eitaa logo
اصرار
454 دنبال‌کننده
883 عکس
988 ویدیو
4 فایل
به چه زنده ایم؟ آدم ها، جا و زمان ها دگرگون می شوند. خبر آنکه چیزی شروع و چیزی تمام شد. چه باید کرد؟ تن دهیم یا اصرار کنیم؟ چاره چیست؟ مگر آنکه اصرار 📍اصرار در ایتا و تلگرام Esrar3@ 📍اینستاگرام Esrar3.insta@ ✅ برای ارتباط با ما @Esrar_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
10.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢جویریه عدوان کودکی‌ست شاعر، و در حالی که یازده ساله است می‌گوید احساس می‌کنم مسئولیت رساندن حقیقت را به دوش می‌کشم 🔻شعر گفتنم وسیله‌ای برای ابراز و اظهار است. 🔻من و دیگر کودکان اثرگذارانی شده‌ایم که تلاش می‌کنیم حقیقت را برای جهان آشکار کنیم. 🔻به رغم ترس و خطرها اما حس می‌کنم مسئولیت رساندن حقیقت را برعهده دارم. 🔻زندگی در غزه به ستیز روزانه برای زنده ماندن شبیه‌تر است. 🔻با همه این‌ها تلاش می‌کنیم زنده بمانیم در حالیکه به امید چنگ زده‌ایم. 🔻شعرها صدایی می‌شوند برای آنکس که نمی‌تواند سخن بگوید. 🔻ما یک عدد در خبرهای جنگ نیستیم. ما انسانیم، رویا می‌پرورانیم، فکر می‌کنیم، احساس داریم و زندگی را دوست داریم. @Esrar3
دیروز توفیق شد در خدمت دوستانی از مخاطبان کانال اصرار باشیم و آن‌ها را از نزدیک ببینیم. به نظرمان آمد صحبت‌هایی که از دوستان شنیده‌ایم، خودش هم خبریست. سخنان دوستان به ما نشان داد، گاهی دریافتن غم خفته اما پایدار و پا برجا در سینه از حادثه ای مثل طوفان الاقصی تا چه اندازه می‌تواند ما را پیش ببرد آنقدر که به قول یکی از همین عزیزان «تحمل خوشبختی تنهایی خیلی سخت شد». راستش ما تا همین قبل می‌توانستیم تنهایی خیلی هم خوشبخت باشیم.‌ شاید تا قبل از طوفان الاقصی حتی خوشبختی تنهایی نه تنها مذموم نبود که اصلا در معیت اصطلاحات دیگری چون «قیام تنهایی» گفتنش راه هم نداشت اما حالا طوفان الاقصی چنین پر ثمر در دل و جان‌مان ریشه می دواند تا ما را متوجه کند برای پرسش، پرسش از آن که «بعد از این آیا ما می‌توانیم بدون فلسطین خوشبخت باشیم؟». بله شاید تا پیش از طوفان الاقصی می‌شد اما حالا دیگر نمی‌شود.‌ یعنی ما فهمیده‌ایم چقدر دلبسته‌ی هم هستیم و بدون هم نمی‌توانیم و پرچم این نوای لطیف و پر صفا، از فلسطین، از غزه بلند‌ شد. این را فقط از باب مقدمه خدمت شما آوردیم. که بگوییم شکر خدا را که دوستان و خوانندگانی چنین دور از هیاهوها و زلال یافته‌ایم. در ادامه تعداد دیگری از جملات دوستان را خدمتتان می‌آوریم. 🌕مواجهه با اخبار و در معرض آن قرار گرفتن جوری شده است که وقتی جدی می‌گیریم استیصال رخ می‌دهد و از طرفی آستانه تحمل‌مان را بالا می‌برد و وقتی جدی نگیریم تخدیر می‌شویم. 🌖تحمل خوشبختی تنهایی خیلی سخت است، ممکن است کسی بگوید تو که زندگی می‌کنی ولی بسیاری از کارهایی که روزی اسباب خوشحالی بودند را حالا با شرم انجام می‌دهیم و خوشحال نیستیم. 🌗همه‌ی ما این یک سال در طوفان الاقصی کاری کردیم که یک عمر از آن بیزار بودیم، یکی عربی آموخت، دیگری جغرافیا، آن یکی تاریخ. 🌘با شهادت شیرین ابوعاقله افرادی که در قدس هستند را رصد کردم.‌ بعد از شهادت شیرین اتفاقات بر دور تند افتاده. 🌑ما انسان مقاوم داریم که بدون او دیگر حرکتی شکل نمی‌گیرد. 🌒انسان مقاوم لزوما بنا نیست در چهارچوب انقلاب اسلامی بماند. مقاومت ایده ای هست که اگر از درون نجوشد انسان و زمانش را خودش انتخاب میکند. مرزهای مقاومت و مخاطبین آن لزوما در چهارچوب انقلاب اسلامی نخواهند ماند بلکه آن را در زمین و زمان خودشان به جریان خواهند انداخت و ممکن است ما جز تماشا در این معرکه برایمان نماند. @Esrar3
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔹 نگاه کنید... با وجود همه چیزها اما باز هم این کلید را نگه داشته‌ام. شما آن را ندارید، آن را ندارید و آسوده خاطر هستید. ما در تاریکی مطلق صحبت می‌کنیم، چیزی که شما حتی زیر نور چراغ هم جرات فکر کردن به آن را ندارید. به حال ما نه، به حال خودتان گریه کنید. بله ما زخم داریم اما شما خودتان پر از زخم هستید. عمیق‌ترین زخم‌تان ناشنوایی‌تان، در حی علی الفلاح است. ✔️متن کامل را در کلیپ با زیرنویس بخوانید 🧷از کلیدی حرف می‌زند که فقط در دستان فلسطین است. کلیدی که ما آن را نداریم و از نداشتنش حتی آسوده خاطریم. اصلش اینست که نداشتنش را هم نداریم که آسوده خاطریم. شما می‌دانید از کدام کلید حرف می‌زنند؟ خبری از آن کلید دارید؟ ما در کوری این روشنایی‌ها جرات فکر کردن به چه چیز را نداریم؟ ما کجاییم که تاریکی هم طعنه‌‌ی نورمان می‌زند؟ آن بغض تلخ نامرئی پشت این سخنان کیست و کجاست که دشنه می‌شود و زخم می‌زند و چهره عیان نمی‌کند؟ ما چه داریم که این همه ندار آن شده‌ایم؟ ما کجاییم که این همه نیستیم؟ @Esrar3
ضرب‌المثل‌های دروغین 1⃣خون که آب نمی‌شه 2⃣هیچکس از گرسنگی نمرده 3⃣مرد که گریه نمی‌کنه 4⃣سرزمین مردمش رو صدا می‌زنه (در داستان‌های عامیانه فلسطینی، قهرمان خارج شده از فلسطین به میزبانان خود یا کسانی که در خارج از کشور با آنها است، می‌گوید: «سرزمین مردمش را خواسته است». یعنی سفر و مهاجرت اجباری‌اش تمام شده و زمان بازگشت به خانه است. وسایلش را جمع می‌کند و برمی‌گردد). @Esrar3
صحنه‌ای از صف‌های نانوایی. بعد از دعوا و درگیری بین مردم در صف نان سه زن روبروی نانوایی در دیر البلح کشته شدند. می‌بینید کارمان به کجا رسید؟ @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساعت ۲:۲۰ دقیقه بامداد این صدای ذکر گفتن مردی‌ست که پس از بمباران‌ها زیر آوار مانده و هیچکس نمی‌تواند او را نجات دهد. او زیر آوار در حالیکه ذره ذره می‌میرد فریاد می‌زند لا اله الا الله لا حول و لا قوة الا بالله صدایش دیوارهای سکوت نیمه‌شب را می‌شکند و جمعی بی خواب ذکر برآمده از زیر آوار... @Esrar3
به شخصه ارتباطم با جهان قطع شده است. تمام خاک‌ کائنات هم نمی‌تواند این شکاف میان من و جهان را پر کند.‌ به هیچ چیز نمی‌توانم مثل سابق نگاه کنم، نه آدم‌ها، نه آسمان و نه واژه‌ها و نه صداها و نه غذاها و نه نوشیدنی و نه هوا. همه چیز بیش از اندازه در پیچیدگی و بی تعلقی ماندنی شده.‌ زمان بسیار سختی‌ست. @Esrar3
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر روز با ابو ابراهیم (یحیی سنوار) ملاقات می‌کردم. او در مساجد و بر سر سفره ‌های قرآن و سنت پیامبر پرورش یافت. روزی با برادر ابو ابراهیم نشسته بودیم. خیّری آمد و حدودا ۴۰۰ هزار دلار اهدا کرد و گفت این هزینه برای جنبش (حماس) است. ابوابراهیم گفت ۲۰۰ هزارتا برای دارالقرآن و ۲۰۰ هزارتای دیگر برای بخش ساخت و تولید عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس). ابو ابراهیم دائما می گفت من حافظان قرآن را سربازان عزالدین قسام قلمداد می کنم. @Esrar3
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢به نمایش در آمدن تبلیغات فیلم «ماری» خشم‌ها را علیه نتفلیکس برانگیخت در تصاویر تبلیغاتی این فیلم که در آن ادعا شده داستان حضرت مریم و حضرت مسیح به تصویر کشیده شده، مشخص شد بازیگری در دو نقش اصلی آن یعنی مریم و یوسف به دو بازیگر صهیونیستی سپرده شده. ضمن آنکه بازیگران صهیونیست دیگری هم در این فیلم مشارکت داشته‌اند. این در حالیست که در هیچ یک از نقش‌ها خبری از بازیگران عرب و مسلمان نیست.‌ بسیاری بر این باورند قصد این فیلم انکار ریشه های فلسطینی‌ست. 🧷عداوت و دشمنی صهیونیست‌ها با حضرت مریم بر کسی پوشیده نیست اما اینکه آنها حضرت مریم را هم اسرائیلی می‌کنند و نقشش را دست می‌گیرند یعنی به تاریخ سازی با مریم روی آورده‌اند. تاریخی که مریمش نه فلسطینی بلکه اسرائیلی‌ست. ❇️یادی کنیم از شهیدی که هر شب حضرت مریم را یاد می‌کرد، شهید ابراهیم عقیل که گفته شده هر شب سوره مریم را قرائت می‌کرد. @Esrar3
اصرار
💢به نمایش در آمدن تبلیغات فیلم «ماری» خشم‌ها را علیه نتفلیکس برانگیخت در تصاویر تبلیغاتی این فیلم ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا که بابش باز شد از این مجموعه هم بگوییم. سریالی (بال غربی_۱۹۹۹) که در آن رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند نقشه قدیمی را به دیوار بزند. دلیلش؟ نام اسرائیل در نقشه ذکر نشده. به رئیس جمهور می‌گویند این نقشه اسرائیل را به رسمیت نشناخته. او هم در جواب‌شان می‌گوید خب این نقشه مربوط به سال ۱۷۰۹ است. اسرائیل آن موقع نبوده. پس مشکلش کجاست؟ و دوباره می شنود «چون اسرائیل را به رسمیت نشناخته». در واقع تکرار این جمله طعنه به واگویی کورکورانه‌ و بی ملاحظه به تاریخ و جغرافیاست. @Esrar3
اصرار
🔔 آنچه که حتی شهادت نتوانست حریفش شود... آخرین نوشته شهید صفی الدین اندکی پیش از شهادت 🍁 _در مرگ
رستگاری‌ام اینجاست تو بودی و من... در دو قدمی شهادت باز هم ندیدمت هنوز هم ندیدمت مرا بی خودت نخواه که بی تو با شهادتم حتی شهیدی بازنده‌ام بُردم تو بودی و من با ندیدنت تاخت باخت می‌خورم ↩️برگردانی از آخرین نوشته‌ی شهید سید هاشم صفی الدین @Esrar3
22.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به طور کلی ما اینجا قصد نقادی نداریم، نمی‌خواهیم تأیید یا رد کنیم یا حتی کوچک‌ترین خدشه‌ای به افراد بیندازیم. تلاش می‌کنیم نیت‌های خیر را درک کنیم اما می‌خواهیم کمک کنیم ابعاد برخی نگاه‌ها را دریابیم، مثل نگاهی که به چیزی مانند «کلینیک ترک بی‌حجابی» منجر می‌شود. نگاهی که شاید روزی جزء تاریخچه دینداری هر کدام از ما هم بوده. این یکی از پست‌هایی‌ست که مهری طالبی اردستانی طراح کلینیک ترک بی‌حجابی پیش‌تر با عنوان «فواید سینه زنی برای بدن» به اشتراک گذاشته بود. ایشان در توضیح بیشتر نیز نوشته‌اند: خیلی مانده تا به قدرت‌های مادی تاکیدات اسلام ناب پی ببریم. راستش این اشاره به بدن نمی‌تواند بدن‌خواهی باشد یعنی باز هم تن را ندارد و از فهم مسأله‌ی تن دور است، شاهدش هم جدا کردن زن از تن او در طرح مسأله‌ی زن است. ضمن آنکه سیاق روانشناسی‌اش در ورود و اثرگذاری سخن هم واقعا روان‌شناسی‌ نیست. از این رو آنچه هم به عنوان اسلام ناب ذکر می‌شود نمی‌تواند تلقی چندان به جا و دقیقی باشد. @Esrar3