بخش 2/2
در این بین عدهای نیز سعی دارند با بهرهگیری از اصطلاحات، مفاهیم و ادبیات مدرن، تفسیری از واقعه عاشورا ارائه دهند.
از میلاد دخانچی که خود را نماینده چپ مسلمان میداند، عاشورا را با ادبیات مدرن تحلیل و سخن از دولت(state) اموی میکند تا امثال داوود فیرحی که با کلیدواژه «اصلاح» (reform) سعی دارند قیام امام حسین(ع) را به یک اصلاحات رفرمیستی متناظر با ادبیات لیبرال تقلیل دهند. البته که این اختلاف در باب انگیزههای قیام امام حسین(ع) نیز وجود دارد و هرکس متناسب با خاستگاه فکری خود (فارغ از واقعیتها) انگیزههای قیام حسینی(ع) را تأویل میکند؛ از استبداد و بیاعتنایی به جمهوریت گرفته تا عدم آزادی مردم و فساد و بیعدالتی و... تفاسیری است که از سوی روشنفکرنمایان معاصر در انگیزه حرکت امام حسین(ع) صورت میگیرد.
اما جریان فکری انقلاب اسلامی، مبتنی بر خوانش اصیل تاریخی، روایی و اجتماعی از عاشورا، نه تنها حرکت امام حسین(ع) را با ایدئولوژیهای مدرن و سکولار خوانش نمیکند؛ بلکه مفهوم اصیل «سیاست قدسی» را پایهریزی میکند و قیام عاشورا را نه یک پدیده خاص و استثنائی، بلکه در نظام جریان هدایت و راهبری تمام ائمه معصومین علیهمالسلام تفسیر میکند؛ بنابراین اساسا به مفهوم سیاسی عاشورا بهصورت متعالی و عمیق نظر میکند. نکته مهم در اینجا آن است که هرچند در اندیشه انقلابی، قیام امام حسین(ع) یک حرکت دینی ـ سیاسی محسوب میشود، اما سیاست مدرن را تحمیل تأئید نمیکند؛ بلکه یک سیاست قدسی همراه با معنویت عمیق دینی را در نهضت حسینی جستوجو میکند؛ همچنین معتقد است که نهضت حسینی(ع) به عنوان یکی از ارکان هویت تشیع، زمینهساز پایهریزی و تعمق اندیشه و تمدن اسلامی بوده است؛ بنابراین در تلاش است که از این واقعه، پیامی جامعهساز و تمدنی اقتباس کند.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
ویژهنامه نقد وبررسی جریانشناسی رسانهای درباره محرم و عاشورا (شماره دو) - 1442
بخش 3/1:
2. الگوبرداری و عبرتآموزی از عاشورا برای امروز
قیام امام حسین(ع) به عنوان نیروی محرک و پیشران جریان تشیع، یک پدیده تاریخی صرف نبوده که در بخواهد در دل تاریخ مدفون شود، بلکه پیامآور ارزشها و اصولی است که برای نه فقط تشیع، بلکه بشریت راهگشاست. در تحلیلهایی که از واقعه عاشورا در رسانه و شبکههای مجازی بازنمایی میشود، یکی از مهمترین محورها در رابطه با همین مسأله بوده است که در سخنان استاد میرباقری تبیین شده است؛ همچنین وی هشدارهای جدی نسبت به سکولار شدن تحلیلهای مرتبط با عاشورا داده و سکولاریزاسیون این مفاهیم را مسبب انحراف و باژگونگی این قیام دانسته است.
سخنوران و نویسندگان دیگری نیز در پی کشف روشمند و متقن، از قیام عاشورا و مهمترین درس و پیام عاشورا برای امروز، بودهاند؛ در مقابل، البته برخی الگوگیری و به اصطلاح عبرتآموزی از این واقعه را به نوعی مصرف کردن روایت آن پدیده عنوان کردهاند، در حالی که این تحلیل در واقع نوعی انسداد از عبرت و فهم تاریخ و پیام عاشورا برای اعصار آن است. این بحث و نقد آن، به طور مفصل در بخش «کربلا به روایت یزید» از یاسر عرب پرداخته شده است.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
بخش 3/2:
در باب پیامهای مهم عاشورا برای امروز جامعه نیز، بین نویسندگان منورالفکر اختلافاتی دیده میشود؛ برخی همچون آقایان استادی و صحتی سردرودی، سعی میکنند تا از عاشورا درس مذاکره و گفتگو با دشمن بگیرند.
گروهی دیگر چون آقای زائری از عاشورا لزوم احترامگذاری به خواست مردم را الهام میگیرند، برخی همچون آقای نعیمی جورشری از عاشورا لزوم مبارزات طبقاتی را استخراج میکنند. به وضوح، این مدعیان، ذهن لیبرال و مارکسیست خود را بر عاشورا تحمیل میکنند؛ گرچه میتوانستند بهصورت روشمند و با توجه به مبانی پدیدآورندگان این قیام الهی، آن را تفسیر کنند؛ ولی مانند مشی تاریخی اعقاب خود، بدون امعان نظر به روشهای استاندارد فهم دین و با تحمیل عقاید ایدئولوژیک خود بر متن، تلاش میکنند که از واقعهای در خراسان، گردن زدنی در شوشتر را نتیجه بگیرند.
برخی از متفکران جریان عدالتخواهی نیز «عدالت اجتماعی» را ملاک و مبنا قرار میدهند و آقای پناهیان، با گذر از درس عدالت، نوعی مساوات خاص را تئوریزه میکند که در جای خود خواندنی است. گزارش مفصل از محتوای این تحلیلها در فصول مختلف این شماره آمده است.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
ویژهنامه نقد وبررسی جریانشناسی رسانهای درباره محرم و عاشورا (شماره دو) - 1442
بخش 4/1:
3. نقد و بررسی مناسک عاشورایی
از محورهای مهم دیگری که امسال در اندیشه و تحلیلهای ژورنالیستها قرار گرفت، نقد و بررسی مناسک عاشورایی بود. غالب روشنفکران غربزده و مدعیان اصلاحگری، بهویژه مارکسیستها، همانطور که در گذشته نیز تلاش بر ندیدن و نفهمیدن فلسفه مناسک و عزاداری مردم خود داشتهاند، بر این مدعا پای فشردهاند که نهضت کربلا و مراسم عزاداری حسینی، نقشی جز تخدیر و افسون جوامع اسلامی ندارد!
در حالی که باید متذکر شد تربیت و تزکیه آحاد توده جامعه و بسیج کردن آنها حول یک محور وحدت بخش، برای حرکت و پویایی جامعه لازم و ضروری است. چه کسی میتواند منکر کارکردهای تاریخی و روحی و معنوی و حماسی مجالس عزاداری و گریه بر امام حسین (علیه السلام) در پدید آمدن این آثار فردی و اجتماعی گردد؟
مجالس عزاى امام حسين (عليه السلام) مجالس تفکر درباره یک حماسه بزرگ و تعمق روحی در آن و در نتیجه مجالسی برای تحول روحى و مركز تربيت و تزکیه نفس است. در اين مجالس مردمى كه با گريه بر مظلوميت امام حسين (عليه السلام) الگو بودن حضرت را در پنهانیترین لایههای وجود خود، تعمق میبخشند و به رفتارسازی اجتماعی مطابق الگوی برتر هستی میرسند و در واقع زمينه تطبيق اعمال و كردار خويش و همرنگى و سنخيت خود را با سيره علمی و عملى آن حضرت فراهم مىسازند.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
بخش 4/2:
ژورنالیستهایی مانند علی زمانیان و یاسر عرب بر نقد مناسک عزاداری تکیه کرده و معتقدند که این مناسک، نوعی مواجهه سطحی با واقعه عاشورا است.
از طرف دیگر ، افرادی چون سروش محلاتی، مظاهری و محمودی، سعی دارند تا مناسک را به پوستهای ظاهری تشبیه کنند که کارکردی جز سرگرم کردن توده مردم جامعه ندارد! حقیقتاً اینان باید در این پرسش نهچندان تازه اندکی بیندیشند که «اگر چنان است که شما میپندارید، پس چرا ظلمه و مستکبران تاریخ و فرزندان بی.بی.سی در عصر حاضر، علیه این مناسک چنین پای میفشرند؟» در این راستا یاسر عرب در برنامه تلویزیونی خود، حسام مظاهری در سخنرانیهای متعدد و میلاد دخانچی در یادداشت جنجالی خود، سعی کردند تا جمهوری اسلامی را متهم سازند که از این عزاداریهای عاشورایی، بهرهمندی سیاسی دارد؛ بیتوجه به آنکه امام خمینی (ره) فرمود: ما هرچه داریم، از محرم و صفر است.
اما در این بین، گروهی دیگر همچون انشاءالله رحمتی و عبدالحسین خسروپناه بر این مسأله تأکید میکنند که روح عاشورا در ضمن این مناسک قرار داشته و نمیتوان آنها را صرفاً پوسته ظاهری دین دانست. آنها، در تداوم خط حضرت باقرالعلوم (علیهالسلام)،مناسک و شعائر را دارای لایههای عمیق معنایی و معرفتی میدانند که با گسترش آنها در جامعه میتواند نتایج مفیدی را به بار بیاورد.
همچنین محمدرضا سنگری، نیز خط تحریف تاریخی قیام سیدالشهدا را مورد کنکاش قرار داده است.
شاید به وضوح و با دقت در این خطوط رسانهای و ژورنالیستی، بتوان درک کرد که ژورنالیسم انگلیسی درباره عاشورا، چرا تا چند سال قبل، از بدعتهایی چون قمهزنی و تیغزنی، ترویج میکرد و از طرفی اکنون که خط موافقان و مروجان قمهزنی در رسانههای انقلابی افشا شده است، تأکید بر خرافی بودن و بیوجه بودن مناسک پرمغز عاشورا دارد. هر دو گروه روشنفکرنمایان غربزده و متحجران، چون دو لبه قیچی، در مواجهه با اهداف متعالی این قیام ایستادهاند.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📋#یادداشت
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اقتصاد #اقتصاد_اسلامی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻فلسفه اقتصاد اسلامی
🔸با توجه به نقایص دو روش اقتصادی لیبرال و سوسیال، عده ای به این فکر افتادند که راه میانه را پی بگیرند.
🔸در این روش میباید اقتصاد تا حدی آزاد باشد، اما منافع جامعه هم در نظر گرفته شود؛ دولت برای اقتصاد کلان برنامهریزی کند ولی در کارهای جزئی دخالت نکند، و از طرفی هم مالیاتهای مالیاتهای سنگینی از سرمایهداران بزرگ بگیرد تا به نفع طبقات محروم جامعه صرف کنند این نوع نظام که گاهی به نام سوسیالیسم دموکراسی نامیده میشود.
🔸 امروز در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد این نظام هرچند امتیازاتی برای اقتصاد آزاد و اقتصاد سوسیالیسم دارد ولی بازهم بیاشکال نیست؛ برای اینکه در این سیستم هم سرمایهداران هستند؛ اما آزادی کامل ندارد و همه سود اقتصاد نصیب خود آنها نمیشود؛ ولی بههرحال برای افزایش سرمایه و افزایش سود از هر وسیلهای بهره میگیرند.
🔸در مقابل هر سه سیستمی که گفتیم، سیستم اقتصادی دیگری به نام سیستم اقتصاد اسلامی وجود دارد که ویژگیهای خاص خود را دارد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اقتصاد #اقتصاد_اسلامی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻جنجال سنت و مدرنیته
🎤سید مهدی ناظمی
🔹در کشور ما نسبت به طب سنتی یا نگاه افراطی وجود دارد یا تفریطی، در نگاه افراطی مسئولان و سردمداران پزشکی مدرن که نگاه مبتنی بر شواهد دارند معتقدند هر طبی غیر از طب جزئینگر و شواهد بنیاد طب نیست .
🔹در نگاه تفریطی اطبا سنتی هم میگویند که فقط طب سنتی قابل اعتماد است که البته در کشور ما طرفداران نگاه افراطی بیشتر است به طوری که من قاطعانه می گویم که اساتید طب سنتی هیچ استادی وجود ندارد که معتقد باشد پزشکی مدرن الکی و غیرمعتبر است.
🔹دلیل این اتفاق هم سرکوبی حدود یک قرن طب سنتی است و اینکه در این مدت خیلی از زیرشاخههای طب سنتی مثل علم نبض از بین رفته با اینکه جزو سختترین بخشهای طب سنتی است.
🔹به لحاظ علمی، افرادی که طب سنتی را خرافه میدانند خودشان را نماینده علم میدانند و هرچیزی غیر از خودشان را شبه علم میدانند و رویکردشان کاملاً مستبدانه است البته این نگاه امروزه منسوخ شده ولی از قدیم هنوز در خیلیها نهادینه شده است.
🔹وجه ایدئولوژیک، به جنبه سیاسی ماجرا برمیگردد، از نظر سیاسی طرفداران پزشکی مدرن معتقدند که باید تمامی مناسبات علمی کشور توسط نهادهای غیر ایرانی تصویب و تأیید بشود.
🔹 بر اساس این نگاه ما هیچگاه نمیتوانیم مستقل شویم و تصمیمگیری کنیم مثلاً در خصوص همین کرونا نگاهی مبنی بر اینکه فعالیتهای پژوهشی مستقل با نگاه به اقلیم کشور شکل بگیرد و نظام دارویی و سلامتی مبتنی بر این موارد تشکیل شود وجود ندارد در صورتیکه در کشوری مثل چین چنین اتفاقی رخ داد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#طب_سنتی #طب_جدید #طب_مدرن
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻چکيده و جمعبندي کتاب مشروطه اسلامي (زندگي و انديشه سياسي آخوند خراساني)
🔸براساس اين تفکيک، انديشه سياسي ثابت آخوند خراساني در زمينه شرايط حاکم، اعتقاد به مراتب چهارگانه طولي حاکميت معصوم(ع)، فقيه جامعالشرايط، شيعه عادل و مسلمان فاسق بود.
🔸در نتيجه در دوره غيبت معصوم(ع)، فقيه در عهدهدار شدن مسئوليت و وظيفه حکمراني، بر ديگران تقدم دارد.
🔸آخوند خراساني، با در نظر داشتن اين انديشه سياسي ثابت و نيز ديگر انديشههاي سياسي ثابت (همچون لزوم از ميان برداشتن و کم کردن ظلم حاکمان، تقابل با سلطه کفار، امربهمعروف و نهيازمنکر، و مشورت با مردم و مشارکت آنان در امر حکومت)، با ملاحظه محيط سياسي ايرانِ عصرِ مشروطيت، چنين تشخيص داد که امکان عملي حاکميت فقهاي جامعالشرايط در آن زمانه وجود ندارد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سیاست #اندیشه #الگوی_سیاسی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻فرهنگستان نتوانسته اهل علم را به خود جذب کند
🎤حسین مهدیزاده
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#علم #اهل_علم #فرهنگستان
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻فرهنگستان نتوانسته اهل علم را به خود جذب کند
🎤حسین مهدیزاده
🔹اساسا استاد میرباقری و مکتب فرهنگستان امکان توسعهدهی دستوری به جامعهای که ظرفیت انگیزشی و سنجشی متناسب با یک مدل توسعه را نداشته باشند را قبول ندارند.
🔹فرهنگستان محور توسعه را رشد مشارکت انسانی در جهت خاص میداند، لذا نظریه توسعه بدون موتور اول در نهاد جامعه برای فرهنگستان منتفی است.
🔹از سوی دیگر هم اگر جامعهای که به خدا ایمان آورده، ظرفیت پیشرفت نداشته باشد، تاریخ از دست خدا خارج نمیشود تا بهدست شیطان و خداناباوران بیفتد که در جای خود این نیز باید در مبانی پیشرفت توضیح داده شود.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#علم #اهل_علم #فرهنگستان
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🔊#فایل_صوتی
🔻نسبت دین و معنویت
▪️#قسمت_هفتم
☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟
🔹مجموعه سخنان حجت الاسلام دکتر #محمد_جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی که از رادیو معارف پخش شده است.
@meshkatnoor
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #فلسفه_اسلامی #فلسفه_غرب #فلسفه_سکولار #معنویت #دین
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat.net
7.mp3
14.27M
🔊#فایل_صوتی
🔻نسبت دین و معنویت
▪️#قسمت_هفتم
☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟
🔹مجموعه سخنان حجت الاسلام دکتر #محمد_جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی که از رادیو معارف پخش شده است.
@meshkatnoor
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #فلسفه_اسلامی #فلسفه_غرب #فلسفه_سکولار #معنویت #دین
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat.net
📋#یادداشت
🔻مسئولیت ولی فقیه در نسبت با اختلال ساختاری
✍️مهدی جمشیدی
🔹برخلافِ فرضهای موجود که قدرت را در شخصِ ولیّ فقیه، «منحصر» و «محدود» کرده و «تمامیّتِ وضع ِموجود» را به او ارجاع میدهد، واقعیّت آن است که ولیّ فقیه دربارۀ همۀ آنچهکه میگذرد و همۀ شئون و ساحاتِ حکمرانی، مسئول نیست.
🔹مطابقِ قانون، «مدیران و کارگزارانِ متعدّد»، عهدهدار تدبیر و اجرا هستند و بهطورِ مستقل، تصمیم میگیرند و در مقابل، باید پاسخگو نیز باشند.
🔹ازاینرو، نباید تصوّر کرد که با وجودِ «مطلقه بودنِ ولایتِ فقیه»، او باید در «تمامِ عرصههای حاکمیّتی» وارد شود.
🔹وی در این باره، مسئولیّتی بر عهده ندارد و در عمل نیز، قادر به چنین «مداخلۀ حداکثری و پهندامنه» ای نیز نیست.
🔹بدین جهت است که باید ناکارآمدی یا فسادِ هر مدیر و نهادی را، بر عهدۀ خودِ او دانست و او را بازخواست کرد، نه اینکه انتظار داشت که هر جا اختلالی پدید آمد، بیدرنگ و مستقیم، شخصِ ولیّ فقیه وارد شده و دستور صادر کند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#ولایت #فقیه #حکومت
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻نقد کتاب روانشناسی
🎤دکتر عبدالوحید داودی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آموزش_و_پرورش #روانشناسی #علوم_انسانی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻نقد کتاب روانشناسی
🎤دکتر عبدالوحید داودی
🔸روانشناسی یک حوزه اندیشهای است، حتی خود روانشناسان اندیشههای دیگر را نقد میکنند. بعضی تمرینها و کارهای عملی در کتاب بهعهده دانشآموزان است که حتی در آنها هم، نگاه نقادانهای را صورت نمیدهد؛ یعنی یک نگاه کاملاً پذیرشی.
🔸 هیچ جای کتاب نگاه نقادانهای را نمیبینم، درحالیکه مدل پیشرفت روانشناسی نقد است؛ روان تحلیلگری به نقد ساختارگرایان آمده، رفتارگرایی به نقد روانتحلیلیها آمدند، انسانگراها به نقد دوتای قبلی آمدند، حتی مدل علمی غرب هم به نقد دین بالا آمد؛ آنها را پسزد که بگوید، من میخواهم پیشرفت کنم؛ یعنی ما حتی مدل پوزیتویستهای آنها را هم در کتاب نداریم.
🔸درحالی که در منابع اسلامی ما روایت حضرت امیر را میبینید که میفرمایند: اِعرفِ الحَق (حق را بشناسید)؛ این که چه کسی چه چیزی میگوید مهم نیست؛ باید بتوانیم نگاه نقادانه داشته باشیم.
🔸کتاب، این نگاه را هم ندارد؛ یعنی نسبت به روانشناسی، نمیگویم نگاه کامل، اما یک جایی هم مثلاً بگوید: به نظر شما این ساختار قابل تغییر است؟ چیز دیگری را میتوان جایگذاری کرد؟
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آموزش_و_پرورش #روانشناسی #علوم_انسانی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻اخلاق و اقتصاد از دیدگاه قرآن کریم
🔹بهترین راه برای تبیین ارتباط اخلاق و اقتصاد، ارائه منطقی است که بتوان از طریق آن این ارتباط را نفی یا اثبات کرد.
🔹این منطق بازگشت به رابطه بین هستها و بایدها میکند. برای دستیابی به این منطق ابتدا باید الگوی پیشنهادی نظاممندی معرفتهای اقتصادی معرفی گردد.
🔹مطابق این الگو، اقتصاد در چهار گستره قابل تبیین است:
مبانی فلسفی اقتصاد، فلسفه اقتصاد، علم اقتصاد، ساختار اقتصادی.
🔹از سوی دیگر درباره اخلاق نیز گسترههایی معرفی شده است:
فرااخلاق، اخلاق هنجاری در دو بخش، اخلاق توصیفی، تربیت اخلاقی.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اخلاق #اقتصاد #قرآن
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻تفسیری کاپیتالیستی از اسلام
✍️محمد زارع شیرین کندی
🔸بعد از گذشت چهل سال از انقلاب و حکمرانی روحانیت، صدای متفاوتی به گوش میرسد.
🔸اینکه این صدا صدای اصلی و درونی روحانیت است یا نه، نمیدانم. اما این صدا دقیقاً در نقطه مقابل صدای شریعتی است.
🔸 این صدا میگوید نه تنها پیامبر و امامان اهل زهد و فقر و قناعت نبودند بلکه سرمایهدار و میلیاردر زمانهشان بودند.
🔸این صدا میگوید اسلام نه تنها طبقه و واسطه و سازمانی به اسم روحانیت دارد بلکه این طبقه باید سرمایهدار و میلیاردر این روزگار باشد زیرا اسلام را نگه میدارد و طرح و نظر عرضه میکند.
🔸 این صدا میگوید ما وارث مال و ثروت پیامبر و امامان نیز هستیم. این صدا کاملاً برتری چو و تفوق طلب است. این تفسیر از اسلام تفسیر کاپیتالیستی است.
🔸در این تفسیر، بوی معنویت و عرفان و احوال و مواجید دینی به گوش نمیرسد. این تفسیر فقط به یک طبقه خاص و امتیازات و داراییهای مادی و غیرمادی آن میاندیشد و در فکر مردم بویژه فقرا و مساکین نیست. حال باید دید و پرسید کدام اسلام؟
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اسلام #شریعتی #اخلاق
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_ne
💢 «در جستوجوی موفقیت»
#رویداد_آنلاین
🤔 برای آنان که درباره مسیر زندگیشان تردید دارند...
🔻کاری از #مدرسه_آزادفکری و #جامعه_اسلامی_شریف
🗣 به روایت فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه شریف: شهشهانی، نیلی، مشایخی، گلشنی، ایرجی زاد، سیدجوادی، علیانی، کاویانی، غیبی و...
🍉 شروع رویداد: شب یلدا
📝ثبت نام در سایت مدرسه آزادفکری (http://azadfekrischool.ir/)
🔺هزینه کمتر برای ثبت نام زودهنگام
___
🆔 @Sharif_Islamic_Society
🆔 @AzadFekriSchool
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دیداری به یاد ماندنی با #مجتهد_شهید
خاطره منحصر به فرد مرحوم آیتالله یزدی از شهید آیتالله سیدمصطفی خمینی
#اختصاصی
انتشار برای نخستین بار
#آیتالله_یزدی
#پیشتاز_نهضت_اسلامی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.