eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
606 ویدیو
368 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
حافظان شریعت.pdf
33.12M
📚 حافظان شریعت سیری در حیات علمی و اخلاقی آیت الله سید (ره) ✍جمشید صاعدی سمیرمی 🌀 کشکول ناب حوزوی🔻 ❇️ @kashkolenab
4_6008261919679447529.pdf
328.9K
❓چگونه می توان باور کرد که در مقابل امیرالمومنین علیه السلام به همسرش جسارت شود ولی آن حضرت عکس العملی نشان ندهد؟ 👆پاسخ را در این فایل مطالعه کنید. 🌀 کشکول ناب حوزوی🔻 ❇️ @kashkolenab
نصایحی به طلاب درس‌خوان.mp3
2.31M
💥نصایحی به طلاب درس‌خوان 🎤استاد یک‌شنبه (۵دی۱۴۰۰) https://eitaa.com/OstadMoayyedi/450 🌀 کشکول ناب حوزوی🔻 ❇️ @kashkolenab
💥فارابی وظیفه علم کلام را منحصر به دفاع از عقاید دینی نمی‌داند/چرایی مغفول ماندن بحث "کلام افعال" در سنت اسلامی 🎤دکتر محسن جوادی (استاد دانشگاه قم) : برخلاف دیدگاه مشهور، وظیفه کلام را منحصر به دفاع از عقاید دینی نمی‌داند، بلکه آن را به حیطه احکام شرعی نیز سریان داده است، و اساساً همین جاست که می‌توان فارابی را مبدع مفهوم کلام افعال دانست..👇 b2n.ir/q89166 ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
16.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بخشی از سخنان استاد سیدمحمدکاظم (استاد اقتصاد اسلامی حوزه و دانشگاه) درباره علت مخالفتش با طرح حذف ارز ترجیحی۴۲۰۰ دی ماه ۱۴۰۰ 💥متن سخنان اساتید اقتصاد اسلامی 👉 ✍پ.ن: متاسفانه هشدارهای اساتید اقتصاد اسلامی کمتر شنیده شد و سخنان اساتید نئولیبرال دانشگاه مثل مسعود نیلی ، موسی غنی نژاد و برخی نئولیبرالهای حزب اللهی! اجرا شد و شد آنچه نباید میشد، از این به بعد باید مطالبه کرد که دیگر به نسخه این جریانات عمل نشود! 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
📚 "رابطه علم و دین" ✍مرحوم آیت‌ الله محمدتقی تحقیق و نگارش: دکتر علی مصباح 🗃ناشر: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مرکز پخش: قم، خیابان شهداء، کوی ممتاز، پلاک 38 ☎️تلفن و نمابر: 37742326 - 025 🌐 مطالعه آنلاین کتاب 👉 ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
سکولاریسم به جان حوزه افتاد.pdf
617K
💥بایدها و نبایدهای تحول در حوزه های علمیه ✂️بخشی از مصاحبه اختصاصی آیت الله ره با هفته نامه «افق حوزه» ⚠️سکولاریسم به جان حوزه افتاد... ✅کشکول ناب حوزوی🔻 💠 @kashkolenab
💥مطالعه رایگان شرح فارسی نهایه الحکمه و... در همراه نور 💎دانلود کتابخوان همراه نور👇 https://www.hamrahnoor.ir/download این کتاب در بخش "کتب رایگان" قابل دانلود است ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔹چرا آقای جعفریان اصرار دارد جهل خود را فریاد بزند؟ 1⃣بارها از طرق مختلف به آقای جعفریان این نکته نوشته و ارسال شد که؛ آنچه شما به عنوان «علم دینی» انکارش می‌کنید و اصرار دارید که فقط در محیط دانشگاه و دور از دسترس حوزه علمیه بماند، دارای مبانی و لایه‌های متعدد معرفت‌شناسی و فلسفی است. امروزه بر کسی پوشیده نیست که، علوم انسانی اجتماعی دارای زیرساخت‌های مفهومی بنیادین است که جز با مطالعات فلسفی و معرفتی به سرانجام نمی‌رسد. 2⃣ایشان، بهره‌ای از این مطالعات ندارد، در وادی فلسفه علم نیز غور نکرده‌است، و صرفاً با تکیه بر تحقیقات تاریخی سعی دارد در مقام انکار «علم دینی» برآید. بواقع که در همین مقام صدق می‌کند: «الناس أعداء ماجهلوا به». نه می‌داند: ماهیت علم و معرفت چیست؟ نه می‌داند که، آیا تحقیقات تجربی و علوم آماری می‌توانند متکی بر پیش فرضهای معرفتی باشند؟ یا اینکه، روش تحقیقات می‌تواند متکی بر بنیادهای فلسفی باشد؟ آیا وصف اسلامیت، وصف ماهیتی علم است یا وصف منبعی علم است؟ و..... بسیاری از مسائل را حل نکرده و بحث نکرده، به آنچه که نمی‌داند و به آن جهل دارد، می تازد. و گواه چنین جهلی، تحلیل‌های تلگرامی ایشان است. 3⃣واقعاً روشن نیست ایشان با داشتن روحیه پژوهشی و تحقیقی در عرصه تاریخ، چرا اندکی فرصت اندیشیدن و گفتگو با صاحبان ایده علم دینی به خود نمی دهد و اصرار دارد جهل خود را فریاد بزند؟ و چرا اینقدر از علم دینی عصبانی است؟ @monir_ol_din
روند آينده اجتهاد‌.pdf
257.3K
📚 بررسی اندیشه آیت الله شهید سید محمد باقر صدر در باب آسیب شناسی اجتهاد در حوزه ها و آینده پژوهی مساله اجتهاد در این مباحث سیر تطور اجتهاد در حوزه های شیعه را بررسی کرده و آینده اجتهاد را در رویکرد اجتماعی به شریعت ارزیابی می نماید. متن عربی مقاله 👉 ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
❓چرا بعد از قرائت سوره توحید، ذکر «کذلک الله ربی» گفته می شود؟ سورۀ توحید دارای مضامین بلندی است که به نوعی شناسنامه خداوند است، در این سوره خداوند را به توحید و بی‌نیازی معرفی می‌کند؛ در روایتی آمده است که امام باقر(ع) بعد از قرائت سورۀ توحید، می‌فرمود: کذلک الله ربّی؛ یعنی خدای من همان‌گونه است که در این سوره بیان شده است.[1] به همین خاطر عبارت «کذلک الله ربّی» تأکید و اعترافی است از طرف قاری و خواننده، که خداوند همین گونه است که این سوره مبارکه معرفی می‌کند. لذا فقها در باب قرائت سوره توحید در نماز (فرقی ندارد که رکعت اول باشد و یا دوم) گفته‌اند: مستحب است بعد از خواندن سورۀ «قل هو اللّه احد»، یک، یا دو، یا سه مرتبه «کَذَلِکَ اللّهُ ربّى» یا سه مرتبه «کَذَلِکَ اللّهُ رَبُّنا» بگوید.[2] @MaarefHadith 1. وسائل الشیعه، ج 6، ص 71. 2. توضیح المسائل(محشی)، ج 1، ص 560. ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab