eitaa logo
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
176 ویدیو
11 فایل
💠 میراث/اندیشکده سبک زندگی اسلامی ~•• در بین هزاران کانال باید ❤ به کانالی داد که ثمره آن تأملات زندگی‌ساز باشد ••~ ✅ مدیر اندیشکده: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌ عباسی‌اصل ⁉️ پرسش درباره‌ی اندیشکده و دوره‌ها: @N_sobhany 🔁 تبادل: @R_Bahreyninejad71
مشاهده در ایتا
دانلود
💫اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِي ضَمِنَهُ 🔻سلام ما بر تو اي وعده خدا كه آن وعده را ضمانت كرده 💚 💔 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 💎 " " 🔹 هر حرف یا عملی که از انسان سر میزند٬ چه انجام بشود یا انجام نشود٬ هم بر نظام هستی و هم بر انسان خواهد بود. این اصل مبنایی از آیه قرآنی زیر برداشت میشود که میفرماید: 💠 منْ عَمِلَ صالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ أَسٰاءَ فَعَلَيْهٰا وَ مٰا رَبُّكَ بِظَلاّٰمٍ لِلْعَبِيدِ ﴿آیه ۴۶ سوره فصلت﴾ 💠 ▫️در انسان به هر عملی که دست بزند٬ این عمل او حتی اگه بسیار کم باشد مانند کاشت یا قطع درخت ، در یکی از مقوله های زیر جای میگیرد: ◀️ نظام هستی و یا ◀️ نظام هستی 🔹 مانند که سبب فقر زدایی و کم شدن جرم و. خیانت و تکثیر محبت در جهان میشود . 🔹: مانند « در خلقت» و ایجاد « در دین» که سبب و یا انسانیت و تمدن میشود. 🔸 در حوزه انسان هر را که بارها تکرار کند٬ بعد از مدتی به عادت و ا‌و تبدیل می شود؛ در صورت مداومت بر تکرار آن فعل٬ ملکه وجودی او و در صورت ادامه قسمتی از انسان می شود افعال نیک انسان به می انجامد. و افعال بد به از او منجر می شود. 🔸 انسان اگر یک کار خوبی انجام داد٬ در ادامه انجام کارهای نیک بعدی را پیدا خواهد کرد. این حالت تکرار فعل در انسان را برای او ارمغان می‌آورد که می تواند به فرقان دست پیدا کند. به این معنا که حرف حق را تشخیص دهد و آنرا دنبال گیرد. زمانی هم که افعال نیک بخشی از وجود فرد را میگیرد٬ مستوجب تشویق الهی می شود که خداوند می فرماید: 💠 إنَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمٰنُ وُدًّا ﴿آیه ۹۶مریم﴾ 💠 🔸 در این حالت انسان حرف حق را تشخیص نخواهد داد و در شمار مخاطبان آیه زیر قرار می گیرند: 💠 إنَّ اَلَّذِينَ كَفَرُوا وَ ظَلَمُوا لَمْ يَكُنِ اَللّٰهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَ لا لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقاً ﴿۱۶۸ نسا﴾ 💠 فعل اشتباه و گناهی که مدام انجام شده و به حالت انسانی تبدیل شده است را برای به همراه می آورد. این حالت در صورت تکرار مداوم به منتهی میشود. غایت و سنت معنوی اصل تاثیر٬ سنت است. به این معنا که حضور خداوند در تک تک لحظات و صحنه های زندگی درک میشود. این سنت معنوی٬ زایش ٬ زایش و زایش است. لازم به ذکر است که انتقال مباحث عمیق و گسترده اصول سبک زندگی در قالب پیام های مختصر تنها با هدف آشنایی مخاطبان میباشد و اکتفا به این پیام با توجه به مختصر بودن اصلا توصیه نمیشود. 📝 دوره آموزشی سبک آموزان 🔹 حجت‌الاسلام عباسی اصل __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
✨ نشست های ماهیانه باموضوع👇 🎤 موسیقی ٬ندای طبیعت 🗓چهارشنبه ۲۷تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
⛔️ | 5⃣ 🌐انسان‌شناسی ازمنظر« »ها 1⃣ انسان‌شناسی (عرفانی) رویکردی که راه شناخت انسان و سعادتش را در گرو سیرو عرفانی و دریافت می‌دانند.روش این رویکردمبتنی برارتباط (انسان)با عالم کبیر (جهان خلقت) و دریافت الهام‌های سعادت بخش است. که معمولاً قابلیت تبیین علمی وعقلی راندارد. کانون آن درجهان شرق و مکاتب شرقی مانند و و ... بوده است. هرچند که بعد از دوره مدرن و تمام فعالیت‌ها و بحران معنویت در غرب، مکاتب شهودی شرق مانند راه خود را به غرب باز کردند و آنجا مخاطبینی نیزپیداکرده‌اندولی درغرب بیشتر جنبه سرگرمی آن جذابیت دارد. 2⃣انسان‌شناسی (عقلی) رویکردی که راه شناخت انسان و سعادتش را درگرو و اندیشه فلسفی می‌داند.کانون این نوع انسان‌شناسی بوده است که در حال حاضر دایره نفوذ خود را از دست داده است. 3⃣ انسان‌شناسی (حسی) رویکردی که راه شناخت انسان و سعادتش را در گرو حس و ظاهری می‌دانند و مبتنی برمشاهده ،آزمون، نظریه، فرضیه و تجربه است.کانون آن در بوده لذا به انسان‌شناسی غربی مشهور شده است و بر این باور است که هر چیزی دیدنی،لمس کردنی و قابل تجربه نیست حقیقت ندارد. 4⃣انسان‌شناسی (وحیانی ) این رویکردبااستمداد ازمتون دینی و روش در صدد شناخت انسان برمی‌آید و از برای تکذیب و تصدیق متون دینی و استناد به روش نقلی کمک میگیرد.کانون آن به اعتبار علم جغرافیای فرهنگی یک لوزی وسیع است که راس شمالی آن درکوه‌های آرارات درقفقاز،راس شرقی آن یزددرایران ،راس غربی آن قبرس وراس جنوبی آن دره آسوان درسودان قراردارد وبه استناد تاریخ محل تمام انبیای الهی بوده است. 📚جزوه سقوط انسانیت،صفحه۶ ✍حجت‌السلام حسین عباسی اصل _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🛍 | 4⃣ 🔹 (۲) 🔸 مصرف فراغتی و پرسه زنی بیهوده را میتوان نوعی و در هزینه دانست. 🔻 از رﻳﺸﻪ ﺗﺮﻓﻪ ﺑـﻪ ﻣﻌﻨـﺎی زﻧـﺪگی ﺧـﻮش ﮔﺮﻓﺘـﻪ ﺷـﺪه اﺳـت. ﻣﺘﺮف کسی اﺳﺖ ﻛﻪ در ﻓﺮاخی ﻧﻌﻤﺖ ﺑﻪ ﺳﺮ می برد و از ﻟﺬتﻫﺎی دنیوی و امکانات مصرفی زیاد بهره مند است. 🔻 در ﻛﻨﺎر اﺳﺮاف، اﺷﺎره ﺑﻪ رﻳﺨﺖ و ﭘﺎش و ﻧﺎﺑﻮد ﻛﺮدن ﺳﺮمایه ﻫـﺎی اﻗﺘﺼﺎدی و ﻣﺎﻧﻨﺪ آن دارد. ❔میل به مصرف چگونه و از چه طریق افزایش می باید؟ ( ) 🔸القای تعیین نوع مصرف در رسانه ها 🔸سلیقه سازی در قالب مد و ایجاد نیازهای کاذب 🔸تبلیغات و آگهی های بازرگانی 🔸 خریدهای اینترنتی 🔸ورود و ﻇﻬﻮر ﻛﺎﻻﻫـﺎی ﻣـﺼﺮفی ارزان ﻗﻴﻤـﺖ در ﺣﺠﻢ ﻓﺮاوان (حراج های پی درپی) 🔸 ﺗﺄﺳﻴﺲ ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎی ﺑﺰرگ و زﻧﺠﻴﺮه ای 🔸 ﺑﺮﮔﺰاری ﻧﻤﺎﻳـﺸﮕﺎهﻫـﺎ __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 💠 (1) 🔷 روش‌شناسی اندیشکده در رصد آسیب‌های تمدنی و درمان آنها 🔷 روش شناسی اندیشکده در رصد آسیب -های تمدنی و درمان آنها، در قالب نقشه راه می باشد، بهبود روابط انسانی را باید، برآیند تمام آموز‌ه‌های علمی و عملی و براندازکننده سلامت عقل‌نظری و عقل‌عملی یک تمدن به حساب آورد. 🔹به طور مثال اگر در جامعه‌ای آمار قتل بالا رود، حاکی از عدم وجود روابط انسانی مطلوب است لذا به صراحت می‌توان به داشته‌ها و یافته‌های علمی آن تمدن حتی اگر به بالاترین حد پیشرفت در تکنولوژی رسیده باشند نمره منفی داد وحضور این تمدن را در آینده‌جهانی در هاله‌ای از ابهام دانست. 🔹در نقشه تولیدی اندیشکده سبک زندگی ضمن رصد آسیب‌های تمدنی به : 🔹 آنها در سه مرحله طرح‌ریزی فردی و اجتماعی که منجر به زایش آسیب‌ها شده است 🔹استخراج اصل سبک زندگی که طرح ریزی فوق بر اساس آن می‌باشد. 🔹و درنهایت بررسی تاریخ‌اصل‌سبک‌زندگی (بررسی سیاست‌های کلان ابلیس در قرآن) و زوایای آن‌ اقدام می‌شود.تا اینگونه حیات از ریشه تا میوه به صورت مجموعه ای تصویر شود. 🔹 از سوی‌دیگر برای درمان این آسیب ها نیز باید بر اساس همین روش‌شناسی عمل کرد و در سه مرحله بررسی تاریخ اصل سبک زندگی اسلامی(بررسی سیاست‌های کلان انبیاء ‌الهی در قرآن) و زوایای آن، تبیین اصل سبک زندگی اسلامی که از تاریخ استنباط می شود، شناخت طرح‌ریزی‌های فردی و اجتماعی که منجر به می‌شود و در نهایت تشریح فرصت تمدنی و به تبع آن چشم انداز سبک زندگی به صورت عملیاتی اقدام نمود.(تابلو شماره 2) 🔹 اینگونه علاوه بر اینکه انسان دغدغه‌مند فرهنگی درد و درمان را به صورت ریشه ای می‌شناسد، میتوان به هر کدام از متولیان امر در جایگاه مشخص، برنامه روشن ارائه نمود. 🔹در این جزوه، اولین تابلو از سری تابلوهای « » اندیشکده سبک زندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تا اندیشه‌‌جویان ضمن فراگیری آسیب‌ها و درمان آنها، بتوانند تسلط نسبی در زمینه مهندسی طرح ریزی سبک زندگی غربی و اسلامی بیابند. ✍ حجت‌الاسلام‌ حسین‌عباسی‌اصل 🔹شما می توانید مطالب مربوط به موضوع را روزهای چهارشنبه از همین کانال دنبال کنید. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 🔷 روش‌شناسی اندیشکده در رصد آسیب‌های تمدنی و درمان آنها 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 هزار و یک راهکارِ 🔹اسلامی‌ شدن‌ سبکِ‌ زندگی🔹 💠 وقتی اهداف دور را تکه تکه و ریز کنی، زود به آنها می رسی، ولی وقتی بخواهی قلمبه قلمبه کار کنی، اهداف نزدیک را هم از دست میدهی و محروم میشوی. 💬 💠 @mirras
أَیْنَ الْمُؤَمَّلُ لِإِحْیاءِ الْکِتابِ وَ حُدُودِه...ِ؟ کجاست آن آقایی که آرزویش راداریم ، برای زنده کردن قرآن و حدود آن؟ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
✨ اشارات ⛔️ 🔴 کالاهایی که در داخل به‌قدر کافی تولید میشود،بایستی بصورت یک و شناخته بشود؛ آنچه درداخل تولید میشود،از خارج وارد نشود. 🔻اینکه مانگاه کنیم ببینیم کالای ما، از خوراک گرفته تاپوشاک، تا وسایل منزل،تاکیف وکفش بعضی بانوان تاوسایل مدرسه ودفتروقلم وامثال اینها از بیاید،این مایه‌ است! 🔻انسان احساس شرم میکند؛هم درمقابل احساس شرم میکند، هم مقابل آن کسی که این جنس راازبیرون برای ما میفرستد. 🔻با امکاناتی که در کشور هست، نگذاریم این راه به این شکل ادامه پیدا بکند،واقعاً جلوی واردات به‌معنای واقعی کلمه گرفته بشود. 🔺بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی(۹۶/۰۱/۰۱) _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 با ما همراه شوید: 🔹 🗓 یکشنبه‌ها درکانالِ 👇 اندیشکده سبک زندگی اسلامی 🔹موضوع مبحث: در تمدن اسلامی و غرب 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🔶 ⚔ فصل اول 📝 در ادامه مباحث خاکریزهای به عوامل از دست رفتن قدرت می‌پردازیم. 📋 برای بررسی بهتر این سئوال و رسیدن به جوابی روشن، لازم است که نگاهی عمیق و تاریخی به این تحول شگرف داشته باشیم:در طول تاریخ، بین و غرب جنگ‌های مختلفی صورت گرفته است که در یک تقسیم بندی کلی می‌توان آن را در سه دوره تاریخی تقسیم‌بندی کرد: ⚔دوره اول: جنگ250 سال اولیه حیات پیامبر و معصومین (ع) 🔸اسلام بعد از ظهور به علت مولفه‌هایی ذاتی خود،از همان روز اول به دنبال شدن و تشکیل حکومت جهانی اسلام بود لذا میبینیم که پیامبراسلام در اولین سال‌های تشکیل حکومت خود در مدینه نامه‌هایی را به سمت پادشاهان حکومت‌های مختلف ارسال کرد و آن‌ها را دعوت به دین اسلام نمود.این نامه‌ها نشان‌گر آن بود که اسلام تاب و تحمل ظلم بزرگی به نام «تبلیغ و » را ندارد و قطعاً در آینده نه چندان دور اسلام در وسعت جغرافیایی خود باقی نخواهد ماند. 🔸در دوره‌ای که حکومت پیامبر روز به روز به قدرتش افزوده می‌شد و وسعت جغرافیایی حکومت الله گسترده و بر تمام شبه جزیره عربستان طنین‌انداز می‌شد،غرب با شناختی که از اسلام پیدا کرده بود و همچنین ویژگی‌های ذاتی خودِ غرب مبنی بر بر جهان احساس خطر نمود لذا بعد از پیشروی‌های اسلام و هم مرز شدن دو تمدن با یکدیگر، آغاز جنگ بین دو تمدن امری کاملاً واضح و قریب الوقوع بود. همین امر اتفاق افتاد و اولین جرقه یک سلسله جنگ‌های تاثیرگذار در عرصه نظامی و تاثیر‌گذار‌تر از لحاظ فرهنگی با آتش افروزی غرب خورد. 🔸اولین جنگ، جنگ موته بود که در سال‌های 634 و 635 میلادی مصادف با سال هشت هجری قمری اتفاق افتاد و مسلمانان شکست سختی ‌خورند. 🔸دومین جنگ، جنگ تبوک است که در واقع جنگی صورت نمی‌گیرد. 🔸جنگ‌ بعد جنگی بود که میان هارون‌الرشید و پادشاه بیزانس (روم شرقی) صورت گرفت که در این جنگ هارون‌الرشید پیروز شد و در سال 641 مسلمانان،مصر را به صورت کامل به تصرف خود در‌آورند. 🔸اما ویژگی این جنگ‌ها در این دوره تاریخی؛ این بود که اثرات و وجود نداشت و غرب و اسلام هیچ فعل و انفعالاتی واثری بر یکدیگر نداشته‌اند. 📒 خاکریزهای‌سبک‌زندگی،صفحه ۳ 🖋 حجت‌الاسلام عباسی اصل _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
⛔️ | 6⃣ 🔍 زمینه‌های پیدایش وگسترش انسان‌شناسی غربی(حسی و ) را در یک تقسیم بندی تاریخی – فرهنگی به چهار دوره تقسیم کرده‌اند: 🔻الف: دوران کلاسیک باستان 🔻ب: قرون کلیسا (قرون وسطی) 🔻ج: دوران رنسانس 🔻د: دوران مدرن ریشه شناسی تاریخ پیدایش انسان‌شناسی تجربی نشان می‌دهد بذراین نوع معرفت در دوران بین طبقه روشنفکر ریشه دواند وجوانه زد.لذا دوران کلیسا را دوران ،دوران را دوران تبدیل شدن نظریه به حاکم بر غرب و را دوران آن به سرتاسر جهان دانست. 🔍الف.دوران تاریک و 🕸 در تاریخ اروپای غربی یکی از مهم‌ترین مراحل تاریخی است که حاکمیت آن در غرب از سال ۴۰۰ میلادی تا قرن 12 میلادی است. دراین دوران دین به عنوان یک مکتب کلی برتمام جامعه سیطره یافت و با اقتدار همه حوزه‌های سیاست، اقتصاد،جامعه وفرهنگ را تحت نظارت و کنترل خود داشت و انسان‌شناسی حاکم بر غرب بود . با توجه به این که انسان‌شناسی امروزغرب مطلقاًانسان‌شناسی تجربی ست. ⁉️ این سئوال کلیدی مطرح می‌شود که چه عواملی سبب شد که انسان‌شناسی کلیسا که در قرار گرفته بود، طی یک سریع در دره نیستی قرار گیرد؟ درپست آینده این مساله بررسی خواهدشد. 📚جزوه سقوط انسانیت،صفحه۷ ✍حجت‌السلام حسین عباسی اصل _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
⛔️ مردم چگونه میشود؟ 🔻اگر در جامعه نباشد، خواه از این جهت که رسوم و مقررات و سنن آن اجتماع منشأ بی‌عدالتی‌ها شده باشد و جامعه را منقسم کند به طبقه مرفه و مترف (راحت طلب) و طبقه محروم و بدبخت، و یا از این جهت که عدالت و دادگستری ضعیف باشد و برخی بر جان و مال و آبروی برخی دیگر ستم کنند، اخلاق اجتماعی مردم فاسد می‌گردد. 💬 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🍏 🔹 : محافظ استخوان بهترین ترکیب برای ودرد مفاصل بخصوص زانو درد👇 ⚗ ترکیب : آسیاب چند عدد سنجد (با پوست و هسته ) +۱لیوان شیر +۱قاشق عسل 🔻سایر خواص سنجد👇 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🍏 💢 ✨سنجد ازجمله میوه هایی است که درروایات اسلامی برای آن خواص مختلف درمانی ذکر شده است . ⚜امام صادق (ع) میفرمایند: گوشت سنجد براى گوشت، هسته آن براى استخوان و پوست آن براى پوست مفيد است و در عين حال كليه ها را گرم، معده را ضدعفونى كرده و بازدارنده از بواسير و تسلسل بول است. ساق پا را تقويت و جذام را از بدن ريشه كن مى كند. 📚مكارم الاخلاق، ص ۱۷۶ 💊 خواص سنجد 🔹سنجد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی می‌ باشد. 🔹جوشانده برگ سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان است. 🔹 پودر هسته ی سنجد در درمان التهاب ‌های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می‌ کند. 🔹 ضد تب و درد است. 🔹بادشکن و مقوی قلب است و سردرد را تسکین می ‌دهد. 🔹 پودر هسته آن غضروف ساز بوده و جهت ترمیم مفاصل و کمردرد میتوان آنرا با شیر میل کرد. 🔹 از گل آن برای التیام زخم‌ استفاده می ‌شود. 🔹 کم کالری و مقوی معده است. __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
مگذار مرا دراین هیاهو، آقا تنها و غریب و سربه زانو آقا ای کاش ضمانت دلم را بکنی تکرار قشنگ بچه آهو آقا 🌷 میلاد با سعادت امام رئوف، امام رضا علیه السلام بر شما مبارک🌷 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
موضوع : ✨هر که (ع) دارد (عج) دارد. 🔹بعد از رحلت حضرت رسول اکرم تاریخ پر فراز و نشیب ائمه شیعه و شیعیان ائمه آغاز شد. 🔹یکی از مسائلی که به وضوح در تاریخ اسلام و شیعه به چشم می خورد، عمیق دشمنان اهل بیت و شیعیان آن است . که به گزارش تاریخ بسیاری از این دشمنان از طایفه و بودند که در جهان اسلام به خلافت و پادشاهی رسیدند. 🔹این خلفا در یک امر با هم مشترک بودند وآن هم برنامه ریزی برای نابود سازی ، رهبران و رهروان شیعه بوده است، اما تفاوت آن در های مبارزه بوده است. 🔹 بعد از شهادت امام حسین و معارف شیعه و اقبال عمومی و ظاهری جامعه به ائمه، دشمنان دیگر جرات مقابله نظامی با اهل بیت را به صورت رسمی نداشته فلذا به و خُدعه روی آوردند که شیوه های شهادت ائمه شعیه با زهر به صورت مخفی در این زمان نیز نمونه ای از این سیاست می باشد. 🔷اما یکی از راهبردهای اصلی دشمنان خدعه گر در زمان گسترش معارف شعیه برای شکستن موج محبوبیت و وحدت آمیز اهل بیت که برای آنان بسیار خطرناک بود، ایجاد ها و شعبه ها در تشیع بوده است، که متاسفانه با مطالعه تاریخی این مساله، به فرقه هایی از شیعه می رسیم که به تدریج در زمان یکی از اهل بیت دچار خطا و انحراف در تشخیص می شوند که در همین راستا می توان فرقه های زیر را نام برد. 1⃣ غُلّات ⬅️ از شیعیانی که در زمان علی(ع) دچار کردن در مورد علی (ع) شده و توسط امام، هم خودشان و هم نسل های بعدشان از تشیع طرد شدند. 2⃣کیسانیه ⬅️ فرقه ای که بعد از امام حسین، پسر امام علی (ع) را امام عصر دانسته و امامت امام به بعد را منکر شدند. 3⃣ زیدیه ⬅️فرقه ای که معتقد به امامت پسر امام سجاد(ع) شدند و ایشان را امام حق دانسته و امام محمد باقر به بعد را قبول ننمودند. 4⃣اسماعیلیه ⬅️ فرقه ای که به اسماعیل پسر امام صادق(ع) اعتقاد داشته و ایشان را امام زمان دانسته و امامت، امام موسی بن جعفر به بعد را منکر شدند. 5⃣واقفیه کسانی که به بعد از شهادت امام موسی بن جعفر معتقد شدند و امامت (ع) به بعد را نپذیرفتند. ⚠️جالب آن است که عباسی نیز برای دشمنی با امام رضا، امام را با تحمیل ولیعهدی اعمال داشت که امام این تهدید را تبدیل به نمود و به واسطه شهرت علمی و عملی ایشان و درخشش معارف شیعه در سرتا سر عالم اسلامی شیعه و شیعیان در زمینه های تضمین شد و دیگر فرقه ای از پاره ی تن شیعه جدا نشد. ⛔️آری همه کسانی که به امامت امام رضا(ع) و معارف ایشان اعتقاد دارند، معتقد به انحصار در حضرت (عج) هستند. ⭕️ لذا باید گفت که بزرگ ترین هدیه ی الهی حضرت امام رضا به عاشقانش، اعتقاد به حضرت مهدی (عج) است . ✍ حجت‌الاسلام عباسی اصل __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 هزار و یک راهکارِ 🔹اسلامی‌ شدن‌ سبکِ‌ زندگی🔹 🔴 را کسی که خود بیمار است نمی‌تواند مداوا کند 🔸اگر در بيماری‌هاى جسمى احياناً يک بيمار بتواند بيمار ديگرى را معالجه كند، در مداواهاى روحى و اجتماعى ميسر نيست. بر جامعه‌سازى مقدم است. 🔹على عليه‌السلام فرمود: «به خدا سوگند من شما را به هيچ كارى فرمان ندادم مگر آنكه پيش از آنكه فرمان دهم خودم به كار بستم، و از هيچ چيز شما را منع نكردم مگر آنكه پيش از آنكه شما را منع كنم، خودم از آن دورى كردم». 🔸 همچنين آن حضرت فرمود: «آن كس كه خود را در مقام امام و رهبر مردم قرار مى‌دهد، نخست خود را تعليم دهد، سپس مردم را. معلم و مؤدّب خويشتن، بيش از معلم و مؤدّب ديگران شايسته اكرام و احترام است». 📝 استاد مطهری، مجموعه آثار، ج۲۴، ص۹۷ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 💠 (1) 🔷 این تابلو اولین تابلو با موضوع بهبود روابط انسانی می باشد و پایه تحلیلی این موضوع از آیه 20 سوره الحدید استخراج شده است. اِعْلَمُوا أَنَّمَا اَلْحَيٰاةُ اَلدُّنْيٰا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفٰاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكٰاثُرٌ فِي اَلْأَمْوٰالِ وَ اَلْأَوْلاٰدِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ اَلْكُفّٰارَ نَبٰاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرٰاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطٰاماً وَ فِي اَلْآخِرَةِ عَذٰابٌ شَدِيدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اَللّٰهِ وَ رِضْوٰانٌ وَ مَا اَلْحَيٰاةُ اَلدُّنْيٰا إِلاّٰ مَتٰاعُ اَلْغُرُورِ ﴿۲۰ الحدید﴾ 🔹در این آیه خداوند به شاخصه های دنیای مذموم می پردازد. قرآن دنیا و مافیها را آیات الهی، رشد دهنده، آموزنده تلقی می‌کند و دنیا‌خواهی را مطلوب معرفی می‌کند. 🔹 اما در آیه مذکور پنج شاخصه را به عنوان کننده و تبدیل آن به ، معرفی می کند. اما آن پنج مورد به ترتیب لعب و لهو و تزیین و تفاخر و تکاثر می باشد. 🔹به تلقی اندیشکده‌ سبک زندگی اسلامی تمام آسیب‌‌های اجتماعی در این پنج مورد کلاسه‌بندی می‌شود و با یک حرکت جهت‌مند و روش‌مند و مبتنی بر قرآن، قابل ریشه‌شناسی و درمان است 🔹در این تابلو بررسی در تابلو بهبود روابط انسانی، را در سه سطح فردی ، خانوادگی و اجتماعی به ترتیب با سه عنوان ، و کدگزاری شده‌اند،که ضرب‌وجرح، تجاوزبه‌عنف و سرقت از مصادیق تجاوز درسطح اجتماعی، طلاق، سقط جنین و تحویل والدین به سرای سالمندان و تحویل کودکان به مهدکودک‌ها از مصادیق آسیب‌ها درسطح‌خانوادگی واستفاده از مواد مخدر، استرس‌ ها ، و داشتن حیوان‌ خانگی از آسیب‌های سطح‌فردی بیان شده است. 🔹 به معنای تضیع حق دارای دو بُعدظاهری و بُعدباطنی می‌باشد. به‌طورمثال « اختلاف طبقاتی» در ظاهر امر تجاوز از طریق دست درازی به منافع عمومی است، اما در باطن خود یک نوع تحقیر انسانی را مهندسی می کند. 🔹 مخفف «فرار ازمسئولیت» است. 🔹 ثمره «عدم قدرت ارتباط موثر» باسایرین است.این بیماری مزمن امروزی از طریق سه رذیله اخلاقی: 🔹 ناظر به گذشته 🔹 ناظر به حال و 🔹 ناظربه‌آینده در انسان ریشه میدواند 🔷 درطبقه‌ی طرح‌ریزی سبک زندگی 🔹طراحی 🔹 و تربیت سبب زایش آسیب‌ها معرفی شده‌اند. چرا که در سیستم‌اقتصادی همه اجزا اجتماعی‌ابزاری برای درآمد و پول درآوری جامعه می‌شود،که در این زمینه دانشگاه‌ها،بانک‌ها و ...به دنبال درآمد بالاتر هستند و گزاره‌ای به نام تبلیغات با تمام امکانات و پیشرفت‌هایش تبدیل به یک ابزار برای و خالی کردن جیب مردم شده است. 🔹از سوی دیگر این سیستم‌اقتصادی منجر به تربیت انسان اقتصادی می‌شود، انسانی که در یک زنجیره معیوب « تلاش توان‌فرسا برای کسب و خرج آن برای نیازهای ایجاد شده توسط جامعه» قرارگرفته است و راه نجاتی ندارد. ✍ حجت‌الاسلام‌ حسین‌عباسی‌اصل 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 براساس آیه ۲۰ سوره‌ حدید ، قرآن دنیا و مافیها را آیات الهی، رشد دهنده، و آموزنده تلقی می‌کند و دنیا‌خواهی را مطلوب معرفی می‌کند. اما پنج شاخصه را به عنوان دنیاخواهی ممدوح و تبدیل آن به دنیا‌زدگی مذموم، معرفی میکند که به ترتیب و ، ، ، میباشد. 📊 🔹 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras