eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
469 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنامه سراسری سراج
✏️موضعگیری‌ بهنگام‌ و صریح‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، باید دشمنان‌ را مأیوس‌ سازد. 🌷انتخاب قوی، مجلس قوی، ایران قوی @serajna
هدایت شده از روزنامه سراسری سراج
هدایت شده از روزنامه سراسری سراج
هدایت شده از روزنامه سراسری سراج
هدایت شده از روزنامه سراسری سراج
هدایت شده از روزنامه سراسری سراج
هدایت شده از فکرت
رسانه‌ی فکرت برگزار می‌کند؛ ☀️ پویش روایت‌نویسی «پـــای انــتـــخـــاب» 🔸 همیشه در معرض انتخاب هستیم 📌ماجراهای خواندنی خود را از روزهای و مشارکت سیاسی بنویسید‌. 🎁 اهدای جوایز به برترین اثر پس از داوری ✔️روایت اول: سه میلیون تومان ✔️روایت دوم: دو میلیون تومان ✔️روایت سوم: یک میلیون تومان 🔸تعداد کلمات: ۳۰۰ تا ۶۰۰ کلمه. 📆 مهلت دریافت آثار: پایان روز هشتم اسفند. 🖋کوتاه‌نویسی در این پویش امتیاز ویژه دارد. 📲 آثار خود را به آیدی زیر در پیام‌رسان ایتا ارسال کنید. @Rahmani 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
💠 مجنون‌اند دیگر! ✍️مجید ابطحی شنیده بودم مجنون اصلا لیلی را ندیده بود! باور نکردم، با خود گفتم اینکه کسی را نبینی و عاشقش شوی محال است! الا اینکه بگوییم ! مجنون یعنی از شدت عشق کارش به دیوانگی کشیده! 🔹امروز از این مجنون ها زیاد دیدم، چهارم اسفند، پانزده شعبان، کیلومترها راه آمده بودند به شوق معشوق شان، غیر از دیدن او هیچ بهانه ای نداشتند، هیچ! 🔹سرمای خشک قم به جز فاطمه ی معصومه سلام الله علیها و مسجدی که رنگ و بوی معشوق شان مهدی (عج) را می دهد، چه دارد؟! 🔹انگار نه انگار معشوق شان را ندیده بودند، پیر و جوان، باسواد و بی سواد، فقیر و ثروتمند، دختر و پسر، با خیلی هایشان صحبت کردیم، به تمنای معشوق شان آمده بودند و بس!! 🔹حالا باور می کنید اصلا معشوق شان را ندیده بودند؟ محال است بدون دیدن معشوق، دلباخته‌اش شوی، نه؟ ! @HOWZAVIAN
👌 چرا مشارکت در این دوره بالاست؟ عباس بابائی ناکارآمدی‌های فراوان دولت قبل در کنار جنگ جهانی رسانه علیه ملت، باعث‌شد نصاب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ انقلاب حدود ۵۸ درصد بود، به حدود ۴۰ درصد تقلیل یابد! تکرار مشارکت زیر ۵۰ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری با ميانگين ۶۶ درصد، نگرانی‌ها را نسبت به انتخابات پیش‌رو به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داد. اما با اندکی تأمل می‌توان فهمید، حوادث مبارکی در حال وقوع است که نوید «مشارکت حداکثری» را می‌دهد: ۱) پایان قیمومیت پدرخوانده‌ها؛ یکی از تلخی‌های گزنده در دوره‌های مختلف انتخابات، قیم‌مآبی عده‌ای در جناح‌های متعدد کشور بود که مجالی برای عرض‌اندام به باقی ظرفیت‌ها به‌ویژه جوانان نمی‌داد. طیفی با ترساندن از رقیب موهوم و طیف‌دیگر با تحکم‌های روشنفکرمابانه، هر صدایی را در قامت «صدای‌ملت» در جناح متبوع خودشان خفه می‌کردند؛ «اما این‌بار فرق‌می‌کند!» آنان‌که «نهضت مردم‌سالاری دینی» را در راستای «نهضت بزرگ خمینی» می‌دیدند، با «ائتلاف مردمی عدالت» به مبارزه با پدرخوانده‌های سیاسی آمدند تا «هوالمطلوب»های واقعی، در میان تعدد لیست‌های مردمی انتخاب شود نه با زدوبندهای سیاسی در شب انتخابات! نکته‌ی زیباتر آنجاست که این‌روزها حتی در پایتخت، بعضی از احزاب در برابر تعدد لیست‌ها نتوانستند «پایداری» کنند تا در یک جبهه نیز شاهد لیست‌های مختلف باشیم! ۲) تنها نسخه‌ی شفابخش؛ نزدیک‌شدن افکار و گفتار و رفتار مجریان دولت و ناظران شورای نگهبان به منظومه‌ی سیاسی‌-اجتماعی «امام‌خامنه‌ای» باعث تأیید صلاحیت گسترده‌ای از طیف‌های مختلف شد که محصول ارزشمند آن، «مردمی‌ترشدن» انقلاب و نظام و «مشارکت حداکثری» خواهد بود. ۳) دولت مردمی؛ خیز بلند دولت برای برگزاری انتخاباتی «آسان و امن»، نویدبخش لیلةالقدری مبارک است. مصوب‌شدن قوانینی همچون استفاده از انواع کارت‌های شناسایی جهت رای‌دادن، در کنار جلوگیری از تکرارنشدن اتفاقاتی چون تخلفات انتخاباتی ناجوانمردانه‌ی برخی مدیران در دولت‌های گذشته، انتخاباتی پررونق را نوید می‌دهد. این اقدامات ارزشمند و بهنگام، وقتی در کنار خدمات فراوان دولت(به‌ویژه ریشه‌کنی کرونا) آن هم بعد از بحران‌های فراوان هشت‌سال دولت غربگرایان قرار می‌گیرد، هر انسان منصفی را نسبت به انجام وظیفه‌‌ی مکتبی‌اش در قبال اسلام و انقلاب و میهن شائق می‌کند. ۴) صداوسیمای ملی؛ صداوسيما که مدت‌های مدید تبدیل به «جعبه‌ی جادویی سلبریتی‌ساز» شده بود، در سالیان دراز با نشان‌دادن احزاب تکراری و پیرمردان سیاسی، داد انقلابی و غیرانقلابی را درآورده بود! امسال اما در تغییری ماهوی فقط در یک برنامه‌ی تراز انقلاب حدود یک‌میلیون نفر از مخاطبانش، عهد کردند تا «به‌اضافه‌یک» شوند و یک‌نفر را که با صندوق رأی قهر کرده، پای صندوق رأی بیاورند! راه‌اندازی کانال‌های متعدد انتخاباتی در تلویزیون، مناظرات فراوان و پرچالش سلایق گوناگون، به همراه برنامه‌های متنوع و گسترده که زیبا و هنرمندانه در حال تولید و پخش است، ثمره‌ای مبارک به‌دنبال خواهد داشت. ۵) سرداران جوان گام دومی؛ این دوره از انتخابات مصادف شده با تولد طیف‌های گسترده‌ای از گروه‌ها و کنشگران جوان حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور که در آوردگاه جهاد کنشگری، فضای حقیقی و مجازی را عالمانه و هنرمندانه به دست گرفته‌اند تا بازنشستگان سیاسی این‌بار مجبور شوند صحنه‌ی پرتکرار «احساس تکلیف» را به «جوانان گام دومی» بسپارند! ۶) دانشگاه تراز؛ انتخابات امسال، دانشگاه را نیز تکان داده است؛ البته نه دانشجویان دغدغه‌مند را؛ بلکه استادان دانشگاه‌های مختلف کشور را تا جایی‌که نه تنها وارد کارزار «دعوت به انتخابات» شده‌اند، بلکه در اقدامی انقلابی، اسامی خود را به‌صورت علنی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات انتخاباتی اعلام کردند! ۷) ای لشکر صاحب‌زمان... در کدام دوره از انتخابات سراغ دارید که اصناف و اقشار مختلف مردمی این‌گونه نسبت به سرنوشت انقلاب، احساس تکلیف کنند! از جمله‌ی این اصناف، پزشکان هستند که این‌روزها به‌صورت کاملاً خودجوش در نسخه‌‌های غالباً ناخوانای‌شان، بسیار خوانا بیماران را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند! ۸) امام بیدارِ جبهه‌ی حق؛ سایه‌ی پربرکت «امام‌خامنه‌ای» عزیز مستدام که هرآنچه از اقدامات مبارک در میان ملت محقق می‌شود، از افکار و گفتار و رفتار انقلابی اوست؛ به لطف الهی دعاهای خالصانه‌ی ایشان بار دیگر به اجابت خواهد رسید و همچون راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن شاهد «حضوری انقلابی» در انتخابات خواهيم بود. فارغ از هر نتیجه‌ای که در این انتخابات حاصل‌شود، حضور پررنگ مردم به عنوان «صاحبان اصلی انقلاب» در میدان کنشگری، قدم بزرگی است در راه رسیدن به جامعه‌ی‌اسلامی و تمدن‌اسلامی‌. @HOWZAVIAN
✍ شرایط عمومی داوطلبان خدمت به مردم و مملکت، از منظر مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف ✅ برای مردم شناخته شده و مردمی باشد ✅ مسلمان و طریقه جعفری را دارا باشد ✅ از خدا بترسد، دین به دنیا نفروشد ✅ شجاع و کاربلد و کاری باشد ✅ برای اجانب کار نکند غیر این باشد امور مردم و مملکت، اصلاح نخواهد شد. 🔸منبع: کتاب دیده بان بیدار، اثر مورخ و پژوهشگر فقید استاد دکتر علی ابوالحسنی(منذر) 🔗 شهید رابع @HOWZAVIAN
🔎گزارشی کوتاه از فرایند تبلیغی_تبیینی در ایام انتخابات؛ 🔻چهار دسته مخاطب، مساله‌ کانونی و ضدروایت‌ها علیرضا محمدلو ▫️برای درک امر سیاسی بایستی در حوزه عمومی قدم زد و گام نهاد و بدون تعارف به گفتگو با رده‌های سنی مختلف نشست. سیاست وقتی بازنده می‌شود که مردم را از دور نگریسته و افکارعمومی را با تمام تنوع، تکثر و در عین حال، اشتراکات کلیدی و حساسش به رسمیت نشناسد. مردم وقتی از سیاست بیگانه شده و احساس بی‌تفاوتی پیدا می‌کنند که لایه‌ های حکمرانی تبدیل به شده و از دل رویدادها متولد می‌شوند و نامساله ها را راهبری می‌کنند. ▫️گذاری در با نیت پاسخ به شبهات و جلب مشارکت حداکثری داشتیم و در چند دبیرستان دخترانه و چندین محفل پسرانه و پاتوق های مردمی و مساجد و هیآت و برخی دانشگاه‌ها و ادارات و کافه‌های حاشیه شهر و همایش والدین مدارس و نظام پزشکی و...حاضر شدیم و در نسبت با رسانه‌های معاند، به چند مفهوم کانونی رسیدیم‌. 1⃣ دغدغه آینده و امید به رویاها 🔸رده سنی زیر ۲۰ سال و رای اولی ها بیشتر و واقعی‌تر از همه در نسبت با انتخابات و حوزه سیاست، دغدغه داشتند که بالاخره چه کنیم و چه خواهد شد؟. در واقع هویت این نسل با مساله آینده گره خورده بود. 🔻ضدروایت رسانه های معاند در نسبت با این نسل، ناظر بر مساله است و تزریق ناامیدی در جامعه هم این رده سنی را بیشتر متاثر می‌کند که از دل گفتگو با نسل نوجوان زیر ۲۰ سال(تینیجرها) و دم کنکوری روشن می‌شد. 2⃣ دغدغه اعتماد و کاربست استعدادها 🔸رده سنی زیر ۳۰ سال هم جوانان مستعد و انرژیک و صاحب ایده ای بودند و عموما دغدغه کار و اشتغال و ازدواج و عرض اندام اجتماعی برای آنها بیشترین اهمیت را داشت. 🔻ضدروایت های جریان معاند نیز با پمپاژ موج منفی و بزرگنمایی ضعف ها و کوچکنمایی و سانسور قوت های جامعه، اعتمادسوزی کرده و که در گفتگو با جوانان زیر ۳۰ سال، مساله و توجه به استعدادها بیشتر به چشم می‌ آمد. 3⃣ دغدغه رضایت از زندگی و وضع موجود 🔸رده سنی زیر ۴۰ سال که ازدواج کرده یا در شرف ازدواج بودند و یک ثبات نسبی را در شغل و شرایط زندگی تجربه می‌کردند، دغدغه و کسب و کار خوب را داشتند. 🔻ضدروایت ناظر بر این رده سنی با مطالعه رسانه های معاند هم نشان می‌داد که کلیدواژه رضایت از زندگی مورد هدف قرار گرفته و سیاه‌نمایی وضعیت موجود، نقطه کانونی در پروپاگاندای رسانه‌ای است. 4⃣ دغدغه کارآمدی و توان رفاهی بیشتر 🔸رده سنی زیر پنجاه سال هم که نگاه های پخته تر و جدی تر به سیاست داشتند، مساله رفاه و سلامتی و رسیدگی بیشتر و پیشرفت زندگی را در سایه بازدهی اقتصادی و سیاسی دنبال می‌کردند. 🔻ضدروایت ناظر بر این رده سنی نیز حکایت از این داشت که کلیدواژه ناکارآمدی نظام، دستور روز رسانه‌های معاند بوده و "نمی شود" و "نمی توانیم" و "مرغ همسایه غاز است" و... از عبارات و مفاهیم رایج سکوهای ضد ایرانی است. 🔹این قبیل گفتگوهای متنوع با رده‌های سنی مختلف موید این نکته بود که پیرامون ۱.ترور واژ‌ه‌های کلیدی، ۲.تحریف، سانسور یا بایکوت تاریخ، ۳.روایت وارونه از وضع موجود ۴.خوانش سیاه از آینده، رقم می خورد. 🔹ناامیدی، بی‌اعتمادی، نارضایتی، ناکارآمدی ذیل مساله ۱.هویت، ۲.معیشت، ۳.معرفت و ۴.سیاست در سطح افکارعمومی به صورت پرتکرار پمپاژ می‌شود. ذهنیت اجتماعی دچار فروپاشی شده و تشخیص راست و دروغ سخت می‌شود. 🔗نتیجه اینکه؛ حوصله و مهارت گفتگو، زبان نرم و رسا، صمیمیت و مهربانی، گوش شنوا و حواس شش دانگ/ دست پر از حیث محتوای تاریخی و جریان شناسی، وضعیت شناسی داخلی و ارزیابی بین‌المللی و واقع گرا و امیدآفرین از آینده و تفکیک مساله‌ از نامساله و اصلی و فرعی کردن مباحث/ ابزارهای ضروری برای نتیجه بخشی و تولید در فرایندهای تبلیغی و تبیینی به نظر می‌رسد. @HOWZAVIAN
🟢 حکم شرعی انتخابات و مجتهدان زنده و مرده! ✍ احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه 🔹برخی از مدعیان فقاهت که مع الاسف در حوزه‌ علمیه نیز صاحب کرسی درس هستند (هر چند کم رمق و صرفاً در حلقه مریدان) می‌گویند هیچ آیه یا روایتی درباره انتخابات نداریم! پس اینکه عده‌ای حکم شرعی شرکت در انتخابات را بیان می‌کنند، ربطی به فقه و شرع ندارد! 🔻سطح آگاهی و فهم فقهی چنین افرادی را در همین نوع اظهار نظرهایی می‌توان سنجید، و حقیقتاً چنین اظهاراتی ارزش پاسخگویی هم ندارد. زیرا اگر چنین باشد که اینان می‌گویند در آن صورت نه تنها باید فاتحه «اجتهاد» را خواند که فاتحه «خاتمیت» و «جاودانگی» اسلام را هم باید خواند. اگر اسلام دین جاودانه است و اگر هیچ کنشی از کنش‌های اختیاری بدون حکمی شرعی وجود ندارد، پس چطور می‌توان گفت شرکت در انتخابات ( به عنوان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌‌سازترین کنش‌های اجتماعی و حوزه‌های نمایش اقتدار حکومت اسلامی و ...) فاقد حکم شرعی است و هیچ ربطی به اسلام و امام زمان و ... ندارد؟! خدا رحمت کند را چه زیبا می‌فرمود: «بديهی است كه مشكلات جامعه بشری نو می‏شود و مشكلات نو راه حل نو می‌خواهد . «الحوادث الواقعه» چيزی جز پديده‌های نوظهور نيست كه حل آنها بر عهده حاملان معارف اسلامی است. سرّ ضرورت وجود مجتهد در هر دوره، و ضرورت تقليد و رجوع به مجتهد زنده همين است. و الا در يك سلسله مسائل استاندارد شده، ميان تقليد از زنده و مرده فرقی نيست. اگر مجتهدی به مسائل و مشكلات روز توجه نكند او را بايد در صف مردگان به شمار آورد.» @HOWZAVIAN
. آیت الله بود 103 سالش بود با آداب خاصی رأی می داد @HOWZAVIAN
. تا پایان امروز آثار ارسالی در حال انتشار در کانال 👇 https://eitaa.com/hamnevisan @AFKAREHOWZAVI
💢شاخص انتخاب اصلح ✍️ سعید کرمی "مسئولی که دغدغه‌ی ظهور حضرت حجت ارواحنافداه را نداشته باشد،و لو خدمت هم بکند خائن است." شاخصی که حضرت امام(ره) برای ما قرار دادند،افقِ دیدِ نامزدهای انتخاباتی را نشان می‌دهد. آنچه موجب غربت امام زمان و معصومین در زمان خویش بوده و هست این است که دیدگاه سطحی و مادّی مردم،بلندای افقِ دید معصومین را برنتافته است. نامزدی که وعده‌ی اصلاح اقتصاد و معیشت می‌دهد اما در هدفش دغدغه‌ی بندگی خدا و ظهور صاحب‌الامر را نداشته باشد،چنانچه در کار نمایندگیش موفق هم عمل کند برکت نخواهد داشت. سخنان نامزدها غالبا مشابه یکدیگر است و حول محور معیشت و اقتصاد،جوانان،آب و کشاورزی،اشتغال و....می‌گردد و همه جهت فریفتن مردمی سطحی‌نگر است. نامزدی که برای ایراد سخنرانی به مسجد می‌آید و به وقت اذان،نماز اول وقت را رها کرده و برای معرفی خویش،به محل دیگری می‌رود به نوعی میدانِ مَحَک افق دید اوست. نامزدی که بیشتر وقتش را در بخش‌های شهری شهرستان سپری می‌کند و به روستاها اهمیتی نمی‌دهد،سخن او درباره‌ی کشاورز و کشاورزی نیز،جز گزاف نیست. نامزدی که با لشکرکشی و پرطمطراق به محل‌های سخنرانیش،خود را باشکوه جلوه می‌دهد پیداست که پشتوانه‌ی الهی را دست کم گرفته است... شاخص‌ها و نشانه‌ها کم نیست اگر هشیار باشیم @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 نشست «تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم» با حضور: 🔹دکتر محمد حسنی 🔹حجت‌الاسلام دکتر وکیلی 🔹حجت‌الاسلام محمدلو 🔻انجمن سواد رسانه طلاب @HOWZAVIAN @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وصلت با سلطنت؟😁😂 داستان طنز ، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی، درباره خواستگاری از دختر سلطنت‌طلب، خوانده‌شده در شصت و یکمین محفل طنز قمپز، دی 1402 @HOWZAVIAN @tanzac
♨️ببینید دشمن کجا را می کوبد همانجا جبهه خودی است! ✍️ محمدصادق خرسند در یکی از عملیات های دفاع مقدس، شهید ابراهیم همت جمله نابی را بر زبان آورد که چون قطب نما مسیر درست را نشان می دهد و قابل تطبیق با شرایط و احوالات امروز جامعه است. ایشان می گوید «اگر در جبهه راه را گم کردید، ببینید دشمن کدام سمت را می کوبد، همان سمت، جبهه خودی است». بله! امروز دشمن زخم خورده، شبانه روز در حال توطئه است و با انواع و اقسام ترفندهای تبلیغاتی و جنگ روانی در حال کوبیدن جبهه انتخابات می باشد. جبهه ای که عامل سرافرازی و اتحاد ملی ایرانیان است. دشمنی که در فتنه سال گذشته نشان داد براندازی جمهوری اسلامی بخشی از راهبرد اوست و قسمت مهمتر، تجزیه ایران و از بین عوامل قدرت ملی ایرانیان است. پس اگر هنوز عده ای تردید دارند و مشکلات معیشتی و مفاسد اقتصادی آنان را دلسرد کرده، بدانند راه حل، قهر با صندوق های رأی نیست و فقط ریختن آب به آسیاب دشمنان ایران است. دشمنانی که خیالی جز تجزیه و نابودی ایران در سر ندارند. @HOWZAVIAN
🌻 قناعت همنشین کرامت ✍️ جواد رستمی قال الرضا علیه السلام: «الْقَنَاعَةُ تَجْتَمِعُ إِلَى صِیَانَةِ النَّفْسِ وَ عِزِّ الْقَدْرِ » قناعت همنشین کرامت و سربلندی است. (بحارالأنوار/ج 75 /ص 349) نتیجه قناعت و حرص و طمع نداشتن نسبت به داشته های دیگران اعم از مادی و معنوی، رسیدن به کرامت نفس و بزرگی و عزت است. قناعت نسبت به داشته های خویش افزون بر کنترل نفس و دوری از صفات بد نظیر حرص و طمع، سبب آرامش روح و روان انسان می شود. از این رو حضرت رضا عليه السلام فرمودند که همنشین قناعت، کرامت نفس و سربلندی است. چراکه سبب بی نیازی انسان، توجه نسبت به دارایی خود و قدردانی از نعمات الهی و در نتیجه بهره برداری کافی و وافی از آنها می شود. عزت و سربلندی چهره‌ای زیبا و قابل اعتماد از شخصیت انسان به نمایش می گذارد که در بزنگاهی همچون مسولیت، مدیریت، قدرت و ثروت عنان نفس از کف نداده، بلکه به خوبی لجام آن را مهار کرده تا دچار خطا و اشتباه نشود. شخص قانع تاثیرگذاری اجتماعی بالایی دارد و ضمن کاهش تأثیرپذیری منفی و تحت تاثیر بودن، نقش محوری در مسائل جامعه ایفا می کند که نکته ای قابل توجه و مهم است. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ آثار ارسالی به پویش روایت‌نوی «پای انتخاب» در صفحه هم‌نویسان منتشر شد. 🖌این آثار تا روز انتخاب در شبکه های مجازی منتشر می شود و بهترین‌ها به مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های تحلیلی ارائه می‌شود. 🔗 https://eitaa.com/hamnevisan سپاس از همه مشارکت کنندگان پیش به سوی 🌼پایگاه اندیشه‌ای در پویش روایت «پای انتخاب» به برترین‌ها جایزه 3 میلیونی، 2 میلیونی و 1 میلیونی تقدیم می‌کند. @HOWZAVIAN
✔️ انتخابات و اراده ملی ✍️ بهروز دلاور 1️⃣ انتخابات مظهر اراده ملی است. هر چه جمع ما با شکوه تر باشد، اقتدارمان بیشتر خواهد شد. قدرت چانه زنی هایمان بیشتر خواهد شد. 2️⃣ در انتخاباتِ نظام جمهوری اسلامی ایران مردم به خوبی حس می کنند که شرکت کردن و یا شرکت نکردنشان بسیار مؤثر است. بر همین اساس عده ای می خواهند رأی دهند و عده کمی نیز معتقدند که رأی ندادن بهتر است. 3️⃣ اعتماد مردم به صندوق های انتخابات، یکی از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است. این مهم نشانگر سلامت در انتخابات است. بیش از چهار دهه می گذرد و مردم اطمینان کامل دارند که رأی شان در پایداری نظام بسیار مؤثر است. 4️⃣ جمهوریت نظام متکی به انتخابات است. جمهوریت یعنی اعتماد به حضور مردم. یک پایه اساسی دولت اسلامی حضور پر شکوه مردم در سرنوشت کشور است. 5️⃣ دشمن ما، همان کسی که حقوق بشر را یدک می کشد که جان هزاران انسان برایش هیچ اهمیتی ندارد، در هر دوره انتخابات، چشم به انتخابات می دوزد. چون برای او مهم است. سرمایه گذاری می کند چون می خواهد اراده جمعی ما را خراب کند. رسانه های خود را فعال می کند، زیرا بتواند ما را هم مثل بسیاری از کشورهای دیگه به حاشیه ببرد. 6️⃣ شأن دشمن دشمنی است. از دشمن انتظار دلسوزی نداریم. اگر دلسوز بود که ما را تحریم نمی کرد!!!😳 او برایش دولت اسلامی و تمدن اسلامی معنایی ندارد. او می خواهد مثل همیشه زن یک کالا برای لذت های مردانه باشد. هر زمان خواست بدون اجازه وارد حریم خانه های مردم شود و جنایت کند، تمام ثروت های جهان را برای خود جمع کند و جهان را به دو بخش پولدار و بی پول تقسیم کند، همه دزدی بکنند اما از او نه. خلاصه می داند چگونه دشمنی کند. هر چه باشد فرزندان معاویه هستند. 7️⃣ غیر از دشمن، وعده های توخالی و بدون پشتوانه از موانع مهمی است که اراده ملی مان را خراب می کند. وعده هایی دروغین ایجاد بی اعتمادی می کند و بی اعتماد سمی است که زهر آن اراده های جمعی را نابود می کند. کاندیدا شدن برای خدا اینقدر سروصدا و بریز و بپاش ندارد. شهرت های دنیایی تاریخ انقضا دارد، اما شهرت های آخرتی تاریخ انقضا ندارد. 8️⃣ در کنار انسان های بی هدف و بی عرضه، نیروهای توانمند و با هدف کم نیستند. نیروهای متعهدی که آنچه داریم به برکت حضور ایشان است. بنابراین مهم است که در مسیر حرکت عمومی و ملی مان، چه کسی را انتخاب می کنیم. 9️⃣ حضور با شکوه در انتخابات دقیقا ایستگاهی برای رونق گرفتن دولت اسلامی و زوال تمدن غرب است. حضور امروز، بالابردن پرچم گفتمان دولت اسلامی در عصر کنونی است. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 احکام انتخابات / ۱ از ۵ 🗳 شرکت در انتخابات واجب عینی 📽 موشن گرافی های دیگر: ✅ ۲ انتخابات و خریدن رای ✅ ۳ انتخابات و رای سفید ✅ ۴ انتخابات و تجسس ✅ ۵ انتخابات و امر به معروف ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d @HOWZAVIAN
🔰 مبانی فقهی انتخابات؛ با توجه به عناوین ثانویه می توان حکم به وجوب داد 🌀 آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا 🔻دو نگاه را می توان به شرکت مردم در انتخابات داشت: 1️⃣ یک شهروند از حقی که دارد می تواند برای تعیین سرنوشت خودش استفاده کند که ذیل مبحث «استیفاء حق» قرار می گیرد که در این بحث حاکمیت باید زمینه را به گونه ای رقم بزند که مردم حس کنند، با شرکت در انتخابات از حق خود استفاده می کنند. شهروندان باید حس کنند که نمی توانند نسبت به حق خود بی تفاوت باشند و زمینه سازی برای استیفاء حق لازم است صورت گیرد. 2️⃣ نگاه دیگر، نگاه تکلیف است که یک شهروند حس کند در یک موقعیتی است که رأی وی می تواند پاسخ داشته باشد و به صلاح مملکت، نظام و تشیع است؛ کاملا جاافتاده است که هر چه شرکت مردم در انتخابات با شکوه تر باشد هم برای کشور و هم برای انقلاب و نظام برد بیشتری دارد. 🔸من به دشمن تعبیر نمی کنم بلکه می گویم طبیعتا «دیگران» به حضور مردم در انتخابات نگاه می کنند و اگر حضور پرشوری شکل بگیرد، حاکمیت می تواند در ارتباط با دیگران و حکومت های منطقه به گونه ای دیگر تعامل کند و اگر حضور ضعیف باشد این تعامل به گونه ای دیگر است. کسانی که خیرخواه نظام هستند به شرکت در انتخابات به شدت توصیه می کنند. 🔹حفظ نظام، حفظ مصالح کشور، قاعده نفی سبیل و تقویت نظام قواعدی هستند که می تواند مبنای فقهی شرکت در انتخابات باشند و با توجه به عناوین ثانویه می توان حکم به وجوب داد. 🔸لازم است مسؤولین برای انتخابات آینده زمینه را برای حضور بهتر مردم آماده کنند از این رو تبلیغات و روشنگری مهم است و لازم است که عملکردهای مثبت به مردم، بدون هیجان بیان شود. اگر حاکمیت مبنای کار خود را بر شفافیت قرار دهد حضور مردم تضمین شده است. 🔹بخشی از آنچه که همه وظیفه می دانیم روی دوش حاکمیت است زیرا باید در حرفی که می زند دقت کند و حضور مردم را پاس بدارد زیرا مشارکت و شرکت در انتخابات بر اساس یک فرایند رخ می دهد و بی دنباله نیست. امیدوارم حاکمان حضور مردم را قدرشناسی کنند و مردم به حساب اصل نظام و کشور نیز در انتخابات حاضر شوند. 🔸 لازم است که مردم به اقناع برسند تا از حق خود استفاده کنند از این رو باید رسانه ها بر مسأله استیفاء حق تأکید کنند؛ خبرگزاری رسا نیز رسانه ای موثر است که می تواند موضوع استیفاء حق را تبیین کند. این تأکید تأثیر بیشتری نسبت به طرح وجوب شرکت از ناحیه افرادی که در کسوت مراجع نیستند، دارد. 🔹 ما نه صرفاً به خاطر اینکه یک مسلمان هستیم بلکه به خاطر اینکه به ایران تعلق داریم و با توجه به اینکه انقلاب برای همه انسان‌ها پیام دارد از نظر انسانی نیز وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم. 🔺انتخاب شایسته وظیفه دیگر هر فرد است. هرکس طبق تحلیلی که دارد اقدام به انتخاب افراد شایسته کند برای او حجت است و اگر شک داشت می‌تواند از افراد لایق سؤال کند به گونه‌ای که اگر در قیامت از او سؤال شود چرا به این شخص رأی دادی بتواند پاسخگو باشد. @HOWZAVIAN
🌻 نشانه‌های «مشارکت سیاسی» و «رشد یافتگی ملی» در انتخابات امسال ✍️ حمیدرضا غریب رضا ✳️ توصیف میدان رقابت‌های سیاسی امسال در دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشان از این دارد که دست آوردها و پیشرفت قابل توجهی در فرآیند مشارکت مردمی داشته‌ایم و با عبور از بسیاری از تابوها و جریان‌ها و مطالبات به حق و منصفانه مردم، پدیده ارزشمند «رشد یافتگی سیاسی ملی» در این برهه توسعه یافته است. همین شاخصه باعث شده گفتمان و ادبیات نامزدهای انتخابی همچنین مجریان و ناظران انتخابات تحول مثبت پیدا کند. امیدواریم این تحول، به شکل گیری مجلس کارآمدتر برای حل مشکلات کشور و مردم منجر گردد. در ذیل به بیان مختصر برخی از این نشانه‌ها خواهیم پرداخت: 🔵 فراگیر شدن مطالبه گری به عنوان ویژگی سیاسی مردم ایران در این مقطع تاریخی و تبدیل شدن عدالتخواهی به گفتمان غالب حتی در بین نامزدها و نزدیک شدن به گفتمان گام دوم انقلاب. 🟠 جوان گرایی در بین نامزدها و مشارکت جدی رویش‌ها و نسل‌های جدید انقلاب و ایجاد جریان‌ها و ائتلاف‌های جدید در میان نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی. این شاخصه در بین نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری کم نظیر بوده است. 🟡 فاصله گرفتن از خطوط التقاطی و بازگشت به شعارهای اصیل دینی و انقلابی و آرمان‌های امام و رهبر انقلاب در ادبیات نامزدهای انتخابات. 🟢 ارزیابی عملکرد نمایندگان سابق بر اساس معیار شفافیت در مجلس اعم از آراء، عملکرد و دیدگاه‌ها به مقتضای احکام شرعی و قانونی نیابت و وکالت از ملت. 🔴 پیشرفت ادبیات رقابت سیاسی از نقد آقازادگی به مبارزه با پدرخواندگی سیاسی . 🟤 شکسته شدن انحصارگرایی سیاسی و خروج فضای رقابتی از دوگانه‌های سنتی چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و گرایش به سمت کارآمد گزینی. 🔶 مطالبه گری از نامزدهای انتخابات درباره منابع هزینه های تبلیغات و تقبیح و انتقاد شدید مردمی از کاندیداهای پرخرج و اسرافگر در تبلیغات. 🔷 دقیق تر شدن عملکرد شورای نگهبان در دو بعد عدم توجه به مصلحت نگری نسبت به شخصیت‌ها و جریان‌های و رعایت مرّ قانون درباره آنان همچنین دقیق تر شدن عملکرد شورای نگهبان در توجه به شکایات کاندیداها. 🔹 مطالبه گری عمومی برای چارچوب دار بودن وعده‌های نامزدها و نپذیرفتن وعده‌های خارج از چارچوب صلاحیت و اختیارات نمایندگان مجلس. 🟦 ‌ توجه کمتر به لیست‌های انتخاباتی و اولویت دادن مردم به تحقیق و مطالعه و مشورت درباره عملکرد، دیدگاه‌ها و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی. ⬜️ فاصله گرفتن بیشتر ذوق سیاسی عمومی از قومیت و قبیله و مذهب گرایی به نسبت انتخابات گذشته. 🟩 تحول کمی و کیفی در عملکرد رسانه ملی در ایجاد فرصت برابر برای تبلیغات و مناظرات انتخاباتی 🔗 متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN