eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1هزار ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻گذار ناگزیر از صلح سرد به صلح گرم ✍️علی‌اکبر علیخانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻گذار ناگزیر از صلح سرد به صلح گرم 🔹همان شاخص‌هایی که نشان می‌دهد در جامعه صلح گرم وجود دارد همان‌ها پیامدها و نتایج وجود صلح گرم نیز هستند. 🔹مهم‌ترین شاخص‌ها و پیامدهای صلح گرم در حوزه داخلی عبارتند از: نخست؛ پرهیزِ بخش‌های مختلف حاکمیت و جناح‌ها و گروه‌های سیاسی از تخطئه و تضعیف و حذف یکدیگر و اقدام به همکاری در جهت اهداف ملی و پایه‌ای جامعه. 🔹 طبیعی است که هر حزب و گروهی به‌دنبال موفقیت خودش و غلبه بر رقیب باشد اما نه به هر قیمتی، بلکه با رعایت قواعد بازی و در چارچوب اصول و قواعد روشن و از پیش توافق شده با همه بازیگران، دوم؛ پایبندی و اصرار همه بازیگران سیاسی بر برخی اصول به مثابه خط قرمز در همه حال، مثل پایبندی به: اخلاق، منافع ملی، شایسته‌سالاری، تخصص‌گرایی و حجت بودن نظر متخصصان و مواردی از این قبیل که کم‌رنگ شدن و به حاشیه رفتن آنها به همه و کل کشور آسیب می‌زند. 🔹سوم اصل بودن گفت‌وگو برای حل مشکلات و مسائل بین بخش‌های مختلف داخل حاکمیت از یک سو و حاکمیت با سمن‌ها و مردم و مخالفان و دشمنان داخلی از سوی دیگر، چهارم استقلال و بی‌طرفی قوه قضائیه و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی. ✍️علی‌اکبر علیخانی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پیوند اخلاق و سیاست ساده‌لوحانه نیسـت 🎤دکتر نیلوفر چینی‌چیان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پیوند اخلاق و سیاست ساده‌لوحانه نیسـت 🔸متفکران جماعت‌گرا شاکله اصلی انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی خود را برمبنای نقد آموزه‌های سیاسی و اخلاقی لیبرالیسم ترسیم کردند. 🔸بازتعریف رابطه حق با خیر، فرد و اجتماع، ادعای بی‌طرفی لیبرال‌ها نسبت‌به غایات و شیوه زندگی شهروندان، جهانشمولی یا خاص‌گرایی ارزش‌ها از منظر اخلاق و خیر مشترک، برخی از مهم‌ترین چارچوب‌های معرفتی این جریان فکری معاصر در غرب است. 🔸جماعت‌گرایان سرگشتگی، ازهم‌گسیختگی و ظهور انسان اتمیستی را از آفات لیبرالیسم وظیفه‌گرا می‌دانند. به‌قول السیدر مک‌اینتایر، فیلسوف جماعت‌گرا، درپی غلبه نگرش مکانیکی به طبیعت در جهان‌بینی سده‌های هفدهم و هجدهم، باورهای اخلاقی از پشتوانه‌های غایت‌گرایانه خود تهی شدند، هرچند بار عینی و جهانشمول خود را به سنت پس از خود منتقل کردند. 🔸عدالت در قلب سیاست و سیاست‌های اخلاقی قرار دارد. برابری در بهره‌برداری از مواهب و فرصت‌ها، اقتصاد مبتنی‌بر مبادلات واقعی بازار، احترام به کرامت انسان و صیانت از آن، شهروندی و مشارکت جملگی از شاخه‌های درخت تناور عدالت هستند. درختی که حیات و ممات آن منوط بر پیوند اخلاق باسیاست است. 🔸 عدالت، اعتماد مردم را به یک قدرت سیاسی تبدیل می‌کند [و] موجب انسجام شهروندان می‌شود. در غیاب عدالت حداقلی، ما با فروپاشی جامعه از درون و بیرون مواجه می‌شویم. 🎤دکتر نیلوفر چینی‌چیان •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر احمد باصری 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر احمد باصری 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
علم دینی از منظر آیت الله مصباح ▫️هر حقیقتی با واسطه کمتری به بدیهیات اولیه برسد، فهم مطابقت آن با واقع ساده‌تر و احتمال خطا در کشف این مطابقت کمتر است و هرچه واسطه‌ها بیشتر باشد، فهم واقع دشوارتر و احتمال خطا در آن کشف بیشتر است؛ مانند مسائل ریاضی که نتیجه آن قطعی است اما گاهی ممکن است حسابگر اشتباه کند، لکن این حقیقت دلیل بر اشتباه بودن ریاضیات نیست و هرچه مسأله ریاضی ساده‌تر باشد احتمال خطا کمتر است و هرچه پیچیده‌تر و طولانی‌تر باشد احتمال خطا در آن بیشتر می‌شود. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
علم دینی از منظر آیت الله مصباح بخش1: ▫️بحث علم دینی و به ویژه ضرورت تغییر در علوم انسانی از دیدگاه اسلامی، مدت‌های مدیدی است در جامعه ما مطرح شده است؛ از جمله نظریه‌پردازان علم دینی در ایران آیت‌الله مصباح یزدی است. 🔻 ایشان با اشراف کافی و وافی نسبت به مباحث علوم انسانی و جایگاه آن‌ها در غرب و همچنین چگونگی ورود این علوم به کشورهای اسلامی، مباحث علم دینی خود را ارائه داده‌ و سعی بر روشن کردن نسبت بین علم و دین برآمده‌اند. 🔹آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به پرسش «علم به معنای کشف واقعیت تا چه حد امکان پذیر است؟» عقیده دارند که محوری‌ترین مسئله در معرفت‌شناسی همین پرسش است که آیا دستیابی به دانش واقعی و رسیدن به معرفت حقیقی امکان‌پذیر است و اگر چنین است، راه‌های حصول آن چیست؟ و در پاسخ، می‌بایست گفت، البته دستیابی و کشف آن ممکن است، اما این کشف سلسله مراتبی دارد: گاهی اوقات به صورت دانش حضوری است، که همان واقعیت است و ناسازگاری آن با واقعیت بی‌معنی‌است، و گاهی اوقات به صورت علم حصولی است و از جنس دانش‌های کسبی است. 🔻این نظریه‌پرداز علمی، عقیده دارند هرچه حقیقت، با واسطه کمتری به بدیهیات اولیه برسد، درک و فهم مطابقت آن با واقع آسان‌تر و ساده‌تر و احتمال‌خطای کمتری در کشف رخ خواهد داد. اما اگر واسطه‌ها بیشتر باشد، فهم و درک واقعیت دشوارتر خواهد بود و احتمال خطا در آن کشف بیشتر است. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📍 ♦️ مطالب در سه هفته‌ی گذشته : •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅👈 🔻موضوع: شیوه مواجهه با مسأله خودتحقیری 🎙دکتر غلامرضا بهروزی‌لک 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/2623 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅👈 🔻موضوع: شیوه مواجهه با مسأله خودتحقیری 🎙دکتر محمدجواد نوروزی 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/2607 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅👈 ♦️دیده‌بان (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/2571 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅👈 🔻بازخوانی رویکرد روش‌شناسی دکتر فیرحی 🎙دکتر ذبیح‌الله نعیمیان 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/2569 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ✅👈منشأییت اسلامی و قانون‌گذاری در نظام مسائل خانواده 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/2596 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
📚 🔻سیر منطقی 250 ساله ✍️سعید طاووسی مسرور 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 🔻سیر منطقی 250 ساله 🔹 اگر بخواهم به‌اجمال به نقاط قوت و نوع مباحث این کتاب اشاره کنم، درباره امام‌علی(ع) تمرکز بر دوره خلافت ایشان بوده و اینکه حضرت با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کردند یا به‌تعبیر بهتر، [اینکه] حضرت با چه مشکلاتی روبه‌رو بوده، تبیین شده است. 🔹بحث [از] عدالت اقتصادی، عدالت نژادی و قومی، مبارزه با انحرافات دینی، مبارزه با فساد اجتماعی و تبعاتی که این مسائل در عصر خلافت حضرت داشته، در کتاب مذکور آمده و این نکته موردتوجه مولف قرار گرفته که [چگونه این موارد] منجربه جنگ‌های سه‌گانه شده است. 🔹در هر فصل نکاتی به‌صورت ضمنی مطرح شده است، اگرچه خواننده آنها را در عناوین فصل‌ها نمی‌بیند. مثلا در فصل نخست آنچه به‌شدت برجسته شده، تبعیت امیرالمومنین(ع) از پیامبر(ص) در همه شئون و حتی در زندگی فردی است. 🔹مفهوم سنت نبوی و لزوم تبعیت از سنت دربرابر بدعت با شواهد متعدد تبیین شده، درحالی‌که اگر عناوین این فصل ملاحظه شود، چنین نکته‌ای که عرض کردم، در عناوین فصل دیده نمی‌شود، بلکه در جای‌جای این فصل، این مساله -یعنی تبعیت از سنت- تبیین شده است. ✍️سعید طاووسی مسرور •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جهت‌گیریِ انسانِ توخالی ✍️سیدحسین امامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جهت‌گیریِ انسانِ توخالی ✍️سیدحسین امامی 🔸علامه طباطبایی توحید را نوعی پدیدارشناسی وجود آدمی دانستند، پدیدارشناسی با حیث التفاتی سروکار دارد. حیث التفاتی دو گونه است؛ یکی حیث التفات ذهنی که هوسرل مطرح می‌کند و مراد او این است که حالات ذهنی به‌سمت چیزی نشانه می‌روند، علم معلوم می‌خواهد و [علم] به‌سوی چیزی [یعنی به معلوم] التفات دارد. 🔸 دوم، «حیث التفاتی وجودی» که هایدگر مطرح می‌کند. وجود آدمی حقیقتی است که به‌سمت امری گرایش دارد. 🔸حیث التفاتی بدین معنا در سنت دینی ما [نیز] وجود دارد. خدا صمد است و انسان توخالی است و این وجود توخالی باید به‌سمت آن وجود توپُر جهت پیدا کند. انسان باید وجودش را با چیزی پر کند. 🔸انسان باید وجودش را با خدا پر کند. این توحید است. به‌ تبع این تمایل وجودی، ذهن انسان نیز به‌سمت خداوند حرکت می‌کند و تمام ابعاد وجودی انسان به خدا گرایش پیدا کرده و دربرابر او سجده می‌کند. 🔸توحید ربوبی یکی از جهت‌گیری‌های وجودی به‌سمت خداست. انسان باید تنها به خدا امید داشته باشد یا تنها از خدا بترسد و... . همه اینها توحید وجودی هستند. 🔸قرآن تنها توحید ربوبی را در کانون توجه قرار نمی‌دهد، بلکه همه اقسام توحید وجودی را تبیین می‌کند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻اشراقی بودن ابن‌‌سینا در اواخر عمر نیازمند تحقیقی همه‌جانبه است 🎤دکتر حسین فلسفی 🔹یکی از کارهای ابن‌سینا همین است که با زمینه دینی به سراغ فلسفه ارسطو می‌رود و آن را ویرایش می‌کند و نام چنین ویرایشی را فلسفه اسلامی یا مسیحی یا یهودی می‌توان گذاشت وگرنه بیشتر مسائل فلسفه یونان اصلا برای غیرغربی‌ها مساله نیستند زیرا مساله آن است که با آن باید نسبتی داشت و درگیرش بود و ما با بخش بزرگی از فلسفه یونانی نسبتی نداشته و نداریم و از این‌روی فلسفه چنان بی‌روح است که ذوقی برای خوانش آن نیست. 🔹کویر برای کویرنشین و دریا برای دریانورد مساله است نه برعکس. بازی‌های زبانی و نظریه تصویری معنای ویتگنشتاین و فلسفه نقادی کانت و عدمیدن عدم و ایدئالیسم مطلق و... واقعا هیچ‌یک مساله اندیشمند شرقی نیست. 🔹مسائل فلسفه غربی مسائل ما شرقی‌ها نیستند بلکه بخشی از اطلاعات ما هستند که درازای دانستن آنها مدرک می‌گیریم و مدرک می‌دهیم. 🔹مساله ما این است که آیا جهان حادث است یا قدیم و اگر حادث است ذاتی است یا زمانی یا فقری و مساله ما این است که منظور از استوای بر عرش چیست و چگونه می‌توان به خداوند رسید و رسیدن به خداوند چگونه است و... . دین و نگاه دینی، ذات انسان شرقی است که از او جدا نمی‌شود . •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻اشراقی بودن ابن‌‌سینا در اواخر عمر نیازمند تحقیقی همه‌جانبه است 🎤دکتر حسین فلسفی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻«بازتنظیم بزرگ» و معنای انسان بودن در سال 2030 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻«بازتنظیم بزرگ» و معنای انسان بودن در سال 2030 🔸دیوید مالپس رئیس گروه بانک جهانی گفته است که بعد از اجرایی شدن تعطیلی های متعدد، به کشورهای فقیرتر «کمک خواهد شد» تا سرپای خود بایستند. 🔸این «کمک» به این شرط صورت خواهد گرفت که اصلاحات نئولیبرالی که خدمات دولتی را تضعیف می کنند به کار بسته و بیش از پیش تثبیت شوند. 🔸روز 20 آوریل وال استریت جورنال مطلبی منتشر کرد با عنوان «صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با موج درخواست کمک از سوی جهان در حال توسعه مواجه شده اند.» 🔸میزان کمکی که این کشورها در قالب تضمین و وام از نهادهای مالی خواستار شده اند، به یک تریلیون و 200 میلیون دلار رسیده است. یک دستورالعمل ایده آل برای تامین مقدمات وابستگی در آینده. 🔸شرکت های در هم ادغام شده به همراه امثال بیل گیتس، در ازای وام های حمایتی یا «پشتیبانی» قادر خواهند شد بیشتر سیاست های ملی این کشورها را دیکته کنند و بقایای حاکمیت ملی دولت ملت ها را نیز از آنها سلب کنند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔰تئوریسین عقلانیت انقلابی ✍️ رسول لطفی 📍آیت الله مصباح یزدی(حفظه‌الله) از چهره‌های طراز علمی، اندیشمند متعهد و مبتکری که نقش بی‌نظیری در تولید، تبیین و ترویج اندیشه‌های اسلامی دارد. جامعیت شخصیت ایشان موجب شده تا منزلت کم‌نظیری پیدا کند. تلاش‌های عالمانه و اندیشمندانه ایشان، تداعی‌گر راه و رسم شهید مطهری(ره)، وجهه تشکیلاتی و کار جمعی ایشان یادآور منش شهید بهشتی(ره)، وارستگری اخلاقی و تهذیب رفتاری ایشان تجلی‌گر استاد فرزانه ایشان علامه طباطبایی(ره) و شاخصه عرفان اجتماعی سیاسی و فعالیت‌های سیاسی و انقلابی ایشان نیز نشانگر تأثیرپذیری ایشان از تعالیم امام خمینی(ره) است. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
[ادامه...] 🔸ایشان از همان سال‌های ابتدای انقلاب در نقد اندیشه‌های التقالی و بعدها در نقد اندیشه‌های نقش مهم و قابل توجهی را ایفا کردند. بر همین اساس جناح‌های فکری التقاطی به پشتوانه قدرت سیاسی، ایشان را مورد هجمه‌های بسیاری قرار دادند. همچنین آیت الله مصباح یزدی از جمله افراد پیشرو در بوده و در موضوعات مختلف صاحب‌نظر بوده است. 🔹اما مهمتر از این کادرسازی و ساختارمند کردن پروژه اسلامی‌سازی علوم انسانی در موسسه در راه حق و بعدها (ره) بوده است. تشکیلاتی بسیار مهم که علاوه بر تئوری‌پردازی در ساحت علوم انسانی، به تربیت شاگردان بسیاری پرداخته و از سویی تأثیرگذاری اجتماعی و سیاسی خوبی در جامعه ایجاد کرده است. 🔸تربیت کارشناسان متخصص در بخش‌های مختلف علوم انسانی از جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، تاریخ و حقوق و... تا فلسفه و کلام از دستاوردهای بسیار خوب این جریان مؤثر در بدنه فکری و علمی جامعه بوده است. بیش از ده‌ها نشریه تخصصی علمی ـ پژوهشی و شش نشریه علمی ـ ترویجی به همراه پنج نشریه عمومی از دستاوردهای این موسسه علمی بوده است. 🔹نشریه «» از جمله نشریات عمومی با سردبیری حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر# سيداحمد‌_رهنمايى است که سعی کرده در حوزه نیز پویا باشد. یکی دیگر از امتیازات پربرکت این ساختار، ایجاد یک سازه قوی فرهنگی، در حوزه پشتیبانی و ترویج عقبه تئوریک انقلاب اسلامی می‌باشد که همان است که خود آن داستان مفصلی دارد. این هوشمندی ایشان امتیاز بالایی است که بسیاری از علماء و اندیشمندان اسلامی از آن غافل شدند و همین شد که (ره) با همه بزرگی‌اش قائم به شخص او بود و مسیر او امتداد نیافت. 💢به راستی می‌توان آیت‌الله را از جمله شخصیت‌های نمونه‌ای دانست که با بازخوانی زندگی و فعالیت‌های اجتماعی ایشان به درستی می‌توان عنوان کرد که علاوه بر اینکه ایشان طراح و تئوریسن هستند، در زیست عملی خود نیز آنرا پیاده کردند؛ هرچند به دلایل متعددی که در این یادداشت مجالش نیست، متأسفانه روایت‌ها و تصویر‌های ناصحیحی از این شخصیت بزرگ در رسانه‌ها ترویج شده است. همین بس که متأسفانه چهره علمی ایشان در لابه لای بازی‌های سیاسی زمانه به خفا رفته است و درک درستی از ایشان ارائه نمی‌شود. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻شرایط تمدنی و فرقه گرایی 🔹حالت مذهبی، حالتی علمی - فکری است و نیازمند فضایی است که در آن انسان به ارزش خود پی برد و به شیوه روشمندی بیندیشد و از هر گونه انفعال و افراط و تفریطی پرهیز نماید و ندای دانش و معرفت را لبیک گوید و به اوهام و خرافات روی نیاورد، و چشم به اهداف بلند مدت و سرمشق های والا و برتر داشته باشد و از خودخواهی ها و خودپرستی های خویش رهایی یابد و به دنبال غرایز و هواهای خود نباشد و دریچه های معرفت خود را باز گرداند، انسان متمدن، چنین انسانی است. 🔹ولی اگر چنین شرایط و فضایی وجود نداشت، می کوشد تا با وابستگی های فرقه ای و ابراز تعصب نسبت به مذهب خود و با پرخاشگری و تجاوز به حقوق پیروان مذاهب دیگر، وجود خود را اثبات کند. 🔹اما در تاریخ اسلام شاهد آنیم که پدیده مذهب گرایی بمثابه نتیجه طبیعی اجتهاد و آزادی اندیشه جلوه گر می شود و به عبارت دیگر به عنوان نتیجه طبیعی عناصر تمدن ساز اسلام مطرح می گردد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻شرایط تمدنی و فرقه گرایی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔊 🔻 ▪️ ☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟ 🔹استاد شریفی در این درسگفتارها مطالبی منظم درباره تاریخ علم دینی، چیستی علم دینی، و دیدگاه های مختلف درباره علوم انسانی اسلامی و همچنین روش شناسی علوم انسانی اسلامی و مبانی علوم انسانی اسلامی بیان کرده اند و به مهمترین نقدهای مخالفان پاسخ داده اند. کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat.net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻 ▪️ ☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟ 🔹استاد شریفی در این درسگفتارها مطالبی منظم درباره تاریخ علم دینی، چیستی علم دینی، و دیدگاه های مختلف درباره علوم انسانی اسلامی و همچنین روش شناسی علوم انسانی اسلامی و مبانی علوم انسانی اسلامی بیان کرده اند و به مهمترین نقدهای مخالفان پاسخ داده اند. کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat.net
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر حمیدرضا حاتمی 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر حمیدرضا حاتمی 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net