فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥علی(علیهالسلام) در برخورد با تخلف و فساد، خودی و غیرخودی نمیکرد!
🎤 #رهبر انقلاب:
"عدالت بیاغماض و گسترده و بدون هیچ ملاحظه؛ این #عدالت عجیب و غریب که انسان واقعاً از شنیدن موارد این عدالت حیرت میکند."
🔸بلی؛ حضرت امیرالمومنین(ع) در مقابل برادرش عقیل، همانگونه بود که مقابل معاویه و طلحه و زبیر ایستاد. خودی و غیرخودی نمیکرد!
🔹امیرالمومنین علیهالسلام میتوانستند بگویند چرا باید در اجرای عدالت، این چنین کنم و موجب دشمنی کسانی که روزی در جنگها با پیامبر بودهاند و سوابق مبارزاتی دارند، شوم؟ مصلحت مسلمانان در این نیست که وارد جنگ شویم! اما میبینیم که در حکومتداری، ایشان هیچ مصلحتی را بالاتر از اجرای عدالت ندانست! تن به جنگ داخلی داد اما حاضر به باجدادن و سهمدادن به کسانی که جزو اصحاب پیامبر هم بودند نشد!
🔸حالا حکومت "علیدوستان" چگونه باشد؟ حکومت وقتی در دست دوستداران و محبان علی باشد باید تفاوتی با حکومت دیگران داشته باشد یا خیر؟ امروز که حکومت در دست پیروان حضرت علی (ع) است باید تلاش کنیم خصوصیات حکومتی ایشان را پیاده کنیم وگرنه تفاوتی با دیگران نخواهیم داشت ولو ناممان شیعه باشد!
#عدالت_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
هدایت شده از اقتصادنا
💬گفتگوی علمی
🔰ملاحظاتی در #آموزش_اقتصاد در حوزههای علمیه
🎤دکتر هادی امیری (استاد مدعو #دوره_پودمانی_اقتصاد و استادیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان)
✅ریاضیات کم ولی لازم
✅باید تابوی ریاضی برای دانشجوی اقتصاد بشکند
✅برخی مفاهیم ریاضی برای فهم اجتهادی اقتصاد ضروری است
✅دستاوردهای شگرف غرب در آموزش ساده و مفهومی ریاضیات
✅زبان انگلیسی، ابزار ضروری فهم اقتصاد
✅امکان تعلیم کل اقتصاد در شش نیمسال
✅لزوم فراگیری اقتصاد از منابع اصلی این دانش
✅کتاب نظریه احساسات اخلاقی اسمیت را طلبهها باید بخوانند!
✅دانش اقتصاد را باید از رفت و برگشت بین ریشههای اندیشهای و سرشاخهها فراگرفت.
✅حوزه بخش عمومی؛ حوزهای بکر و ضروری برای نظریهپردازی اقتصاد اسلامی
✅لزوم درگیر کردن طلاب با مسئلههای واقعی اقتصادی
🔶🔶مشروح این گفتگو را در نشانی زیر دنبال نمایید:
🌐https://eco.hozehkh.com/29032/
@eghtesadhozehkh
#هیئت_اندیشه_ورز_اقتصاد_و_الگوی_پیشرفت_اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
حکم حرمت کنز و احتکار ذهب و فضه مخصوص به اهل کتاب نیست و معنای انفاق در راه خدا انفاق در مصالح و ضروریات دینی و اجتماعی است
و بطوری که از کلام خود خدای تعالی برمی آید انفاق در راه خدا عبارتست از آن انفاقی که قوام دین بر آن است، بطوری که اگر در آن مورد انفاق نشود بر اساس دین لطمه وارد میآید، مانند انفاق در جهاد و در جمیع مصالح دینی که حفظش واجب است، و همچنین آن شؤون اجتماعی مسلمین که با زمین ماندنش شیرازه اجتماع از هم گسیخته میگردد، و نیز حقوق مالی واجبی که دین آن را به منظور تحکیم اساس اجتماع تشریع کرده، پس اگر کسی با وجود احتیاج اجتماع بهزینه، در باره حوایج ضروریش سرمایه و نقدینه را احتکار و حبس کند او نیز از کسانی است که در راه خدا انفاق نکرده و باید منتظر عذابی دردناک باشد، چون او خود را بر خدایش مقدم داشته، و احتیاج موهوم و احتمالی خود و فرزندانش را بر احتیاج قطعی و ضروری اجتماع دینی برتری داده است.
✍علامه طباطبایی(ره)
📚ترجمه المیزان ، ج ۹ ، ص۳۳۲
#اقتصاد_اسلامی
#علامه_طباطبایی
#علوم_انسانی_اسلامی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
💥 روحانیت در کلام #شهید_بهشتی :
آنچه در اسـلام برای ما اصالت دارد، روحانیـت نیست، [بلکه] عالمِ عامل، متعهد و مسئول است. این عالم اگر بخواهد #ریاست بپذیرد، مثل یک بار سنـگین شاق میپذیرد، نه مثل یک معشوقی که سالها به آن عشــق میورزیده و حالا به وصالش رسیده است.
📚 گزیده دیدگاه های شهید بهشتی، ص۱۹۰
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
#نرم_افزار تلفن همراه «اساسنامه» منتشر شد + لینک دریافت
🔶️در راستای دسترسی آسان تر به مجموعه قوانین و مقررات مربوط به شورای نگهبان، نرم افزار تلفن همراه «اساسنامه» شامل مجموعه کامل قانون اساسی و نظرات شورای نگهبان در کافه بازار منتشر و در دسترس کاربران قرار گرفت.
@shora_gc
✅«اساسنامه؛ مجموعه نظرات شورای نگهبان» را می توانید از طریق لینک زیر در کافه بازار دریافت کنید:
👇👇👇
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.hoghooghi.asasname&ref=share
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
💥نماز دست باز پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم از كتب اهل سنت
✍با صرف نظر از روايات شيعه در نقل نماز پيامبر با دست بار در كتب معتبر اهل سنت نيز روايات فراواني در اين باب نقل شده است كه ما به ذكر يكي از معتبر ترين آن كه نحوه نماز پيامبر را با دست باز بيان مي كند اشاره مي كنيم :
🔸روي محمد بن عمر ابن عطاء قال : سمعت أبا حميد الساعدي في عشرة من أصحاب رسول الله صلي الله عليه وسلم منهم أبو قتادة فقال أبو حميد : أنا أعلمكم بصلاة رسول الله صلي الله عليه وسلم قالوا : فأعرض قال : كان رسول الله صلي الله عليه وسلم إذا قام إلي الصلاة يرفع يديه حتي يحاذي بهما منكبيه ثم يكبر حتي يقر كل عظم في موضعه معتدلا ثم يقرأ ثم يكبر فيرفع يديه حتي يحاذي بهما منكبيه ثم يركع ويضع راحتيه علي ركبتيه ثم يعتدل فلا يصوب رأسه ولا يقنعه ثم يرفع رأسه ويقول سمع الله لمن حمده ثم يرفع يديه حتي يحاذي منكبيه معتدلا ثم يقول : الله أكبر ثم يهوي إلي الأرض فيجافي يديه عن جنبيه ثم يرفع رأسه ويثني رجله اليسري فيقعد عليها ويفتح أصابع رجليه إذا سجد ويسجد ثم يقول الله أكبر ويرفع ويثني رجله اليسري فيقعد عليها حتي يرجع كل عظم إلي موضعه ثم يصنع في الأخري مثل ذلك ....قالوا : صدقت هكذا كان يصلي صلي الله عليه وسلم.
🔹ترجمه : محمد بن عمر و ابن عطا روايت كرده اند ابو حميد ساعدي از ده نفر از اصحاب رسول خدا شنيد كه يكي از اين ده نفر ابوقتاده است پس ابو حميد مي گويد من داناترين شما به نماز رسول خدا هستم به او گفتند : نماز را عرضه كن پس گفت : رسول خدا زماني كه به نماز مي ايستاد دو دوست خود را بالا مي برد تا موازي دو گوشش قرار مي گرفت سپس تكبير مي گفت تا اينكه هر عضو بدنش در جاي خود قرار مي گرفت سپس حمد و سوره را قرائت مي كرد سپس تكبير مي گفت سپس دو دستش را تا گوشش بال مي آورد سپس به ركوع مي رفت و دو كف دست خود را بر زانو مي گذاشت سپس آرام مي گرفت نه سرش را بالا مي آورد و نه زياد پايين مي انداخت و مي گفت خدا سخن كسي كه او را مدح كند شنيد سپس دو دستش را بالا بر تا كنار گوشش قرار گرفت سپس گفت : الله اكبر و سپس خود را به زمين انداخت و دو كف دست خود را كنار خود گذاشت سپس سر بلند كرد و بر پاي چپ نشست و انگشتان دو پايش را موقع سجده باز كرد و سجده كرد و سپس الله اكبر گفت و بلند شد و بر پاي چپ نشست تا همه اندامش آرام گرفت سپس در سجده بعد همين كار را كرد .... همه گفتند : راست گفتي رسول خدا اينچنين نماز مي خواند .
امام مالك در الموطا و ابوداود آن را نقل كرده اند و ترمذي درباره آن گفته است: حديث حسن صحيح
📚سنن ابن ماجة ، ج 1، ص 280 ، سنن أبي داود، ج 1، ص 170 كتاب الصلاه باب استفتاح الصلاه ، سنن الترمذي، ج 1، ص 188 باب ما جا في وصف الصلاه ، مسند أحمد ج 5، ص 424، سنن الدارمي ، ج 1، ص 314 كتاب الصلاة باب صفة صلاة رسول الله ، السنن الكبري للبيهقي، ج 2، ص 72 ، عمدة القاري، ج 6، ص 104 ' صحيح ابن حبان ج 5 ص 196...
بخاري آن را به طور مختصر نقل كرده است.
صحيح البخاري ، ج 1، ص 201، كتاب الصلاة ، باب سنّة الجلوس في التشهد.
#کلام_اسلامی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
📚 #معرفی_کتاب چالش ها و راهکارها در علوم انسانی و پست مدرن
✍ استاد علوی سرشکی
📍تهیه کتاب در قم:
انتشارات خانه کتاب و بوستان کتاب واقع در چهار راه شهدا
📍تهیه کتاب در تهران:
کتاب فروشی مولا ، اطراف دانشگاه تهران
#علوم_انسانی_اسلامی
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
📚 کتاب رویکردهای رقیب در مسئله شرّ
💥 مسئله شرّ یکی از مسائل مطرح در فلسفه دین معاصر است و رویکردهای مختلفی نیز در پاسخ بدان وجود دارد. امروزه فیلسوفان دین این مسئله را در قالب دو مسئله منطقی و قرینهای صورتبندی کرده و گونههای مختلفی نیز برای شرور در عالم برشمردهاند. برایان دیویس از الهیدانان معاصر است که بر مبنای رویکرد تومیستی، هم نوع طرح مسئله شرّ در الهیات جدید و هم برخی تئودیسهها و دفاعیهها در پاسخ به مسئله شرّ را نقد میکند و راهحل اصلی مسئله شرّ را در اصلاح رویکرد الهیاتی فیلسوفان دین میداند. در این کتاب، با نگاهی تحلیلی و انتقادی به آرای برایان دیویس، رویکردهای رقیب در مسئله شرّ شناسایی شده و پاسخ متفکران مسلمان به این مسئله نیز تبیین شده است.
نویسنده محترم جناب آقای دکتر ذوالفقار ناصری در این کتاب، با طرح مبحث «پارادایمهای الهیاتی» کوشیده است دلایل تقابل رویکرد سنتی آکوئیناس و برایان دیویس با رویکردهای الهیاتی جدید و معاصر در مسئله شرّ را بررسی کرده و تأثیر هرکدام از این دو نظام معرفتی را در تبیین شرور در عالم نشان دهد.
در این کتاب پس از تبیین بحث خدا و شرّ در اندیشه برایان دیویس، تلاش شده است فهم خاص دیویس از برخی مفاهیم الهیاتی مانند الهیات سلبی، نفی عامل اخلاقیبودن خدا، متفاوتدانستن اخلاق خدا و انسانها، نگاه استقلالی به عقل و ... و نیز راهکار برگزیدۀ وی در حل مسئله شرّ یعنی تئودیسه «عدمیبودن شرّ»، نقد و بررسی گردد
🗃پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی
#کلام_اسلامی
#معرفی_کتاب
🔴 @kashkolenab
هدایت شده از روزنه
بیانیه آيتالله سیفی مازندرانی در حمایت از تصمیم شورای نگهبان و نقد مواضع آيتالله آملی لاریجانی
#حوزویان_و_شورای_نگهبان/۱
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسمه تعالی
در پی اعلام اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده ریاست جمهوری از سوی شورای محترم نگهبان، برخی در دفاع از خویشاوند و عشیره خود واکنش نشان دادند.
و این اولین بار نیست از این بزرگوار ، شما چندین سال عنصری را در کنار خود به عنوان معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه داشته اید که مصداق مسلم مفسد اقتصادی بوده و مرتکب جرائم نابخشودنی در جهت اخلال در نظام اقتصادی و قضائی بوده است، اگر بصیرتی بود آنجا باید ظهور میکرد که متاسفانه نکرد. و امروز در مقابل نهاد امین و حافظ کیان انقلاب که یادگار امام عظیم الشأن (رحمة الله عليه) و منصوب ولی امر مسلمین (متع الله المسلمين بطول بقائه) میباشد، در دفاع از برادر خود لب به اعتراض گشوده و گلایه می کنید.
دعا میکنم که به حقِ حرمت بیت مرجعیت و زحماتی که در خدمت به این نظام کشیده اید، خدای تعالی توفیق اسقامت در جهت حفظ این انقلاب مقدس به شما عنایت فرموده و در زمره حزبالله همچنان استوار و پا برجا باشید.
🔴 در خاتمه این آیه شریفه را به شما گوشزد میکنم:
{لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ ۚ أُولَٰئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ ۖ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ أُولَٰئِكَ حِزْبُ اللَّهِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ}
از ذات حق هدایت و توفیق روز افزون شما را مسئلت دارم.
والسلام علی من اتبع الهدی و صلواته و نصرته علی من ینصر دینه و لا یخاف فی الله لومة لائم.
علی اکبر سیفی مازندرانی
حوزه علمیه قم
۴ خرداد ۱۴۰۰
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ریشه و اساس مشکل تاجزاده با آیت الله جنتی ، اینست که آیت الله جنتی دین خود را به دنیا نمیفروشد!
🎥از زبان خود تاجزاده بشنوید
🔴 @kashkolenab
از فرمایشات آقا جمال خوانساری
از آقا جمال مرحوم نقل نموده اند که فرموده است: دو کتاب باکره¹ است یکی نصاب² و دیگری کتاب صرفِ میر سیّد شریف ،نه گوینده را قوّه و دماغِ فکر و نه خواننده را یارای فهمیدن ،خصوص کتاب نصاب که دانستن آن موقوف بر استحضار لغات است بر وجه کامل.
__________
1_باکرة: تأنیث باکر. دوشیزه.در متون لغت عربی از قبیل اقرب الموارد و منتهی الارب و متن اللغة و المنجد کلمه ٔ بکر بدین معنی آمده و باکرة را نیاورده اند و ابوالبقاء در کلّیّات نیز آورده است که : و اما الباکرة فلیست من کلام العرب والصّحیح البکر.
2_مراد کتاب نصاب الصّبیان از ابونصر فراهی است.
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
💥در شهریور 1388 یکی از نزدیکان دولت آقای احمدی نژاد برای شنیدن نظرات بنده در مورد وقایع انتخابات 1388 و وضعیت حال و آینده به فرهنگستان علوم تشریف آوردند.
✍پرفسور فرامرز رفیع پور:
🔻در آن جلسه طولانی، بنده برخی از مطالب ذکر شده در اینجا را عرض کردم. در کنار رفتار نامناسب با مخالفان و با رهبری، گفتم: در حالیکه فقط در حدود سه سال و نیم از دوره ایشان باقی مانده است، ایشان مانند یک کاندیدای ریاست جمهوری عمل میکنند؛ انگار که میخواهند مدتی طولانی رئیس جمهور باشند و لذا اقداماتی میکنند که در جهت جذب پتانسیل آراء در انتخابات بعد می باشد (مثلا انتخاب خانم ها در دولت، توجه به گروه های مدرن! ...)
بعد از نتیجه گیری و مجاب شدن آن بزرگوار، ایشان نیز نکاتی را ابراز کردند، از جمله آنکه:
* آقای احمدی نژاد در نظر دارند، مدت طولانی در این مسئولیت بمانند
* بزرگترین نگرانی من درگیری بین آقای #احمدی_نژاد با "آقا" است...
🔹در مورد نکته اول عرض کردم که ایشان به این هدف نمیرسند، زیرا لازمه این کار داشتن پتانسیل تولید جاذبه شخصیتی و مقبولیت فوق العاده، داشتن یک مجموعه نظام مند قوی از همکاران، محاسبه همه عوامل، مناسب بودن شرایط داخلی و داشتن ابزار و عوامل لازم ... است. این شرایط نه فقط مهیا نیست، بلکه ایشان در جهت عکس آن (مخصوصا دفع افراد) حرکت میکنند.
🔸در مورد نکته دوم نیز عرض کردم، مقابله و تضاد با "آقا" سرنوشتی مشابه بنی صدر را در پی خواهد داشت...
📚دریغ است ایران که ویران شود ص 690
@rafipoor
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
ریشه مشکلات در اسلامی نبودن علوم انسانی است
🔹مسألهی تولید علم فقط مربوط به علوم پایه، تجربی و ... نیست، بلکه شامل همهی علوم و از جمله علوم انسانی است. ما بخصوص در زمینهی علوم انسانی، برخلاف آنچه که انتظار میرفت و توقّع بود، حرکت متناسب و خوبی نکردهایم، بلکه مفاهیم گوناگون مربوط به این علم را - چه در زمینهی اقتصاد و چه در زمینههای جامعهشناسی، روانشناسی و سیاست - به شکل وحی مُنزل از مراکز و خاستگاههای غربی گرفتهایم و بهصورت فرمولهای تغییر نکردنی در ذهنمان جا دادهایم و بر اساس آن میخواهیم عمل و برنامهی خودمان را تنظیم کنیم! گاهی که این فرمولها جواب نمیدهد و خراب درمیآید، خودمان را ملامت میکنیم که ما درست بهکار نگرفتهایم؛ در حالیکه این روش، روشِ غلطی است.
🔸 ما در زمینهی علوم انسانی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم. مواد و مفاهیم اساسیای هم که بر اساس آن میتوان حقوق، اقتصاد، سیاست و سایر بخشهای اساسی علوم انسانی را شکل داد و تولید و فراوری کرد، به معنای حقیقی کلمه در فرهنگ عریق و عمیق اسلامی ما وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم. البته در این قسمت، حوزه و استادان مؤمن و معتقد به اسلام میتوانند با جستجو و تفحّص، نقش ایفا کنند. اینجا از آنجاهایی است که ما باید به تولید علم برسیم.۱۳۸۲/۰۸/۰۸
سید علی خامنه ای
#علوم_انسانی_اسلامی
#تحول
@soha_olom_ensani
#معرفی_کتاب
📚 «مردی در تبعید ابدی» عنوان رمانی از نادر ابراهیمی است که به شرح زندگی پر فراز و نشیب، و عقاید فلسفی-عرفانی صدرالدین محمد قوام شیرازی(#ملاصدرا) پرداخته است.
✂️ برشی از #کتاب
«محمد شانه به شانۀ شیخ به راه افتاد. گرچه کوتاهتر از شیخ بود و شانههایش، خود به خود قدری پایینتر از شانههای شیخ؛ اما در معنا، دوشادوش شیخ بهاءالدین میرفت، نه چون شاگردان شیخ، مختصری در قفا؛ و در آسمان، ماهِ نیمدایرۀ پریدهرنگی را دید و ستارهیی را نزدیکِ آن، بسیار کمرنگتر از ماه اما به هر حال، نزدیک ِ ماه، و مهتاب نتوانسته بود آن ستارۀ مقاوم را در پرتو خویش، محو و ناپیدا کند. محمد جرات یافت که بگوید:- شیخ! میبخشید! عکسِ ما، آنجا، در آسمان افتاده است. ملاحظه میفرمایید؟...»
📲 دریافت از طاقچه:
https://taaghche.com/book/78894
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
🌅 مرکز مشاوره «روحان» افتتاح شد.
🤵مدیر:
حجتالاسلام والمسلمین دکتر مهدی عباسی
(عضو شورای علمی و استاد مرکز تخصصی امام خمینی)
☎️تلفن: ۳۱۲۴ - ۰۹۹۳۴۳۳۴۹۷۹
🔀آدرس: قم بلوار شهید صدوقی، ابتدای جهان بینی، پلاک ۳
#مشاوره
#روانشناسی_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
#مستند ۴ قسمتی «آغازگر یک پایان» از فردا چهارشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۱۷ از شبکه یک سیما پخش می شود.
«آغازگر یک پایان» به مقاطع مختلف زندگی شهید محمدباقر صدر، از اجازه اجتهاد در کودکی تا جابجاییهای چندباره قبر ایشان در دوران صدام حسین و رژیم بعث در عراق، میپردازد.
#شهید_صدر
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
💢گناه اعراض بعضی جوانان از دین به گردن طرز تعلیم و تربیت فرهنگی و اولیای بیعنایت وظیفه نشناس فرهنگی ماست، #نه به گردن قوانین دینی
#علامه_طباطبایی
📚بررسی های اسلامی،ج2،ص303
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
📚تأليفات سید ابراهیم رئیسی
۱: تقریرات وقف
۲: تعارض اصل و ظاهر در فقه و قانون
۳: ارث بی وارث
۴: قواعد فقه(بخش عبادی)
۵: قواعد فقه(بخش اقتصادی)
۶: قواعد فقه (بخش قضایی)
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
💥اعلام حمایت روشنفکران غربزده دانشگاهی از حسن روحانی در سال ۹۶
عبدالکریم سروش
مصطفی ملکیان
محمد مجتهد شبستری
بیژن عبدالکریمی
نصرالله پورجوادی
نجفقلی حبیبی
انشاءالله رحمتی
قاسم کاکایی
ابوالقاسم فنایی
محمدمهدی مجاهدی
مقصود فراستخواه
و...
📜متن بیانیه به همراه اسامی 👇(257 نفر)
goo.gl/jU3h6q
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخشی از جلسه دفاعیه دکتری سید ابراهیم رئیسی با حضور آیت الله امامی کاشانی و دکتر محقق داماد (استاد راهنمای رساله)
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤پاسخ صوتیِ استاد #مهدوی_راد به سؤال یکی از دانشجویان با این مضمون که:
❓چه کار کنیم تا وقتمان برکت کند و بتوانیم تمام وظایفمان را به خوبی و در کنار امور دیگری چون کار، عبادت، درس، خانه داری، همسر داری، فرزند پروری، صلهی ارحام، تفریح و ... انجام بدهیم؟
@OstadMahdaviRad
#مشاوره_طلبگی
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
📚موسوعة الأسئلة العقائدية (8 مجلدات)
📥لینکهای دانلود مجلدات:
aqaed.com/book/680
aqaed.com/book/681
aqaed.com/book/682
aqaed.com/book/683
aqaed.com/book/684
aqaed.com/book/685
aqaed.com/book/686
aqaed.com/book/687
#کتاب
#کلام_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
🔴 دكتر سروش که دوره قبل از آقای روحانی حمایت کرده بود این دوره هم از آقاي همتی حمایت کرد.
🔸براي شناخت انديشه هاي قرآن ستيز دكتر سروش، به فهرست مطالب اين كانال مراجعه فرماييد.
#انتخابات
🆔 https://eitaa.com/sajedi_ir/
فهرست مطالب كانال:👇🏼
https://eitaa.com/sajedi_ir/672
📚 #کتاب «هنر، تمثیل و خیزش تشیع در ایران، ۱۵۶۵-۱۴۸۷»
🔹چاد کیا، متخصص هنر و #ادبیات_فارسی، در این کتاب بر پنج نسخه خطی فارسی با مضامین مذهبی متمرکز شده و تلاش کرده تا ابعاد مختلف ارتباط تشیع با هنر را بر اساس نسخههای خطی مذکور بررسی و معرفی کند. او این هنر را در ارتباط با رشد تشیع در دوره #صفویه معرفی کرده است.
🔸کتاب حاضر که دو سال قبل توسط انتشارات دانشگاه ادینبوروی اسکاتلند منتشر شده، نمونهای از رویکردهای جدید معطوف به فرهنگ مادی در مطالعات تاریخی و دینی است. برای دریافت متن کامل کتاب به این لینک مراجعه کنید.
✍ پیمان اسحاقی
#هنر_اسلامی
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
🔺مخالفت ملاعلی کنی با خط آهن، وی معتقد بود اگر پای خارجی ها به کشور باز شود دین مردم از دست می رود.
✍آیت الله #شبیری_زنجانی
📚جرعه ای از دریا، جلد 3، ص 307.
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈