eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| سخنان شهید فخری‌زاده پس از شهادت حاج قاسم 🔹بیایید تا خون حاج قاسم گرم است میثاق ببندیم که این راه را ادامه بدهیم؛ همین جا باید مدافع حریم ولایت و مدافع حرم باشیم... @almorsalaat
📖| انسان نباید از نافرمانی و غفلت و خلاف مراقبه عمل کردن، نومید از سير الى الله گردد؛ 🔰 آیت الله شیخ علی پهلوانی 🔅تصدقت شوم! برادر جان! انسان نباید از نافرمانی و غفلت و خلاف مراقبه عمل کردن، نومید از سير الى الله گردد؛ زیرا اگر روی از آن سو برگیریم، به کجا می توان روی کرد؟! 🔅علاوه بر این که خودش می داند که ما ضعیفیم و سراپا جهل، به طبق ضعف و جهل مان با ما معامله می کند. این همه که در قرآن شریفش، داد از غفاریت خود می زند، برای چیست؟ مگر جز برای آن است که آگاه به حال ما بوده که از روی نادانی، مخالفت او خواهیم کرد. 🔅همین بس که خودش نام ما را به انسان تسمیه فرموده. در مواقعی که نافرمانی و جهل ما را متذکر می شود، اگر خیال ناامیدی برای انسان دست دهد، باید بداند که از شیطان است والّا با کریمان، کارها دشوار نیست؛ 📚 رسائل عرفانی، نامه۱۱، ص۲۲۶ @almorsalaat
💠عرفان نظری از نگاه محیی الدین و امام خمینی و تفاوت آن با سایرین 🔉@almorsalaat👇👇
هدایت شده از المرسلات
erfane-nazari-az-negahe-mohyeddin-v-emam.mp3
15.85M
🔉| عرفان نظری از نگاه محیی الدین و امام خمینی و تفاوت آن با سایرین 🔰استاد علی فرحانی 🔺استاد بیان می کنند که دو نگاه کلی به عرفان نظری وجود دارد. 1⃣یک نگاه که نگاه مشهور است این است که عرفان یک جهان بینی و یک منظومه هستی شناسی از نگاه یک عارف است. 2⃣نگاه دوم، این است که عرفان نظری، فقط انسان شناسی است و همه مطالب را از حیث انسان شناسی تفسیر می کند. 🔺از نگاه محیی الدین و بر اساس آثار ایشان، عرفان نظری، انسان شناسی است و بزرگانی همچون آیت الله جوادیقائل به نگاه اول هستند و لذا معتقدند که پایان فلسفه، اثبات موضوع عرفان است. 🔺حضرت امام (ره) همان نگاه انسان شناسی محیی الدین را قائل هستند. استاد در این صوت، عباراتی از کتاب مصباح الهدایه را توضیح می دهند. @almorsalaat
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
نحوه آشنایی شهید مطهری با نهج البلاغه.mp3
10.38M
🔈 🔶 خاطره ورود شهید مطهری به قم و تحصیل در شهر قم و کفایه خوانی 🔷 صوت شهید مطهری درباره نحوه آشنایی اش با نهج البلاغه و مرحوم حاج میرزا علی شیرازی... 👌 بسیار شنیدنی است... @mahdavi_arfae @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
المرسلات
🔈 #بشنوید 🔶 خاطره ورود شهید مطهری به قم و تحصیل در شهر قم و کفایه خوانی 🔷 صوت شهید مطهری درباره نح
👆این کلیپ بینظیره. حتما بشنوید. واقعا یک کامله. شهید، آشنایی خودش رو با میرزا علی آقای شیرازی و حالات معنوی او رو توضیح میدن. خدا بر درجاتشان بیفزاید.
المرسلات
🔉#عرفان| عرفان نظری از نگاه محیی الدین و امام خمینی و تفاوت آن با سایرین 🔰استاد علی فرحانی 🔺استاد
باسلام ▫️همینطور که میدانید، یکی از بخش‌های مهم اندیشه امام خمینی (ره) که ایشان را از خیلی از اسلام‌شناسان متمایز می کند، مسئله است. ▫️در واقع، بدون دانستن عرفان نظری، آن هم با قرائت اصیل امام خمینی(ره) نمی توان همه جوانب اسلام را فراگرفت. ▫️علاوه بر اینکه بخش قابل توجهی از آثار امام را بدون داشتن منظومه فکری عرفانی نمیتوان خواند؛ مثل شرح دعای سحر، آداب نماز، سرالصلوه، حواشی بر شرح فصوص و مصباح الانس، برخی احادیث چهل حدیث، فوائدالرضویه، برخی مباحث تقریرات فلسفه، تفسیر سوره حمد، خیلی از مباحث معرفتی که در صحیفه وجود دارد و ... ▫️کتاب محوری عرفانی حضرت امام (ره) که ایشان در آن کتاب، نظام عرفانی و انسان شناسی و مباحث مربوط به ولایت را مطرح می کنند، کتاب است. که ظاهرا برای شروع در سیر آثار امام باید از آن کتاب شروع کرد. خود حضرت امام در جاهای مختلفی از آثارشان به این کتاب ارجاع میدهند. ▫️همچنین استاد در بیانات مختلفی فرموده اند که نظام عرفان نظری امام خمینی که امتداد نظرات محیی الدین است با نگاه مشهور به عرفان که آن را هستی شناسی میدانند، متفاوت است. eitaa.com/almorsalaat/2924 ▫️بنده به شخصه بارها خدمت استاد عرض کرده ام که اگر بشود این کتاب را تدریس کنند تا بتوانیم با این بخش از منظومه فکری امام نیز آشنا شویم و نظرات حضرت امام احیاء شود. انشالله که شرایط تدریس این کتاب مهیا شود، بتوانیم این اثر ارزشمند را هم در محضر استاد فرحانی، بخوانیم. @almorsalaat
♨️ مجازی طلبگی (۴) ⏰جمعه ۹۹/۱۰/۵ ساعت ۱۹ تا ۲۲ ✅موضوع این هفته: عوامل و در حوزه علمیه چیست؟ 📌آثار منفی کاهش بصیرت در حوزه چیست؟ 📌چه عواملی سبب کاهش بصیرت طلاب می شود؟ 📌با طلاب و علمای بی بصیرت چگونه باید برخورد کرد؟ 📌راه های افزایش بصیرت در بین طلاب چیست؟ 📌الگوهای بصیرت در حوزه چه کسانی هستند؟ 📌و ... 🌐امشب پیرامون این موضوعات در گروه هم اندیشی گفتگو می کنیم. 🌀لینک عضویت در گروه👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1221263413C41edddb737
📚خلاصه الاقوال علامه حلی ⬇️eitaa.com/palmorsalaat/56 📚جامع الرواه محقق اردبیلی ⬇️ج۱: eitaa.com/palmorsalaat/54 ⬇️ج۲: eitaa.com/palmorsalaat/55 🔊@almorsalaat👇👇
kholasatol-aghval.mp3
712.1K
🔉| توضیحی مختصر پیرامون برخی کتب رجالی همچون خلاصه الاقوال علامه حلّی و جامع الرواه محقق اردبیلی 🎙استاد علی فرحانی @almorsalaat
⏰ قابل توجه ثبت نام کنندگان در طرح تکمیلی برنامه های گروه های مختلف مشاوره تقریرنویسی به شرح ذیل است: 👇🏻👇🏻 ✅ برنامه گروه مشاوره منطق: 🔅جلسه اول: یک شنبه 14 دی ماه ساعت 19 🔅روزهای هفته: یک شنبه ها و چهارشنبه ها 🔅ساعت 19 🕖 🔅 تعداد اعضا: 4 نفر 🔅 لینک دانلود 5 جلسه اول جمع بندی منطق مظفر استاد علی فرحانی ▪️ بمدت 5 جلسه 🔺🔺🔺🔺🔺 🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ برنامه مشاوره اصول (الموجز): 🔅جلسه اول: دوشنبه 6 بهمن ماه ساعت18 🔅روزهای هفته: دوشنبه و پنج شنبه 🔅ساعت 18 🕧 🔅 تعداد اعضا: 11 نفر 🔅 لینک دانلود 5 جلسه آغازین الموجز فی اصول الفقه از استاد علی فرحانی ▪️ بمدت 5 جلسه 🔺🔺🔺🔺🔺 🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ برنامه مشاوره فلسفه (عرض ذاتی): 🔅جلسه اول: سه شنبه 7 بهمن ساعت 14 🔅روزهای هفته: سه شنبه و پنج شنبه 🔅ساعت 14 🕑 🔅 تعداد اعضا: 5 نفر 🔅 لینک دانلود 5 جلسه آغازین بدایه الحکمه اثر استاد علی فرحانی ▪️بمدت 5 جلسه 🔺🔺🔺🔺🔺 🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ برنامه مشاوره خواهران: 🔅جلسه اول: دوشنبه 6 بهمن ساعت 20 🔅روزهای هفته: دوشنبه ها و پنج شنبه ها 🔅ساعت 20 🕗 🔅 تعداد اعضا: 5 نفر 💢 خواهران می توانند هر یک از سه موضوع پیشنهادی را انتخاب و برای جلسه مشاوره خواهران تقریرهای خود را آماده کنند. ▪️بمدت 5 جلسه ⌛️⏳⌛️⏳ 💎 کار مشترک همه گروه ها برای آمادگی در جلسه اول: 🕹 گوش کردن صوت های دوره تقریرنویسی (آن ها که در دوره حضور نداشتند) 🕹 سیاهه نویسی 2 تا 3 جلسه آغازین صوت های مخصوص هر گروه 💎اطلاعات بیشتر و لینک شرکت در کلاس در هر یک از گروه های چهارگانه در ایتا منتشر می شود. 📲 همه چیز درباره کارگاه تقریرنویسی @taghrir_online
tahalile-birooni-az-oloome-hozavi-v-asibhaye-aan.mp3
2.32M
🔉| رواج یافتن تحلیل های بیرونی و پیرامونی از علوم حوزوی و آسیب های آن 🎙استاد علی فرحانی @almorsalaat
| خلوت در کثرت 🌀سالك الى اللَّه در عين حال كه با هر دسته از مردم معاشرت به معروف كند و حقوق خلقيّه را ردّ نمايد و با هر يك از مردم به طور مناسب حال او مراوده و معامله كند، از حقوق الهيّه نگذرد و معناى خود را كه عبارت از عبوديّت و توجّه به حقّ است از دست ندهد؛ و در عين حال كه در كثرت واقع است در خلوت باشد، و قلب او كه منزلگاه محبوب است خالى از اغيار و فارغ از هر نقش‏ و نگار باشد. 📚امام خمینی (ره)، آداب نماز ص۶۵ @almorsalaat
📌جریان توحید افعالی در اجتماع و تعلیم و تربیت انسان از نگاه علامه طباطبایی 🔉@almorsalaat👇👇
tohide-afaali-dar-ejtemaa-v-talimo-tarbiate-ensan.mp3
1.23M
🔊| جریان توحید افعالی در اجتماع و تعلیم و تربیت انسان از نگاه علامه طباطبایی 🎙استاد علی فرحانی @almorsalaat
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ چرا حضرت زهرا(س) با چنان مقام قدسی برای بازپس‌گیری فدک اقدام کردند؟ ◾️سالروز شهادت پاره تن رسول‌الله(ص) حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها تسلیت باد! ⭕️ «کانال رسمی بنیاد شهید مطهری»👇 Eitaa.com/motahari_ir
📝| توضیح و نقدی بر مبنای تبعیت دلالت از اراده ✍احسان چینی پرداز ◽️مرحوم مظفر در کتاب اصول فقه بعد از اثبات وضعی بودن دلالت لفظی، و رد هر دو احتمال عقلی یا طبعی بودن دلالت، وارد در بحث اقسام دلالات شده و « دلالت لفظی» را به عنوان مقسم، تقسیم می کنند به دلالت تصوری و تصدیقی. ◽️ایشان بعد از بیان تقسیم به بررسی آن‌پرداخته و بنابر مبنای تبعیت دلالت از اراده، دلالت را منحصر در دلالت تصدیقی مراد جدی دانسته و این چنین استدلال می کنند: ◽️بنابر مکانیزم فاعلیت بالقصد، فعل اختیاری انسان تابع غرض و غایتی است و الا لغو است.جعل و اعتبار هم یکی از افعال اختیاری انسان است لذا تابع غرض و مصلحتی صورت میگیرد ◽️حال باید گفت غرض از جعل علامات توسط انسان، تفهیم معانی است. یعنی غرض از جعل الفاظ و غیر الفاظ – مانند تابلو ها – تفهیم مراد جدی است. ◽️با توجه به این نکته معلوم میشود واضع دوال را در حالی که صادر از متکلم جاد باشد برای معانی وضع کرده است و غرض او از وضع و اعتبار دلالت لفظ بر معنا، صورت گرفتن تفهیم و تفهم بوده است. ◽️پس در صورتی که این غرض نباشد یعنی دال صادر از متکلم جاد نبوده و غایتی به نام تفهیم نباشد، دلالتی هم نخواهد بود بلکه در این مرحله اصلا دلالتی وضع نشده است فضلا از اینکه محقق شود. ◽️البته نبود دلالت منافات با انتقال ذهن به معنای آن لفظ ندارد اما این انتقال چیزی جز تداعی معانی نبوده و عقلائی نیست لذا است که اثری عقلائی و عملی هم بر آن مترتب نمیشود و هیچ حجیتی هم ندارد. ◽️با این توضیح مشخص میشود که دوال در دلالت تصوری و تصدیقی مراد استعمالی، غرض وضع را ندارند پس هیچ عاقلی – از جمله واضع – وضعی برای الفاظ در این مرحله نکرده است لذا وضعی نشده و دلالتی هم نیست. ◽️به عبارت دیگر مرحوم مظفر می فرمایند در صورتی که دو قسم اول را هم دلالت بدانیم کأن دلالت لفظیه را دلالت ذاتی و عقلی دانسته ایم. زیرا در این صورت می گویم که « دال به هر صورتی که باشد دلالت بر معنای خود دارد» این جمله یعنی دلالت حقیقتا در ظرف واقع وجود دارد – مانند دلالت دخان بر وجود نار – حال فرق ندارد که این دال چگونه حاصل شود – متکلم جاد باشد یا نباشد- بلکه به صرف وجود آن دلالت رخ می دهد. این یعنی دلالت لفظیه را تحت دلالت عقلیه و ذاتیه دیدن. که البته مفروض، وضعی بودن دلالت لفظی است. ◽️در نتیجه چنین بیانی است که برخی قائل به طبعی بودن دلالت لفظی می شوند. زیرا وضعی بودن دلالت الفاظ ملازم با تبعیت دلالت از اراده است و البته این مبنا ثمراتی دارد و آنها نمی توانند ملتزم به آن ثمرات باشند. لذا قائل به طبعی بودن دلالت شده تا کلا خود را از این مشکل رهایی دهند! ♨️نقدی مختصر بر این مبنا ◽️همانطور که خود مرحوم مظفر در المنطق تصریح کرده اند تا زمانی که دلالت لفظ بر معنای موضوع له صورت نگیرد نه دلالتی به معنای تضمنی و نه دلالتی به معنای التزامی و نه _به طور کلی_ دلالتی به معنای مجازی رخ خواهد داد. ◽️زیرا دلالت لفظ بر جزء معنا و نیز بر غیر معنا خود متفرع بر دلالت لفظ بر معنای موضوع له است. ◽️مثلا در دلالت تضمنی تا زمانی که دلالت لفظ کتاب بر موضوع له آن اتفاق نیفتد دلالتی به جزء معنا یعنی جلد کتاب صورت نمیگیرد با اینکه مراد متکلم جزء موضوع له است. همین طور در استعمال مجازی، تا زمانی که لفظ دلالتی بر معنای حقیقی نداشته باشد به مجاز پی برده نمیشود زیرا از طریقه علقه بین مجازی و حقیقی است که معنای مجازی در ذهن نقش می بندد. با این توضیح معنا نمی دهد که دلالت لفظ بر موضوع له دلالت نباشد و صرفا تداعی معانی باشد. ◽️در واقع اگر قرار باشد دلالت تابع اراده شود دیگر طولیتی بین معنای حقیقی و معنای مجازی وجود ندارد بلکه باید گفت اصلا استعمال مجازی معنا ندارد و هر مستعمل فیه ای معنای حقیقی می باشد زیرا مجازیت معنای مجاز به متاخر بودن از معنای حقیقی است. ♨️جالب اینکه با مبنای تبعیت دلالت از اراده، تبادر هم بی معنا میشود: ◽️موطن تبادر دلالت تصوری است. چه اینکه تبادر به معنای انسباق معنا به ذهن است در حالی که هیچ قرینه ای وجود نداشته باشد سواء صادر از متکلم جاد باشد یا نباشد. به عبارت دیگر تبادر کاشف از ارتباط و مسانخت بین لفظ و معنا است و تنها شرط این کاشفیت، علم به لغت است. با اینکه علم به لغت شرط دلالت تصوری است پس موطن تبادر، دلالت تصوری است. ◽️با این حال اگر دلالت تصوری را دلالت ندانیم پس تبادر هم دلالت نیست و دیگر تبادری نداشته و نهایتا از حجیت ساقط می باشد. جالب اینکه اگر ما بقی علامات حقیقت و مجاز هم بازگشت به تبادر بکند، با این توضیح تمام علامات حقیقت و مجاز مخدوش میشود! ♨️البته لوازم این مبنا بیش از آنی است که بیان شد اما به همین مقدار بسنده می کنم. 📌برگرفته از دروس استاد علی فرحانی @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| فاطمه زهرا (س)، مادر و پناه رزمندگان جبهه‌ها 🎙شهید قاسم سلیمانی @almorsalaat
♨️حماسه ۹ دی برمیگردد به هویت و ماهیت انقلاب و آن روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود. 🔰رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ ▫️در قضیه‌ی ۹ دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته برمیگردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیمِ بی‌نظیرِ تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد؛ ▫️... آن روح چه بود؟ روح دیانتِ حاکم بر دلهای مردم بود. پس اینجا ما دو تا عنصر در کنار هم داریم: یک عنصر، عنصر مردم است؛ که مردم در هر کشوری، در هر جامعه‌ای، اگر چنانچه همت کنند، بصیرت به خرج بدهند، عمل کنند و وارد میدان بشوند، میتوانند همه‌ی مشکلات را حل کنند. ▫️... عنصر دوم هم عنصر ایمان دینی مردم است. ایمان دینی، آن معجزه‌گری است که قادر است اولاً همه‌ی مردم را بسیج کند و بیاورد، ثانیاً آنها را در صحنه نگه دارد، و ثالثاً سختی‌ها را برای آنها هموار و آسان کند؛ هیچ ایمان دیگری این خصوصیت را ندارد. ایمان دینی میگوید شما اگر چنانچه فائق شدید و پیش بردید، پیروزید؛ اگر کشته هم شدید، پیروزید؛ اگر زندان هم افتادید، پیروزید؛ چون به وظیفه عمل کردید. ▫️وقتی کسی یک چنین اعتقاد و ایمانی داشت، دیگر شکست برایش معنا ندارد؛ لذا وارد میدان میشود. این همان عاملی است که در صدر اسلام هم اثر کرد، در انقلاب ما هم اثر کرد؛ ۹ دی این را نشان داد. ▫️با این حرکت مردم، آن حجم عظیم تبلیغات دشمن که میخواست فتنه‌گران را مردم ایران معرفی کند و اینجور نشان بدهد که مردم ایران از انقلابشان، از نظامشان برگشتند، بکلی نقش بر آب شد؛ یعنی مردم نشان دادند که این، مردم ایران است. ▫️این حادثه، حادثه‌ی کوچکی نیست. این حادثه، شبیه حوادث اول انقلاب است. این حادثه بایستی حفظ شود، بایستی گرامی داشته شود. سعی کنید جنبه‌های شعاری را بر این حادثه غلبه ندهید. در قضیه‌ی ۹ دی هم باز پای امام حسین در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‌آور از سوی این گروه‌های ایضاً سخیف، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. (عبارت تلخیص شده است) @almorsalaat
013-dastgaheestenbati@almorsalat.mp3
1.75M
📝| معنای اعتباری بودن دستگاه استنباطی 🔰استاد علی فرحانی ◽️یکی از مسائل بسیار مهم که می تواند موجب اشتباهات بزرگی شود، عدم فهم صحیح از معنای اعتباریت دستگاه استنباطی است‌. ◽️با اینکه نظام استنباطی باید دارای اجزاء ای منسجم و الگوریتمی صحیح باشد اما می بایست مبادی صحیحی نیز دارا باشد. ♨️ علت برتری دستگاه استنباطی حضرت امام بر دیگر نظامات، منتج بودن آن و نیز مبادی برهانی و صحیح آن است. @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
های استاد علی فرحانی 💠 تدریس الموجز eitaa.com/almorsalaat/1403 💠تدریس اصول فقه پایه۵ eitaa.com/almorsalaat/1247 💠تدریس اصول فقه پایه6 eitaa.com/almorsalaat/1588 💠تدریس بدایه الحکمه eitaa.com/almorsalaat/1590 💠برهان و عرض ذاتی eitaa.com/almorsalaat/1744 💠تدریس مناهج الوصول eitaa.com/almorsalaat/1843 💠تدریس رسائل ج۱ تا ابتدای اجماع منقول eitaa.com/almorsalaat/2068 💠تدریس شرح لمعه ج۱ تا کتاب الزکاه eitaa.com/almorsalaat/2636 @almorsalaat
📝| مطهری یا مطهری ؟؟؟ ✍محسن ابراهیمی ▫️شهید مطهری در کلام امام خمینی و رهبر انقلاب، از دو جنبه مورد رجوع و استفاده است. ▫️یک جنبه آثار ایشان است. آثار ایشان به گفته امام خمینی، برای عارف و عامی سودمند است و نباید گذاشت که فراموش شود و به تعبیر رهبر انقلاب، این آثار هنوز به‌روز و پاسخگوست. ▫️آنچه از مراجعه به آثار ایشان بدست می آید، یک جهان‌بینی و یک اسلام شناسی صحیح و بی بدیل است. ▫️اما شهید مطهری وجهه دیگری هم دارد و آن شخصیت شهید است. شخصیت او مشتمل بر علم، معنویت، زمان‌شناسی، تکلیف‌گرایی، فقاهت، اجتهاد، فلسفه و ... است. ▫️بخش معظمی از تاکیدات رهبر انقلاب خصوصا خطاب به طلاب، توجه به این نکته است که ما برای هر دورانی نیاز به شهید مطهری ها داریم و حوزه علمیه، باید شهید مطهری تربیت کند با همان توانمند ها و روحیات. ▫️اما برای شهید مطهری شدن، صرف خواندن کتاب های او کفایت نمی کند. بلکه باید سیره علمی و عملی او را مورد تحقیق قرار داد تا بدست آید که شهید مطهری شهید مطهری شده است؟ ▫️آنچه به نظر می‌رسد این است که تحصیل عمیق حوزوی همچون فقه و اصول و فلسفه و همچنین معنویت، دو رکن اساسی در تشکیل شخصیت شهید است. ▫️او نزد امام و نزد علامه را که از کتب اصلی فلسفه هستند، خوانده است. او در حوزه علمیه، مطول و کفایه و اسفار و شفا تدریس کرده است. در کنار آن به طور وحشتناکی اهل مطالعه کتب مختلف بوده است. همچنین از آثار او و بیانات اطرافیان او بدست می آید که معنویت از ابعاد اصلی زندگی او بوده است. ▫️خلاصه اینکه علاوه بر خواندن آثار شهید مطهری، خصوصا طلاب باید سعی کنند که شهید مطهری بشوند و خواندن همین فقه، اصول و فلسفه رایج (البته عمیق و محتوایی) از شروط لازم مطهری شدن است. هر چند کافی نیست. ۹۹/۱۰/۱۰ @almorsalaat
♦️تدریس| کتاب المنطق (مرحوم مظفر) از ابتدای کتاب تا ابتدای صناعات خمس 🎙استاد سیدمحمد هاشمی 🔊تدریس این کتاب در سال ۹۹ در مدرسه صدوقی فاز۴ برگزار شده است. ⬇️لینک دانلود صوت👇👇 ostadfarhani.ir/morsalat/shagerdan/smhashemi/almanteq99-400/ @almorsalaat
📚| خاندان نوبختی ✍عباس اقبال آشتیانی 📖: خاندان ایرانی نژاد نوبختی یکی از جمله خانواده های اصیل ایرانیند که با قبول آئین اسلام، در خدمت خلفای عباسی و امرای مسلمان داخل شده و از راه نشر علوم و حکمت و آداب و اداره پاره ای مشاغل دیوانی ذکری بخير از خود در تاریخ تمدن اسلامی بجا گذاشته و گذشته اند. اعضای این سلاله بزرگ چنانکه از اشارات مورخین و شعرا و ادباء بر می آید، از نیمه قرن دوم تا اوایل قرن پنجم هجری، بیشتر در دارالخلافه بغداد مصدر کارهای کشوری و یا در یکی از شعب علوم و ادبیات شاخص و مشار اليه بالبنان بوده اند. مخصوصا چند نفر از ایشان از پیشوایان جلیل القدر فرقه امامیه اثنی عشریه محسوب می شده. ص۱۶ ⬇️دانلود کتاب👇👇 eitaa.com/palmorsalaat/57 @almorsalaat