eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زنجیر زنی « تیغ دار » مسیحیان فلیپین برای حضرت عیسی علیه السلام ✝️🔺 ♦️ زنجیرزنی تیغ دار و قمه زنی مسیحیان برای حضرت عیسی (علیه السلام) یکی از انحرافات دینی است که افراد فراطی به آن میپردازند و توسط مسیحیان طرد شده اند. 🔷 همانطور که عده ای از شیعیان افراطی در روز عاشورا اقدام به قمه زنی میکنند ،این رسم ناپسند در بین مسیحیان هم رایج است ولی پنهان مانده است. 🔶 مسیحیان کاتولیک در روز 13 آوریل به مناسبت روز سختی های حضرت عیسی مسیح(ع) عزاداری خونینی برگزار می کنند. 🔷 افرادی که در این مراسم شرکت میکنند توسط قمه و زنجیرهایی که دارای تیغ هستند اقدام به زخمی کردن بدن‌های خود میکنند. این مراسم علاوه بر فیلیپین در تمام اروپا و بخش‌هایی از آسیای شرقی از لهستان و رومانی و اسپانیا رواج دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عزاداری در سیره نبوی « صلی‌الله‌علیه‌وآله» در منابع اهل سنت ◼️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پیامبر فرمود: عمویم حمزه گریه کننده‌ای ندارد و پس از حادثه احد، صفیه خواهر حمزه هرگاه گریه می‌کرد، پیامبر هم گریه می‌کرد، هرگاه ناله‌ی صفیه بلندتر می‌شد، گریه‌ی پیامبر هم بلندتر می‌شد. ▪️ ایشان در رثای سعد بن خوله گریه کرد، هم‌چنین در مرگ سعد بن عباده و فرزندشان ابراهیم و کنار قبر دختر و مادر گرامیشان حضرت آمنه اشک ریخت. ▪️ خداوند در قرآن صراحتاً نسبت به امر و نهی پیامبر، به مردم این‌چنین دستور می‌دهد که: ▪️ «ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا[حشر/7] آن‌چه رسول خدا دستور می‌دهد بگیرید و هر چه را که نهی می‌کند واگذارید.» ♦️ فلذا با توجه به این‌گونه آیات همه‌ی سیره و سنت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در تمام ابعادش برای ما الگو و سرمشق است، و از آن مورد است عزاداری پیامبر اکرم در مناسبت‌های مختلف که در کتب فریقین، خصوصاً در منابع اهل سنت وارد شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سوگواری و عزاداری در سیره و سنت پیامبر« صلی‌الله‌علیه‌وآله» از منابع اهل سنت ◼️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ پیامبر(ص) از وقوع حوادثی محزون و ناراحت بوده و یا نسبت به پیشامدهای آینده و تلخی و ناگواری آن‌ها ابراز ناراحتی و تألم می‌کردند، چرا که آن حضرت در مرگ بسیاری از افراد دور و نزدیک گریستند و سفارش به برگزاری مجالس عزا کردند . ▪️ از جمله‌ی این مجالس، اقامه عزا برای شهدای جنگ احد، به‌ویژه برای عموی بزرگوارشان حضرت سید الشهداء و یا فرزندش امام حسین (علیه‌السلام) که فرمودند امت من یاد و خاطره‌ی فرزندم حسین (علیه‌السلام) را با عزاداری‌های خود زنده نگه دارند. ▪️ مثلاً در شهادت حمزه سید الشهداء بعد از مراجعت از جنگ احد که زنان گریه و نوحه برای شهدا می‌کردند، چشمان مبارکشان پر از اشک شد و آن‌گاه که به درب خانه عموی گرامش رسید و صدای گریه از منزل حمزه بیرون نمی‌آمد فرمود: «...لکن عمّی الحمزه لابواکی له.[1]... عمویم حمزه گریه کننده‌ای ندارد.» ▪️ واقدی در کتاب خود می‌نویسد: «پس از حادثه احد، صفیه خواهر حمزه خدمت پیامبر آمد و نشست، ... هرگاه گریه می‌کرد، پیامبر هم گریه می‌کرد، هرگاه ناله‌ی صفیه بلندتر می‌شد، گریه و ناله‌ی پیامبر هم بلندتر می‌شد...»[2] ▪️ پس این عبارت حاکی از این است که پیامبر علاوه بر این‌که بعضاً آرام گریه می‌کرد، در برخی موارد هم با صدای بلند جزع و ناله می‌کرد و می‌گریست. علمای اهل سنت نام برخی دیگر از افراد از جمله: جعفر بن ابی‌طالب، زید بن حارثه، و عبدالله بن رواحه را که در جنگ موته به شهادت رسیدند و پیامبر برای آن‌ها اشک ریخت را ذکر کردند. ▪️ و نیز در رثای سعد بن خوله مرثیه خواند و گریه کرد.[4] و هم‌چنین در مرگ سعد بن عباده که در بستر بیماری فوت کرد.[5] و افرادی مانند فرزندشان ابراهیم که در دوران طفولیت فوت کرد و نیز در کنار قبر دخترشان، هم‌چنین در کنار قبر مادر گرامیشان حضرت آمنه و... اشک ریخت. ▪️ در نتیجه این نمونه‌های تاریخی نه تنها مورد نکوهش نیست، بلکه صراحتاً مورد تایید و روش پیامبر اکرم بوده است. ♦️ در مورد امام حسین (علیه‌السلام) هم حضرت در مناسبت‌های مختلفی گریستند، ازجمله در مقتل خوارزمی آمده است که اسماء بنت عمیس روایت می‌کند که: ▪️ «... ای اسماء! پسرم را گروه ستمکاران خواهند کشت، خداوند شفاعتم را به ایشان نرساند، بعد گریه سختی کرد و...»[6] و یا این عبارت از ام الفضل که می‌گوید: «... قال اتانی جبرئیل فاخبرنی امتی ستقتل ابنی فقلت هذا؟...[7] ... ▪️ پیامبر فرمود جبرئیل به من خبر داد که امتم، فرزندم حسین را به قتل می‌رسانند؛ گفتم این فرزندم را؟ فرمود: آری! سپس خاک سرخی را به من دادند و آن‌گاه گریه کردند و...» ♦️ از این قبیل روایات، فراوان در منابع اهل سنت به چشم می‌خورد که پیامبر در شهادت فرزندش عزادار بوده و گریه می‌کردند در حالی‌که هنوز امام حسین (علیه‌السلام) به شهادت نرسیده بودند. لذا عزاداری و گریه در سیره و سنت پیامبر خصوصاً برای فرزندش علاوه بر این‌که نهی نشده، بلکه رجحان دارد و از پیامبر صادر شده است. 🔻پی‌نوشت: [1]. سیره حلبیه، حلبی، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، حوادث جنگ احد، ج2 ص260. مستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، کتاب الجنائز، ج1 ص381. [2]. مغازی، واقدی، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، لبنان، ج1 ص315-317. [3]. طبقات الکبری، ابن سعد، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، باب تسمیه النساء المسلمات المبایعات ج8 ص282. صحیح بخاری، بخاری، دار صادر، بیروت، لبنان، کتاب فضائل اصحاب النبی فی غزوه تبوک، ج4 باب789. [4]. ارشاد الساری، قسطلانی، دار الطباعه المحمدیه، قاهره، مصر، باب رثی النبی ج2 ص406. [5]. صحیح بخاری، بخاری، دار صادر، بیروت، لبنان، باب البکائه عند المریض، ج3 ص140. [6]. مقتل، خوارزمی، انوار الهدی، قم، ایران، فصل 6 ج1 ص88. [7]. مستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، کتاب المعرفه الصحابه، ج3 ص176. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مراسم عجیبِ « شوکاتسو» آماده مرگ باش در ژاپن ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دریای اسرار آمیز شیطان 🌊🔻 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
امام سجاد (علیه السلام) تا پایان عمر بر مصائب امام حسین (علیه السلام) گریست 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
▪️@ferghe_mavara ◾️ عاشوراى حسینى ▪️ کتاب سرخى بود که : ▪️ «تفسیر ناب» آن از زبان امام سجاد علیه السلام تراوید. ◾️ شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام تسلیت باد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عادت بنی اسرائیل به سب و لعن خدای خویش ✝️🕎🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در کتاب مقدس مجازات بسیار شدیدی برای سب و لعن مقدسات تعیین شده است. 🔷 در سفر لاویان17-15/24 چنین آمده است که: و خداوند موسی‌ را خطاب‌ کرده‌، گفت‌: آن‌ کس‌ را که‌ لعنت‌ کرده‌ است‌، بیرون‌ لشکرگاه‌ ببر، و همة‌ آنانی‌ که‌ شنیدند دستهای‌ خود را بر سر وی‌ بنهند، و تمامی‌ جماعت‌ او را سنگسار کنند. 🔶 و بنی ‌اسرائیل‌ را خطاب‌ کرده‌، بگو: هر کسی‌ که‌ خدای‌ خود را لعنت‌ کند متحمل‌ گناه‌ خود خواهد بود. و هر که‌ اسم‌ یهوه‌ را کفر گوید هرآینه‌ کشته‌ شود، تمامی‌ جماعت‌ او را البته‌ سنگسار کنند، خواه‌ غریب‌ خواه‌ متوطن‌. کسیکه اسم‌ را کفر گفته‌ است‌ کشته‌ شود. 🔷 این حکم در کتاب مقدس آمده و نقد کشیشان به مسائل مشابه در ساحت سایر ادیان در واقع انکار کتاب مقدس می باشد. 🔶 حدود اسلامی با قواعدی دقیق و عقلانی موجب حیات اجتماعی است در صورتی که احکام کتاب مقدس با بی منطقی(ضوابط مشخصی برای مجازات و راه مفر برای توابین وجود ندارد) و بدون توجه به جزئیات احکامی خشن را صادر می کند. 🔷 پس در حقیقت مسیحیت اگر این حکم کتاب مقدس را منسوخ هم بداند(که این نیز در تعارض با انجیل است) باز انتساب چنین حکمی را به خداوند و پیامبران نمی توانند انکار کنند. ♦️ توهین به اعتقادات در عهدین موجب مهدور الدم شدن(واجب القتل) می شود چنانچه شاید کلیسا بر اساس این احکام در دوره حاکمیت خویش سنگین ترین مجازات ها را بر سر مردم پیاده می کرده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....
عادت بنی اسرائیل به سب و لعن خدای خویش✝️🕎🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ انکار حکم توهین به اعتقادات یا بر اساس اعتقاد به تحریف کتاب مقدس صورت می پذیرد که ثمره آن می شود بی اعتباری این کتاب و یا انکار این حکم بر اساس مباحث الهیاتی انجام می شود که نتیجه آن نیز انکار حکمت، علم و نسبت بی خردی به خداوند از جانب ایمانداران می باشد. 🔷 پس حکم سنگسار در کتاب مقدس یکی از احکام الهی است که به دستور خدا انجام می شده و رد آن موجب انکار اساس کتاب مقدس می شود. 🔶 نکته دیگری که در این مسئله روشن می شود این است که بنی اسرائیل عادت به سب و لعن خدای خویش داشته و به حدی این مسئله بین آن ها رایج بود که چنین حکمی بر آن ها داده شد تا حرمت مقدسات بیش از این نزد این قوم شکسته نشود. 🔷 مسیحیان که در ابتدا از درون بنی اسرائیل پدید آمدند. به نوعی دیگر اهانت به خدای خویش را ادامه دادند. 🔶 اعتقاد به اینکه عیسی(ع) خدا است و این خدا همراه با اشقیا(بدکاران) و به سبکی که اشقیا اعدام می شدند از بین رفته همان اهانتی است که در لایه های اعتقادی مسیحیان رسوخ کرد. 🔷 اهانت به عیسی(ع) به صورت یک اصل اعتقادی طوری زینت داده شد که بعدها برای ایمانداران نوعی فضیلت محسوب می شد. 🔻 اما قرآن کریم ساحت این پیامبر الهی را برتر از این اتهامات دانسته و در سوره نساء می فرماید: 🔷 وقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَکٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ یَقِینًا(157) 🔶 بلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیْهِ وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا(158) 🔷 وإِنْ مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ إِلَّا لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَیَوْمَ الْقِیَامَةِ یَکُونُ عَلَیْهِمْ شَهِیدًا(159) 🔶 فبِظُلْمٍ مِنَ الَّذِینَ هَادُوا حَرَّمْنَا عَلَیْهِمْ طَیِّبَاتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَبِصَدِّهِمْ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ کَثِیرًا(160) 🔷 و گفته ایشان که ما مسیح عیسى بن مریم پیامبر خدا را کشتیم و حال آنکه آنان او را نکشتند و مصلوبش نکردند لیکن امر بر آنان مشتبه شد و کسانى که در باره او اختلاف کردند قطعا در مورد آن دچار شک شده‏ اند و هیچ علمى بدان ندارند جز آنکه از گمان پیروى مى کنند و یقینا او را نکشتند. 🔶 بلکه خدا او را به سوى خود بالا برد و خدا توانا و حکیم است. 🔷 و از اهل کتاب کسى نیست مگر آنکه پیش از مرگ خود حتما به او ایمان مى ‏آورد و روز قیامت [عیسى نیز] بر آنان شاهد خواهد بود. 🔶 پس به سزاى ستمى که از یهودیان سر زد و به سبب آنکه [مردم را] بسیار از راه خدا باز داشتند چیزهاى پاکیزه‏ اى را که بر آنان حلال شده بود حرام گردانیدیم. 🔻 در برابر این تکریم الهی و دلیل منطقی که خداوند بیان فرموده انجیل می گوید عیسی(ع) در آخرین لحظات از خداوند تقاضای کمک کرد اما هیچ توجهی به او نشد. عبارت دقیق انجیل چنین است: 🔷 از ظهر تا ساعت سه بعد از ظهر تاریکی تمام زمین را فراگرفت. 🔶 نزدیک ساعت سه عیسی با صدای بلند فریاد کرد: ایلی، ایلی، لما سبقتنی؟ 🔷 یعنی خدای من، خدای من، چرا مرا ترک کردی؟ 🔶 بعضی از کسانی‌که آنجا ایستاده بودند این را شنیده گفتند: الیاس را می‌خواند. 🔷 یکی از آنان فوراً دوید و اسفنجی را آورده، در شراب تُرشیده فرو برد و بر نوک چوبی قرار داده، جلوی دهان عیسی برد. 🔶 امّا دیگران گفتند: بگذارید ببینیم آیا الیاس می‌آید او را نجات دهد یا نه (مرقس 33:15-41؛ لوقا 44:23-49؛ یوحنا 28:19-30) ♦️ در جای دیگر از کتاب مقدس نیز این خصیصه اهانت به خدا به وضوح مشخص می شود. 🔻در غلاطیان 3 چنین آمده است که: مسیح، ما را ازلعنت شریعت فدا کرد چونکه در راه ما لعنت شد، چنانکه مکتوب است، ملعون است هرکه بر دار(صلیب) آویخته شود. 🔷 این که عیسی(ع) مورد لعنت واقع شده از جمله اعتقاداتی است که در انجیل به آن تصریح شده و هر ایماندار به آن اعتقاد راسخ دارد. ♦️ نتیجه اینکه لعن و سب خداوند در بین بنی اسرائیل رایج بوده و بعدها توسط پولس و شاگردانش به صورت یک اصل اعتقادی وارد مسیحیت شد و البته با این تفاوت که در یهود اگر کسی سب و لعن خداوند را انجام دهد سنگسار می شود. 🔷 اما در مسیحیت اعتقاد به این مسئله موجب رستگاری می باشد. مسیحیت در حقیقت لعن و سب خدا را به عنوان اعتقادی رسمی و قانونی پذیرفت. ♦️ این است تحریف مسیحیت که به دستان یهود انجام شد تا خدایی لعنت شده را معبود مسیحیان قرار دهند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آبشار تنگه، دانمارک بلندترین آبشارزیرآبی جهان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سال طول خواهد کشید تا مریخ قابل سکونت شود⁉️🌕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عزاداری شیعیان بین قبرستان بقیع و مسجد النبی (ص) 🔺 ♦️ برای اولین بار در تاریخ حکومت سعودی ، مراسم عزاداری شیعیان روز سه شنبه بیستم صفر 1443 اربعین امام حسین علیه السلام در مدینه منوره بین قبرستان بقیع و مسجد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) برگزار شد. 🔻عزادارن با شعار 🔷 درود بر او و خانواده اش 🔶 لعنت بر کسی است که در خانه دختر پیامبر چوب می کشد ♦️ ارادت خود را به خاندان وحی نشان دادند به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ماه خونین « شب هکاته » نزد مجامع مخفی 🌓🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ماه گرفتگی ای که در لحظاتی ماه در آن به رنگ خونین دیده خواهد شد. 🔷 در نزد مجامع مخفی غربی که وارث جادوی پاگانیسم اروپایی هستند شب ماه خونین شب ایزد بانوی خونخوار هکاته یونانی است. ♦️ در این شب، ریختن خون قربانی اعم از حیوانی یا انسانی برای این ایزدبانو انجام می شود. و ساحران این ایزدبانوی شیطانی را ستایش می نمایند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ماه خونین « شب هکاته » نزد مجامع مخفی 🌓🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در نزد جادوگران غربی، هکاته از جادوی عشق و محبت می هراسد و فرار می کند. بنابراین وی به نفرت و ترس علاقه دارد و از آن نیرو می گیرد. 🔷 در شب شبات یهودیان مراسم های جادوی سیاه و قربانی مجامع مخفی در کشورهای مختلف جهان از جمله کشور عزیزمان ایران شروع می شود و تا سه شب ادامه پیدا می نماید. ترجیحاً در این شب ها به بیرون نروید. 🔶 اعمال و مناسک جادویی مجامع مخفی در چنین شب هایی باعث افزایش نفرت و کدورت دلها و ترغیب به خون ریزی می شود. 🔷 نفرت احساسی است که متاسفانه در بین سطوح مختلف جامعه ما امروزه به وضوح دیده می شود. و بخشی از آن ناشی از مراسم های اینچنینی است که به طور خاص در کشور ما با حضور قبالیست هایی (یهودی و مسیحی) از کشور اتریش افزایش پیدا نمود. 🔶 متاسفانه با وجود تذکر بعضی دلسوزان که شاگرد اولیای الله و رجال الغیب هستند به این تذکرها توجه نشد و امروزه مجامع مخفی میوه شوم این مراسم هایشان را در کشور عزیزمان برداشت می نمایند. 🔷 رسانه های خارجی که بازوی آنان هستند به نفرت پراکنی می پردازند. وجود چنین مراسم هایی نیز به افزایش نفرت در سطح جامعه کمک می نماید. 🔻اما ایزدبانوی هکاته کیست ❓ 🔷 { هکات hecate (اساطیر یونان) الهه ماه که ماهیت الهه آفتاب و الهه عالم اسفل نیز دارد. در جنگ ها و مسابقات ورزشی و شکار مردم را یاری می کرد و مددکار کودکان، گله ها و رمه ها بود، بعدها الهه سحر و جادو و راهنمای جاده گردید. 🔶 او را با سه سر و شش دست و نیزه مجسم کرده اند، در قرون وسطا به عنوان ساحر و جادوگر نیز شناخته شد. (کتاب فرهنگ سمبل ها، اساطیر و فولکلور صفحه 814) 🔷 خدای بانوی مردگان، اما نه چون پرسفونه زن هادس، بلکه چون مسئول ظهور اشباح و سرپرست سحر و جادو: جادوگران به او متوسل می شوند؛ هکاته در حالی که مشعلی به دست دارد و مادیانها و سگان و گرگان همراه او هستند، تصویر می شود. 🔶 قدرت او بخصوص در شب دهشتبار است، او در نور تیره و تار ماه، تعیین هویت می شود. هکاته را اغلب به صورت زنی با سه بدن یا به صورت سه زن که از پشت به ستونی تکیه داده اند، تصویر می کنند. ... او بخصوص در چهارراه هایی که تصویر او را بر افراشته اند، تقدیس می شود. 🔷 هکاته، این خدایبانوی قمری و ختونایی، وابسته به کیشهای حاصلخیزی است. هر چند در واقع دو وجه متقابل را عرضه می کند؛ یکی از این دو وجه نیکخواه و نیک کردار است، به باروری و زایمان کمک می کند، از کشتی ها در دریا حمایت می کند، سعادت، فصاحت، پیروزی، و فراوانی خرمن و شکار را عنایت می کند و به سوی راه ارفئوسی تزکیه هدایت می کند؛ 🔶 اما دروجهی دیگر هکاته ترسناک و جهنمی است: خدایبانوی اجنه و ترسهای شبانه و اشباح و غولهای ترسناک است، او ساحر و ارباب سحر و جادو است. و جز با ورد و جادو یا معجون عشق و یا مرگ نمی توان او را دور راند. 🔷 افسانه ی او و تصاویرش با سه بدن و سه سر به تعابیر نمادینی در سطوح مختلف ارتباط می یابد. به عنوان خدایبانوی قمری، نشانگر سه مرحله ی اهله ی قمر است (تربیع اول و ثانی، و محاق ) که این سه مرحله در ارتباط با تغییرات زیستی نیز هستند. 🔶 به عنوان خدایبانوی ختونیایی، او سه طبقه جهان را به هم ارتباط می دهد : دوزخ، زمین و آسمان، و در این مقام به عنوان خدایبانوی چهار راه تقدیس می شود؛ زیرا در یک چهار راه هر تصمیمی که گرفته شود تصمیم گیرنده را یا به جهتی افقی در سطح زمین، و یا عمیقتر به جهتی عمیقتر و عمودی در این یا آن سطح زندگی راهبری می کند. ♦️ و سرانجام کاهنه ی ظهور اشباح در شب، نماد ناخودآگاه است، جایی که وحوش و غولها آشوب می کنند و در هم می ریزند: او جهنم مجسم روانیات، و همچنین مخزن نیرویی برای نظم دادن است، همانگونه که در کیهان، خواء (کائوس) تحت تأثیر روح نظم می گیرد. } (فرهنگ نمادها جلد پنجم صفحات 581 الی 583) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مراسم عجیبِ اعدام در زمان قاجار 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادعای عجیبِ رویت یوفو در گینه نو 🛸👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 اسرار نیمه تاریک ماه 🌓👽🛸🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ وجود سازه ها و بناهای باستانی فرازمینیان در ضلع تاریک ماه به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چهار فرقه اصلی مذاهب اهل سنت 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ 🔻ابوحنيفه و مذهب وى 🔷 مذهب حنيفه يكى از مذاهب چهارگانه اهل سنت و جماعت است. 🔶 از پيروان ابوحنيفه، نعمان بن ثابت بت زوطى بن ماه مى باشد كه در سال 80 هجرى به دنيا آمد و در سال 150 هجرى در گذشت. وى در اصل ايرانى و از مردم كابل است. جدش زوطى از اسيران كابل بود و پدرش ثابت در كوفه آزاد شد. 🔷 ابوحنيفه دركوفه به دنيا آمد و براى فراگرفتن دانش كوشش فراوانى نمود. او نزد حماد بن ابى سليمان از علماى قرن اول و اوايل قرن دوم هجرى - در گذشته به سال 120 هجرى - علم دين را فراگرفت. قبر ابوحنيفه هم اكنون در بغداد زيارتگاه اهل سنت است. 🔶 ابوحنيفه مدتى قاضى القضاه كوفه بود و منصور دوانيقى عباسى از او خواست كه منصب قاضى القضاتى را در شهر بغداد بپذيرد، ولى او قبول نكرد؛ در نتيجه خليفه او را به زندان انداخت و در زندان در گذشت. ♦️ ابوحنيفه در بعد راى و اجتهاد قرار داشت و از اهل حديث دورى مى كرد و اصل قياس و استحسان را در آراء خود پذيرفت. از اين جهت قياس و استحسان در مذهب فقهى او پس از قرآن و سنت و اجماع، اصل چهارم به شمار مى آيد. روش و شيوه ابداعى او در فقه تحت عنوان فقه حنفى شناخته شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چهار فرقه اصلی مذاهب اهل سنت 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ نوبختى و ابوالحسن اشعرى و گروه ديگر از علما علم كلام ابوحنيفه را از گروه «رجا» - مرجئه - خوانده اند و در اين مطلب به گفته او استناد نموده اند كه در كتاب «فقه الاكبر» گفته: 🔷 «لا نكفر احدا بذنب و لا ننفى احدا عن الايمان»يعنى ما كسى را درباره گناهى كه انجام داده است كافر نمى دانيم و از كسى نفى ايمان نمى كنيم. 🔶 البته اين عنوان دليل بر مرجئه بودن نيست، زيرا دانشمندان اهل سنت و شيعه هم اينگونه افراد را كافر ندانسته اند. 🔷 ابن خلدون مى گويد: ابوحنيفه تنها 17 روايت از روايات نبوى را قبول كرده و او در راى و قياس راه افراط را در پيش گرفته بود. ابوحنيفه، پس از مرگش، مذهب فقهى او توسط دو نفر از يارانش يكى محمد بن حسن شيبانى، و ديگرى ابويوسف قاضى، رواج يافت. 🔶 آثار وى تنها يك كتاب به نام فقه اكبر بيش نيست، گر چه شاگردانش فتاوى او را پس از وى گرد آورى نموده و به رشته تحرير در آورده اند. 🔷 پايه و اساس فقه ابوحنيفه مبتنى بر هفت اصل است: 1 - قرآن 2 - سنت 3 - اقوال صحابه 4 - قياس 5 - استحسان 6 - اجماع 7 - عرف. 🔶 ابوحنيفه از راه خز فروشى و معامله ابريشم زندگى مى كرد و از خلفاى عباسى بيزارى مى جست و هرگز آنان را دوست نمى داشت، و به علويان كه دشمنان اين خلفا بودند كمك مالى فراوان مى نمود، بويژه در رابطه با قيام زيد بن على بن الحسين عليه السلام كمك مالى فراوانى به زيد و طرفدارانش نمود. 🔷 او چون منصب قضاوت در بغداد را از طرف خليفه قبول نكرد، او را به زدن 100 ضربه تازيانه محكوم كردند و در زندان انداختند و عاقبت در زندان در گذشت. 🔶 ابوحنيفه در هر مساءله فقهى پس از استنباط حكم شرعى مى گفت: هذا رايى يعنى اين راى من است، لذا پيروان او را «اصحاب راءى»گفته اند. 🔷 مذهب فقهى ابوحنيفه در كشورهاى عراق، مصر، لبنان، سوريه، تركيه، تفغانستان، پاكستان، تركمنستان، چين، هند و آسياى مركزى رواج دارد و يك سوم مسلمانان جهان بر اين مذهب فقهى استوارند. در گذشت وى در ماه رجب و يا شعبان سال 150 و يا 151 و يا 153 هجرى اتفاق افتاده است. 🔻اهل حديث و اصحاب راءى 🔷 همانگونه كه درباره مذهب فقهى ابوحنيفه گفته شد، او و پيروانش را «اهل راءى»گفته اند. در برابر اين گروه «اهل حديث»و اصحاب روايت مى باشند. 🔻شهرستانى مى گويد: مجتهدان سنت و جماعت به دو گروه: اصحاب حديث و اصحاب راءى تقسيم مى شوند. 🔷 ياران حديث كه مردم حجاز مى باشند عبارتند از: پيروان مالك بن انس و محمد بن ادريس شافعى و سفيان ثورى و يزيد بن هارون و جرير بن عبدالله و وكيع بن الجراح و احمد بن حنبل و داود بن على بن محمد اصفهانى. 🔶 اين گروه را از جهت اينكه نسبت به اخبار و روايات، نظر ويژ ه اى را از خود نشان مى دهند، اهل حديث گفته اند. اين گروه احكام شرع را مبتنى بر نص قرآن و روايات مى دانند و از هر گونه قياس و امثال آن خوددارى مى كنند. 🔷 اصحاب راءى از مردم عراق و از پيروان ابوحنيفه هستند كه احكام شرع را از طريق قياس و مانند آن بدست مى آورند. پس از ابوحنيفه دو شاگردش - محمد بن حسن شيبانى و ابو يوسف قاضى - اين روش را در ميان مردم عراق رواج دادند. 🔻 شهرستانى مى گويد: اهل حديث را بر پنج گروه تقسيم كرده اند: 1 - داوديه 2 - شافعيه 3 - حنبليه 4 - مالكيه 5 - اشعريه. 🔻فرقه داوديه: 🔷 اينان از پيروان ابوسليمان داود بن على بن خلف اصفهانى هستند كه در سال 201 هجرى متولد شد و در سال 270 هجرى در گذشت. وى ملقب به ظاهرى كه يكى از ائمه فقهى در اسلام است مى باشد به اين فرقه «ظاهريه»نيز گفته مى شود. 🔶 داود در روش و مكتب فقهى خود به ظاهر قرآن اكتفا مى كرد و هرگز به قياس و راءى و استحسان روى نياورد و در مورد اجماع هم، توجه فراوانى به اصحاب رسول اكرم صلى الله عليه و آله داشت و به شدت فقهايى را كه بر اساس راءى و قياس فتوى مى دادند رد مى كرد. 🔷 داوداصالتا از مردم كاشان ولى تولدش در كوفه بود و در بغداد زندگى مى كرد. در حوزه درسى تدريس او چهار صد شاگرد جمع مى شدند و او را نوشته هايى است كه ابن نديم در كتاب الفهرست از آنها نام برده است. ♦️ داود در شهر بغداد در گذشت و پس از وى كسى كه مذهب فقهى او را رواج فراوان داد ابن خرم اندلسى - متوفاى 456 هجرى - بود ابن خرم كتابى در اصول مذهب ظاهريه در هشت جلد به نام «الفقه الظاهريه»تاليف كرده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چهار فرقه اصلی مذاهب اهل سنت 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻فرقه شافعيه 🔷 اينان از پيروان عبدالله بن ادريس الشافعى المطلبى هستند. فرقه شافعيه با گروه «اهل راءى»در قسمتى از فروع دين با هم اختلاف دارند. 🔻 ايمان در عقيده شافعيه داراى سه شرط عمده است: 🔷 1 - الاقرار باللسان 🔶 2- التصديق بالجنان 🔷 3 - العمل بالاركان، همانطورى كه شيعه نيز چنين مى گويد. 🔶 شافعى بر اين باور است كه ايمان حالت كم و زيادى دارد. پيروان شافعى مى گويند: مؤمن هستيم اگرخداخواهد. ولى پيروان حنفى مى گويند: ما حقيقتا مؤمن مى باشيم. 🔷 يك گروه از شافعيان مشبهه مى باشند و بعضى از اين گروه، يزيد را خليفه پنجم گفته اند و على عليه السلام را به ظاهر ناسزا مى گويند! 🔶 شافعى با احمد حنبل مناظراتى داشته است شافعى در فلسطين به دنيا آمد و دو ساله بود كه او را به مكه بردند و دوباره به بغداد رفت و در سال 199 هجرى به مصر سفر كرد و در فسطاطه در روز آخر رجب سال 204 هجرى در گذشت و در دامنه كوه المقطم در مقبره بنى عبدالحكم به خاك سپرده شد. 🔷 شافعى از شعراء زبردست عصر خود بود و در سن بيست سالگى به مقام فتوى رسيد و در آن سن به مدينه سفر كرد تا از محضر امام مالك استفاده كند و در آنجا ماند تا اينكه مالك در سال 179 هجرى در گذشت. 🔶 وى سفرى به يمن كرد و در آن شهر با علويان زيدى همداستان و هم فكر شد و در پنهانى با امام يحيى بن عبدالله كه از بزرگان مذهب زيديه بود رفت و آمد و معاشرت داشت تا اينكه او را با گروهى از علويان اسير كرده، به بغداد پيش هارون بردند (187 هجرى) هارون چون از مقام علمى او آگاه شد او را آزاد نمود. 🔷 سلطان صلاح الدين ايوبى مدرسه بزرگى بر سر مزار او ساخت و الملك الكامل در سال 608 هجرى گنبدى بر ضريح او بنا نمود. 🔶 شافعى در ابتدا از پيروان مالك بن انس بود و از روايات پيروى مى كرد، ولى بر اثر سفرهاى فراوانى كه كرد براى خود مذهبى ويژه اختيار نمود. 🔷 وى نظر خود را با روايات درهم آميخت و مذهبى بين دو مذهب حنفى و مالكى به وجود آورد كه به مذهب شافعى شهرت يافت. 🔶 او در كلام از پيروان ابوالحسن اشعرى بود و ادله چهارگانه را كه كتاب و سنت و اجماع و قياس باشد، قبول كرده بود. او قائل به استدلال نيز بود ولى چيزى را كه حنفيان به آن استحسان مى گويند و نيز اين مطلب را كه مالكيان آن را مصالح مرسله گفته اند رد مى كرد. 🔷 تا زمان شافعى براى استنباط احكام شرع، كتاب مدونى در دست نبود و تنها فقهاء در كتابهاى فقهى خود از بعضى مسائل مانند: اجتهاد و راى و استحسان، سخن بر زبان مى آوردند. نخستين كسى كه مسائل اصول فقه را تدوين و تأليف نمود وى بود. 🔶 شافعى در جوانى كتاب «الرساله»را تأليف كرد. در اين كتاب سخن از قرآن، سنت، ناسخ، منسوخ، علل، احاديث، خبر واحد، اجماع، قياس، اجتهاد، استحسان و اختلاف به ميان آمده است. 🔷 مذهب شافعى در عصر عثمانيان در كشورهاى اسلامى رواج فراوان یافت و در اوايل قرن دهم هجرى بر ديگر مذاهب اهل سنت پيشى گرفت و آنان را تحت الشعاع خود قرار داد. فقهايى كه از محضر او استفاده علمى كرده اند عبارتند از: احمد بن حنبل، داود ظاهرى، ابوالثور بغدادى. 🔶 از مشاهير شاگردان وى، ابويعقوب بويطى متوفاى سال 231 هجرى و اسماعيل مزنى متوفاى سال 264 هجرى و ربيع بن سليمان مرادى در گذشته سال 270 هجرى مى باشند. از فقهاى مشهور اين مذهب ابو اسحاق فيروز آبادى - در گذشته سال 476 و مصنف كتاب «المهذب»- و ابو حامد غزالى - در گذشته سال 505 هجرى - مى باشند. 🔷 آثارى كه براى شافعى ذكر كرده اند عبارتند از: 1 - كتاب «الام»در فقه كه در چاپهاى مختلف به چاپ رسيده از جمله 7 جلدى. 2 - كتاب «الرساله»در علم اصول فقه. 3 - كتاب «احكام القرآن»4 - كتاب «السنن».5 - كتاب «اختلاف الحديث».6 - كتاب «السبق و الرمى».7 - كتاب «فضائل القريش».8 - كتاب «ادب القاضى». 🔶 ناگفته نماند كه كتابهاى شافعى به دست شاگردان وى جمع آورى و نوشته و تدوين گشته است. چنان كه در مقدمه كتاب الام تصريح شده كه آن كتاب تقريرات درس شافعى است كه به قلم ربيع بن سليمان مرادى شاگرد شافعى، به رشته تحرير در آمده است. 🔷 امروزه بسيارى از مسلمانان فلسطين، اردن، سوريه، لبنان، عراق، حجاز، پاكستان، مصر، هند و چين، اندونزى و كردهاى ايران و سنيان فارس و يمن بر طريق مذهب فقهى شافعى هستند. شافعى ازنظرفقهى به شيعه خيلى نزديك است. ♦️منبع: تاريخ اديان و مذاهب جهان، عبدالله مبلغی آبادانی،جلد3 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻