هدایت شده از روششناسی جریانشناسی
#خبر و #پوشش_رسانه_ای در #رسانه_ها
#رونمایی_تهران
✅جریانشناسی بهمثابه #دانش
📝 گزارش «فرهیختگان» از نشست جریانشناسی در علم و فرهنگ و رونمایی از کتاب روششناسی جریانشناسی
🗞 #روزنامه #فرهیختگان، شماره ۳۳۳۶، چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ص16 👇🏻
🔗 farhikhtegandaily.com/newspaper/3336/16/
🔗 farhikhtegandaily.com/news/55581
@aliebrahimpour_ir
@currents_studies
هدایت شده از روششناسی جریانشناسی
روزنامه فرهیختگان، شماره ۳۳۳۶ چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ص16.pdf
510.6K
#دانلود #فایل
📝 گزارش «فرهیختگان» از نشست جریانشناسی در علم و فرهنگ و رونمایی از کتاب روششناسی جریانشناسی
🗞 #روزنامه #فرهیختگان، شماره ۳۳۳۶، چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ص16
@aliebrahimpour_ir
@currents_studies
بحمدالله مجموعه گزارشات خبرگزاریها از نشست رونمایی تهران، در کانال قرار داده شد.
بابت این موفقیت بزرگ تبریک میگویم! چون انگار طلسم شده بود و هرکاری میکردم، نمیشد! الحمدلله
با توجه به اینکه گزارش کارشده در خبرگزاریها، گزیدهای از محتوای جلسهاند، خودم فایل صوتی جلسه را پیاده کردم و قصد دارم محتوای آن را در کانال منتشر کنم.
علاوه بر این، گزارش تصویری نشست هم هست که باید درج شود.
و لله الحمد
به یاد داری؟
ریشه نخلی دوردست 🌴
میشناسد "امیرچاه" را
و امروز اوج فرات
چه باور سختی است
که #گل ترک ببیند
و چه سختتر
کنار باغبان ایستادهای
بند آید نفس درختچهای 🌱
#شش_ماه چیزی نیست
اما! بغض پدرانه اندازه ندارد
آنسو، کویرترین آدمها
که میشکنند خیام را
رباب را
دل آب را... 🌊
📘 #برش #ازکتاب : کجای این بندم؛ نوشته #علی_اسفندیار ؛ نشر عهدمانا؛ ص۷۵
@aliebrahimpour_ir
فهمیدهام بزرگ شدی چون که دشمنت
تیر تو را شبیه عمو انتخاب کرد...
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ
وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
#محرم عاشورا۱۴۴۳ - ۲۸مرداد۱۴۰۰
@aliebrahimpour_ir
لبخند آخرت جگرم را کباب کرد
انگار عرش را به سر من خراب کرد
با صد امید رو به حرامی زدم ولی
با تیر خواهش پدرت را جواب کرد
فهمیده ام بزرگ شدی چون که دشمنت
تیر تو را شبیه عمو انتخاب کرد
یک شعبه هم برای تو بس بود...مانده ام!
این حرمله چگونه حساب و کتاب کرد...؟!
کم دست پا بزن روی دست پدر... علی
این دست پا زدن پدرت را عذاب کرد
می میرد از فراق تو باید که زودتر
فکری برای حال خراب رباب کرد
من مانده ام چگونه به سمت حرم روم؟!
این داغ سهم قلب مرا اضطراب کرد...
📝محمد صادق ابراهیمی
#شعر #محرم #روضه #علی_اصغر ع
@aliebrahimpour_ir
📌 اثبات #کارآمدی #دین در #اداره جامعه
#اقول: کلیدواژه مهم. خوشحالم از حلقوم یک مدیر مملکت شنیده میشود. مدتهاست فکر میکنم آیا مشکلات فعلی و موجود ما اصلا چالش نظری دارند؟ #علم چقدر حلال است؟ آیا مشکل اصلی ما #عمل نیست؟ آیا ما عادت نکردیم حتی خود مقوله عمل را هم نظری کنیم؟ اساسا کارآمدی چه جایگاهی در منطق #حجیت ما دارد؟
پ.ن: این البته دغدغهی قدیمی من است...
@aliebrahimpour_ir
هدایت شده از رسانهی نخبگان
💠 در کارگروه آیندهی علوم اسلامی طرح شهید بیاضیزاده چه میگذرد؟
🔹 حجت الاسلام علی ابرهیمپور دبیر کارگروه آیندهی علوم اسلامی در گفتوگو با کانل خبری تحلیلی «رسانهی نخبگان» با اشاره به ضرورت بررسی رقبا و مشتریان علوم اسلامی در بیست یا سی سال آینده گفت: در مسیر این بررسی بایستی ابعاد مختلف علوم و عوامل موثر بر تغییر علوم بررسی میشد.
🔹 وی از بازخوانی و بازطراحی دوازده نظریه تغییر علم در کارگروه خبر داد و گفت: بر اساس کلان روندهای موجود در دنیا، کلان روندهای موثر بر ساحت علم استقراء و حدود شش کلان روند موثر بر علوم اسلامی استخراج و بعنوان سرفصل تحقیقاتی کاگروه تعیین شده است.
🔹 ابراهیم پور، بررسی تاثیر هوش مصنوعی، مسئله معنویت و عمومی شدن دانش بر آیندهی علوم اسلامی را جز سرفصلهای تعیین شده برای فعالیت کارگروه عنوان کرد.
📌 پ.ن: در همین راستا چندی پیش، نشست «هوش مصنوعی و آیندهی علوم اسلامی» به همت طرح جامع مدیریت استعداد شهید بیاضیزاده و با همکاری چند نهاد دیگر برگزار شد.
📌 پ.ن 2: برای دسترسی به گزارش کامل نشست میتوانید اینجا کلیک کنید.
#نخبه
#رسانه
#رسانهی_نخبگان
🔈@najmnews
شبکه افق، برنامه دمنوش، ۶شهریور۱۴۰۰، ساعت ۲۳:۳۰
توصیف صحنه: بچهها در حال نقاشی کشیدن است و مجری در حال سوال پرسیدن
سوال: اگر پدر و مادر پولدار داشته باشی که برات عروسک بخرن، حاضری پدرومادرتو عوض کنی؟
...
سوال: بعضی پدرومادرا جلوی بچهای که میخواد به دنیا بیاد رو میگیرن. نظرت چیه؟
نفر اول: حیفه! [🥴]
نفر دوم: نعمت خداس!
سوال: اگر یک تکواندوکار بشی و بهت بگن نباید بچه بیاری چی کار میکنی؟؟ [😳]
...
پ.ن: واقعا درسته این سوالات از بچه توی این سن؟؟
@aliebrahimpour_ir
32.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 #دانلود #نماهنگ «دهه هشتادیا»
✔️با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و علی رام نورایی
🔹«کی گفته عاشقی برا قدیمه؟»
🎤با صدای گروه سرود وصال
🔺تهیهشده در مأوا - محرم ۱۴۴۳
@aliebrahimpour_ir #مداحی
📌 درباره #نماهنگ «دهه هشتادیا»
💠 #اقول :
نمیخواهم اظهارنظر موردی کنم؛
اما،
نمیشود درباره نماهنگ ماوا نظر داد،
بدون دیدن این دو ترک پیشین با همین عنوان #دهه_هشتادیا.
تامل با شما:
🎙 دهه هشتادی
🔈 https://music-fa.com/download-song/10324/
🎙 ما #دهه_هشتادیا گودزیلا نیستیم بهخدا
🔈 https://musicdel.ir/single-tracks/48431/
✅بعد از شنیدن این دو ترک، حالا دوباره نماهنگ را ببینید تا دلالتهای جدید بیابید!👇
♥️ eitaa.com/aliebrahimpour_ir/914
@aliebrahimpour_ir
Khoda Neghahdare Ammaro.mp3
12.12M
🌺 «خدا نگه داره عمه رو...»
✅ #دانلود #مداحی بسیار زیبای حضرت رقیه (س)
👥 محمودکریمی و میرداماد
🌹السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ🌹
🌐 @aliebrahimpour_ir
📍منتشر شد📍
📚 کتاب سیاه
✍️نویسنده: سعید زیباکلام
اهداف چندی در این رساله تعقیب شدهاند:
▪️نخست، تبیین چیستی و چگونگی اِعمال نگرش یا قاعده یا رویکرد “بروندینی”.
▪️ دوم، نشاندادن تبعات و آثار دگردیسیآفرین این اَبَرقاعدهٔ روششناختیِ مدرنیستی.
▪️سوم، تبیین مبانی نگرش بروندینی.
از جمله پیشفرضهای بنیانی این رساله، یکی اینست که انسان بدون تعلّق و تعهد یا خواستهها و آمال وجود ندارد، درست همانطور که انسان نظراً خالی یا معرفتاً بکر و بایر وجود ندارد. و دیگر اینکه، “ما یا جامعهٔ ما”، “تاریخ و مواریث ما”، “فرهنگ ما”، و “فرهنگ و جامعهٔ جهانی”، نگاه و نگرش و احساس و عاطفه و استدلال و عقلانیت و تعقّل ما را تقویم میکنند و روح و جان و جهت میبخشند.
پیدیاف بخشی از کتاب👇
https://t.me/tahabooks/1639
#اقول:
سیاهههای جدید سعید #زیباکلام که تحت عنوان "کتاب #سیاه" چندروزی است توسط نشر طه منتشر شده.
عنوانی که بحق برای این واژهچینیها [جفنگیات] انتخاب شده: سیاه! یک تفسیر قرآن سیاه!
کلیگوییهای مغالطهآمیز، دوگانههای مغالطهآمیز، استفاده سطحی از اصطلاحات علمی (که از یک استاد فلسفه علم واقعا بعید است) و به لجنکشیدن ظاهر معانی قرآن، بخشی از مشکلات این چندصفحهای از سیاهههاست که من دیدم.
#کتاب: کتاب سیاه؛ سعید زیباکلام؛ نشر کتاب طه.
@aliebrahimpour_ir ۱۴۰۰.۰۶.۲۵
🌀 دو الگوی قلمی حوزویان
📝 بررسی قلم شهید استاد مطهری و مرحوم استاد حکیمی
🖋 ابوالفضل طریقهدار
🔸 دو استاد گرانمایه، مطهری و حکیمی از جنبههای مختلفی برای عالمان دینی، اسوه و الگویند، که بیتردید یکی از آنها «رواننویسی» در عرصه نگارش فارسی است. حوزویان، معمولا پیچیده مینوشتند و خواننده، هنگام مطالعه دو کار دشوار داشت: یکی فهم مطالب علمی و دیگری باز کردن کلاف پیچیدهی جملهها و عبارتها.
🔹 استاد مطهری و حکیمی یاد دادند که چگونه روان و ساده بنویسیم.
اما این دو استاد، در عین رواننویسی، یک تفاوت اساسی هم داشتند و آن، سبک نگارش بود؛ بدین توضیح که:
🔺 استاد #مطهری در نثر علمی تواناتر بود؛ یعنی در نگارش ایشان، واژهها مستقیما بر معانی خود، دلالت دارند. نمونه بارز این نوع نثر را میتوان در شرح «اصول فلسفه و روش رئالیسم» دید. قبل از ایشان کسی نتوانسته به زبان فارسی روان، مفاهیم دشوار و اندیشهسوزی چون: حرکت جوهری، وحدت وجود، علت و معلول، جبر و اختیار و دیگر مقولههای فلسفی را به قلم فارسی روان بنویسد. از میان همه آثار استاد، بنده نظرم به همان کتاب است، که بسیار سرراست، روان و بدون پیچیدگی، قلم بر کاغذ آورده است.
🔹 هیچکدام از اساتید برجستهی معاصر همانند: جوادی آملی، حسنزاده آملی، محمدتقی جعفری، که فارسی نویسند، نتوانستند به این سادگی و روانی بنویسند.
🔹 اما در نثر ادبی، استاد حکیمی، زیبا، شورانگیز و شاعرانه مینوشت و از عناصر خیال چون: تشبیه، استعاره و کنایه، فراوان بهره میگرفت و زبان نثر را به زبان شعر نزدیک میکرد.
🔻 ولی نکته اینجاست که موضوعات علمی را نباید با قلم ادبی نگاشت، چون خواننده دچار ابهام میشود و باید وقت زیادی صرف کند تا مراد نویسنده را دریابد و گاه معنایی خلاف مقصود او را برداشت میکند؛ برای مثال کتاب «مکتب تفکیک» یا «دانش مسلمین» دو موضوع علمیاند و نوشتن در این فضا باید به نثر علمی باشد؛ حال آنکه استاد حکیمی این دو را هم به سبک ادبی، نگاشته است.
🔹 برخی اساتید خوشقریحه در مجله وزین «حوزه» و نیز سرمقالههای مجلهی ارزشمند «آینه پژوهش»، که از شاگردان و علاقهمندان استاد حکیمی بودند، متأثر از قلم ایشان هستند؛ یعنی گرایش آنها به نثر ادبی است.
📌 بنده در یادداشتی با عنوان «سبک نگارش علامه حکیمی» این موضوع را مفصلتر و با ذکر نمونههایی شرح دادهام.
✅ به هر جهت در موضوعات علمی، نثر #استاد_مطهری (آنجا که خودشان قلم زدهاند، نه کتابهایی که از سخنرانیها جمعآوری شده) الگوست و در نثرهای ادبی، آثار استاد حکیمی.
#الگوی_قلمی
#شهید_مطهری
#حکیمی #نویسندگی #یادداشت_نویسی
@Manahejj
https://telegram.me/kanoonnevisandeganqom #رونوشت
@aliebrahimpour_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 راه رهایی و جبران و کنترل فتورات (سستی، کمبود، کوتاهی)
☘پاسخ مرحوم آیتالله #مصباح یزدی:
"چیزی بهتر از این بلد نیستم"
🌟 توجه قلبی به #امام_زمان 🌟
@aliebrahimpour_ir #کلیپ
📌عدالت و عقلانیت
🖋 نوشته استاد سیدمهدی موسوی
🔹 #عدالت هنگامی بستر ظهور می یابد که #عقلانیت حاکم باشد و بر این اساس در جامعه ای که عقلانیت و حکمت حاکم باشد عدالت محقق خواهد شد.
🔸در جامعه احساسی که عقلانیت به خفا رفته و جای خود را به احساسات داده است نباید انتظار عدالت و نباید داعیه حقطلبی داشت. عدالت خواهی در این جامعه نیز یک امر احساسی و خارج از دایره منطق، عقلانیت و حکمت است.
🔹 #جامعه احساسی بستر ظهور نفاق و ظاهرسازی فریبکارانه است. در چنین جامعه ای، شعار انسان دوستی و مهمان نوازی هست اما در بحران اقتصادی به هم رحم نمی کنند. شعار عدالت هست اما ناعادلانه در کف خیابان و شبکه های اجتماعی حکم صادر می کنند و آبروی افراد را می برند.
ظواهر فریبنده و تعارفات دروغین همچون نقل و نبات در مناسبات انسانی جاری است و به آن می بالند و آن را نماد انسان دوستی و مهمان نوازی و هنر بی بدلیل می شمارند و سایر جوامع را غیر انسانی و بی هنر می نامند.
🔸در چنین جامعه ای اگر از عدالت راستین سخن بگویی و یا حق خود را مطالبه کنی و یا به کم و کسری ها اعتراض کنی، محکوم هستی و چاره ای جز زندان اوهام و خیالات نداری.
🔹برخی از رفتارهای جامعه احساسی از این قرار است:
✔️ مغازه دار اجازه نمی دهد رمز عابربانک را خودت بزنی، اگر هم مطالبه کنی توهین می کند.
✔️ وقت در این جامعه بی ارزش است برای ویزیت پزشک گاه باید ۵ ساعت پشت در اتاق پزشک باشی.
✔️ اگر کالایی در بازار کم شد، مردم به بازار هجوم می آورند.
✔️ بازار قاچاق داغ است.
✔️ واژه "وظیفه" منفورترین واژه است.
✔️"مسئولیت" یعنی ریاست و اربابی، هر طور که دلش بخواهد با مردم برخورد می کنند.
✔️اگر چراغ راهنما بزنی، ماشین ها نه تنها سرعتشان را کم نمی کنند بلکه بیشتر می کنند که مبادا از تقاطع یا دور برگردن رد شوی.
✔️ ده بیست سال رفاقت و دوستی را به یکباره برای یک دقیقه مشاجره قطع می کنند.
✔️نظارت و کنترل امر تزئینی و تشریفاتی است.
✔️ نق زدن جایگزین نقد است.
✔️انتقاد را تخریب معنا می کنند.
و
....
🔸 در چنین جامعه ای نباید انتظار عدالت و قرار گرفتن امور در جای خود داشت بلکه احساسات جایگزین عدالت است. گاه آنقدر آتش محبت افراطی می شود که با ساده لوحی همه چیز گل و بلبل نشان داده می شود و گاه آنچنان بر طبل بی اعتمادی و نفرت می کوبند که به حذف و تخریب یک دیگر می انجامد.
🔹 اگر به دنبال عدالت هستیم، چاره نداریم جز اینکه حکمت و عقلانیت را در جامعه گسترش دهیم و قدر و اندازه هر چیز را بدانیم و هر چیز را سر جای خودش قرار دهیم.
"گفتمان حکمت و عقلانیت ضرورت جامعه ایرانی ماست."
#امتداد_حکمت_و_فلسفه
eitaa.com/hekmat121
@aliebrahimpour_ir #رونوشت
انگلیسیها ضرب المثلی دارند با این مضمون:کسی که فقط لندن را دیده باشد؛ لندن را هم نمیشناسد
منظورشان این است که شما باید رم و پاریس و برلین را هم ببینی تا بتوانی بگویی لندن شهر خوبی هست یا نه.
«تک منبعی بودن» انسان رامتعصب وخشک بار میآورد و عمق فهم او را به طرز عجیبی کاهش میدهد
*T00fan*
@OfficialPersianTwitter #رونوشت
📌 #مصاحبه با #خبرگزاری شبستان
درباره کتاب #روش_شناسی #جریان_شناسی
مهرماه ۱۴۰۰
مطالعه متن کامل👇
🌐 shabestan.ir/mobile/detail/news/1099839 [با موبایل]
🌐 shabestan.ir/detail/news/1099839 [با کامپیوتر]
@aliebrahimpour_ir
هدایت شده از روششناسی جریانشناسی
☄️ قابل توجه فعالان فکری، فرهنگی و سیاسی و طلاب و دانشجویان علوم انسانی:
💥 منتشر شد: 💥
📖 کتاب «روششناسی جریانشناسی»
👤 نوشتهی علی ابراهیمپور
✨ با مقدمه حجتالاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه و دکتر محمدصادق کوشکی
📇 نشر کتاب طه
🌟 اثر برگزیده جامعه نخبگانی حوزههای علمیه
💠 نوآوری اثر:
☘️1. هویتبخشی به جریانشناسی برای افزایش #بصیرت و عقلانیت علمی و اجتماعی
☘️2. ارائه الگویی بومی برای تولید #علوم_انسانی_اسلامی
☘️3. امتداد و نظریهپردازی اندیشه اندیشمند انقلاب اسلامی؛ #استاد_مطهری
☘️4. امتداد #حکمت و معرفتشناسی اسلامی
☘️5. محصول پژوهش پنجساله مولف
📦 خرید سریع و آسان:
🔗 bookroom.ir/fb/15757
📖 ورقزدن فهرست و اطلاعات بیشتر:
🌐 eitaa.com/Currents_studies/12
📨 کانال اختصاصی کتاب:
📎 eitaa.com/joinchat/4044554351C37a22cecb9
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
#خاطره دکتر #علی_شیروانی از علامه #حسن_زاده آمی
💢به یاد استادم علامه حسن زاده آملی
🔰روزی در کتابفروشی اشراق که به انتشار و فروش کتابهای فلسفی و عرفانی اختصاص داشت و بعدها نیز مجموعه دروس شرح اشارات استاد علامه حسن زاده آملی را در یازده جلد منتشر کرد علامه حسن زاده را دیدار کردم. برای معرفی و خودنمایی یک جلد از کتابهایم را که در قفسه کتابفروشی بود( شرح بدایه الحکمه) برداشتم و تقدیم ایشان کردم.
واکنش ایشان چنان بود که با آنکه حدود بیست پنج سال از آن میگذرد همواره در ذهنم زنده است و برایم درس آموز و دلگرم کننده.
من پیشترها در سال ۶۳ به درس پر جمعیت اشارات علامه حسن زاده در مسجد معصومیه رفته بودم ولی کمترین و جوان و شاید جوانترین شاگردانش بودم( بیست سال داشتم) و به خود اجازه نزدیک شدن به آن کوه دانش و دریای معرفت را نمیدادم و او من را نمیشناخت.
کتاب را گرفت به آن نگاه کرد و پرسید: از خودت هست؟
گفتم: بله.
فرمود : این شیروانی شیر دل تویی؟! من کتابت را دیده بودم. دنبالت میگشتم . کجا بودی؟
آنگاه دستان مبارکش را بر سینه ام نهاد و دعای شرح صدر برایم خواند و مرا به منزلش دعوت کرد.
به خانه اش رفتم. با گرمی پذیرایم شد. با من در همان اتاق معروف که صدا و سیما بارها نشان داده سخنها گفت از اساتیدش از مکاشفاتش.
گفت: شبی برای یاد نامه علامه طباطبایی مقاله ای می نوشتم و می نوشتم تا انکه سحر شد. همینجا علامه طباطبایی برایم متمثل شد.
اشاره کرد: همانجا از زمین بالاتر پایش روی زمین نبود. به من گفت: ( با همان لحن و لهجه استادش) تو حسن صورت و حسن سیرت و حسن سریرتی
سپس مرا به اتاقی دیگر برد که در آن آثار منتشر شده خودش بود.
گفت هر کدام را که نداری بردار.
من چندین کتاب را برای خودم برداشتم.
کتاب ها زیاد شد .
گفت اینطور که نمیتوانی ببری.
برخاست کتاب ها را با نخی پلاستیکی و ضخیم بست تا بتوانم انها را راحت با خود حمل کنم.
در پایان و هنگام خدا حافظی گفت هر وقت کاری داشتی بیا اینجا.
و من بارها نزدش رفتم و او با محبت و کرامت و بزرگواری پذیرایم بود.
آری او نه برای من که برای هر طالب علمی پدری مهربان و مربیی دلسوز بود.
خدایش بر درجاتش بیفزاید و با اولیائش محشور فرماید.
علی شیروانی
۱۴۰۰/۷/۱۰
🌐در سایت پژوهشگاه:
https://rihu.ac.ir/fa/news/37548
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
📌#دعا یوسف ع برای حل مشکل
📖 #برش #ازکتاب : عرفان اسلامی (شرح #صحیفه_سجادیه)، آیت الله #مکارم، ج۳، ص۲۳
@aliebrahimpour_ir #حدیث #روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دانلود
📌 انگیزههای درونی یا بیرونی؟
✅ جایزهدادن، باعث کاهش بهرهوری میشود!
🎥سخنرانی #تد ( #ted )
👤 دانیل پینک
🗓سال 2009
@aliebrahimpour_ir