eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 368.mp3
4.97M
🔈برنامه 368، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 اجازه نمی‌دهند که در کنار صلی الله علیه و آله صدایش را بلند کند و استناد می‌کنند به این آیه «لا ترفعوا أصواتکم فوق صوت النبی». اگر پیامبر حضوری ندارد، پس استناد به این آیه درست نیست. 🔹خود شما در نماز می‌گویید: «السلام علیک أیّها النّبیّ» پس آن حضرت حاضر است. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 369.mp3
4.95M
🔈برنامه 369، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹نکته ای برگرفته از فرمایشات آیة الله جوادی آملی: نگاه توده مردم این است که انسان می‌میرد و دوباره زنده می‌شود. برای اینها باید اثبات کرد که معاد هست. اما نگاه حکما برگرفته از آیات قرآن این است که انسان مرگ ندارد و صرفاً از جایی به جای دیگر منتقل می‌شود. با این نگاه، دیگر لازم نیست معاد را اثبات نمود. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 370.mp3
4.42M
🔈برنامه 370، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 و می‌توانند و را در همین حیات ، پیاده کنند؛ یعنی به چنان درجه‌ای رسیده‌اند که با اختیار خودشان روح از بدنشان جدا می‌شود و دوباره به بدن باز می‌گردد. 🔹اما بالاتر از آن، مظهر اسم و خداوند شده‌اند، مثل عیسی علیه السلام که با اراده‌اش زنده می‌کرد و می‌میراند. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 371.mp3
4.39M
🔈برنامه 371، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 هم از کارهایی است که آن را می‌دانند. 🔹در سوره یوسف آمده که او فرمان داد پیراهنم را روی صورت پدر بیندازید. قرآن هم این کار را تأیید می‌کند و شفای را اثرِ می‌شمارد. 🔹معنای لغویِ تبرّک، است. یعنی زیادی در رشد و کمال و سعادت. 🔹معنای اصطلاحی تبرّک، این است که از خدا یا از او یا آثار بر جای مانده از ایشان، چیزی را درخواست بکنیم. البته در عرف، تبرک فقط زمانی اطلاق می‌شود که از طلب برکت کنیم و اگر از خود ایشان طلب کنیم، گفته می‌شود. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 372.mp3
4.5M
🔈برنامه 372، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹علاوه بر آیه‌ای که در برنامه گذشته آمد، این آیه هم دلالت می‌کند که مجاز است و نیست: «إنّ آیة ملکه أن یأتیکم التابوت فیه سکینة من ربکم ...» «نشانه پادشاهی او آن است که صندوق نزد شما باز می‌آید که در آن آرامشی از پروردگارتان هست ...» (بقره/248) 🔹این همان بوده که علیه السلام در آن به دریا افتاد. بسیار مقدس و مورد احترام بنی اسرائیل بود. در جنگ‌ها آن را می‌بردند و به آن تبرک می‌جستند و تا زمانی که در میان آنان بود، و داشتند و پیروز می‌شدند. اما بعدا به خاطر نافرمانی‌شان این صندوق گرفته شد و به فلاکت افتادند. قرآن در این آیه می‌گوید اگر به کمک کنید، خداوند این صندوق را به شما باز می‌گرداند، در حالی که فرشتگان آن را حمل می‌کنند. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 373.mp3
5.03M
🔈برنامه 373، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹آیه دیگری که را اثبات می‌کند، «قال الّذین غلبوا علی أمرهم لنتّخذنّ علیهم مسجداً» درباره است. یعنی به خاطر قداست اینان، در مکان دفنشان بنا می‌کنیم. 🔹در نیز شواهدی بر جواز تبرک وجود دارد: در تاریخ نقل شده که اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله به آب وضوی ایشان تبرک می‌جستند یا نیم خوردۀ آب او را می‌نوشیدند، بدون این که پیامبر این کار را بشمارند و از آن نهی نمایند. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 374.mp3
4.26M
🔈برنامه 374، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹روایات دیگری از درباره : 👈عبد الله بن سلام به که مهمانش شده بودند، می‌گوید: «آیا می‌خواهید شما را با ظرفی سیراب کنم که رسول خدا از آن نوشیده بود؟» 👈سهل بن سعد می‌گوید: «پیامبر خدا از ظرفی آب نوشیدند و ما هم از همان ظرف آب نوشیدیم». او پس از مدتی همین ظرف را پیشکش می‌کند به به عنوان یک چیز ارزشمند. 👈ابراهیم بن عبد الرحمان می‌گوید: «دیدم که دست کشید بر جایگاه پیامبر روی و سپس به صورتش کشید». 👈ابو سعید علایی نقل می‌کند: «نوشته‌ای به خط ابن ناصر دیدم که در آن از پرسیده شده بود: آیا و منبر پیامبر جایز است؟ پاسخ داده بود: بله، جایز است. من این نوشته را به (نظریه‌پرداز وهابیان) نشان دادم. او بسیار تعجب کرد و گفت: من به احمد بن حنبل ارادت داشتم و انتظار نداشتم چنین مطلبی بگوید. گفتم: این را چه می‌گویی که احمد بن حنبل پس از مرگ ، پیراهنش را شست و آب آن را میل کرد؟!» 👈 نقل می‌کند که پیامبر خدا شتری را از خریدند و یک قیراط هم اضافی پرداختند. جابر هیچ گاه این قیراط را از خودش جدا نکرد تا زمانی که در حمله اهل شام به مدینه از او غارت کردند. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 375.mp3
4.43M
🔈برنامه 375، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: ادامه روایات اهل سنت مبنی بر : 🔹 به قبر پیامبر صلی الله علیه و آله، از سنت های رایج پس از ایشان بوده است. 🔹 عجیبی در مدینه حاکم شد. به مردم گفت به صلی الله علیه و آله نگاه کنید و سقف را نیز سوراخ کنید تا بین قبر و آسمان چیزی حائل نباشد. وقتی چنین کردند، چنان بارانی آمد که سبزی و خرمی همه شهر را فرا گرفت. 🔹عبد الله بن انیس در یکی از جنگ‌ها پیروز شد. پیامبر صلی الله علیه و آله به عنوان جایزه عصایی به او دادند. او همیشه این را همراه داشت و کرد با او در قبر بگذارند و دفن کنند. 🔹هنگام دفن ـ مادر امیر المؤمنین علیه السلام ـ پیامبر در قبر او خوابیدند و پیراهنشان را کفنِ او قرار دادند و فرمودند: پس از هیچ کس مانند او در حق من نیکی نکرد. این پیراهن را بر او پوشاندم تا خداوند پیراهنی از بهشت به او بپوشاند و در قبرش خوابیدم تا از او برداشته شود. 🔹کعب بن زهیر: «قصیده‌ای در مدح پیامبر خواندم و حضرت به من عبایی دادند که همیشه روی دوشم می‌انداختم». بعدها خواسته بود به قیمت بالایی آن را بخرد؛ اما او حاضر نشده بود بفروشد. پس از مرگش، وارثان ده برابر آن قیمت به معاویه فروختند! 🔹 بابی دارد که پیامبر در کدام نماز خوانده‌اند؛ زیرا برای مردم مهم بوده که پیامبر در چه مکانی نماز خوانده‌اند. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 376.mp3
4.52M
🔈برنامه 376، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹در روایات اهل بیت علیهم السلام هم اموری متبرّک شمرده شده است: 👈امام عسکری علیه السلام: هر کاری بدون شروع شود، و بی‌نتیجه خواهد بود. 👈امیر المؤمنین علیه السلام: هر خانه‌ای که در آن خوانده می‌شود، پر خواهد بود و در آن رفت و آمد خواهند کرد و از آن دور خواهند بود. 👈امام رضا علیه السلام از پدرانش از جابر بن عبد الله انصاری نقل فرمود که باقیمانده آب وضوی پیامبر صلی الله علیه و آله را آورد. همه مسلمانان هجوم بردند تا از آن آب، بجویند و کسانی که به آن آب نرسیدند، از تریِ دست دیگران بهره بردند. 👈حضرت زهرا سلام الله علیها مشتی خاک از به چشمان خود مالیدند و فرمودند که من بوی پیامبر را از آن استشمام می‌کنم. 👈امام سجاد علیه السلام با آداب خاصی به قبر پیامبر احترام می‌گذاشتند و دعا می‌خواندند. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 377.mp3
4.68M
🔈برنامه 377، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹امام رضا علیه السلام می‌خواستند از به بروند برای انجام . ابتدا نزد قبر پیامبر حاضر شده، سلام می‌دهند و خودشان را به قبر می‌چسبانند و سپس به سوی می‌روند و دوباره به کنار قبر باز می‌گردند و نماز می‌خوانند و دعا می‌کنند. 🔹امام صادق علیه السلام: هر وقت نزد دعا کردید، کنار منبر بروید و دست روی آن بگذارید و روی چشمانتان بکشید. 🔹روایات درباره تبرک به علیه السلام هم فراوان و مشهور است. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 378.mp3
4.51M
🔈برنامه 378، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 را نیز از مصادیق می‌شمرند و می‌گویند: این اشیای متبرک که اثری ندارند و کاری ازشان ساخته نیست. 👈پاسخ همان است که در شبهه مربوط به گفتیم که ما قبول داریم که «لا مؤثّر فی الوجود إلا الله»؛ اما خدا می‌تواند در یک شیء اثری مثل شفا دادن را قرار دهد و این منافاتی با ندارد. کسانی که تبرک می‌جویند، اثر را از خدا می‌دانند و معتقدند حتی صاحب آن شیء متبرک نیز بدون هیچ کاری از او بر نمی‌آید. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 379.mp3
4.92M
🔈برنامه 379، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 یعنی کمک گرفتن و وسیله قرار دادن. همان گونه که برای روشن کردن یک لامپ از کلید کمک می‌گیریم، برای یافتن نیز می‌توانیم از کسی کمک بگیریم. هیچ کدام با منافاتی ندارند. 🔹نیز همان گونه که عزیزمان را می‌بوسیم، می‌توانیم یک شیئی که به تعلق دارد را ببوسیم و به آن عشق بورزیم و هیچ منافاتی با ندارد؛ زیرا هیچ نیت پرستشی در کار نیست. 🔹خداوند به فرشتگان امر کرد که به علیه السلام کنند یا پدر و برادران یوسف به او سجده کردند. اما از آنجا که با نبود، ایرادی ندارد. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا