eitaa logo
هادیانه ها
685 دنبال‌کننده
564 عکس
187 ویدیو
29 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد هادی زاده (روز استاد).mp3
3.89M
سخنرانی کوتاه و پر مغز استاد روز راهبرد استاد ✅ پایه سخن استاد دو آیه ذیل بود👇 يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ إِنَّآ أَرۡسَلۡنَٰكَ شَٰهِدٗا وَمُبَشِّرٗا وَنَذِيرٗا وَدَاعِيًا إِلَى ٱللَّهِ بِإِذۡنِهِۦ وَسِرَاجٗا مُّنِيرٗا (احزاب _ ۴۵- ٤٦ ) اى پيامبر به راستى ما تو را [بر امت] و و فرستاديم و تو را ی به سوى خدا به فرمان او و فروزان [براى هدايت جهانيان] قرار داديم 🔹 تدریس دور باطل نیست به شرط این که در طرح باشد 🔹 ضرورت توجه به ظرفیت الگویی استاد گوش دادن این صوت رو به همه ها و معلم ها مخصوصا اساتید پیشنهاد می دم👌 @hadianeha
آیت‌الله مفیدی 3 اسفند 1401.mp3
6.4M
بیانات استاد حفظه الله در جمع طلاب مقدمات میبد یزد 🕌قم مقدسه مسجد آیت الله بهجت رحمه الله ۱۴۰۱/۱۲/۳ 🔸دوگانه ؟! 🔸طلبه نباید خدمت به دین !!!🧐 🔸اگر طلبه درست درس بخواند خداوند متولی او می شود 🔸به هیچ وجه ترک نشود ولو پنج دقیقه 🔸وظیفه هر طلبه است که طوری کتاب را بخواند که بتواند آن را تدریس کند 🔸در عالم هیچ چیزی جایگزین نیست 🔸با دو شرط تدریس کنید: در بند تعداد شاگرد نباشید، تا ممکنه ترتیب کتب را بهم نزنید @hadianeha
📌 جلسه دکتر رئیس با فعالان قم: ✅ گزارش فرمایشات دکتر لطیفی: 🔹 : این سازمان سال ۱۳۵۵ تاسیس شده بعنوان مجموعه ای راهبردی و به مثابه است و عمده جایی است که فکرها در آن می جوشد 🔹 گستره : 👈 پژوهش، تولید و چاپ بخشی از فعالیت سازمان پژوهش و برنامه_ریزی_آموزشی است 👈 تنظیم به معنای نقشه یادگیری در کل آموزش و پرورش از جمله کارهای این سازمان است وظایف دیگر سازمان عبارت است از: از جمله تولید کتب درسی و محتواهای چند رسانه ای و مجلات گوناگون و و توجیه و تغییر نگرش ایشان و و مطالعات مرتبط گسترده و هرآنچه در آپ است و ... 👈 حجم کار در تولید کتب درسی و پخش آن بسیار سنگین است؛ در سال ۱۵۰ میلیون کتاب باید به ۱۶ میلیون نفر برسد. اگر هر روز کار چاپ کتب درسی انجام شود به طور میانگین روزی ۴۰۰ هزار نسخه باید چاپ شود! 👈 اگر مثلا به ۲٪ در کل کشور کتاب نرسد عدد کسانی که دچار مشکل می شوند چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر می شود 👈عدد و رقم ها در آپ خیلی بزرگ است ۵۲٪ کارمندان دولت ذیل آن هستند 🔹 مسأله : ایشان درباره مفهوم این مسأله توضیحاتی دادند و به برداشت های اشتباه اشاره کردند. علاقه و توانمندی های مجموعه ها و تغییر ذائقه ها و سرعت تحولات را مقتضی این امر دانستند. چالش تنظیم گری و عدم بلوغ دولت و مجموعه ها در این نوع تعامل و نداشتن حوصله و فرصت طرفین را هم از جمله موانع کار برشمردند @hadianeha
اگر زرین کلاهی، عاقبت هیچ اگر خود پادشاهی، عاقبت هیچ اگر ملک سلیمانت ببخشند در آخر خاک راهی، عاقبت هیچ -باباطاهر فرمود : کفی بالموت واعظا @hadianeha
چهار توصیه کلیدی استاد میرباقری_1.mp3
2.16M
📌حتما به رفقای خود برسانید📌 📣 چهار توصیۀ کلیدی استاد : ۱. مدیریت خواب و بیداری؛ ۲. مشغولیت به مأموریت؛ ۳. پرهیز از اتلاف وقت؛ ۴. برنامه‌ریزی درازمدت. (در پرسش و پاسخ با طلاب جوان) پ ن: در برخی توصیه ها از جمله توصیه نحوه مدیریت خواب به نظر می رسد برای رسیدن به مطلوب مد نظر استاد نباید با نگاه صفر و صدی خود را محروم کرد و خوب است با کمک مشاور خبیر به صورت نرم و با تمرین به مطلوب نزدیک شد. ☑️ @mirbaqeri_ir @hadianeha
💠 تمایز و 💠 در سه دیدگاه 1⃣ استاد و استاد تقسیم بر اساس است رابطه با خود 👈 اخلاق رابطه با دیگری 👈 تربیت 🔹دانش اخلاق درباره انسان از نظر بحث می کند و دانش تربیت از زاویه به انسان می پردازد 2⃣ استاد نوری اخلاق 👈 قله تربیت 👈 مسیر رسیدن به قله 🔹 علم اخلاق بیانگر انسان است و نسبت به یا درستی و نادرستی احوال و افعال اختیاری او داوری می کند؛ ولی علم تربیت درصدد تغییر و انسان به سوی کمال مطلوب است و فرایند این تحول را تبیین و بررسی می مند 3⃣ استاد تقسیم بر اساس ی وجودی تحول در ساحت شناخت 👈 تربیت تحول در ساحت گرایش 👈 اخلاق 🔹 علم تربیت مربوط به انسان می شود که (متناسب با ساخت او) از تحول در معرفت ها و بینش ها آغاز می شود؛ پس از این تحول نوبت به علم اخلاق می رسد که مربوط به تحول در و است 📌 پ ن: 🔸۱-به نظر می رسد تقسیم سوم از جهت ماهیت شناسی اخلاق روشنی بخش تر است 🔸۲- مباحث اخلاق و تربیت به هم نزدیک اند و با توجه به تفاوت مبنای تقسیم مسائل بین این دو علم در این سه نگاه، چه بسا مسأله ای از یک نگاه اخلاقی باشد و از زاویه دیگر تربیتی _ دقت کنید🧐 🔸۳- مستند نکاتی که از استاد غنوی و استاد هادیزاده نقل شد به صورت شفاهی است @hadianeha
هادیانه ها
📚 بحث 🔹 مقدمه: این بحث، بیشتر صبغۀ (ترمینولوژیک) دارد تا اینکه یک بحث حقیقی و ماهوی باشد. 👈 بنابراین برای اصطلاح‌شناسی دقیق، باید اول دقیقی داشته باشیم. (دست کم بخشی از) هدف ما می‌تواند امور زیر باشد: * تحلیل دقیق گزاره‌های تراث دانشی (اعم از سنت اسلامی و مباحث دیگران) * روشمندتر کردن مباحث تربیتی و اخلاقی * هماهنگی حداکثری یا حتی‌الامکانی با ادبیات دینی (به طور خاص در آیات و روایات) 🔹 داوری بین دیدگاه ها در وجه تمایز تحلیلی که بتواند این اهداف را به طور منسجم تأمین کند، همان نظر آقای نوری است. این اصطلاح، در مباحث اخلاق و تربیت دنیای دانشی امروز (از جمله در غرب) هم کاملا مستقر است (استنباط حکم اخلاقی از سیره و عمل معصوم، ص 35، پاورقی2) و ظاهرا گذر از آن، نه نیاز است و نه صلاح 🔹 توضیح بیشتر نظریه مختار: نظر آقای عالم زاده، به این معنا نیست که مسائل اخلاق و تربیت، کاملا قابل انفکاک از همند، بلکه برعکس، با توجه به اینکه فضائل و رذائل دارای متفاوتی‌اند و برخی از فضائل، زمینه فضائلی بالاتر را فراهم می‌کنند (و هکذا در جانب رذائل)، بنابراین طبیعتا در تربیت با این مسئله مواجه خواهیم شد که برای رسیدن به ، باید از گذر کنیم. به بیان دیگر، رسیدن به قله‌ها و حضیض‌ها، اصولا امری دفعی نیست و نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هدفمند است. پس در واقع نمودار سینوسی اخلاق و تربیت، خطوط منحنی همواری نیستند، بلکه در جای‌جای آن، دندانه‌ها و زیگزاگ‌هایی وجود دارند که نقاط اوج و فرود خاصی را متناسب با همان مرحله از انسان نشان می‌دهند. 🔹نتیجه بحث نتیجۀ مهم این بحث آن است که برای خودمان، باید به متفاوت توجه کنیم، (حتی اگر این تفکیک را به لحاظ اصطلاحی نپذیریم) : 📌 1. شناخت ویژگی های مثبت و منفی انسان، با محوریت: چیستی این ویژگی ها چرایی مثبت یا منفی بودن آنها علائم پیدایش یا فرسایش آنها 📌 2. شناخت فرآیند رسیدن/رساندن انسان به ویژگی های مطلوب و گذر از مراحل مختلف. 🔹 اخلاق و تربیت در آثار گذشته و طبیعی آن ها به اقتضای گسترش علم شاید همۀ کتب اخلاقیِ سنتی، به هر دو نوع از مسائل می پرداختند و در واقع احساس نیاز نمی کردند که دو علم مجزا از هم داشته باشند. مثلا در معراج السعادة می‌فرماید: «فايده علم اخلاق، پاك ساختن نفس است از صفات رذيله، و آراستن آن به ملكات جميله، كه از آن به «تهذيب اخلاق» تعبير مى‌‏شود.» اما امروزه به دلیل تطور و و نیازهای بشری، چنین تفکیکی مفید است. نظیر چنین ترکیب و تفکیک تاریخ‌مندی، تقریبا در تمام دانش ها اتفاق افتاده و می افتد، و امری کاملا طبیعی است. اصولا نگاه تفصیلی تر و مستقل به فرآیندها، از ویژگی های پیدایش زندگی های پیچیده تر در ادوار تاریخی متأخر است.. 🌷 🔹 نظر استاد ، هرچند مؤید لغوی از ناحیۀ واژۀ «اخلاق» دارد، اما هم این مؤید، معارض در استعمالات عربی فصیح دارد (خصوصا در استعمالات قرآنی و حدیثی) و هم با معنا و کاربست واژه «تربیت» ناسازگار است و هم با مباحث مرتکز و تفصیل یافتۀ علمای و هماهنگ نیست. 📌پ ن: متن این پست برشی است از مطالب جناب استاد سجاد ( @Sajjaddinparast60 ) @hadianeha
هادیانه ها
📚 2⃣ بحث 🔹 مقدمه: ١. در صورتی که بحث را بدانیم، بررسی لغوی بی معنا می شود. یگانه فایده آن، اثبات اندک علاقه ای میان لفظ و معناست، که آن هم وجود دارد. ۲. با توجه به ابهامات موجود درباره چیستی اخلاق و تربيت در تراث اسلامی و نیز تنوعی که در فهم از و در دنیای غرب وجود دارد، هیچ یک از این تعاریف به سادگی قابل انطباق و همزبانی با آنها نیست و شاید نیازی هم به این کار نباشد. های جدید دانشی برخاسته از هر دوره تاریخی، معنایی متفاوت به تراث می دهد و آنها را ناگزیر از بازسازی و بازنمایی می سازد. 🔹🔹 🔹 🔹 توضیح نظر استاد : ۳- سخن استاد اعرافی و استاد غنوی مشابه به نظر می‌رسد؛ ولی مایز آن «اطلاق و تقیید ساحتی» است؛ به این معنا که در اندیشه استاد اعرافی مطلق دیگرسازی، تربیت است و مطلق خودسازی، اخلاق؛ در حالی که در اندیشه استاد غنوی دیگرسازی در ساحت شناخت، تربیت است و خودسازی در ساحت احساس، اخلاق 🔹اتخاذ موضع بین نظرات: ۴. به نظر می‌رسد نسبت میان اخلاق و تربيت در اندیشه استاد صفائی و شاگردان ایشان قابل دفاع تر از فروض دیگر است؛ 👈چه اینکه مثلا در اندیشه استاد و مَن تَبَع، نسبت میان اهداف تربیتی و اخلاقی روشن نیست و به نظر می رسد با قله فرض کردن صفات اخلاقی و حرکت تربیتی برای تحقق آن، دیگر جایی برای بحث از «اهداف تربیتی» باقی نمی ماند و اگر اهداف اخلاقی (قله ها) را همان اهداف تربیتی بدانیم، جایی برای بحث از اهداف اخلاقی باقی نمی ماند و در مجموع، میان اهداف اخلاق با تربیت خلط جدی رخ می دهد. 👈همچنین مزیت تعریف استاد و شاگردان ایشان از اخلاق و تربيت، نشان دادن رابطه طولی میان ساحت شناخت و احساس و چگونگی تأثیر اولی بر دومی است و این نحوه برخورد با ساحت‌های انسان، واقعی است و از آفت های ساحت بندی های موجود - که ساحات را به صورت انتزاعی! در عرض یکدیگر تعریف می کنند - در امان است. 📌پ ن: متن این پست برشی است از مطالب جناب استاد جواد @hadianeha
استاد گفت اگر ما کل گذشته و کل عمر آینده خود را بخواهیم خیلی خیلی خلاصه بگیم چی میگیم؟! 🧐🧐 🧐 میتونیم با این ادبیات بگیم که ... 👈عمر خودم را در پاسخ به چه دعوتی هزینه کردم دعوت نفس و شهواتم دعوت دنیا و نقش و نگارش دعوت و خواست آدم ها یا ااا دعوت خدا و رسول فرق آدم ها به هاشون و هاشون به هاست يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا لِمَا يُحْيِيكُمْ ۖۖ(انفال_۲۴) @hadianeha
✅ یک 🔹رفته بودم کارواش؛ خانمی کم سرکارگر آنجا بود و به نحوی مدیریت امور را بر عهده داشت 🧐 فکر کردم چطور می تونم کنم که تر باشه 🔹به لحاظ جایگاه و شخصیتی در آنجا داشتند، ممکن بود تذکر دادن در جمع بگذارد 🔰 یه فکری به ذهنم رسید👌 بعد از تسویه حساب و دادن انعام از کارواش آمدم بیرون ای نوشتم دادم دست پسر ۷ ساله ام که برسونه دست اون خانم 🔹اینطوری پسرم هم عملا با این دینی آشنا شد و درباره اش با هم حرف زدیم 📌 برای تاثیر گذاری سعی کردم از امور زیر استفاده کنم: 🌷ملاحظه جایگاه مخاطب و جو حاکم بر فضا 🌷 توجه به تنوع قالب _ اصل انتخاب قالب برگه 🌷 توجه به نکات مثبت طرف و ذکر آن ها در برگه 🌷 کمک گرفتن از واسطه (پسر کوچکم) بجای مواجهه مستقیم پ ن: تصویر برگه ای که نوشتم در پیوست قابل مشاهده است @hadianeha
یا مشکل کدام است🧐 در ذهن بعضی از ها این طور جا افتاده که مشکلی در تولید محتوا نداریم و مشکل عمده ما در توزیع است! فوق از یکی از طلبه های مدرسه خوب از این نگاه نمایندگی می کند نتیجه این نگاه انصراف بیشتر استعدادها و نیروی انسانی ما از مسیر تولید و تمرکز در بازار توزیع است 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 عرض بنده این است... ببین برادر من بستگی داره منظورتون از محتوای آماده ای که باید بشه چیه اون محتوایی که من می فهمم شدیدا نیاز به در داره از تولید بنیادی و ریشه ای بگیر تا تولیدات میانی و میدانی و هنری... بله ما در توزیع هم نواقص جدی داریم ولی به قول آن حکیم 👈به قدر بود باید نمود اتفاقا بیشتر از آنچه بالفعل داشتیم ادعا کردیم و خرج کردیم و الان اگر به داد 🤷‍♂ خود از محتوایی که پاسخ نیاز این عصر باشد نرسیم خطرات جدی در پیش خواهیم داشت😱 نمونه اش نیاز ما به داشتن و اسلامی است که بعد ۴۴ سال هنوز در ابتدای جاده ایم و راه نرفته بسیار داریم ...🛣 به رفقایی که به چنین نگاهی مایل هستند عرض می کنم همین الان کرسی توزیع در بحث تربیت در سطح خانواده میلیونی در اختیار شما ... مبتنی بر کدام ۱۲ سال از عمر میلیون ها دانش آموز را ، و سپس می فرمایید؟! 🎯 پ ن: البته این راه، راه آسانی نیست و طلایه دارانی چون از دشواری آن گفتند کلام شهید صدر (رحمة اللّه علیه) در بارقه‌ها، ص ۴۱۹ و ویراست دوست طلبه مان را در تصویر ببینید @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این روزا پویش در @HozeTwit خاطرات خواندنی جالبی از دست الهی در انتخاب مسیر افراد مختلف به اشتراک گذاشته 📌یک نمونه از اون خاطرات زیبا تقدیم نگاهتان 👇 👓 سال ۸۵ بود،۱۳ سالم بود داخل اعتکاف که برای بازیگوشی و فرار از مدرسه رفته بودم با طلبه های جوان و نوجوان شهرمون آشنا شدم از من دعوت کردن یه سر برم حوزه شون و بهشون سر بزنم، بعد عید بود و نماز جماعت رو داخل حیاط برپا میکردن،موقع نماز به خاطر شکسته بودن نمازم صف آخر وایساده بودم که یه طلبه با عبای قهوه ای با حالت عجله خودش رو کنار من رسوند و الله اکبر...اقتدا کرد. 🔹 وسط های حمد و سوره بود دیدم صدای فین فین و بالاکشیدن دماغ میاد😄 رکعت دوم دیدم صدای هق هق میاد و این طلبه ی کنار دستی من داره گریه میکنه... توی عالم خودم گفتم ببینی طفلک چه کسی از فامیل هاش به رحمت خدا رفتن😭😂 🔹 یه لحظه توی گفتم نه! این بنده خدا کسی ازش فوت نشده به خاطر خداست که گریه میکنه... یک آن انگار یک سطل آب ریختن روی سرم ... اینطور چیزها رو درباره ی آقای بهجت شنیده بودم و اینکه یه طلبه ی تقریبا هم سن و سال خودم که نمیشناختم اش اینطور بود برای من خیلی عجیب بود... همون جا منی که توی مخیله ام هم طلبه شدن نمیگنجید تصمیم گرفتم که منم میخوام مثل این طلبه ها باشم... بعدش هم پیگیری و سوال و تحقیق و و و... سال بعد هم طلبه شدم. هر چند نتونستم مثل اون طلبه باشم و شرمنده ی صاحب حوزه ها شدم😭 پ ن: فیلم کوتاه زیبا مربوط به پذیرش حوزه ها در حوزه همدان ساخته شده است @hadianeha
قصه امام_رضایی 💫 ✍ یه بنده خدایی میگفت پسرم یک دوستی داشت خییلی پسر عاااالیی بود.. پدر اون بچه بود.. من همیشه حسرت خوبی اون بچه رو میخوردم که چرا بچه من به اون خوبی نیست.. میگفت متوسل شدم به بهم بگه چرا بچه اون راننده کامیون از پسر من بهتره🤔 میگفت یک شب تو خواب مشرف شدم محضر حضرت رضا ، حضرت بهم فرمود این راننده کامیون هرموقع می خواد بره سرویس شهرستان، خروجی مشهد از ماشین میاد پایین میگه آقا من نیستم بالای سر زن و بچم ..تربیت بچه هام رو سپردم دست شما.. و ما تربیت بچه هاش رو بر عهده گرفتیم.. و اما تو به علم و معلومات خودت مغروری میگی من بچه ام رو درست تربیت می کنم 🔹این حاصل تربیت توست و اون بچه حاصل نگاه و عنایت و تربیت ما.. 📌پ ن: 👈 این قصه اگر بافتنی هم باشد پارچه اش از حریر و ابریشم است و بیانگر حقیقتی است 👈🏽 در این که باید را استنباط کرده و بیاموزیم و یاد بدهیم و به آن عمل کنیم شکی نیست 👈🏽 اما باید بدانیم اصل کار دست کس دیگری است و باید چشم به نگاه او باشیم و دست به دامانش __ همین @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در قاب مستند ✅ 🌸خبر خوب برای مربیان دغدغه مند🌸 ❇️انعکاس 🔟 با موضوع تربیت ❇️ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مستند اول : ؛ روش درست رفتار با بچه‌های نافرمان 🔶طبق آمار، یک میلیون کودک ایرانی «نافرمان» وجود دارد که تنها با رعایت نکاتی توسط والدین‌شان می‌توانند به درستی و به دور از هرگونه خشونت تربیت شوند. 🔹مستند «نافرمان»، به بررسی و کودکان با نگاه ویژه به یک مورد کودک نافرمان و درمان او با کمک یک روانشناس کودک اختصاص دارد و در ۲۲ دقیقه‌، روایتی از روش درست رفتار والدین با کودکان و تربیت صحیح آنان ارائه می‌دهد. 🟤امیر منیری، کارگردان و سیدجمال عودسیمین، تهیه‌کننده این مستند هستند. https://eitaa.com/bankqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یعنی ... 👈مصداق حکمت۱۰ با فاصله ... الإمامُ عليٌّ عليه السلام : خالِطوا النّاسَ مُخالَطَةً إن مِتُّم مَعَها بَكَوا عَلَيكُم ، و إن عِشتُم حَنُّوا إلَيكُم با مردم چنان معاشرت كنيد كه اگر بميريد بر شما بگريند و اگر زنده باشيد مشتاق ديدن شما باشند. ✅ دوستی می گفت: سیاسی ترین روحانی معاصر، محبوب ترین آن ها بود🧐 📌 پ ن: + عکس استقبال عجیب از امام + عکس بزرگترین بدرقه تاریخ @hadianeha
🔰🔰 ✍ اگر یک تربیتی هستی یا در آستانه شروع یک کار هستی یا تازه می خواهی با الفبای کار تربیتی و آشنا بشی 🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹 🧄سیر تا پیاز🧅 ابزارهای لازم برای کار تربیتی و مربی گری را در کانال به آدرس @morabbiha به دست بیار👌 لیست برخی موضوعات و مینی دوره ها👇 1⃣ روش تربیت کودک 2⃣ ویژگی های مربی 3⃣ روش حلقه داری 4⃣ بحث تشویق و تنبیه 5⃣ مسأله وابستگی عاطفی نوجوانان 6⃣ نامه نگاری تربیتی 7⃣ اردو داری 8⃣ جنگ تربیتی 9⃣ روش تربیت بالغ 🔟 روش تعامل با والدین متربی 1⃣1⃣ روش تولید طرح درس 2⃣1⃣ظرفیت های تربیتی قالب های مختلف تربیتی 📌پ ن: 🔹 صوت و تصویر اسلایدهای برخی دوره های مذکور (فعلا تا شماره4) به اشتراک گذاشته شده و بقیه به مرور به اشتراک گذاشته خواهد شد. ان شاءالله 🔹علاوه بر دوره های فوق، کانال حاوی مطالب ذیل نیز هست👇 📚 تک جلسات 📚 تجربه_ها 📚 متون و طرح درس ها 📚 لینک کانال ها و دوره های محتوایی @hadianeha
پیامبر عزیزمان از بر حذر می دارد و افساد عامل بدون علم را از اصلاح او بیشتر می داند به زبان خودمونی میای ابروش رو درست کنی می زنی چشمش رو کور می کنی 🤦‍♂ این یعنی بیا تو کانال ما ( @morabbiha ) دو کلوم درباره مربی گری یاد بگیر بعد برو پی کار از ما گفتن بود 🤷‍♂ نری خراب کاری کنی بعد بیای بگی حالا چی کار کنم ! 😬 📌پ ن: ۱- دو حدیث مورد اشاره در تصویر آمده ۲- از جلد ۱۰ کتاب الحیاة (که عمده آن اختصاص به احادیث تربیتی دارد) @hadianeha
برای ورود به اومده بود مصاحبه بده قبل مصاحبه برگه اش رو دیدم دل آدم کباب می شد نوشته بود شغل پدر : شهید می گفت بابام به خواب پدر بزرگم اومده گفته محمد صادق رو بفرست بره پیش آیةالله سیستانی درس بخونه @hadianeha
مختصات نحله عرفانی نجف اشرف.mp3
27.25M
🎧 مختصات مکتب فقاهتی عرفانی نجف اشرف 🎙 حضرت استاد، آیت‌الله (در پیش همایش سالک الی الله) به بررسی مختصات اشرف پرداختند 👈🏻در این جلسه ضرورت و در کنار ضرورت دین تبیین شده است ✅ بررسی مختصات مکتبی که نو به نو بزرگانی چون سید علی قاضی و علامه طباطبائی و میرزاجوادآقا ملکی تبریزی و ... تربیت می کند مهم است ✅ شاخصه ها و مختصات این مکتب عبارت اند از: 1️⃣ اجتهاد در احکام و ضرورت آن 2️⃣ اجتهاد در مسائل سلوک و ضرورت آن (رساله الولایه علامه طباطبائی نمونه های خوبی دارد) 3️⃣ اجتهاد در معارف و شناخت حقایق از جمله حقیقت توحید 4️⃣ تعبد و سلوک 5️⃣ توحید ناب 6️⃣ سنت معقول 7️⃣ و ... 🆔 @hadianeha