eitaa logo
اصرار
453 دنبال‌کننده
883 عکس
988 ویدیو
4 فایل
به چه زنده ایم؟ آدم ها، جا و زمان ها دگرگون می شوند. خبر آنکه چیزی شروع و چیزی تمام شد. چه باید کرد؟ تن دهیم یا اصرار کنیم؟ چاره چیست؟ مگر آنکه اصرار 📍اصرار در ایتا و تلگرام Esrar3@ 📍اینستاگرام Esrar3.insta@ ✅ برای ارتباط با ما @Esrar_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
« علی قره داغی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان: جهان باید به دنبال نظم جهانی جدیدی باشد که بتواند از مستضعفان حمایت کند و اعتبار قوانین انسانی و اخلاقی را بازگرداند.‌ @Esrar3
پس از سفر آقای قالیباف ... تیتر دو روزنامه‌ی فرهیختگان و تهران تایمز برگرفته از شعرهای خوانده شده توسط خوانندگان لبنانی جولیا بطرس و فیروزه @Esrar3
اصرار
تعدادی پزشک از کویت به غزه رفته بودند که با استقبال گرم مردم غزه مواجه شدند. پزشکان پس از یک هفته حض
15.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محمد کندری به غزه سفر کرده بود. حالا در برنامه‌ی «اثیر» از او سراغ غزه را می‌گیرند. اینکه «چرا غزه؟». سوال خیلی هاست. محمد کندری پاسخ می‌دهد... به زعم او رژیم صهیونیستی خیلی خوب می‌داند آن‌ها چه گوهری به سینه دارند که این چنین عزمش را برای خشکاندن نام‌آوران غزه جزم کرده است. ✅ زیرنویس شده @Esrar3
همه تصویرش را دیدند، آنکه زنده زنده در آتش سوخت اسمش شعبان بود، قرآن را به تمام از بر بود. نقل می‌کنند مادر سربلند و سرافراز بود به پسری که حافظ است و شهره‌ی خوش خلق شهر. شعبان و مادر هر دو شهید شدند. @Esrar3
اصرار
همه تصویرش را دیدند، آنکه زنده زنده در آتش سوخت اسمش شعبان بود، قرآن را به تمام از بر بود. نقل می‌کن
° 💢 گزیده‌ای از توییت‌ها پس از جنایت آتش زدن چادر آوارگان در غزه ✳️فرشته طوسی_ مردم ‎غزه، زنده زنده در آتش می‌سوزنند و جهان هم، زنده به تماشا می‌نشیند. «همه» هم تصور می کنند این سوختن و سوزانده‌شدن تنها برای دیگری است و برای خودشان رخ نمی‌دهد. البته که منطق جهان اکنون، همین نوع از انسانیت را هم تولید می‌کند. ✳️لیلا سامانی_‏تازه دارم معنی از هم گسیختگی روانی را می‌فهمم. نه اینکه تازه بفهمم ظلم و دروغ راست‌ترین حقیقت‌های این دنیا و عدالت و مدارا دروغ‌ترین‌ افسانه‌هایند اما حالا حس می‌کنم در سیاره اشتباهی هستم‌. انگار تمام رنج‌های شخصی‌ام به دردهای ستم‌کشان دیگر گره خورده،قلبم به‌همه چیز گیر می‌کند. ✳️پریا_ هلوکاست رو شنیدیم، اسرائیل رو دیدیم. ✳️پویان فخرایی _اسرائیل، کوره آدم‌سوزی آلمان نازی را هم بازسازی کرد تا شبیه‌سازی هلوکاست کامل شود. ✳️نیکی_ بعد از تماشای کوره‌ی آدم سوزی، چه‌طور سرپا بایستیم، بچه‌مون رو بغل کنیم، به کار و وظایف روزانه‌مون برسیم و زار نزنیم؟ استیصال تار و پودم رو از هم گسیخته، رمق روزمرگی هم حتی نمونده آقای دکتر! قرصی؟ بی‌حس‌کننده‌ای؟ مرگی چیزی ✳️وانِیدیوم_ ‏نمی دونم کدوم ترسناک تره. آدم سوزی و نسل کشی اسرائیل یا بی تفاوتی و بعضاً دفاع از جنایتکار! من همیشه فکر می کردم نسل انسان از هولوکاست عبرت گرفت ✳️حمزه غالبی_‏ اسرائیل آخرین سنگر ۵ قرن چپاول و نسلکشی استعمارگران 🧷برای من همین یک جمله از تمام طوفان الاقصی بس است که کسی بگوید «انگار تمام رنج‌های شخصی‌ام به دردهای ستم کشان دیگر گره خورده». غزه تا پشت درب رنج‌های شخصی‌مان رسید. اگر قرار است از فتح بگوییم این بی‌حساب ترین فتحی ست که سایه‌اش حتی به خیال‌ هم نمی‌رسید. @Esrar3
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احساس می‌کنیم در سیاره دیگری زندگی می‌کنیم. انگار نه انگار ما بین شما زندگی می‌کنیم. این بخشی از صحبت‌های صالح الجعفراوی پس از یکی از فجایع و کشتارهای غزه است. ✅زیر نویس شده. لطفاً و لطفاً گوش دهید فقط اینکه دو مطلب؛ 1⃣ اینکه زندگی جریانِ «ما» را دارد یعنی بشر در خلأ زندگی نمی‌کند، بشر در جهانی که دور تا دور او را گرفته و او در آن و با آن «ما» می‌شود زندگی می‌کند. اگر بی فلسطین جهان‌تان برپاست و چرخ زندگی‌تان می‌چرخد و فلسطین در مای‌تان جا ندارد، یحتمل خیال زندگی دارید‌. پس اگر کسی از درد فقدان زندگی نالید، چوب یأس و پوچی و بی‌حقیقتی‌اش نزنید که اگر خوب بنگرید شما هم دچار گشته‌اید. 2⃣با این وجود، مسأله شدن، همدرد شدن، یک‌درد و یک‌دل شدن این گونه نیست که فلسطین چیزی کنار چیزهای دیگر زندگی باشد. تا وقتی رنج غزه، بشقاب شکسته‌ی سفره‌ و درد سر و پهلو و بغض ممتد صدایمان نباشد... جز این نخواهد بود که در چرخ گذران ایام، خیال پردازان اهل تکلیفی هستیم که مسأله‌اش رفع تکلیف است. جهان با این تکلیف‌های «از سر باز کن» آزاد نمی شود. این مسیرهای از سر باز کنی راه به جایی نمی‌برد. تکلیف اصرار می‌خواهد... ما به اصرار محتاجیم برای پیدایش جهان برای نفس کشیدن زندگی برای تکرار دوباره‌ی ما @Esrar3
مرور خبر1403.07.25 .mp3
15.25M
🛑مرور خبر 🗓۲۵ مهر ۱۴۰۳ 📝خلاصه‌ای از گفته‌ها: 🔹شباهت ماجرای پیجرها به نقطه‌ی تاریخی و تعیین کننده‌ی هفده شهریور در پیروزی انقلاب. 🔸انقلاب نه در اصلاحات فرهنگی بود و نه در مبارزه‌ی مسلحانه. 🔹پیش‌آمد انقلاب نه در تعلل و نه شتاب‌زدگی. 🔸ما مبتلا به دو زبان پرهیز از جنگ و از آن طرف استقبال از جنگ هستیم. «پرهیز از جنگ» جنگ را «تله» معرفی می‌کند و از آن طرف «استقبال از جنگ» که معمولا ادبیات دینی آن را پشتیبانی می‌کند و جریان رقیب هم ممکن است از آن سو استفاده کند اینست که استقبال از جنگ «لاقید از رنج آدم‌هاست و به تعبیری فارغ‌دل» است.‌ 🔹در غزه ما با تلفیق دیگری مواجه هستیم. نه این است و نه آن. در آن ذلت نمی‌بینید اما استقبال هم نمی‌بینید. در رنج هستند اما صبورند. تا وقتی این دو ادبیات نزدیک نشوند، نمی‌توانیم ادبیات مقاومت را فراگیر کنیم. 🔸در همین نقطه‌ی صبر و رنجی که اتفاقا غیر قابل تصور است «سنت الهی» دیده می‌شود. 🔹در مصیبت های غزه دیوارها در حال فرو ریختن است. همان چیزی که شاید آرزوی امت‌های پیشین بود. 🔸 امروزه تکیه زیاد بر موشک‌ها شبیه به تکیه برخی در گذشته بر مبارزه مسلحانه‌ی برای تحقق انقلاب بود. 🔹انقلاب اتفاقی بود نه در فرهنگ و نه قدرت. پس انقلاب چه بود؟ 🔸به پشتوانه‌ای انقلاب می‌پرسیم؛ چطور می‌شود دوباره کن فیکون شدنی پیش بیاید که نه در فرهنگ محقق می‌شود و نه در قدرت؟ @Esrar3
اصرار
🛑مرور خبر 🗓۲۵ مهر ۱۴۰۳ 📝خلاصه‌ای از گفته‌ها: 🔹شباهت ماجرای پیجرها به نقطه‌ی تاریخی و تعیین کنند
° حوادث شتاب گرفته‌اند. با زمان و در زمان بودن نیازمند خبر داشتن و چشم به راهی ماست. در جمعی تحت عنوان «مرور خبر» تلاش می‌کنیم هر چهارشنبه ساعت ۱۲-۱۰ دور هم جمع شویم و با محوریت کانال اصرار به مرور خبرها بپردازیم. 📍به این نشانی منتظرتان هستیم قم، بلوار غدیر، الغدیر دهم، ساختمان شیخ مفید(ره)، طبقه پنجم @Esrar3
اصرار
دیدم مصطفی زعبی خبرنگار فلسطینی (از سرزمین های ۱۹۴۸) هم همین را گفته، گفته سیاست حزب الله در جنگ «جن
° کربلا؛ میدان جزئی شدن مرگ است، گردش مرگ است از تنی در تن دیگر، از جزئی به جزء دیگر؛ از حکایت چشم و دست‌ها و انگشتری بگیرید تا حکایت آتش خیمه‌ها و دو پاره شدن‌های ماه. هرگاه مرگ جزئیات پیدا کند، منشور می‌شود و دستش به دورترین و تنگ‌ترین‌ تنگه‌های دست نیافتنی راه یابد.‌ اما صهیونیسم پرهیز از خطر است. وهم شکست لحظه‌ی مرگ است. سرمستی دور کردن تهدید مرگ (مثلا یحیی سنوار)، بلاهت می‌آورد. و آن‌ها که لبریز این وهم‌اند، سرمستانِ سراسر خطا کارند. خطا کردند که ذره ذره جزئیات مرگش را، هوا کردند و در نفس‌ها افشاندند. خطا کردند که جیبش را در چشم‌مان خالی کردند. خطا کردند که از عطر و ناخن‌گیر و منتوس و آدامس‌ و پول و کتاب دعا و تسبیحش برای ما قاب ساختند. خطا کردند که صدای سیلی عصایش را به گوش‌مان رساندند.‌ خطا کردند که از آن روی پوشیده، چشم‌هایش را برایمان نقاشی کردند. قوم خطاکار، خطا کردند که نامش را ندیدند و او را در مهلکه‌ی مرگ و زندگی آزمودند. خطا کردند و حالا دوستدارانش هزاران هزار بار نوشتند «یحیی آنی‌ست که زنده می‌کند». اینک نامی دوباره زنده شد. و شما قوم خطاکار عبرت نمی‌گیرید و هر بار جوری ما را به مقصود می‌رسانید. ما یک گام دیگر به زندگی نزدیک شدیم. زندگی جزئیات می‌خواهد. یحیی هم جزئیات داشت خیلی زیاد @Esrar3
می‌خواهی همه چیز دنیای قبل از هفت اکتبر را یک تنه تغییر دهی؟ عطر... آدامس... آب‌نبات... جانش را به یغما برده‌اند اما از جیب هایش انگار زندگی بیرون ریخته! ✍بخشی از نوشته‌های رضا پور و رایگانی درباره‌ی یحیای شهید @Esrar3
و ما تلک بیدک یا یحیی؟ و آن چیست در دستت ای یحیی؟ گفت این عصای من است که با آن به صورت این جهان سست‌عنصر ضربتی زنم. این عصای من است که با آن بکوشم ننگ ذلت از امتم پاک کنم. این باب المراد من است به قصد بهشت. ✍زینب عواضه خبرنگار لبنانی @Esrar3