eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
145 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۳۵_سوره_مبارک_نور_درمحضر_رهبر_انقلاب 🖌اُستاد_احمدابوالقاسمی. . 🌴 @eshragholqoran میوه درخت زیتون در ابتداء چه تلخ و در نهایت این میوه ے بهشتی گوهری نادر..
🌴🌿 علیه السلام حامل علم پیامبر صلواه الله وسلم است✨ 📖 اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کمِشْکاةٍ فِیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کأَنَّها کوْکبٌ دُرِّی یوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکةٍ زَیتُونَةٍ لا شَرْقِیةٍ وَ لا غَرْبِیةٍ یکادُ زَیتُها یضِی ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلی نُورٍ یهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یشاءُ وَ یضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِکلِّ شَی ءٍ عَلِیمٌ ☀️سوره نور، آیه 35 ✍خداوند، نور آسمان ها وزمین است. مَثَل نور او همچون چراغدانی است که در آن چراغی (پر فروغ) باشد. آن چراغ در میان حبابی شیشه ای و آن شیشه همچون ستاره ای تابان و درخشان، چراغ از روغن درخت پر برکت زیتونی بر افروخته شده، که نه شرقی است و نه غربی. (روغنش به قدری صاف و شفّاف است) که بدون تماس آتش نزدیک است (شعله ور شود و) روشنی دهد. نوری است بر فراز نور دیگر. هر کس را خداوند بخواهد به نور خویش هدایت می کند، و خداوند برای مردم مَثَل ها می زند و خداوند به هر چیزی آگاه است. ✍فضيل بن يسار گفت به حضرت (ع) عرض كردم ما معنی اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ ؟ فرمود خداوند چنين است گفتم مَثَلُ نُورِهِ فرمود محمّد مثل نور خدا است گفتم «كَمِشْكاةٍ» ؟؟ فرمود سينه محمّد صلى اللَّه عليه و آله و سلم گفتم «فِيها مِصْباحٌ» ؟؟ فرمود در آن نور علم است. يعنى نُبوّت . گفتم: «الْمِصْباحُ فِي زُجاجَةٍ» ؟؟ فرمود علم پيامبر اكرم وارد به قلب علي عليه السّلام شد. گفتم: (كأنها) فرمود چرا (كأنها) مي گویى، پرسيدم پس چگونه بگويم؟؟ فرمود «كأنه كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ». گفتم: «يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ».؟؟ فرمود آن امير المؤمنين علي بن ابى طالب عليه السّلام است كه نه يهودى است و نه نصراني. گفتم: «يَكادُ زَيْتُها يُضِي‏ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ. ؟؟ فرمود نزديك است علم از دهان عالم آل محمّد فرو ريزد قبل از سخن گفتن. گفتم: «نُورٌ عَلى‏ نُورٍ» ؟؟ فرمود امامى پس از امام ديگر 📚تفسیر نور؛ ج 6؛ ص186 📚بحار الأنوار ، ج‏23، ص307 🌹🍃🌿 🌴🌿 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅اعجاز آیه‌های بهاری/6 🌹مقطعی شنیدنی. مصطفی_اسماعیل 🌹آیه 17 سوره حدید بدانیدکه خداست که زمین را پس از مرگ خزان زنده می‌گرداندما آیات و ادلّه قدرت خودرا برای شمابیان کردیم تا مگر فکروعقل به کاربندید
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ} وسلام علیکم و تحیّاتُکُم... از دریای بی حدّ و بی منّت خداوندی از لطف کرم و سایه مودّت آقا امام زمان عجل الله برخوردار و بهره مند گردید و خوان کرمتان گسترده تر باد 🍃🌸🍃 🌈و در سال پیش رو و آغازین روز هفته لحظات با تندرستی و موفّقیت بگذرد .. ✅ در خدمتتان هستیم اگر سعادت باشد.. ✅ @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مثالی برای بیان موضوعی خاص با ارائه حکمی عام 🔹در آیه سوم سوره مبارکه زمر، خداوند متعال پس از اینکه مصداقی خاص در رابطه با دروغگویی کفار را بیان می‌فرماید، حکمی عام و کلی برای عموم مردم در رابطه با دروغگویی مطرح کرده است. @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🌹باسپاس از حضور گرمتان. .. با ادامه [باب وقف و ابتداء]همراهیم👇 ✳️ ✳️ 🔶تعلق بین دو عبارت دو نوع است. 👇 ۱✅ تعلق لفظی ۲✅تعلق معنوی لفظی : 🔶مقصود از رابطه ے لفظی عبارت است از ((ارتباط دو عبارت با یکدیگر از لحاظ )) 🔷حال باید دانست گاه((بین دو عبارت طرفین محل وقف ؛ رابطه و تعلق وجود ندارد))=یعنی هر یک از دو عبارت ؛ از دیگری بوده و جمله نمی شود. 🔶و یا بااعکس زمانی((بین دو عبارت؛ رابطه و تعلق وجود دارد)) =یعنی اینکه یک یا هر دو برای تکمیل شدن؛ نیاز به دیگری دارد و خود به تنهایی و نیست❗️ مثال: ⭕️((لَقَد أَضَلّنِی عَنِ الذِّکرِ بَعدَ أِذ جَآ ءَنِی * وَ کَانَ الشَّیطَانُ لِلاِنسَانِ خَذُولاً)) ۲۹ ⭕️ترجمه : (((دوستم) نرا بعد از آن که حق به سراقم آمده بود ؛ از ذکر ان غافل و گمراه کرد. ✳️ و شیطان خوار کننده ے انسان است)) 🔷می بینیم هر دو عبارت مفید و مستقل بوده و از لحاظ نیستند❗️تا برای کامل شدن نیاز و به بکدیگر داشته باشند. ❗️ ۲✅ وجوه تعلق لفظی؛ (( یُخرِجُونَالرَّسُولَ و اِیّاکُم * أَن تُٶمِنُوا بِاللهِ رَبَّکُم)) =ترجمه : پیامبر و نیز را اخراج می کنند✳️زیرا که به پروردگازتان((الله)) ایمان دارید. آیه ۲ 🔶در اینجا جمله ے اول مفید و مفهوم است. جمله ے دوّم بوده و بدون کامل نیست❗️. ⭕️لذا ابتداء از آن صحیح نیست ❗️ پس از نظر لفظی به جمله ے اول دارد. : نقصود از ((تعلق معنوی)) عبارت است از ((وابستگی موضوع یا سیاق مطلب مورد بحث)) در اینجا نیز دو خالت وجود دارد. ۱🔷حالت اول : ((عدم تعلق معنوی)) است. ⭕️بدین صورت که در عبارت دوم ؛ موضوع یا سیاق مطلب مورد بحث شود و با موضوعِ عبارت قبل نداشته باشذ. ⁉️فی المثل؛ در عبارت اول؛ موضوع در باره ے مٶمنین و در عبارت بعدی راجع به کفارباشد( )و یا حالت((خبری)) به حالت ((دعا)) تغییر یابد و یا به مخاطب شود( ) . ۲ 🔶حالت دوم ((وجوه تعلق معنوی)) است. ⭕️بدین معنا کهردر عبارت دوم ؛ موضوع یا سیاق مطلب؛ دنباله ے عبارت اول باشد. مثلاً: ⭕️در عبارت دوم((مٶمنین)) ادامه یابد و از موضوع خارج نشود .⁉️ ✳️ اکنون یکی از حالت ذیل را می توان نمود. 👇 ۱✅ عدم تعلق لفظی و معنوی ۲✅وحود تعلق لفظ و معنوی ۳✅عدم تعلق لفظی و تعلق معنوی ۴✅وجود تعلق لفظی و تعلق معنوی ⭕️بدیهی است چهامین حالت ؛ تواند وجود خارجی داشته باشد . 🔶زیرا ممکن نیست ؛ در دو عبارت که به یکدیگر و رابطه ے دارند ؛ موضوع مورد بحث باشد❗️ 👇 🖌شرط اساسیِ جواز((هر نوع)) یا و یا این است ؛که نهایتا ً: ۱✅جمله را نسازد و نکند. ۲✅ نقصود خداوند از آن مطلب را ندهد. 🌴اینک در جلسه بعدی به شرح چهار گانه ے وقف خواهیم پرداخت. ⚜🔶⚜ مطالب با دقت مطالعه شود. موفق باشید. .. 🔶 @eshragholqoran