#ادامه_سه
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران تصریح کرد: یک #جامعه #بی_سواد و #غیرفعال خوب نیست، نگذاریم این بحران مفهومی اتفاق بیفتد. در جریان #غیردینی، یک خانم درس میخواند، مسئول میشود، مدیر میشود، از سوی دیگر، بچههای انقلابیهای ما #خانه_نشین و #خانه_دار میشوند، بعد چه اتفاقی میافتد؟؛ بنده به عنوان یک #زن از خانه ماندن لذت میبرم، به امر #خانه_داری اهمیت میدهم، #خانه_داری را دوست دارم اما #فعالیت_اجتماعی هم دارم.
#جریان_نخبه_انقلابی باید در جامعه پیشرفت کند
#علاسوند بیان داشت: بخش زیادی از انسانها حوصله ندارند چند وجهی بار بیایند، اما همیشه #جریان_نخبگی و پرتلاش وجود دارد، اجازه بدهید که در این تنوع، جریان #نخبه_انقلابی پیشرفت کند، نسل ما که #نوجوانی و #جوانی را در انقلاب طی کردیم با آن مدل امام خو گرفتیم و سعی کردیم به جای دو انسان زندگی کنیم، این نسل #ازدواج_بهنگام داشتند، #فرزند_آوردند، #فعالیت_اجتماعی دارند و به صورت مجاهدگونه چند عرصه را مدیریت میکنند.
وی با اشاره به نخستین سالگرد درگذشت مرحومه خانم #دکتر_رهبر، نماینده مردم تهران در مجلس و حاجیه #خانم_داودی از اساتید و عضو هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: #خانواده هر دو بزرگوار تأکید داشتند که ایشان برای خانواده کم نگذاشتند در عین حال در عرصههای #اجتماعی فعالیت داشتند.
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران اظهار داشت: این مدل، #مدل استثنایی #انقلاب_اسلامی است که داریم مخدوش میکنیم. در کشورهای دیگر عجیب است که #بانویی هم #درس_خوانده، هم #ازدواج کرده، #فرزند دارد و #کار هم میکند، در کشورهای دیگر میگویند یا #کار و یا #خانواده.
#علاسوند اضافه کرد: در کشورهای دیگر برای اینکه از #ظرفیت_زنان استفاده کنند و مشکل جمعیتی را حل کنند، یارانه مادری دارند و حمایتهای زیادی میکنند.
وی با اشاره به ایجاد بحران ذهنی و احساس گناه دادن به #زنان_شاغل، تصریح کرد: امروز وضعیت کشور خاص است و خانوادهها باید به #دختران و #پسران جوان کمک کنند تا جمعیت کشور افزایش پیدا کند و ما از این بحران عبور کنیم، اما در شرایط معمولی و نرمال، #دستاوردهای امام انقلاب را مخدوش نکنید.
#زن_تراز_اسلامی
#زن_تراز_انقلاب_اسلامی
#زن_تحصیلکرده
#زن_ايرانی
#زن_و_انتخابات
#کرامت_زن
#زن_کرامت_انسانی
#زن_کرامت_الهی
#الگوی_سوم_زن
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(فیلم) مصاحبه با #دخترها : با #پسر با ماهی چهار تومن حقوق #ازدواج میکنی ؟
ویدیو مصاحبه با #دختران و #والدین درباره #ازدواج با پسری که حقوقش ماهیانه چهار میلیونه رو ببینید.
یک #مصاحبه بسیار جالب و دیدنی با #دختران و #پدر و #مادرها درباره اینکه پسر باید چقدر حقوق داشته باشه تا بهش زن بدی (باهاش #ازدواج کنی) که ویدیو اون در شبکه های اجتماعی مورد توجه کاربرا قرار گرفته است.
جالب اینجاست که تعداد کمی از اونها پسری با چهارتومن حقوق رو مورد مناسب #ازدواج میدونن و جالب تر اینکه حقوق متداول کسب و کارها الان چهارتومن و کمتره حتی .
#سختی_زندگی_زناشویی
#فشار_اقتصادی
#مشکلات_مالی
#سختگیری_والدین
#دوری_از_تجملات
#ازدواج_بهنگام
#آنتی_فیمینیستی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
کلکسیون #فیلم_های_فمینیستی،'گزارشی اجمالی از آثار #تهمینه_میلانی
نویسندگان: #حسن_احمدیان_دلاویز
منبع: حوراء سال 1388 شماره 32
#چکیده
نگاه #میلانی به جامعة #زنان نگاهی #زن_گرایانه است نه #انسان_گرایانه، لذا برای تثبیت یک قشر، قشر دیگری را نفی کرده و برای اثبات یک #انسان، #انسان دیگری را انکار میکند. این نوع نگاه همان بینش اغراقآمیز و سیاه و سپید در #سینمای قبل از انقلاب است که از یک فرد نگاه کاملاً منفی یا کاملاً مثبت ارائه داده و او را بر منبری بلند شده از افراطهای ذهنی بشری مینشاند. محکوم کردن یک انسان برای اثبات حقانیت انسان دیگر، واقعیت امر را زیر سؤال برده و حقانیت قهرمان فیلم را نیز مخدوش میکند چرا که بالا رفتن از نردبان انکار دیگری، اثباتی پوشالی و سست به ارمغان میآورد، لذا پرهیز از مطلق انگاری،به مخاطب کمک میکند تا مفهوم فیلم را بهتر درک کرده و با شخصیت داستان همذاتپنداری کند.
#سینمای_میلانی به نوعی #سینمای_اعتراض است. #اعتراض به «#امر_مردانه و #اطاعت_زنانه». او زاویة دوربین خود را بر #چهرة_شکسته و #تکیدة_زنهایی زوم میکند که مجموعهای از خواستهای سرکوب شده و آرزوهای بر باد رفتهاند. نوشتار پیش رو گزارشی اجمالی است از پرونده #فیلم_های_فمنیستی_میلانی که به نظر خوانندگان می رسد.
#ادامه_یک
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_دو
نگاه #میلانی به #جامعة_زنان نگاهی #زن_گرایانه است نه انسان گرایانه، لذا برای تثبیت یک قشر، قشر دیگری را نفی کرده و برای اثبات یک انسان، انسان دیگری را انکار میکند. این نوع نگاه همان بینش اغراقآمیز و سیاه و سپید در سینمای قبل از انقلاب است که از یک فرد نگاه کاملاً منفی یا کاملاً مثبت ارائه داده و او را بر منبری بلند شده از افراطهای ذهنی بشری مینشاند. محکوم کردن یک انسان برای اثبات حقانیت انسان دیگر، واقعیت امر را زیر سؤال برده و حقانیت قهرمان فیلم را نیز مخدوش میکند چرا که بالا رفتن از نردبان انکار دیگری، اثباتی پوشالی و سست به ارمغان میآورد، لذا پرهیز از مطلق انگاری،به مخاطب کمک میکند تا مفهوم فیلم را بهتر درک کرده و با شخصیت داستان #همذاتپنداری کند.
#سینمای_میلانی به نوعی #سینمای_اعتراض است. #اعتراض به «#امر_مردانه و #اطاعت_زنانه». او زاویة دوربین خود را بر چهرة شکسته و تکیدة زنهایی زوم میکند که مجموعهای از خواستهای سرکوب شده و آرزوهای بر باد رفتهاند. «فرشته»های فیلمهای #میلانی #زنانی #ضربهپذیر هستند که در جامعهای به شدت #مرد_سالار و #زنستیز، تمام شخصیت خود را بخاطر رفتار جامعة مردان سرکوب شده میبینند از دید #میلانی، زنان در هر طبقه #اجتماعی؛ #فقیر، #غنی، #مذهبی، #غیرمذهبی، #سنتی و #مدرن دچارمشکل #تبعیض_جنسیتی هستند.
سینمای این کارگردان «#اسمی» #زنانه را با خود یدک میکشد و این مسئله، چه #میلانی بخواهد یا نخواهد با توجه به مجموعة فیلمها و خواستهای او بر آثارش بار میشود. او در قانون کندوکاو کرده و آن را برای #دفاع از #مشکلات_زنان ناکافی و ناکارآمد میداند. این مسئله به وضوح در فیلم «#دو_زن» و صحنة دادگاه فرشته نمود یافته و در #نیمة_پنهان نیز در لایههایی نهفته به چشم میآید. نگاه این نویسنده به مسائل #زنان نگاهی #واقعگرایانه نیست و حتی نمیتوان مؤلفههای جامعة ایدهآل را از درون آثار او جستجو کرد چرا که ایشان با محکوم کردن قشر #مردان و انسانهایی با #جنس_مرد اقدام به بررسی #مشکلات #زنان نموده و با تصویری #سیاه از یک انسان، به دنبال تصویری #سفید از «#فرشتههای» آثار خود میگردد. او تلاش میکند این مسئله را گوشزد کند که در جایی در همین نزدیکی و شاید همسایگی ما #زنی زیر فشارهای یک #مرد تمام شخصیت و خواستههای خود را بر باد رفته مییابد. اما این تمرکز و سیاهنمایی بر شخصیت #مرد و #اغراق در بازنمایی این جنس به عنوان #موجودی #فاقد_عاطفه و #درک، صحت و سقم #شخصیت_زن را زیر سؤال برده و مشکلات او را شاید ناشی از این سیاهنمایی قلمداد کند. #میلانی خود بر این باور است که بازنمایی شخصیت زنان در آثارش برخاسته از سیاهنمایی مردان نیست. اما آنچه بصورت معقول از آثار او بدست میآید شخصیت غالب مردان این آثار است که اگرچه هیچ کدام مشکلات قانونی #مجوز_طلاق را در کارنامة خود ندارند؛ اما #مردانی #فاقد_درک و #عاطفه بوده و هرگز #شخصیت_زن را به عنوان یک انسان درک نمیکنند. سؤال اینجاست که آیا مردان مجموعهای از «اوامر» و زنان مجموعهای از «اطاعت» هستند و آیا تصویر واقعی زنان و مردان در جامعة امروز ایران اینگونه است؟
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_سه
#اولین_فیلم_بلند_تهمینه_میلانی که با موضوع #زنان بر پرده رفت «#بچههای_طلاق» در سال 1368 بود که به عنوان #اولین_کار_سینمایی این نویسنده و کارگردان توجه مخاطب خصوصاً قشر #زنان را به خود جلب کرد. #بچههای_طلاق، #ملودرامی پیرامون #جایگاه_زن و #وضعیت #خانوادگی_زنان در جامعهای #مردسالار بود که به #زن به عنوان موجودی آسیبپذیر در دنیای سرد و #خشونتبار #مردانه مینگریست. #زنان این فیلم همگی از #مردان زندگی خود آسیب دیده و یک #مرد گاه در قالب #پدر و زمانی در رنگ #همسر عرصة زندگی را بر #همسر و #دختر خود به شدت تنگ کرده و حتی #مادر خویش را به ستوه آورده است. این فیلم که اولین فیلم بلند #تهمینه_میلانی به حساب میآید به خوبی تمایلات و گرایشهای این کارگردان را تعریف کرده و توجه خاص او را به مشکلات زنان جامعه نشان میدهد.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_چهار
#فیلم_افسانه_آه» اثر دیگر این کارگردان، سعی دارد با رویکرد روانشناختی و با نگاهی علمی و عمیق به همین موضوع بنگرد اما هرچه بیشتر در اپیزدهای خود به زن داستان توجه میکند، موضوع را بیشتر به سطح آورده و از لحاظ عمق و معنا، فیلمی شعارگونه و سطحی ارائه میدهد. این اثر از چند اپیزود مختلف تشکیل شده که هرکدام به تکمیل دیگری کمک میکنند. شخصیت اصلی فیلم زنی است که در بستر مشکلات خویش، ناامیدانه از زندگی پشیمان شده و از ذهن «#آه» را میآفریند. «#آه» همچون فرشتة آرزوها، زن را به موقعیتهای مختلف برده و او را جای کسانی مینشاند که گمان میکند از او خوشبختترند و در پایان هر اپیزود، به این نتیجه دست مییابد که #زنان در هر مقام و موقعیت #اجتماعی، #اقتصادی و #فرهنگی با #مشکلات_فراوانی دست به گریبان بوده و قشری آسیبپذیر، رنجور و بیحمایت هستند. نقطة مشترک در تمام این اپیزودها و داستانهای مختلف این فیلم، علت #مشکلات #جامعة_زنان، #جامعة #مرد_سالار و #زن_ستیز است. #میلانی با نسبت سنجی رابطه زن و مرد به این نتیجه میرسد که نگاه جامعه به این دو جنس هیچگاه عادلانه نبوده و فرازهای زندگی مردان، فرودها و کاستیهای بسیاری در زندگی زنان بوجود آورده است لذا تیغ تیز انتقاد خود را بر جامعة #مرد_سالار نشانه میرود. «#آه» یا همان روان #مردانة_زن، به گفته خود #کارگردان موجودی است که نه #زن است نه #مرد یعنی همان انسان ایدهآل از نگاه #فمینیستهاست.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_پنج
#فیلم_دو_زن» فیلمی کاملاً متفاوت است. میتوان آن را شروع رسمی #سینمای_فمینیستی در ایران معرفی کرد. اگرچه قبل از آن #فیلم_های_فمینیستی متعددی ساخته شد اما «#دو_زن» مجموعهای از همة المانها و مولفههای #سینمای_زنان است. نگاهی در نهایت سیاهنمایی و اغراق به درک #مرد از روان و #شخصیت_زنانه که از #زن #شخصیتی_قربانی، #واپس_مانده و #آسیب_دیده میسازد.
#زن در این فیلم که با همان نام آشنای #فرشته_قربانی تمامعیار #جامعهای #سنتی و #مرد_سالار است. #مردان زندگی فرشته همگی در دنیای #مرد_سالار خود غرق شده و از قاضی دادگاه تا #همسر، #پدر و #خواستگار_فرشته، همگی #اسباب #رنجوری و #بیچارگی او را فراهم میکنند. #همسر فرشته او را در خانة خود حبس کرده و کتابها و وسایل ارتباطی او را پنهان میکند و محرومیتی شدید برای او بوجود میآورد. اولین نکتهای که در مشاهدة این فیلم به چشم میآید؛ نسبتسنجی آشکار شخصیت #زن و #مرد و تعریف این دو شخصیت به عنوان #جهان_مردانه و #جهان_زنانه است اما در این نسبتسنجی، چند واقعیت نادیده انگاشته شده است و #میلانی سعی میکند با انکار مرد، به تثبیت زن و حل مشکلات او دست یابد. او از #بیماری_روحی و #حساسیت_گونه_مرد بر رفتارهای #همسرش پلی میسازد تا مشکلات و محدودیتهای فرشته را نمود بخشد.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_پنج_فیلم_دو_زن
اما همین #سیاهنمایی #افراطی از #جهان_مردانه، روان مخاطب را آزار داده و زمینة همذاتپنداری کامل زنان با شخصیت فرشته را محدود و کمرنگ میکند. این خطا در حرکتهای #فمینیستی خصوصاً #فمینیستهای #موج_اول کاملاً مشهود است و اصلاً همین خطا و سیاهنمایی اغراقآمیز از #جامعه_مردان #موج_اول را کمرنگ کرده و جنبش زنان را به سمت و سویی دیگر سوق میدهد. #میلانی در تمام فیلمهای خود #زن را از حاشیه بیرون آورده و در مرکز کادر مینشاند و قهرمان اکثر فیلمهای خود را از میان #زنان برمیانگیزد اگرچه قهرمان در فیلمهای او تنها به معنای حضور پررنگ یک #جنس است و الا زن در آثار او کلیکسیونی از #شکست و #رنجوری در جامعة #مردانه است.
در پایان فیلم «#دو_زن» که مصادف با مرگ همسر فرشته است سؤال دیگری مطرح میکند و آن این است؛ فرزندان به چه کسی سپرده خواهند شد و فیلم با این نقطه بحران و شروعی دوباره در مشکلات قانونی زنان به پایان میرسد.
#میلانی در مورد فیلم «#دو_زن» اینگونه میگوید:«دو زن در واقع اعتراضی است به اصول و قوانین جامعة مردسالار و بیان این موضوع که افراد در درون این جامعه، بیمار و به نوعی قربانی جامعة #مردسالارند.» از نظر او اصول جامعه، بیشترین حق را به مردان داده و دایرة آزادی زنان را بسیار محدود میکند لذا او خود را ملزم میبیند تا در آثار خود با فرهنگ این جامعه مقابلهای جدی کرده و به عنوان یک فیلمساز، زمینهسازی که تحول فرهنگی شود.
فیلمهای #میلانی بر جهان #زنانه هیچگونه تمرکزی نداشته و مانند #فیمینستهای اولیه این جهان را نادیده گرفته و گاه انکار میکند و به همان دلیل که تفکر فمینیسم دیگر پاسخگوی نیازهای جامعة زنان نبوده، آثار او نیز حلالی برای مشکلات این قشر نیست. انتخاب نام «#فرشته» برای زنان این فیلمها بر #پاکی و بیآلایشی #جنسیت_زن تکیه داشته و او را به عنوان موجودی بیگناه معرفی میکند که همواره مورد ظلم واقع شده و نقشی در این #ستمکاری و ستمپذیری ندارد.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_شش
#میلانی در فیلم بعدی خود #فیلم_نیمه_پنهان بیپروا و افشاگرانه به بیان مواضع #فمینیستی خود پرداخته و #فیلم را بر اساس موضع #جنبش_زنان و #مطالعات_فمینیستی بر پرده میبرد. این فیلم به خاطر بیان شعارگونه مواضع #کارگردان بصورت #کلیشهای و عریان به صورت #بیانیهای_آشکار درآمده است. او حتی در مسئله #عشق_به_غیر_همجنس بیانیهای کاملاً #فمینیستی ارائه داده: «#عشق به #غیر_همجنس، #احساسی #غریزی است؛ اما اگر در کوران #مبارزه قرار گیریم باید قادر باشیم از این #عشق بگذریم». #میلانی با این اعلام، #رابطة_زناشویی و #عشق_به_همسر را نیز زیر سؤال برده و بر نظر #فمینیست_رادیکال مبنی بر #استثمار_جنسی_زن توسط #مرد حتی #همسر تاکید میکند.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_هفت
#فیلم_واکنش_پنجم با تب تند مبارزهای آشکار میان دو #جنس #زن و #مرد به #مبارزه_با_مردان به عنوان عامل #سرکوبی #شخصیت_زن برمیخیزد. این فیلم با موضوع #حضانت_فرزندان، #قانون و #فرهنگ_جامعة_مرد_سالار را به انتقاد گرفته و به این مسئله با نگاه کاملاً #احساسی و #انتقام_جویانه مینگرد. در این فیلم جامعة #مردان در مقابل جامعه #زنان، صفآرایی کرده و با تصویر #مردانه «#بزن_بهادر» و #زنانی #ضعیف و #ستم_دیده از مردان زندگی خود، تصویر سیاهی از فضای درآمده و دنیایی مردانه داشته باشند لذا طبق آموزههای این فیلم، دنیای #زنانه هیچگاه قادر به قد علم کردن در برابر #جنس مخالف نبوده و #مرد شدن تنها راه مبارزه است. در «#واکنش_پنجم» هیچ خانوادهای خوشبخت نبوده و تمام زنان فیلم با مردانی برخواسته از جامعهای ضدزن دست به گریبانند. تعریف خانواده در این فیلم، بستری برای تحقیر و سرکوب جنس زن و جامعهای کوچک و تشکیل یافته از خشونت مردانه و ستمپذیری زنانه است. در مجموع آثار میلانی نگاهی بدبینانه به خانواده و تمام عناصر آن؛ شوهر و فرزندان وجود دارد که به عقیدة فمینیستها باعث محدودیت زن میگردد و میلانی با این جامعة کوچک سر ناسازگاری دارد لذا این کارگردان خواسته یا ناخواسته بدنبال همان اندیشه فمینیستی یعنی تخریب خانواده به عنوان اولین جامعه ضد زن است. اما فیلمهای او تنها احساس تقابل و مبارزه جنسیتی را بوجود آورده و نتیجهای به همراه ندارد.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_هفت
«واکنش پنجم» با تب تند مبارزهای آشکار میان دو جنس زن و مرد به مبارزه با مردان به عنوان عامل سرکوبی شخصیت زن برمیخیزد. این فیلم با موضوع حضانت فرزندان، قانون و فرهنگ جامعة مردسالار را به انتقاد گرفته و به این مسئله با نگاه کاملاً احساسی و انتقامجویانه مینگرد. در این فیلم جامعة مردان در مقابل جامعه زنان، صفآرایی کرده و با تصویر مردانه «بزن بهادر» و زنانی ضعیف و ستمدیده از مردان زندگی خود، تصویر سیاهی از فضای درآمده و دنیایی مردانه داشته باشند لذا طبق آموزههای این فیلم، دنیای زنانه هیچگاه قادر به قد علم کردن در برابر جنس مخالف نبوده و مرد شدن تنها راه مبارزه است. در «واکنش پنجم» هیچ خانوادهای خوشبخت نبوده و تمام زنان فیلم با مردانی برخواسته از جامعهای ضدزن دست به گریبانند. تعریف خانواده در این فیلم، بستری برای تحقیر و سرکوب جنس زن و جامعهای کوچک و تشکیل یافته از خشونت مردانه و ستمپذیری زنانه است. در مجموع آثار میلانی نگاهی بدبینانه به خانواده و تمام عناصر آن؛ شوهر و فرزندان وجود دارد که به عقیدة فمینیستها باعث محدودیت زن میگردد و میلانی با این جامعة کوچک سر ناسازگاری دارد لذا این کارگردان خواسته یا ناخواسته بدنبال همان اندیشه فمینیستی یعنی تخریب خانواده به عنوان اولین جامعه ضد زن است. اما فیلمهای او تنها احساس تقابل و مبارزه جنسیتی را بوجود آورده و نتیجهای به همراه ندارد. فرشته در «دو زن» حتی پس از مرگ شوهرش آرامش نداشته و مسئله حضانت فرزندان را مورد سؤال قرار میدهد و در واکنش پنجم، پس از مبارزهای نفسگیر میان دو جنس زن و مرد، فرشته در زندانی تاریک اسیر شده و سایة تنومند و سیاه مردی «پدر شوهرش» بر سر او سنگینی میکند و پایانی غمانگیز و سراسر شکست برای زن به ارمغان میآورد، حتی بدبینترین #فمینیستها هم پایانی بیهوده برای مبارزه خود تصور نمیکنند.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
QVE_Volume 14_Issue 27_Pages 131-156.pdf
3.87M
#مقاله #رابطه_فمینیسم_و_قرآن با تاکید بر آیه قوامین
نویسندگان #سجاد_نوریان #جواد_مصلحی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اوج تربیت دینی این است که زن را سیاسی بار بیاورد
#نقش_زنان در #ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف
استاد #پناهیان
#تربیت_دینی
#ظهور_امام_زمان
#زن_تراز_اسلامی
#زن_کرامت_الهی
#آنتی_فیمینیستی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 روایت #استاد_عالی از هدایت #شهید_برونسی توسط #حضرت_زهرا(س) در حضور #امام_خامنهای و شهید #حاج_قاسم سلیمانی
وقتی #حضرت_زهرا(س) راه برون رفت از میدان مین و محاصره دشمن را به شهید برونسی نشان میدهد...
#فرماندهان #جنگ_نظامی در عین تلاشهای خودشون، نگاهشون به آسمان بود، نه به قدرتهای پوشالی...
✍️شهید #برونسی:
"خدايا! اگر میدانستم با مرگ من يک #دختر در دامان #حجاب میرود، حاضر بودم هزاران بار بميرم تا هزاران #دختر دردامان #حجاب بروند."
https://eitaa.com/Antifeminism2
🗓به مناسبت ۲۳ اسفند، سالروز شهادت #شهید_عبدالحسین_برونسی
#تربیت_دینی
#تربیت_الهی
#آنتی_فیمینیستی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اینجا مدرسه ای در #اسرائیل است
🔻 ببینید چگونه بر روی اعتقادات خود پایبند هستند
🔸 آنوقت شبکه #نفوذ در مدارس کشور ما #شهادت و #جهاد را حذف میکند !!
⭕️ اینگونه اعتقاد سازی میکنند ...
#تربیت_فرزندان
#تربیت_صهیونیستی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
حضرت+فاطمه+معصومه+(سلام_الله_علیها)_1606315453.0946.pdf
538.2K
#زندگینامه و #کرامات حضرت فاطمه معصومه (سلاماللهعلیها)
#جزوه موضوع: زندگینامه و #کرامات #حضرت_معصومه (سلام الله علیها)
#زن_تراز_اسلامی
#زن_کرامت_الهی
#تربیت_الهی
#تربیت_اسلامی
#آنتی_فیمینیستی
#فمینیسم
#الگوی_سوم_زن
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
ابتکار عجیب #زنان_بدنساز در #تهران؛ #نقاشی به جای #ماسک
ابتکار عجیب زنان بدنساز در تهران؛ نقاشی به جای ماسک
این ورزشکاران میگویند که رنگ آمیزی چهره به شکل ماسک تاثیری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد، اما به آنها هنگام انجام تمرینات ورزشی آرامش میدهد.
اقتصاد۲۴ - خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی از یک باشگاه بدنسازی زنان در ایران نوشت: زنان ایرانی در یک باشگاه بدنسازی به جای ماسک زدن به صورت، صورت خود را نقاشی میکنند.
این رسانه ترکیهای در ادامه افزود: در زمان شیوع #ویروس_کرونا #مریم و #سالومه و #لیلا_دراوی #قهرمان #پاورلیفتینگ_جهان در یک باشگاه #بدنسازی در #تهران تمرین میکنند. این افراد و دیگر زنان ورزشکار در این باشگاه چهرههای خود را به شکل پزشکی #نقاشی میکنند.
این ورزشکاران میگویند که رنگ آمیزی چهره به شکل #ماسک تاثیری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس #کرونا ندارد، اما به آنها هنگام انجام تمرینات #ورزشی آرامش میدهد.
#زنان_ورزش
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
ابتکار عجیب تعدادی از زنان بدنساز در تهران
نقاشی به جای ماسک
#زنان_ورزش
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فاطمه معتمدآریا: نمیتوان کسی را از کار کردن منع کرد
فاطمه #معتمدآریا معتقد است، هنرمندان برای تامین معیشت خود باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی کار کنند. فاطمه #معتمدآریا که به عنوان یکی از #داوران بخش تیٔاتر #جشنواره «#هنر_زنده_است»، که با این رویداد هنری همکاری دارد.
درباره برگزاری این جشنواره گفت: در یک سال و نیمی که گذشت. همه تجربه دورکاری داشتند. و این موضوع هم سخت بود. و هم لذتبخش، زیرا اختیار همه چیز در دستان خودتان است. ولی سختی آن، به نداشتن مخاطب برمیگردد.
او با بیان اینکه هنر نیازی به زنده نگهداشتن ندارد. افزود: شاید در ظاهر متوجه نشویم. که #هنر_زنده_است. اما در ذات خود جریان دارد. چراکه هنر از بین نمیرود و مانند حیات و هستی بشر امروز به زندگی ادامه میدهد. و فقط گاهی اوقات نمودهای عینی پیدا میکند. فاطمه_معتمد_آریا درباره فعالیت هنرمندان در دوران کرونایی توضیح داد: هنرمندان باید در این شرایط با رعایت پروتکلهای بهداشتی کار کنند. اگر آنان حمایت و از نظر معیشتی تامین میشدند. بهتر بود تا بهتر شدن شرایط در آینده نزدیک سکوت کنند. اما از آنجا که در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد، نمیتوانیم کسی را از کار کردن منع کنیم./سینما ایده آل - عکس اول مربوط به جشنواره ونیز میباشد.
#فمینیسم
👠💄#فمینیسم_ماتیکی♀️
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#کفش_قرمزها
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
جوان ترین خانواده پرجمعیت ایران اسلامی
حجت الاسلام محمد مسلم وافی یزدی با۳۷سال سن و ۱۱ فرزند خانواده شاد و امید بخش دارد.
#وافی
#جمعیت_بیشتر_امید_بیشتر
#آنتی_فیمینیستی
#فرزندآوری
#فرزند_بیشتر_زندگی_شادتر
#تربیت_دینی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
به مناسبت روز جهانی زن؛
فمینیسم ایرانی، انسانی و اجتماعی نیست، سیاسی است
فمینیسم ایرانی هم که با کپیبرداریهای کم عمق و سطحی از نسخههای غربی در تلاش برای حقوق زن است، نه تنها حقوق او را به درستی اعاده نکرده، که خیر و نفع او را نیز مختل ساخته است.
به گزارش صدای حوزه، در جریان ۸مارس امسال(۲۰۲۱) همچنان شاهد سطحی انگاری و درنیافتن مسئله انسانی زن و مسائل انسانی آنها که در پیوند با مسائل مردان است هستیم. جریان اصلی دفاع از زن در ایران، عمدتا – و نه مطلقا- دچار فانتزیگرایی بوده و نتوانسته با رنجهای زن ایرانی و زن ایرانی به منزله یک تاریخ و الگوی اسلامی زن ایرانی که عمده زنان بزرگ این سرزمین را خلق کرده نسبت چندانی داشته باشد.
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
📌بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب؛
توصیههای عملی برای ماه شعبان
🔹به خدا توکل کنید. از خدای متعال توفیق بخواهید. رابطهتان را روز به روز با معنویت و خدای متعال تقویت کنید. مبادا اشتغالات کاری، شما را از ذکر و توجه و پرداختن به معنویات باز بدارد! یعنی یکی از خطرها این است که در #عملزدگی غرق بشویم و از آن ارتباط قلبی خودمان غافل بمانیم.
🔹شاید در ماه شعبان، بتوانیم با ذخیرهای که از این ماه گرفتهایم، مناجات پرسوز و گداز و پر مضمون را با نفس حقیقی بخوانیم - نهفقط الفاظ آن را مرور کنیم - و حقیقتاً از دل، با زبان #مناجات_شعبانیه با خدا حرف بزنیم.
🔹من یک وقتی از امام (رضواناللهعلیه) پرسیدم در این دعاهای مأثوری که وجود دارد، شما کدام دعا را بیشتر از همه خوشتان میآید و دوست دارید. فرمودند: دعای کمیل و مناجات شعبانیه. اتفاقاً هر دو دعا هم مال ماه شعبان است.
#ماه_شعبان
#تربیت_الهی
#تربیت_دینی
#انتی_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
بیحجابی، آزادی زنان نیست، آزادی مردان است
فمینیسم ایرانی بیش از هر چیز درگیر حجاب است. اما آیا حجاب مسئله اول و حتی مسئله زنان ایرانی است؟ مردواره کردن زن یکی از معضلات این جریان وطنی و حتی معضلات اصلی فمینیسم جهانی است که ناخواسته در جهت التذاذ برخی مردان در اثر عریانی بیشتر زنان و در نتیجه دسترسی آسانتر به آنهاست. برای مثال وقتی زنان شبیه مردان لباس بپوشند، برای مردان، دیدن ابدان و اندام آنها به مراتب سهلتر است. به بیان سادهتر و دقیقتر «بیحجابی، آزادی زنان نیست، آزادی مردان است.»
پیشقراول مردوارگی زن در غرب، جنبشها و مکاتب فمینیستی بودهاند. البته در گرایشهای فرعی فمینیسم مانند «فمینیسم لاکانی یا تحلیلی» بر مرد نشدن زنان و پرهیز زنان از مردوارگی تأکید میشود، اما از آنجایی که این مکاتب به شناخت فطرت تحریفنشده انسان-که تنها از بطن و ظاهر قرآن تحریفنشده شناخته میشود- دسترسی ندارند، به بیراهه رفته و جملگی در عمل به مردوارگی زنان منجر خواهند شد. البته این یک آوارگی روحی و جسمی برای زن خواهد بود. همچنانکه زن وارگی مرد نیز زندگی او به یغما می برد. هرچند زن و مرد هر دو انسان و دارای ویژگیهای مشترک ذاتی هم هستند اما دنیایی بس متمایز از یکدیگر دارند که در عین تمایز، مکمل محسوب میشود. از این رو تمایز از جنس تقابل نیست. از دیگر سو هر ظلمی به زن ظلم به مرد نیز محسوب می شود و جامعهای که همه در آن آزاد نباشند یا امکان آزادی نداشته باشند، آزاد نخواهد بود. ظلم به نیمی از جامعه که زن یا مرد باشد، ظلم به هر دو جنس خواهد بود و جلوهها و امکانهایی از حیات یا زندگی را مخدوش یا مسدود خواهد کرد.
#فمینیسم
#بی_حجابی
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فمینیسم، زمینه پیدایش تنهایی و بیکسی زنان
در عین حال نباید فراموش کرد امروز ما به سمت زنانه شدن زندگی روزمره هم پیش رفتهایم که جای طرح آن این یادداشت نیست. این یادداشت دو قصد دارد:
اول اینکه میگوید در خود غرب که مهد فمینیسم است، با فروپاشی خانواده به عنوان مهمترین پناهگاه زن و نیز مرد مواجه هستیم که خود فمینیسم با اقتصادی کردن پیوند ازدواج، ترساندن و یا دفع مرد از دیدن موجودی شبیه خود یعنی زن متعارف شبه مرد یا دسترس قراردادن زن و عادی کردن موقعیت او، زمینههای تنهایی و بی کسی بیشتر زن را فراهم آورده است. زنی که به سختی امکان مادر شدن دارد نه تنها خود تنها میماند که مرد و زن دیگری را از این امکان مادری و این جلوه پرجمال و البته پرجلال زندگی محروم ساخته است.
فمینیسم ایرانی به دنبال فانتزیبازی و نمایشی
ازاین رو فمینیسم ایرانی هم که با کپیبرداری های کم عمق و سطحی از نسخههای غربی در تلاش برای حقوق زن است، نه تنها حقوق او را به درستی اعاده نکرده، که خیر و نفع او را نیز مختل ساخته است. ضمن اینکه بخش بزرگتر فمینیسم ایرانی درد زنان ایرانی که سرپرست خانوار بودن و فقر و تبعیض و مانند این است، که نبود احترام کافی برای خانهداری و نبود حمایت دولت از آن است و… را در نیافته و به جای آن، در پی موضوعاتی فانتزی و نمایشی مانند حجاب اجباری، چهارشنبههای سفید و دختران خیابان انقلاب است.
نکته مهم دیگر فرآورده گرا بودن این گروه است. یعنی گروه مذکور توجه ندارد غرب در یک فرآیند طولانی و متناسب با تاریخ و فرهنگ و شخصیت خود به اینجا رسیده و انتظار دارد همان وضع زن غربی را برای زن ایرانی تجویز کند. این یک ظاهرگرایی خطرناک بوده که دست کمی از ظاهرگرایی داعشی ندارد.
این فمینیسم ایرانی تا حد زیادی توسط مردان اداره شده است. نفس حضور مرد در تلاش برای حقوق زن ستودنی است. اما این مردان نیز اغلب در پی همان موضوعات فانتزی رفتهاند.
اخیرا سروش دباغ «حجاب در ترازوی اخلاق» را نوشته است. ترکاشوند حجاب شرعی را نوشت. دیگر روشنفکران مدام بر سر حجاب بحث کردند. برخی چهرههای میانهروتر از لزوم عبور از حجاب اجباری بدون عبور از حجاب سخن گفتهاند. روز زن هم که به نحوی نمایشی حرفهای درباره زن گفته شده و ماجرا فروکش میکند. همین امروز که ۱۱ مارس هستیم و تنها سه روز از روز جهانی زن گذشته دیگر خبری از تب داغ تبریکها به زن و تسلیتها! برای نداشتن حقوق کافی زن نیست. این چنین است که باید گفت فمینیسم ایرانی به جای آن که انسانی و اجتماعی باشد، سیاسی است و مانند احزاب انتخاباتی مقطعی، سطحی و پروژهای عمل می کند.
هر چند همانطور که رهبر انقلاب به نیکی اشاره فرمودهاند گفتمان حقوق زنان در غرب کاملاً حساب شده و سیاسی است. برای نمونه، جان استوارت میل که در سال۱۸۶۱ اولین رساله-انقیاد زنان-را در باب حقوق زنان در غرب نوشت، در همین رساله حملات زیادی را متوجه زنان کرد که چرا در امور خیریه و کمک به فقرا حضور فعال دارند. او با این انتقاد، زنان را از حیث ناعاطفی بودن و یا درجه عاطفی بودن همچون مردان طلب کرده است و بر آن بوده که زنان عامل فرهنگ امدادی در جامعه هستند، در حالیکه از منظر لیبرالی او هر کسی باید بر اصل خودخواهی و خودیاری(Self Helping) متکی باشد و اصل کمک به دیگری و ایثار، اصلی باطل است.
#فمینیسم
#تنهایی_ارمغان_فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
نگاه کاسبکارانه غرب به زنان
مقام معظم رهبری به درستی بر این نکته انگشت تأکید گذاشتهاند که: «نگاه کاسبکارانه به ظرفیت زنان در مسائل اقتصادی از جمله اشتغال و نگاه تحقیرآمیز به زن و تنزل دادن او به وسیله ای برای اطفای شهوات مردان، مبانی دیگری است که تفکرات غربی را درباره زنان، کاملاً ظالمانه و متحجرانه ساخته است.»
ایشان تأکید دارند که افتخار کردن به حضور بالای زنان در مناصب اجرایی، دیدگاهی غلط و انفعال در برابر گفتمان غربی است. به بیان ایشان آنچه که باید مایه افتخار باشد، تعداد بالای زنان روشنفکر، فعال فرهنگی و سیاسی و مجاهد است. همچنانکه نیچه به عنوان متفکری منتقد مدرنیسم میگوید، زن در مقام کارمند میتواند «کتیبهای کوبیده بر سر دروازه جامعه مدنی» باشد. او در جایی دیگر میگوید زن در نظام غربی فقط برای دوباره نیرو گرفتن مردان است؛ همانطور که در دنیای قدیم برای دوباره جان گرفتن جنگاوران(مثل خیلی از شرکت ها و ادارات امروزی).
برخلاف قاطبه متفکران و مکاتب غربی- ازجمله مسیحیت تحریف شده- اسلام و خصوصاً مذهب شیعه، مقام انسان کامل را نیز برای زنان ممکن و طبیعی میشمارد. بنا به همین قاعده، مقام معظم رهبری در بیانات ۳۰ شهریور سال۱۳۷۹ زن را در عین توصیه به حفظ ظرافتهای زنانه، عواطف جوشان، صفا و درخشندگی به مجاهدت در میدانهای ارزشهای معنوی- مانند علم، عبادت، تقرب به خدا، معرفت الهی و سیر وادیهای عرفان دعوت میکند.
کلیسا تصویری تاریک از زن را نشان میدهد
آنچنانکه میدانیم پیامبر(ص) فاقد فرزند ذکور بودند، از اینرو صرفاً از طریق زن امتداد نسل پیدا کردند. به نظر میرسد خواست الهی به آن بوده تا از این طریق مسلمانان متوجه بزرگی مقام زن شوند.
حضرت مریم(ع) نیز بیواسطه هیچ مردی، حضرت مسیح(ع) را به دنیا میآورد و این فرصت خوبی بود تا زن در غرب نیز دارای مقامی مقدس شده و دیگر به عنوان وجودی وابسته و منفعل به تصویر کشیده نشود، اما متأسفانه آبا کلیسا امثال آگوستینوس و آکویناس و… تصویر خیلی تاریک و منفی از زن نشان دادند و مسیحیت را بیش از پیش تحریف کردند. بدین ترتیب غرب حتی در بخش تفکرات مذهبی خود، غالبا نگاه زنستیز یا دست کم نامنصفانه درباره زن دارد. نگاهی که مسیحیت را تحریف می کند و کلیسایی که مسیحیت و نگاه مسیح(ع) به زن را تحریف می کند، بی تردید نگاهی غیر الهی و شیطانی بوده است.
در رابطه با انتقاد از مواضع غرب درباره زن، مقام معظم رهبری نگاه مادی و غیرالهی به هستی و جهان را ریشه انحراف عمیق تفکرات غربی درباره زن برشمردند. ایشان خاطرنشان کردند: «غربی ها به دلایل مختلف، مسأله زن را بد فهمیدهاند اما همان فهم غلط و تباه کننده را سکه رایج دنیا کردهاند و با هوچیگری، مجال حرف زدن به دیگران و مخالفان را نمیدهند.»
سخن نهایی این که فون هایک فیلسوف نولیبرال نیز گفته است که خانواده تنها جایی است که فرد در آنجا از دولت استقلال دارد. فمینیسم ایرانی قبل از هرچیز می بایست خانواده را در کانون توجه خود قرار دهد.
#فمینیسم
#زن_کالای_غربی
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2