eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
245 دنبال‌کننده
701 عکس
33 ویدیو
74 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 #ریکاوری هرکسی که بخشی از کارش با کامپیوتر بوده، با من در #تجربه نوع خاصی از #عرق_سرد مشترک است:
📌 - خرید یک عدد هارد و یک عدد فلش برای پشتیبان گرفتن از فایل‌ها از نان شب واجب‌تر است؛ خصوصا محقق و نویسنده جماعت. هر 5-6ماه یک بار از کل فایل‌های سیستم در هارد کپی بگیرید. از فایل‌های کاری و یادداشت‌ها هم در فلش هر هفته بک‌آپ بگیرید. حتی در خود سیستم خودتان. من گاهی حتی یک بک‌آپ می‌گیرم و روی فضای جیمیلم آپلود می‌کنم. چندوقت‌ یک‌بار هم روی سی‌دی یا دی‌وی‌دی رایت بشوند خوب است. مجموع فایل‌های ورد و وان‌نوت من شاید جمعا 300-400مگ بشود. ولی ماحصل عمر من است! فکر اینکه از دست بروند، مثل این می‌ماند که من مرده‌ام! در مجموع، یادداشت کامپیوتری از کاغذی ارجح است. کاغذی آفت بیشتری دارد: گم‌وگورشدن، خراب‌شدن، آب‌خوردن، حجم زیاد، قابلیت رجوع پایین، عدم قابلیت جست‌وجو، عدم قابلیت تنظیم دوباره و... . کامپیوتری، این مشکل را ندارد ولی پاشنه‌آشیلش همین مثل چوب روی آب لرزان‌بودن است! راهش همین بک‌آپ‌گرفتن‌های پی‌درپی است. کم‌نبودند افرادی که به خاطر خراب‌شدن فایل پایان‌نامه، کلا قید همه چیز را زدند. همیشه دوباره نوشتن یک متن، سخت‌تر از اولین‌بار نوشتنش است. خدا اینطور ما را آزمایش نکند، اگر کرد خودش رفع کند؛ ولی بد مصیبتی است. 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠 خلاصه بازنمایی‌شده در سریال ۳: نخبه‌جماعت در جمهوری اسلامی یا در چالش با نهادهای امنیتی است، یا کاملا به‌عنوان نیرویی فعال در آغوش او؛ راه سومی وجود ندارد! [در نتیجه، اگر کسی راه سومی را می‌پیماید، فی‌الواقع نخبه و آدم حسابی نیست!] 🌐 @aliebrahimpour_ir
/ از این ساعت به بعد -اگر خدا توفیق بدهد- بهتر می‌توانم در روضه رقیه‌ و روضه شش‌ماهه، به اباعبدالله دل بدهم. چقدر دلم نشستن در مجلس روضه می‌خواهد؛ بیشتر از هر زمان... السلام علیک یا اباعبدالله 🌹 🌐 @aliebrahimpour_ir [۹۹.۳.۱۹ - ۱۴:۲۵]
📌 سرباز به مثابه سلوک 🍀سرباز حرص در می‌آورد: هم ریتم کند دارد؛ هم روابط افراد حرص‌درآر است و هم از این شاخه به آن شاخه می‌رود. 🍀به نظر من، همیشه کند بودن و همیشه حرص درآوردن بد نیست. مثلا فیلم‌های زیادی داریم که ژانر آزارند و شدیدا حرص درآر. فیلم‌های ریتم کند هم داریم که فقط کندند. اما فقط این نیست. 🍀با اجازه بزرگتر‌ها و منتقدین فهیم، من بعد از ۱۵ قسمت سرباز و با شناختی که از سبک مقدم‌دوست پیدا کردم، می‌خواهم بگویم به نظرم سرباز، یک است: ۱.تجربه زیستن جای همدیگر: سرباز این فرصت را فراهم می‌کند من و همسرم خودمان را جای هم تصور کنیم. تفاوت دغدغه‌ها را لمس کنیم. مهمتر اینکه تاثیرات کارهای اشتباهمان روی یکدیگر را دقیقا ببینیم. ۲. نیازمندی به : همه چیز قلمبه به دست نمی‌آید. باید وقت گذاشت. باید تاثیرات رفتار، را در طی زمان دید تا در جانت نهادینه شود. ۳.توصیف در کنار توصیه: فقط حرص در نمی‌آید؛ توصیه و راه حل هم می‌دهد. این خیلی مهم است که مخاطبت -برخلاف ژانر آزار که فقط فشار روحی تحمل می‌کند- راه حل و تاثیر راه حل را هم ببینید. در واقع هر چالش، حل می‌شود و بعد چالش بعدی آغاز می‌شود؛ روی هم تلمبار نمی‌شوند. ۴.نیازمندی سلوک به بردباری: اگر سرباز را تماشا می‌کنی، باید بدانی داری سلوک می‌کنی. مدرنیته ما را عادت به سرعت داده. اما خدا صبور است؛ بنده‌اش هم باید صبور باشد. خدا با صبوری به رفتارهای چپندرقیچی ما نگاه می‌کند؛ ما هم اگر بخواهیم رشد کنیم، باید صبوری کنیم. درام وجود دارد: نه در چپ‌کردن ماشین و تعقیب و گریز؛ بلکه در جنگ اراده‌هایی که درونی‌ترین لایه‌های وجود افراد است. اگر من هم بخواهم ساحت اراده‌ام رشد کند، باید گام‌به‌گام همراهی کنم. ۵.دیالوگ‌های نقطه‌زن: سرباز دیالوگ‌های نقطه‌زن دارد. هنگامی که با توجه و صبوری سریال را تحمل می‌کنی، این دیالوگ‌ها تا مدت‌ها در ذهنت تکرار می‌شود. جملات گاه عادی وسط گفت‌وگوها. این تثبیت، نتیجه سلوک است. 🍀به نظر من، با توجه به وضعیت مشابه وضعیت‌سفید، هادی مقدم‌دوست به فرمی در دست‌یافته که می‌توان آن را فیلم نامید. فیلمی که خودش دوای دردها و نیازهای درونی آدم‌هاست، نه نسخه‌دوانما. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📗 : اندیشه اسلامی در قرآن؛ جلسه۱۷؛ ص۳۸۱ ✅ پی‌نوشت: 🔺تدریس و درس‌‌وبحث حوزوی، گاهی صرفا تدریس است و ؛ اما تدریس آقا ع کنشی فعالانه در راستای است. 🔺هر کسی که خود را منسوب آقا امام‌صادق می‌داند، نمی‌تواند به این و بی‌توجه باشد. 🔺استاد حوزه امام صادق، دنبال شاگردپروری و چاپ کتاب تقریر نیست؛ پیوسته محیط و مطالبات را رصد می‌کند و هدف اصلی‌اش تامین نیازهای است. @aliebrahimpour_ir
📌 جریان‌شناسی به‌مثابه کنش 🍀 یکی از ظرفیت‌های ، قابلیت بروز آن به‌مثابه است. جریان‌شناسی به‌مثابه کنش بدین‌معناست که نفس محتوا و اثری که شخصی، به‌عنوان جریان‌شناسی ارائه می‌دهد و در آن افراد و گروه‌ها را مقوله‌بندی می‌کند، ورای صدق‌وکذب گزاره‌هایش، یک محسوب می‌شود. مهم‌ترین کاربست‌های جریان‌شناسی به‌مثابه کنش عبارت است از: ابراز وجود، هویت‌سازی اجتماعی، غیریت‌سازی، تبلیغ. ☘جریان‌شناسی، یک کار مفهومی است. جریان‌شناس افراد و گروه‌ها را مقوله‌بندی می‌کند و به هر یک عنوان می‌دهد. هر اسم، مفهوم و عنوان، واقعیتی اجتماعی می‌سازد. بنابراین هنگامی که برای جریان، حتی صرفا در حد لفظ، اسم‌گذاری می‌شود و در جریان‌شناسی مطرح می‌گردد، به او واقعیت اجتماعی داده می‌شود و آن را در عرصه اجتماع، معرفی و بازتولید می‌کند. بنابراین گاه، جریان‌شناسی ورای گزاره‌ها، هدفش اعلام وجود یک جریان است. ☘ بزرگی و کوچکی جریان‌ها، در اذهان و فهم عرفی از آن‌ها، همیشه مطابق با واقعیت خارجی آن‌ها نیست. جریان‌ها در ذهن می‌توانند از مفاهیم مقابل‌شان، هویت و نیرو بگیرند. هنگامی که جریان‌شناس، جریان‌ها را در مقابل یکدیگر مطرح می‌کند، خواه‌ناخواه نوعی رابطه هم‌ارزی میان‌شان برقرار می‌شود؛ بدین‌صورت که جریان کم‌سو، از جریان پرفروغ مقابل، کسب وجاهت و نیرو می‌کند. هرچند ممکن است جریان در واقعیت به‌اندازه‌ی وجود ذهنی‌اش نیرو نداشته باشد، ولی هنگامی که در مقابل یک جریان پرقدرت مطرح می‌شود، در قد و قواره‌ی جریان مقابل، بازو پیدا می‌کند. ☘ برهمین‌اساس، گاه جریان‌ها برای غیریت‌سازی بیشتر و گاه برای تبلیغ بیشتر خود در میان مردم، دست به تولید آثار جریان‌شناسی می‌زنند و مروجان‌شان از این الگو برای تبلیغ استفاده می‌کنند. در این کاربست، محتوای جریان‌شناسی در درجه دوم اهمیت قرار دارد، آنچه مهم است، جنبه‌ی تبلیغاتی این ادبیات خواهد بود. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 اصطلاح و دورکیم 🍀 امروزه واژه و نزد ما رواج دارد که از ابداعات نظری سخنوران و اندیشوران ایرانی است؛ اما واژه «Social Current»‌ تاریخچه‌ای به طول عمر جامعه‌شناسی دارد و امیل دورکیم نیز از آن استفاده کرده است. او کتاب «قواعد روش جامعه‌شناسی» در مقام تعریف واقعیت اجتماعی (Social fact) به‌عنوان یک واقعیت عینی و برتر از فرد، برای تثبیت ویژگی عینی‌بودن، با تکیه بر قاعده‌ی علیت، از راه نشان‌دادن تاثیرات مختص، استفاده می‌کند. 🍀 او اصطلاح جریان اجتماعی (Social current) را به میان آورده و از آن تنها برای نشان‌دادن تاثیرات غیرشفاف واقعیت اجتماعی استفاده می‌کند و تلاش می‌کند با روش شهودی این را اثبات کند که احساساتی که در جریان اجتماعی مثل یک گردهمایی عمومی به فرد داده می‌شود، کاملا متفاوت از احساسی است که در تنهایی به او دست می‌دهد. (دورکیم،‌ قواعد روش جامعه‌شناسی: 38-39) 🍀چنان‌که واضح است، جریان اجتماعی در ادبیات دورکیم، -به تعبیر منطقی- مفهومی عام و کلی (جنسی) دارد، نه «نوعی». او از جریان اجتماعی برای اشاره به واقعیت‌های اجتماعی‌ای که به‌شکلی غیرشفاف خود را می‌نمایانند استفاده می‌کند. این اصطلاح در ادبیات او در همین حد متوقف می‌شود. درحالی‌که مراد ما از جریان اجتماعی، یک‌نوع بخصوص از حقایق اجتماعی است که ابعاد مشخصی دارد. بنابراین جریان در اصطلاح معاصر را نمی‌توان به اصطلاح دورکیمی بازگرداند و آن را پیشینه‌ای برای اصطلاح معاصر تلقی کرد. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 پرسش‌هایی درباره 🌺 چیستی 🔹نظام فکری / / چیست؟ 🔹چه نسبتی میان نظام فکری با « »، « » و « » وجود دارد؟ 🔹آیا نظام فکری، همان است؟ 🔹نظام فکری از گزاره‌ها تشکیل شده یا از مفاهیم یا هر دو؟ 🔹نظام فکری، سیستم بسته است یا باز؟ 🔹نظام فکری، ثابت است یا متغیر؟ 🔹نظام فکری، اختیاری است یا الزامی؟ آیا می‌شود کسی نظام فکری نداشته باشد یا همه به‌صورت خودکار –التفاتی یا غیرالتفاتی- نظام فکری کسب می‌کنند؟ 🔹نظام فکری، طبیعی است یا مصنوعی؟ آیا نظام فکری قابل مهندسی کردن است یا به‌صورت طبیعی شکل می‌گیرد و باید آن را کشف کرد؟ 🌺 چرایی 🔹نظام فکری، امری لازم است؟ برای همه یا گروهی خاص؟ 🔹ضرورت نظام فکری، برای همه امور زندگی است یا عرصه‌های خاص؟ مثلا نظام فکری بنیادین عام برای همه افراد تعریف می‌شود و سپس برای ساحت‌های خاص نیز، نظام‌فکری‌های خرد و خاص تعریف می‌شود. مثلا ساحت علم و دانش، فنی مهندسی، هنر و... . چیزی شبیه اخلاق حرفه‌ای. 🌺 چگونگی 🔹نظام فکری چگونه ساخته می‌شود؟ 🔹نظام فکری، چگونه منتقل می‌شود؟ با خواندن متن؟ (انبوه‌خوانی یا خاص‌خوانی؟) یا با انس با شخصیتی که نظام فکری دارد؟ یا با تجربه؟ 🔹انتقال نظام فکری، چه ساختاری دارد؟ چه نوع ادبیاتی؟ علمی، روایی، داستانی یا چه؟ 🌐 @aliebrahimpour_ir
بسم الله الرحمن الرحیم مدتی این مثنوی تعطیل شد مدتی باید تا خون شیر شد در روزگار قبض، طبیعی است بهترین کار، رجوع به درون باشد. تقریبا شش ماه اخیر (بعد از مطالب ناقص هستی‌شناسی سیستم) مطلب قابل اعتنایی در کانال منتشر نشد. مشغول‌شدن به تکمیل کارهای عقب‌افتاده هم مزید بر اوضاع کرونایی دوران. البته من هنوز با فلسفه فضای مجازی، چالش دارم و برایم حل نشده: اینکه شخصا چه نسبتی به این فضا دارم و در چه حدی باید جدی بگیرمش و چه نقشی در پازل پروژه فکری من دارد. بنا دارم فعالیت مجازی‌ام را در دو لاین ادامه دهم. خدا توفیق بدهد. ۱۳۹۹/۶/۳۱
🍀 خدایا؛ تو هنگام دعای ما (🤲) نه بخیلی (😤) و نه درهم (😖)! 🔖 ؛ 🌐 @aliebrahimpour_ir
پدر رفت. حجت‌السلام دکتر اژه‌ای -موسس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان- بر اثر کرونای منحوس فوت کرد. 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🏴 کار مرحوم دکتر اژه‌ای، برای امروز ما خیلی معنا دارد. 🏴یک پایان‌نامه جان‌دار جا دارد که روی سیاست‌های آموزشی ج.ا در چهل سال اخیر مطالعه کند که چه شد که آ.و.پ دولتی، اینطور اینطور به لجن کشیده شد تا جیب مدارس غیرانتفاعی پر شود. چه شد که آنقدر سیستم متداول بی‌رمق شد که برای پرورش استعدادها، راهی به جز رجوع به غیرانتفاعی‌ها باقی نماند. 🏴کار دکتر اژه‌ای برای امروز ما -از این نظر- خیلی پرمعناست: تاسیس سیستم عمومی برای پرورش استعدادها. 🏴قاعدتا در چنین مطالعه‌ای، جا دارد بررسی شود: چطور دقیقا اولین قدم‌های نابودی این سیستم، آنهم با تاسیس قارچ‌گونه مدارس سمپاد و تغییر ساختاری از معاونت ریاست جمهوری به یک معاونت خرد آ‌.و.پ، دقیقا در دولتی رخ داد که پرچم‌دار بود؛ و اینکه قدم‌هایی که آنجا برداشته شد -ارادی یا غیرارادی- کار را به جایی رساند که دولت فعلی عملا آ.و.پ عمومی را رها کرده و خود وزیر و معاون‌ها یکی‌دوجین مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کردند. 🏴فکر می‌کنم -بعد از خواندن فاتحه- این سیاست‌پژوهی خصوصا با تاکید بر دوران مدیریت مرحوم اژه‌ای، ضرورتی برای امتداد خدمات ایشان است. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 چرا از کرونا می‌ترسیم؟ [چگونه ، علم‌پرستی ما را نشانه رفته؟] گفتاری از دکتر حمیدرضا قادری 🌐@aliebrahimpour_ir
📚 «با قصه و غصه کرونا» 📖 یک کتابچه راهنما برای عبور مردم ایران از طغیان کرونا دکتر قادری در حوزه‌ کرونا،‌ کتابچه‌ای نوشته و رایگان به اشتراک گذاشته است: 📥 https://drhamidqaderi.ir/ فقط لطفا برای اینکه بتونن آمار دانلود رو ببینن، کتاب رو فقط از طریق همین لینک به اشتراک بگذارید. در توضیحات آورده: برای نوشتن این دست‌نامه قریب ۵۰۰ صفحه پروتکل‌های جور واجور داخلی و خارجی خونده شده (که سیاهه‌شون در انتهای این کتابچه می‌یاد) و نقاط اشتراکشون رو انتخاب کردیم و از نقاط اختلاف که عموما در حوزه درمانن پرهیز کردیم و حاصل رو با تجربه بالینی در جاهای مختلف و گپ‌و‌گفت‌های فضای مجازی با مراجعه‌کنندگان ترکیب کردیم و شده متنی که دوست داشتیم کاربردی باشه. زبان این کتاب رو هم صمیمانه انتخاب کردیم تا هر کس با هر میزان دانشی در هر جای ایران بتونه باهاش ارتباط بگیره و حوصله کنه و تا ته بخونه. شیوه طراحی این کتابچه هم بر مبنای پرسش و پاسخ‌های متداول و رایجی بوده که در معرضش بودیم و هستیم. 🌐@aliebrahimpour_ir