eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 | جایگاه زن در قرآن کریم ✍️دکتر محمدرضا کدخدایی 🔰سوره نساء و طلاق (النساء الصغری) از سوره‌های مفصل قرآنی است که در جهت دفاع از هویت، منزلت و حقوق زنان در مدینه نازل شده است. 🔰مسائل مربوط به زنان، اصول خانواده و کودکان از مسائلی است که به صورت صریح، روشن و مکرر در قرآن و از جمله سوره نساء آمده است. با این وجود به لحاظ مشکلات فکری و رفتاری عرب جاهلی درباره زن و اهمیت این موضوع، قرآن کریم افتاء در مورد موضوع زن را به خداوند متعال نسبت می‌دهد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | نقش دین در زندگی اجتماعی (بخش دوم) 👈دکتر باقر پورکاشانی 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💬در پایه‌ریزی نظام ارزشی و منزلتی برای افراد بشر نیز حضور زن و الگوهای زنانه در قرآن کریم بسیار پررنگ است. 💬زن در نقش دختر، مادر، خواهر، همسر، عمه و خاله آیات متعددی از قرآن را به خود اختصاص داده است. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |نقد مقاله‌ «محمد راوی رؤیاهای رسولانه» 🖋سیدمحمدامین موسوی 🔰وحی از منظر قرآن کریم، امری الهی و غیر قابل تغییر و تبدل توسط غیر خداوند تبارک و تعالی می‌باشد. پیامبر هم حق دخل و تصرف در الفاظ را ندارد و خطا و خطیئه در آن راه نداشته و مصون از تغییر و تبدل ظاهری و باطنی است. قرآن ناشی از علم و حکمت خداوند تبارک و تعالی است و توسط فرشته‌ی وحی بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده و ایشان فقط و فقط طریق ایصال و قرائت کلام الهی بر مردم است . 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه 🔸 بخش اول یادداشت را اینجا بخوانید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 | پیشینه «علم حضوری» در فلسفه اسلامی 🖋میثم شادپور 🔰شاید برای اولین بار، بود که برخی از احکام معرفت شناسانه علم حضوری را خاطر نشان کرد. وی توضیح می‏‌دهد که علوم حضوری خطاناپذیر و خارج از اقسام تصور و تصدیق هستند چرا که در علم حضوری، واقعیت معلوم عین واقعیت علم است و عالِم با اتصال وجودی و یا اتحاد با آن واقعیت، آن واقعیت معلوم را می‌یابد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه 🔸بخش اول یادداشت را اینجا بخوانید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |دین در عرصه جامعه و تجربه دینی 🖋رضا جوادی مقدم 🔰اجتماع و جامعه که ضرورت رفع نیازهای بشری است، برای حفظ آرامش خود و جلوگیری از بروز و رشد اختلافات، نیازمند عامل قوی و فراتر از محورهای مادّی است که منافع همه شهروندان را تأمین کند. پیامبران و ادیان آسمانی برای همبستگی جوامع گوناگون از عامل فرامادّی یعنی معنویّت و دیانت استفاده کرده‌اند. اجرای شعایر مذهبی در عبادتگاه، عامل وحدت و اشتراک گروه‌ها و طیف‌های مختلفی از هر زبان، قوم، نژاد و ملّیّت شد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 8 دقیقه 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💬 | نشانه جامعه دچار بیماری تبعیض چیست؟ ◽️اگر يک جامعه عادل و متعادل باشد قابل بقا هست هرچند مردمش کافر باشند، اگر ظلم و اجحاف در نتيجه تفاوتها و پست و بلندی ها و ناهمواريها در جامعه‌اي پيدا شد آن جامعه باقي نمی ماند هرچند مردمش به حسب عقيده مسلمان باشند! 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
⚜ کمیته امام و رهبری با همکاری دفتر والفجر واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) برگزار می کند: 🔰 هشتمین جلسه از سلسله جلسات به همراه اولین جلسه بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد تولید علم و جایگاه آن 🎙با حضور جناب آقای دکتر 💠 در این جلسه، قطب نما ضمن بررسی بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از نخبگان و استعدادهای علمی برتر کشور، جایگاه علم، راهکارها و موانع تولید علم را بررسی می نماید. 🗓 چهارشنبه 3 آذر 1400 🕘 ساعت 18:30 💻 لینک جلسه VC.isu.ac.ir/ch/basij5 ______________________ 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 |مصاحبه اختصاصی نقدی بر مصادره به مطلوب کردن علامه حکیمی 🖋دکتر علی اصغر پورعزت عضوهیات علمی دانشگاه تهران 🔰تقلیل دادن اندیشه علامه حکیمی به اندیشه‌ای سیاسی ناروا است. پیش از اینکه ایشان اندیشه سیاسی داشته باشد، نگاه جامع اجتماعی داشت. اندیشه او به سطح سیاست تقلیل پیدا نمی‌کند، بلکه در سطح اجتماع باقی می‌ماند و به سطح ، و تبدیل نمی‌شود. علامه حکیمی نگاه جامعی داشت و از این نگاه می‌توان برداشت سیاسی عدالت محوری را رصد کرد. علامه حکیمی بدون گرایش به هیچ نوع ایدئولوژی منحرفی، نگاه انسانی و اخلاقی را مبنا و محور قرار می‌دهد. به همین جهت نگاه علامه حکیمی با حقیقت سازگارتر بود. ایشان ایدئولوژی و برداشت منحرفی از دین نداشت؛ مانند نگاه گروه‌های منحرفی که در جامعه دیده می‌شود. ایشان ایدئولوژی نداشت، بلکه باورهای اخلاقی داشتند؛ بنابراین هرگز دیده نشد که علامه حکیمی از حزبی طرفداری کند و یا با فردی عقد اخوت پایدار ببندد و نام او در کنار نام یک گروه سیاسی دیده شود. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 8 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedi
💠 |مطالعه تطبیقی قوانین ملی و بین‌المللی در زمینه رفع خشونت خانگی علیه زنان 🖋دکتر زاهره سادات میرجعفری 🔰خشونت علیه مقوله‌ای اجتماعی-فرهنگی است که ریشه در ضعف اخلاقی، قانونی، علل اقتصادی، روان‌شناختی-تربیتی و حتی عدم سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی و قضایی صحیح دارد. این خشونت معنا، مصداق، ابعاد و انواع گوناگون و پیچیده‌ای دارد که به تناسب باورها، اعتقادات و شرایط هر جامعه‌ای، متفاوت بوده و طبعاً برای مقابله با آن نیاز به برنامه‌ریزی، و ملاحظات قانونی مطابق با همان جامعه می‌باشد. 🔰در سال‌های اخیر مقابله با خشونت علیه زنان در دستور کار سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری و اسناد بین‌المللی قرار گرفته است و مقرراتی از سوی این سازمان‌ها برای دولت‌های عضو وضع شده است. اما به دلیل فقدان نظارت صحیح و ضمانت اجرای قوی و عدم الزام‌آوری برخی از این قوانین، در عمل شاهد رشد روزافزون خشونت علیه زنان در این جوامع هستیم. از طرف دیگر باید توجه داشت که چون مبانی نگرشی و روح حاکم بر این اسناد، مبتنی بر مبانی ، فردگرایی، لذت‌گرایی و آزادی فردی می‌باشد، در نهایت تضمین‌کننده سعادت بشری نخواهد بود و با مبانی مبتنی بر خانواده‌گرایی، ایثار و از خودگذشتگی و جمع‌گرایی در تضاد است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 12 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedi
📝 | خشونت خانگی علیه زنان ✍️ دکتر زاهره سادات میرجعفری 📔امروزه در جهان، قانون‌گذاران در پی ایجاد ساختاری قانونی در راستای مبارزه حداکثری با انواع خشونت علیه زنان بوده و در این زمینه مقررات بین‌المللی گوناگونی وضع شده است. اما وقتی این خشونت در سطح نهاد خانواده صورت می‌گیرد، بسیار جدی‌تر و بحرانی‌تر می‌باشد چرا که زوایای خشونت در خانواده در اکثر جوامع از دید عموم پنهان است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
💬 | آسیب شناسی انقلاب اسلامی ◽️حالا که بر دشمن بیرونی پیروز شده‌اید و دژهای او را از او گرفته‌اید، دیگر از او ترسی نداشته باشید. ولی از خود و از منحرف شدن این نهضت و انقلاب ترس داشته باشید! 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧پادکست راهبردهای سایبری غرب علیه زن - قسمت اول 📅خرداد ماه 1400 👤استاد شکوهیان راد 🆔 @fekrat_net
Erfan.mp3
28.07M
🔊 | چهارمین پیش همایش ملی عرفان اهل‌بیتی 🔻 نشست "علامه طباطبایی (ره) و منطق استنباط معارف عرفانی و معنوی در کتاب و سنت" 🎙 با ارائه: ⏰ چهارشنبه 26 آبان ماه 1400 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
🎲تحمیل زندگی رویایی به بهانه سرگرم‌سازی 🎯یکی از وظایف رسانه‌ها سرگرمی است. زیر سایه این وظیفه است که رسانه‌ها به دنبال پر کردن اوقات فراغت مخاطبانشان دست به تولیدات سرگرم‌کننده می‌زنند و سریال‌ها ابزار مناسبی برای سرگرم‌سازی محسوب می‌شوند. اما مخاطبان در خلال تماشای یک محتوای داستانی، به هم ذات‌پنداری با قهرمانان داستان دست می‌یازند. 🎯آنان در حین تماشا ممکن است خود را به جای شخصیت‌های داستان ترسیم کنند و در این میان از رویاپردازی و همسو شدن با کارکترهای سریال ابایی نداشته باشند. در واقع قشرهای مختلف مخاطبان در قصه‌ها به دنبال آرزوهای خیالی و دور از دسترس خود هستند که آن را در تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها تجسم می‌کنند و با شخصیت‌های داستانی همذات‌پنداری می‌کنند. 🆔 @fekrat_net
🎙 | انگیزه تألیف کتاب الحیاة ✍️دکتر علی‌اصغر پورعزت 🔅در مقدمه و پیش نویس قانون اساسی، بروکراسی با یک نگاه مارکسیستی، ابزار طاغوت تلقی می‌شود. این تلقی در حالی بیان شد که بروکراسی یک فناوری، دانش و الگویی است که نمی‌تواند طاغوتی یا غیر طاغوتی باشد. باید توجه داشت مارکسیست‌هایی که مسلمان می‌شدند، اندیشه‌های خودشان را رها نمی‌کردند. 🔅علامه حکیمی می‌خواست در چنین فضایی از اسلام سخن بگوید. ایشان به‌جای اینکه حرف‌های سطحی بر اساس برداشت‌های مقطعی بیان کند، الحیات را تألیف کرد. عمده نسخه‌های الحیات، به همان دوران باز می‌گردد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 twitter.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
16_13960328_لیله_القدر_و_ساحت_انسانی.MP3
10.75M
🔊 | فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه 🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه ⏰ 28 خردادماه 1396 📂 با موضوع: لیله القدر و ساحت انسانی- اجتماعی آن در حکمت متعالیه 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia
🔰کرسی نقد و نظر مبانی نظری و اصول عملی مصرف‌گرایی (قناعت) و تأثیر آن در تحکیم خانواده 💠ارائه دهنده: دکتر عبدالوحید داوودی 💠ناقد: دکتر حمزه عبدی و دکتر محمد رضا کدخدایی 💠دبیر علمی: ابراهیم سالاروند 📆دوشنبه 8 آذر ⏰ساعت 15 الی 17 🖇لینک جلسه: https://room.gharar.ir/c3983bbe-3d84-47ab-9571-a3ce366826c7 🖇لینک لایو: www.instagram.com/fekratmedia/ 🆔 eitaa.com/fekrat_net
💠 |شاخصه‌‎های اخلاقی در دعای مکارم‌الاخلاق 🖋سمیرا پیروی بغداد آباد 🔰دعای بیستم صحیفه گرچه نام و عنوانش «دعای مکارم‌الاخلاق» است لیکن علیه‌السلام آن را به «معالی‌الاخلاق» تعبیر کرده و در آن‌همه‌ی خوبی‌ها، خصایل و ویژگی‌های مثبت شخصیتی را برشمرده و آن‌ها را از خداوند خواسته است و به همگان یاد می‌دهد که چه چیزهای اخلاقی را باید از خداوند بخواهند، در این صورت همه‌ی محتوای این دعا مصادیق و معالی‌الاخلاق است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه 🆔 @fekrat_net 🆔 instagram.com/fekratmedia