eitaa logo
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
176 ویدیو
11 فایل
💠 میراث/اندیشکده سبک زندگی اسلامی ~•• در بین هزاران کانال باید ❤ به کانالی داد که ثمره آن تأملات زندگی‌ساز باشد ••~ ✅ مدیر اندیشکده: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌ عباسی‌اصل ⁉️ پرسش درباره‌ی اندیشکده و دوره‌ها: @N_sobhany 🔁 تبادل: @R_Bahreyninejad71
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 مستند 🔻در این مستند سه کشور؛ با تولید بیش 60 درصد از گازهای گل خانگی جهان، به عنوان اولین مصرف کننده نفت و سعودی به عنوان بیشترین مصرف کننده آب‌های زیر زمینی تلویحاً به عنوان مخرب‌ترین کشورها معرفی می‌شوند. 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🔴 درختان در چهارمین جنگل بزرگ جهان( ) که منطقه‌ای میان اندونزی و مالزی ست. 🔻 در 15سال آینده چیزی از آن باقی نخواهد ماند. حال آنکه سود معنوی آن متعلق به جهانیان است. 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 💠دوره‌های مختلف نفوذ بعد از رنسانس: ◀️ : امپریالیسم همان است که از ریشه عَمَرَ به معنی آباد‌کردن است.کشورهای اروپایی به نام آبادکردن به کشورهای مختلف لشکرکشی می‌کردند و افراد و امکانات آن کشور را به صورت برده در اختیار خود میگرفت. 🔴 برای نمونه کشور درقرن 16 که آمریکاکشف شدبه این کشور لشکرکشی کرد. آنها از سیاه‌پوستان آمریکا به عنوان برده برای استخراج و صادرات طلا، پنبه و قهوه به اروپا استفاده کردند. همچنین یکی دیگر ازمستعمرات انگلیس بود ،کشوری پر‌سرمایه،جهان سومی ومملو از برده برای آنها. 💠انگلیسی ها پس ازتسخیرکانال سوئز و مصر به فکر افتادند،اما فتح چین کارآسانی نبودزیرادیواربزرگ چین مهمترین مانع برای فتح بود،لذا با بررسی‌های متعدد یک طرح بسیار زیرکانه اجرا کردند و آن بود. 💠 انگلیسی‌ها درهند وافغانستان خشخاش کشت کردند وبه چین می‌بردند وبه صورت دراختیار آنان قرار می‌دادند. 💠 در سال 1838 تریاک را واردچین کرده و در سال 1865 کل چین را فتح کردند. 💠در این رفت و آمد‌ها مالزی، سنگاپور و... شناسایی شدند و آنها را نیز به تسخیر درآوردند جالب آنکه ورود انگلیس به این کشورها بانام و بود. 📚 خاکریزهای سبک زندگی,صفحه۱۳ 🖋حجت‌الاسلام‌عباسی اصل ______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
♨️ 🔻 در سال 1838 تریاک را وارد چین کرده ودرسال 1865کل را فتح کردند . 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 لَقَدْخَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي‌كَبَدٍ 🔹به‌ راستى‌ كه انسان را در #رنج آفريده ايم (٤ بلد) 🔹 امام علی (ع): کسی که دنیا را بشناسد از رنج‌هایی که به او میرسد اندوهگین نمیشود 🔹 #غررالحكم
🔴 میدان را باز کنیم برای 🔻جوانان ما بسیاری از ‌های بزرگ و مشکل ما را حل کنند و باز کنند. 🔻بیانات دراجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(۹۶/۰۱/۰۱) 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
📚 💎 بررسی زندگانی (ع) 🔹 مهمترین درس از نحوه بندگی حضرت آدم(س) ضرورت تبعیت او از خداوند متعال بود => ذکر و یاد خدا 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💎 💠 بررسی زندگانی آدم (ع) ⚜اگر « علم تاریخ » را مانند سایر علوم به دو دسته نافع و غیرنافع تقسیم کنیم، بخش عمده ای از رشته‌ی تاریخ امروز را اطلاعات غیرنافع به خود اختصاص میدهد. این درحالی است قرآن از آنجایی که خود را کتاب هدایت بشری می نامد ازمنافع علم تاریخ نافع نشده است، و « تاریخ نافع » رابه بشریت هدیه کرده است. قرآن از هزار سال عمرحضرت نوح تنها به چند آیه بسنده کرده است که این چندآیه را باید عصاره تاریخ نافع هزار سال تجربه بشری دانست. 🌀 بررسی ریشه‌ای تاریخ بشریت ما را به سراغ حضرت آدم می‌برد که آيات متعددی در مورد ایشان و جریان هبوط که شاید منشا تمام دستورات دین باشد،ذکرشده است.داستان حضرت آدم را میتوان به ده بخش مطرح نمود: ۱- خلقت جسم وسپس روح حضرت آدم وحوا ۲- ماجرای سجده ی ملائکه برحضرت آدم ۳- ماجرای اعتراض ملائکه ومکالمه ی خداوندوملائکه ۴- ماجرای اثبات برتری آدم وملائکه ۵- مخالفت شیطان باسجده وشیطان شناسی ۶- ورودحضرت آدم به بهشت آزمایشی ومختصات آن ۷- مکالمه ی شیطان وحضرت آدم ۸- میوه ممنوعه وترک اولی حضرت ۹- کیفیت توبه حضرت آدم وحوا ۱۰- ماجرای هبوط حضرت آدم علم طبیعت 🔆 هر کدام از بخشهای فوق در آینده مورد بررسی قرار میگیرد. 🌀 اما در این بخش به آیات « » پرداخته می‌شود. 🌀 بررسی هبوط آدم وحوا و وحی پیام‌های چهارگانه به حضرت آدم بسیار گره‌گشا خواهد بود. آنچه که از بررسی حضرت آدم میتوان به دست آورد و به خصوص تاکید آیات مبنی بر ارتباط مستقیم اعتقادات سالم برزندگی قاعده « » استخراج میشود که براساس آن « اصل تعهد » تدوین وتبیین می شودو در نظام فکری سبک زندگی قرار میگیرد. 🔹 ✍ حجت‌الاسلام عباسی‌اصل_مرداد۹۵ _____ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🔻 اللّهُمَّ رُدَّ کُلَّ غَریبٍ ... 💔خـدایـا ، مـا همه غـریبیم ما را به حسین (ع) برسان ... 🔻 #اللهم_ارزقنا_کربلا 😭 🔺 @ofogh1408
💎 🗂 | 💎 آیه « لَنْ تَنٰالُوا اَلْبِرَّ حَتّٰى تُنْفِقُوا مِمّٰا تُحِبُّونَ وَ مٰا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اَللّٰهَ بِهِ عَلِيمٌ ﴿سوره آل عمران، ۹۲﴾» اصل کلی تعامل را بیان می کند. 💠 برای وصول به این اصل مهم باید دو راهبرد سلبی و ایجاب اتخاذ نمود؛ زیرا که این دو راهبرد به مثابه گاردریل و حفاظ‌های کنار جاده‌ ی دین و صراط مستقیم هستند که از خارج شدن ما و سقوط در پرتگاه ( دلسوزی عمومی و همیشگی ) و (خودبینی عمومی و همیشگی ) محافظت می‌کنند. 💎 راهبرد سلبی (نباید ها): در حوزه نظر ⬅️ و در حوزه عمل ⬅️ فرق این دو در « درونی » و « بیرونی » بودن است؛ به این معنا که اگر انسان به هر میزان در درون خودبین بود به تناسب آن خود خواه می شود. 🔴 قرآن کریم،سه راهکار سلبی برای دفع « خودبینی » انسان ارائه میکند و این سه مساله را ریشه تمام خبائث میداند : 🔸عدم تکبر 🔸عدم طمع 🔸عدم حسد 🔴 اما راهکارهای سلبی قرآن برای عدم « خودخواهی » انسان : 🔸 عدم تحقیر آشکار مثل فخر فروشی و منت گذاشتن 🔸تحقیر نهان مثل غیبت و تمسخر پنهانی 🔸تضییع حق آشکار مانند سرقت 🔸تضییع حق نهان مانند اسراف و اتراف 👇
💠 💎 راهبرد ایجابی (بایدها) : در حوزه نظر ⬅️ در حوزه عمل ⬅️ 🔹 توضیح آنکه : در صورتی که انسان خود را مسافر و رفتنی بماند و از طرفی دیگر خود را تسلیم اراده خدا بداند و این مساله را در جان خود بپذیرد به مقام « فنا » می رسد و این مساله در حوزه نظر خواهد بود. قطعا این فرد هر کار و فعالیتی می کند برای خدا و عاقبت سازی است لذا اعمال او به « بقا و ماندگاری » می رسد. راهکار های رسیدن به فنا: 🔸 خداوند را مالک حقیقی بداند. 🔸 خداوند را حمایت کننده حقیقی بداند. 🔸 خدا را تنها برطرف کننده ضعف های انسان بداند. 💎 راهکارهای رسیدن به بقا: 🔸عفو آشکار مثل بخشش هنگام عصبانیت 🔸عفو نهان مثل طلب عفو کردن برای دیگران در خلوت 🔸تکریم آشکار مانند پاسخ بهتر به کسی که خوبی می کند. 🔸تکریم نهان مانند رسیدگی به احوال فقرا و مظلومان 🔹 👇
💎 🔹غایت اصل تعامل « محبت » است به این معنا که انسان ها همیشه به دنبال جلب محبت دیگران هستند و چه بسا بسیاری از افراد میلیون ها دلار هزینه ظاهر کنند تا بتوانند محبت دیگران را جلب کنند اما طبق اصل تعامل کسب محبت مردم به خصوص عاقلان آنهم به صورت عمیق تنها از طریق سنت های معنوی خواهد بود که نتیجه آن « محبت » است. ↙️ إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا {سوره مریم،۹۶} 🔹برای اصل تعامل می توان کارکردهای زیر را در نظر گرفت: 🔓پالایش درون به عنوان ریشه بداخلاقی ها 🔓تقبیح تحقیر نهان و آشکار 🔓تقبیح تضییع حق نهان و آشکار 🔓نگرش به ایثار به عنوان درمان درد خود بینی و خودخواهی 🔓تاثیر برجسته انفاق در تربیت انسان 🔓پرهیز از هرگونه خودفروشی برای شهرت و محبوبیت 🔓توکل به خدا برای محبوب شدن 🔓تحسین گذشت در روابط اجتماعی 🔓بینش نو به انفاق برای تکریم همنوعان 📒دوره آموزشی سبک آموزان حجت الاسلام حسین عباسی اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
⛔️ 🔍 بخش سوم : انسان‌شناسی غربی (تجربی و حسی) 🔻 در دو پست گذشته مولفه های اومانیست بررسی شد که برای مطالعه بیشتر میتوانید به لینک زیرمراجعه کنید: 🔻eitaa.com/ofogh1408/1174 در یک جمع بندی از این سه مولفه اومانیست می توان گفت : 🔻سه مولفه بالا مبتنی بر اولویت ، بشری و بر خدا و دین است. 🔻هر سه مولفه در با دوران میباشند به گونه‌ای که: 🔻 در مقابل ، 🔻 در مقابل و 🔻 متولد، رشد و نمو پیدا کردند. 🔻تمامی شبهاتی که به آموزه‌های اسلامی در جامعه ایران و خارج از جامعه ایران تولید و منتشر میشود ریشه در این سه مولفه دارند، برای نمونه‌ شبهه‌ «چگونه که‌ قابل‌ دیدن ‌‌نیست را میتوان‌ باور کرد» با‌ رویکرد ساینتیسمی یا « علت بد بودن بی‌حجابی زنان با توجه به علاقه ذاتی آنان به در صورتی که فرد واجبات را هم انجام می‌دهد، آیا حجاب ظلم نیست» با رویکرد لیبرالیسمی، یا «مخالفت با اجباری بودن حجاب در صورتی که اکثریت حجاب را نمیخواهند» با رویکرد سکولاریسمی ،که شناخت درست این سه مولفه کمک شایانی در پاسخ به شبهات دارد. 🔻این سه مولفه به عنوان فرهنگ غرب به تحمیل شده است، که نمونه‌های آن بسیار مشاهده میشود مثل اصرار بر و ملموس(نه عقلی) از احکام الهی به خصوص برای افراد به اصطلاح تحصیل‌کرده در رویکرد ساینتیسمی و یا آنکه می بینیم کلمه « دوست دارم» مجوز بسیاری از کارهای خارج از عرف و غیر عاقلانه می‌شود مانند انواع پوشش‌ها و مصرف مواد مخدر در رویکرد لیبرالیستی و یا تضعیف فرایض امر به معروف و نهی از منکر به علت عدم استقبال اکثریت بارویکرد سکولاریسمی و ... تاثیر این سه‌مولفه بر‌سبک زندگی ما بسیار روشن و عمومی است به این صورت که هر کدام از افراد جامعه اگر در این زمینه به‌بررسی ‌بپردازد‌قطعاً میتواند‌لیستی‌بلند‌بالا‌تهیه نماید. 📒جزوه سقوط انسانیت،صفحه۱۷ ✍🏻 حجت الاسلام حسین عباسی اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🍎 🚿 💠امام صادق(ع) میفرمایند:سنت در آن است که هر پانزده روزیک مرتبه بکشند.اگر کسی بیست ویک روز بگذرد که نوره نکشیده باشد ونوره بکشد، کسی که چهل روز بگذرد که نوره نکشیده باشد او ومسلمان نیست وبرای او هیچ کرامتی نزد خدا نیست. 📚 شیخ صدوق، الخصال، ج‏2، ص 504. 👈نوره نوعی طبیعی است که نوع اصیل وسنتی آن بدلیل وجود دارای خاصیت و میباشد . ⭕️خواص واثرات نوره: 1⃣بالا بردن بدن ازطریق اصلاح خون ازفضولات 2⃣آنتی باکتریال (ضدعفونی کننده ) 3⃣اصلاح خون از سموم 4⃣درمان وپیشگیری از و و 5⃣درمان وپیشگیری از بیماری غدد لنفاوی 6⃣درمان 7⃣پیشگیری ودرمان انواع (سرطان خون، پوست، سینه و... ) _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 📣📣 نویدهای خداوند 🔔 《یا اَیُّها الَّذینَ آمنوا》ای کسانی که ایمان آورده اید، 《اذکُرُوا اللهَ ذِکراً کَثیراً》 خدا را بسیار یاد کنید، 《 وَ سَبِّحوهُ بُکرَهً وَ اَصیلاً》و در هر بامداد و شامگاه، او را به پیراستگی و پاکی بستایید. 🔆 مگر چه شده؟ 《 هُوَالَّذی یُصَلّی عَلَیکُم وَ مَلائِکَتُهُ》 اوست که بر شما درود می فرستد و فرشتگانش نیز. ✅ چرا؟ 《لِیُخرِجَکُم مِنَ الظُّلُماتِ اِلَی النّورِ》 تا شما را از ظلمتها برهاند و به نور و روشنی رهنمون گردد. این قرآن است و این نوید قرآن است. 📚برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلام 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💎 💠 برای ساخت زندگی اسلامی باید به سراغ های معنوی رفت، که منبع انحصاری آن ⬅️ و خصوصا ⬅️ اولیای الهی و رهبران شیطانی است. اما اثبات؛ ◀️ دین اسلام، دین است، یعنی⬅️ تمام دستاوردهای علمی و عملی انبیاء الهی گذشته، در معارف پیامبر آخر الزمان(ص) وجود دارد. بنابر این تمامی آسیبهای امتهای گذشته مانند (ع) و (ع) و (ع) و ... در حال حاضر در امت آخر زمان وجود دارد، ⬅️چرا که در غیر این صورت حکمت خاصی از نقل این اتفاقات تاریخی برای امروز نمی توان یافت. ◀️ تمام تلاش انبیا ارائه طرحی برای الهی بوده و در این راه به ناچار با آسیب اجتماعی تمدن خود به عنوان اصلی ترین مانع درگیر بوده اند و این گونه معارف الهی را متناسب با آن شرایط تعلیم و به صورت خاصی با آن تمدنی مبارزه کردند. ⁉️ آیا آن آسیب ها در جهان کنونی وجود ندارند؟ ⁉️چه راهکاری بهتر از برخورد انبیاء الهی که به صورت تخصصی به این آسیب ها پرداختند، می توان یافت؟ ◼️▪️بنابراین بشر امروز باید به پایش دقیق رخدادهای تاریخی در قرآن، محاورات و مناظرات رهبران الهی و شیطانی بپردازد و با سازی از های معنوی و اصل سازی و ریزی اجتماعی به تخلی زندگی جاهلی و تجلی زندگی اسلامی بپردازد. 🗒جزوه تاریخ سبک زندگی اسلامی، شماره ۱ ،ص۸ ✍ حجت الاسلام عباسی اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🔷 هزار و یک راهکارِ 🔹اسلامی‌ شدن‌ سبکِ‌ زندگی🔹 💠 هر کس‌ بخواهد دعایش مستجاب شود باید کسب خود را حلال کند و حق مردم را بپردازد... 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
ای خوش به حال آنکه ز دستان فاطمه یک #اربعین زیارت "کرب و بلا" گرفت 💔 #بی_کربلایت_جان_میدهم 😭
💎 🗂 | 💫 آیه « يٰا أَيُّهَا اَلْإِنْسٰانُ إِنَّكَ كٰادِحٌ إِلىٰ رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاٰقِيهِ ﴿سوره انشقاق، ۶﴾ » به اصل تکامل اشاره دارد و یکی از بخش های انسان ایمانی را کامل می کند. برای رسیدن به اصل تکامل راهبردها و راهکارهای سلبی و ایجابی در قرآن موجود است که در ادامه مورد بررسی قرار میگیرد. 🔹راهبرد سلبی (نباید ها): در حوزه نظر ⬅️ : عدم گم کردن هدف و غایت و در حوزه عمل ⬅️ : عدم گم کردن راه و مسیر 🔹 همانطور که در توضیح اصل پیشین داده شد، فرق این دو در « درونی » و « بیرونی » بودن است؛ به این معنا که انسان به هر میزان که اغوا شود به تناسب آن راه ضلالت در پیش می گیرد و لذا عدم غوایت سبب عدم ضلالت و در نتیجه هدایت انسان می شود. 🔹 قرآن کریم،سه راهکار سلبی برای رفع « اغوا » ی انسان ارائه میکند : 🔸عدم نگرش غلط به دین : عدم نگاه دین به عنوان مسکن دردهای زندگی و فرار از ترس ها 🔸عدم انسان محوری : عدم محوریت نفع و ضرر های فعلی انسان در مقابل عاقبت محوری 🔸عدم ظن محوری : بنای اعتقادها و باور ها بر مسائل ظنی و احتمالی 💠 اما راهکارهای سلبی قرآن برای عدم « ضلالت » انسان : 🔸 ممنوعیت گزینش در دین : عدم انتخاب بخش از دین و ترک بخش دیگر آن مانند « خمس» 🔸ممنوعیت تخریب نظام احسن : عدم حاکمیت هوی و هوس های فردی و اجتماعی در انتخاب مسیرهای پر خطر برای جامعه بشری مانند «هم جنس گرایی » 🔸ممنوعیت مادی گرایی : عدم مادی گرایی یعنی تنها باور به آنچه در تلسکوپ و میکروسکوپ قابل کشف است و بی اعتمادی به غیر آن 🔸ممنوعیت تقلید گرایی : عدم نهادینه شدن اسطوره های فردی و اجتماعی و مصادره شدن سرمایه مالی و جانی برای رسیدن به آن مانند « آرزو شدن سبک زندگی غربی » 💠 ... _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
ما را به کاروانت کی میرسانی آقا دل بی تو ناشکیباست هرکس که جا بماند بی #کربلا بماند #ابن_السبیل دنیاست 😭😭 💔 #بی‌کربلایت_جان_میدهم...
💎 💠 ضرورت بررسی تاریخ سبک زندگی پیامبران الهی برای طرح ریزی سبک زندگی طراز 💠 قرآن در مسائل مهم زندگی که برای ساخت یک سالم و الهی ضروری هستند به صورت کلی ورود کرده و فارغ از جزئیات و تکنیک های متناسب با زمان و فرهنگ هر تمدن به بیان های استراتژیک پرداخته است. 💠 در زمینه ریزی سبک زندگی بر اساس اولیای الهی و شیوه های مقابله آنان یا آسیب های تمدنی شان، نیز واضح است که قرآن اصول استراتژیک خود را به عنوان ریشه ای آسیب های تمدنی در انبیاء، بیان می کند، که اگر این ریشه ها در هر تمدنی جوانه بزنند، ثمره ی آن متناسب با زمان و مکان و شرایط تمدنی آن قوم به بار می نشیند. ⬅️ بنابراین اگر این ریشه ها به درستی از قرآن، گزارش داده شوند می توان به کمک کارشناسان متخصصی به روشهای موفق برای مقابله فتوا داد . ◀️لذا باید انبیا و اولیای الهی را بر اساس تاریخ سبک زندگی که انبیاء الهی را به ترتیب تاریخی و زمانی خود چینش نموده است بررسی کرد. ⤵️
📜 سبک زندگی ✅ تولید رشته ی بر محوریت این آیه است: 🌾 آنها (انبیاء) کسانی هستند که خداوند هدایتشان کرده؛ پس به هدایت آنان اقتدا کن! (و) بگو: «در برابر این (رسالت و تبلیغ)، پاداشی از شما نمیطلبم ! این چیزی جز یک یادآوری برای جهانیان نیست»🌾 ✅این آیه به به موارد زیر می پردازد: ◀️الف- سنت های معنوی: ◀️ب- دستور به پیامبر برای اعلام مزد رسالت(مودت و محبت به اهل بیت) ◀️ج- وظیفه جهانی نمودن سنت های معنوی الهی و رسالت انبیاء و معصومین ✅بر این اساس فصل های تاریخ سبک زندگی شامل: فصل 1️⃣: «طراحان سبک زندگی»: شامل تاریخ انبیاﺀ به عنوان👈بهترین منبع برای «اصل سازی» زندگی فصل 2️⃣: «معماران سبک زندگی»: شامل تاریخ معصومین (ع) به عنوان👈بهترین منبع برای شناخت و «راهبرد چینی» کلان سبک زندگی اسلامی ✅خلاصه کلام: 👈 برای کشف، تبیین و تدوین های معنوی باید به و به خصوص قرآنی انبیاء مراجعه کرد، چرا که هدف اصلی از نقل این قرآنی، بیان های معنوی و تفهیم آنان به زبان ساده اما مجمل برای بشریت است. ✅در این مجموعه جزوات - که در هر جزوه به یکی از انبیاء یا اولیای الهی پرداخته می شود- سعی بر آن است که از مختصر گویی قرآن در ، طرح های ایجایی و سلبی مبتنی بر سنت های معنوی برای بسط و مقابله با آسیب های تمدنی بهره ببریم و مبتنی بر عملکرد انبیا که زیربنایی برای تولید های سبک زندگی است، های معنوی را برای بشریت، از قرآن کریم استخراج و معرفی کنیم. 💠 ... 👈پست‌های قبل را بخوانید: 📜جزوه تاریخ سبک زندگی، ص۱۰- ۱۲ ✍️حجت الاسلام عباسی اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 تاریخ سبک زندگی 🔹 #تابلو_آموزشی 💠 @ofogh1408
🔻خوشا به حال صبر کنندگان در ایام غیبتش، خوشا به حال پایداران بر دوستى و محبتش 🔸 رسول اکرم (ص) 📔(ینابیع المودة، ج 3، ص 101) #جانا_منتظرت_ميمانم 💔
💎 🗂 | در پست گذشته گفتیم آیه « يٰا أَيُّهَا اَلْإِنْسٰانُ إِنَّكَ كٰادِحٌ إِلىٰ رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاٰقِيهِ ﴿سوره انشقاق، ۶﴾ » به اصل تکامل اشاره دارد و یکی از بخشهای انسان ایمانی را کامل میکند. برای رسیدن به اصل تکامل راهبردها و راهکارهای سلبی و ایجابی در قرآن موجود است که در ادامه راهکارهای ایجابی مورد بررسی قرار میگیرد. 🔹راهبرد ایجابی (بایدها) : در حوزه نظر ⬅️ : مجموعه دستورات دین در حوزه عمل ⬅️ : عمل به مجموعه دستورات دین هر چند به نظر سخت برسد 💎 راهکار های رسیدن به شریعت: 🔸 نگین خلقت : به تعبیر قرآن عالی ترین خلقت الهی انسان می باشد. 🔸 کرامت ذاتی : تنها انسان می تواند همه عالم هستی و مافیها را هدایت و به نفع خود و جامعه مدیریت کند. 🔸 کرامت اکتسابی : انسان می تواند با طریقت و عمل به دستورات دین به جایی برسد که دعا و نفرین او سبب تغییر در عالم هستی شود. 💎 راهکارهای رسیدن به : 🔸تفکر گرایی : تفکر در مخلوقات و قدرت الهی 🔸سنت گرایی : عمل به دستورات رسیده از اهل بیت 🔸عبرت گرایی : درک حکمت های پشت اتفاقات رخ داده 🔸حسنه گرایی : درک تاثیرات کارهای خوب و بد در زندگی دنیایی پس ترک بدی ها و سراغ حسنات رفتن 🔹غایت اصل تکامل « معرفت » است. معرفت همان علم جامع و نور الهی است که خداوند به بندگان صالح خود وعده داده است . این علم و حکمت یک سنت معنوی الهی است که جز از درگاه خداوند جایی دیگر حاصل نمی شود کما اینکه قرآن می فرماید: ↙️ ﴿ ... اِتَّقُوا اَللّٰهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اَللّٰهُ وَ اَللّٰهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ } سوره بقره،۲۸۶ 🔹برای اصل تکامل می توان کارکردهای زیر را در نظر گرفت: 🔓 بازخوانی سنت های معنوی و تاثیر آن بر سعادت بشری 🔓 نگرش یقین محور به جای گمان محور 🔓 نگرش انسانیت محور به جای انسان محور 🔓نگرش کلان به دین 🔓بازخوانی کمال انسانی 🔓احترام به نظام هستی 🔓نگاه عبرت محور به تاریخ و آثار باستانی 📒دوره آموزشی سبک آموزان حجت الاسلام حسین عباسی اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
⛔️ 🔍 🔻در سه پست های گذشته به تشریح سه مولفه اومانیسم که ارتباط مستقیم با انسان ‌شناسی غربی داشت پرداختیم،اما برخلاف ظاهر زیبا و ، باطن این سه مولفه دارای کاکردهای غیرعقلی است که اکنون به نقد آن‌ها می‌پردازیم: 1⃣ : 🔻منابع شناخت حقیقت سه منبع ، و است. که هر کدام وظیفه ای را برای کشف حقیقت به عهده دارند،اما در ساینتیسم این منابع سه گانه‌به‌یک منبع حس آن هم با شاخصه مشاهده وتجربه تقلیل پیدا نموده است. 🔻به عبارت دیگر در درصورتی یک حقیقت کشف می‌شود که آن حقیقت در ابتدا قابل و سپس قابل و بعد از آن قابل باشد تا‌بتوان‌آن را به عنوان‌یک‌حقیقت‌مطرح‌نمود، مانند پدیده نیروی جاذبه که این مراحل را سپری کرده و اکنون به عنوان یک نظریه علمی قابل قبول است، اما نقطه ضعف این منبع، این است که بسیاری از حقایق دیگر در حوزه توانایی منبع حس نیستند، مثلاً منبع حس نمی تواند وجود یا عدم وجود غیب و یا روح را تکذیب یا تصدیق نماید. چرا که حوزه تسلط منبع حس، محدود به مسائل مادی و فیزیکی است. 🔴لذا اعلام به عنوان تنها منبع قابل اعتماد زیر را به دنبال دارد: 🔻۱. به واقعیت محدود به علت انحصار منبع: تحقیر حقیقت به عنوان آنچه که هست و وجود دارد به واقعیت به عنوان آنچه دیده و لمس می شود یکی از تبعات محصور کردن منبع شناخت به حس است. 🔻 ۲. به عقل و تحقیر عقل به علم تجربی و تحقیر علم تجربی ریاضی و زیست: تمدن غرب بعد از اعلام اینکه تنها راه تایید یا تکذیب حقیقت، علم است به این نتیجه رسید که موضوع خیلی از علوم مثل فلسفه نیز با مشاهده و تجربه قابل اندازه گیری یا تصدیق و تکذیب نیست، لذا طی یک اقدام تقلیلی اقدام به تعیین چند علم به عنوان علوم پایه مثل ریاضی نمود و اعلام کرد که سایر علوم برای اینکه بتوانند قابل اعتماد شوند باید از فرمول های علوم پایه استفاده کنند، لذا می‌بینیم که دکارت به عنوان یک فیلسوف تاثیر‌گذار در غرب اعلام می‌کند :« تا چیزی را بصورت ریاضی پیاده نکنم باورم نمی‌شود.» 🔻 ۳. انسان به رفتار شناسی: قطعاً زمانی که ملاک تصدیق و تکذیب یک حقیقت، حس و مشاهده شد، روح انسان به عنوان یک حقیقت غیر مادی و مجرد یا مورد انکار قرار می‌گیرد یا در حالت خوشبینانه به درستی شناخته و تحلیل نمی‌شود و لذا روان شناسی انسانِ بدون روح تبدیل به رفتار شناسی می شود، درست همانطور که حیوان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. جان واتسون بنیانگذار میگوید: «رفتار شناسی انسان یک راه دارد آن هم الگو گیری از رفتار شناسی حیوان است» ✍🏻حجت الاسلام حسین عباسی اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
👤 John Broadus Watson 🔻بنیانگذار میگوید: 🔻 یک راه داردآن هم الگوگیری از رفتارشناسی است‌. 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras