eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
933 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم.
به باغ انار خوش آمدید.
﷽ ☑️کانال های شخصی بچه های باغ انار: 🖊زهرا صادقی (هیام) خودنویس(شخصی)🔻 @khoodneviss شاهزاده و شبگرد🔻 https://eitaa.com/koocheye_khaterat/5177 کانال داستان ها(کوچه احساس) رمان انلاین (در حال نگارش) https://eitaa.com/koocheyEhsas/9584 🖊دانا🔻 @dast_neveshtehaye_dana 🖊 اسرا🔻 @nillofaraneh 🖊 فائزه🔻 @darentazar 🖊رویا🔻 https://eitaa.com/joinchat/1447100490Ce1867b34df 🖊 خاتون🔻 https://eitaa.com/z441355 🖊ریحانه🔻 https://eitaa.com/joinchat/1370816586C926113c5e4 🖊یاصاحب عصر🔻 @marahelroshd 🖊یا علی بن موسی الرضا🔻 https://eitaa.com/joinchat/3633971298C9ea333beef 🖊مقدسی فر🔻 https://eitaa.com/joinchat/1725038616Ca1e5e9495d 🖊شین.الف/رمان ضُحی🔻 https://eitaa.com/joinchat/1365966931C6f6bcfaad8 🔻 http://eitaa.com/joinchat/3450667030Ca49fc47ed7 🖊رآيـآ🔻 https://eitaa.com/joinchat/4028629075C2aabecadcf 🖊M🔻 https://eitaa.com/joinchat/1542717537C388a56ae5a 🖊F🔻 https://eitaa.com/joinchat/1481113697C076b42749b 🖊みムsɨცム🔻 https://eitaa.com/joinchat/1677656161Ca819e33a6e 🖊منتظر🔻 https://eitaa.com/joinchat/1909981279C3dee53615b 🖊مــــــــــــــــلَکه👑🌺🔻 @hinartyty 🖊کمالی🔻 @khodegomsgodeman 🖊اریحا🔻 @Eriha_anar 🖊ف_ حاتمے 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3103129697C350ec073de 🖊برزگر اصل 🔻 @yasnar51 🖊E. aghababaie:🔻 https://eitaa.com/joinchat/3372023905C6e78f6f78c 🖊گل نرگس🔻 https://eitaa.com/joinchat/3741057121C51732486dd 🖊ف_حاتمی/انا منتظر المهدی/💙♡💙 🔻https://eitaa.com/T_ghalam 🖊آرمینه آرمین/مشق شب🔻 http://eitaa.com/joinchat/3936157712Cd64453ab68 🖊 یوسفی🔻 / 🖊موسوی🔻 https://eitaa.com/joinchat/2290548792C4920f677da @ekfnjanshar / @dastan313 / @daleee 🖊سـَحـٰابِـےِ آسِــمٰانْ 🔻 https://eitaa.com/sahabieaseman 🖊صداقتی🔻 https://eitaa.com/joinchat/2954166372Cab6baf15f8 🖊حق‌گو🔻 https://eitaa.com/joinchat/3041198180Cd27eabcf33 🖊 (: شعر به زیبایی احساس🔻 https://eitaa.com/joinchat/3081044025Cd7c37352da 🖊 س. امیدیان🔻 https://eitaa.com/joinchat/886571083C0d1879b767 🖊 اسماعیل واقفی🔻 @storytools 🖊احد🔻 خط به خط https://eitaa.com/joinchat/3071082506Cce1e021776 🖊سراب.م: ځٻاٺ قݪݦ 🔻( نقد و بررسی رمان) @hayateghalam 🖊 حسین ابراهیمی 🔻 @dastannewis 🖊حیدر جهان کهن.🔻 https://eitaa.com/joinchat/1105920033C30c5a941ac 🖊سید محمدحسین موسوی🔻 @DastNevis_Talabeh 🖊فائزه کمال الدینی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1173160038C138741022d 🖊فرجام پور🔻 اسرارِ درون @asraredarun 🖊باران🔻 @sherekodak 🖊بنت الحیدر سلام الله علیها.🔻 @AvayeEeshgh 🖊فخر الزمان🔻 @masteeshgh 🖊اویسِ قرَنِ حُسَیْن🔻 @Harime_313 🖊بانو طلبه 313🔻 @be_vaghte_del313 🖊حبیبی فر🔻 نویسنده شو @nevisandesho 🖊مهردخت 🔻 @mahrdo 🖊[عابدیــنے.M]🔻 @oshaghol_hosein 🖊خانم گل🔻 دیالوگ، مونولوگ. http://ghashamshami.blogfa.com/ 🖊نون و القلم🔻 قلم درد @ghalamdard 🖊اسکوییان🔻 @Crazy313 🖊کارگاه شعر🔻مدرسه ی علمیه ی @versify https://eitaa.com/joinchat/3165585446C87efc10302 🖊امیرحسین🔻 🆔 @AHAF_NAR 🍃 🖊افسون:🔻 @afsoonreshadi 🖊ایهام:🔻 @T_ghalam🦋 🖊مهدی پور محمدی🔻 @ezdehameeshgh 🖊رجینار🔻 @RegiNar 🖊روزنار🔻 @Rozenar 🖊🔻 کانال بی‌دل https://eitaa.com/joinchat/1370816586C926113c5e4 🖊 کانال دختران چادری🔻 @Clad_Girls برای قلم زدن در این کانال دخترونه به آیدی @Parhizgar2 پیام دهید. 🖊سیده اکرم حسینی🔻کانال رمان جامانده عاشق https://eitaa.com/joinchat/1226113172Cb0ecbd20ef 🖊بانو محبوب🔻 کانال عبور نوشته‌ها ┄•●❥@obooreneveshteha 🖊سپیده یعقوبی🔻 کانال به سوی روشنایی @Hanifa_ir 🖊 کانال ختم قرآن کریم🔻 https://eitaa.com/joinchat/747634879Cf9ad7c9240 🖊قـــــلـــــمـــــ‌دآر https://eitaa.com/ghalamdaar 🖊 کاربر ف.سادات{طوبی} کانال کلبه داستان طوبی @toobabanoo 🖊 کاربر نانو کانال ساخت مانگا به سبک ایرانی https://eitaa.com/joinchat/3229417540C49d6cf6a63 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💭هدف ما مشخص است: بنویسیم؛ بنویسیم و بنویسیم... کسی شویم که وجودش و قلمش، برای اطرافیان و جامعه اش مفید باشد.. بتوانیم اثر بگذاریم.. بیدار کنیم.. درد کسی را التیام دهیم... با تخیّل، کسی را از مشکلاتش برهانیم و در دنیایی زیبا و دل انگیز فرو ببریم. رسالت ما این است که آن قدر قوی شویم که موثّر باشیم. به قدری که احساسات مخاطب داستان هایمان، مانند مومی در دستان ما باشد و آن جا که لازم است بگریانیم و در جای دیگر بتوانیم بخندانیم.. پس کمربند هایتان را ببندید و به افق این باغ چشم بدوزید تا هیچگاه از روند رشد آرام، اما استوار این نهال های کوچک و بزرگ نا امید نشوید. از همین حالا، درخت های ستبر را می بینم... https://eitaa.com/anarstory
توصیف یعنی تبدیل تفکر به کلمات و جملات معنی دار. به بیانی دیگر یعنی تصویرسازی قوه تخیل نویسنده و نحوه بیان تفکرات او. وقتی نویسنده ای می خواهد به یاری توصیف مطلبی را توصیف کند، بهتر است از کلمات کوتاه، زیبا و خوش آهنگ استفاده کند، او باید معانی لغات متشابه، متضاد و هم معنی و غیره را دریابد تا بتواند به موقع از آنها استفاده کند. به طور مثال کلمات «عطر، بوی خوش، رایحه، نکحت، شمیم» به یک مفهوم به کار می روند، اما این نویسنده است که با توجه به کارآمد بودن هر واژه و جایگاه آن در جمله، کلمه مناسب را برمی گزیند. توصیف نوعی از بیان است که مربوط به تأثیری می شود که دنیا بر روی حواس ما می گذارد. توصیف، کیفیت، اشیاء، اشخاص، مکان و زمان، اعمال و رفتار و... را ارائه می دهد. هدف توصیف القای تصویر و تجسم موضوع است، به گونه ای که خواننده فکر کند دقیقا دارد با چشمان خودش آن موضوع را مشاهده می کند. پس ایجاد تصاویر ذهنی و «ایماژ»ها بر اساس فعالیت ذهنی نویسنده و فکر خلاق او صورت می گیرد. برای اینکه توصیف و تصویر ما زنده و جاندار باشد و خواننده را تحت تأثیر قرار دهد، باید کامل و همه جانبه باشد. در واقع باید نویسنده هنگام خلق جهان مادی پیرامون شخصیت از حواس پنجگانه خود استفاده کند. در این صورت مکان مسطح پیرامون شخصیت تبدیل به محیطی چند بعدی خواهد شد. با بکارگیری پنج حس، شخصیتها نیز بهتر توصیف می شوند. بینایی: در توصیف دیداری، تمام چیزهایی را که با چشم قابل دیدن هستند، وصف می کنیم. دختری که قد بلندی دارد، پیرزنی که زشت است، مردی که یک پایش می لنگد، خانه مخروبه ای که بسیار وحشتناک است، باغچه ای که پر از گل است و ... شنوایی: در توصیف شنیداری، هر آنچه را که قابل شنیدن است توصیف می کنیم. صدای آن فرد بسیار گوشخراش بود. صدای شوم جغد در گوشهایش پیچید، کولر بدجوری صدا می کرد، جیغ و داد بچه های توی کوچه حسابی کلافه اش کرده بود... بویایی: هر چیزی که بشود با بویش آن را توصیف کرد. بوی نفرت انگیز الکل در بیمارستان خفه اش می کرد، عطر خوش بهاری در شامــه ام پیچید، خانه بوی گچ خیس می داد،، بــوی خاک نـم خورده را استشمام کـرد، بـوی تعفـن زبـاله ها در محـله پیچیده بود. چشایی: با این حس می توان چیزهایی را که قابل خوردن هستند و یا در اصطلاح می توان طعم آن را چشید، توصیف کرد. سیبی که از درخت چیدم بسیار خوشمزه بود، طعم فقر و بدبختی را می چشید، ثروت در دهانش مزه کرده بود، شربت مزه آب می داد. بساوایی: در این طریق با لمس کردن هر چیزی می توان آن را توصیف کرد. بدن سرد و بی حرکت او در وجودم وحشت می افکند، وقتی دستم را روی میز کشیدم، از گرد و خاک روی آن فهمیدم که وی هنوز خانه را تمیز نکرده است، دستانش به لطافت گلهای بهاری بود، کتری چنان داغ بود که دستهایم را سوزاند. همان طور که نویسنده از پنج حس خود استفاده می کند، شخصیت داستانی نیز، باید با تمام حواسش در برابر واقعیات محیطی واکنش نشان دهد. توصیف عملی عمل و توصیف عمل معادل کلمه «اکسیون» در زبان فرانسه و هم معنی واژه «اکشن» در زبان انگلیسی است. توصیف عملی یعنی اینکه هر چیزی به واسطه اعمال و کردار خاصی توصیف شود. به فرض اگر شخصی بداخلاق است، در عمل و در مقابله با افراد دیگر اخلاق او را توصیف کنیم نه این که بخواهیم مستقیما عنوان کنیم او فردی بداخلاق است. همان طور که قبلاً هم گفته شده، توصیف به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم است. در شکل مستقیم می توان با صراحت همه چیز را عنوان کرد. یعنی شخصیت، کشمکش، فضا، زمان و مکان و غیره را توضیح داد. اما در توصیف غیر مستقیم نویسنده به وسیله «اکسیون» و «گفتگو» و با یاری از خلاقیت خویش این مهم را انجام می دهد. به طور مثال، به توصیف ساده و مستقیم زیر دقت کنید: «در آن اتاق سرد فقط یک گلدان و میز و صندلی کهنه دیده می شد. تلفنی هم روی میز بود. مرد با عصبانیت سیگار می کشید و دودش را به هوا می فرستاد.» حال به توصیف عملی همین قسمت توجه کنید: «وارد اتاق که شد، سرما در چهار ستون تنش آویخت و بوی تند سیگار در شامه اش پیچید. از کنار گلدان رد شد و به طرف میز رفت. تا خواست چیزی بگوید تلفن به صدا در آمد و مرد در حالی که برافروخته بود و دستش می لرزید، گوشی تلفن را برداشت.» همانطور که متوجه شدید، این دو قسمت توصیف مستقیم و غیرمستقیم یک فضا و یک شخصیت بود. به جای این که به طور صریح بگوییم در اتاق چه بود و شخص چه حالتی داشت، با عمل شخصیتی که به اتاق وارد شده، همه چیز را به خوبی توصیف کرده ایم و تا میزان لازم از حواس مختلف بهره گرفته ایم. @anarstory
این را همیشه به یاد داشته باشید که به جای توصیف مستقیم حالت شخصیت مثل ترس، نگرانی، غم و شادی و... به جای استفاده از این کلمات، به طور غیرمستقیم، از جملاتیاستفاده کنید که غم و یا حالات دیگر شخص را نشان دهد. به فرض هرگز ننویسید «آن مرد بسیار بسیار غمگین بود.» بلکه با توصیف چهره، نگاه و فیزیک بدن او و... این غم پنهان در وجود شخص را توصیف کنید. «مرد در خود جمع شده بود و توجهی به اطراف نداشت. دلش به اندازه پرواز تمام پرنده ها گرفته بود. دوست داشت اشک بریزد ولی مبهوت و افسرده در خود فرو رفته بود.» از سویی دیگر سعی کنید همیشه از توصیفات تازه و غیرتکراری استفاده کنید و این آسان به دست نمی آید مگر اینکه با یاری از تخیل و تفکر خویش توصیفاتی بسازید که مختص خودتان است و قبلاً کس دیگری از آن یاد نکرده است. راه دیگر تصویرسازی و توصیفات زیبا، استفاده از مفهوم سوم است. به فرض اگر می خواهید شخصی را به گل تشبیه کنید باید چنان ماهر باشید که مخاطب به مفهوم برتر جمال و کمال که حرف سوم شماست پی ببرد و بتواند در ذهن خویش تصویر زیبایی بسازد. پس توصیفی که خیال خواننده را برانگیزاند و او را به توصیفات زیباتر دیگر برساند، بهترین و خیال انگیزترین توصیف خواهد بود. در ضمن سعی کنید توصیفات را هرگز در یک جا انباشته نکنید، بلکه آن را به فراخور مطلب در طول داستان پخش کنید. تصادف اگر اتفاقی بدون خواست و تصمیم شخصیت در داستان رخ دهد، به آن تصادف داستانی می گوییم. به فرض شخصی که یک مشکل اداری دارد بعد از چند بار رفتن و آمدن، متوجه شود که رئیس اداره دوست قدیمی او است و ناگهان مسیر داستان و تلاش شخصیت تغییر یافته و جناب رئیس همه مشکلات را حل کند. این را همیشه به خاطر داشته باشید که فقط وقتی می توان از تصادف استفاده کرد که به ضرر شخصیت داستان تمام شود و نه به نفع او. به طور مثال، اگر این رئیس، دوست قدیمی از آب در بیاید و مثلاً به واسطه یک کینه دیرینه، به جای خدمت، بدتر مشکل شخص اصلی را پیچیده تر کند، آن وقت ماجرا جالب می شود، چون در این حالت تصادف باعث پیچیدگی بیشتر و ایجاد حوادث دیگر شده، داستان را جذابتر کرده و خواننده را دنبال خود می کشد، ولی اگر این دوست قدیمی به راحتی پیدایش می شد و مشکل شخصیت را حل می کرد، آن وقت خواننده خواهد گفت: پیداست که نویسنده خلاقیتش تمام شده و راه دیگری جز این به ذهنش نرسیده است. همین طور است در فیلمها و یا داستانهایی که در وسط بیابان، شخصیت در اوج ناامیدی، ناگهان شخصی یا چیزی را می یابد که به او کمک کند. در چنین مواقعی مخاطب فقط می گوید نویسنده یا کارگردان چنین تصادفی را ایجاد کرده، و گرنه امکان ندارد ناگهان آن اتفاق بیفتد و همه چیز به خوبی و خوشی پایان یابد و داستان گره گشایی شود. حادثه اندیشه اصلی داستان، حادثه عمده داستان را ایجاد می کند. نویسنده به واسطه حوادث کوچک و بزرگی که خلق می کند، باعث ایجاد انتظار در خواننده شده و در انتها داستان را در اوج خود، که مهمترین حادثه است به پایان می برد. حوادث به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می شوند. حوادث اصلی، حوادثی هستند که وجودشان برای طرح داستان ضروری است. این حوادث، همان رشته وقایعی هستند که در فکر نویسنده، به هم گره خورده و بر روی هم، طرح داستان را بوجود می آورند. در عوض حوادث فرعی، وقایعی هستند که نویسنده به یاری آنها طرح داستانش را گسترش می دهد. این حوادث به وقایع اصلی متصل است و به توصیف اشخاص و محیط داستان و در کل توصیف عملی، کمک می کند، ولی حذف آنها تغییر عمده ای در داستان ایجاد نخواهد کرد. باید حوادث طوری بیان شوند که خواننده آنها را باور کند و برای این کار حتما باید نویسنده با اطلاعات کافی در مورد اشخاص و محیط داستان، قدم جلو بگذارد. اگر حوادث اصلی بر پایه هایی منطقی استوار نباشد و رابطه علت و معلولی حوادث در آن دیده نشود، طرح دچار کمبود شده و حوادث غیر واقعی و داستان پر از ضعف می شود. نویسنده می تواند با ایجاد حوادث و اتفاقات کوچک و بزرگ برای شخصیتها، داستان را پیش ببرد. او می تواند با بیان یک حقیقت، کنجکاوی خواننده را برانگیزاند و پایه حادثه اصلی را بریزد، سپس با حوادث دیگری شخصیت اصلی را توصیف کرده و او را در کنار دیگر اشخاص نشان دهد. بعد با وقایع کوچکتری اطلاعات دیگری را به خواننده بدهد و حتی به خوبی محیط داستان را برای خواننده خلق کند، تا او بدون توضیح و توصیف مستقیم، در جریان کار قرار بگیرد. @anarstory
📌 «5 اثر برتر داستانی از نظر اعضای گروه» 📌 1) ⭐️ نخل و نارنج (وحید یامین پور) 4️⃣ رای 2) من زنده ام (خاطرات معصومه آباد) 3️⃣ رای 3) من او (رضا امیرخانی) 3️⃣ رای 4) دعبل و زلفا (مظفّر سالاری) 3️⃣ رای 5) شازده کوچولو (آنتوان دوسنت اگزوپری) 3️⃣ رای
دوستان لطفا 5 اثر داستانی که دوست داشتند رو نام ببرند. با ذکر نام نویسنده.
آیا کتابی خوانده اید که آرزو داشته باشید مثل آن را بنویسید؟
درختان عزیز همین الان مزه ای که در دهانتان دارید توصیف کنید. در چند خط...
قوی ترین حسی که جگرتان را کنده روایت کنید.
پنج صدایی که همین الان می شنوید را توصیف کنید.