هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا کسی حق اعتراض دارد؟!
🔹۱۲ دیماه، «کانون انجمنهای صنفی کارگران پالایشگاههای گاز استان بوشهر» به عنوان بزرگترین تشکل رسمی کارگری کشور با ۱۴۰۰۰ عضو، نامهای به #استاندار_بوشهر مینویسد و از وی درخواست مجوز برای برگزاری تجمع صنفی مسالمتآمیز میکند.
🔸علیرغم وعدهی استاندار بوشهر مبنی بر تعیین مکان برای اعتراضات، اعتنایی به درخواست کانون نمیشود تا نامه دوم و سوم هم زده شود. اما واکنش استاندار بوشهر همچنان سکوت است. در نهایت کارگران تصمیم میگیرند با صدور اطلاعیهای، زمان، مکان و مدت تجمع را اعلام کنند.
🔹صدور اطلاعیه با واکنش شورای تأمین عسلویه مواجه میشود و پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات، در نهایت علیرضا میرغفاری رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران، شب قبل از تجمع بازداشت میشود که پس از پارهای گفتگوها و مذاکرات، عصر روز بعد بدون قید آزاد میشود. با این حال تا اطلاع ثانوی حضور وی در محل کار ممنوع است.
🔸۱۰ نفر دیگر از کارگران هم به اتهام شرکت در تجمع اول اسفند بازداشت و پس از یک روز آزاد میشوند.
🔹این برخوردها در شرایطی است که این کانون در بحبوحهی اغتشاشات از تجمعات سیاسی برخی کارگران اعلام برائت کرده و در بیانیههای متعدد بر صنفی بودن تجمع خود تاکید کردهاند. حتی در آخرین اطلاعیه تاکید شده که صرفاً کارگرانی در تجمع شرکت کنند که شیفت کاری ندارند تا کار و تولید دچار وقفه نشود!
🔺پ.ن: در این قضیه فارغ از مطالبات، مسئلهی اصلی پایمال شدن فجیع #حق_اعتراض است. در این باره بیشتر خواهیم گفت. منتظر باشید...
🎬@Mostazafin_Tv
انباز
⭕️ آیا کسی حق اعتراض دارد؟! 🔹۱۲ دیماه، «کانون انجمنهای صنفی کارگران پالایشگاههای گاز استان بوشهر
جواب:
بله، نهتنها حق، بلکه وظیفهی اعتراض وجود دارد،
اما اعتراض به چه کسی/کسانی درست است؟
باید به مردمی اعتراض کرد که نق میزنند
و برای اصلاح امور کشور همت و اقدام عملی نمیکنند؛
نه به ولینعمتان مردم (مسئولان محترم کشور) که به وظیفه خود در راستای امیدبخشی با گفتاردرمانی عمل میکنند.
البته احتمالا طی چند روز آینده مسئولان بالادستی دستور اکیدی بر رسیدگی به این مسئله خواهند داد
و همه چیز به خوبی و خوشی تمام میشود.
به قول #هیولا: خدا رو شکر!
#فرافکنی
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ما در مجلس اصلاً از اتفاقاتی که میافتد خبر نداریم!
🔹 محسن زنگنه(نماینده تربت حیدریه): بحثهایی که در مورد ارز یا #مولدسازی وجود دارد یا در #شورای_سران_قوا مطرح میشود یا در شورای امینت ملی که مجلس هم عضو آن شوراهاست ولی ما در مجلس اصلاً از اتفاقاتی که میافتد خبر نداریم!
🔸 هیئت رئیسه سازوکاری ایجاد کند که کسانی که به نمایندگی از مجلس در آن جلسات شرکت میکنند، نظر مجلس را به آنجا منتقل کنند.
🔺 پ.ن: اصلاً سال ۹۸ سیاستهای کلی قانونگذاری برای همین ابلاغ شد که حد و حدود شوراها و سازوکار تصمیمگیری و قانونگذاری تعیین شود و جلوی این به هم ریختگی و آشفتگی را بگیرد. سه قوه هم موظف شدند اقدامات را زمانبندی و پیشرفتها را گزارش نمایند، اما به جای آن به این آشفتگی و درهم ریختگی دامن میزنند. صِرف رفت و آمد آدمها هم ظاهراً این عادت بد حکمرانی را تغییر نمیدهد.
🆔 @azmaa_net
🎬 @Mostazafin_Tv
انباز
⭕️ ما در مجلس اصلاً از اتفاقاتی که میافتد خبر نداریم! 🔹 محسن زنگنه(نماینده تربت حیدریه): بحثهایی
الحمد لله که مجلس در رأس امور است.
چگونه شکر این نعمت گزاریم؟
که در مجلس شورای اسلامی هستند اما تصمیمگیر نیستند!
و عدهای هم تصمیمگیرند، اما نه در مجلس شورای اسلامی!
رئیس این دولت هم وعدۀ خشکاندن سرچشمههای فساد را داده است،
چند میلیون نفر از مردم هم این وعده را باور کرده و به آن امید بستهاند.
در این راستا دیدن این دو کلیپ قدیمی (مربوط به دولت آقای روحانی) و این کلیپ (مربوط به دولت آقای رئیسی) هم بد نیست.
#امیدبانی
https://eitaa.com/anbaz60/1103
#انتخاب
نقل است شخص معتادی بوده که دو پسر دوقلو داشته
یکی از پسران معتاد میشود و دیگری، یک شخصیت برجسته، از نظر اجتماعی و مالی.
از اولی پرسیدند چطور شد معتاد شدی؟
گفت: از کسی که چنان پدری داشت، چه انتظاری دارید؟
از دومی میپرسند چطور شد به این موفقیتها رسیدی؟
میگوید: از کسی که چنان پدری داشت، چه انتظاری دارید؟
محیط زندگی ما چه خوب و چه بد، در ما بیاثر نیست،
اما تأثیر اصلی را خودمان برمیگزینیم؛ چه خوب و چه بد.
#تربیت
https://eitaa.com/anbaz60/1104
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:
✅ امام میفرمایند مهمترین مسأله اسلام «اخلاق» است.
✅ ای کاش یک دهم تجلیلی را که پاکستانیها از محمدعلی جناح، بنیانگذار پاکستان، میکنند، ما از امام میکردیم.
🔸 من هفته گذشته پاکستان بودم؛ من 40 سال است که مسافر پاکستان هستم و امسال دو بار رفتهام. پاکستان جای بسیار مهمی است و ما متأسفانه نفهمیدهایم؛ تا چشم طرف آبی نباشد چیزی در فکر ما نمیرود. 250 میلیون مسلمان، معتقدترین ملت به اسلام، گوهری در جوار ما است و ما نشناختهایم.
🔹 امام در نجف خیلی برای افغانستانیها احترام قائل بود. این چه وضعی است که ما اینقدر خودبین و متکبر شدهایم؛ «هنر نزد ایرانیان است و بس»؟! این شعر زارترین، گمراهکنندهترین و بیادبانهترین شعر ایران است. الآن به شما بگویم که آینده اسلام برای پاکستان است و بزرگترین کشور اسلامی میشود؛ بالاترین رشد جمعیت را در جهان اسلام دارد و چون زبانش انگلیسی است در تمام مجامع جهانی نفوذ کردهاند؛ یعنی سازمان ملل، بانک جهانی و یونسکو پر از پاکستانی است. لذا این کشور آینده روشنی دارد.
🔸 ای کاش یک دهم تجلیلی که پاکستانی ها از محمدعلی جناح، بنیانگذار پاکستان، می کنند را ما از امام می کردیم. دانشگاه زنانه آنها به نام فاطمه جناح، خواهر محمدعلی جناح، است. من معتقدم خیلی در رابطه با امام قصور و تقصیر دارم و ان شاء الله خدا ما را ببخشد.
🔹 اجلاس «بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی(س)» یک اجلاس بینالمللی درباره افکار فلسفی امام است. من خواهش میکنم هر پیشنهاد و برنامهای به ذهن شما میرسد را مطرح کنید. من همین ماه با پاپ ملاقات دارم و آنجا مطرح میکنم که چند فیلسوف آنجا را هم برای همکاری دعوت کنیم تا بتوانیم اجلاس آینده را قوی کنیم.
🔸 علامه طباطبایی برای معالجه به اروپا تشریف بردند و فرمودند راه نفوذ اسلام به غرب از راه فلسفه، اخلاق و عرفان میگذرد. ما اسلام را تعطیل کردهایم؛ از بچگی به ما میگفتند اسلام اعتقادات، اخلاقیات و احکام است ولی الآن فقط فقاهت مطرح است. واقعا فقاهت دارد کمر ما را میشکند و نابودمان میکند. چون اصل اسلام اخلاق و اعتقادات و 30 درصد آن احکام است ولی الآن همه چیز شده است. یکی از آقایان یک جزوه 20 صفحهای درآورده بود که تمام اختلاف فتوای فقهای شیعه است؛ آن وقت فقه همه چیز شده و همه چیز نابود شده است.
🔹 امام در مقدمه چهل حدیث می فرمایند شیطان هم اعتقاداتش درست بود و هم فقاهت بلد بود؛ مشکل اصلی شیطان «اخلاق» بود؛ استکبارش بود که «خَلَقْتَنِی مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِینٍ». امام در همان مقدمه چهل حدیث میفرمایند که مهمترین مسأله اسلام «اخلاق» است؛ اما این را تعطیل کردهایم. با اخلاق میشود به دنیا وارد شد؛ به فکر، راه و خط امام برگردیم. هر جای سخن امام را باز میکنیم تازه است و واقعا ما نسبت به امام قصور داریم.
📎 https://b2n.ir/u35210
🔰«نگاه امام خمینی به حکومت هیچ گونه سابقهای در کلام فقها ندارد!»
🔖محمد جواد فاضل لنکرانی
📝«در موضوع ولایت فقیه، مسأله تاریخی ولایت فقیه مطرح میشود و فقها میگویند که فی الجمله مسأله اعتقاد به ولایت فقیه در طول تاریخ فقها بوده و مسبوق به سابقه است؛ اما نگاه امام به حکومت در دین، مسبوق به سابقه نیست و به هیچ نحوی در کتب فقها از قدما و متأخرین پیدا نکردم...
امام خمینی در بخش اول کتاب البیع، مسأله بداهة العقل و سپس برخی روایات را در باب ضرورت حکومت اسلامی مطرح میکنند و در آخر به این جمله میرسند که «الإسلام هو الحكومة بشؤونها، و الأحكام قوانين الإسلام و هي شأن من شؤونها؛ بل الأحكام مطلوبات بالعرض...» ایشان میفرماید که هر آنچه به عنوان احکام دین و تشریع است، مطلوب ثانوی هستند و مطلوب اولی، مسئله حکومت است و اسلام را اصلا به معنای حکومت میگیرند...
امام انقلاب را بر اساس این فکر مطرح کردند که دین یعنی حکومت و چون این نگاه را به حکومت و دین داشت، انقلاب را ایجاد کرد. مدعای امام این است که: ارسال رسل و انزال کتب و تمام تشریعها برای تشکیل حکومت بوده است...
ایشان میخواهد بفرماید که نگویید حکومت یکی از احکام اولیه این دین است و مقدم بر سایر احکام؛ بلکه اسلام مساوی حکومت است و جوهره اصلی دین، حکومت است و انبیا برای حکومت آمدند... اگر حکومت جوهر دین و عین دین شد، دیگر چیزی نمیتواند با حکومت تزاحم کند...
بدون هیچ تعصّب علمی عرض میکنم که این کلام را در سخن و نگاه هیچ فقیهی ندیدم.»
https://t.me/dareakherat/8010
https://eitaa.com/anbaz60/1108
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا برداشت حجت الاسلام فاضل لنکرانی از کتاب البیع امام، با سخنان دیگرِ امام درباره اینکه تصدی مسئولیتهای حکومتی توسط روحانیان از سر ناچاری است، تعارض ندارد؟
https://eitaa.com/anbaz60/1109
هدایت شده از طلبگی تا اجتهاد
🌨🌨🌨🌨🌨
باسمه تعالی
هذا مِن فَضلِ رَبِّی
اصوات تدریس قرآن، حدیث و ادبیات عرب
از روح الله #راسل
در فضای جی میل و وبگاه طلبگی تا اجتهاد:
🕋🕋🕋🕋🕋
🔵 ترجمه و تفسیر قرآن کریم
۱۱ جزء ابتدای قرآن
https://drive.google.com/folderview?id=1_yWsBKMeCU0dq1XmUB8RbvYxnsZVAamW
🕋🕋🕋🕋🕋
🔵 تفسیر ادبی سوره های یوسف و رعد
http://tt-ej.ir/post/511
http://tt-ej.ir/post/514
🕌🕌🕌🕌🕌
🔵 تفسیر آموزشی
تفسیر فنّی آیات قرآن کریم از ابتدای قرآن
اصوات تدریس مجلدات ۱و۲و۴ تفسیر آموزشی در سالهای ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱
https://drive.google.com/folderview?id=1e-9V0Y2npy6tKe9IhBAHRw-bzIqaiqJR
🕋🕌🕋🕌🕋🕌
🔴 تفسیر صوتی روزانه یک صفحه از مصحف
هر روز یک صفحه از مصحف حدودا 30 الی 40 دقیقه تفسیر می شود با رویکرد تفسیر عصری(یعنی قرآن کتاب امروز ما)
https://drive.google.com/folderview?id=1KKYdBXs0qaZ-wjzfww28UXU5HnlCDXTI
📚📚📚📚📚
🔵 قرآن و عترت
کارگاه های گوناگون قرآنی حدیثی پیرامون: تجوید، مقامات قرائت در ترتیل، مراحل حفظ قرآن، تربیت فرزند قرآنی، صحیفه سجادیه و ...
https://drive.google.com/folderview?id=1GO0v4OSbXLdaW9aHfK4KdFKT8nvLhCCb
🕋🕌🕋🕌🕋🕌
🔴 قرآن در روایات
آشنایی بیشتر با قرآن کریم از زبان قرآن ناطق
https://drive.google.com/folderview?id=1ZdGhETWETPpl2U4IzS_-6ZPL4ToH3y8N
🕋🕋🕋🕋🕋
🔵 تدریس حدیث
احادیث برگزیده #الکافی برای طلاب
نظیر فضل علم، فضل قرآن، آداب معاشرت و ...
https://drive.google.com/folderview?id=1lAnpCH_sbgWBMMWZniBwVdQ_6a5VBtTd
🕋🕋🕋🕋🕋
🔵 حکمت های نهج البلاغه
http://tt-ej.ir/post/746
🌺🌺🌺🌺🌺
🔵 صرف و لغت
تدریس صرف ساده و معجم الوسیط
http://tt-ej.ir/post/463
https://drive.google.com/folderview?id=1TSgCfqUwUwhHe82t_fERU0JVLbBmXdWX
🔵 کارگاه لغت در 10 جلسه
http://tt-ej.ir/post/654
🌸🥀🌸🥀🌸🥀🌸
🔵 نحو مقدماتی
تدریس در سال تحصیلی ۱۴۰۱
مناسب برای مبتدی و هرکس که قصد مرور فشرده و عالمانه نحو را دارد
https://drive.google.com/folderview?id=1iFrhovP_2CpxU2xnZ3wRhiWvb7A6gM5I
🔵 صمدیه
تدریس سال تحصیلی ۱۳۹۸ قبلاً در وبگاه طلبگی تا اجتهاد بارگزاری شده:
http://tt-ej.ir/post/699
اما تدریس سال 1400 که مبتنی است بر نسخه منقّح صمدیه در زمانی کوتاهتر تدریس شده:
https://drive.google.com/folderview?id=13m7rw6gzr9CuligVei94EqbsqNVheYi5
🌹🌹🌹🌹🌹
🔵 سیوطی
صوت تدریس سیوطی در وبگاه طلبگی تا اجتهاد موجود است. در آن صوتها کتاب اصلی سیوطی تدریس شده
http://tt-ej.ir/post/236
http://tt-ej.ir/post/237
صوت قسمت دوم سیوطی(از باب اشتغال تا آخر) بر اساس "النهجه المرضیه فی ثوبها الجدید"(اثر مرکز متون حوزه):
https://drive.google.com/folderview?id=16Bc0lgGTDEiml2nG6Lz_UV4nrAlGH4-s
🌹🌹🌹🌹🌹
🔵 مغنی الادیب
اصوات تدریس مغنی الادیب
دور اول تدریس این کتاب در وبگاه "طلبگی تا اجتهاد" موجود است:
http://tt-ej.ir/post/570
اینجا تدریس دور دوم بارگزاری شده که برتر است:
https://drive.google.com/folderview?id=1jYW66bpXVWpeIEe2CdupKBrqrjt2H1Kt
🌹🌹🌹🌹🌹
🔵 جواهر البلاغه
http://tt-ej.ir/post/737
🕋🕋🕋🕋🕋
🔵 ادبیات کاربردی در قرآن کریم
مراحل هفتگانه ادبی بر آیات موضوعی قرآن
https://drive.google.com/folderview?id=182uH3J26l7IqbAQK8ghQ_LiiA45qiola
🔊🔔🔊🔔🔊🔔
🔴 سخنرانی ها
صوت های سخنرانی های راسل به همراه متن برخی از آنها و فایل های مرتبط
https://drive.google.com/folderview?id=1o7_fwoASJevOB_2PmKwXthKQYYCCCG48
و ما تَوفیقی إلاّ بالله
و الحمد للّه ربّ العالمین
در مصباح الشریعه آمده است:
«الْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللَّهُ فِي قَلْبِ مَنْ يَشَاءُ؛
علم نوری است که خدا آن را در قلب کسی میاندازد که میخواهد».
این روایت را میتوان دست کم به دو معنا دانست:
1️⃣ اگر "ال" جنسیه باشد، #الْعِلْم به معنای طبیعت دانش است و شامل هر دانستنی میشود.
در این صورت، حدیث با بیانی استعاری به این واقعیت اشاره میکند که انسانِ انتخابگر، تنها با استفاده از دانش میتواند از تاریکی جهل خارج شده، به تصمیمی روشن برسد.
2️⃣ اما اگر "ال" عهدیه باشد، #الْعِلْم به معنای دانشی ارزشمند و انسانساز، نزد خدای حکیم است.
در این صورت حدیث میفرماید «اگر سراغ علمِ خالص نافع حقیقی میگردید، تنها در جایی است که شناخت یک حقیقت، دلی را روشن کند».
در صورت اول، روشنگر بودن علم، لزوما ارزش حقیقی و اخلاقی به آن نمیدهد، برخلاف علم به معنای دوم که نجاتگر و سعادتساز است.
https://eitaa.com/anbaz60/1112
استاد بزرگوار حجت الاسلام فاضلی هیدجی (حفظه الله) گاهی میفرمودند:
علم هم مثل غذا چهار قسم دارد:
لذیذ مفید
لذیذ غیر مفید
غیر لذیذ مفید
غیر لذیذ غیر مفید
اگر ملاک اصلی در انتخابها نافع و انفع بودن باشد،
میتوان لذت و شیرینی علوم برای هر فردی را ملاکی فرعی دانست.
https://eitaa.com/anbaz60/1115
هدایت شده از حکمت بالغه
🔸 نشست علمی موافقت معنایی
🔰 قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه به صورت مجازی برگزار میکند:
🎙 با حضور:
#علیرضا_قائمی_نیا
#عبدالهادی_مسعودی
#محمدعلی_مهدوی_راد
#علی_راد
⏰ سه شنبه 23 اسفندماه1401، ساعت 19
📡 ارتباط از طریق:
🌐 join.skype.com/jSJ8f4ywJcwj
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/movafeghat-2
#نشست
🆔 @iictchannel
هدایت شده از هادیانه ها
🔰یک #ایده_سمی تربیتی🔰
✍ در این شرایط سخت #تربیتی، وقتی با یک #جوان_مومن مواجه می شویم چقدر کام مان شیرین می شود🤩؛ مخصوصا وقتی ببینیم این جوان با شور و انرژی زیادی توانمندی های خودش را آورده وسط و با انس با کتاب خدا در صدد #حل_معضلات_جامعه است👌
📌کم نیستند دلسوزانی که برای حفظ جوانان مومن از آسیب های موجود در تلاش اند ولی از فقر #محتوا و #قالب و #روش موثر رنج می برند و متأسفانه در فضاهای مختلف به حاشیه رانده شده اند
📌می خواهم ایده جذاب، موفق و قابل تکثیری را معرفی کنم که با محوریت قرآن میتواند مصداق #یک_تیر_و_دو_نشان 🏹که نه، بلکه یک تیر و چندین نشان باشد
🎯: افزایش اعتماد به نفس
🎯: بالا رفتن افق نگاه
🎯: انس با قرآن
🎯: دیدن گره گشایی قرآن
🎯: افزایش قدرت تفکر
🎯: دشمن شناسی و ...
📌این ایده جالب، #رویداد_قرآنی_سمپاد است که اخیرا در افزایش آمار استقبال استعدادهای ویژه این کشور از قرآن و مفاهیم آن از ۲ هزار نفر به ۷ هزار و در گام بعدی به ۱۰ هزار نفر موثر بوده است
📌این رویداد #سمپاد اخیرا در گرگان با حضور وزیر #آموزش_و_پرورش و با ایده پردازی و طراحی تیم #برنامه_سازی_تربیتی #ستاد_تربیتی_غدیر با مدیریت دوست عزیزم آقای #موذنی برگزار شد
👈در این رویداد، دانش آموزان #نخبه ایران به گفتگو و ارایه طرح و رقابت برای #حل_معضلات_کشور با استفاده از آیات #قرآن پرداختند
👈فرایند این کار را در کلیپ جذابی که بازدید آن در بستر مجازی #شاد به بیش از ۲۵۰ هزار نفر رسیده مشاهده کنید👇
https://www.aparat.com/v/9dcK7
#برنامه_سازی_تربیتی
#قرآن
#تربیت
@hadianeha
هدایت شده از محسن قنبریان
ولایت طرفین مردان و زنان جامعه.MP3
33.74M
🎧 فایل صوتی کامل کرسی علمی_ترویجی:
🔶 ولایت طرفینی مردان و زنان جامعه
🎙ارائه دهنده:
حجت الاسلام محسن قنبریان
🎙ناقد:
حجت الاسلام محمدحسین رضازاده
🎙دبیر علمی:
حجت الاسلام مهدی رهنما
📅زمان: دوشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ / مدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع)
• ارائه:
- معنای لغوی و اصطلاحی ولایت/ تقسیم ولایت (یکطرفه: بالتولیه و بغیر التولیه/ دو طرفه)
- چیستی و امکان ولایت طرفینیِ عمومی
- دلیل و اثبات این ولایت (ولایت بودن/ همگانی بودن/ طرفینی بودن/ شامل زنان بودن)
- و...
• نقد:
- ارائه و کبرای بحث مورد نقد ناقد محترم قرار نگرفت! و از موضع "اصل بر ترجیح خانه نشینی زنان" ، به مباحث حضور اجتماعی زن و بخصوص مطالب حجت الاسلام قنبریان در برنامه جهان آرا نقدهایی وارد شد...
- پاسخ به اشکالات ناقد از سوی ارائه کننده...
- مشارکت برخی فضلای حاضر در نشست در اشکال و جوابها...
* مطالب مرتبط:
- جزوه "از موءوده تا محرره"
- فایل کامل صوتی برنامه جهان آرا
☑️ @m_ghanbarian
۱۴۰۱۱۲۱۸ سخنرانی بشاگرد- سوره عصر.mp3
7.4M
#سخنرانی_فارسی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱
#بشاگرد
#سردشت
شهرک ولی عصر عجل الله فرجه
با محوریت سوره مبارکه عصر
#دین_پرست
هدایت شده از شعر هیأت
#حضرت_عباس علیهالسلام
#مثنوی
🔹ای حرمت قبلۀ حاجات ما🔹
ای حرمت قبلۀ حاجات ما
یاد تو تسبیح و مناجات ما
تاج شهیدان همه عالمی
دست علی، ماه بنی هاشمی
ماه کجا، روی دلآرای تو؟
سرو کجا، قامت رعنای تو؟...
همقدم قافله سالار عشق
ساقی عشاق و علمدار عشق
سرور و سالار سپاه حسین
داده سر و دست به راه حسین
عَمّ امام و اَخ و اِبن امام
حضرت عباس علیهالسلام
ای علم کفر، نگون ساخته
پرچم اسلام، برافراخته
مکتب تو مکتب عشق و وفاست
درس الفبای تو صدق و صفاست
مکتب جانبازی و سربازی است
بیسری آنگاه سرافرازی است
شمع شده، آب شده سوخته
روح ادب را ادب آموخته
آب فرات از ادب توست، مات
موج زند اشک به چشم فرات
یاد حسین و لب عطشان او
وان لب خشکیدۀ طفلان او...
مشک پر از آب حیاتت به دوش
طفل حقیقت ز کفت آبنوش
درگه والای تو در نشأتین
هست در رحمت و باب حسین
هر که به دردی و غمی شد دچار
گوید اگر یک صد و سی و سه بار
ای علم افراشته در عالمین
اکشف یا کاشف کرب الحسین
از کرم و لطف جوابش دهی
تشنه اگر آمده آبش دهی...
پنج امامی که تو را دیدهاند
دست علمگیر تو بوسیدهاند...
مطلع شعبان همایون اثر
بر ادب توست دلیلی دگر
سوم این ماه چو نور امید
شعشعۀ صبح حسینی دمید
چارم این مه که پر از عطر و بوست
نوبت میلاد علمدار اوست
شد به هم آمیخته از مشرقین
نور ابوالفضل و شعاع حسین
وقت ولادت قدمی پشت سر
وقت شهادت قدمی پیشتر
ای به فدای سر و جان و تنت
وین ادب آمدن و رفتنت
مدح تو این بس که شه ملک جان
شاه شهیدان و امام زمان
گفت به تو گوهر والانژاد
جان برادر به فدای تو باد...
📝 #سیدمحمدعلی_ریاضی_یزدی
🌐shereheyat.ir/node/4674
✅ @ShereHeyat
وصف تشنگی
🌅
به گمانم بهجایآوردن پنج نماز در شبانهروز برای آن است که فراموش نکنیم سر بر کدام آستان داریم و پای بر کدامین راه میگذاریم.
حال که #میخوانم ترازوی احوالم چنین نامیزان است، وای به زمانی که ...
پناه بر خدا!
https://eitaa.com/anbaz60/1123
🕋
انباز
وصف تشنگی 🌅 به گمانم بهجایآوردن پنج نماز در شبانهروز برای آن است که فراموش نکنیم سر بر کدام آستان
به گمانم #نماز_خواندن بیارتباط با #خواندن خدا به میهمانیاش در خانه دل نباشد.
خوشا به حال آنها که رسم میزبانی را خوب میدانند، خصوصا آنجا که مهمانپذیرِ صاحبخانهاند.
{ وَقَالَ رَبُّكُمُ ٱدۡعُونِیۤ أَسۡتَجِبۡ لَكُمۡۚ إِنَّ ٱلَّذِینَ یَسۡتَكۡبِرُونَ عَنۡ عِبَادَتِی سَیَدۡخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ } [سوره غافر: ۶۰]
{ وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌۖ أُجِیبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِۖ فَلۡیَسۡتَجِیبُوا۟ لِی وَلۡیُؤۡمِنُوا۟ بِی لَعَلَّهُمۡ یَرۡشُدُونَ } [سوره البقرة: ۱۸۶]
مهربانا! نصیبمان کن!