eitaa logo
کلبه عُشاق
4.9هزار دنبال‌کننده
784 عکس
445 ویدیو
1 فایل
با دو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یا رضای دوست باید، یا هوای خویشتن (سنایی) 💪...خودمونا بسازیم؛ #بابارکن_الدین شیرازی، بابایی که دستِ فرزندِ ناخَلفش را گرفتو... ادامه 👇 https://eitaa.com/babarokn/2600 💌کانال احراز هویت شد @babaroknodin1400
مشاهده در ایتا
دانلود
حسین‌علیه‌السّلام در راه بین‌النهرین 4 🏳 ✍در دوره ۵ ساله‌ی خلافتِ علی (ع)، ایرانیان با اعراب نمی‌جنگیدند و بعد ازآن، فشارِ معاویه و آنگاه پسرش نگذاشت که ایرانیان سَر، بلند کنند و مسافرت نماینده‌ی حسین (ع) به و به عقیده‌ی (شرق شناس نیمه اول قرن بیستم) اینکه پسر رستم فرخزاد عازم بین النّهرین شد نشان می‌دهد: که ایرانیان بعد از ۲۰ سال سکوت، طرفداری از حسین (ع) امام خود را فرصت مناسب دانستند تا اینکه خویش را از سلطه‌ی عرب نجات بدهند. خاندان علی (ع) طوری به ایرانیان علاقمند بودند که مردم ایران آنها را به چشم عرب نمی‌دیدند و چون مدتی با علی (ع)در بین‌النّهرین می‌زیستند همه کم یا بیش، زبان فارسی را می‌دانستند. (شرق‌شناس آلمانیِ نیمه اول قرن بیستم) عقیده دارد؛ ایرانیان که در سال شصتم هجری آماده شدند که به حسین (ع) کمک کنند تا اینکه وی به ایران بیاید و پادشاه ایران شود دو منظور داشتند؛ اول_تحصیل استقلال برای خودشان؛ دوم_درهم شکستن قدرت بنی امیه که در آنموقع مظهر قدرت عرب بود و طرفداری ایرانیان از حسین (ع) فقط شفاهی نبود، زیرا از مال گذشتند و هم از جان. بارتولومو عقیده دارد که طرفداری ایرانیان از حسین (ع) از دو منبع و ،سرچشمه میگرفت. و آنها فکر می‌کردند که با طرفداری از حسین (ع) به وظیفه مذهبی خود عمل می‌کنند و پاداش معنوی به دست خواهند آورد و هم نائل به تحصیل خواهند شد. رفتن گیو پسر رستم فرخزاد به بین‌النّهرین دلیل بر بیدار شدن نهضت ملی ایرانیان و عقیده باطنی آنها به حسین (ع) بود. گیو بعداز ورود به بین‌النّهرین فهمید که اگر سلیمان بن صرد خزایی (که از طرف علی(ع) حاکمِ بصره بود و بعد از اینکه علی (ع) را کشتند وی از خلافت معزول شد) را که یک عرب است جلو بیندازند بهتر از این می‌باشد که برای ایجاد نهضت طرفداری از حسین (ع) یک ایرانی جلو بیفتد. زیرا با اینکه ایرانیان مسلمان بودند اما اگر یک عرب جلو می‌افتاد و شاخص می‌شد، یزید و طرفدارانش نمی‌توانستند بگویند که وی بیگانه است. 【برای‌ مطالعه‌ مطلب‌های‌قبلی "امام‌حسین(ع) و ایران" لطفاً روی گزینه‌ی بزنید】 《بِینُ‌الْنَهرِینْ میانِ دو رود و جای گرفته و محدودهٔ آن در کشورهای عراق، سوریه، ترکیه، ایران و کویت امروزی است. بین‌‌النهرین‌، مهد تمدن‌های کهن بوده و پیامبران بزرگی در این منطقه به دنیا آمده یا در آن زیسته‌اند.》 برگرفته از: کورت فریشلر ترجمه‌ و اقتباس: ذبیح‌الله منصوری کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
🌷قرآن مجید🌷 ✨وَلَقَدْ جَعَلْنَا فِی السَّمَاءِ بُرُوجًا وَزَیَّنَّاهَا لِلنَّاظِرِینَ و ما همانا در آسمان برجهایی فراهم فرمودیم و آنها را برای بینندگان آراستیم، الحجر(16) http://mojezehapp.ir کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
اصفهان،تخت فولاد در سال 1377 شمسی از طرف دفتر مجموعة فرهنگی مذهبی وابسته به شهرداری اصفهان بقعه‌ای برفراز قبر ملا اسماعیل خواجویی بنا گردید. ▫️▫️▫️▫️▫️ یکی از بزرگترین فقها، مجتهدین، علما و عرفای الهیِ اصفهان، حکیم مولی اسماعیل بن محمدحسین بن محمد‌رضا مازندرانی اصفهانی می‌باشد که به جهت سکونت در به خواجویی شهرت یافته است. وی حلقه‌ی ارتباط حوزه‌ی علمیه‌ی اصفهان در و است. این عالم بزرگوار موجب گردید؛ فلسفه‌ی غنی و پربارِ عصرِ صفویه که با هجوم افاغنه در معرض نابودی قرار گرفته بود حفظ شود و با رساله‌های پرشمار و شاگردان بزرگی که تربیت نمود به دوره‌ی قاجاریه منتقل گردد. از احیاگران حکمت و فلسفه در اصفهان پس از حمله‌ی افاغنه به این شهر به شمار می‌آید. 🔹️عکس از مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی ایتا | روبیکا | کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_6023683570986391692.mp3
2.36M
✨«تفاوت مصیبت و سردرگمی» 🎤در محضر (دامت برکاته) 🔽 برگرفته از جلسهٔ_ بیست و ششم 🆔 @moravej_tohid www.moravejtohid.com کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5812176566465070099.mp3
25.61M
🤏【با عرض معذرت، کیفیت صدا در ۳۰ ثانیه اولِ فایل خراب میباشد】 🤦‍♂ 🎙 جلسه سی و پنجم ✨ ...یعنی ما اکثر الان به خاطر این که عذاب نشویم، عبادت را انجام می دهیم. اینجا نفس ما است،که می‌گوید: خداوند این اوامر و نواهی را برای تو قرار داده،که عذاب نشوی،پس برو به جا بیاور،ما اینجا برای فرمان نفسمان اوامر و نواهی را رعایت می کنیم. 🔸 دقیقه ۵ کلا به‌ دنبال این است که ضررهای جسمانی را از انسان دور کند و منفعت های جسمانی را به انسان نزدیک کند..‌ چون نفس حیوانی در مقام وهم است.. 🔸 دقیقه ۳۴ سماع رقص نیست، همین است که انسان بی قرار می شود و مرغ روح این جسم را به این طرف و آن طرف می زند. 🔸 دقیقه ۳۷ علامت های محبت ✨ عاشق همیشه در شب زندگی می کند. ✨ عشق خدا انسان را از خوابِ شب می گیرد و به سوز و آه می کشاند. 🔸 دقیقه ۴۷ مطالبی از شیخ ابوالحسن خرقانی در محضر 🆔 @moravej_tohid کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
اصفهان، زینبیه 🍃بی‌بی زینب خواهر علیّ بن موسی الرّضا علیهم السّلام ☺️ در مورد نسب امامزاده بی‌بی زنیب (س) گفته می‌شود که: یکی از دختران گرانقدر امام موسی کاظم (ع) است. این امام بزرگوار تعداد زیادی فرزند داشت، که از میان دختران ایشان، حضرت (ع) مدفون در قم، حضرت فاطمه صغری (ع) مدفون در محله‌ی جوزدان اصفهان معروف به امامزاده و نیز حضرت (ع) که مدفون در قریه‌ی ارزنانِ اصفهان است. آرامگاه زینبیه (س) تا سال 1351 هجری قمری آن‌قدر معروف نبوده، تا این‌که علما در حاشیه‌ی کتاب «المجدی فی انساب الطالبیین» اثر شیخ ابوالحسن عَمری نوشته ای می‌یابند که چنین ذکر شده؛ شنیدم از میر محمد هادی بن امیر لوحی مورخ (تاریخ نگار و از علمای زمان علامه مجلسی متوفی 1113 هجری قمری)، قبری که در روستای ارزنان به شهرت یافته؛ دختر بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) است. ✨🌷🙏🌷✨ کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
🌷 خطبه ۱۷۹ نهج البلاغه از حضرت امیر علیه‌السّلام پرسید: ای امیرالمومنین آیا پروردگارت را دیده‌ای؟ پاسخ فرمود: آیا چیزی را که نبینم می‌پرستم؟ گفت: چگونه او را می‌بینی؟ فرمود:👇 _چشمها با مشاهده ظاهری او را درک نمی‌کنند بلکه این قلبهایند که با حقیقتِ ایمان، او را مشاهده می‌کنند. _او به اشیاء نزدیک است بی آنکه در کنار و به آنها چسبیده باشد. و از آنها دور است بدون آنکه از آنها جدا باشد. _متکلّم است نه با فکر و اندیشه _اراده می‌کند نه با تصمیم _می‌سازد اما نه با عضو و دست _لطیف است ولی به خفا و نهانی توصیف نمی‌شود _بزرگ است ولی به خشونت و غلظت توصیف نمی‌گردد _ولیکن بیناست ولی به داشتن چشم توصیف نمی‌شود _مهربان است ولی به دلسوزی وصف نمی‌شود _چهره‌ها در برابرِ عظمتش، خاضع و خاشع گشته و دل‌ها از ترسش به لرزه در می‌آیند. برگرفته از: نهج البلاغه ترجمه از: استاد محمّد دشتی 🍃🍃🍃🍃🍃 کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc حال در این غزل در مقام حکایت مشاهده‌ی خود می‌باشد و آن را با بیانِ ابیاتِ ذِیل اظهار نموده؛👇
غزل ۲۶۹ 🔹هوَسِ بادِ بهارم، به سوی صحرا برد/ 🔹باد، بویِ تو بیآورد و قرار از ما برد/ محبوبا! در ایّام و لیالی بهار که فصل شکوفایی زیبایی‌هاست و نسیم‌های جانبخش آن می‌وزد، بدین اشتیاق از جایگاه خود بیرون شده و به صحرا رفتم تا از نسیم‌ها و مناظر بهاری بهره‌مند گردم ناگاه نَفَحات و رایحه عطرِ جمال تو را به مشام جانم از طریق موجودات استشمام نموده و بی‌قرار گشتم. نه تنها من، که دیدم: 🔹هر کجا بود دلی، چشمِ تو برد از راهش/ 🔹نه دل خسته‌ی بیمارِ مرا تنها برد/ به هر کجا می‌نگریستم تمام موجودات را دانسته و ندانسته، مستِ جمال و کمالت می‌دیدم و جذبه‌ی چشمِ مست و کُشنده‌ات، همه را از خود بیخود نموده بود و تنها برای منِ خسته و رنجورِ فراقت، دلربایی نمی‌کردی؛ 🔹جام مِیْ دی ز لبت، دم ز روانبخشی زد/ 🔹آبرو از لبِ جان‌بخشِ روان بخشا برد/ جام مِی و شهودی که شب گذشته از تجلّیاتِ حیاتبخشِ تو از طریق مظاهر بهاری ستاندم، جانم را حیاتی تازه بخشید. به گونه‌ای که روانبخشی و زنده نمودن مسیح علیه السلام مرده را، در مقابل آن روانبخشی به حساب نمی‌آمد. 🔹دوش دست طلبم، سلسله‌ی شوق تو بست/ 🔹پای خیلِ خِرَدم، لشکر غم از جا برد/ 🔹راهِ ما، غمزه‌ی آن تُرکِ کمان ابرو زد/ 🔹رختِ ما، هندویِ آن سَروِ سَهی بالا برد/ معشوقا! نه تنها دوش بوی تو بی‌قرارم کرد و چشمِ بیمارت را که دیدم خستگی و بیماری از من زدوده گشت و از تجلّیات روانبخشِ تو زندگی تازه یافتم، بلکه زنجیرِ شوقِ دیدارت، دستِ طلبم را بست. و لشکر غمِ عشقت چنان سپاهِ عقل را از من گرفت و به اسارت خود درآورد که دیگر توجهی به خواسته خود و راهنماییهای عقل نداشتم. و چنان غمزه و هندوی زلف و کثراتِ عالمِ وجود، که دو نوع از تجلیاتت می‌باشند با پرده‌برداری از حقیقتِ خود، مرا رهزنی نمودند و توجه مرا از ظاهر عالم بشری خود گرفتند، که دیگر جز تو را نمی‌دانستم و جز بوی عطرِ جمال و کمالت را از مظاهر استشمام نمی‌کردم؛ 🔹دل سنگین تو را، اشک من آورد به راه/ 🔹سنگ را، سیل توانَد به رَهِ دریا برد اما چه‌شد باآنهمه بی‌اعتنایی‌هایِ دوست، بدین مشاهده نائل گشتم؟ علت، همان اشک‌هایی بود که در روزگار فراق از غمِ عشقش از دیده فروریخته و با آن اشکها، حجاب‌های میان خود و دوست را مرتفع ساختم و در نتیجه به دریای حقیقت راه یافتم. 🔹بحث بلبل، بَرِ حافظ، مکن از خوش نَفَسی/ 🔹پیش طوطی، نتوان صوتِ هَزار آوا برد/ خواجه در بیت ختم غزل با ذکر بلبل و طوطی و هَزار، باز از بزرگیِ مشاهده ی خود سخن می‌گوید و اظهار می‌دارد: کجا می‌توان جلوه‌ی مظاهر را با جلوه‌ی دلدارِحقیقی مقایسه نمود. برگرفته از: برگرفته از جلسات اخلاقی علّامه سیّد محمّد حسین (ره) تألیف و تدوین: (سعات پرور) کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 کلیپ تصویری 🌷 حکایت و دعای شیخ در حق او 🍃باز آمدم باز آمدم از پیش آن یار آمدم/ 🍃چندین هزار سال شد تا من به گفتار آمدم/ ⏸ در محضر (حفظه‌الله) ▫️ادامه بحث را در جلسهٔ هفتم  دنبال کنید. 🆔 @moravej_tohid www.moravejtohid.com کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
اصفهان، تکیه بروجردی رضاخان تعزیه را ممنوع کرده بود. 📜 ایّامی بود که تازه جناب مَشقِ می‌کرد. ماهِ محرم در یک مجلس، روضه‌ای سوزناک خواند. دستِ آخر، قبل از اینکه دعا کند،گفت: ای جماعت متأسفانه امسال کسی برای امام حسین علیه السلام تعزیه برگزار نمی‌کند. به جایش قصد کرده بودند تعزیه‌ی و را اجرا کنند. پیدا کردن حوّا که کاری نداشت. اما هرچه گشتند آدم پیدا نشد. هِی گشتند و گشتند اما آدم پیدا نکردند! به رفتند، آدم پیدا نکردند! به رفتند، آدم پیدا نکردند! به دفتر نخست‌وزیر رفتند؛ آدم پیدا نشد که نشد. 🤦‍♂ آخرِ کار، سراغِ من آمدند، من هم که وقت نداشتم. 😁 کم‌کم سیّد با این منبرهای طنز و عامیانه بین مردم اصفهان شناخته شد. 【درصورت تمایل به مطالب قبلی صمصام لطفاً روی هشتک بزنید】 برگرفته از: گوشه‌هایی از زندگی سیّد محمّد صمصام کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_6028288828194686391.mp3
34.98M
🎙 جلسه دوازدهم در محضر مبحث همراهان گرامی لطفا جلسات را دنبال بفرمایید. در محضر 🆔 @moravej_tohid کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
حسین‌علیه‌السّلام در راه بین‌النهرین 5 🏳 ✍بارتولومو می‌گوید: روزهفدهم ماه‌ِرجب سال شصتم هجری عده‌ای از هواخواهانِ حسین(ع) در بین‌النهرین، شهر در خانه‌ی نماینده‌ی امامِ خود، اجتماع نمودند و نماینده‌ی امام فی‌البداهه به زبان نطقی ایراد کرد که مضمون آن از این قرار بود: بعد از مرگ حَسن(ع)، امام حسین مدت ۱۰ سال شکیبایی را پیشه کرد و در آن مدت بکار زراعت مشغول بود. همانطور که حسن(ع) در کارهای عمومی دخالت نمی‌نمود، حسین نیز از دخالت در کارهای عمومی خودداری می‌کرد. معاویه برای بیعت گرفتن جهت پسرش یزید به حسین مراجعه کرد و او با یزید بیعت ننمود. اما معاویه، حسین را نمی‌‌آزرد تا اینکه وی زندگی را بدرود گفت و یزید جانشین او شد. از روزی که این مرد در دمشق به جای پدرش نشسته و در دستگاه خلافت علنی شده و طوری متظاهر به فسق است که حتی کسانی که در دستگاه خلافت کار می‌کنند و نان‌خورِ یزید هستند به او اقتدا نمی‌نمایند که نماز بخوانند. و طوری اداره امور مسلمین فاسد گردیده که گرفتن رشوه از طرف حکام و قُضات علنی گردیده است. وقتی علی(ع) متصدی بیت‌المال بود حسین(ع) یک از بیت المال به وام گرفت که از مهمانان خود پذیرایی نمایند. 🍯 🐝 و علی به حسین پرخاش کرد و گفت: تو نمی‌توانی نزد مهمانان خود به مناسبت نداشتن وسیله پذیرایی شرمسار نشوی و کوزه عسل را از بیت المال گرفتی تا از آنها پذیرایی کنی. ولی فکر نکردی که من جواب خدا را چه بدهم و چگونه نزد او شرمسار نشوم که عسل بیت‌المال را پسرم صرف پذیرایی مهمانان خود کرد؟ 😵‍💫 علی علیه‌السّلام مستمری تمام کسانی را که جوان بودند و می‌توانستند کار کنند و در دوره خلافت خلیفه سوم برای آنها مستمری وضع شده بود قطع کرد و فقط مستمری سالخوردگان را که قادر به کار کردن نبودند. و زنان بیوه و ... را می‌پرداخت. احترام خانواده‌ی از بین رفته است. و اگر حسین، که عزیزترین نوه رسول‌الله بود یک روز بدون عده‌ای از مردان بنی‌هاشم از مکه خارج شود بدست گماشتگانِ یزید به قتل می‌رسد. 🥷 و حسین در مکه در خانه خود مثل این است که در یک دژ جنگی زندگی می‌نماید. برای اینکه نمی‌خواهد با یزید بیعت کند و بر بطلان خلافت او و ظلم او صحه بگذارد. این است که حسین(ع)، مشاهده می‌کند که حکومت ظلم و فساد عنقریب اسلام را از بین خواهد برد. تصمیم گرفته است؛ گوشه‌گیری را ترک نماید و برپا خیزد و برای نجات اسلام از ظلم و فساد اقدام کند. آیا شما که امروز در اینجا حضور یافته‌اید حاضر هستید که با حسین برای نجات اسلام کمک کنید؟ همه به یکصدا جواب مثبت دادند. 🤝 و سلیمان بن صرد خزایی که علاوه بر شیخوخیت، به مناسبت مشاغل گذشته‌اش احترام داشت. بعد از نماینده حسین شروع به صحبت کرد و گفت: حضور این عده در اینجا دلیلی بر این است که همه طرفدار حسین هستند. نماینده‌ی حسین(ع) گفت: که یزید آنقدر فاسد شده که حتی کسانی که در دستگاه خلافت کار می‌کنند و نانِ یزید را می‌خورند برای خواندن نماز به او اقتدا نمی‌نمایند. ولی حُکام یزید نیز همینطور هستند و و می‌باشند. و نعمان بن بشیر، حاکم کوفه، شراب می‌نوشد و هم رشوه می‌گیرد و به همین جهت وقتی که به مسجد می‌رود حتی یک نفر برای خواندن نماز به او اقتدا نمی‌نماید. ولی از یک عده مردم ناراضی که متفرق‌اند و وحدت ندارند کاری ساخته نیست. و من به نماینده‌ی حسین(ع) اطمینان می‌دهم روزی که حسین از یک دروازه‌ی کوفه وارد شود، ما نعمان بن بشیر را از دروازه ی دیگر اخراج خواهیم کرد و هرچه او بگوید اطاعت خواهیم کرد. 【برای‌ مطالعه‌ مطلب‌های‌قبلی "امام‌حسین(ع) و ایران" لطفاً روی گزینه‌ی بزنید】 برگرفته از: کورت فریشلر ترجمه‌ و اقتباس: ذبیح‌الله منصوری کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
🌷قرآن مجید🌷 ✨فَإِذَا سَوَّیْتُهُ وَنَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی فَقَعُوا لَهُ سَاجِدینَ «پس آنگاه که او را آفریدم و شکل بخشیدم و روحی از جانب خود در او دمیدم، شما در برابرش تعظیم کنید» الحجر(29) http://mojezehapp.ir کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_6019487460952642399.mp3
3.38M
✨«إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَی السَّمَاواتِ و الْأَرضِ وَ الْجِبالِ فَاَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهَا وَ....»(احزاب ۷۲) 🎤در محضر (دامت برکاته) 🔽 برگرفته از جلسهٔ بیست و پنجم 🆔 @moravej_tohid www.moravejtohid.com کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
باب پنجاه و سوم فتوحات مکیه 💪 ⭕️ اجتناب از زیاده و بیهوده گویی 🍃در خبر است که یکی از فُقراءِ اهلِ در راه خدای عزیز و جلیل به رسید. پس مادرِ او گفت: بهشت تو را گوارا باد. در راهِ خدا جهاد نمودی و بسوی رسول خدا هجرت کردی و شهید گشتی. در این هنگام رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: تو چه می‌دانی که او در بهشت است؟ شاید سخنی غیرِ سودمند و بی‌معنا گفته باشد. یا اینکه نسبت به امرِ بی‌ضرری، ورزیده باشد. 😵‍💫 🍃و میزان اتَمّ(کامل‌تر) علوی، حضرت امیرالمومنین علیه السّلام می‌فرماید: به چیزی که به تو مربوط است سخن بگو و آنچه را که به تو مربوط نیست رها کن. 🤕 🍃و میزان اتَمّ(کامل‌تر) باقری، امام محمّد باقر علیه‌السّلام می‌فرماید: پندِ پیغمبر به فرزندِ برومندِ خویش، حضرت علیه السّلام را چنین نقل می‌فرمایند: ای پسرکم بر تو باد صمتِ طولانی (سکوت و خاموشیِ طولانی) جز سخن خیر. 🍃وهمچنین میزانِ‌اتَمّ (کامل‌ترِ) نبوی، جناب محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند: کلام غیر از ذکرِ الهی را زیاد بر زبانت جاری نساز زیرا کثرتِ کلام به غیر ذکرِ الهی، دل را قَصی و سخت می‌کند. همانا دورترین مردم از خدا قلبِ قصی است. 🤎 🍃اما به میزان اتَمّ محمدی، مؤید است حق سبحانه در شبانگاه معراج جناب رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به آن حضرت فرمود: ای احمد به عزّت و جلالم قسم که؛ هیچ عبدی با در زمان من نیست، مگر اینکه من او را وارد می‌کنم: ➖زبان خویش را در پوشد و آن را باز نگشاید مگر اینکه از آن هدفی (برای خدا) داشته باشد. ➖و دلِ خویش را از حفظ نماید. ➖و علم و نگاهم را محترم بشمارد. ➖و گرسنگی، نورِ چشمِ او باشد ( قُرة‌العِین). برگرفته از: 👈【درصورت تمایل به مطالب قبلی طبّ روحانی و... لطفا روی گزینه بزنید.】 کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5812176566465070087.mp3
18.62M
جلسه پنجاه و هفتم 🔻شروع از بیت ( دقیقه ۱): 🔹چون‌پیمبر دیدآن بیماررا/ 🔹خوش‌نوازش‌کرد یار غاررا/ 🔻عناوین : 🔹دقیقه ۴: (اژدهای نفس) 🔹دقیقه ۹: انسان ، رسیدن به نور درون خود.. 🔹 قیقه ۱۶: 🔹دقیقه ۱۸: و خصوصیات آن 🔹دقیقه ۳۴: : مقدمه عشق خداوند در سلوک 🔹دقیقه ۳۵: چهار رکن سلوک از دیدگاه در محضر 🆔 @moravej_tohid کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
اصفهان، تکیه بروجردی استاد وارد کلاسِ شد که با دیدن نوجوان ده ، دوازده ساله جا خورد اما به روی خودش نیاورد. اول از همه گفت: هر طلبه‌ای باید درس‌های جلسه قبلش را کامل مسلط باشد پس به محض ورود، خلاصه‌ی جلسه قبل را می‌پرسم. اما از فردا فقط نوجوان ۱۰ ، ۱۲ ساله، خلاصه‌ی درس جلسه‌ی قبل را کامل توضیح می‌داد. قوی سیّد محمّد صمصام برای همه عجیب بود. همه پیشِ خودشان می‌گفتند: حتماً مرجع تقلید می‌شود. 📿 اما بعد از خواندن ، حوزه را ترک کرد و پای در مسیر عرفان گذاشت. کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
با کدام چشم به امام‌زمان عجل الله تعالی فرجه‌الشّریف نگاه کنم؟ 💚 🍃آقای معتقد بودند: خدمت حضرت ولیّعصر علیه السّلام رسیدن خیلی مشکل است. به آقای معلّم دامغانی عرض کردم: آقا شما توسلی در طول زندگی خود نگرفتید که خدمت حضرت ولیّعصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشّریف برسید؟ گفتند: نه 🍃یک وقت دیگر به آقای معلّم گفتم: آقای معلّم شما ختمی نگرفتید که آقا امام‌زمان علیه السّلام را ببینید؟ گفتند: نه گفتم: پس یک خَتم به‌ما بدهید. گفت: برای چه ختم می‌خواهی؟ گفتم: خوب شما خودتان چرا ختم نگرفته‌اید؟ گفت: راستش من فکر کرده‌ام حالا ختم هم بگیرم! امام‌زمان علیه السّلام را هم ببینم! اما با کدام چشم به علیه السّلام نگاه کنم؟ من که خجالت می‌کشم با چشمی که به این سو و آن سو می‌رود به حضرت نگاه کنم. این چشمِ هرزه، صاحبش باید خجالت بکشد به او که است نگاه کند.👀 ✨امام زمان علیه‌السّلام وجه‌الله است. ☀️ عجب! مردی که تمام شبهای جمعه بیدار بود.مردی که تمام شبهای دیگر، یکساعت و نیم به اذانِ صبح بیدار بود. ایشان چنین بگویند ما دیگر باید چه بگوییم؟ 🤦‍♂ درجلسه‌ای بودیم هم بودند. آقای خزعلی از ایشان سوال کردند: آقای معلّم چه می‌کنید که سر وقت بیدار می‌شوید؟ گفت: ما با این دوتا فرشته‌ای که موکّل ما هستند، رفیقیم. شب به آنها می‌گوییم ما را فلان ساعت بیدار کنید آنها هم بیدارمان می‌کنند. 🧚‍♀🧚 برگرفته از: استاد حاج شیخ عبدالقائم شوشتری کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
🌷قرآن مجید🌷 ✨یَا وَیْلَتَی لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا ⭕️ « وای بر من؟ کاش فلانی را به دوستی برنگزیده بودم» 🙆‍♂ الفرقان(28) http://mojezehapp.ir کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
ذکر سکوت! 😶 ✍روزی حضرت استاد علّامه (دام عزه) در محفل درس فرمودند: یکی از دوستان می‌گفت: در مراقبتی که داشتم، ای روی داد و به حضور حضرت رسول الله الاعظم صلّی الله علیه و آله و سلّم شرفیاب شدم. 🙇 از آن حضرت ذکری خواستم، فرمودند: من به‌شما ذکرِ سکوت‌می‌دهم. 💫 برگرفته از: رهنمودهای اخلاقی_عرفانی حضرت استاد علّامه حسن‌زاده آملی (دام‌عزه‌العالی) کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5996967225137828390.mp3
1.63M
✨«إِلّا مَنْ أَتَی اللّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ»(شعرا ۸۹) 🎤در محضر (دامت برکاته) 🔽 برگرفته از جلسهٔ_دوازدهم 🆔 @moravej_tohid www.moravejtohid.com کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
🍃 هرکس به اندازه معرفت خود از عبادت بهره می‌برد. _عبادت از ترسِ _عبادت به طمعِ _عبادت شوقاً الی همه حاکی از میزان معرفت آدمی است. 🍃 در روایات، عبادت‌کنندگان به سه دسته تقسیم شده‌اند. حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند:  ▫️ «إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ ...». ➖گروهی خدا را از روی میل به ثواب عبادت کردند و این عبادتِ است. ➖گروهی از ترسِ‌کیفر، عبادت کردند و این عبادتِ است. ➖گروهی به‌خاطر سپاسگزاری، عبادت کردند و این عبادتِ است. فروغ توحید 🔆 @forooghetohid کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc