eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
452 دنبال‌کننده
319 عکس
241 ویدیو
19 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
#استاد_طاهرزاده: ☘️حقیقتاً آقای رحیم پور ازغدی مبانی دقیقی نسبت به جایگاه تاریخی کربلا در منظر شخصیت
(۱): نیم روز عاشورا فشرده ترین نمایشگاه انسانی تاریخ ماست‌. از طفل ۶ ماهه تا پیرمرد ۹۰ ساله همه حاضر بودند و نقش داشتند. _عرفای بزرگ اهل سلوک گفته اند: منشا شجاعت زینب کجاست؟ معنویت زینب است. 🔻ما رایت الا جمیلا. قدرت روحی زینب که چقدر با خدا یکی شده. یزید این قدر ترسناک بوده که از کل جهان اسلام فقط ۷۰ نفر پای امام‌حسین مانده اند. همه ترسیده اند. _... و زینب در غل و زنجیر، چشم در چشم یزید: 🔻کار ما خیلی تمیز بود ،شما کثیف بودید. رضایت نامه از تقدیر الهی را در بهترین زیباترین‌جملات بیان می کند. 🔻ما رایت الا جمیلا یعنی : کربلا برطبق جلو رفت، نه طبق خواست شما. شما قصد تحقیر و ترساندن ما را داشتید و همه چیز برعکس شد. من از خدا توقع برای برهم زدن صحنه برای جلوگیری از شهادت نداشتم. 🔰تفصیل صوت : https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 🗓۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ... 💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
#استاد_طاهرزاده: ☘️حقیقتاً آقای رحیم پور ازغدی مبانی دقیقی نسبت به جایگاه تاریخی کربلا در منظر شخصیت
(۲): 🔻آدم خائن و بی عرضه مساویست: 🔰  امام صادق (علیه السلام):  مَا أُبَالِي إِلَى مَنِ اِئْتَمَنْتُ خَائِناً أَوْ مُضَيِّعاً ؛ من برايم فرق نميكند كه تو امانت خود را به شخص بسپارى يا كسى كه را نابود ميكند و است (يعنى هر دو بنظر من صحيح نيست كه امانت به آنها بسپارى). حضرت زینب در کربلا نشان داد که هم در احکام‌تشریعی: چه چیز من است هم در برابر حکم تکوینی خدا: چه خواهد افتاد تسلیم‌است. منشا آن یک یقین و تسلیم در آن روح است. راضیه مرضیه است‌ کم‌ترین اعتراض در تکوین که نهایتش، ظهر عاشوراست؛ و نه دربرابر تشریع که باید شما ۷۰ نفر در برابر ۳۰ هزار بجنگید و سپس شهادت و اسارت و شلاق و... اعتراضی ندارد. 🎤تفصیل صوت: https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 ... 💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
#استاد_طاهرزاده: ☘️حقیقتاً آقای رحیم پور ازغدی مبانی دقیقی نسبت به جایگاه تاریخی کربلا در منظر شخصیت
(۳): از ابا عبدالله می پرسیدند که رفتن خودت، پذیرفته است ، اما : 🔻چرا را می بری؟ _نمی دونی اسیر میشن ، _کتک می خورن ، _ بی احترامی میشه ؟؟؟ بله ما می دانیم ،خداوند می خواهد زنان را در زنجیر ببیند. چه اتفاقی می افته. چون باید بریم. بسیار قوی است. زینب می داند در کربلا قرار است چه شود.!!! نشانی از انانیت نیست تا بگوید : پس تکلیف چه می شود؟؟؟ و حرمت ما ؟ و غربت و اسارت چه؟؟؟ یعنی در زینب ، فعل و صفت و قدرت واراده او این است:هرچه خدا می خواهد، شاد بودن به اطاعت خداوند، حتی در غل و خون و زنجیر و شلاق خوردن. توهین می شنوی. نه گانگی است نه . فانی مطلق. این زینب را روایت کنید که : من نیستم. احساسات من ،منافع من ، احترام من ،مساله اصلی نیست. یعنی من نیستم!! سالکی است که فانی شده. احساسات و تعلقات وتعینات خود را هم نمی بیند. اصلا اگر بود صحنه عاشورا نبود. 🔻چون من نبود زیبا شد. عبد فانی از اراده خود در ارده خداست. پس می تواند بگوید: کربلا خیلی زیباست. 🔻این زینب واقعی است. _دنبال عزت حقه، _ ندیدن کائنات ندیدن، _مثل ما اهل خیالات نیست، _زهر طبیعت را می چشدو می زند. 🔻این جمله ما رایت الا جمیلا از هر دهانی نمی تواند بیرون بیاد. از هر روحی بیرون نمیاد. اغلب ارواح ما نمی تونه این جمله رو بگه این یعنی من هویت مخلوقی خودم رو فراموش کردم و فانی و مستهلک شدم در حق. ✍اکنون از خود بپرسیم: ما در سوگ ‌کدامین زینب، به عزا می نشینیم و اشک می ریزیم ؟؟؟ 🎤تفصیل صوت : https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 .... 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ارادت به شهدا ,یک امر عاطفی نیست؛ ارادت به کسانیست که متذکر عالَم ما می‌باشند و در هر دوره از انقلاب، 🔻شهدا ظهور کردند که آن ظهور در دوره قبل به آن شکل رخ نداده بود. تا معلوم شود ما در در هر آغازی را می‌توانیم تجربه کنیم. ظهور شهدای دفاع مقدس عالمی را به ما عطا کرد که در ادامه آن عالم با در دل آن عالم آغاز دیگری به ظهور آمد و با شهید گویا بعد از عالم دفاع مقدس به ظهور آمد و ما بیشتر از قبل در معرض تجلی تجلیات وجود قرار گرفتیم. 🔻آیا نباید باز منتظر آغاز دیگری بود.؟؟؟ ✍و در کدام افق حاضر هستند که با حضورشان می توانند آینده را ببینند و از آن به ما گزارشی بدهندتا اکنون ،دوباره با در سرآغازی دیگر باشیم؟؟؟ و پس از رییس جمهور شهید ،کدامین آغاز را به انتظار نشسته ایم؟ ساده اندیش نباشیم، ما از پیشگویی و ...حرف نمی زنیم ، فرسنگها فاصله است از این حرف های عوامانه تا گزارشگری آینده. آری متفکر با استقرار در ساحتی از اندیشه، می تواند به انتظار بنشیند و ما را نیز به این ساحت فرا خواند. و اکنون است ؛پرسشی که از سر ،برای معنایابی خود، فلذا همواره تازه است؛ چگونه می توان در این تاریخِ بی عالَمی و بی معنایی،گوش های خود را برای شنیدن ندای بی صدایی آماده نکنیم ؛ آن گاه که خدا در هر لحظه ،در دل که در پیش می آید ،ما را به سوی خود فرا می خواند؟؟؟ ... 💠@ziafat_andishe
 من یک بار در یک صحبتی، صبر امام حسین (علیه السّلام) را تشریح کردم. صبرش فقط این نبود که: _ بر تشنگی صبر کند، _بر کشته شدن یاران صبر کند؛ اینها است. این است که دیگران، افراد صاحب نفوذ، افراد آگاه، افراد محترم هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هِی ایجاد تردید کنند. چه کسانی؟ افرادی مثل: _عبدالله جعفر، _عبدالله زبیر، _عبدالله عباس؛ این شخصیتهای برجسته‌ی بزرگ آن روز دنیا، ، اینها هی بگویند نکُن این کار را. هر که باشد، اگر چنانچه آن و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که: 🔻 من دیگر تکلیفی ندارم، اینها که دارند اینجوری میگویند، دنیا هم که دارد آنجوری حرکت میکند، بگوئیم و بگذریم. آن که در مقابل این اظهارات، در واقع وسوسه‌ها، تردیدافکنیها، بایستد و دلش نلرزد و قدم در این راه بگذارد، او همان کسی است که میتواند این را به وجود بیاورد. و امام بزرگوار ما در این جهت تشبّه کردند و اقتدا کردند به سید و سالار شهیدان، که من یک وقتی گفتم و حالا نمیخواهیم وارد این مقوله بشویم؛ شرحش مفصل است. این پاسدارىِ امام حسین است. 🔰بیانات ۱۳ تیرماه ۱۳۹۰ 💠@ziafat_andishe
19.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و ما می خواهیم تاریخ بنویسیم؛ اما نه تاریخی که مرسوم است ومتداول. تاریخی که در آن می شود نگاهبانش ، و بشریت. زنی که در تاریخ بی عالَمی و ناامیدی ، و را می بیند ؛ با او هم عهد می شود ؛ و او را می شنود ؛ دعوت به آینده... و زن چگونه در این دعوت ،نسبت ها و تعلق های خود را می بیند و می یابد؟؟؟ در همین دعوت امام است که نسبت ،تاریخ سازی است، او با امام چیزی را یافته است که در این نسبت فقط با فرزندش برای ، خود را می بیند و حاضر می یابد. و این زن ، در مادریش ،اکنون حاضرترین انسان تاریخ است . حضوری امیدوارانه در استقبال از آینده اش‌. و آیا مساله زن امروز چیزی جز این‌ است: 🔻کدامین دعوت می تواند برای فردا و پس فردای زن امروز ،امید آفرین باشد؟ ایا می توان به که در امروزِ ما پنهان شده، دوباره نگاه کنیم؟؟؟ ... 💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
و ما می خواهیم تاریخ بنویسیم؛ اما نه تاریخی که مرسوم است ومتداول. تاریخی که در آن #زن می شود نگاهبا
اکنون دوباره می توان به پیام رهبری دوباره نگاه کرد ؛ ایشان در پیامی در ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۱ به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور»، نقش زنان مسلمان ایرانی را در بهترین زبان و سخن بیان کردند. به قسمت پایانی پیام توجه کنیم: زن مجاهد مسلمان ایرانی، برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از که زنان مجاهد صدر اسلام بودند. سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌ی زهرا و بر همه‌ی زنان بزرگ صدر اسلام و بر بانوان فداکار و از جان گذشته‌ی ایران اسلامی. اکنون باید پرسید: در چه نحوه از حضور می توان ، زن امروز را به آینده بشارت داد تا امیدوارانه در تاریخ حاضر باشد؟ چقدر به حضور تاریخی او در افق تفکر حضرت روح الله توجه کرده ایم تا اکنون به او ، به عنوان معلم ثانی بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها؛ توجه شود؟؟؟ در کدامین افق می توان انتطار تولد شخصیت هایی در حوزه زن را کشید که دعوتی در حضور آن ها نهفته است ؟ دعوتی که می تواند زن ناامید و خسته تاریخ امروز را به آینده شوق آمیزش بشارت داد. و مگر آینده چیزی جز فهم‌گذشته است؟ و ما تا در گذشته خود درست حاضر نشویم، در آینده هم حضور نداریم. اگر جهان مدرن ، ما را به بهانه حضور در فضای زندگی تکنولوژیک ، به جدایی از سنت های جهان دیروز دعوت می کند ،باید همین نقطه را برای گفت وگو انتخاب کنیم، نقطه ای که در آن از باید گفت و شنید؛ و آیا همان حضور جهانی بین دو جهان برای آینده ما نیست؟ و در این افق می توان از نیازمندی های زیستن در این جهان بگوییم ، سپس نسبت برای حضور زن از این ابهام و پوشیدگی و اجمال به در می آید. تفصیلی بر این متن : https://eitaa.com/ziafat_andishe/718 ... 💠@ziafat_andishe
: فجر صادق دمید و موذن آسمانی در میان زمین و آسمان ندا در داد: صبوحُُ قُدوس رب الملائکه و الرّوح. امام به نماز فجر ایستاد و اصحاب به او اقتدا کردند و ظاهر و باطن و اول و آخر به هم پیوست . میان ظاهر و باطن است که در آن سرگردان است. تن در دنیاست و جان در آخرت ؛ این یک به سوی خاک می‌کشاند و آن یک به سوی آسمان ، و چشمِ حس ظاهر بین است. و آیا مادری در این وادی حیرت، که فاصله میان ظاهر و باطن است ، مقیم نیست؟ وگویی عقل در مقام مادری ان گاه به کمال می رسد که در همین مستقر گردد ، وگرنه عقل ظاهر و رایج ، در این غربت و تنهایی، سرگردان است و در همه جا‌. پای مادر در زمین است ، ولی چشمانش امیدوار به آسمان است و در حیرت خویش ، امیدوارانه و منقطع از عقل حسابگرانه همواره در انتظار است. و آیا زن امروز، به میزان دوری از وادی حیرتِ مادرانه، مقیم نمی گردد؟ چرا که چشم در این وادی وهم ، فقط ظاهر بین است و غافل از باطن عالم . ... 💠@ziafat_andishe
: تابلوی عصر عاشورای را می‌نگرم . از خود می‌پرسم که مگر استاد فرشچیان جز در نسبت خود با امام حسین و در توجه به غربت آل الله این تابلو را خلق کرد؟ واگر امروز کسی در طلب نسبت خود با امام حسین باشد ،جز در توجه به غزه می‌تواند خود را بیابد؟ 🔻و به راستی در عصر غلبه ظاهر بینی ، چگونه از این ظاهر نازیبا و سخت ، صابرانه وشاکرانه عبور کرده و باطن شهادت و اسارت و غربت و بی‌خانه و بی‌خانمانی را می‌بیند؟؟؟ شان زن غزه ، امروز تلاوت آیات الهی است ، آیاتی که حقیقت ایمان را در جهاد یافته اند و باطن مقاومت را که سِرُّالاسرار کربلاست درک کرده اند. چگونه امروز ، زن غزه دلخوش به کنج فراغت و رزق کافی نیست؟ گویی او امروز آمده است تا دوباره به ما تذکری دهد و ما را دعوت به کند که امروز به فراخور تاریخ ما ، غزه کربلا گشته و زن غزه با گذر از ساحت ظاهر، باطن عالم را می بیند. 🔻او امروز خانه و خانمان خود را در بی سروسامانی بنا کرده است ، 🔻درست مثل در کربلا: با نوای کاروان باربندید هم رهان این قافله عزم‌کرب و بلا دارد... ... 💠@ziafat_andishe
این حسین کیست که هرکسی در تب وتاب سوار شدن بر کشتی نجات اوست؟ به این‌کودک و بساط اما نگاه کنید، او چگونه خود را در محضر ابا عبدالله عرضه کرده است؟ یقین او هم فهمید که حسین وقتی دیگر نداشت که فدا کند ، جز جانش ، آن را نیز فدا کرد. همین سینی چای ، رشته حب او به حسین است . و کدام‌ او را به این ارادت زیبا و ساده و خالصانه دلگرم کرده است؟؟؟ 🔻آری، این ، وجود است که فرزندش را با همین یک سینی ساده چای، در کشتی نجات اباعبدالله جای داده است‌. مادری رازی است که هم‌هست و هم‌نیست ، او امیدوار به رحمت واسعه اباعبدالله است. و مکتب کربلا ، در گرو همین است‌. .‌‌.. 💠@ziafat_andishe @khandehhhal‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌al‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🏴‌عظمت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها). ؛ (۱) 📝 رهبر انقلاب: یک مقایسه‌ی کوتاه بین و بین همسر فرعون، مقام زینب کبری را نشان میدهد. در قرآن کریم، زن فرعون نمونه‌ی ایمان شناخته شده است، برای مرد و زن در طول زمان تا آخر دنیا. آن وقت مقایسه کنید زن فرعون را که به موسی ایمان آورده بود و دلبسته‌ی آن هدایتی شده بود که موسی عرضه میکرد، وقتی در زیر فشار شکنجه‌ی فرعونی قرار گرفت، که با همان شکنجه هم - طبق نقل تواریخ و روایات - از دنیا رفت، شکنجه‌ی جسمانی او، او را به فغان آورد: «اذ قالت ربّ ابن لی عندک بیتا فی الجّنة و نجّنی من فرعون و عمله»؛ از خدای متعال درخواست کرد که پروردگارا! برای من در بهشت خانه‌ای بنا کن. در واقع، طلب مرگ میکرد؛ میخواست که از دنیا برود. «و نجّنی من فرعون و عمله»؛ من را از دست فرعون و عمل گمره‌کننده‌ی فرعون نجات بده. در حالی که جناب مشکلش، شکنجه‌اش، درد و رنجش، درد و رنج جسمانی بود؛ مثل ، چند برادر، دو فرزند، تعداد زیادی از نزدیکان و برادرزادگان را از دست نداده بود و در مقابل چشم خودش به قربانگاه نرفته بودند. این رنجهای روحی که برای زینب کبری پیش آمد، اینها برای جناب آسیه پیش نیامده بود. 📝 در روز عاشورا زینب کبری این همه عزیزان را در مقابل چشم خود دید که: 🔻 به قربانگاه رفته‌اند و شهید شده‌اند. بعد از شهادت، آن همه محنتها را دید،: _تهاجم دشمن را، _هتک احترام را، _ مسئولیت حفظ کودکان را، _زنان را. عظمت این مصیبتها را مگر میشود مقایسه کرد با مصائب جسمانی؟ اما در مقابل همه‌ی این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنی»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. بدن پاره پاره‌ی برادرش در مقابل چشم؛ دل به سمت پروردگار عالم، عرض میکند: 🔻پروردگارا! این قربانی را از ما قبول کن. ببینید این مقام، مقام چنین ، چنین دلدادگی نسبت به و ، چقدر متفاوت است با آن مقامی که قرآن کریم از جناب آسیه نقل میکند. این، عظمت مقام زینب را نشان میدهد. (🎙بیانات ؛۱۹ دی ماه ۱۳۸۸) ✍واگر آن نحوه از حضور توحیدی آسیه در کنار فرعون ، شایسته نزول آیه ای است که او را اسوه ای برای همه مردان‌ و زنان تاریخ معرفی کند، پس ،چگونه می توان قرآنی در شان زینب نازل کرد و خواند ، ان‌گاه که در مقابل این همه مصائب ، آیه ای از آیات کتاب وجودش را تلاوت می کند: ما رایت الا جمیلا... و مگر حضور شیر مردانه زینب در کاخ ابن زیاد و یزید ، با آن همه مصیبت و اسارت و محنت و ...قابل قیاس با حضور آسیه در کاخ فرعون هست؟ 🔻و چه زیبا رهبری ، وجود زینب را روشنی گاه وجود برای ابدیت معرفی می کنند تا حواسمان به کتاب وجودی زینب باشد . کلید رمز کتاب وجودی زینب همان‌جمله عظیمی است که فراتر از است، که العبارت للعوام‌ و الاشارت للخواص . پس باید شد تا عازم راهش شویم که فقط در خیمه حسین راه دارند. ... 💠@ziafat_andishe 🖥 @khamenei_reyhaneh‌