eitaa logo
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
415 دنبال‌کننده
833 عکس
322 ویدیو
48 فایل
▫️ته تغاری اهل کتاب ▫️قائل به خمینیسم و خامنه ایسم سیاسی 🔸️صراط ۱۳۵۷ | چند رسانه ای دین و مطالعات فرهنگی 🔸️کانون نویسندگان حوزوی | مداد الفضلا 🔺گرد آوری محتوای تبلیغی صراط 👇👇👇 @mohtavatablighSerat
مشاهده در ایتا
دانلود
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
● "راهی که طی شد" ■روایت چهاردهم : "روز دهم" ● هم کلام شدن با حاجقا هاشمی: 🔺بعد ازظهر بود تاسوعا
● " راهی که طی شد" ■ ادامه قسمت روایت چهاردهم : " روز دهم " (۲) 🔺مجلس تمام شد ، نوکری ما و خادمی ما هم برای نسل جدید نیک دشت هم به پایان رسید ،کمی مانده بود که حاجقا زین العابدین به دنبال گروه مبلغین اعزامی به روستای نیک دشت بیاید که دیدم کم کم هم دختر بچه هایی که با انها برنامه ها را جلو میبردیم و هم پسر بچه هایی که به مدت کوتاهی برنامه با آنها داشتیم می آمدند و میگفتند که حاجقا دفعه ی بعدی کی میاید ؟ و این همان چیزی بود که ما به عنوان مبلغ به دنبال آن بودیم .. ●"به وقت برگشت به خمینی شهر" : 🔺با اهالی نیک دشت خداحافظی شد و بعد از ظهر همان روز نیک دشت را به مقصد خمینی شهر ترک کردیم ، مبلغین دیگر روستا ها هم به همین منوال در حال برگشت از روستای محل تبلیغ خودبه سمت خمینی شهر بودند ، وقتی به خمینی شهر رسیدیم گویی همه عزم سفر بسته بودند ، همه چیز به پایان رسیده بود و وقت خداحافظی و وقت برگشت به قم رسیده بود . 🗓فهرست مجموعه راهی که طی شد علی بختیاری @Serat1357talabe | صراط
43.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤دلتنگم ... مثه جوون سرباز مثه پیرزنی که توی بستر درده مثه طفل یتیمی که دختر شهیده @Serat1357talabe | صراط
هدایت شده از پونز
30.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | مستند از زبان حسین 🔻این مستند روایتیست از دغدغه‌های استاد محمدحسین فرج‌نژاد از زبان خود استاد که شاید برای رهپویان راه ایشان مثمر ثمر واقع گردد. https://eitaa.com/joinchat/3219390464C4e868e0b77
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
● " راهی که طی شد" ■ ادامه قسمت روایت چهاردهم : " روز دهم " (۲) 🔺مجلس تمام شد ، نوکری ما و خادمی م
● " راهی که طی شد " ■سخن آخر : 🔺همیشه فکر میکردم معنویت حسینی به طور "محض" فقط در قم حضور دارد و نمی‌شود آنگونه که باید آن معنویت و حس را برای خود ایجاد کرد ، لیکن در این محرم بنا بر این هدف که فضا های جدید تجربه شود پا به عرصه ی تبلیغ گذاشته و مسیر را جلو میبیریم . 🔺اکنون پس از چند روز از تبلیغ محرم شاهد مشاهده کردن فضا های جدید هستم و حتی محرم نوع عزایش به شخصه کمی متفاوت شده است... 🔺و وقتی به دنبال سرنخ های او میروم میبینم که علت اصلی آن مسئله ی "هجرت" است ، بله هجرت ، هجرت انسان به طور کلی از کاشانه ی خود باعث می‌شود که انسان به بُعد حقیقی خودش نزدیک شود و آن را بتواند خوب بشناسد. البته ما طلبه ها باید اندازه ی هرچیزی را در خودش بدانیم و اینگونه نشود که یک چیزی که سبب رشد توست تبدیل بشود به سبب افراط و تفریط تو که این مسئله برای ما طلبه ها سم است . 🔺با خود فک میکنم آسیب شناسی این موضوع که چرا مسئله هجرت و یا خود تبلیغ به فرموده حضرت آقا "تبلیغ مرتبه ی اول حوزه است" به طور کامل مغفول مانده و چرا چیزی که این همه سبب رشد طلبه در مسائل اجتماعی ، فرهنگی و کذلک می‌شود چرا جدی گرفته نشده است .... 🔺این مسئله نیز مثل سایر مسئله ها کم کاری ها و زیر مسئولیت ها را خالی کردن دارد که از هر دو طرف میباشد ، یعنی یک طرف طلاب که نقشی میدانی این داستان را دارند و از یک طرف خود حوزه که نقشی راهبری و .... در این مسئله دارد . ■مسئولیت طلاب : 🔺در بُعد مسئولیت طلاب این گونه است که متاسفانه بر اثر بی کیفیت بودن بعضا محتوای درسی حوزه و عدم کاربردی کردن آن توسط طلاب باعث شده است که موجی از بی انگیزگی و عدم توجه به مسئولیت های ذی طلبگی را در پی خود داشته باشد و عملا طلبه نقش راهبری و میدانی خود در جامعه را از دست می‌دهد. ■مسئولیت حوزه : 🔺مسئولیت حوزه هم مسئولیتی راهبردی است یعنی راهبری طلاب در جهت نقش آفرینی در جامعه ، حال یا به مقدار کم یا به مقدار زیاد که دیگر آن بستگی به فرد دارد . عوامل این افول هم بر می‌گردد به نداشتن برنامه ای بلند مدت برای افقی چند ساله حوزه علمیه که مسئولیت راهبری طلاب و جامعه را دارد بتواند طبق آن برنامه جلو رود . 🔺این بود روایت ما از سفر تبلیغی محرم 1403 گروه تبلیغی موسسه ی خانه طلاب جوان .تیر ماه 1403 ...به امید رضایت مهدی فاطمه... 🗓فهرست مجموعه راهی که طی شد علی بختیاری @Serat1357talabe | صراط
⭕️✍زین پس بجای (نوار غزه) باید گفت : کربلای غزه ... 🔺در نوع نگاه ماست که از عنوان کربلای غزه چه برداشتی شود ... مراد این جاست که عنوان (کربلای غزه ) بر دو وجه می‌شود برداشت مفهمومی کرد : 🔺یکی اینکه عنوان (کربلای غزه ) را اشاره به مظلومیت مردم غزه باشد که یکی از اشارات همین است ، لیکن گاهی اوقات فاصله می افتد بین حماسه و مظلومیت ... 🔺و وجه دوم آن است که حماسه و مظلومیت را در کنار هم و بعضا مکمل یکدیگر می‌بینند، و وقتی مظلومیت و حماسه می آید 🗓طرح های دیگر 🗓یادداشت های دیگر @Serat1357talabe | صراط
برائت اربعینی با برائت برائتی فرق دارد. برائت اولی حرکت دارد و دومی سکون. برائت اولی اسلام زنده‌ای را معرفی می‌کند که در برابر ظلم و بیدادی ظالم و بیدادگر می‌ایستاد و مقابله‌ دارد و برائت دومی ظلم و ظالم را در سال ۱۱ و ۶۱ هجری خلاصه می‌کند. برائت اولی گوشه نشین نیست و تسبیح فقط در دست نمی‌گیرد که دعا کند برای امر فرج بلکه حرکت می‌کند و فراهم ساز مسیر ظهور است ولی برائت از جنس دوم بی‌صدا گوشه‌ای را انتخاب کرده و می‌نشیند و نهایتش آن‌گوشه‌ها راه می‌رود و می‌گوید «خدایا امامِ ما را برسان!». دانیال بصیر @Serat1357talabe | صراط
. کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است. (رهبرانقلاب، امروز ۱۴۰۳/۶/۴) ✍در کربُبَلا بیطرفان بی شرفانند ... @Serat1357talabe | صراط
🔺اگر می‌خواهید یک نویسنده باشید، اولین کار مهم این است که "فقط بنویسید". 🔺برای پیدا کردن موضوع، صبر نکنید. چیزی بنویسید. موضوعات، خودشان می‌آیند. 🔺شما باید قبل از اینکه آب جریان پیدا کند، شیر آب را باز کنید. ✍لوئیس لامور [ 1908 _ 1988 ] 📗 «۱۰۱ عادت فیلمنامه‌نویسان موفق»، صفحه ۱۷۹. 🗓مستودع @Serat1357talabe | صراط
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت چهل و چهارم ⭕️رسم و رسومات یک منطقه ، و زنده نگه داشتن آنها، کلید زنده بودن ماهیت و فرهنگ یک جامعه است ... ✍در میان انبوهی از شور و شعور حسینی در پساپس کلان شهرها ، مراسمات مرسوم و بی عار از هرنوع عنصر مادی ، مراسماتی این گونه را آرزوست ... 🗓پ ن : عزاداری مرسوم اهالی روستای گِرَهوِن شهرستان بشاگرد ، استان هرمزگان ، در روز هفتم محرم ۱۴۰۳ ✍علی بختیاری @Serat1357talabe | صراط