eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
469 ویدیو
176 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
درباره توئیت آقای رسول جعفریان بعد از رحلت حضرت آیت الله مصباح یزدی، آقای جعفریان در حساب کاربری خود در توئیتر مطلب ذیل را منتشر کرد: (آیت الله مصباح که حق استادی بر بنده داشت به رحمت خدا رفت. از چهل و چند سالگی دغدغه اش شریعتی و بعدها سروش بود.شگفت آنکه خودش فیلسوف بود یعنی به تفسیری از دین باور داشت که بسیاری از علمای اسلامی آنرا انحراف از نوع بدخیم آن میدانستند و دغدغه آنرا داشتند.چه راه حلی وجود دارد؟) ⭕ مطلب فوق از کسی صادر شده است که در زمینه تاریخ معاصر قلم زده است. ایکاش ایشان قبل از نوشتن این توئیت، قدری تامل و دقت نظر داشتند تا متهم به خروج از جاده انصاف و تقوا نشوند. ⭕⭕ برای آنکه درباره آنچه آیت الله مصباح با آن مبارزه میکرد و نیز درباره ارتباط مشرب فلسفی او با سخنان و آثارش قضاوت کنیم باید نکات ذیل را در نظر بگیریم. 🔷 یکم. مبارزه با یک یاچند فرد با مبارزه با یک یا چند جریان فرق دارد. در مبارزه بافرد انگیزه های انتقام جویی یا حسادت یا تحقیر و... وجود دارد. لکن در مبارزه با جریان التقاطی و انحرافی، مبارزه کننده باید دوراندیشی، همت بلند،وسعت نظر و از همه مهمتر رفعت علمی و هوش وافر داشته باشد. در اوایل انقلاب مناظرات ایشان به نمایندگی از حوزه علمیه که یک تنه به مصاف با جریانات مختلف التقاطی و انحرافی میرفتند، از صداوسیما پخش شد. مناظره با فدائیان خلق،مجاهدین خلق(منافقین) جنبش حبیب الله پیمان، حزب توده و... مبارزه با جریان است نه فرد. همچنین مبارزه و مناظره علمی ایشان در سالهای 76تا84 با جریانی که در دهها نشریه زنجیره ای، صریحا دین را افیون ملتها معرفی میکرد و قیام سیدالشهدا را جنگی قبیلگی میان بنی امیه و بنی هاشم معرفی میکرد و وحی را تجربه ای خطاپذیر از پیامبر مکرم اسلام معرفی میکرد و عصمت انبیا و اهل بیت و نیز احکام قطعی اسلام را زیر سوال میبرد، مبارزه با جریان است نه شخص. جفای بزرگی در حق استاد بزرگ حوزه علمیه آیت الله مصباح است که گفته شود دغدغه او دکتر شریعتی و سروش بود ( اگرچه بین شریعتی و سروش فرق بسیاری است) او که شهر به شهر، دانشگاه به دانشگاه، حوزه به حوزه میرفت و باجوانان و فرهیختگان، ساعتها گفتگوی علمی صمیمانه داشت. آنچه علامه مصباح پیگیری میکرد،تبیین اصول عقایدی اسلام و تولید و بسط علم دینی و علوم انسانی اسلامی و بالطبع تبیین انحرافات عمیق جریان التقاط و انحراف و دین ستیز و غربگرا بود. آنهم در شرایطی که تفکر مارکسیسم در دانشگاههای قبل انقلاب و بدو آن و تفکر لیبرال دموکراسی در دوره به اصطلاح اصلاحات در دانشگاهها جولان میداد. به حق میتوان گفت اگر نبود فعالیتهای علمی مجاهدانه شهید مطهری و علامه طباطبایی و آیت الله مصباح،امروز دانشگاههای ایران به مرکز جذب و توسعه جریانات دین ستیز یا التقاطی و انحرافی مبدل شده بود. 👈  خواندن بیشتر 👉 @HOWZAVIAN
🔴شهدای هواپیمای اوکراینی رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوزده دی مسافران را «شهید» نامیدند. برخی نیز این تعبیر را از دیدگاه جاهلانه یا مغرضانه خود مورد تعریض و کنایه قرار دادند. این قلم معتقد است با اندکی دقت نظر به راحتی میتوان دریافت که اطلاق عنوان به این مسافران نه فقط دور از ذهن نیست بلکه به درستی و با نگاه فقیهانه و دقیق انتخاب شده و جایی برای تشکیک در بکار بردن لفظ «شهید» برای این مسافران وجود ندارد. 🔸در روایت داریم که « اذا جاء الموت طالب العلم و هو علی هذه الحال مات شهیدا» . از آنجا که اکثر قریب به اتفاق افراد حاضر در آن هواپیما، برای کسب علم در حال سفر بودند،به صراحت و به سادگی این روایت شامل این مورد میشود و حکم به شهادت این افراد دور از ذهن نمیباشد. 🔸مناط موجود در مسأله در ما نحن فیه جاری‌ست. چرا که در شرایط جنگی، با شهادت حاج قاسم طبل اعلان جنگ توسط آمریکاییها به صدا درآمد و این به معنای شروع جنگ بود؛ نظام اسلامی موظف به اقدامی پیشگیرانه و بازدارنده برای عدم تکرار این اتفاق و کشته نشدن تعداد بیشتری از نفوس محترمه بود. در چنین احتمال اصابت موشک به مناطق حساس تهران که موجب تلفات بیشتر بود بسیار بالا پیش بینی می‌شد. حفظ این نظام (که موجب جلوگیری از تلفات سنگین تر هست) گاهی در جبهه جنگ است و گاهی در غیر آن. اینگونه نیست که شهادت در راه حفظ نظام فقط با کشته شدن به دست معنا داشته باشد. این به معنای توجیه و تطهیر این و نیست بلکه با و جنگهای نیابتی و استفاده از سیستم‌های هک و... به نظر نباید حفظ نظام را صرفا در منطقه جنگی و کشته شدن به صورت و توسط دشمن تصور کرد. 🔹البته در این مساله چه بسا بتوان گفت در میان بوده و سبب اصلیِ این اتفاق همان شرایط جنگی موجود در آن برهه بوده باشد. آمریکا با اعلان جنگ و شیطنتهای بی دریغش در منطقه این فضا را به وجود آورده بود که در آن لحظه آن شخصِ مباشر، اشتباها آن هواپیما را یک جسم خطرناک تشخیص داد. @bahaneee @HOWZAVIAN
📙 کتاب «عمویم سلیمانی» به زبان اسپانیایی در کشور کلمبیا منتشر شد..‌ این کتاب در کمتر از دو هفته به سومین چاپ در منطقه آمریکای لاتین رسیده است. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴 قصه‌ی‌خون برای اولین بار در مسجد گوهرشاد قدم می‌زنم، مسجدی که از آغاز، فلسفه‌ی وجودی تاحال و هوای کنونی‌اش همه بوی معنویت می‌دهد و نور، همه تجلی عزت است و انسانیت‌. نزدیک صدسال پیش اینجا، جماعتی از مردها و زنها به‌ جرم پایمردی پای دین‌ و به جرم چیزی که این روزها، سرش کشمکش است، به گلوله بسته شده‌اند و در خون تپیده اند. آری! اینجا پر از خون شده وجماعتی به خون غلطیده اند تا امروز امثال مسیح، خانه‌های میلیارد دلاری در آمریکا بگیرند و برای دختران من و شما، نه مشق بی‌حجابی که مشق بی‌حیایی کنند و برای مردانمان مشق بی‌غیرتی. راستی جواب آن خون‌ها، جواب دخترکان یتیم‌شده‌ی مادران روبند زده وبه همان جرم، کشته شده را چه خواهیم داد؟ کاش حجاب فقط چادر پوشیدن بود شاید این‌طور گرگها برایش نقشه دریدن نمی کشیدند... اما حجاب، تنها گلبرگی ازگل چهل‌برگ عفاف است از عفت در نگاه و وقار و سخن و راه رفتن. و این یعنی از چادر به سرها هم سوال می‌شود‌‌. و امان از خون‌هایی که بر زمین به ناحق ریخته شده و زیر دست و پای بی‌حجابی ما، لگدمال می‌شود. و امان از یوم نبأ عظیم. ✍ باران نجاتی @HOWZAVIAN
💠 مادری به تازگی با یکی از اقوام که تازه مادر شده صحبت می‌کردم. کارمند اداره‌ دولتی بود و عاشق شغلش. چند ماه مرخصی زایمانش رو به اتمام بود و کم‌کم می‌خواست به کار برگردد. از او پرسیدم: «حالا خداوکیلی کار بیرون بهتره یا خونه‌؟» یقین داشتم محکم می‌گوید کار بیرون اما در کمال ناباوری گفت: «حتما کار خونه» با تعجب پرسیدم: «جدی میگی؟» گفت: «معلومه. کار خونه خیلی آرامش‌بخشه. خسته میشم ولی لذت می‌برم.» گفتم: «مثلا چیش لذت‌بخشه؟» جواب داد: «همین که با حوصله می‌‌پزم و همسرم با اشتیاق میخوره. همین که با علاقه بیشتری خونه رو تمیز می‌کنم و همسرم کیف میکنه. همین که وقت بیشتری واسه همسرم میذارم و محبت بینمون بیشتر شده. همه اینها حالم رو خوب میکنه و سر کیفم میاره.» زیر لب گفتم: «بیخود نیست میگن جهاد زن خوب شوهرداری کردنه.» پرسید: «چیزی گفتی؟» دستپاچه جواب دادم: «نه ... هیچ چی ... ایشالا قدم نورسیده مبارک باشه!» ✍ علی بهاری @HOWZAVIAN
📕 کتاب را بخوانیم(۱) ✍️ استاد سیدمهدی شجاعی 🔻فاطمه جان بیا! بیا که سخت در اشتیاق دیدار تو می سوزم، بیا، بیا که دنیا جای تو نیست و بهشتِ بی‌تو، بهشت نیست. 🔻راستی! به اسماء بگو: آن کافور که از بهشت برایم آمده بود و ثلث آن را خود به هنگام وفات خویش به کار گرفتم و دوثلث دیگر آن را برای تو و علی گذاشتم، بیاورد. 🔻به آن کافور بهشتی حنوط کن دخترم که ولادت تو بهشتی است و وفات تو نیز بهشتی است. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️یک‌ بی‌طرف نسبی؟! 🔸مروری بر گفتگوی سیدیاسرتقوی با فرید مدرسی @saraeer پ.ن: کانال «نویسندگان حوزوی» بر این باور است که روزنامه‌نگاری حوزوی به شدت از سوی حوزه انقلابی و حوزه سنتی جدی گرفته نشده است. این گونه گفت‌و‌گوها را مبارک می‌دانیم؛ چرا که آن کاستی‌ها را برملا می‌کند. @HOWZAVIAN
⚡️آشپز‌زاده‌‌ای در برابر مفت‌خواران ايران «در ميان همه رجال اخير مشرق زمين و زمامداران و بزرگان ايران كه نامشان در تاريخ جديد ثبت است، ميرزا تقی خان امير نظام بی همتاست. ديوجانس یونانی در روز روشن در پی او می گشت. به حقيقت سزاوار است كه به عنوان اشرف مخلوقات به شمار آيد. بزرگوار مردی بود. اگر ميرزا تقی خان مي‌‌ماند و انديشه‌‌های خود را به انجام می رساند، بدون ترديد در زمره كسانی شمرده می شد كه به باور برخی از سوی خدا، به رسالت تاريخی برگزيده شده‌اند!» این جملات رابرت واتسون، نويسنده مشهور انگليسی است درباره شخصیت والاامیر و صدراعظمی که بزرگ زاده و آقا زاده نبود، بلکه آشپززاده ای بود از روستای هزاوه ی فراهان. درست در يکصد و هفتاد سال پیش، ميرزا تقی خان فراهانی ملقب به امير کبير، در ۲۰ ديماه به نیشتر خیانت و حماقت خواص و تیغ استبداد و نخوت قجری، به شهادت رسید. شهادتی که رگ حیات و عزت ایران را تا سال های سال قطع کرده و کمر ایران را شکست. اما شگفت آور این است، آشپز‌زاده باشی و امير شوی؟ عجيب است؛ اما شدنی، چرا که ميرزا تقی خواست و شد. پسر مشهدی قربان هزاوه‌ای فراهانی بود؛ آشپز مخصوص ميرزا عيسی معروف به قائم مقام فراهانی. زمانه، زمانه رشد و پيشرفت سریع جهان بود. درست همزمان با به ثمر رسيدن جهش علمی فكری غرب و هم دوران با بزرگانی چون نيچه، اديسون، ولتر، روسو، ماركس، هگل، كانت و البته بيسمارك. نخست کارگر آشپزخانه صدر اعظم قاجار بود. سينی غذا براي فرزندان قائم مقام می برد. گاهی می شد که آقازادگان صدر اعظم در کلاس درس بودند، می ايستاد تا درس تمام شود، آنگاه غذا را در برابرشان می گذاشت. آن روز قائم مقام فرزندانش را می آزمود،‌ هرچه پرسيد، آقازاده‌ها در ماندند و ميرزا تقی پاسخ داد. قائم مقام آنجا بود که فهميد فرزند آشپز باشیِ خانه‌اش، چه گوهر گرانمايه‌ای است. و چنين گفت: «حقيقت من به كربلايی قربان حسد بردم و بر پسرش [ميرزا تقی] مي‌ترسم. اين پسر خيلی ترقيات دارد و قوانين بزرگ به روزگار می گذارد.» تصورش را بکنيد، فرزند آشپزباشی خانه صدر اعظم قاجار لياقتی داشت که هيچ بزرگ‌زاده و شاهزاده و دربارزاده و حرم پرورده و آقازاده‌ای به گرد پای او هم نمی رسد. پا برهنه رنج ديده‌ای که نه در پر قو خوابيده و نه آنکه چشمه بيت المال در جيب پدرش مي‌جوشد، اما به اندازه يک فوج آقازاده می فهمد. 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ حسن طاهری @HOWZAVIAN
▫️شعور شیعی ما را عواطف مدیریت نمی کند. ما به خاطر خدا و به خاطر اسلام برخاسته ایم. چشمان ما باز است. داریم می بینیم که آرایش دشمنیهای طاغوت و دشمنان بشریت نسبت به این انقلاب و سرداران آن چگونه بوده است و اکنون چگونه گشته است. داریم می شنویم که چه ایده ها و طرحهایی برای تعالی جامعۀ بشری و ایران اسلامی مطرح شده است و اکنون مطرح می شود. داریم می سنجیم که کدام طرحها از دل توحید برخاسته است، به وضوح قرآنی و جامع نگر است، در حال و هوای شرافتهای انسانی است، از روی آگاهی و اشراف چند بعدی است، دلیرانه و عاقلانه است و متکی به تجربیات یکی دو قرن اخیر است. اگر از بازیهای آکادمیک و هیجانات سیاسی و تعصبهای باندی فاصله بگیریم، خیلی مخفی نیست که ثمرات نگاههای طوائف مختلف و صاحبان ایده های وطنی و بیرون از ایران اسلامی چه شده است. داریم می بینیم که چطور صاحبان ایده چون برگ پاییز به پای طاغوت می ریزند و با سبعیّت آنها لگدمال می شوند یا در طرح طاغوت می افتند و با صد صدا دُم طاغوت را گرفته اند و گویا مست «نخوتهای نخبگی» گمان می برند که به وصلت بزرگان(؟) در آمده اند. 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍ محمدرضا فلاح @HOWZAVIAN
📣 جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع)» برگزار می‌شود 🔸«همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص)» با همکاری «گروه نویسندگان حوزوی» در نظر دارد، جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای این همایش را برگزار کند؛ از این رو نخبگان عرصه ادبیات و نویسندگان رسانه‌ای می‌توانند، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. 🔸دبیرخانه جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) در سه بخش «شعر»، «نثر ادبی» و «نگارش رسانه‌ای» آماده دریافت آثار است. ✔️شعر در قالب: کلاسیک و نو ✔️نثر ادبی در قالب‌: دلنوشته و مینیمال ✔️نثر رسانه‌ای در قالب: یادداشت و گزارش 🔗اخبار تکمیلی به زودی در «کانال نویسندگان حوزوی» منتشر می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔶 همزمان با آغاز سال جدید میلادی دومین شماره مجله کودکانه و اسپانیایی گام اول طی روزهای آینده منتشر می شود... www.revistaprimerpaso.com @HOWZAVIAN
📣 فراخوان جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) منتشر شد ✔️شعر در قالب: کلاسیک و نو ✔️نثر ادبی در قالب‌: دلنوشته و مینیمال ✔️نثر رسانه‌ای در قالب: یادداشت و گزارش 📌از برترین آثار در دو بخش جایزه ویژه و حق التألیف تقدیر می‌شود. 🔗 زمان ارسال آثار: از بهمن99 تا 30 بهمن 99 🔗ارسال به دبیرخانه گروه نویسندگان حوزوی به نشانی @rahil1357 در شبکه پیام رسان ایتا 🔗برای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال نویسندگان حوزوی به نشانی https://eitaa.com/howzavian مراجعه فرمایید.
💠 آیت الله مرعشی نجفی(ره): «من خیلی بارم سبک است و هیچ نگرانی ندارم؛ تنها یک چیز مرا زجر می‌دهد و آن این است که می‌ترسم در ایّام زندگی‌ام نوشته یا صحبت‌های من در هر موردی باعث شده باشد که حقی ناحق شود یا در همسایگی ما گرسنه‌ای بوده باشد و ما غذای سیر خورده باشیم که والله و بالله و تالله اگر چنین چیزی بوده، من آگاهی نداشته‌ام. شما هم بارتان را سبک کنید و از تجمّل‌پرستی و خانه‌ی بزرگ و ... بپرهیزید که همه چیز ظرف چند دقیقه نابود می‌شود.» 🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی @HOWZAVIAN
📚بازی آغاز شده 🔅 روش های شناخت و تحلیل بازی های کامپیوتری ✍ محمد حسن یادگاری 📖 در جهان اکنون ما بازی های کامپیوتری به یک نیروی مهم فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده اند و به صورت گسترده ای در مجامع علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته اند. کتاب حاضر با توجه به سه حوزه تشکیل دهنده هر چرخه رسانه ای - یعنی «متن پیام»، «مخاطب» و «سازمان صنعت رسانه»- به ارائه روش های تحقیق متناسب با این چرخه در حوزه مطالعات بازی میپردازد. https://sooremehr.ir/book/4035 ناشر : سوره مهر - سال نشر : 1399 انجمن سواد رسانه طلاب @HOWZAVIAN
🔴 کرامت‌ بزرگ آیت الله مصباح 🔻‌ اين روزها عده‌ای از دوستان آيت‌الله مصباح، در رسانه ملی به نقل پاره‌ای از کرامت‌های آيت‌الله مصباح پرداختند که آری ايشان از زمان مرگ خود و وضعيت بعد از مرگشان مطلع بوده‌اند و همچنين بعد از مرگ چشمان خود را برای غسال‌شان باز کرده‌‌اند. 🔹بنده به آن دوست پاک‌نیت عرض مي‌کنم اينها که چيزي نيست؛ چنين مسائلی درباره بسياری از افراد عادی هم فراوان نقل و تجربه شده است. 🔹کرامت بزرگ آيت‌الله مصباح اين بود که آنچه ديگران در آيينه نمی ‌ديدند، در خشت خام مي‌ديد. ايشان پيش از انقلاب، انحطاط انديشه‌اي و عملي‌ برخی از انقلابيون بزرگ را پيش‌بينی کرد. (انقلابيونی که حتي خودشان را پدرخوانده انقلاب مي‌دانستند و حتی ابراز میکردند آنها بودند که امام را براي تسريع در پيشبرد اهدافشان، جلو انداختند؛ به اين دليل که سيد بود و مقبوليت مردمي داشت!) 🔹کرامت بزرگ آيت‌الله مصباح اين است که از اوايل دهه شصت، بی اعتقادی پاره‌اي از مدعيان روشنفکري غربزده و نفوذيان انگليسي به اسلام و انقلاب را که حتي در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نفوذ کرده بودند! و در رسانه‌های جمهوری اسلامی به تفسير مثنوی و نهج البلاغه مي‌پرداختند!، ابراز کرد و تقابل آنها با تفکر اسلامی و قرآنی و انقلابی را دست کم ده سال جلوتر از دیگر افراد تیزبین آفتابي کرد. 🔹کرامت آيت‌الله مصباح اين نيست که بعد از مرگ، براي غسّال چشمان خود را باز کند؛ چشمان او هميشه باز و بينا و بصير بود؛ او شصت سال است که به دنبال بازکردن چشمان ديگران بر روي حقايق اسلام و فرهنگ اهل بيت بوده است و در اين جهاد بزرگ، عمارگونه هزاران چشم را بينا کرده است؛ فتنه‌های عمیق را آشکار کرده است؛ غبارهای غلیظ را کنار زده است و عمارگونه جان و آبرو و هستي خود را فداي انقلاب و ولايت کرده است. اینهاست کرامات عمار انقلاب. ✍شریفی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی @HOWZAVIAN
💐با سلام خدمت اعضای محترم نویسندگان حوزوی 🔹این کانال همواره به دنبال شناسایی زمینه‌های رشد نویسندگی در حوزه علمیه است، از حضور سه دسته باید در این کانال قدردانی ویژه کنم، اول: مخاطبان غیرحوزوی که نوشته حوزویان را دنبال می‌کنند، دوم: نویسندگان حرفه‌ای حوزه که تحمل خود را از برخی نوشته‌ها بالا می‌برند، سوم: طلاب نوقلم که اراده آهنین برای شروع دارند؛ بی‌تردید کنار آمدن این سه طیف در چنین کانالی، سبب رشد و تعالی مجموعه جامعه دینی خواهد شد، ویژگی ها و معایب عرصه نوشتن دینی و انقلابی خود را نشان می دهد. ✔️ بر خود فرض می‌دانم زبان قدردانی برای حضور یکایک عزیزان در این محفل بگشایم به این سبب که برای جریان یافتن نوشتن و نویسندگی در حوزه صبور هستند؛ حرکتی که نیازمند همکاری همگان است. 📌 و اما جشنواره حضرت ابوطالب علیه السلام که مخاطبش همه اعضای محترم هستند؛ فرصتی است برای نوشتن شما. بی شک همه مخاطبان به ویژه پژوهشگران مجال مناسبی برای تدوین مقالات علمی ندارند، خدا را شاکریم فرصتی مهیا شده تا بهانه ننوشتن😊 برای همایش‌ها گرفته شود، می‌توانیم در فرم‌های متنوع و با تعداد کلمات محدود بنویسیم؛ و در رقابت این چنینی، قلم خود را محک بزنیم. ✍️ قوانین کلیدی برای نگارش اثر در جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب(ع) موضوع: درباره ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اکرم(ص) و پدر گرامی امیر مؤمنان(ع) دست به قلم شوید. توجه داشته باشید که قرار نیست در قالب‌های پیشنهادی به همه زوایای شخصیتی پرداخته شود، نویسنده و و تبلیغی، امتیاز اصلی نوشته‌هاست. به ترتیب👇 نام کامل نویسنده: تحصیلات: شماره تلفن: شماره حساب و کارت بانک ملی: شهر: تیتر اثر: متن اثر: .... و درج کلمه: «پایان» .............‌‌‌‌....................................... حداکثر کلمات در متن اصلی(بدون مشخصات نویسنده)👇 مینیمال: 60 کلمه نثر ادبی: 500 کلمه یادداشت: 800 کلمه گزارش کتاب: 1000 کلمه گزارش تحلیلی تاریخی: 1200 کلمه تا سی ام بهمن فرصت ارسال دارید. 🗞ارسال در قالب فایل ورد اندازه قلم ۱۴ فونت B Mitra سپاس💐 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📕 کتاب را بخوانیم(2) ✍️ استاد سیدمهدی شجاعی 🔻آیا هیچکس توانسته است غم فاطمه(س) را در سوگ پدر به تصویر بکشد جز ناله‌های بیت الاحزان فاطمه؟ 🔻در اندوه جگر سوز علی(ع) در مواجهه با فاطمه‌ی میان در و دیوار و گاه شستن صورت نیلی و بازوی کبود فاطمه (س) هیچ هنرمند عارفی توانسته است بسراید آنچنان که از عمق رنج آدمی در چروک‌های پیشانی علی(ع) خبر دهد و وسعت غم‌های خلقت را در پهنای اشک علی(ع) بشناسد و بشناساند جز با اشک پنهانی علی(ع)؟ @HOWZAVIAN
🔅 مصباح دوستان بعد از چند سالی شلوغ کاری توی‌دورانِ تحصیلی راهنمایی و دبیرستان ، فصل جدید دانشجویی برایم شروع شد.سال ۸۹بود. اوایل دانشگاه هم همان شلوغ بازی ها ادامه داشت.فکر کنم آخرین شلوغ کاری هم یک برف بازی حسابی توی دانشگاه بود. کم کم شلوغ بازی ها، جای خودش را به گروه مطالعاتی و حلقه مباحثاتی داد. امین، از رفقای ارشد جامعه شناسی که از کارشناسی شیمی تغییر رشته داده بود، هم بحث خوبی بود...صبور، آرام،با سواد... بحث ها هم حول‌محور علوم انسانی‌بود؛ مثل ژاپن اسلامی، جنبش‌نرم افزاری، علوم انسانی اسلامی و.... غیر از امین رحمانی، حجت صیادی، رسول جوهری و دیگرانی هم بودند که مباحث جدید و جدی را مطرح می کردند. کم کم شوخی ها و خنده های سر کلاس، تبدیل شده بود به مباحث جدی تر که نشان از تفاوت عمیق نگاه ها بود... فصل‌ تضادها و تنافی ها،شروع شده بود.خاتمیت و جامعیت دین با آنچه که برخی از اساتید‌به عنوان«دین هم صدایی بین‌صداهاست» در تضاد علنی بود. برخی هم که خیلی شیک و مجلسی التقاط را تدریس میکردند... «غرب و تمدن غرب خوبی هایی داره، اسلام هم خوبی هایی ، و ما باید بین این ها جمع کنیم برای‌تمدن نوین».این بود کلام استادی که بعد از کلاس با او بحث کردم و با اشاره به کلمه التقاط، تلمیحا پذیرفت که بله!این نگاه متهم به التقاط است... 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍ یادداشت‌های یک طلبه @HOWZAVIAN
🔴 مدیریت کشور با دسته بیل! امروز 22 دی‌ماه یک هزار و سیصد و نود و نه هجری شمسی، در یکی از بخش‌های گزارشی اخبار ساعت دو شبکه‌ی یک سیما، گفتگویی شد با صادرکننده‌ی نمونه‌ی امسال که همین امروز معرفی و از او قدردانی شده بود. مجری آماری ارائه‌ی کرد دلالتگر بر اینکه اختلاف فاحشی بین میزان واردات و صادرات ما وجود دارد؛ یعنی واردات خیلی بیشتر از صادرات است؛ در حالی که ظرفیت صادرات کشور ما بسیار بیشتر از آن اندازه‌ای است که امروز انجام می‌شود. بعد از این صادرکننده‌ی نمونه پرسید به نظر شما چقدر از مشکلات شما در صادرات، ناشی از تحریم‌های بیرونی است و چه قدر ناشی از تحریم‌های داخلی (=کوتاهی‌های خواسته یا ناخواسته‌ی سیاست‌گذاران و مدیران دولتی). او پاسخ گفت: ۳۰ درصد خارجی و ۷۰ درصد داخلی و بعد نمونه‌هایی از بی‌تدبیرهایی دولتیان را بیان کرد. حرف او را در کنار نظرهای کارشناسی دیگری گذاشتم که اتفاق نظر دارند که سهم سوء مدیریت (اگر نگوییم سوء نیت) در مشکلات امروز جامعه‌ی ما به مراتب بیشتر از سهم دشمنان بیرونی است. اینجا بود که ناگهان مدل مدیریتی دولت فخیمه‌ی یازدهم و دوازدهم را کشف کردم؛ مدلی که می‌توان آن را «مدیریت دسته بیلی» نامید. برای روشن شدن جزئیات این مدل از داستان زیر کمک می‌گیرم. آورده‌اند که مرد کشاورزی خواست آتشی روشن کند که خیر سرش چای کوفت کند؛‌ ولی خود آتش گرفت. خوشبختانه او چند برادر داشت که در زمین‌های کناری مشغول کار بودند و به سرعت خود را بالای سر او رساندند و آتش را خاموش کردند و او را به مریض‌خانه بردند. طبیب پس از معاینه و سی‌تی‌اسکن و آندوسکوپی و... در پرونده‌اش نوشت: ۳۰ درصد سوختگی ۷۰ درصد کوفتگی. سپس رو به برادران غیورش کرد و علت را پرسید. گفتند حقیقتش چیزی دم دستمان نبود، مسائل کشور را با بیل خاموش کردیم! ✍ جیم جواتی @HOWZAVIAN
تا نویسنده شویم 💠 معرفی کتاب 🔹حتما کارتون جوجه اردک زشت را دیده اید. در این داستان جوجه اردکی در مزرعه‌ای سر از تخم بیرون می‌آورد و به واسطهٔ زشتی اش مورد ریشخند و تمسخر هر روزهٔ دیگر حیوانات مزرعه قرار می‌گیرد، تا اینکه با رسیدن به سن بلوغ به قوی سپید زیبایی تبدیل می‌شود و شگفتی و شرمساری دیگر حیوانات را برمی‌انگیزد. 🔹داستان‌ جوجه اردک زشت را شاعر و نویسنده ای دانمارکی، به نام هانس کریستین اندرسن (۱۸۰۵_۱۸۷۵) نوشته است. این را گفتم تا شما را با کتاب قصه زندگی من نوشته این نویسنده آشنا کنم. نویسنده ای که برای رده سنی کودکان و نوجوانان می نوشت. وقتی کتاب قصه زندگی من را بخوانید تصدیق می کنید که جوجه اردک زشت داستان زندگی خود نویسنده است. نویسنده ای مذهبی که آغازین سطور کتابش را با نام خدا آغاز می کند و پایانش را نیز با یاد او به سرانجام می رساند. نویسنده محجوب در صفحات میانی کتابش نیز از مفاهیم دینی و مذهبی بهره می برد. 🔹این کتاب ۱۳۰ صفه دارد و من آن را امروز در مسیر رفت و برگشت قم و تهران و نیز سالن انتظار بیمارستان خواندم. در قسمتی از کتاب می خوانیم:《زندگیِ من بد قصه‌ای نیست؛ کم پربار و میمون نبود. اگر در دوران بچگی که بی‌کس و یک‌لاقبا پا به عرصه اجتماع گذاشتم، پریِ دانا و توانایی سر راهم سبز نمی‌شد و نمی‌گفت: «کار و هدفت را انتخاب کن، آن وقت من هم با رشد فکریت و متناسب با سیر منطقی عالم، راهبر و نگاهدارت می‌شوم»، امکان نداشت سرنوشت من سعادت‌آمیزتر و اثربخش‌تر و موفق‌تر از این از کار دربیاید. قصه زندگی من حقیقتی را که بر من روشن کرده، بر عالم و آدم هم آشکار خواهد کرد و آن این‌که خدای بخشنده‌ای هست که همه چیز را به خیر و صلاح ما می‌سازد. میهنِ من، دانمارک، سرزمین شاعرانه‌ای است مالامال از قصه‌های عامیانه و ترانه‌های دیرینه و تاریخ گرانبار آن با تاریخ سوئد و نروژ درآمیخته. جزیره‌های دانمارک از جنگل‌های باشکوه درختان آلش و کشتزارهای غله و شبدر پوشیده شده و بی‌شباهت به باغ‌هایی نیست که به سبک زیبا آراسته شده باشند. فونن، یکی از این جزیره‌های سرسبز است که زادگاه من، اودنسه، در آن قرار دارد. اسم این خطه از اودین، رب‌النوع کافران، گرفته شده که بنابر اعتقادات کهن در این‌جا می‌زیسته. فونن که مرکز جزیره است از کوپن‌هاگ بیست و دو مایلی فاصله دارد....》 این کتاب را نشر نی منتشر کرده است. ✍️ محمدصدرا مازنی @HOWZAVIAN
حوزه/ جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) آغاز به کار کرد به گزارش خبرگزاری حوزه، جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت دبیرخانه «همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص)»، «خبرگزاری حوزه» و «گروه نویسندگان حوزوی» آغاز به کار کرد. بر اساس این گزارش: این جشنواره با هدف تولید محتوا و بهره‌مندی از ظرفیت اصحاب رسانه و ادبیات درصدد است، در سه بخش «شعر»، «نثر ادبی» و «نگارش رسانه‌ای» آثار مرتبط با شخصیت حضرت ابوطالب(ع) پدر بزرگوار امیر مؤمنان علی(ع) را جمع‌آوری کند. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۳۰ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. هنرمندان و نویسندگان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های شعر کلاسیک و نو، دلنوشته و مینیمال و یادداشت و گزارش به دبیرخانه گروه نویسندگان حوزوی به نشانی rahil۱۳۵۷@ در شبکه پیام رسان ایتا ارسال کنند. همچنین از برترین آثار در دو بخش جایزه ویژه و حق التألیف تقدیر و بهترین آثار این جشنواره نیز در رسانه‌های دینی و کانال نویسندگان حوزوی منتشر می‌شود. قابل ذکر است: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال نویسندگان حوزوی به نشانی https://eitaa.com/howzavian مراجعه فرمایند. گفتنی است: جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت دبیرخانه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) تحت اشراف مجمع جهانی اهل بیت(ع) با همکاری خبرگزاری حوزه و گروه نویسندگان حوزوی، اسفندماه امسال در قم برگزار می‌شود. https://hawzahnews.com/x9YQG بازتاب در خبرگزاری مهر mehrnews.com/xTx3C خبرگزاری شبستان http://shabestan.ir/detail/News/1014140 تبلیغ نیوز / دفترتبلیغات اسلامی @tablighnews پایگاه خبری عصر قم http://www.qom-online.ir/
🔴 درس‌هايي که بايد از علامه مصباح آموخت 🔸عليرغم بي‌تقوايي‌هاي فراوان عدة زيادي از مخالفان آيت‌الله مصباح، ايشان دربرابر شديدترين تهمت‌ها و افتراها و ناجوانمردانه‌ترين ناسزاها، هيچگاه پا از جادة حلم و بردباري و تقوا بيرون نگذاشت. 🔸دربرابر همه تهمت‌هاي ناروايي که به شخص او زده شد، واکنشي جز بردباري و سکوت نشان نداد. حتي تاجايي که مي‌توانست، به شاگردان خود نيز اجازة عکس‌العمل متقابل نمي‌داد. او هرگز خود را گرفتار اين حاشيه‌ها نکرد؛ او از مصاديق بارز اين آيه بود که «يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِم‏» 🔸تهمت انقلابي نبودن به مردي که از نخستين حلقه‌هاي ياران امام بوده است و مجاهدت‌هاي کم‌نظيري در راه پيروزي انقلاب کرده است، کم تهمتي نبود؛ با نگاهي به 8 جلد کتابي که مشتمل بر بيانيه‌هاي جامعه مدرسين است، معلوم مي‌شود آيت‌الله مصباح از ابتداي نهضت تا واپسين روزهاي پيروزي نهضت، جزء کساني است که بيشترين امضاها را بر بيانيه‌هاي انقلابي جامعه مدرسين دارد. حال با وجود اين، عده‌اي ناآگاه يا مغرض در بوق و کرنا کنند که ايشان سابقة انقلابي نداشته است، افترايي بسيار سنگين و ناجوانمردانه است. 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍️ احمدحسین شریفی @HOWZAVIAN
📕 کتاب را بخوانیم(3) ✍️ استاد سیدمهدی شجاعی سوز اشک‌های فاطمه هنوز پای عارفان را در بیت الاحزان او سست می‌کند و کمر ابرار را می‌شکند و آتش به جان اولیاء الله می‌اندازد. معاذالله که رشحه‌ی هیچ قلمی بتواند با اشک سوزناک علی به هنگام شستن پیکر فاطمه برابری کند. کجاست اسماء؟ از او بپرسید، فرشتگانی که در اشک‌های آن هنگام علی به تبرک غسل می‌کردند، بال و پرشان نسوخت؟ درد را اگر بسیار عمیق باشد به زخم تشبیه می‌کنند و زخم را اگر بیش از حد سوزنده باشد به آتش و حرارت! کدام آتشی می‌تواند با هُرم قلب علی در بیست وپنج سال سکوت خار در چشم و استخوان در گلوی او برابری کند؟ پس اینگونه دردها مشبه نیستند مشبهُ‌به‌اند. انگار که تاریخ را در سرزمین شیعه با خون رقم می‌زنند با مظلومیت خون. @HOWZAVIAN
🔺«دنیا» تا حالا فکر کرده ای در بیمارستان‌ها یا غسالخانه‌ها، چه‌ ارواحی وجود دارند که جایی بین برزخ و این دنیا در حال رفت و آمد و انتظارند؟ دنیای من و توی مومن، دقیقا دارد رنگ و بوی دنیای ماتریالیست‌ها را به خود می‌گیرد بسکه غرق شده ایم در همین زرق و برق‌ها، گرفتاری‌ها و.. فرق من نمازخوان و فلانی بی خدا، منحصر شده در دو رکعتی نماز بی‌حال، نه در نگرش روزمره ... رفیق! دنیا خیلی بزرگ‌تر و جذاب‌تر وخدایی تر از این چیزهاست که می‌بینیم... 👈  خواندن بیشتر 👉 @HOWZAVIAN
💠 راه انسجام تشکل‌های تربیت محور انتخاب هدف واحد و متعالی است نخ تسبیح همه برنامه‌های تربیتی، در داشتن هدف تربیتی است. باید گفت تمام برنامه‌های تربیتی در خدمت محقق کردن هدف تربیتی‌اند. باوجود روشن بودن این مسئله، بازهم بسیاری از تشکل‌ها هدف مشخص و واضحی را دنبال نمی‌کنند. آن‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم انسان‌هایی منطبق با تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم؛ اما این مفهوم بلند و عمیق، جزئی نشده و مصداق‌های آن نيز به‌صورت دقیق مشخص نگرديده است. نخستین گامی که تشکل‌ها برای رفع این مشکل باید بردارند، انتخاب یک اندیشمند مسلمان معاصری است که در زمینه تربیت از نگاه اسلام متخصص بوده؛ و دارای اندیشه نظام‌مند و مستند براي تربیت کودکان و نوجوانان باشد. بعدازاین انتخاب، باید هدف غایی تربیت را در نگاه آن متفکر بررسی کرد. ✍️ علی فاطمی پور @HOWZAVIAN