eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 | نشانه جامعه دچار بیماری تبعیض چیست؟ ◽️اگر يک جامعه عادل و متعادل باشد قابل بقا هست هرچند مردمش کافر باشند، اگر ظلم و اجحاف در نتيجه تفاوتها و پست و بلندی ها و ناهمواريها در جامعه‌اي پيدا شد آن جامعه باقي نمی ماند هرچند مردمش به حسب عقيده مسلمان باشند! 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
⚜ کمیته امام و رهبری با همکاری دفتر والفجر واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) برگزار می کند: 🔰 هشتمین جلسه از سلسله جلسات به همراه اولین جلسه بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد تولید علم و جایگاه آن 🎙با حضور جناب آقای دکتر 💠 در این جلسه، قطب نما ضمن بررسی بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از نخبگان و استعدادهای علمی برتر کشور، جایگاه علم، راهکارها و موانع تولید علم را بررسی می نماید. 🗓 چهارشنبه 3 آذر 1400 🕘 ساعت 18:30 💻 لینک جلسه VC.isu.ac.ir/ch/basij5 ______________________ 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |مصاحبه اختصاصی نقدی بر مصادره به مطلوب کردن علامه حکیمی 🖋دکتر علی اصغر پورعزت عضوهیات علمی دانشگاه تهران 🔰تقلیل دادن اندیشه علامه حکیمی به اندیشه‌ای سیاسی ناروا است. پیش از اینکه ایشان اندیشه سیاسی داشته باشد، نگاه جامع اجتماعی داشت. اندیشه او به سطح سیاست تقلیل پیدا نمی‌کند، بلکه در سطح اجتماع باقی می‌ماند و به سطح ، و تبدیل نمی‌شود. علامه حکیمی نگاه جامعی داشت و از این نگاه می‌توان برداشت سیاسی عدالت محوری را رصد کرد. علامه حکیمی بدون گرایش به هیچ نوع ایدئولوژی منحرفی، نگاه انسانی و اخلاقی را مبنا و محور قرار می‌دهد. به همین جهت نگاه علامه حکیمی با حقیقت سازگارتر بود. ایشان ایدئولوژی و برداشت منحرفی از دین نداشت؛ مانند نگاه گروه‌های منحرفی که در جامعه دیده می‌شود. ایشان ایدئولوژی نداشت، بلکه باورهای اخلاقی داشتند؛ بنابراین هرگز دیده نشد که علامه حکیمی از حزبی طرفداری کند و یا با فردی عقد اخوت پایدار ببندد و نام او در کنار نام یک گروه سیاسی دیده شود. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 8 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedi
💠 |مطالعه تطبیقی قوانین ملی و بین‌المللی در زمینه رفع خشونت خانگی علیه زنان 🖋دکتر زاهره سادات میرجعفری 🔰خشونت علیه مقوله‌ای اجتماعی-فرهنگی است که ریشه در ضعف اخلاقی، قانونی، علل اقتصادی، روان‌شناختی-تربیتی و حتی عدم سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی و قضایی صحیح دارد. این خشونت معنا، مصداق، ابعاد و انواع گوناگون و پیچیده‌ای دارد که به تناسب باورها، اعتقادات و شرایط هر جامعه‌ای، متفاوت بوده و طبعاً برای مقابله با آن نیاز به برنامه‌ریزی، و ملاحظات قانونی مطابق با همان جامعه می‌باشد. 🔰در سال‌های اخیر مقابله با خشونت علیه زنان در دستور کار سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری و اسناد بین‌المللی قرار گرفته است و مقرراتی از سوی این سازمان‌ها برای دولت‌های عضو وضع شده است. اما به دلیل فقدان نظارت صحیح و ضمانت اجرای قوی و عدم الزام‌آوری برخی از این قوانین، در عمل شاهد رشد روزافزون خشونت علیه زنان در این جوامع هستیم. از طرف دیگر باید توجه داشت که چون مبانی نگرشی و روح حاکم بر این اسناد، مبتنی بر مبانی ، فردگرایی، لذت‌گرایی و آزادی فردی می‌باشد، در نهایت تضمین‌کننده سعادت بشری نخواهد بود و با مبانی مبتنی بر خانواده‌گرایی، ایثار و از خودگذشتگی و جمع‌گرایی در تضاد است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 12 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedi
📝 | خشونت خانگی علیه زنان ✍️ دکتر زاهره سادات میرجعفری 📔امروزه در جهان، قانون‌گذاران در پی ایجاد ساختاری قانونی در راستای مبارزه حداکثری با انواع خشونت علیه زنان بوده و در این زمینه مقررات بین‌المللی گوناگونی وضع شده است. اما وقتی این خشونت در سطح نهاد خانواده صورت می‌گیرد، بسیار جدی‌تر و بحرانی‌تر می‌باشد چرا که زوایای خشونت در خانواده در اکثر جوامع از دید عموم پنهان است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💬 | آسیب شناسی انقلاب اسلامی ◽️حالا که بر دشمن بیرونی پیروز شده‌اید و دژهای او را از او گرفته‌اید، دیگر از او ترسی نداشته باشید. ولی از خود و از منحرف شدن این نهضت و انقلاب ترس داشته باشید! 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧پادکست راهبردهای سایبری غرب علیه زن - قسمت اول 📅خرداد ماه 1400 👤استاد شکوهیان راد 🆔 @fekrat_net
Erfan.mp3
28.07M
🔊 | چهارمین پیش همایش ملی عرفان اهل‌بیتی 🔻 نشست "علامه طباطبایی (ره) و منطق استنباط معارف عرفانی و معنوی در کتاب و سنت" 🎙 با ارائه: ⏰ چهارشنبه 26 آبان ماه 1400 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
🎲تحمیل زندگی رویایی به بهانه سرگرم‌سازی 🎯یکی از وظایف رسانه‌ها سرگرمی است. زیر سایه این وظیفه است که رسانه‌ها به دنبال پر کردن اوقات فراغت مخاطبانشان دست به تولیدات سرگرم‌کننده می‌زنند و سریال‌ها ابزار مناسبی برای سرگرم‌سازی محسوب می‌شوند. اما مخاطبان در خلال تماشای یک محتوای داستانی، به هم ذات‌پنداری با قهرمانان داستان دست می‌یازند. 🎯آنان در حین تماشا ممکن است خود را به جای شخصیت‌های داستان ترسیم کنند و در این میان از رویاپردازی و همسو شدن با کارکترهای سریال ابایی نداشته باشند. در واقع قشرهای مختلف مخاطبان در قصه‌ها به دنبال آرزوهای خیالی و دور از دسترس خود هستند که آن را در تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها تجسم می‌کنند و با شخصیت‌های داستانی همذات‌پنداری می‌کنند. 🆔 @fekrat_net
🎙 | انگیزه تألیف کتاب الحیاة ✍️دکتر علی‌اصغر پورعزت 🔅در مقدمه و پیش نویس قانون اساسی، بروکراسی با یک نگاه مارکسیستی، ابزار طاغوت تلقی می‌شود. این تلقی در حالی بیان شد که بروکراسی یک فناوری، دانش و الگویی است که نمی‌تواند طاغوتی یا غیر طاغوتی باشد. باید توجه داشت مارکسیست‌هایی که مسلمان می‌شدند، اندیشه‌های خودشان را رها نمی‌کردند. 🔅علامه حکیمی می‌خواست در چنین فضایی از اسلام سخن بگوید. ایشان به‌جای اینکه حرف‌های سطحی بر اساس برداشت‌های مقطعی بیان کند، الحیات را تألیف کرد. عمده نسخه‌های الحیات، به همان دوران باز می‌گردد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
16_13960328_لیله_القدر_و_ساحت_انسانی.MP3
10.75M
🔊 | فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه 🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه ⏰ 28 خردادماه 1396 📂 با موضوع: لیله القدر و ساحت انسانی- اجتماعی آن در حکمت متعالیه 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
🔰کرسی نقد و نظر مبانی نظری و اصول عملی مصرف‌گرایی (قناعت) و تأثیر آن در تحکیم خانواده 💠ارائه دهنده: دکتر عبدالوحید داوودی 💠ناقد: دکتر حمزه عبدی و دکتر محمد رضا کدخدایی 💠دبیر علمی: ابراهیم سالاروند 📆دوشنبه 8 آذر ⏰ساعت 15 الی 17 🖇لینک جلسه: https://room.gharar.ir/c3983bbe-3d84-47ab-9571-a3ce366826c7 🖇لینک لایو: www.instagram.com/fekratmedia/ 🆔 eitaa.com/fekrat_net
💠 |شاخصه‌‎های اخلاقی در دعای مکارم‌الاخلاق 🖋سمیرا پیروی بغداد آباد 🔰دعای بیستم صحیفه گرچه نام و عنوانش «دعای مکارم‌الاخلاق» است لیکن علیه‌السلام آن را به «معالی‌الاخلاق» تعبیر کرده و در آن‌همه‌ی خوبی‌ها، خصایل و ویژگی‌های مثبت شخصیتی را برشمرده و آن‌ها را از خداوند خواسته است و به همگان یاد می‌دهد که چه چیزهای اخلاقی را باید از خداوند بخواهند، در این صورت همه‌ی محتوای این دعا مصادیق و معالی‌الاخلاق است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
⏺ گروه زن و خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام برگزار می‌نماید: *️⃣ اولین نشست خانواده پژوهی ◀️ عنوان نشست: اقناع سازی در شبکه‌های اجتماعی (بازاندیشی زنان در هویت جنسیتی) ◀️ ارائه دهنده: سرکار خانم دکتر مهدیان مدیر گروه ارتباطات و رسانه موسسه شناخت ⏰ ساعت 15 🗓 پنج شنبه 11آذرماه مکان: قم، مصلی، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم، همکف، اتاق جلسات ◀️ ورود به جلسه آنلاین از طریق لینک زیر: https://www.skyroom.online/ch/pajooh/khaharan 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 توحید در منظومه فکری علامه طباطبایی (ره) 🖋محمد کرمی‌نیا 🔰از نظر (ره) اسماء و صفات حق در مرتبه پائین تری از ذات قرار دارند؛ چرا که در غیر اینصورت مستلزم ترکیب خداوند از ذات و صفات می‌گردد و هم چنین موجب تعدد ذات واجبی به اعتبار اسماء و صفات می‌شود. که این امور با مطالبی که در توحید ذاتی تناقص دارند. از نظر ایشان درک صحیح و اعتقادی یقینی به توحید ذاتی موجب اعتقاد به صفاتی می‌گردد؛ چرا که احدیت و واحدیت حق تعالی، همه کثرت‌ها را محو می‌کند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
نشست تخصصی: ارائه دهنده: عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام ناقد: عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام ⏰ زمان: سه‌شنبه ٩ آذر، ساعت ١٠ الی ١٢ 🏡مکان: پژوهشکده صدر 📍برگزار کننده: اندیشکده مطالعات بنیادین تمدنی 📚 منبع جهت پیش مطالعه: مقاله «فطرت به مثابه یک نظریه انسان‌شناختی رقیب برای علوم انسانی مدرن» www.souzanchi.ir/fitrat-human-nature-as-a-competing-humanistic-theory-for-modern-humanities-and-social-sciences/ لینک مجازی نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc 🔹🔸🔹🔸 📣 همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده 🌐 http://irhfc.ihu.ac.ir/ 🆔 @irhfcconf کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 | «زبان قرآن» و نظریه موجبیت زبانی هویت زن در اسلام و غرب: قسمت دوازدهم 🖋دکتر محمدرضا کدخدایی 🔰در حوزه زبان دین، این اشکال را در مورد متون کتاب مقدس و تفاسیر مطرح می‌کنند که زبان دین زبانی مردانه است. استفاده از واژه (Father)، خدای پدر، (man) و کارکترها و ارجاع‌های مردانه در سراسر متون کتاب مقدس ازجمله انتقادات پرشماری است که فمینیست‌ها به متون مقدس وارد می‌کنند. گو‌ اینکه خدا، سعادت، منجی، رستگاری، شجاعت، انسانیت و همه صفاتی که ارزشمند تلقی می‌شود صفاتی مردانه و شیطان، شیطنت، شر، گناه، گناه نخستین، فتنه‌انگیزی و فحشا با زنان گره معنایی خورده است. 🔰نظریه موجبیت زبانی (Linguistic Determinism) یکی از گمانه‌زنی‌های بارز و معروف قرن بیستم در حوزه مطالعات است. بر‌اساس این نظریه، زبان و کاربردهای زبانی، تعیین‌کننده تفکر و است. به‌عبارت‌دیگر، فرهنگ یک جامعه و شیوه تفکر افراد جامعه تحت تأثیر زبان و اجزاء و ساختار زبانی است. 🔰نظریه موجبیت زبانی دارای سه نسخه قوی (زبان تعیین‌کننده تفکر است)، ضعیف (زبان بر تفکر تأثیر می‌گذارد) و شناختی (زبان احتمال فکر کردن به شیوه‌ای خاص را افزایش یا کاهش می‌دهد) است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه 💠بخش یازدهم مقاله هویت زن در اسلام وغرب 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |نقش علوم انسانی در بازیابی هویت نهاد علم آسیب‌شناسی نهاد علم در جامعۀ انقلاب اسلامی ایران 🖋 دکتر محسن ابراهیمی 🔰اعتبار و هویت نهاد در جامعۀ به این است که هماهنگ با اهداف تشکیل دهندۀ یک اجتماع باشد و در غیر این صورت نهاد، جایگاه و هویت خود را در جامعه از دست می‌‎دهد و این امر منجر به قطع ارتباط و نهادهای علمی یک جامعه می‌شود. 🔰امتیاز یک اجتماع از اجتماع دیگر در این است که کدامیک از نیازها و استعدادهای مراتب وجودی انسان، اصلی برای تشکیل اجتماع می‌‎شود. هم از آن جهت که در جهت اصل قرار دادن استعدادهای و نیازهای معنوی و توجه به ارزش‌های والای الهی و انسانی شکل گرفته و تعامل افراد با یکدیگر در این جهت بوده؛ بنابراین ممتاز از جوامع غربی است که هدف از آنها اصالت دادن به سود و یا لذت است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |نقش باورهای مذهبی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی 🖋 دکتر سمانه مهرپرور 🔰ترسیم شخصیت‌های ضد با هدف محبوب سازی و کاریزماتیک جلوه دادن آن‌ها و اسطوره‌سازی از شخصیت منفی منجر می‌شود که بیننده به همذا‌ت‌پنداری با آن بپردازد و به جای جلب سجایای انسانی و منظومه‌ای از بی‌اخلاقی‌ها را دریافت کند و از قضا آن‌ها را نیک بداند. 🔰تجمل‌گرایی و زیاده‌خواهی در مقابل قناعت و دو ضدین دیگری است که در مجموعه‌های داستانی شبکه‌خانگی و بستر دینی جامعه مقابل یکدیگر قرار دارد. شخصیت‌های داستان‌های این رسانه اکثراً افرادی متمول و ثروتمند هستند که همچنان به دنبال ثروت‌اندوزی و کسب منفعت‌های مالی‌اند که از قضا از راه‌های حاصل می‌شود و با کلاه‌برداری و حرام‌خواری همراه است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
🔻 سلسله نشست های تجربه نگاری حکمرانی 🔸نشست علمی مدل مطلوب دیپلماسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران 🔰 توسط هسته دیپلماسی فرهنگی مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه و مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت مجازی برگزار می شود: 🎙با حضور: ⏰ سه ‌شنبه 16 آذرماه، ساعت 14:00 📡 ثبت نام از طریق: 🌐 iict.ac.ir/events 📱کسب اطلاعات بیشتر : 09331002672 (آقای جهانی) 🆔 @iictchannel @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |قلمرو دین، در عصر خیزش اجتماعی اسلام 🖋علی عسگری 🔰در یک تقسیم بندی کلی، نظریات قلمرو دین را می‌توان در دو قالب حد اکثری و حد اقلی تقسیم بندی نمود، اما این تقسیم بندی مادامی که تفصیل نیابد، بیش از افزایی، ابهام زایی می‌کند. در میان نظریه‌های حداکثری، می‌توان دست کم به پنج انگاره به شرح زیر اشاره نمود: جامعیت حد اکثری جامعیت در نزد امام جامعیت بدون مرز جامعیت اعتدالی جامعیت فقهی 🔰 دین به واسطه اهمیت مضاعف أمر معنوی در انسان، جزئیات تمام أمور لازم را ذکر کرده است، اما در خصوص أمور دنیوی نیز به واسطه پیوستگی آن به آخرت، آن را رها ننموده بلکه به القاء اصول و کلیات پرداخته، در نتیجه در خصوص تمام مسائل ولو به نحو کلی سخن گفته است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 5دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |موانع اتحاد تئوریک حوزه و دانشگاه 🖋علی‌اصغر سیاحت 🔰در واقع وحدت حوزه و دانشگاه یک تلاش اجتماعی برون سازی است که نیاز به اقدامی به دور از سفارش دارد و نیاز است تا افرادی که معتقد به کلام ولی هستند و این وحدت را به عنوان یک مسئله جدی و مهم می‌پندارند، بر مسیر وارد شوند و کار را به دست بگیرند تا سیستم را تغییر دهند. 🔰این وحدت تنها زمانی شکل می‌گیرد که حول محور منویات انقلاب و امام جامعه بچرخد و توانمندان هر دو عرصه در کنار همدیگر بنشینند و با هم گفتگو کنند تا از دل این مسیر باور و اجرا را در هم بیامیزند تا اقدام و عمل شکل بگیرد. مهمترین قواعد اقدام برای آینده ایرانی آباد، توجه به جمع میان باور و اجرا است که هر دو را در حوزه و دانشگاه می‌توان جستجو کرد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 7دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia