eitaa logo
کلبه عُشاق
4.5هزار دنبال‌کننده
782 عکس
445 ویدیو
1 فایل
با دو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یا رضای دوست باید، یا هوای خویشتن (سنایی) 💪...خودمونا بسازیم؛ #بابارکن_الدین شیرازی، بابایی که دستِ فرزندِ ناخَلفش را گرفتو... ادامه 👇 https://eitaa.com/babarokn/2600 💌کانال احراز هویت شد @babaroknodin1400
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 🍃سلطان و درویش 👑 📜 گویند روزی سبکتگین بر سر مزارِ سلطان العارفین بایزید بسطامی، درویشی را دید که نشسته و سر در جیب تفکّر و مراقبه فرو برده بود.🧎 با تمسخر گفت: شنیده‌ام می‌گویند شیخت بایزید گفته است: هر کس مرا ببیند آتش دوزخ او را نمی‌سوزاند ! ❗️ وی گفت:چنین است سلطان. سلطان گفت: چطور شد ابوجهل رسول را دید ولی در آتش می‌سوزد؟! ♨️ درویش گفت: ابوجهل رسول را ندید سلطان! ابوجهل رسول را ندید. 🕶 🔹 اینکه بایزید گفت اگر کسی مرا ببیند آتش او را نمی‌سوزاند. یعنی روحِ مرا ببیند. و از آنجا که روحِ انسان، نورِ وجودِ اوست پس اگر به روحِ بایزید رسیدی به نور رسیده‌ای و کسی که به نور برسد، نار(آتش) بر او تاثیری ندارد. 👀 🕯 بنابراین فایده و نتیجه کامل در جایی است که انسان ابتدا در درونِ خودش، از مقامِ نفسش به راه افتد و یک سِیر انفُسی نماید تا به روحِ خودش برسد. 🚶‍♂ چون روحِ هر انسانی، پرتویی و شعاعی از روحِ امام است. پس رسیدن به روحِ خود، رسیدن به روح امام است. 🌹 💚🌹 برگرفته از: نویسنده: (طال عمره) کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5987870140807517319.mp3
3.94M
قال رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله:💕 ✨«وَ جُعِلَتْ قُرَّةُ عَیْنٍ لِی في الصَّلاة»👀 🎤در محضر (دامت برکاته) 🍃برگرفته از جلسهٔ هشتم @moravej_tohid www.moravejtohid.com     کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
♦️میرزا محمدعلی نجف‌پور 🔹️میرزا محمدعلی فرزند آقا محمدجعفر نقاش و نواده آقا نجفعلی نقاشباشی اصفهانی نقاش معروف اوایل قاجار است. 🔹️او سال ها در حجره متعلق به میرزا عبدالحسین صنیع همایون، در سرای حاج علینقی بازار، با وی همکاری هنری داشت. 🔹️وی نقاشی گل و مرغ را شیرین و با حالت می ساخت و در چهره سازی و منظره پردازی نیز خوش قلم بود. او در حدود سال 1311شمسی درگذشت. 🔹️تصویری کمتر دیده شده از محمدعلی نجف پور که سمت راست نشسته است. مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢جلب نظر امام زمان (عج) 💚 🔹بی عنایات حق و خاصان حق/ 🔹گر ملک باشد سیاه هستش ورق/ 🌷در محضر (حفظه‌الله) 🍃ادامه بحث را در جلسهٔ پانزدهم دنبال کنید. www.moravejtohid.com کلبه عشاق @babarokn
🌷قرآن مجید🌷 ✨وَمِنَ النَّاس مَنْ یَقُولُ آمَنَّا باللَّهِ فَإِذَا أُوذیَ فِی اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَةَ النَّاس کَعَذَاب اللَّهِ وَلَئِنْ جَاءَ نَصْرٌ مِنْ رَبِّکَ لَیَقُولُنَّ إِنَّا کُنَّا مَعَکُمْ أَوَلَیْسَ اللَّهُ بأَعْلَمَ بمَا فِی صُدُورِ الْعَالَمِینَ و از مردم کسانی هستند که به زبان اظهار می‌کنند: «ما به خداوند ایمان داریم» امّا همینکه در راه دین خدا از سوی مخالفان آزاری متوجّه آنها شود، فتنه دشمنان را به حساب خداوند می‌گذارند و ناله سر میدهند. ولی هر وقت یاری و پیروزی از جانب پروردگارت نصیب پیامبر و پیروانش شود می‌گویند: «ما همیشه همراه و موافق شما بودیم و به شما کمک کردیم» [و ادّعای سهم می کنند.] آیا خداوند دانای اصلی به نیّات و حالات مردمان نیست. العنكبوت(10) دانلود از طریق لینک زیر: http://mojezehapp.ir کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
علت پیشرفت بیماریها در دنیا.mp3
13.47M
🌫علت گرفتاری‌های مردم ⁉️ 🔹یقین‌نداریم بهمین‌خاطر.. 🔹 اين بی توکلی و بی اعتمادی به خدا، زندگی مردم را سخت کرده است. 💿برگرفته از: جلسه ششم 👀کلبه عشاق ⛺️ https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5800716489912747753.mp3
17.46M
🎙 جلسه چهل و ششم 🟠عناوین:🔻 🔹دقیقه ۲ اعتقاد به خدا در خيلی از مردم وهمی است.(صرف تلقین است) 🔹دقیقه ۶ فرق بین اعتقاد و ايمان چيست؟ یکی هستند،اما ايمان یک چیز اضافه دارد،ايمان..‌. 🔹دقیقه ۱۵ وقتی که کسی یا در مرحله‌ای است که بهشت و جهنّم را شهود می کند یا مثل اینست که شهود میکند... 👀 🔹دقیقه ۲۱ تقوا در پیمودن منازل خیلی مهم است... ✨ آیا انجام واجبات هم جزو تقوا است؟ بله هست 🔹دقیقه ۲۳ انسان خودش را از ترک واجب نگه دارد... ♨️ 🔹دقیقه ۲۷ عمل باعث می‌شود که ايمان قویتر شود. 💪 در محضر @moravej_tohid کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
.        ┄═•✺🔹﷽🔹✺•═┄ .هوالحکیم. بسمه تعالی 📚 آشنایی بیشتر با زندگی حضرت استاد، شیخ حمیدرضا مروجی سبزواری (زیّد عزه) 📜 در سال ۱۳۴۱ در سبزوار متولد شدند و در دو سالگی پدرشان را از دست دادند و تکفّل ایشان و برادر کوچکترشان و مادرشان را جدّ مادریشان که از ملّاکین بزرگ سبزوار بود به عهده گرفت. خانواده‌ی پدری ایشان خانواده‌ای روحانی و زاهد بودند و پدربزرگشان، مرحوم حاج شیخ حسین مروجی عمرش را در کشورهای آسیایی به جهت تبلیغ دین مبین اسلام گذرانده، و از آنجا که بسیار متمایل به تفکّرات سیّد جمال‌الدّین اسدآبادی بود، برای ایجاد وحدت در بین ملت‌های اسلامی، در طیّ مسافرت‌های بسیاری که به کشورهای اسلامی نمود، تلاش‌های بسیاری نموده و در این راه به مصائب شدیدی هم دچار شد. ازجمله چندین بار حبس و تبعید از طرف دولتِین بریتانیا و فرانسه، و سه بار ترور در هند، الجزایر و افغانستان که مرتبه‌ی اخیر با اصابت پنج تیر به وی مدت شش ماه در افغانستان، در منزل بانویی ایرانی و سبزواری مقیم افغانستان بستری شد و آن بانو از وی پرستاری نمود تا بهبود یافته و به ایران بازگشت. همسر وی که مادر بزرگِ پدریِ استاد است، دختر مرحوم حاج سید علی خلیلی مجتهد است که نسل اندر نسل از علمای بزرگ سبزوار بوده و تنها خاندان سیّد در سبزوار است که نَسَب آنها به جناب محمد حنفیه فرزند والا مقدار حضرت امیرالمومنین علی(ع) می‌باشد، می‌رسد. و لذا شیخ ما همیشه می‌فرمودند: که من از دو جهت با حضرت فاطمه زهرا (س) مَحرم هستم. یکی از جهت مادر خودم  که از سادات حسینی هستند و دیگر از جهت مادرِ پدرم که به جناب محمد حنفیه منتهی می‌شوند. خاندان مادری ایشان از تجّار و ملّاکین بزرگ سبزوار بوده و جدّ مادری ایشان، مرحوم حاج محمود حقیران، ملک‌التجّار سبزوار بود و دامنه تجارتش تا روسیه‌ی تزار نیز کشیده شده بود. شیخنا الاستاد در سال ۱۳۵۹ بعد از اخذ دیپلم در سبزوار نزد مرحوم حاج شیخ حسن مهرآبادی ادبیات عرب را آموختند (گذشته از اینکه بر ادبیات فارسی، فارسی پهلوی و اَوِستایی نیز آگاهی بسیار داشتند بطوریکه بارها می‌فرمودند: «بسیاری از دکترهای ادبیات فارسی به اندازه ی من تسلط بر فارسی پهلوی و اوستایی ندارند». ایشان حتی رومئو و ژولیت شکسپیر را نیز از همان زبان انگلیسی باستانی که شکسپیر بدان زبان آثارش را نگاشته، خوانده بودند). استاد در سال ۱۳۶۰ از سبزوار به تهران رفته و در حوزه ی علمیه‌ی چیذر به مدت یک سال مشغول به تحصیل شدند و در سال ۱۳۶۱ به قم مهاجرت نمودند و رحل اقامت را در آن دیار افکندند. استاد می‌فرمودند: «در بدو ورودم به قم به حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رفتم و گفتم بی‌بی جان! تو مرا در درگاه خودت نگاه‌دار و نگذار از حوزه بیرون رفته و وارد دانشگاه شوم، یا جذب مناصب دولتی و پشت میزنشینی شوم، و بصورت یک روحانی ساده و سنّتی بمانم، من هم  با هرگونه فقر و محرومیت می‌سازم و بر خلاف بسیاری از روحانیون که به قم می‌روند و دیگر به زادگاه خویش بر نمی‌گردند، امّا من به سبزوار برگردم و علم توحید را در آن شهر اشاعه دهم و با آنکه می‌دانم پا گذاشتنِ در وادی علم توحید بسیار مشکل و اشاعه‌ی آن در میان مردم بسیار مشکل‌تر و با مصائبِ بسیاری همراه است امّا همه را به جان و دل می‌خرم». شیخ ما همیشه می‌فرمودند: «تنها عشق من در همه‌ی عمرم معرفت توحید بود و بس، و تنها معشوق من معرفت بود و این معشوق را در آغوش هر که می‌یافتم عاشق او نیز می‌شدم.» حضرت استاد در قم فقه و اصول را در محضر آیات عظام حاج شیخ جواد تبریزی، و حاج شیخ حسین وحید که از  بزرگترین شاگردان حضرت خاتم الفقهاء والاصولیین حضرت آیت الله العظمی آقای سید ابوالقاسم خوئی بودند (رضوان الله تَعالی و رَحمَتُهُ الواسِعَه و غُفران الله الشّامِلَه عَلَیهِم اجمَعین) تا به مرتبه اجتهاد پیش رفتند و تا زمانی هم که جلسات استاد دایر بود هر شب بعد از نماز مغرب و عشا حدود بیست دقیقه برای نماز گزاران که اکثر آن‌ها را شاگردانشان تشکیل می‌دادند، بر مبنای متن عروةالوثقی، فقه استدلالی می‌گفتند و همواره می‌فرمودند: می‌خواهم  شاگردانم در سه جهت اعتقادات، اخلاق و فقه کامل شوند و ذهن آن‌ها در هر سه مورد‌ استدلالی شود، بر خلاف دَأْب ائمه‌ی جماعات که معمولاً بعد از نماز چند مسئله‌ای برای نماز گزاران از روی رساله می‌خوانند... ادامه دارد...👋 ان‌شاءالله @moravej_tohid http://www.moravejtohid.com ------------------- کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
33.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 🔘 🔘 زبانی 🗣 قلبی 🫀 با دریغ و افسوس فراوان عالم ربانی و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه سال پیش یعنی اسفند ۱۴۰۲ دار فانی را وداع گفته و به جوار رحمت حق پیوستند. مزار ایشان در اصفهان، تخت فولاد، گلستان شهدا می‌باشد. کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧿🧿🧿🧿🧿🧿🧿 🍃آیت الله : گوش‌شان به دهان حضرت حجت(عج) است؛ 💚 علامه عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، جلوی حضرت آقا(سیّدعلی خامنه‌ای) دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند. حضرت آقا ناراحت شده و به علّامه می‌فرمایند: این کار را نکنید. علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم. 👈ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است. 🧏‍♀🧏‍♂ این جملات وقتی بیشتر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌الله طباطبایی(ره) درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی نشناخت جز امام زمان (عج). کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc 👇👇👇
🌷 خطبه ۱۴۱ ۱_ پرهیز از شنیدن غیبت 🧏‍♀ ای مردم! آنکس که از برادرش اطمینان و استقامت در دین و درستیِ راه و رسم را سراغ دارد، باید به گفته‌ی مردم درباره‌ی او گوش ندهد. آگاه باشید! گاهی تیرانداز، تیر افکنَد و تیرها به خطا می‌رود. 🏹 سخن نیز چنین است. درباره کسی چیزی می‌گویند که واقعیت ندارد. و گفتارِ باطل، تباه شدنی است. و خدا شنوا و گواه است. بدانید که میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست. ۲_شناخت حق و باطل 🧏‍♀🧏‍♂ 👀 (پرسیدند معنای آن چیست؟ مولا علیه‌السّلام انگشتانِ خود را میانِ چشم و گوش گذاشت و فرمودند:) باطل آنستکه بگویی "شنیدم" و حق آنستکه بگویی "دیدم" 👀 کلبه عشاق 🧏‍♂ https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
در محضر مبحث همراهان گرامی لطفا جلسات را دنبال بفرمایید. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
4_5933822405498635380.mp3
32.03M
🎙مبحث جلسه بیست و سوم 《همراهان گرامی لطفا جلسات را دنبال بفرمایید.》 ⭕️【 برای‌ دسترسی به آرشیو کامل از مبحث محبت، لطفاً روی‌هشتک👈 بزنید. سپس میتوانید فایل‌ها و مطالبِ قبلی را با استفاده از فِلش‌های پایینِ صفحه، جستجو و پیدا کنید.】⭕️ در محضر @moravej_tohid کلبه عشاق @babarokn
کلبه عُشاق
#یذَره_کتاب ⭕️ 🍃معرفی شخصیتهای شاهنامه فردوسی ➖بخش‌چهارم #ضحاک مردی بنام #مِرداس در یکی از سرزمین‌ه
👆 🍃معرفی شخصیتهای شاهنامه فردوسی 🐍 ➖ادامه‌ی بخش‌چهارم ... ضحاک، هراسان از خواب پرید و آن را با ستاره شناسان و خردمندانِ دربار، درمیان گذاشت. فردی از میان آنان به او گفت: بدان که می‌میری و کسی بر تخت پادشاهی‌ات می‌نشیند که از نژاد شاهان ایرانی و نامش فریدون است. او کسی است که مغز پدرش غذای مارهای شانه‌های تو شده و این دلیلِ خونخواهی اوست. اما این کودک هنوز به دنیا نیامده پس نگران نباش. 👶 ضحاک دستور داد تا هر نوزاد پسری را که به دنیا می‌آید بکشند. فریدون به دنیا آمد و مادرش فرانک از ترس، همراه با او به کوه البرز فرار کرد. شانزده سال گذشت و فریدون، جوانِ برومندی شد. روزی مادرش از نژاد و نسَب او و هر آنچه که اتفاق افتاده بود برایش گفت. و هشدار داد که ضحاک پادشاه قدرتمندی است و او باید برای جنگ صبر کند. فریدون پذیرفت و به آماده سازی خود پرداخت. 🏋 از طرف دیگر، روزگار بر ضحاک با ترس و وحشت می‌گذشت. به همین دلیل تصمیم به افزایش سپاه گرفت و آن را با بزرگان در میان گذاشت و کمک خواست سپس به آنها گفت بهتر است اطلاعیه‌ای نوشته و در همه کشور اعلام کنیم که شاه جز با دادگری و عدالت حکومت نکرده است. بزرگان از ترس اطاعت کردند. و همگی بر آن گواهی دادند. در همین هنگام، فریادِ شخصِ دادخواهی، ایوانِ کاخ را لرزاند. ضحاک از او پرسید: نام تو چیست و چه کسی به تو ستم کرده؟ آن مرد فریاد زد: ای پادشاه! نامم کاوه است و این تو هستی که به من ستم کرده‌ای! من هجده پسر داشتم ولی اکنون یکی از آنها زنده مانده و مغز بقیه‌ی پسرهایم، خوراک مارهای تو شده است. و حالا تنها پسرم را برده‌اند تا مغزش را به مارها بدهند. 🧠🐍 ضحاک دستور داد پسر او را آزاد کردند. بعد هم از کاوه خواست تا سند دادگری و عدالت او را تایید کند. کاوه نوشته را خواند و فریاد زد: من بر این فریب و نیرنگ گواهی نمی‌دهم. بلکه فریاد می‌زنم و مردم را برای مبارزه تشویق می‌کنم. بعد نوشته را پاره کرد و همراه پسرش از بارگاه بیرون رفت و با فریاد همه را به مبارزه علیه ظلم و ستم دعوت کرد. ⚔ مردمِ ستمدیده به کمک کاوه آمدند. او پیش‌بند چرمیِ خود را که موقع آهنگری می‌پوشید به نیزه‌ای آویزان کرد و از مردم خواست تا اطراف آن جمع شوند. دلاوران ایرانی همگی دور کاوه جمع شدند و همراه او به مخفیگاه فریدون رفتند. فریدون با دیدن آنها فهمید که زمان مبارزه فرا رسیده است. او بر چرمِ کاوه، گوهری آویزان کرد. و دیگران هم آن را به زیبایی تزیین کردند و نامش را درفشِ کاویان گذاشتند. از آن پس، این درفش به هر پادشاهی که می‌رسید، گوهرهای زیادی به آن اضافه می‌کرد. فریدون همراه با سپاهیان به بارگاه ضحاک رفت اما او را پیدا نکرد و دختران جمشید را که در دست ضحاک اسیر بودند آزاد کرد. ضحاک از ترس به هندوستان فرار کرده بود. ولی سرانجام همراه لشکریانش به کاخ برگشت. سپاهیان فریدون از نزدیک شدن ضحاک با خبر شدند و به مقابله با او پرداختند‌. ضحاک وقتی دید کارش به پایان رسیده، تصمیم گرفت انتقام شکست خود را از دخترانِ جمشید بگیرد. او از میدانِ نبرد فرار کرد و با لباس مبدل به کاخ خود برگشت. و فریدون را در حال حرف زدن با دختران جمشید دید. پس خنجر کشید و خواست به سمت آنها برود اما هنوز قدمی برنداشته بود که فریدون به او حمله کرد و با گرز بر سرش کوبید و او را ببند کشید. پس از آن، ضحاک را از شهر بیرون بردند و در کوه دماوند، درون غاری زندانی کردند. ادامه دارد...ان‌شاءالله👋 🍃برای دسترسی به داستانهای قبلیِ شاهنامه،لطفاً روی‌هشتک 👉 بزنید. سپس با استفاده از فِلش‌های پایینِ صفحه، به داستان‌های قبلی دسترسی پیدا کنید.🍃 برگرفته از کتاب: 👀 کلبه عشاق 🥀 https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
کلبه عُشاق
#یذَره_کتاب 👆 🍃معرفی شخصیتهای شاهنامه فردوسی #ضحاک 🐍 ➖ادامه‌ی بخش‌چهارم ... ضحاک، هراسان از خواب پر
❌❌❌می‌گویم؛ 🔹چه‌خوش‌گفت‌فردوسی‌پاكزاد 🔹كه‌رحمت‌بر آن تربت پاك‌باد چرا که شاید منظور فردوسیِ پاکزاد، از تامینِ خوراکِ مارهای (بر روی شانه‌های راست و چپ) ضحاک از مغز مردم و جوانها، همان فضای مسموم مجازی و مافیای رسانه‌ای جهانی در شرق و غرب دنیا در دوره‌ی معاصر می‌باشد. که تحت کنترل صهیونیست اداره میشود. و عقل و منطق و دین و ایمانِ اکثر مردم و جوانهای پاک‌سرشت را در اختیار خود درآورده‌ است. ❌❌❌ 🍃برای دسترسی به داستانهای قبلیِ شاهنامه،لطفاً روی‌هشتک 👉 بزنید. سپس با استفاده از فِلش‌های پایینِ صفحه، به داستان‌های قبلی دسترسی پیدا کنید.🍃 برگرفته از کتاب: 👀 کلبه عشاق 🥀 @babarokn
کلبه عُشاق
#یذَره_کتاب کل‌احمدآقا #زندگینامه کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی #قسمت_اول ✍چه بسا دیده‌ایم و
کل‌احمدآقا کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی ...اما می‌دانیم که راهزن‌های بسیاری هستند که در کمینگاهِ رهرو به سر می‌برند.🥷 گمراهی‌های راه، اَمراض و گرفتاری‌های ظاهری، امان را از سالک می‌گیرد و... پس با این تفاسیر قدم برداشتن در مسیر مسجدالاقصای باطن و کعبه‌ی مقصود چگونه می‌تواند باشد؟ در مسیری که سالک نه چشم بینایی داشته و نه سِره را از ناسِره تشخیص می‌دهد!... 🐦🐧 👀 اینجاست که در می‌یابیم برای سالک و مجذوب، گریزی از بهره‌بندی از مردان راه‌آشنا و اُمرای مقصوره‌های سلوک نیست. 🔹ای‌بی‌خبر!بکوش که صاحب خبر شوی/ 🔹تا راهرو نباشی، کی راهبر شوی؟! حافظ قال علی‌بن‌الحسین علیه السّلام: "هَلَکَ مَن لَیسَ لهُ حَکیمُ یُرشِدُهُ" هر کسی که دانایی هدایتگر نداشته باشد، عمر خود را بر باد داده است. 🌬 وجود قطبِ عالمِ امکان، حضرت بقیه‌الله‌الاعظم علیه‌السّلام از جلوه‌ی روز نیز رساتر و گویاتر است؛ و قبول قدرت تکوینی و تشریعی ایشان در زمان غیبت نیز از ملزومات اعتقادات شیعه می‌باشد. ⛔️اما درک همان وجود نازنین به یک سلسله مراتبی نیاز دارد که تا زمانی که آن مدارج سپری نشود بهره‌گیری از آن جناب، اندکی دور از ذهن به نظر می‌رسد. 💚 تقدیر الهی و اراده خودِ حضرت بر آن واقع گردیده که سیر مراحل و مدارج معنوی و روحانی باید به واسطه بهره‌گیری از اسباب و آلات آن صورت بگیرد. که حضرت صادق الائمه علیه السّلام فرموده‌اند: "اَبَی الله اَن یُجرِیَ الاَشیَاءَ اِلّا بِاَسبَابِ و جَعَل لِکُلّ شیء سَبَبا..." خداوند از اینکه کارها را بدون واسطه و اسباب خاصّ به انجام رساند، خودداری می‌کند. پس برای هر چیزی سبب و وسیله‌ای قرار داده است. سلوک در این پهنه‌ی گسترده، به هزار و یک خان بزرگ و کوچک آراسته گشته، که یکی از آن مقامها، بهره‌گیری و مؤانست با شیعیان آل محمّد صلّی الله علیه و آله می‌باشد. در قصه‌ بی‌سامانی کربلایی احمد، دو مرد بزرگ بود که در انبارِ پروانه‌ی جوان، شعله‌ای الهی افکند؛ 💥 دو مرد با دو نفَسِ حقّ عیسوی، گردن‌کشی چون احمد را به زیر خمِ اطاعت آورد؛ و از یکّه‌تازِ کوچه‌های پاچنار و گردن‌فرازِ میدان اعدام، عاشقی سوخته جان و دل‌شکسته‌ای تنها بر جای گذاشت. 👨‍🦯 نخستین استاد و رهبرِ کل‌احمدآقا، سیّدیحیی سجادی (قدس‌سرّه) می‌باشد... ادامه دارد...ان‌شاءالله👋 برگرفته از: کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی 👀 کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5769281924921035326.mp3
16.72M
🩺 🍃جلسه چهل و هفتم 🔹دقیقه ۶ انسان وقتی جهنم را می بیند،به راحتی گناهان را ترک می کند.... تقوا دیگر در اينجا راحت است ♨️😵‍💫 ♦️داستان زید بن حارث 🔹دقیقه ۱۷ باور منشأ دارد. منشأ باورِ وهم چیست؟منشأ باور وهم، تلقین است... 💞شرکِ عجیبی در میان مردم هست 🔹دقیقه ۳۱ فلسفه‌ی مصیبت‌ها و بلاها 🌬 🌊 💨 در محضر @moravej_tohid 👀 کلبه عشاق 💖 https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
▫️دوستان و همراهانِ گرامی کلبه عشاق ؛ با عرض شرمندگی، چند روزی (شاید ۴ یا ۵ روز)در خدمت شما عزیزان نمیتونم باشم‌. 🤦‍♂ ان‌شاءالله برمیگردم 🍃🌷🙏
در صورت تمایل میتوانید بر روی هر کدام از هشتک های مدنظرتون ضربه بزنید و... یا در قسمتِ بالای کانالِ کلبه عشاق، بر روی علامتِ سه نقطه و بعد روی عبارت "رفتن به اولین پیام" بزنید و مطالب رو از اولِ کانال چک بفرمایید. 🍃🙏🌷
اینجا طبق بازخوردِ نظراتِ دوستان بصورت انتخابی، بعضی از مطالب و فایلهای صوتیِ موجود در کانال بصورت هشتک برای همراهان گرامی انتخاب شد. که در صورت تمایل روی هر کدام از # هشتک‌ها👉 بزنید. پس از کلیک کردن بر روی هشتک، میتوانید فایل‌ها و مطالبِ قبلی را با استفاده از فِلش‌های پایینِ صفحه، جستجو و پیدا کنید. 👇
مطالبی که طبق بازخوردها برای عزیزان جالب تر بوده است: عرفان های کاذب و نوظهور https://eitaa.com/babarokn/2452 تفسیر مثنوی جلسه اول https://eitaa.com/babarokn/2533 تفسیر مثنوی جلسه دوم https://eitaa.com/babarokn/2540 ❌جلساتِ از جلسه اول👇 الی جلسه دوازدهم https://eitaa.com/babarokn/1360 مستندصوتی‌شنودجلسه اول👇الی جلسه شانزدهم https://eitaa.com/babarokn/685 کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
لطفاً به کتاب‌ها هم سر بزنید 👇 رجبعلی خیاط سیّدهاشم حداد محی‌الدین ابن عربی میرزاجوادآقا‌ملکی‌تبریزی عبدالقائم شوشتری علامه حسن‌زاده آملی حافظ رجب بُرسی ملا احمد نراقی علامه مروجی سبزواری شیخ جواد انصاری همدانی سیّدعلی قاضی بابارکن‌الدین و ملا محمد حسن نایینی آرندی کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc