات نو‌ در حوزه جنسیت و هویت جنسی☘️ 👤سخنران: سرکارخانم دکتر فریبا علاسوند 🌷عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده 🌷 🗓تاریخ: سه شنبه 7 اردیبهشت ۱۴۰۰ 🕚 ساعت: ۱۱ الی 12:30 🔔به شرکت کنندگان گواهی معتبر ارائه می‌گردد و امتیاز فرهنگی برای اساتید ثبت می‌گردد🔔 ✅ لینک حضور: http://skyroom.online/ch/pezeshkialborz/nahad @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🌻 با سلام و احترام 📣📣📣 اولین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: "عملکرد
🔰اولین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "عملکرد یک‎سال گذشته ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر و برنامه آینده؛ با تأکید بر عفاف و حجاب" 👤با ارائه سردار علی اکبر ، دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ⏰در تاریخ چهارشنبه 18 فروردین ساعت 16:00 🎧 به‎صورت وبینار (vroom.um.ac.ir/saeedy) و همچنین ، با مشارکت حدود اعم از اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار شد. ❇️ سردار افراسیابی ضمن تشریح عملکرد ستاد و نهی_از_منکر، آسیبهای را از زمرۀ منکرات بزرگ عنوان کرد. ایشان منکر بودن بی حجابی، و را پذیرفت؛ اما تأثیرات رفتار نامتناسب آمران به معروف و ناهیان از منکر و به ویژه های اجتماعی را خطر بزرگتری دانست. 🍃🌺🌺🌺🍃 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/b2ZRZkT9yfCiQyg @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: "تبیین ج
🔰دومین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "تبیین جنس، جنسیت و جندر در سند آموزش توسعه پایدار (2030)" 👤با ارائه آقای دکتر سیدمجید ، عضو هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 25 فروردین ساعت 16:00 🎧 به‎صورت وبینار (vroom.um.ac.ir/saeedy)، با مشارکت حدود اعم از اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار شد. ❇️ دکتر صابری فتحی بر تفاوت سه مفهوم جنس (sex)، جنسیت (sexuality) و جندر (gender) اشاره داشت و تبیین نمود سند 2030 به دنبال آن است که افراد شوند تا از سن کودکی، هر یک برای خود یک "" انتخاب کنند. یعنی فارغ از جنسیت بیولوژیکی شان (sex) که مرد یا زن و به ندرت خنثی است؛ خود را به انواع جندرها که بیش از ده ها! نوع است، بنامند! مثلاً فرد میتواند خود را 80درصد مؤنث و 20درصد مذکر و یا خود را هم مرد و هم زن معرفی کند. ایشان تصریح نمود "" معادل فارسی ندارد و به ناچار فعلاً از واژه نامأنوس "جندر" استفاده می‎کنیم. 🌿🌹🌹🌹🌿 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ozWbo7pdyF7cCN3 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: "چگونگی
🔰سومین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "چگونگی پذیرش سند 2030" 👤با ارائه آقای دکتر سیدمجید ، عضو هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 1 اردیبهشت ساعت 16:00 🎧 به‎صورت وبینار (vroom.um.ac.ir/saeedy)، با مشارکت حدود اعم از اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار شد. ❇️ دکتر صابری فتحی، عوامل پذیرش سند 2030 از سوی برخی و جهان اسلام را به چند صورت دسته بندی کرد: به ماهیت غرب، شعارهای معاهدات بین المللی، ملی، رسانه های خارجی، ضعف های داخلی دولتها، های برخی از افراد و تصوّر غلط لزوم طی کردن راه غرب برای پیشرفت صنعتی!. 📖ضمناً دکتر صابری کتاب "واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار 2030: فلسفه، تضادها و چالشها" را نیز، برای مداقه بیشتر موضوع مورد بحث، معرفی نمودند. 🌱🌷🌷🌷🌱 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/QoKjNmAxNgjCnM4 @umefafgaraei
❇️ عوامل مؤثر در گسترش ازدواج‌های نامتعارف در جامعه با بررسی ۵۵ هزار پست در ✅ در چند سال اخیر، بحث جمعیت به یکی از مباحث چالشی در جامعه ایران تبدیل شده است و با بررسی پرکاربردترین هشتگ‌ها و کلیدواژه‌های حوزه جمعیت و فرزندآوری، به بررسی محتواهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی پرداخته است. ⚠️ از میان ۵۵ هزار پستی که سامانه رهنما بررسی کرده است، ۵۹ درصد محتواهای منتشر شده به موضوع و غیررسمی اختصاص داشته است که این موضوعی قابل توجه و است. ✅ طبق نتایج سامانه رهنما، مهمترین عوامل گسترش ازدواج های نامتعارف در عبارتند از: 1️⃣ بالا رفتن سن ازدواج 2️⃣ فرار از پذیرش مسئولیت 3️⃣ مشکلات اقتصادی و ترس از آینده ♨️ در بحث ازدواج های نامتعارف، پست هایی که بیشترین توجه و تعامل را داشته اند، پست هایی هستند که با موضوع «شوگر ددی و شوگر مامی»، به جوانان با افراد متمول با سن بالا، می پردازند که به دلیل مشکلات اقتصادی، نبود کار و هزینه های ازدواج و زندگی، سبک جدیدی از زندگی را در برخی جوانان رقم زده است. 👤 محمدتقی جلیلی‌ صفت رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران 👇 https://www.hawzahnews.com/news/954771/ @umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 چهارمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: "نقش نخبگان در پذیرش سند ۲۰۳۰" 👤با ارائه آقای دکتر سیدمجید صابری فتحی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه ساعت 16:00 🎥همراه با پخش مستند تربیتی و اجتماعی ساعت 15:50 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، با توجه به وضعیت بهداشتی شهر مشهد، این جلسه صرفاً مجازی برگزار می‎شود. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر @umefafgaraei
🍃تأکید بر پوشش زنان به خاطر سلامت اجتماع است نه به دلیل محدود کردن آنها 🍂امروز فرصت تربیتی والدین کم شده است. فرصت تعامل فرزندان با والدین در روز به ۵ دقیقه می رسد. در کنش هاست که ها انتقال می یابد. 🍃ارزش های مادی، بر ارزش های معنوی و اعتقادی، در جهان غلبه پیدا کرده است. وقتی تئوری ها را از می‌گیریم، باید آنها را بومی ‌کنیم. 🍂برای مثال اکنون ، به جای دغدغه فرزند خود، درگیر تحصیلات و درآمد و شغل اوست. حتی اولین سؤالی که از خواستگاران در جلسات خواستگاری از سوی والدین صورت می‌گیرد، درآمد و شغل آنهاست! 🍃پوشش برنامه‌ای برای و امنیت اجتماعی است. در خلأ توسعه نمی یابد، بلکه در کنش ها و روابط متقابل شکل می گیرد. امروزه نمی توان مشکلات به وجود آمده و و رفتاری را صرفاً با کمک مراکز مشاوره حل نمود. ⚠️چرا که کار از حد فرد گذشته است. 🍃برای مثال وقتی باغ میوه را تالار و مجلس عروسی می‌کنند و اندرونی و بیرونی را یکی می کنند، می توان از فرد انتظار داشت که ها را حفظ کند؟ 🍂 تغییر کرده است. در ساختار های امروزی، سخت می شود. عدم رعایت حجاب، امروزه مانند عبور از چراغ قرمز شده و دیگر یک ناهنجاری محسوب نمی شود! 🍂🍃🌺🍃🍂 👤دکتر سید غلامرضا حسنی درمیان، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei
🔰حضرت امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند: 🍀"مَکارِمُ الاَخْلاقِ عَشَرَةٌ: صِدْقُ اللِّسانِ وَ صِدْقُ الْبَأْسِ وَ إِعْطاءُ السّائِلِ وَ حُسْنُ الخُلْقِ وَ الْمُکافاتُ بِالصَّنائِعِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ وَ التَّذَمُّمُ عَلَی الْجارِ، وَ مَعْرِفَةُ الْحَقِّ لِلصّاحِبِ وَ قِرْیُ الضَّیفِ وَ رَأْسُهُنَّ الْحَیاءُ". ❇️ده خصلت نیک از مکارم و فضائل اخلاق است: 1️⃣ راستگویى 2️⃣ صداقت و راستى در وقت سختى و گرفتارى 3️⃣ بخشش به سائل 4️⃣ خوش خُلقى 5️⃣ پاداش در مقابل كارها و ابتكارات 6️⃣پیوند با خویشان 7️⃣ حمایت از همسایه 8️⃣ حق شناسى درباره دوست و رفیق 9️⃣ میهمان نوازی 🔟 و در رأس همه این‌ها و . 📚آثار الصادقین، جلد 62، صفحه 892 🍃🌺🍃🌺🍃 🌺ولادت باسعادت حضرت بر تمام تهنیت باد. @umefafgaraei
📚معرفی کتاب 📣📣📣 کتاب از مجموعه داستان‌های تدوین شده در مسیر عفافگرایی به چاپ رسید. 1️⃣کتاب اول: 🍎 🍎 ✴️پای سیب داستان موزونی است که در قالب 68 بیت و 20 صفحه، به موضوعاتی نظیر ، و امر به معروف پرداخته است. ✅ویژه کودکان 8 الی 10 سال 🍃🍎🍃🍎🍃 👈کاری از اعضای کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی ✏️شعر: فاطمه غلامی 📝مشاوران و ویراستاران محتوایی و ادبی: 👥دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر علیرضا رسولی ❇️عرضه شده در پاتوق کتاب مشهد (ابتدای بلوار وکیل آباد، زیرگذر پارک ملت، از سمت دانشگاه فردوسی) 📞تماس و سفارشات غیرحضوری: 05136060811 📱شبکه های اجتماعی: 09362306987 09157761858 patoqketab.ir 👈ارسال به تمام نقاط کشور @umefafgaraei
🔻 تربیت کردن، کار سختی هم نیست. 🔻 فقط کافیست از کودکی، بر تنش بپوشانیم. 💠خرید لباس‌هایی از قبیل آستین‌حلقه‌ای، شلوارک‌های کوتاه را برای دخترانمان، از پنج‌سالگی به بعد محدود کنیم. اگر هم بچه‌ها دوست داشته باشند چنین لباس‌هایی بپوشند، به آن‌ها آگاهی لازم را بدهیم که فقط در خانه و نه جلوی دیگران، مجاز به پوشیدن چنین لباسهایی هستند. 💠بگذاریم پایه‌های و در آنها از همان کودکی شکل بگیرد؛ چرا که در خیابان‌ها و کوچه‌ها و محیط‌‌های مختلط آن‌قدر زیاد است که، فرزندان باید تحت نظر آموخته باشند که امر خدای مهربان را در هر جایی باید اطاعت کرد، وگرنه دچار تعارض خواهد شد. 💠از بزرگترهای فامیل نیز بخواهیم، گاهی به دختران خردسال مان، به خاطر لباسهای پوشیده ای که بر تن دارند، هدیه ای بدهند و همچنین در برابر همه فامیل به او احترام بخصوصی بگذارند و او را تکریم کنند. به این صورت کودک می فهمد که همگان برای او ارزش قائل هستند نه فقط پدر و مادر. 🔮 به این ترتیب کودک بالایی کسب کرده و می فهمد که با حجابش برای همه است و با این اعتماد به نفس، راه درست را از نادرست تشخیص داده و را انتخاب می کند. 👈به علاوه، داشتن حیا و رعایت مواردی مانند پوشش بدنی در خردسالی، باعث پیشگیری از برخی آسیبها و تنشهای اجتماعی نیز خواهد شد. 📌 اما وقتی دختر بچه ها را در کودکی با لباسهای باز، تحسین کنیم؛ چطور ممکن است که از او انتظار داشته باشیم که در بزرگسالی، بر تن کند؟! @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ازدواج با هولوگرام مجازی 🔴یک مرد ژاپنی با یک خواننده مجازی به نام Hatsune Miku کرد! 🤔 💥وی از زندگی با شخصیت مورد علاقه "هولوگرامی اش" دارد! 🙄 🍂💥🍂💥🍂 ❇️ مفهومی عام‌تر از جنسیت است؛ بنابراین، وقتی در اسناد بین‌المللی (جندر) آورده می‌شود تساوی زن و مرد نیست و معنای بسیار گسترده‌ای دارد. ♨️مطابق گزارش تلگراف، فیس‎بوک، 71 انتخاب برای هویت را برای کاربران انگلیسی قرار داده است. ♨️در وبگاه «اِسلِیت» نیز، 56 مورد از هویت‌های جندر موردِ استفاده در فیس‎بوک لیست شده‌اند. ✅البته نتیجه این نوع نگاه، داشتن رابطۀ جنسی و حتی ازداوج با حیوانات است! 🔥در آمریکا و برخی کشورها نه ‎تنها ازدواج با حیوانات بلکه ازدواج با هر چیزی -حتی با ایستگاه راه‌آهن- قانونی شده است! ✅این در حالی است که در کشورهای غربی، آمار بین زن و مرد در حال است! 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه "تبیین جنس، جنسیت و جندر در سند آموزش توسعه پایدار (2030)": 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ozWbo7pdyF7cCN3 📚برگرفته از کتاب "واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰: فلسفه، تضادها و چالش‌ها" @umefafgaraei
🍃 بدون سودی ندارد. 🍃اگر صد سال هم بگذرد، 🍂ولی نفس خودت را نکنی؛ نگاهت را کنترل نکنی؛ ⚠️در کلاس اوّل درجا خواهی زد. 🍃وقتی به کلاس دوّم خواهی رفت که نفست را کنترل کنی. ✅یا باید را بپرستی یا را. 🍀«لا نجاة الا بالطاعة» ✴️طاعت چیست؟ 🌺طاعت این است که آنچه دلت می خواهد را کنار بگذاری. 👤آیت الله حق شناس 🍃🌺🌺🌺🍃 🐔مرغ خیلی جست‌وخیز دارد و برای همین نمی‌توانیم او را بگیریم، اما اگر از قِلق گرفتن سرش با دست استفاده کنیم، نمی‌تواند راه برود، هرچند که پای تیزی دارد. ⚠️به ‌محض اینکه دست برداشته می‌شود، دوباره این مرغ به جنب‌وجوش می‌افتد. #👀نفس پرجنب‌وجوش ما می‌خواهد هر طرفی که است، سَرک بکشد، برای همین نمی‌توانیم مانعش شویم؛ اما اگر دست روی سرش بگذاریم، به ‌راحتی رامش می‌کنیم. ✅ و التماس به درگاه الهی، دستی فولادی بر روی سر هوس‌ هاست. 🌿🌸🌿🌸🌿 🔰نفس انسانى پيوسته به فرمان می دهد، مگر آن را كه پروردگارم كند: سوره یوسف، آیه 53 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹علامت قبولی روزه 🔴از کجا بفهمیم روزه های ما مورد قبول واقع شده است؟ 🔵 اگر بعد از ماه رمضان در دل خودمان کردیم که: ✅ بر شهوات خودمان بیش از پیش از ماه رمضان مسلّط هستیم؛ ✅بر عصبانیت خودمان ✅بر چشم خودمان ✅بر زبان خودمان ✅بر اعضا و جوارح خودمان ✅و بالاخره بر نفس خودمان بیشتر مسلّط هستیم و می‌توانیم جلو نفس امّاره را بگیریم، ✴️این علامت قبولی روزه ماست... 📚استاد شهید مطهری، آزادی معنوی، ص۵۰ @umefafgaraei
📚معرفی کتاب سفیدِ سیاه تحلیل و بررسی ابعاد پدیده نوظهور 💥ازدواج سفید💥 با رویکردی دینی و روان شناختی 📛، به عنوان نوین چندسالی است وارد فرهنگ ایرانی شده، علاقه منداني يافته و در تقابل با سنت قرار گرفته است. ⚠️در این بین جوانان و خانواده‌هایی بر اثر عدم آگاهی از زوایای این معضل اجتماعی، به آن مبتلا و سرانجام شده‌اند. 💥در اين ميان بعضي آن را مفيد! و کارآمد! و گروهي آن را ضدارزش و آسيب مي خوانند. ❇️کتاب سفیدِ سیاه اولین کتابی است که با و روان‌شناختی این پدیده را بررسی کرده است. مباحث این کتاب که در ۳۵۴ صفحه توسط انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به چاپ رسیده است، در قالب شش فصل تنظیم شده است: 1️⃣فصل اول، شامل مسائل مربوط به ازدواج، ، تعریف و اهمیت آنها در بین دانشمندان و ادیان الهی 2️⃣فصل دوم، تعریف و و نحوۀ شکل‌گیری آن 3️⃣ فصل سوم، بررسی گرایش به هم‌خانگی و تبیین تمایل به ازدواج سفید از زبان موافقان این نوع زندگی با همان و ادبیات 4️⃣ فصل چهارم، بررسي و نقد ماهیت هم‌خانگی و های ناشی از این نوع زندگی 5️⃣فصل پنجم، ارائه راهکارهایی برای با این چالش فرهنگی 6️⃣فصل ششم، نتیجه‌گیری ✍️ نویسنده زهیر احمدی با نظارت دکتر رضا مهکام @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پهلوان سیدکاظم 🔶زن و شوهر همواره، به کمک و هم دیگر نیازمندند و گاهی اوقات این شدت می‌یابد. 🔷خانم از شوهر خود انتظار دارد که در موقع به ‌اش بشتابد و حتّی بهتر از پدر و مادرش از او پرستاری کند و هم‌دردی‌های شوهر را از علایم و می‌شمارد. ⚠️متأسفانه در بین همسران، افرادی دیده می‌شوند که فاقد انصاف و وجدان و عاطفه هستند. ♨️چراکه تا زمان سلامت همسرشان در کنار او می مانند و وقتی که همسر شد، برای و خرج پول برای بهبودی او، انگار که دارند جان‌ می‌دهند!! و اگر بیماری او طول بکشد یا بیش‌تری لازم داشته باشد او را به‌کلی می‌کنند و در پی و دیگری می شتابند. 🌺اما ماجرای داستان دیگری است... 🌺 🌹 35 سال است که مرد خانه، زن خانه هم هست... @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا