eitaa logo
باور
3.3هزار دنبال‌کننده
360 عکس
36 ویدیو
7 فایل
🏠 خانه کنشگران #تربیت_اسلامی 🔴 راه ارتباطی با ما 👇 @adminbavar. 💢 لطفا مطالب کانال را با ذکر منبع انتشار دهید.
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🗂 فهرست مباحث ارائه شده پیرامون در کانال "باور" ✅ ضرورت تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/559 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/541 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/534 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/527 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/525 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/587آثار و نتایج تربیت عقلانی 1⃣ پیدا کردن قوه‌ی نقادی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/555 2⃣ کنترل غرائز https://eitaa.com/bavar_tarbiat/544 3⃣ نجات از وابستگی به غرب https://eitaa.com/bavar_tarbiat/584 4⃣ جلوگیری از تقليد و آفات آن https://eitaa.com/bavar_tarbiat/552 5⃣ ایجاد شناخت‌های اساسی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/539روش‌های تربیت عقلانی 1⃣ چند روش برای تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/567 2⃣ ایجاد سؤال https://eitaa.com/bavar_tarbiat/590 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/546 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/531 3⃣ نقد کردن و مشورت کردن https://eitaa.com/bavar_tarbiat/575 4⃣ کم کردن دخالت https://eitaa.com/bavar_tarbiat/554ابعاد تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/561 1⃣ تدبر https://eitaa.com/bavar_tarbiat/581 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/571 2⃣ تعقل https://eitaa.com/bavar_tarbiat/592 3⃣ تفکر و موانع آن https://eitaa.com/bavar_tarbiat/578 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/576آثار داستانی مناسب برای تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/589 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/543 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/536 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/528احادیث مرتبط با تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/577 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/558 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/538 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/530 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/554 💡 3⃣3⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
باور
. 🗂 فهرست مباحث ارائه شده پیرامون #تربیت_عقلانی در کانال "باور" ✅ ضرورت تربیت عقلانی https://eitaa
. 🌱 سلام بر همراهان عزیز "باور" 💠 با پایان یافتن مباحث مربوط به تربیت عقلانی، تلاش کردیم تا فهرست منظمی از مطالب مرتبط با این موضوع را ارائه کنیم. با توجه به اهمیت موضوع تربیت عقلانی و طولانی شدن مباحث مرتبط با آن در کانال، این فهرست کمک خواهد کرد تا مروری منظم بر مطالب داشته باشید. ✅ ممنون می‌شویم با انتشار این فهرست در گروه‌ها و کانال‌ها، یاری‌گر ما در انتشار این مطالب ارزشمند باشید. ⏳ انشاءالله از ساعاتی دیگر، با موضوع جدید تربیت در سیره و سخن پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) مطالبی را تقدیم شما خواهیم کرد. 🏷 مشتاق نظرات، انتقادات و پیشنهادات ارزشمند شما عزیزان درباره بخش‌های مختلف "باور" هستیم: @adminbavar 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸 مربی اگر بخواهد جنبهٔ نفسانی را اصلاح کند چه می‌کند؟ به شاگردان تشر می‌زند. خدا وقتی می‌خواهد جنبهٔ نفسانی انسان را اصلاح کند چه می‌کند؟ تشر خدا چه‌جور است؟ پس معلم باید قدرت تشر داشته باشد؛ یعنی برایش لازم است. چرا؟ چون آن‌ها نفس دارند. پس باید در وجود او این قدرت باشد. 🔹 دربارهٔ حُسن خلق رسول اکرم زیاد شنیده‌اید؛ اما در وقت غضب کسی جرئت نداشت در حضور او حرفی بزند. چنان مجلسش سنگین می‌شد که اعضای مجلس دلشان می‌خواست کسی از بیرون بیاید و او حرف بزند؛ وگرنه در مجلس آن حضرت سکون حاکم بود. در آن حال تذکر، آن حضرت حتی بر ابوجهل هم مؤثر بود... 🔸 در روایات داریم که اصحاب پیامبر(ص) می‌گفتند در حضور او بودن به‌گونه‌ای است که انگار پرنده روی سرشان نشسته است. معنایش چیست؟ ‌پیامبر(ص) می‌داند این‌ها نفسانیت دارند. اگر به این‌ها، یعنی به جنبه‌ی نفسانی آن‌ها رو بدهد، رشته‌ی امور را از دستش می‌گیرند و بعد خود این‌ها تعدّی می‌کنند و نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد... 🔹 پس در اصول تربیت باید بدانیم نفسی در کار هست و شاگردان، همه، این نفس را دارند. به این معنا که یک حالت خودکامگی در انسان وجود دارد و اگر میدان ببیند، شروع به فعالیت می‌کند و هرکدام از شاگردان خودشان می‌شوند یک معلم؛ هر کاری بخواهند می‌کنند: رأی می‌دهند، فرمان می‌دهند. بعد معلم باید شاگرد آن‌ها بشود و هر کاری که گفتند بکند. ✍ | مربی و تربیت، صفحات ۷۹ تا ۸۲ ☀️ 1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔹ما همیشه در مسئله تربیت نظرمان به جنبه منفی است. خیال می‌کنیم تربیت فقط یعنی جلوگیری. بیشتر خانواده‌ها عقیده‌شان این است که تربیت بچه فقط همان چشم غرّه رفتن به او ترساندن اوست و او را مانع شدن که یک تلاش و حرکتی داشته باشد: اینجا نخند، آنجا چنین نکن؛ در آن همواره «نکن» است... 🔸در تربیت بچه و انسان به‌طورکلی... وقتی شما به او می‌گویید این کار را نکن، اول باید بفهمد که چرا نباید این کار را بکند و الّا گیج می‌شود و حتی بیماری روانی پیدا می‌کند. 🔹[مردم] بچه‌های کوچکشان را می‌آوردند خدمت رسول اکرم و می‌گفتند یا رسول‌الله شما به گوش این‌ها مثلاً دعا بخوانید... مکرر اتفاق افتاده که بچه را دادند به پیغمبر اکرم، بچه ادرارش شروع شد. تا ادرارش شروع شد پدر یا مادرش دوید که بچه را بگیرد، فرمود: بچه که ادرارش می‌گیرد نهیب به او نزنید، بگذارید ادرارش را به‌طور کامل بکند. فرمود مهم نیست، من دامنم را آب می‌کشم... هرگز بچه را وقتی ادرارش شروع می‌شود مانع نشوید، نهیب نزنید (ازنظر طبی هم این امر بیماری بدنی برای بچه ایجاد می‌کند) چرا؟ این‌که برای بچه تربیت نشد! او که نمی‌فهمد اصلاً ادرار چیست... 🔸بچه تا در این سن هست نباید ادرار نکردن را به‌صورت یک امر ممنوع بر او تحمیل کرد. او بعد در جای دیگر هم خیال می‌کند کار بدی دارد می‌کند و نباید این کار را بکند. بعد یک عارضه روحی برایش پیدا می‌شود؛ همیشه وقتی می‌خواهد ادرار کند چون در ذهنش رفته «یک کار بد»، یک خیال مانعش می‌شود. ✍ | مجموعه آثار،جلد۲۶،صفحه ۶۳۲ ☀️ 2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌گوید: پدرم آخرین خداحافظی‌اش را پیش من می‌آمد و اولین دیدارش را هم پیش من می‌آمد. سفری از راه رسید و پیش من آمد؛ اما توقف چندانی نکرد و رفت. من با خودم گفتم: دفعات قبل بیشتر پیش من توقف می‌کرد. چرا این دفعه توقفی نکرد؟...روی کارهایم مطالعه کردم تا ببینم چه شده است. 🔹دیدم که در خانه‌ام یک پرده نصب کرده‌ام و یک زینتی هم روی آن گذاشته‌ام که قشنگ است. وقتی فکر کردم، دیدم که حق با پدرم است؛ چون کسانی هستند که روی صفه زندگی می‌کنند و هیچ چیزی ندارند؛ نه خانه، نه زندگی، نه کسی، نه کاری. اینها برای شام و ناهارشان معطل‌اند؛ اما بودن این پرده ضرورتی ندارد. لذا آن را با زینتش باز کردم و به بچه‌هایم گفتم: به سلمان بگویید بیاید. 🔸سلمان آمد. به او گفتم: این را ببر بده به پدرم و بگو: بفروشید و خرج اصحاب صفه بکنید. سلمان آن را برد و گفت: این را دخترتان داده و گفته که خرج اصحاب صفه بکنید. حضرت سه بار گفتند: «فداها ابوها!» چرا پیامبر این کار را کرد؟ چون با خودش گفت: دخترم مطلب را گرفت؛ من توقفم را کم کردم و او متوجه علت آن شد. 🔹این تربیت مثبت است. سخن نگفت؛ اشاره نکرد؛ تذکر نداد؛ بلکه قبلاً روشش بود که بیشتر توقف کند و این بار توقفش را کم کرد؛ فتیله محبتش را پایین کشید. تربیت باید به این سمت برود که گفتن تعطیل شود و با محبت کردن تنظیم شود؛ با ابراز بیشتر یا ابراز کمتر. | راه رشد، جلد ۱، صفحه ۱۷۹ ☀️ 3⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. «چرا دعوا می‌کنی؟» کتاب درباره دو دوست به اسم‌های گوش‌سیاه و نارنجی است. آن‌ها یک روز تصمیم می‌گیرند سدی روی جویبار بسازند تا بتوانند در آب پشت سد، قایق‌بازی کنند. گوش‌سیاه وظیفه ساختن سد را به عهده می‌گیرد و نارنجی وظیفه ساختن قایق را. اما نتیجه نهایی کارشان خوب نمی‌شود؛ سد می‌شکند و قایق غرق می‌شود. آن‌ها به خاطر این اتفاق باهم دعوا می‌کنند. نارنجی به خانه برمی‌گردد و تصمیم می‌گیرد دیگر با گوش‌سیاه دوست نباشد! اما خیلی زود متوجه می‌شود بازی کردن بدون دوستش خوش نمی‌گذرد. پس با گوش‌سیاه آشتی می‌کند. در نهایت آن‌ها با همکاری هم یک سد و قایق دیگر می‌سازند و این‌بار موفق می‌شوند. ✍️ نویسنده: بریجیت ونینگر، مترجم: بهمن رستم‌آبادی 📚 ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 📄 تعداد صفحات: ۲۸ صفحه 🙎‍♂️ مخاطب: رده سنی ۷ تا ۱۰ سال ✅ ویژگی‌ها 1️⃣ تصاویر زیبا و جذاب 2⃣ نامزد دریافت جایزه در بیست و یکمین جشنواره کتاب رشد 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ تقویت مهارت حل مشکل 2⃣ تقویت روحیه‌ی همکاری 3⃣ تقویت مهارت گفت و گو به جای دعوا در دوستی‌ها 🛒 برای تهیه کتاب، می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. 📖 0⃣2⃣ 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸 فرزند انسان در بعد معنوی، هم خداجو و هم خداخواه است. او علاوه بر اینکه فطرتاً دنبال خدا می‌گردد، او را نیز دوست دارد. روایتی از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم است که فرمودند: «کُلُّ مَولودٍ یُولَدُ علی الفِطرَةِ»؛ هر فرزندی بر اساس فطرت به دنیا می‌آید. «الفِطرَةُ هِیَ التوحید»؛ یگانه‌پرستی آمیخته با وجود اوست؛ 🔹 پس لازم نیست به او تحمیل کنی، فقط او را کمک کن تا استعدادهایش شکوفا شود. فرزند انسان علاوه بر توحید که مربوط به عقل نظری است، بسیاری از دستورات «عقل» را نیز درک می‌کند. او در همان دوان کودکی می‌فهمد که ظلم، قبیح و عدل حسن است. 🔸 او فطرتاً می‌داند که فحش، دروغ و خیانت دور از انسانیت است. این‌ها نیز جزء فطریات او بوده و مربوط به عقل عملی است؛ بنابراین بسیاری از دستورات عقل نظری و عملی در فطرت انسان به ودیعه گذاشته شده است. | تربیت فرزند، صفحات ۳۴ و ۳۵ 📜 3⃣3⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔸 در بسیاری از موارد، ملامت زیاد بیشتر نفرت ایجاد می‏کند. مثلاً خیلی افراد در تربیت فرزند این اشتباه را مرتکب می‏شوند، دائماً بچه را ملامت می‏کنند و سرکوفت می‏زنند: ای خاک‌برسرت، فلان بچه هم، هم سن توست، ببین او چطور پیش رفته، تو خیلی بی‏عرضه و نالایق هستی، من که دیگر به تو امیدی ندارم. خیال می‏کنند با این ملامت‌ها غیرت بچه تحریک می‏شود. درصورتی‌که در این موارد، اگر ملامت از حدش بگذرد، عکس‌العمل خلاف ایجاد می‏کند؛ روح او حالت انقباض و فرار پیدا می‏کند و او ازنظر روحی بیمار می‏شود و محال است که دنبال آن کار برود. 🔹 این است که پیغمبر اکرم(ص) در دستورهای خودش نه‌تنها به معاذ بن جبل بلکه به معاذ بن جبل‏ها، به همه می‏فرمود: «بَشِّر وَ لا تُنَفِّر، یَسِّر و لا تُعَسِّر» آسان بگیر، سخت نگیر، هی به مردم [این‌طور] نگو: «مگر دین‌داری کار آسانی است، دین‌داری مشکل است، خیلی هم مشکل است، فوق‏العاده مشکل است، کار هرکس هرکس نیست، هرکس که نمی‏تواند دین‌دار باشد، کار هر بز نیست خرمن کوفتن، گاو نر می‏خواهد و مرد کهن». هی از مشکل بودن دین‌داری می‏گویی، درنتیجه او می‏ترسد و می‏گوید وقتی این‌قدر مشکل است پس آن را رها کنیم. پیغمبر می‏فرمود: «یَسِّر» آسان بگیر. ✍ | مجموعه آثار، جلد ۱۶، صفحه ۱۶۱ 📜 4⃣3⃣ ☀️ 4⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸من به نظرم می‌رسد تا گرفتاری‌ها نباشد، سختی‌ها نباشد، جنگ‌ها نباشد و کشتار دادن‌ها و سایر اثرات آن نباشد، انسان از آن خمودی و از آن راحت طلبی که در ذاتش هست‌ بیرون نمی‌آید. 🔹البته جنگ و لواحق آن بسیار ناگوار بود برای ملت ما، لکن در ازای او، جوان‌های ما، آن‌هایی که در جبهه‌ها می‌گذرانند و مردمی که جنگ را لمس می‌کنند، آنچنان مقاومتی از خودشان به خرج دادند که متوقع نبود. و این از برکات زحمت‌ها و ناگواری‌های جنگ و لواحق جنگ بود. 🔸اگر در یک رژیم‌هایی که ملت شرکت نداشتند با دولت در همۀ امور و حاضر در صحنه نبودند در همۀ گرفتاری‌ها و زحمت‌ها، جنگی واقع می‌شد...بدون اینکه تحرکی از خود ملت و جوان‌هایی که احتیاج به تحرک دارند...این جنگ بی‌فایده بود. 🔹اما امروز تمام ملت ما، نه فقط جوان‌ها و آن‌هایی که در جبهه‌ها هستند، بلکه پیرمردها و پیرزن‌ها و دختر و بچه‌های نابالغ، در صحنۀ گرفتاری‌ها و در صحنۀ جنگ حاضرند و همه خود را در جبهه می‌بینند. ✍ | سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی ۱۳۵۹/۱۲/۲۸ 🏷 1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸بازنشر فهرست کتاب‌های نوجوان را با موضوع «دفاع مقدس» را تقدیم شما همراهان «باور» می‌کنیم. 🌀این آثار از سه ویژگیِ جذابیت بالا، محتوای مناسب و اثرگذاری تربیتی بر مخاطب نوجوان، برخوردارند. 🩸 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همۀ صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم. ما در جنگ، پرده از چهرۀ تزویر جهانخواران کنار زدیم. ما در جنگ، دوستان و دشمنان‌مان را شناخته‌ایم. 🔹ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی مان را محکم کردیم. ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم. ما در جنگ...نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد. 🔸جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت. جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت. جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند...تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آن‌چنانی برخوردار شد و از همۀ این‌ها مهم‌تر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت. 🔹چه کوته‌نظرند آن‌هایی که خیال می‌کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیده‌ایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگی و صلابت بی‌فایده است؛ در‌حالی که صدای اسلام‌خواهی آفریقا از جنگ هشت سالۀ ماست؛ علاقه به اسلام‌شناسی مردم در امریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت سالۀ ماست. ✍ | پیام به روحانیون،مراجع،مدرسین،طلاب و ائمۀ جمعه و جماعات، ۱۳۶۷/۱۲/۳ 🏷 2⃣ 🩸 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🧩 ضرورت نیروسازی 🏷 سال‌های آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود. برخی دوستانم به خاطر احساس مسئولیت دفاع از دین و ارزش‌ها پا در جبهه گذاشته بودند. دو تن از آنها یکی علی مسیبی و دیگری محمود حسین‌زاده هر دو از شاگردان و درس‌آموختگان آقای صفائی بودند. 🏷 آنها به جبهه رفتند و دیگر هرگز بازنگشتند. در سال‌های آغازین رفتنشان به عنوان مفقود قلمداد می شدند. هر روز خبری از آنها می‌رسید. گاهی می‌گفتند: به شهادت رسیده‌اند و گاهی می‌گفتند: خبری از زنده بودن آنها رسیده است. 🏷 من بین بیم و امید و دودلی و تردید بودم که یک روز با آقای صفایی از سمت مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام به سمت خانه‌شان می‌رفتیم. 🏷 حالم را جویا شد. گفتم: خیلی نگران هستم. نگران دوستانم آقای علی مسیبی و آقای محمود حسین زاده. نگران جایگاهی که در چشم و دل بچه‌های مسجد مهدی موعود پیروز آبادان داشتند. با رفتن آنها احساس می‌کنم کمبود بزرگی در بین بچه‌ها ایجاد شده است. انگار کسی نیست که جای آنها را پر کند. 🏷 شیخ به نگرانی هایم گوش داد و گفت: جامعه اسلامی آنقدر باید به تربیت نیرو و کادر بپردازد که با رفتن حتی هزار نفر از آنها کمبودی احساس نشود. ✅ اکنون پس از گذشتن بیش از چهار دهه از انقلاب تا چه حد توانسته‌ایم در زمینه‌های گوناگون کادرسازی کنیم؟ ✍ به نقل از حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی دانشمند ✴️ 🌱 📝 3⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 📕«آشنایی با مهارت‌ نقد و تحلیل داستان» 📗 یکی از کارهایی که هم می‌تواند جذابیت کتابخوانی را افزایش دهد و هم منجر به افزایش تاثیرات تربیتی کتابخوانی می‌شود، فعالیت‌هایی است که مربی بعد از مطالعه کتاب، می‌تواند انجام دهد. این فعالیت‌ها، کارهای ساده‌تری همچون گفتگو پیرامون پیام‌های مطرح شده در کتاب تا طراحی مسابقات یا برنامه‌های متنوع دیگر را شامل می‌شود. 📘 یکی از مهارت‌های لازم برای اجرای موفق این فعالیت‌ها، مهارت نقد و تحلیل داستان است. مربی باید با شرکت در کارگاه‌های مرتبط، اصول و قواعد مهم نقد کتاب را فرا بگیرد. در همین راستا اگر مربی درباره نقاط ضعف و قوت کتاب یا اثرات ‏تربیتی آن متنی مختصر را به صورت مکتوب بنویسد، بعد از مطالعه متربی، با مراجعه به متن مکتوب می‌داند ‏باید روی چه نقاطی دست بگذارد. 📙 باید توجه داشت هنر ادبیات داستانی در این است که پیام‌ها را به صورت غیرمستقیم منتقل می‌کند. از همین رو مربی باید از طراحی سوالات یا برنامه‌هایی که مستقیما به پیام‌های کتاب می‌پردازند، پرهیز کند. 🧩 📚 1⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔻شما کوردلان با آنکه دیده‌اید با شهادت رساندن شخصیتهای بزرگ صفوف فداکاران در راه اسلام فشرده‌تر و عزم آنان مصمم‌تر می‌شود، می‌خواهید با به شهادت رساندن عزیزان ما این ملت فداکار را از صحنه بیرون کنید... 🔻شما در سوراخ‌ها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید و نمی‌دانید که در قاموس شهادت، واژه‌ی وحشت نیست. 📚 | صحیفه نور، جلد١۵ ،صفحه۵٢. 🌹 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰نوع دفاع ما یک دفاع فوق‌العاده‌ای بود؛ 1⃣ همراه بود با عزم و اراده‌ی قوی؛ در میدان‌های جنگِ ما اراده و عزم و تصمیم قاطع موج می‌زد... 2⃣ [همراه بود] با ایمان؛ یعنی باور نسبت به حقّانیّت خود و بطلان دشمن... 3⃣ نتیجه‌ی آن ایمان فداکاری است؛ یعنی برایشان جان دادن مسئله‌ی اصلی نبود؛ یعنی واقعاً آماده بودند که جانشان را در راه خدا و در راه جهاد فی‌سبیل‌الله از دست بدهند... 4⃣ یکی از خصوصیّات [دیگر] دفاع مقدّس، روحیه‌ی ابتکار و کارهای نو بود -که اگر ملاحظه کرده باشید، خواهید دید- از سنّت‌های متعارفِ خیلی از ارتش‌های دنیا که مثلاً تجربه و آزمون هم پشت سرش هست عبور کردن، راه‌های نو را به وجود آوردن و راه‌های نو را کشف کردن... 5⃣ بعد هم توسّلات معنوی. جبهه‌ها جایی بود که انسان‌های متعارف و معمولی وقتی می‌رفتند آنجا، حقیقتاً در وادی صفا و نورانیّتِ عرفان وارد می‌شدند... ✅ لذا خود این جنگ، انسان‌ساز شد. یعنی دفاع مقدّس موجب شد که هرکدام از جوانان معمولی و عادی ما -حالا یا دانش‌آموز یا دانشجو یا کاسب یا روستایی یا کارگر یا کشاورز، باسواد، بی‌سواد- که در این بوته‌ی آزمایش، بیشتر حرکت کردند و پیشرفت کردند، در مقامات انسانی و علوّ مرتبه‌ی انسانی بالاتر بروند. ✴️ لذا امام[خمینی] در یکی از آن بیاناتِ بسیار عمیق...گفتند که فتح‌الفتوح، فتح فلان شهر نیست؛ فتح‌الفتوح، تربیت و تولید یک چنین جوان‌هایی است. 🎥 | بیانات در دیدار با شرکت‌کنندگان در اردوهای راهیان نور، ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ 🏷 3⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 1⃣ طرح‌نامه "سفارت‌خانه مقاومت" https://eitaa.com/SadraOrg_ir/1575 2⃣ طرح "خیمه مقاومت" https://eitaa.com/mezmar_ir/8441 3⃣ بسته کنشگری "قیام جوانان" https://eitaa.com/javanan_pishran/4436 4⃣ ایده‌های "همراه مربی" https://eitaa.com/hamrah_morabbi/455 5⃣ پویش "سهم من برای نجات دنیا" https://eitaa.com/jetema/1072 6⃣ ایده‌های اجرا شده توسط طلاب حوزه "امام خمینی(ره)‌" https://eitaa.com/hasanemoradi/2037 🩸 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🇮🇷 جهاد هم خودش یک عاملی است برای اصلاح و تربیت که جانشین نمی‌پذیرد؛ یعنی امکان ندارد که یک مؤمنِ مسلمانِ جهاد رفته و یک مؤمنِ مسلمانِ جهاد ندیده، از نظر روحیه یک جور باشند. 🇵🇸 آدمی که میدان جنگ را ندیده باشد، همه عبادتهای دنیا را هم کرده باشد، با یک پِخ بی‌هوش می‌شود و می‌افتد. 🇮🇷 این است معنای اینکه: مَنْ لَمْ یغْزُ وَ لَمْ یحَدِّثْ نَفْسَهُ بِغَزْوٍ ماتَ عَلی شُعْبَةٍ مِنَ النِّفاقِ. [پيامبر اکرم(ص): كسى كه جهاد نكرده يا آرزوى جهاد نداشته باشد و بميرد به نوعى نفاق مرده است.] کاری که از این عامل ساخته است، از عامل‌های دیگر ساخته نیست. 🩸 | تعلیم و تربیت در اسلام، صفحه ۲۶۸ و ۲۶۹. 💢 پوستر مربوط به سایت نهضت مردمی پوستر انقلاب می‌باشد. 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
سلام بر همراهان عزیز "باور"🌱 🔹انشاءالله از امشب با موضوع جدید مطالب متنوعی را خدمتتان ارائه خواهیم کرد. 🔸در ماه‌های گذشته مطالب اندیشمندان پیرامون "روش تشویق" را خدمت‌ شما ارائه داده بودیم. برخی از این مطالب، نکات مشترکی با روش تنبیه دارند که برای مرور آن‌ها، می‌توانید از هشتگ استفاده بفرمایید. ✅ با ما همراه باشید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔹من با صراحت عرض کنم که واقعاً گاهی اوقات یک گوشمال دادن به بچه یعنی یک عامل ضد انسانى و ضد آزادى را از جان او دور كردن. 🔸ولى به آقایان و خانم‌ها، به عنوان پدر و مادر و به عنوان معلم، بايد بگويم اين کار هنر می‌خواهد و کار همه کس نیست. | نقش آزادی در تربیت کودک، صفحه ۲۶ 🛑 1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat