eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
483 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🚸 تفکر انتقادی کودکان؛ روش مغفول والدین 🔸 کودکان و نوجوانان در شرایط کنونی گریزی از مواجهه با فضای مجازی ندارند. 🔹 بسیاری از خانواده‌ها نیز در این شرایط نگران حضور فرزندان در این فضا هستند. 🔅یکی از روشهای افزایش سطح دانش و سواد رسانه‌ای کودکان افزایش تفکر انتقادی آن‌هاست. 🔻در این روش والدین باید به کودکان خود آموزش دهند که هیچ مطلبی را بدون اطمینان از اصالت آن نپذیرند. @savadresan https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🏔کوهنوردی با چاشنی طلبگی ✅ هیچوقت از یک کوهنورد نپرسید چند بار به دماوند و دیگر قلل بلند کشور صعود داشته، یا چند قله هفت هزاری و هشت هزاری را صعود کرده ای؟ و از این دست سوالات. 🌺 ازش بپرسید چقدر توانسته ای اخلاق و منشی را که بواسطه سالها کوهنوردی کسب کرده ای، در زندگیت پیاده کنی؟! 🔹 رفتارت با دیگران چقدر بهتر شده 🔹 چقدر تونستی روی غرورت پا بذاری 🔹 چقدر در زندگیت گذشت داشتی 🔹 چقدر روی تکبر و منیتت پا گذاشتی 🔹 چقدر میتونی جلوی خودنمایی و خودبزرگ بینی ات را بگیری 🔹 رفتارت در مقابل انسان های ضعیف چطور است. . 🏔دنبال این نباشیم کاری را انجام بدیم که هیچکس انجام نداده، دنبال کاری باشیم که خودمان تا بحال انجام ندادیم! https://eitaa.com/AliyanSport/493 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
smal.pdf
22.92M
👆👆پیشنهاد ویژه نامه پدافند غیر عامل 🔹در این  تحلیل اهداف، رویکردها و دستاوردهای پدافند غیرعامل با گفتارها و نوشتارهای از سردار دکتر غلامرضا جلالی، سردار علی عبداللهی، سردار محسن ساسانی، آیت الله فاضل لنکرانی، مهندس عبدالله جلالی، سردار محمدرضا کائینی، حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دکتر علی اصغر کاراندیش، محمد اسکندری و ... به رشته تحریر درآمده است. @HOWZAVIAN
طلبه ی مبتلا به نوشتن یک بار امتحانش کن؛ نوشتن را می‌گویم. خودت راوی قصه‌ی خودت شو‌. باور کهنه‌ی "نمی‌توانم" را دور بریز. واژه‌ها را وقف افکارت کن. بنویس و در پناه نوشتن لباس تسلیم و رضا بر قامت خویش بدوز. با نوشتن لحظاتی سرشار از شگفتی را تجربه کن. از نو مرور کن درس‌های معلم فطرت را. خودتبعیدی را کنار بگذار. باطل کن این جوازِ جمع بین دیانت و معصیت را. از مهربانی بنویس، تا واژه‌ها این‌قدر بدقلقی نکنند. بنویس... https://eitaa.com/roznevesht/222 @Howzavian
یازده سال پیش که می‌خواستم پایان‌نامه کارشناسی ارشدم را در رشته "دین‌شناسی" بنویسیم، یکی از دوستان پیشنهاد کرد که حجت‌الاسلام دکتر فیرحی را به عنوان استاد راهنما انتخاب کنم. اراده الهی بر این بود که این اتفاق نیفتد؛ همان‌طور که سال‌ها قبل خدا این‌طور خواست که با وجود کسب رتبه ۱ رشته فلسفه و رتبه ۷ رشته حقوق در دانشگاه مفید، دانشجوی این دانشگاه نشوم. حجت‌الاسلام دکتر فیرحی استاد راهنمای من نشد و بعضی از جهت‌گیری‌های فکری‌مان همسو نبود، ولی بعضی از نوشته‌هایش را خوانده‌ام و هنوز هم گاهی مراجعه می‌کنم. تقریباً همه کسانی که با او ارتباط داشته‌اند، معترف‌اند که شخصیتی علمی و اندیشمند و البته اخلاقی و متواضع بود. و این‌ها قطعاً ارزشمند است، تا زمانی که کار این اختلاف نظرهای سیاسی، به سطح مخالفت عملی نرسیده است؛ که درباره ایشان چنین بود. دکتر فیرحی، سحرگاه امروز، پس از تحمل یک دوره بیماری کرونا درگذشت. خداوند به لطف و کرم خویش از همه قصورها و تقصیرهای محبان اهلبیت درگذرد و خدمات آنها را به اسلام و مسلمین، به احسن وجه جزا دهد. @rajaaei ✍ مرتضی رجائی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 محلِّل های آرام و پنهان دولت تدبیر 🔻اینکه امروز این👆 سخنان را به رُخ امثال روحانی و یاران رفته و نرفته او، در سطح رهبران سیاسی، و به رُخ امثال رضا رشیدپور، سلبریتی های رسانه ای، هنری و ورزشی، کشیده بشود یا نه نشود، فرقی ندارد؛ چونکه رابطه ای وثیق بین این افراد و سنگ‌ پای قزوین وجود دارد. 🔻این را باید به رُخ همه افراد مدعی نخبگی کشید و گفت؛ کسانیکه برای ایشان سینه چاک کردید و یا در ظاهر سکوت کردید اما در باطن در دلتان قند آب شد، و کسانی که در طول هفت سال ژست عاقلانه گرفته و هیچ موضعی در نقد رفتار جنون آمیز اینان نگرفتند، و به رُخ کسانی کشید که از این افراد ناصواب تراند، کسانی که مُحلِّل آرام و پنهان این جریان ویرانگر دین و دنیای مردم مظلوم ایران بودند، توجیه گر مظالم اینان در میان مردم و نخبگان مومن؛ اما غیر دقیق در امور سیاسی بودند، اما حالا ژست مخالف خوانی می گیرند. ✍ حسن غفاری فر @HOWZAVIAN
✍آدم هفت رنگ به روایت علی مهدیان 😡 ... شبها میره عرق خوری و قماربازی میکنه، صبح ها میاد اینجا تو امامزاده توبه میکنه. هی سرش رو میکنه تو آب حوض واسه توبه. سالهاس کارش همینه. شب عرق و‌ قمار، صبح حوض امامزاده. بهش میگن هفت رنگ. 🖇👈متن کامل👉🖇 ✍ قلم ، اراده جریان داره و @HOWZAVIAN
📛 با مدیران خودخواه برخورد کنید 🔸همانا زمامداران را خواص و نزديکانی است که خودخواه و چپاولگرند، و در معاملات انصاف ندارند. ريشه ستمکاريشان را با بريدن اسباب آن بخُشکان، و به هيچ‌کدام از اطرافيان و خويشاوندانت زمينی را واگذار مکن، و به گونه‌ای با آنان رفتار کن که قراردادی به سودشان منعقد نگردد که به مردم زيان رساند، مانند آبياری مزارع، يا زراعت مشترک؛ که هزينه‌های آن را بر ديگران تحميل کنند، در آن صورت سودش برای آنان، و عيب و ننگش در دنيا و آخرت برای تو خواهد ماند. @ali_and_me ✍️ بخشی از نامه 53 @HOWZAVIAN
🖌کتاب السقایه، ترجمه و تلخیص کامل بدائه النحو 🚩 ویژه طلاب پایه اول و اساتید پایه اول و کسانی که نحو را فراموش کرده اند. 🗞 مورد تایید آیت الله صفایی بوشهری و استادشیخ مصطفی سلیمانیان ✍️ به قلم امید محمدی سروش و یونس گرجی 📚 کانال دانشنامه👇 🌱 معرفی دانشوران بزرگ شیعه 🌼 آپلود کتب مورد نیاز و جذاب 🌷 مستندات و کلیپ های دیدنی ⚘ گفتگوها و مناظرات علمی و عمومی 🌲 سخنرانی ها و پادکست ها و اینفوگرافیک @daneshnameh1399 @HOWZAVIAN
🔴 در سودای قرائت مدرن از فقه و اندیشه سیاسی اسلامی 🔻به مناسبت درگذشت مرحوم 🔹تحریف سنت عاشورایی، به عنوان پشتوانه دینی-تاریخی نظام اسلامی و جبهه مقاومت، یکی از سرفصل‌های اندیشه وی بود. او در آثار خود تلاش کرد این پشتوانه را به ضد خود بدل کند. به طور مثال، در زمانی که «خصوصی‌سازی اصولی و چارچوب‌مند» یکی از مطالبات جدی رهبری بود، او خصوصی‌سازی را عامل پیدایش فاجعه کربلا خواند.(جماران/19شهریور98) 🔸او با قرائتی پلورالیستی، همزمان با برخی دیگر از روحانیان اعتدالگرا، تلاش کرد تفسیرهای مدرن و بعضا سکولار از حماسه عاشورا ارائه کند که لازمه آن، تضعیف تفسیرهای حماسی از این واقعه خونین بود. بعد از روحانی که عاشورا را مکتب مذاکره نامیده بود، مرحوم فیرحی تلاش کرد عاشورا را منبعی برای استنباط در باب اخلاق شهروندی قلمداد کند که یکی از شعارهای دولت اعتدال بود. 👈 متن کامل 👉 @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 چالش‌های عجیب و خطرناک فضای مجازی از کجا می‌آیند؟ 🔸 کودکان و نوجوان‌ها قربانیان اصلی چالش‌های فضای مجازی هستند و این چالش‌های به ظاهر ساده می‌تواند آینده آن‌ها را به طور کلی تغییر دهد. @eatelaye_iran @HOWZAVIAN
👈⚙️ سلسله‌کرسی‌های ترویجی «انگاره‌های پیشرفت، درمیان اندیشمندان حوزوی» 🎙 کرسی ارائهٔ نظر 🔸 نظریهٔ پیشرفت آیةاللّٰه جوادی آملی 🌐 درگاه مجازی شرکت در نشست: 🌐 daneh.ir/demo2/mod/newmodule/view.php?id=3643 🔰 «مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت» @HOWZAVIAN
⁉️ چرا فلسفه ما ادامه سیاسی اجتماعی نداشته است 💠 رهبر انقلاب خطاب به استاد پارسانیا: کتاب نوشته شماست؟ کتاب بسیار خوبی است. مدتها پیش به دوستان فیلسوفمان در قم، از کمبودی گله می کردم و می گفتم: «فرق فلسفه ی ما با فلسفه ی غرب (از زمان ارسطو و افلاطون تا کنون) این است که فلسفه غرب، همیشه یک دنباله وادامه ی اجتماعی و سیاسی و مردمی داشته است، اما فلسفه ی ما ادامه اجتماعی و سیاسی نداشته است» حداکثرش به ادامه ی تربیت فردی رسیده؛ و الا اینکه فلسفه ی ما بگوید: «شکل حکومت، چگونه باید باشد، حقوق مردم چیست و ارتباطات آنها با یکدیگر چگونه است»، چنین ادامه ای ندارد، در حالی که همه ی این مبانی می تواند مبنای فلسه اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد. 🔸وقتی من ترتیب و فصل بندی کتاب شما را (البته همه اش را نخوانده ام) نگاه کردم، دیدم این کار، شده است. از مبانی فکری و فلسفی شروع کرده اید و به جمهوری اسلامی و مسائل آن رسیده اید. این چیز است. الحمدلله این طور فکرها در امعه ی ما حضور دارد، از اینها باید حداکثر استفاده بشود. این سبک کار، است، باید متمسّک به مبانی بود. 📢 بیانات در دیدار هیأت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه قم 29/10/1380. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 تقدیم به هم کانالی ها از طرف بچه های کانال مقاومت 🔻وقتی شهید می شوی 🔻خیلی ها فکر می کنند تو رفته ای و تمام 🔻وقتی شهید می شوی 🔻ما مبهوت می شویم 🔻فهم مان هنگ می کند 🔻و سیر نمی شویم از دست خودمان 🔺حالا بچه های حرم هر از گاهی یادمان می کنند 🔺تا یادمان نرود کجاییم و در کدام نقطه روزگار، بازیگر؟! https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📛 بدگمانی مردم را بزدایید 🔸حق را به صاحب حق، هر کس که باشد، نزديک يا دور، بپرداز، و در اين کار شکيبا باش، و اين شکيبايی را به حساب خدا بگذار، گر چه اجرای حق مشکلاتی برای نزديکانت فراهم آورد، تحمّل سنگينی آن را با ياد قيامت بر خود هموار ساز، زيرا تحمّل آن پسنديده است. و هرگاه رعيّت بر تو بدگمان گردد، عذر خويش را آشکارا با آنان در ميان بگذار و با اين‌کار از بدگمانی نجاتشان ده، که اين کار رياضتی برای خودسازی تو، و مهربانی کردن نسبت به رعيّت است، و اين پوزش‌خواهی تو آنان را به حق وا می‌دارد. @ali_and_me ✍️ بخشی از نامه 53 @HOWZAVIAN
📚 کتابخوانی از منظری دیگر 📝 «ادبیاتِ گریز» ✴️ این روزها همه‌جا سخن از فرهنگ کتاب خوانی است. 🔹شوق و شوری در میان نسل جدید به ویژه طرفداران جوان و نوپای منورالفکری در کشور به راه افتاده که تا سرحد ماشین کتابخوانی خود را ارتقا بخشیده و یا کتاب‌های پرفروش را در ویترین کتابخانه خود داشته باشند. 🔻حال بیایید از دریچه‌ای جدید به کتابخوانی نظر بیفکنیم. 🔸تعجب برانگیز است اگر بگویم که گاه کتاب خواندن، زیاد کتاب خواندن، ترویج فرهنگ کتابخوانی، خود نوشدارویی برای التیام دردها و رنج‌های توده‌ها، مکانیسمی دفاعی برای ارضای تجربه‌های اصیلِ سرکوب شده و گریزی به سوی فراسوی جهان واقعیت و نفس کشیدن در اتمسفر جهان آرزوها است. 🔹کتاب و کتابخوانی گاه آبی است گوارا برای فرونشانیدن عطش شورش و روزنه‌ای است برای خاموش ساختن شعله‌های خشم. 🔸کتاب و کتابخوانی مادام که گسست و شکاف میان زندگی واقعی و زندگی مطلوب را از میان برندارد، راهکاری است شبه منطقی و عقلانی‌نما برای حفظ وضعیت موجود. 🔸«آتشی خاموش نشدنی برای تجربه های اصیل انسانی وجود دارد که در صحنه معاصر ارضا نشده باقی می‌ماند ولی چون یکسره از این صحنه پیوند گسیخته و جداست خطری هم برای آن ایجاد نمی کند این عطش با آثار ادبی و [خواندن آن] فرو می نشیند» (اریک فروم، آیا انسان پیروز خواهد شد ص ۹۰) ✍محمد رایجی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
عقلانیت در اندیشه آیت الله خامنه ای2.mp3
3.62M
🔹عقلانیت انقلابی چیست؟ ❓ چرا این بحث از سوی مقام معظم رهبری طرح شد؟ 🔹رابطه عقلانیت و انقلاب چیست؟ ❓ آیا آرمان‌گرایی انقلابی خلاف عقلانیت است؟ @taammolat74 @HOWZAVIAN
📛 وقتی فمینیست‌ها بر خود شورش می‌کنند متاسفانه، ما داریم حق‌های حقیقی مان را، نابود و حق های کاذب جایش میذاریم. مثلا👇 حق من زن این است دستم توی جیب خودم و جدا از مرد باشد.(حق کاذب) ولو اینکه آسایشم، مادریم، همسریم و ... نابود بشود.(حقوق حقیقی) ما با حقوق ، فقط باعث نابودی حقوق حقیقی خودمون نمیشیم؛ بلکه حقوق حقیقی دیگران را هم نابود می‌کنیم. به اسم کار و پولم پولم،‌ به حق مادری، همسری و ... خیانت می کنند. @hayat_hosna @HOWZAVIAN
🙏 دیگ‌های کینه در جوش است خدایا تو داور باش 🔸خدايا! قلب ها به سوی تو روان شده، و گردن ها به درگاه تو کشيده، و ديده ها به آستان تو نگران، و گام ها در راه تو در حرکت، و بدن ها در خدمت تو لاغر شده است؛ خدايا! دشمنی های پنهان آشکار، و ديگ های کينه در جوش است. خدايا! به تو شکايت می کنيم از اينکه پيامبر(صلی الله علیه و آله) در ميان ما نيست، و دشمنان ما فراوان، و خواسته های ما پراکنده است، «پروردگارا! بين ما و دشمنانمان به حق داوری فرما، که تو از بهترين داورانی.» @ali_and_me ✍️ بخشی از نامه ۱۵ @HOWZAVIAN
🔆 ضرورت اصلاح سامانه فرهنگ 🔻در شرایط فعلی که به دلیل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، کشور ما با مسائل فرهنگی بسیاری روبرو شده، لازم است افرادی مانند سردار سلیمانی در بخش مدیریت فرهنگی ما ظهور کنند، ریشه‌ی مشکلات را بیابند، در قلوب مردم نفوذ کرده و از این طریق نظام فرهنگی را تکانی داده و به سمت بهبود و اصلاح رهنمون سازند. 👈متن کامل👉 ✍ مریم غازی اصفهانی @HOWZAVIAN
🔴 نویسندگان ایران و باخت فرهنگی 🔸من سال‌هاست با نویسندگان این ملت محشورم و با خیلی‌ها نشسته‌ام وساعت‌ها و روزها حرف زده‌ام. شاید اگر بخواهم مهم‌ترین ویژگی نویسندگان ایران را در یک جمله به زبان بیاورم، وجه "منتقد بودن" آنان است. آنان دائم در حال نقد فرهنگ و مردم و حکومتند، و برای همه‌کس و همه‌چیز ایده دارند؛ از صدر تا ذیل! کوتاه بیا هم نیستند. بر کرسی حق و حقیقت نشسته‌اند و عالم و آدم را جاهل و معطل می‌دانند و بی‌وقفه می‌نوازندشان با کلامی بُرّنده. 🔹بله؛ آنان حق دارند. و چه کسی است در میان ما که کارش بی‌عیب و ایراد و کاستی باشد. ولی این تمام ماجرا نیست. ما در این مملکت و در این چهل سال عمر خود لااقل دیده‌ایم که مثلا وضعیت جاده‌ها از کجا به کجا رسیده. دیده‌ایم که وضعیت امنیت‌مان چقدر متحول شده. دیده‌ایم که خدمات اجتماعی چه تحول بزرگی از سر گذرانده‌اند. و دیده‌ایم که بهداشت و درمان و آموزش و ارتباطات و... چقدر هول آور رشد کرده‌اند. حال سوال اینجاست؛ آیا نویسندگان ایران در طول این صد سال _و نه فقط چهل سال_ کار خودشان را درست و بقاعده انجام داده‌اند؟ آیا آنان وظیفه‌ی حفاظت از فکر و بنیان‌های فرهنگی ملت و کشورشان را به جاآورده‌اند؟ و آیا تلاشی برای جبران اشتباهات مهلک خود در واگذاری زمین بازی به بیگانگان کرده‌اند؟ 🔸واقعیت این است که اگر سری به بازار کتاب، بخصوص در دو حوزه‌ی ادبیات و فلسفه بزنید، خواهید دید که ما در آنجا به چه روز فلاکت‌باری افتاده‌ایم. کار کاملا از دست رفته و جز چند بارقه‌ی خرد اثری از آتش شعله‌ور ادب فارسی باقی نمانده. بله، این وضعیت حاصل کار نویسندگان ایران است که آنقدر سرگرم نقد و انکار فعالین سیاست و اقتصاد و اجتماع بوده‌اند که از زمین بازی خود غافل افتادند و شد آن‌چه نباید می‌شد. و جالب این‌که مرغ فرهیختگان ما همچنان یک‌پا دارد و عیب و ایراد بی‌چون‌وچرا از دیگری است، و آنان منزه‌ترین زاده‌های آدمی هستند بی‌هیچ قصوری در رخ نمودن وضعیت امروز فرهنگ کشور. 🔹نخیر؛ بازی را اتفاقا ما باخته‌ایم! و کار از دست ما رها شده است، و نه غیر ما. اگرچه می‌دانم که بهانه‌های قدرتمندی همچون سانسور و نبود آزادی بیان و محدودیت‌ها تا هنوز زنده‌اند... اما کجاست اهل عملی که در این میان، و علیرغم هر مشکلی که ناحقش می‌داند، به مسئولیت خود فکر کند؟ ✍علی اصغر عزتی پاک https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
⁉️ما خرابِ خرابیم چه کنیم؟ 🔻شب گذشته به منزل عالم ربانی حضرت آیت الله خرازی رفته بودم. همنشینی و معاشرت با چنین انسانی و لو کوتاه مدت، غبار غفلت را از دل و جان انسان پاک می کند. مانند شهری که ریزگردها فضای آن را غبارآلود کرده اند. اما بارش باران، علاوه بر اینکه گرد و غبار را از بین می برد، هوا را نیز لطیف و دلنشین می سازد. هرگاه به دیدار ایشان می روم دل و جانم حیاتی دوباره می یابد. افسوس که دوستان و عزیزانم در دور دست ها هستند و از دیدار ایشان محروم. 🔻برای یک بار هم که شده تعارفات و ملاحظات معمول را کنار گذاشتم و به مانند فرزندی که با پدر خود درد و دل می کند، به ایشان عرض کردم: "حاج آقا! ما از اوضاع و احوال خودمان اصلاً رضایت نداریم. به انواع و اقسام گناهان آلوده شده ایم. زبانمان هرزه گو شده، چشمانمان هرزه بین شده، مراعات خدا را نمی کنیم. انواع آلودگی ها در قلب و روح ما وجود دارد. گرفتار عُجب و غرور شده ایم. زود رنج هستیم. آستانۀ تحملمان بسیار پایین آمده، در خلوت ها مراعات حضور خدا را نمی کنیم. نمازمان که قضا می شود دیگر غصه نمی خوریم. حق الناس به گردنمان می آید عین خیالمان نیست. انگار نه انگار ما مسلمان و پیرو اهل بیتیم. خلاصه اینکه حاج آقای خرازی! ما خرابِ خرابیم. چه کنیم؟ امیدی هست؟ بدون تعارف، به فرمودۀ آقا امیرالمومنین ما شدیم به مانند الاغی که به سنگ آسیاب بسته شده و یک گونی به سرش کشیده اند و این الاغ بیچاره گمان می کند که از صبح تا به غروب راه بسیاری را رفته است. اما وقتی گونی را از سرش بر می دارند متوجه می شود که عجب! درجا زده است. حاج آقا آیا امیدی هست؟ چه باید بکنیم؟ به دنبال تحولی هستیم که حالمان عوض شود." 🔻حضرت آیت الله خرازی که با آرامش وصف نشدنی به سخنانم گوش می داد وقتی مطمئن شد که دیگر حرف هایم را زده ام، نگاهی مهربانانه و محبت آمیز توام با لبخندی ملیح به من انداخت و فرمود: شما ناامید نباشید ... 👈صفحه یادداشت کامل👉 ✍علیرضا نظری خرّم @HOWZAVIAN
🙏سرور غریبم حاج قاسم مدتی است لبخند آسمانی‌ات را نمی بینم، اکنون دردی در دل و حسرتی بر لب است. تو عزت ما بودی، وجودت گویای حماسه سبز مقاومت برای تمام اعصار و قرون شد. آه که ناجوانمردانه تو را از ما گرفتند و ما اکنون قصه رشادت و دلاوری‌هایت را برای فرزندانمان باشوق بازگو می‌کنیم. تو به حق وارث شهدا و مظلومانی، ای کاش بار دیگر قامت رعنا و دلجویت را می دیدم و خاک پایت را توتیای چشمم می‌کردم. ✍وصال دارابی @HOWZAVIAN
📚 آسیبِ انبوه‌خوانی 📝 کتاب‌ها وقتی به کار می‌آیند که فرد پرسشی داشته باشد و برای دستیابی به این پرسش‌ها کتاب بخواند، وگرنه صِرف کتاب خواندن، آن هم انبوه‌خوانی، می‌تواند یک عادت باشد، یک اعتیاد؛ گیرم که اعتیاد به یک کار خوب. حتماً کتاب‌خوانی کار خوبی است، وقتی متربی پرسش دارد و به دنبال پاسخ آن در حال تفکر است و حتماً کتاب می‌تواند یکی از ابزارهای گردآوری منابع و داده های خام برای تفکر باشد؛ ولی این‌ها وقتی است که ما در نظام تربیتی خود، ذهن متربیان را با سؤال درگیر کنیم تا خودشان برای یافتن پاسخ، تشنه‌ی مطالعه شوند؛ نه اینکه آن‌ها را به ضرب و زور مسابقه و جایزه کتاب‌خوان کنیم تا نه خودشان بفهمند چرا این کار را می‌کنند و نه جامعه از برآیند این کتاب‌خوانی بهره‌ی خاصی ببرد. به قول شاعر: آب کم جو، تشنگی آور به دست تا بجوشد آب، از بالا و پست 👈 متن کامل یادداشت 👉 ✍ مدرسه تراز انقلاب اسلامی @HOWZAVIAN
🔖 فیلم‌نامه «موسی» در دستان ابراهیم 🎥 مرحوم سلحشور به آرزویش می‌رسد 👈 کام صهیونیست‌ها تلخ‌تر می‌شود، وقتی تاریخ را فرزندان قرآنی ما به روایت بنشینند. پ‌ ن: خبرگزاری تسنیم نوشت: حاتمی‌کیا درباره پذیرفتن کارگردانی سریال موسی(ع) گفت: پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور می‌دانم. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6