eitaa logo
قاسم ابراهیمی پور
207 دنبال‌کننده
78 عکس
22 ویدیو
12 فایل
1️⃣ اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، سخنرانی‌ها و کلاس‌ها 2️⃣ معرفی جامعه شناسی اسلامی، انديشه و منابع تفکر اجتماعی مسلمین و تحلیل اجتماعی مسائل روز از آن منظر ارتباط با ادمین: @Ghebrahimipour14
مشاهده در ایتا
دانلود
😔 گسترده مراجعین به ، قم، خیابان شهید محمودنژاد. 🔸ساختمانی ده طبقه که حدود صد مطب، آزمایشگاه، سونوگرافی و ... را در خود جای داده است. 🔸به رغم اعلام نوبت دهی غیرحضوری، اغلب افراد مجبور می‌شوند برای اخد نوبت، مراجعه حضوری داشته باشند. 🔻اولین مشکل هنگام حضور در این ساختمان، انتظار برای استفاده از است. 🔻مشکل دوم، بیش از اندازه در مطب به دلیل بی تدبیری در (یا ) است. این همه معطلی اما دریغ از آب شرب و جای کافی برای نشستن. 🔻مشکل سوم، نبود یک فروش تنقلات، چای و آب و ... در این ساختمان بزرگ است. 🔻مشکل چهارم، که شاید ظرفیت آن فقط برای یکی از این صد مطب کافی باشد. 🔻مشکل پنجم، که روزانه صدها را می‌کنند. 🔔 این همه مشکل که هر روزه صدها نفر را درگیر خود ساخته و همه ناراضی هستند اما بسیار اندک هستند افرادی که اعتراض یا می کنند‼️ 👏 این از آن مواردی است که اگر ورود پیدا کند، مردم برایش می کشند.👏 https://eitaa.com/ghebrahimipour
هدایت شده از عفیفات
بالاتر از بهشت.pdf
972.2K
✅پاسخ به بیش از پنجاه سؤال پر تکرار دختران دبیرستانی در موصوعات مربوط به زنان ✳️برخی از این سؤالات: حجــاب بــه ایــن اســت کــه دلــت پـاک باشـد، بـه ظاهـر که نیسـت! مــن چــرا بـایـــد جــلــــوی کــســـی کــه چشــمپـاک اســت باحجـاب بـاشـم؟ چــرا فقــط خانمهــا بایــد پوشــش )روسری و چادر و...( داشته باشند؟ اگـر یـک تـار مـوی دختـر معلـوم باشــد اتفــاق خاصــی میافتــد؟ دنـــیــــــا بـــــــه آخــــــــر مـــیرســـــد؟ مـــن حــجـــاب را دوســــت نــــدارم و دلـــــم نمیخواهـد روسـری سـرم باشـد؛ چـرا بایـد خـلاف علاقه خـود حجـاب را رعایت کنم؟ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 عفیفات؛ محتواهای مرتبط با و https://eitaa.com/afifat 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
✅✅ موسسه جریان شناسی انقلاب (مجاب) برگزار می‌کند: دوره آموزش جریان شناسی تاریخ معاصر (مقدماتی) با حضور استاد محترم حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی و ارائه اساتید و صاحب نظران برجسته حوزی ✔️ تاریخ ثبت نام: یکم الی هشتم خرداد ماه ✔️ تاریخ برگزاری: دهم خرداد الی یکم تیرماه (عصرهای چهارشنبه و پنج‌شنبه) ✔️ مکان: بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ✔️ ثبت نام: ارسال مشخصات و رزومه به ایتا: 09113161220 🔸🔸 مزایا: 1. ارتباط با اساتید مطرح در جریان‌شناسی؛ 2. دستیابی جامع به فهرست جریان‌های معاصر؛ 3. ارائه مدرک معتبر پایان دوره؛ 4. حضور افراد منتخب در دوره‌های تخصصی؛ 5. جذب و بکارگیری افراد منتخب در پروژه‌های تحقیقاتی جریان‌شناسی؛ https://eitaa.com/tammoly
[ Photo ] ✳️ کارگروه پژوهشی ــ ترویجی عفاف و حجاب با رویکرد بین‌رشته‌ای، وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، از ارائه مسائل و طرح‌های پژوهشی شما استقبال می‌کند. مدیر کارگروه: حجت‌الاسلام دبیر کارگروه: حجت‌الاسلام 🔗 ارسال طرح‌ 🔗 ارسال ایده‌ 🔗 پیشنهاد همکاری مشترک پژوهشی 🔗 برگزاری نشست‌های علمی 🔗 درخواست برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی عفاف و حجاب 📌 و کسب اطلاعات بیشتر تماس با دبیر علمی کارگروه: حجت‌الاسلام : ☎️ 09902182380 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰برشی از میزگرد و کرسی «تحلیل اجتماعی مواجهه حکمرانی و مردمی با نابهنجاری پوشش و حجاب» 💢برگزارشده توسط انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ‌ماه 🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه @motaleate_ejtemai
استفاده و از ظرفیت‌های ماورائی در جنگ ترکیبی قابل انکار نیست. پارچه با طرحی که در تصویر بالا می‌بینید، حاوی نقوشِ و کابالایی صهیونیستی است که در و احضار اجنه شیاطین و ارتباط با آنها کاربرد دارد. 👌اساتید فن مطالب بالا را تایید کرده‌اند. ✍️ https://eitaa.com/ghebrahimipour
؛ 1. ، نوشتۀ شهید 2. ، نوشتۀ شهید 3. ، نوشتۀ علامه رحمت الله علیه 4. ، نوشتۀ آیت الله 5. و اکنون: ، نوشته دکتر دکتر ، جامعه‌شناس معاصر ایرانی، سالها در تلاش بود تا کتابی قرآنی بنویسد و آرزو داشت قبل از پایان عمر آنرا به انجام برساند. خوشبختانه او به آرزوی خود رسید. کاش مرحوم هم که چنین آرزویی داشت، فرصت می‌یافت تا اندیشه‌های قرآنی خود را تدوین نماید. 6. لازم به ذکر است، از دیدگاه ، نوشتۀ حجت الاسلام صادق نیز در حال انتشار است. ✍️ https://eitaa.com/ghebrahimipour
🔸امام خمینی از سرآمدان تاریخ ما🔸 🌱 کجاست فارابی که ببیند چگونه باطن انقلابی «السیاسة المدنية» در قامت «السیاسة الثوریة» او آشکار شد. 🌱 کجاست شیخ الرئیس،ابن سینا که ببیند با قیام و رهبری او از «الاشارات و التنبیهات» به «الابداعات و التحقیقات» رسیده ایم. 🌱 کجاست خواجه طوسی، که ببیند با هدایت و زعامت او از «اساس الاقتباس» به «اساس المقاومة» گام نهاده ایم. 🌱 کجاست ملاصدرا که، تحول آفرینی انقلاب کبیر او و باز شدن دوباره «مفاتیح الغیب» بر روی انسان ایرانی، امت اسلامی و جهان بشری را ببیند و «الشواهد الربوبیه فی مناهج السلوکیه»را با تبیین «الشواهد الربوبیه فی مناهج الثوریة» تکمیل کند. 🌱 کجاست ابن عربی تا درخشش «نگین دانایی انقلابی در نماد آگاهی بخش خمینیه» را شهود کند و «فصوص الحکمة» را با «فص الحکومة و الولایة» استدراک و "فصّ حكمة ثوريّة في كلمة خمينية" را برای ما تأویل و روایت کند. 🔸علی اصغر اسلامی تنها @hamshenasi
🔸هنگامی که مسلمانان با ظواهر روبرو شدند، برخی مات و مبهوت و برخی شیفته و تنها عده کمی هم مشکوک و منتقد شده بودند. اندکی پس از مواجهات نظامی و تکنولوژیک، علم و -غرب نیز به کشورهای اسلامی سرازیر شد. اما به راستی طرف گفت و گوی فلسفی با غرب که بود؟ 🔸پاسخ را در سیره فقهای بزرگ میتوان یافت. هنگامی که مسئله عقلی مشکلی از شیخ انصاری سوال می‌کردند، شیخ می‌فرمود: من اسلامم و است. به ایشان مراجعه نمایید. زیرا از منظر ایشان وظیفه بیان احکام شرعیه فرعیه است. و نباید از این منصب تجاور نمایند و در مسائل عقلیه وارد شوند (میرزامحمد ثقفی، تفسیر روان جاوید، ج1، ص 111-113). 🔸اکنون که ، ، ، و ... جامعه دانشگاهی ما را در نوردیده، و بسیاری را با خود برده است، چرا میراث هزارساله فلسفی ما وارد گفت و گوی رسمی و روشمند با این جریان های فلسفی نمی‌شود؟ تا کی بر حکمت صدرایی شرح و حاشیه خواهیم زد؟ چرا اصول فلسفه و روش رئالیسمی دیگر تدوین نمی‌شود؟ 🔸گاه آن است که حوزه علمیه هماوردی فلسفه غرب را پاسخ گوید و جریان‌ها و مکاتب فلسفی غرب را در خود هضم نماید. ✍️ https://eitaa.com/ghebrahimipour
جلسه شانزدهم: ، 🔹سخنران:🎤حجت الاسلام دکتر 🔰پیش فرض‌ها: 🔸منظور از علم مجموعه مسائل حول موضوع واحد است. 🔸و منظور از ، نظریه‌پردازی حول مجموعه مسائل مزبور است. به عبارت دیگر تولید علم که بر اساس ، و به پرسش‌های مطرح شده در حوزه آن علم پاسخ می‌دهد. 🔸منظور از هم به منظور با مبانی، اهداف و منابع اسلامی است. 🔰مراحل: در سند تولید علوم انسانی اسلامی موسسه امام، برای تولید علم اسلامی هشت مرحله به شرح ذیل تعریف شده است: ۱. نظام انديشه اسلامی؛ ۲. مبانی و روش عام علوم از دیدگاه اسلام؛ ۳. علم مورد نظر با دیدگاه انتقادی؛ ۴. فلسفه آن علم؛ ۵. فلسفه رایج آن علم؛ ۶. روش از منابع اسلامی مربوط به علم مورد نظر؛ ۷. فلسفه آن علم از دیدگاه اسلام؛ ۸. و و نظریه اسلام دربارۀ آن علم. . ✍️ https://eitaa.com/ghebrahimipour
✍️دوره‌بندی تاریخ علوم حدیث، امکان و آینده را برای ما فراهم می‌آورد. 🔸یکی از روش‌های دوره‌بندی تاریخ علم که کمتر مورد توجه تاریخ‌نگاران علم قرار گرفته، دوره‌بندی بر اساس تعداد عناوین یا مجلدات آثار تولید شده است. 🔸نمودار فوق با استفاده از نرم‌افزار جامع‌الاحاديث (حاوی متن 431 عنوان کتاب در 1153 جلد از منابع روايي شيعه) و تکمیل آن با استفاده سایر منابع ترسیم شده است. 🔸بر اساس نمودار فوق، تعداد مجلدات آثار حدیثی تولید شده در قرون دوم، پنجم، دوازدهم و به‌ویژه پانزدهم، رشد قابل توجهی داشته است. 🔸اما در قرون هشتم، نهم، دهم، یازدهم، سیزدهم و چهاردهم، کاهش تدوین آثار حدیثی مشاهده می‌شود. 👈(منبع: درآمدی جامعه‌شناختی بر ادوار علوم حدیث شیعه، قاسم ابراهیمی‌پور، ص40). ✍️ https://eitaa.com/ghebrahimipour