eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
761 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سید حسن نصرالله به مناسبت آغاز ماه رمضان 🔹تاکید من به برادران و خواهرانی که پیگیر چنین کارهایی هستند این است که این اقدامات به هیچ وجه تصویربرداری نشود، در این زمینه حتی نباید درپی تهیه آرشیوی از کمک ها باشیم. 🔹حتی چند نفر نروند. یکی دو نفر بروند کافی است؛ آبروی افراد حفظ شود. ☑️ @m_ghanbarian
⚖مادر عدالتها❗️ 🔅مقام معظم رهبری در نیمه شعبان فرمود: "این عدلی که انتظار هست حضرت[مهدی]بوجود بیاورند عدل در یک بخش خاص نیست عدل در همه شئون زندگی است: عدالت در قدرت، عدالت در ثروت، عدالت در سلامت، عدالت در کرامت انسانی و در منزلت اجتماعی و عدالت در معنویت و امکان رشد..." (۹۹/۱/۲۱) 🔹وقتی دائم برای مستمندان فراخوان کمک می دهیم؛ همان وقت که حماسه عمومی و زیبای همدلی اتفاق می افتد؛ داریم خبر می دهیم: "عدالت در ثروت" اتفاق نیافتاده که این همه فقیرند! 🔹حتی اگر شبانه و مخفی کمک ها را به آنها برسانیم؛ "منزلت اجتماعی" ماست که افزون میشود. اگر کمک ها را به خط و رسانه ها را برخط و هنرمندانه، خدمت خود (فرقی نمی کند خود حقیقی یا حقوقی) گزارش کنیم؛ باز منزلت اجتماعی ماست که تصاعد می کند نه آن مسکین محتاج که چشم به راه کیسه بعدی است! 🔹با انفاق، "معنویتی" می یابیم و با ذخیره ای که داریم، پای وعظی می نشینیم، زیارتی میرویم، خلوت و سحری می گیریم که آن محتاجِ نان برایش آسان نیست. نه خوردنِ انفاق، ثواب انفاق دارد و نه احتیاج، صبر و شکر را آسان می کند و نه فقر، فراغت برای عبادت می گذارد! ⬅️می بینی چه حلقه های متصلی است؟! 🔸از اینروست که: "تقسیم عادلانه منابع ثروت" بین مردم (بعد عدالت در قدرت و حاکمیت عدل)، و وظیفه اصلی حکومت اسلامی است. بدون آن توزیع انبان نان، "تبعیض در منزلت و معنویت و رشد" را ناخواسته خواهد داشت. البته مُسکن موقت و کف سیره امامانِ محروم از حاکمیت است. شاید حالا سرّ انفاق پشت پرده یا نقاب زده ی آن معصومان را بهتر بفهمی! مطلب مرتبط: عدالت در بیانیه گام دوم 📝 محسن قنبریان ۹۹/۲/۴ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پیوست یادداشت: منبع خوب مچ گیری! کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را از خود آیت الله خامنه ای بشنوید! رمضان/ روزی یک جلسه آدرس: http://jahadi.ir @khanetolab انتشار صوت کامل جلسات سال۵۳ برای اولین بار(قبلا گزیده جلسات منتشر شده بود).
🖼 آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی! ⚠️ادعا:اگر برآیند کلی آتش به اختیارها -در عرصه های مختلف-به ساختن دولت اسلامی نیانجامد، آتش به اختیارمان ارتجاعی بوده و یک دهه بعدنسل انقلاب از خیانت آن خواهد گفت! --------------------------- ❓آتش به اختیار: کارهای سلبی یا ایجابی که در راستای تحقق اهداف وآرمانهای انقلاب در کم کاری نهادهای رسمی ازسوی نیروهای انقلابی، بشکل خودجوش سر می زند./ اخلاقی و قانونی است؛ اختیار آتش نیست،آتش به اختیار است. ❓نسبت با دولت و حاکمیت: دولت -اعم از قوه مجریه- نکرده یا به نصاب نکرده که آنها وارد شده اند! 🔸سه نسبت: ✫تکمیل حاکمیت از نقص وکمبود: مثل گروه های جهادی-تبلیغی آتش به اختیار در کنار طرح هجرت، اعزام مبلغ دفتر وسازمان تبلیغات و... ✫ترمیم از عیب وآسیب:مثل الگوهای متنوع کارتربیتی بر نوجوانان، مسجد مدرسه ها، کانونهای علمی تربیتی و... ✫تعویض وجایگزینی: مثل الگوهای طب وتغذیه سنتی واسلامی که میخواهد خود را جانشین الگوی مدرن کند. (در مثال مناقشه نیست مهم اصل تقسیم سه گانه است). ⁉️چالش اصلی بحث: بین کارهای جهادی، مردم نهاد و آتش به اختیار بالا با موارد زیر چه "تفاوت راهبردی" وجود دارد؟ ✪ مدارس اسلامی متنوع توسط افراد ونهادهای مذهبی در دوره پهلوی؟ ✪مراکز اسلامی در پایتختهای اروپائی توسط بیوت مراجع و...؟ ✪برند حلال به ابتکار سازمان کنفرانس اسلامی با ۱/۲ترلیون دلار حجم مبادلات وسالانه ۱۰٪رشد؟ ⬅️اینها هیچ یک افق بلند مدتشان، دولت اسلامی نیست. ساخت حیاط خلوتی برای زندگی جمعی از مومنان در جوف وشکم طاغوت است. ٭آیا مدارس علوی و مانند آن، تا صدسال آموزش وپرورش پهلوی را اسلامی می کرد؟! ٭آیا برند حلال -با این حجم مبادله- ممکن است اقتصاد دنیا را از کاپیتالیسم به اقتصاد اسلامی تعویض کند؟!(البته زمینه ساز بازار مشترک اسلامی می تواند شود اما "نظام اقتصادی"همین کشورها را هم نمیتواند اسلامی کند) ⚠️هشدار: اگر آتش به اختیاری، کارهای جهادی، مسجد-مدرسه ها، طب سنتی واسلامی، فروشگاههای اسلامی-ایرانی و...با راهبرد رساندن انقلاب به مرحله دولت اسلامی طراحی واجراء نشود؛ ارتجاع به آتش به اختیار مناسب حاکمیت طاغوت یافته ایم وبه "فرمت انجمن حجتیه"تنزّل کرده ایم❗️ ⛔️ آثار مخرب این فرمت: 1⃣پذیرش سکولاریزاسیون: سکولاریسم، یک نظریه و سکولاریزاسیون یک فرآیند عینی است که به مرور نهادهای دینی را از نهادهای حاکمیتی و دولتی منفک وجدا می کند.دولت وحاکمیت راه خود را خالی تر از اهداف انقلاب به سمت عرفی تر شدن ومتناسب شدن با نظام ومناسبات جهانی طی کند؛نیروهای مذهبی وانقلابی هم به راه خود در همان مرحله نهضت یا نظام اسلامی بمانند وبه این دل خوش باشند که برای درصدی از خانواده های مذهبی جامعه، تغذیه اسلامی، مهدکودک ومدرسه اسلامی، فروشگاه ایرانی -اسلامی و... تدارک کرده اند! 🚺 ۱۴میلیون دانش آموز وسالی ۵۰هزار میلیارد بودجه به سمت عرفی تر کردن آموزش وپرورش (وبگو ۲۰۳۰سازی آن!)توسط دولت مدیریت شود؛آدمهای مومن از خیّرین یا جیب اولیاء برای تعدادی ناچیز از دانش آموزان کشور برنامه تربیت اسلامی تدارک کنند!!! 2⃣ توقف انقلاب اسلامی در مرحله نظام اسلامی(داشتن قانون اساسی اسلامی)؛ونرسیدن به مرحله دولت اسلامی(که دولت مردان وسبک اداره شان الگو برداری از دولت علوی باشد)! کارجهادی و آتش به اختیار تراز عهد طاغوت وفرمت حجتیه موجب شده باشد، بدنه حاکمیت ودولت دوره به دوره از افراد مذهبی وانقلابی خالی تر شود به امیدی که بیرون از این دیوان سالاری نامناسب بهتر می توانند کار انقلابی ومکتبی کنند! بالتبع نرم افزار اداره دولت هم آسانتر، عرفی و با استانداردهای جهانی(یونسکو، بانک جهانی و...)مطابق می شود! دولتهای غربگرا ولیبرال برای چنین اتفاق مبارکی برای خود، حاضرند بودجه های حمایتی درخور هم برای آن آتش به اختیاری تصویب کنند! ♨️ کاری که مدارس خاص(تیزهوشان، نمونه)با علم در آموزش وپرورش دهه های جاری کردند؛مدارس صدرا، امین، کوثر وغیر انتفاعی های حداد وقالیباف و... با دین وانقلاب در آموزش وپرورش می کنند❗️یعنی مدارس باقیمانده به سمت مذهبی کمتر، انقلابی گری ناچیزتر میل کنند. ادامه متن را در بخش دوم بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
🖼 آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی! 3⃣ خطر اپوزیسیون شدن: وقتی نیروهای مخلص وجهادی با گلایه از وضع موجود تربیت، تغذیه، سازندگی، طبابت و... از نظام اداره کشور خارج والگوهای کوچک شهری ومنطقه ای خود را مردم نهاد تعریف کنند؛به مرور با هم لینک شده، جامعه ایمانی ای بسازند؛خواهند دید دولت و سبک اداره اش دهه بعد بدتر از دهه قبلی است که آنها شروع کردند. فرض این است که راهبرد اسلامی کردن دولت هم بر پاره مجموعه های آنها سایه نیانداخته ودر نحوه مهندسی آنها نقش نداشته، به مرور گله مندی ها شدیدتر میشود. دیروز از نحوه اداره هاشمی بود امروز نحوه اداره بنیاد مستضعفان، حساب ۱۰۰و...هم اضافه شده!اعتراض به صداوسیما ونحوه اداره عرفی وغیر انقلابی اش به اعتراض به بیت هم کشیده! آن تیپ کسانی که دهه۷۰ زیر فشار خطابه های مثل آقای پناهیان بودند که شما اپوزیسیون هستید؛برای اعتراض ایشان به مجلسی ها و دولتی ها، برایش توئیت می کنند که آقای پناهیان دارید اپوزیسیون می شوید! این ماجرا را جدی بگیریم وقتی همه دولت-اعم از مجریه وشامل همه نهادهای اداره کننده کشور-به مرور به یک سمت میل کند، البته نیروهای اصیل وانقلابی از آن پرت افتاده و معترضش میشوند و چون راهبرد اسلامی وانقلابی کردن آنراهم نداشته وطراحی نکرده اند در واقع اپوزیسیون خواهند شد! ♨️ آخر الان درصدی از جوانان انقلابی وعدالتخواه حتی از بسیج دانشجویی هم جدا میشوند تا فارغ از بروکراسی های دست وپا گیر واحیانا برخی ملاحظه کاری ها-به تشخیص خودشان-جنبش عدالتخواهی آتش به اختیار راه اندازند! یعنی نقد از دولتداری روحانی به نقد از نحوه اداره بسیج هم دارد کشیده میشود! ⬅️توصیه به اینها نه سکوت است نه ترک حرکتهای خودجوش وآتش به اختیار؛بلکه باز تعریف آتش به اختیاری با راهبرد اسلامی وانقلابی کردن دولت وسیستم اداره کشور است. طوری که بتوان گفت چند سال دیگر بدین نقطه با ثبات میرسیم؟ این مقدس ترین جهاد امروز است 🔆چاره: چاره، رسیدن به آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی است؛که برآیند کلی اش طوری مهندسی شده که به اسلامی وانقلابی کردن سیستم اداره کشور بیانجامد نه در تراز مدارس اسلامی دوره پهلوی و مراکز اسلامی پایتخت های اروپایی بماند! 🔅مفهوم مرکزی بیانیه گام دوم هم همین است:"نظام انقلابی" یعنی نظام واداره منهای انقلابی گری نه!انقلابی ماندن منهای نظام سازی هم نه!برآیند جنبش های انقلابی خودجوش حتما انقلابی تر کردن نظام اداری موجود باشد.(حرفهای نظری بسیاری در این مهم و ابعاد آن راهبرد هست که باید نخبگان انقلابی بر آن گفتگو کنند) ⚜ الگوبرداری از دفاع مقدس: برای دادن درک واضح از اسلامی وانقلابی کردن اداره، بوسیله جنبش های مردمی وخودجوش؛ تجربه بسیج مردمی در دفاع مقدس بهترین الگوست. 🔅نیروهای مردمی برای "تکمیل" و"ترمیم" نیروهای مسلح آن روز اقدام کردند؛اما در فرآیندی هم سیستم عامل وهم نرم افزار وحتی سخت افزار نظامی گری را نو ودر ترازی انقلابی تر واسلامی تر درآوردند. حاکمیت ولایت فقیه، نیروی مسلح تراز انقلاب اسلامی یافت. ارتش آن هم بسیجی شد.نیروهای اندک سپاه در اول جنگ، به سپاهی رسید که امروز انقلابی ترین نهاد ساخت انقلاب است.آن راهبرد باید کشف وامروز در اقتصاد، سیاست و فرهنگ پیاده شود که چگونه نیروی انبوه مردمی-وانقلابی میتواند سازمانهای اداره را انقلابی تر کند؟ 🔅مثال ۱: فشلی نهادهای فرهنگی موجب آتش به اختیارهای زیادی در این دو دهه شده است. در دهه اخیر به هم لینک شده و ترابط مومنانه یافته اند(مثل جامعه ایمانی مشعر و...). اگر در راهبردی، سازمان ودفتر تبلیغات ووزارت ارشاد و...تصحیح ومثل آنچه بسیج مردمی با ریخت ونحوه اداره نیروهای مسلح کرد با این سازمانهای فسیل شده کردند؛وظیفه خود را در گام دوم انجام داده اند والا دچار همان ارتجاع مذموم شده اند! 🔹 این هرگز بمعنای دولتی وحاکمیتی کردن حرکتهای خودجوش واسیر بروکراسی های اداری موجود کردنشان نیست بلکه برعکس بمعنای جهادی کردن آن ادارات است. همانگونه که بسیج مردمی فرمت نظامی گری واداره آنرا عوض کرد اینها فرمت وسازمان اداری آن دستگاهها را نو وانقلابی وچابک کنند. 🔅مثال۲:طب وتغذیه اسلامی در ظرف کمبود وعیوب طب وتغذیه مدرن رخ نموده واستقبال شده است. اگر خود را در جوف وبرای عده ای معتقد تعریف کند تنزل به تراز پهلوی است. اما اگر به دیالوگ با طب وتغذیه مدرن برخواست از حضورهای دانشگاهی، مقالاتisi به گرفتن کرسی های تدریس دانشگاهی وپژوهشگاهی رسید؛راه برای تعویض نرم افزارهای منحط غربی و قراردادن ورژن ایرانی -اسلامی جای آن را فراهم کرده است. (در اینباره حرفهای نگفته زیادی باقیست تا فرصتی دیگر) ✅اگر این روزنه را برای فعالان آتش به اختیار مفید وقابل تأمل یافتید در نشرش یاری ام کنید. (بازنویسی ای از یک جلسه سخنرانی در مدرسه شهیدین قم با پرسش وپاسخهای حاشیه اش/۲مهر۹٨) ☑️ @m_ghanbarian
335454778.khososi(1).pdf
5.12M
❓آزاد سازی سهام عدالت، به نفع طبقات محروم است؟ ❓آیا سهام از دست آنها خارج و به جیب بورس بازان نمی رود؟ ٭کتاب "خصوصی سازی مردمی؛ کارایی همراه با عدالت" را مرور کنید. تجارب دنیا در واگذاری های عمومی را بررسی کرده است. ☑️ @m_ghanbarian
💠درباره ایده های جذاب ساز سیر مطالعاتی [با تلخیص] ایده های جذاب سازی مطهری از بینشهای او می گذرد/ این مطهری را هنوز هم حوزه های ما دفع میکند/ اگر خون او پای حرفهایش نبود این قسمتها حتی سانسور هم می شد! ______________ درباره ایده های طرح مطالعاتی شهید مطهری اول باید نکاتی را رک و بدون سانسور درباره ایشان و اندیشه هایشان بگویم چون بسیار موثر در ایده هاست: 1⃣آثار شهید را علیرغم گوناگونی و تنوع میتوان به دو حیث کلی تقسیم کرد: الف) آنچه محصول مطهری باعنوان یک و مدرس حوزه است ب) آنچه محصول مطهری بعنوان یک روشنفکر و است. 🔺منظور از "عالم دینی" شناخت و معرفی تراث اسلامی از قرآن و سنت تا حکمت و کلام است. 🔺منظور از روشنفکر و مصلح، کسی است که درد بشر معاصر را دارد، جامعه و نیازهایش را می شناسد و می شناساند و از آنجا سراغ دین آمده نسخه درمان می برد. 🔺بین این دو عنوان و حیثیت هم تقابل و تهافت نیست و رابطه رفت و برگشت است. اولی "دانش" افزا و دومی "بینش" ساز است. بینش های جدید و عمیق، سؤالات و نیازهای جدید به سرای دانش اسلامی می برد و همچنین دانش اصیل اسلامی، بینش صائب تری به او می دهد از این حیث مطهری بخاطر دانش عمیق ترش از اسلام روشنفکر و دردمندی متفاوت از شریعتی است و از حیث روشنفکر و دردمندی اش عالمی متفاوت از هم شاگردان خود (نام نبرم بهتر است) می باشد! 2⃣آثار قسم اول همه دانش های مطهری در حوزه عقاید و اخلاق است. از شرح منظومه و کتابهای فلسفی اش تا بحثهای اعتقادی اش و بحثهای اخلاقی اش [فهرست کامل همه قابل تدارک است] 🔺در این دانش ها هم اثر بینش های مطهری هست. شبهات جدید و مواجهه با متفکران معاصر و حک و اصلاح و نقد و ابرامها در مواجهه با اندیشه ها. اما اینجا ماحصلش دادن دانشی از اسلام است البته دانشی به روز و تازه. 3⃣محصولات دسته دوم مطهری حاصل بینش او تحلیل او از زمانه، تاریخ، تمدن، حکومت، جنبشها، سازمانها، حوزه و...است. 🔺اینجا هم بحثهای دانشی موج میزند اما آنچه او را متفاوت میکند تفاوت دید او(بینش) و روش طرح و حل و احیانا نسخه درمان او نسبت به سایر عالمان است. هم شاگردی های خوب و حتی انقلابی او به حافظ و ایران و مثل اینها نپرداخته اند. با زن و حجاب یا اقتصاد مثل او مواجه نشده اند که کتمان برخی حرفها را حرام بداند. جسارت پرداختن به عیوب روحانیت یا آسیب تقلید(اصل اجتهاد در اسلام-ده گفتار) را به خود نداده اند و شاید توجیه گر وضع موجود بوده اند چنانچه هنوز هم نوعا نمیگویند! 4⃣مطهری اگر در قسمت دوم بدون سانسور و با چاشنی تاریخ و بیوگرافی او و مواجهه با او درقسمت بینشی و محصولات مصلحانه اش گفته شود فوق العاده برای جوانان آرمان خواه جذاب و پرکشش و همانقدر برای بزرگترها و صاحبان کرسی ها و تریبون ها چالش برانگیز است. دروغ نگوییم این مطهری را هنوز هم حوزه های ما دفع میکند و او را بایکوت(بله بایکوت!) میکند و فراری می دهد. اگر خون او پای حرفهایش نبود این قسمتها حتی سانسور هم میشد و سرنوشتی مثل یادداشتهای اقتصادی او می یافت. حوزه بیشتر بعد اول و دانشی او را دوست دارد فیلسوف و متکلمی که مباحث را شیرین و عالی و به روز طرح میکند و پاسخگوی شبهات است. کجا از گیر دادن او به تحریفات و روضه های دروغ، از نظارت بر مرجع تقلید در تقلید، برعیبهای سازمان روحانیت و مشکل عوام زدگی، از مفت خوری و مشکل آقازادگی در بیوتات(رجوع کن به جلد ۴یادداشتها) و... خوشش می آید؟! 5⃣ایده های جذاب سازی مطهری از بینشهای او میگذرد و در فرد انقلاب میسازد و الا کماکان اقلی، تکراری و ملال آور جلوه میکند. حداکثر اساتید عقاید در هرقسمت به کتابهای دانشی او در حوزه عقاید حواله می دهند و بحث را ظریفتر و دقیق تر میکنند و برخی اساتید اخلاق از بحثهای اخلاقی او بهره ببرند و در تاریخ اسلام به بحثهای او هم ارجاع شود! این مطهری، مطهری سانسور شده و بی خطر و است. اما مطهری + بینش ها، یقه گیر و چالشی و مطالبه گر و احیاگر و مصلح است. طلبه ای که پای آن بنشیند با خیلی از رویه ها و وضع های موجود نمی سازد بسیاری از تحلیلها و توجیه ها را آبکی و ساختگی می بیند منتقد و نقاد میشود و... راستش کاستی اصلی برخی اساتید و زعماء، غور نکردن لازم در همین بعد مطهری است. لذا بوی او را نمی دهند فکر میکنند مطهری آدمی + فلسفه و فقه و تفسیر و...است!!! پس چرا بقیه ای که با او اینها را خواندند مطهری نشدند؟! متاسفانه برخی فضلاء با گذراندن دروس متداول چون خود را بی نیاز از محصولات دانشی مطهری می بینند، اغراء به جهل شده و خود را بی نیاز از همه آثار(از جمله بینشی) می بینند لذا مدرس یا مبلغی معمولی می مانند و راه آن شهید کم راهرو میشود. (پاسخ به یک پرسش و درخواست برخی مدارس علمیه) ☑️ @m_ghanbarian
🔰 سخن‌نگاشت | کاش کسانی مثل شهید آوینی این جهاد عظیم ملّت ایران را روایت کنند 🔻رهبر انقلاب: این رزمایش عمومی به معنای واقعی کلمه یک کار اسلامی و خدایی بود، ای کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی روایت کنند این جهاد عظیم و عمومی را، هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایش ها و پدیده های هنری. ۱۳۹۹/۲/۲۱ 🏷 ارتباط تصویری با جلسه‌ی ستاد ملی مبارزه با 📥 farsi.khamenei.ir/photo-album?id=45570
‼️باز در این ایام بحث بین ولایت گرایان و عدالت خواهان در فضای مجازی افتاده است. در این کانال حجت الاسلام قنبریان در نوبتهای متعدد به زوایایی از این بحث پرداخته است که در این فهرست قابل جستجوست: 👇 📝مدیر کانال
✍🏻فهرستی از برخی مطالب در حوزه عدالت و عدالتخواهی 🔺انقلاب اقتصادی https://eitaa.com/m_ghanbarian/685 🔺عدالت در بیانیه گام دوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/781 🔺کاش دانشجوی شریف بودم! https://t.me/m_ghanbarian/1629 🔺روی دیگر ولایت ۱و۲ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1245 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1247 🔺آیا یارانه حاصل از آزاد شدن قیمت ها، به عدالت اجتماعی می انجامد؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1211 🔺سکوت غیر قابل جبران! https://t.me/m_ghanbarian/1768 🔺درسی فقهی از تجربه صفویه! https://eitaa.com/m_ghanbarian/746 🔺جای خالی دکة القضاء! https://eitaa.com/m_ghanbarian/597 🔺با هجوم موریانه ها چه میتوان کرد؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/269 🔺غفلت از برجام داخلی https://eitaa.com/m_ghanbarian/976 🔺شهید مطهری هم کمونیست بود؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/706 🔺۷سین سفره کوچک عدالت https://eitaa.com/m_ghanbarian/788 🔺آقای روحانی کالائی کردن آموزش خلاف شرع است! https://eitaa.com/m_ghanbarian/678 🔺مدارس پولی و تداوم بین نسلی تبعیض! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1189 🔺پارادوکس پول و آموزش! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1190 🔺عدالت خواهان سر کار نروند https://eitaa.com/m_ghanbarian/984 🔺ضرورت احیای ادبیات عدالت خواهی نهج‌البلاغه! https://eitaa.com/m_ghanbarian/811 🔺درس ناتمام! https://eitaa.com/m_ghanbarian/610 🔺قدیما دزدها بانک "می زدند" ؛ جدیدا "بانک" می زنند! https://eitaa.com/m_ghanbarian/799 🔺دزدی محتاج! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1241 🔺حاج آقا پناهیان چه میگوید؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1051 🔺چگونه دستگاه واژگانی عترت هک میشود؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1056 🔺مسیحیت چگونه سرمایه داری را پذیرفت؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1055 🔺آقای هاشمی رفسنجانی چه میگفت؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1059 🔺برسد به دست پیشنماز ایران مال! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1002 🔺مثلث یُمن، مثلث شوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/1295 🔺خسارت کسبه و نهادهای مالی زیر نظر رهبری https://eitaa.com/m_ghanbarian/1400 🔺مادر عدالتها https://eitaa.com/m_ghanbarian/1409 🔺بدون عنوان! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1430 🔺خطر احیای سوسیالیزم! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1433 🔺عدالتخواهی مصداقی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1443 🔺تعریف ناظر به میدان عدالت در فرهنگ اسلامی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1444 🔺توأمان بودن ولایت با عدالت https://eitaa.com/m_ghanbarian/1445 🔺تابلوی قداست! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1448 🔺عدالتی که باید! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1449 🔺تبعیض؛ درون زا ، برون زا https://eitaa.com/m_ghanbarian/1496 🔺سرمایه داری در لباس اسلام https://eitaa.com/m_ghanbarian/1539 🔺کمک مومنانه غیر ایدئولوژیک https://eitaa.com/m_ghanbarian/1548 🔺مصلحت و عدالت در سیره امیرالمومنین https://eitaa.com/m_ghanbarian/1558 🔺تقلیل عدالت به مبارزه با فساد اجحاف است https://eitaa.com/m_ghanbarian/1582 🔺پس مردمی که سالها به گاری بسته اید چه؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1593 🔺عدالت-مواسات https://eitaa.com/m_ghanbarian/1597 🔺خیریه های مستعد شرّ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1601 🔺عدالتخواهی در عرفان آیت الله شاه آبادی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1606 🔺تقوای جامعه کم شد هم عدالت بخواهید https://eitaa.com/m_ghanbarian/1609 🔺چرخه عدالتخواهی را ناقص نگذاریم https://eitaa.com/m_ghanbarian/1614 🔺هارمونی تاکید و تکرار دو مفهوم عدالت و خدمت‌رسانی در اندیشه رهبری https://eitaa.com/m_ghanbarian/1625 🔺لزوم مجازات مضاعف کارگزاران متخلف https://eitaa.com/m_ghanbarian/1641 🔺گربه-سگ اقتصاد ایران! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1645 🔺عدالتخواهی: الهیاتی یا حقوقی؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1690 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1691 🔺نشست علمی توحید و عدالت https://eitaa.com/m_ghanbarian/1699 🔺درس خارج امام جمعه اهواز؛ دلگرمی و دلواپسی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1700 🔺الهی نامه عدالتخواران! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1704 🔺محتوای عدالتخواهی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1714 🔺فرم عدالتخواهی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1717 🔺عدالت به زبان ساده https://eitaa.com/m_ghanbarian/1772 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1775 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1783 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1847 🔺چالش بغی اشراف و افشاگران https://eitaa.com/m_ghanbarian/1790 🔺بغی اقتصادی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1791
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖نسبت ولایت و عدالت کارگاه آموزشی جنبش عدالتخواهی/ بهمن۹۸ ✅دیدن این ویدئو را به دغدغه مندان عدالت و دوستداران ولایت توصیه می کنیم محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات در جهان 1⃣ احمد یاسین هنرمند فلسطینی، مقاومت را روی کاکتوس ها نقاشی کرد که نماد مشقت و صبر است تا اینگونه بیشتر نظر جهانیان را به مقاومت جلب کند. 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات در جهان 2⃣ طرفداران تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند در بازی مقابل اسرائیل پرچم بزرگ فلسطین را در اعتراض به اسرائیل به اهتزاز در آرودند. 🔺 یوفا(اتحادیه فوتبال اروپا) باشگاه سلتیک را بخاطر پرچمهای برافراشته فلسطین که برای نهمین بار در ۵ سال گذشته بود جریمه کرد. 🔺 صدها کودک فلسطینی اردوگاه الدهیشه در کرانه باختری در اقدامی نمادین پول توجیبی خود را به باشگاه سلتیک هدیه کردند تا جریمه ی اقدام حمایت از فلسطین را به یوفا دهد. 🔺 هواداران سلتیک نیز در مقابل، ستادی برای حمایت از فلسطین تشکیل و از تیم خود خواستند یک بازی ترتیب داده و عوایدش را به فلسطینی ها اختصاص دهد. 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
💠گرسنگی دنیا و اشتهاء به لذائذ آن، "آب از دهان" جاری می کند؛ فقر معنوی و اشتیاق به مقامات آن، "آب از چشم" جاری می کند. (شبهای قدر ۹۹) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات​ در جهان 3⃣ ابتکار گروه "یهودیان ضد کشتار" علیه کودک کشی اسرائیل: آتش زدن نمادین تعدادی عروسک جلوی ساختمانهای اداری اسرائیل در سراسر جهان. 🔺 این اقدام اولین بار در ۱۲ ژوئیه مقابل موزه یادمان هولوکاست در اسرائیل برگزار شد که پیام هولوکاستی اسرائیلی علیه فلسطین را به دنیا بفرستد. 🔺 سپس این گروه از مردم آزادی خواه سراسر جهان خواست تا این اقدام را در کشورهایشان جلوی سفارت اسرائیل شبیه سازی کنند. و با استقبال مردمی جالبی مواجه شد. 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات در جهان 4⃣ تعهد دسته جمعی هنرمندان موسوم به "بخاطر فلسطین متعهد شو"! 🔺 ابتدا نشریه گاردین از آن خبر داد: ۶۰۰ اندیشمند و هنرمند انگلیسی با امضای طوماری خواستار تحریم و قطع هرگونه روابط فرهنگی با اسرائیل شدند. https://www.theguardian.com/world/2015/feb/13/cultural-boycott-israel-starts-tomorrow 🔺 این هنرمندان حامی فلسطین، متعهد شدند: هیچگونه دعوت رسمی یا جوایز نقدی از سوی اسرائیل یا موسسات مرتبط با او را قبول نکنند. در هیچیک از مراسمات موسیقی، نمایشگاه، جشنواره، کنفرانس و حتی کارگاه های هنری اسرائیل شرکت نکنند. 🔺 برخی مثل برایان اینو استفاده از آهنگهای خود را هم توسط گروه های اسرائیلی در اروپا ممنوع کرد. http://www.kiosktimes.ir/news/131113/ 🔺 امضاء این متعهدین در اروپا به ۱۲۰۰ هنرمند رسید. 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
‍ 🔴 ابتکارات در جهان 5⃣ ابتکار منحصر بفرد غزه! 🔺مردم غزه با توالد مانع نسل کشی اسرائیل شده اند! منطقه غزه با داشتن ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه سوم تراکم جمعیت در زمین است. 🔺به گزارش پایگاه "ورلد بولتین" ، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده در مقابل کشته شدن ۲۰۰۰ فلسطینی در حملات اسرائیل، ۴۵۰۰ نوزاد از ابتدای حملات اسرائیل به نوار غزه متولد شده اند! 📎 کانال ما را به دوستان و اهالی فکر و تحقیق معرفی کنید ☑️ @m_ghanbarian
❗️بیشتر بدانید: برای جلوگیری از تطبیقات نابجا در ویدئوی نسبت ولایت و عدالت لینک های زیر را هم مشاهده و خود قضاوت کنید: http://panahian.ir/post/546 http://panahian.ir/post/329 http://panahian.ir/post/1045
🔅نسبت ولایت - عدالت۲(تکمله) 🔸برخی اهل فضل تذکر دادند که محل نزاع در تقدم ولایت یا عدالت، عدالت فقهی و اخلاقی در شخص ولیّ نیست، عدالت اجتماعی در حکمرانی ولیّ است. در قسمت اول ویدئو نسبت عدالت اخلاقی با ولایت بررسی می شود که عادل بودن یعنی اهل گناه و مانند آن نبودن، بر ولایت مقدم است؛ اما از عدالت اجتماعی و عدالت گستری او در حکمرانی سخنی گفته نمیشود در حالیکه این محل نزاع و بحث بین طرفین است! 🔸در پاسخ عرض میشود همان سخن برای عدالت اجتماعی و عدالت در حکمرانی هم قابل تقریر است بدین بیان: 🔺برای یک موجود دو دسته علت قائل میشوند: ۱.علل ماهیت: که ذات آن موجود را تشکیل می دهد. ماده و صورت اشیاء علل ماهیت اند. اگر ولایت قابل انحلال به "عدالت اخلاقی" و "فقاهت" باشد، ایندو علل ماهیت ولایتند که بحثش در ویدئو گذشت. ۲.علل وجود: علت فاعلی و علت غائی اشیاء را علل وجودش می خوانند. 🔺"غایت" آن چیزی است که شیئ برای آن است. وقتی بشکل ذهنی نزد فاعل می آید نامش میشود "علت غائی". علت غائی است که فاعل را به فعل واداشته و در واقع فاعلش می کند. درو کردن گندم غایتی است که از اول کشت در تصور و انگیزه کشاورز بوده و او را به کار کشت واداشته است. 🔺علت غائی ارسال رسولان و تٲسیس ولایت به حسب آیه شریفه "لیقوم الناس بالقسط"، برقراری قسط و عدالت اجتماعی است. 🔺پس اقامه قسط است که ولیّ را ولیّ می کند. به تعبیر دقیق تر وقتی شخصی تلبسش به عنوان ولایت درست است و حقیقتا ولیّ است که غایت قسط اجتماعی را نشانه گرفته باشد و در افعالش از جمله حکمرانی آنرا طلب کند(مطالبه عدالت اجتماعی). ⬅️پس باز عدالت بر ولایت مقدم است اما نه تقدم جزء و کل بلکه تقدم علت غائی و نقش آن در علت فاعلی. 🔸کوتاه سخن اینکه کسی ولیّ نام نمیگیرد، مگر در سر سودای عدالت اجتماعی و اقامه قسط داشته باشد. 🔺این عدالت خواهی هم باید بالفعل و در حال باشد نه تعطیل و معوق به آینده. چون درغیر این صورت تلبّس به اقامه قسط مَجاز خواهد شد و مجاز علت غائی نمیشود.(دقت کنید) 🔺حال در مقام اثبات و رفتارهای عدالت طلبانه، این ولیّ عدالت خواه است که راهنمای عمل به اولویت ها میشود؛ را در ویدئو مشاهده کرده اید. 📝محسن قنبریان ۹۹/۳/۴ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠(بدون عنوان)! نوشته حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
💠(بدون عنوان)! 🔹عذر خواهی نماینده ولی فقیه در خوزستان از جوان مجروح شده در اعتراضات غیزانیه با ، بهانه ای شد تا دو سبک کارگزاری برای انقلاب و نظام از هم باز شناسانده شود: 1⃣ سبک اول: 🔺نماینده ولی فقیه پیگیر مشکلات آب غیزانیه بود، فرمانده انتظامی میدان هم نبود؛ اما بجای نظام و مسئولین مربوطه از جوان مجروح شده اما حاضر در معترضین عذر خواهی می کند. 🔺در ماجرای هواپیمای اکراینی هم سرداری رشید آمد. "آبرویش را با خدا معامله کرد". صراحتا گفت:"اگر گناهی بوده، عناصر ما خبط و خطا کرده اند و ما باید پاسخگو باشیم". چنین کرد تا تقصیر گردن این و آن و در نهایت و انقلاب نیافتد. 2⃣سبک دوم: 🔺اعتراضات بنزینی آبان ۹٨در برخی شهرها کشته و زخمی هایی به جا گذاشت. مثلا در زادگاهم ۶کشته و تعدادی زخمی برجای ماند که از متوسط شهرهای پیرامون بسیار بالاتر است. 🔺از خانواده کشته ها، بازدیدهایی شد؛ اما از هیچ خانواده یا هیچ مجروحی، کسی عذری نخواست و عواطف جریحه دار ماند! 🔺با دستور رهبری معظم انقلاب، قربانیان سه دسته شدند: ۱. جانباختگان از شهروندان عادی و بدون هیچ گونه نقشی در اعتراضات ⬅️ که در حکم شهید محسوب می شوند. ۲.قربانیانی که در جریان تظاهرات اعتراضی جان خود را از دست داده اند ⬅️ پرداخت دیه و دلجوئی از خانواده های آنان. ۳.قربانیانی که و در درگیری با نیروهای حافظ امنیت کشته شده اند ⬅️ مقرر گردید پس از بررسی وضعیت و سوابق خانواده آنان، حساب خانواده های موجه و آبرومند از فردی که اقدام به عمل مجرمانه نموده است، جدا شود و خانواده های آنان متناسباً مورد توجه و دلجوئی قرار بگیرند. ٭رهبری برای همین قسم سوم نیز بر "رٲفت اسلامی" و توجه به خانواده ها تٲکید کردند. 🔺در توشیح این تقسیم بندی قید کردند: "هرچه سریعتر انجام شود". "نسبت به افراد مشکوک درهر گروه باجهتی که به رٲفت اسلامی نزدیکتر است، عمل شود". http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=44322 ✔️حالا سخن از ابتکار عملی از جنس نماینده ولی فقیه در اهواز نیست؛ پرسش از میزان عمل به این دستور صریح رهبری از سوی مقامات شهر و استان است. ❓الان قریب ۶ماه از آن ابلاغ رهبری(۹۸/۹/۱۳) می گذرد. "هرچه سریعتر انجام شود" این حکم در بهبهان -مثلا- چرا معطل و عملا بی خاصیت ماند؟! ❗️تفکیک کشته ها احتمالا مسئولین شهری را با چالشی از سوی برخی خانواده ها مواجه کند؛ اما آقایان توجه دارند عدم تفکیک، همه بار منفی ۶کشته را گردن نظام و انقلاب می اندازد؟! ❓تفکیک قربانیان -بخصوص با رعایت تذکر رهبری درباره رٲفت اسلامی با مشکوکین هر دسته- جا گرفتن عمده آنها در دسته اول و دوم را احتمالا در پی داشت. اگر با دلجوئی مناسب و با همراه بود؛ می توانست اغلب خانواده ها را زیر چتر انقلاب و نظام (ولو معترض به برخی سیاستها) نگه دارد. اما انجام نشدنش اقلا در فضای رسانه ای، همه کشته ها را عملا در دسته سوم قرار داد؛ که سهمیه خیلی بزرگی از متوسط شهرستانها برای مردم نجیب این شهر و اجحافی بزرگ بر انقلاب بود! ❗️اگر منافقین مسلح -چنانچه ادعا میشود- در اجتماعات بوده اند؛ پس از ۶ماه می توان گفت کدام کشته، شهید تیر آنهاست و کدام مجروح از ضربت آنها بود؛ تا هزینه همه خونها گردن نظام نیافتد! ❓اینجا مثل ماجرای موسوم به ، حاجی زاده رشیدی پیدا نشد که آبروی خود را با خدا معامله کند و بگوید:"ما گردنمان از مو باریکتر است؛ همه مسئولیت کار را می پذیریم"! جایش از پاسخگویی طفره رفتند، معلوم نشد نهادهای بالادستی برای بررسی موضوع و شناسائی قاصر یا مقصر احتمالی اصلا آمدند یا می آیند یا نه؟! ❗️پس ناچارا در افکار عمومی و بدخواهی های رسانه ای، همه شلیک ها درست و بجا، جازده شد! ❗️خانواده هایی که به آسانی می شد پیگیر قانونی خون جوانشان باشند؛ خوراک رسان به رسانه های معاند قرار داده شدند! ⬅️این دو سبک کارگزاری برای انقلاب اسلامی است: 🔻سبک اول، مسئولیت را خود گردن می گیرد و "سر خم می سلامت، شکند اگر سبوئی" ، شعارش است. 🔻سبک دوم، نظام را سپر خود می کند و زبان حالش به قول شاعر طنزپرداز این است: به آب روشن میّ عارفی طهارت کرد و رفته رفته به این کار زشت عادت کرد! 📝محسن قنبریان ۹۹/۳/۶ ☑️ @m_ghanbarian
تعمیر و توسعه مزار معصومین در فقاهت انقلابی امام (چکیده ای از سخنرانی بمناسبت سالروز تخریب قبور بقیع/تیر۹۷) ✅ سؤال و معما: 🔺اگر سعودی با همین وضعیت سفیانی گری در مذاکره با بخشی از علماء شیعه به توافقی برسد که حرم برای ائمه بقیع بسازد نظر شما چیست؟! کمک می دهید؟! 🔺امام خمینی درباره حرم رسول الله(ص) فرمود: "رسول الله نیازی به مساجد اشرافی[مسجدالنبی] و مناره های تزییناتی ندارد." اما درباره آستان قدس میفرماید: مرکز ایران است! و به خادمی آن حسرت میخورد(صحیفه امام ج۱۲ص۱۰۶). این دو چگونه قابل جمع است؟ چگونه پیامبر به تزیینات نیاز ندارد اما پیامبر زاده دارد؟! ✅پاسخ اجمالی: در فقاهت انقلابی امام در این وضعیت فرضی نباید به سعودی برای ساخت حرم کمک کرد. اسلام آمریکایی سعودی هم تعمیر و توسعه اش و هم تخریب بقیع اش، هردو محکوم است. تعمیر و توسعه در اسلام اصیل موجه است. ✅ تفصیل نظر امام: 1⃣ امام مثل سایر فقهای معاصر، بناء و توسعه حرمهای ائمه و امامزادگان و حتی علماء و شهداء را جایز می شمارد(تحریرالوسیله/تعلیقه به عروه) 2⃣ تفاوت دیدگاه و اوج اندیشه ایشان در این است که: گنبد و بارگاه و تزیینات و تعمیر و توسعه، اصل نیست و موضوعیت ندارد که همواره حکم جواز یا استحباب داشته باشد بلکه تابع یک اصل است اگر آن اصل تأمین بود، اینها جایز اما اگر آن اصل آسیب دید، کاسته شد یا متوقف شد، توسعه و تعمیر غیرجائز می شود! 3⃣ آن اصل: "ساخت بینش کفرستیز" در کلام ایشان و همان تبری از دشمنان خدا است. اگر ساخت و ساز حرمی به هر طریق این اصل را آسیب زد، جایز نمی باشد. 4⃣ شواهد این مساله در سیره امام: 🔺الف) پس از تخریب قبور بقیع، برادران شیرازی(آیت الله سید حسن و سید محمد) تلاش میکنند از طریق نامه نگاری علماء نجف و ارسال هیأت برای مذاکره با شاه سعودی، او را قانع کنند اجازه بارگاه و تجدید بناء دهد. از امام هم با اصرار نامه ای میگیرند و هم آیت الله خویی. قرار بوده آیت الله حکیم هم در حج با شاه سعودی دیدار و هیأت سیاسی هم ارسال شود. امام در نامه ای به یکی از علماء این کارها را بی ثمر و "مذاکره و مباحثه را مضر می خوانند" و توجه می دهند که "اساس مذهب در این بلاد در خطر کفر است"(صحیفه امام ج۲ص۱۵۶و۱۵۷). یعنی وقتی اساس مذهب در خطر کفر است به نظر ایشان ساخت بقیع مشکل گشا نیست. اساس مذهب هم نماز و حج و... نیست. "یؤمن بالله و یکفر بالطاغوت"، "تولی و تبری" است. 🔺ب)وقتی ۳۰مرداد۴۸ صهیونیستها بیت المقدس را آتش زده و به آن خسارت جدی زدند، برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران(زمان پهلوی) دست اندر کار ساخت و تعمیر آن شدند. شاه حسابی افتتاح و خود یک میلیون ریال واریز کرد و کمک طلبید درحالیکه با اسرائیل رابطه حسنه داشت! امام در تبعید متنی در جراید عراق منتشر کرد و تعمیر را جایز ندانست!(از آن متن با شهید آیت الله سعیدی گفته است.صحیفه امام ج۲ص۲۵۱) در مصاحبه با الجمهوریه عراق فرمود: "تا زمانی که فلسطین اشغال شده، آزاد نشده است مسلمانان مسجد الاقصی را نباید تجدید بناء کنند بگذارند جنایت صهیونیزم هماره جلوی چشمان مسلمان مجسم باشد و مایه حرکتی برای آزادی فلسطین گردد". ببینید سخن از عدم همکاری با شاه نیست سخن از این است که ساخت بیت المقدس با وجود جنایات اسراییل، کفرستیزی مسلمانان را کند میکند و لذا جایز نیست. 🔺ج)در تجدید بنای قبر شهید مدرس -که پهلوی ها در تخریب آن می کوشیدند- هم به تقدم ساخت بینش کفرستیز مدرس توجه دادند: "باید تلاش کنیم تا ابعاد روحی و بینش سیاسی، اعتقادی او را هرچه بهتر بشناسیم و بشناسانیم و با خدمت ناچیز خود مزار شریف و در افتاده او را تعمیر و احیاء کنیم"(۲۸شهریور۶۳). امام صرفا گنبد و بارگاه برای شهید مدرس نمی خواهد که مثل هر محترمی او هم داشته باشد بلکه احیاء قبر او را برای ایجاد روحیه انقلابی او در مردم و بینش کفر ستیز او در جامعه می خواهد. 🔺د)در دستور ساخت مصلای پایتخت هم به این اصالت در مقابل آن فروعات(خود بناء و نحوه اش) توجه می دهد: "ان شاء الله در کنار ساختن مصلای تهران در ساختن بینش کفرستیزی مسلمانان موفق باشید"(۲۳آبان ۶۷). ☑️ @m_ghanbarian
تعمیر و توسعه مزار معصومین در فقاهت انقلابی امام (چکیده ای از سخنرانی بمناسبت سالروز تخریب قبور بقیع/تیر۹۷) ✅ تفاوت فتاوای مبتنی بر این مبنا 🔺[مبنای رقیب گنبد و بارگاه را فی نفسه خوب و مطلقا جایز میداند مگر مفسده خاصی پیش آید و توجه به این اصل ندارد که در خدمت ساخت بینش کفر ستیز هست یا نه؟ لذا برایش گنبد و بارگاه عهد صفوی و افشاری، صدامی یا انقلابی فرقی ندارد و همه جایز است]. 🔺معلوم نبود اگر امام زنده و مرجع عراق بود با تعمیر و بازسازی گنبد و عتبه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) پس از انتفاضه شعبانیه که صدام حرم را به توپ بست و سپس خود متصدی بازسازی برای نگهداری وجهه اش شد، موافق باشد و کمک به آن را جایز بداند. 🔺امام مناره و تزیینات حرم پیامبر را مثل تخریب قبور بقیع می داند! یعنی هردو حرام و غیرجایز. چون مناره تزییناتی پیامبر برای اختفای کفر سعودی ها و کند کردن روحیه کفرستیزی مسلمانان است و روی دیگر سکه خباثت آنها در تخریب بقیع است. لذا در دولت آنها که "اساس مذهب در خطر کفر است"، "پیامبر نیازی به مناره تزییناتی ندارد". بخلاف آستان قدس که پشتوانه اسلامیت[اسلام ناب] جمهوری اسلامی است(ر.ک صحیفه امام ج۱۶ص۳۸۸). از آستان قدس ندای اسلام کفر ستیز بلند است پس عمارت و توسعه آن ارزشمند است. ✅ مبنای فقهی امام مستند به سیره و سخن معصوم 1⃣ روایات منع از رفتن به مساجد ملعونه و وعده تخریب آنها در دولت امام عصر(ع). این ۴مسجد در کوفه از سوی منافقانی چون اشعث یا جنایتکاران کربلا چون شبث بن ربعی ساخته شد تا کارهای خود مقابل علی(ع) و اباعبدالله را وجیه نشان دهند و بغض مردم را بکاهند[در روایت تصریح شده فرحا للقتل الحسین ساخته شد]. توجه: اینجا ملاک و معیار مسجد ضرار نیست که قرار بود نوعی خانه تیمی و به قصد محاربه با رسول الله باشد تا بگویید همه بر تخریبش فتوا می دهند. اینجا فقط نام و عمل آنها را تطهیر و تبری را می کاهد و الا درش مثل همه مساجد نماز و قرآن می خواندند. اما معصومین این مساجد را ملعونه نامیدند و از رفتن منع کردند. این یعنی تقدم بینش کفر ستیز بر عمارت مسجد و... 2⃣ روایت امام صادق(ع) که درباره همکاری با سلاطین جور فرمود: در ساخت مسجد یاری شان نکنید(التهذیب ج۶ص۳۳۶). [نباید در تظاهر به اسلام برای این شیاطین و مصادیق کفر، همکاری کرد] 3⃣ در کنار تخریب مکرر قبر و بارگاه سیدالشهدا(ع) توسط مثل منصور دوانیقی و هارون الرشید و متوکل عباسی، برخی خلفاء آنها نیز با سیاسی کاری رو به ساخت و تعمیر و توسعه این حرم آوردند! سفاح موسس عباسیان(سال۱۳۲ق)، مهدی عباسی(۱۵۸ق)، مامون(۲۰۱و۲۰۲ق) و منتصر(۲۴۷ق) تجدید بناء و توسعه حرم سیدالشهدا را دستور دادند. منتصر بخلاف پدرش متوکل حتی فراخوان زیارت داد و میله ای بلند هم برای راهنمایی زائران نصب کرد. در این دوره ها چندین معصوم زنده بوده و طبیعتا در این خصوص هم تقیه راه نداشته چون خود شاه جلو دار بوده است، اما هیچکدام حرکت آنها را تأیید نکرده و همراهی ننموده اند! نمی توان گفت شاید تأیید کرده اند اما به ما نرسیده است! چون موارد متعدد است و این احتمال بسیار ضعیف میشود. چگونه خبر جلسه روضه امام رضا(ع) در دربار مأمون به ما رسیده اما همراهی او در تعمیر و توسعه کربلا-اگر بوده- به ما نرسیده باشد؟! این تبلور همان اصل است که امام خمینی به خوبی درکش می کند. ساخت حرم حتی برای حسین بن علی(ع) با وجودی که همین معصومین گفتند مثل کمک کردن به سلیمان در ساخت بیت المقدس است، اگر موجب کاهش تبری نسبت به دشمنان خدا و توقف بینش کفرستیز مسلمانان و شیعیان باشد ممنوع است. ✅ معصومین هم از زهرا(س) آموختند وصیت به اختفاء قبر توسط حضرت صدیقه(س) مبارزه ای منفی از طریق مزار و حرم با خلفای جور بود. حق بزرگی که در مدینه گم و غصب شد باید نمادی ماندگار در تاریخ داشته باشد که همین مخفی بودن قبر ایشان است. پس گاه مزار نداشتن کمک به تبری و کفر به طاغوت است. همیشه مزار و عمارتش خوب نیست. مزار و عمارت سیدالشهدا در مقابل، مبارزه مثبت با طواغیت از طریق عمارت و مزار است. اصلا قبه که در لغت به ساختمان خیمه مانند میگویند در عرف عرب قبل از اسلام به خیمه تجهیزات جنگی در جنگها گفته می شد و مامور آنرا صاحب قبه می گفتند. روایات این نام را برای حرم حسینی برگزیدند یعنی زرادخانه است جای تجهیز برای جنگ با طواغیت است. حرمی مانند این و برای این ساختن دارد مثل توسعه کنونی نه ساخت و ساز صدامی. ☑️ @m_ghanbarian
🌀خطر احیای سوسیالیزم! 🔅مطالبه حقوق "طبقه کارگر"، نقطه کانونی احزاب کمونیستی بود. امام خمینی در اولین روز کارگر بعد از پیروزی(۱۱اردیبهشت ۵٨) حزب داس و چکش و همه گروههای انحرافی مارکسیستی را با این جمله خلع سلاح کرد: "حق تعالی مبدٲ کارگری و کارگر است"! https://b2n.ir/103118 شعار دیگران را از دستشان گرفت و در هاضمه اسلامی و نگاه توحیدی خود ذوب کرد(لینک را مطالعه کنید) 🔅عدالت خواهی، (۲۵/ حدید) و قاب سر در تشیع و ترجیع بند نهج البلاغه است. سنی و مسیحی درباره امیرالمومنین قبول کردند:"قُتِل فی محراب عبادته لشدة عدله"! http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?nhid=197&npt=9&nht=1 اما برخی دوستان حزب اللهی، این شعار و آرمان اساسی را بخاطر چند اشتباه برخی مدعی عدالتخواهی، راحت به کسر و انکسار و حتی فحش و لعنت می بندند! طوری که انگار لکه نجسی را از شریعت و ولایت می روبند! اینان زشتی تعابیرشان درباره عدالت خواهی را وقتی می چشند که بخاطر خودسری های عده ای بنام ولایت(که رهبری فرمود جگرش را خون می کند!)؛ طرف بحثشان، ولایت پذیری را بکوبد. از ولایت مداری کثیف و لعنتی سخن بگوید! در حالیکه نه خودسرها، ولایت مداران ترازند و نه آنارشیست ها و بی انصافها، عدالتخواه! گرچه هردو مدعی ترند! ⚠️غلبه این رویکرد درباره عدالت، واگذاری شعار و پرچم تشیع به رقیب و احیای دوباره سوسیالیزم و مارکسیست های مسلمان در جامعه را در پی خواهد داشت! 📝محسن قنبریان ۹۹/۳/۱۱ ☑️ @m_ghanbarian
⚜دیپلماسی عمومی امام خمینی 🔅امام ۱۲روز پس از تسخیر لانه جاسوسی با دستور آزاد کردن گروگانهای زن و سیاهپوستان دو پیام را برای جامعه آمریکا مخابره کرد: ۱. ظلم کهن نظام آمریکا به سیاهپوستان ۲. حقوق ویژه زنان در اسلام به دانشجویان مستقر در سفارت نوشت: "...برای آنکه اسلام برای زنها حقوق ویژه ای قائل است و سیاهپوستان عمری را تحت فشار و ظلم آمریکا به سر برده اند و شاید به طور الزام به ایران آمده باشند، نسبت به آنان در صورتی که جاسوسی آنها ثابت نشده باشد تخفیف دهید. دانشجویان عزیز! سیاه پوستان و زنانی که جاسوسی آنها معلوم نیست را به وزارت امور خارجه تحویل دهید که فوراً آنها را از ایران خارج نمایند..." (۲۷آبان۵٨/ صحیفه امام ج۱۱ص۵۴) 🔅در این ۴۰سال دشمن تلاشهای بسیاری کرد تا به افکار عمومی جهان بقبولاند "زن" و" اقلیت ها" در ایران محروم از حق اند؛ تا این دیپلماسی عمومی امام را -که به انحائی تکرار هم میشد- خنثی کند. مثال ریز و درشت، واقعی و ساختگی را با پیوست رسانه ای، عالمگیر میکردند تا یکوقت زنان و سیاهان غرب به گزینه اسلام و مردم سالاری اش فکری نکنند! 🔺حق این است که دوستان نادان یا نفوذی در دستگاههای ج.ا.ا هم در این سوژه سازی ها بی نقش نبودند از یک بازپرس تا یک شهردار تا فلان وزارتخانه و تا فیلم های سیاه و هنرمندان غربزده و... درست فرمود امیرالمومنین(ع):آفة الٲعمال عجز العُمّال: آسیب کارکردها ناتوانی کارگزاران است.(غررالحکم) 📝محسن قنبریان ۹۹/۳/۱۲ ☑️ @m_ghanbarian