eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
2.3هزار ویدیو
247 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
اساس مکتب ذن، و این آئین مملو از ایده‌های فرهنگ است. در آئین ذن خدا نیست، معاد نیست، وحی و نبوت نیست و اساساً دینی وجود ندارد. آئین ذن با هرگونه تعقل، خردورزی و ذهن‌گرایی مخالف است. ؛ آفتاب و سایه‌ها، ص373 🆔 @mafaz_news
یمانی در روایات کیست؟ ۱- اسم یمانی ، می باشد نه احمد! منبع؛ معجم الاحادیث المهدی، ج۳، جزء۴، ص۲۴۸ ۲- خروج یمانی همزمان با خروج می باشد و برای ظهور کردن او قبل از خروج هیچ روایتی وجود ندارد. منبع؛ بحار الانوار، جزء۵۲، ص۲۳۲ ۳- خروج یمانی ازشهر پایتخت کشور یمن می‌باشد نه از بصره! منبع؛معجم الاحادیث المهدی، ج۳، جزء۴، ص۲۴۸ 🆔 @mafaz_news
رهیافته از مسیحیت كه در خانواده ای مسیحی در آمریکا متولد شده و اسلام را طی تحقیقات سه ساله‌اش پذیرفته می‌گوید: بسیاری از آمریکایی‌ها هر هفته به می‌روند و دعا می‌کنند اما به محض اینکه از کلیسا خارج می‌شوند، دین دیگر هیچ نقشی در زندگی اجتماعی آنان ندارد... آرامشی را که از مرور آیات در قلبم ایجاد می‌شد، پیش از آن در هیچ کتاب دیگری نیافته بودم. در میان این همه ادیان رنگارنگ، تنها اسلام را دینی بدون عیب و نقص یافتم که از نظر عقلی نمی‌توان هیچ ایرادی به آن گرفت. 🆔 @mafaz_news
، محکی برای بهائیت! یکی از دلایلی که دین‌سازان فرقه‌ی ، در راستای توجیه ادعای پیامبری خود و نسخ اسلام مطرح می‌کنند، احتیاج دائمی بشر به نزول و تجدید است.[1] از این‌رو ، با طرح بحث لزوم تطابق دین با اقتضائات هر عصری و ادعای این‌که آموزه‌های اسلام، با روح عصر آنان هم‌خوانی نداشته؛ مدعی شدند: «هر دوره‌ای برای خود اقتضائی دارد و خداوند، مردمان را متناسب با مقتضیات هر زمان از فیض خود بهره‌مند می‌کند. دین باید مطابق مقتضیات وقت باشد».[2] اما جالب است بدانیم که حدود یک قرن پس از مرگ بهائیت، شخصی به نام ، با ارائه‌ی نوشته‌جاتی عربی و دلایلی مشابه دلایل پیشوایان بهائیت، مدعی دریافت وحی و نسخ بهائیت شد.[3] اما تشکیلات که همواره استمرار فیض الهی در تجدید ادیان را دلیل بر اسلام و حقانیت خود برمی‌شمرد، در مواجه با این شخصیت (که دلایلش مشابه پیشوایان بهائیت بود) موضع‌گیری کرده و پیروان خود را از هرگونه ارتباط و نزدیکی با وی بر حذر داشته است! اما به راستی، اگر به لزوم تجدید معتقد باشیم، می‌بایست نسخ بهائیت به وسیله‌ی جمشید معانی را نیز باور داشته باشیم. چرا که با پیشرفت روز افزون بشری، بدون شک تاریخ انقضای بهائیت نیز در طول یک قرن تمام شده است. آری؛ که همواره مسلمانان را به خاطر اعتقاد به حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) تخطئه می‌کند، عملاً به این اعتقاد در مورد پیامبرخوانده‌ی خود پایبند است و به استدلال‌های مشابه پیشوایان خود، گردن نمی‌نهد! : [1]. ر.ک: عبدالبهاء، خطابات، بی‌جا: موسسه‌ی ملی مطبوعات امری، بی‌تا، ج 2، ص150-151. [2]. اشراق خاوری، پیام ملکوت، بی‌جا: بی‌نا، بی‌تا، ص190. [3]. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه رجوع کنید به: اسماعیل رائین، انشعابات در بهائیت پس از مرگ شوقی ربانی منبع: فرقه نیوز 🔔🔔🔔🔴موسسه فرق و ادیان زاهدان صرفا ارائه دهنده منابع علمی در زمینه تبیین اصول تفکر شیعه و نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی است و صحت و سقم مطالب به عهده تولید کننده محتوا می باشد. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
هدایت شده از کتابخانه مفاز
📚لیست کتاب ها و مقالات با موضوع اسلام شناسی (21 عنوان)📚 🔶🔶کتابخانه مفاز مرجع دانلود کتاب و مقالات تخصصی شناخت و نقد ادیان،مذاهب و فرق🔶🔶 🆔@m_mafaz_lib 🆔@mafaz_news 💻mafaz.ir 📭Instagram: @mafaz_pic 👦Admin:@pasokhgoo_mafaz موسسه فرق و ادیان زاهدان- مفاز
هدایت شده از کتابخانه مفاز
ahle hagh dar aiine haghighat.pdf
547.8K
#مقاله #اهل_حق_در_آینه_حقیقت #نویسنده #حسین_روحانی_نژاد #آشنایی_با_مذاهب_اسلامی #اسلام #اهل_حق #تجلی #تناسخ @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
هدایت شده از کتابخانه مفاز
selselehaye-eslami.pdf
5.3M
#کتاب #سلسله_های_اسلامی #نویسنده #ادموند_کلیفورد_باسورث #مترجم #فریدون_بدره_ای #اسلام_شناسی #اسلام #خلفای_راشدین #امویان @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
دزدی از خدا در یکی از رسومی است که در همه به اجرا در می ‌آید، اگر چه نام های متفاوتی دارد، نزد به معروف است و در نزد به ده یک و اگر کسی از دادن آن سرباز زند مطرود و گاه مغضوب و خواهد شد. این که فرد چگونه و از چه راهی این پول را کسب کرده باشد به هیچ عنوان مهم نیست و حتی این موضوع که عضو فرقه از نظر مالی چه وضعیتی دارد برای گیرنده آن اهمیتی ندارد. آنچه مهم است رساندن پول به دست فرقه است و فراهم آوردن ابزار رفاه آنها تا به نام خدا و دین عضو ساده لوح را کنند و خود به تفریح‌های آن چنانی بپردازند. این در حالی است که هیچ یک از ادیانی که فرقه های مزبور برخواسته از آنها هستند و ادعای پیوستگی با آن را دارند چنین کاری را قبول ندارد. به عنوان مثال در هیچ یک از نامه های (موسوم به رسالات پولس) که نزد فرق مختلف بسیار محبوب است (در عهد جدید) به گرفتن ده یک اشاره‌ای نشده است. این حقیقت از جانب ها و خود خوانده، دروغین و شیاد تبشیری نادیده انگاشته شده و عضو فرقه را مجبور به پرداخت ده یک می‌‌کنند و چنان وانمود می‌نمایند که اگر کسی این پول را ندهد دچار عذاب شده و در واقع از کرده است!!! منبع: فرقه نیوز 🔔🔔🔔🔴موسسه فرق و ادیان زاهدان صرفا ارائه دهنده منابع علمی در زمینه تبیین اصول تفکر شیعه و نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی است و صحت و سقم مطالب به عهده تولید کننده محتوا می باشد. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
شوقی افندی و اشغالگری صهیونیست‌ها سرزمینى که بیش از نیم قرن در اشغال است، از دیرباز محسوب شده و سال‌هاست که مرکزیت جهانى بهائیت در آن قرار دارد. اما در حالی که بهائیان درصدد انکار روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تلاقی این دو غدّه‌ی سرطانی را در فلسطین اتفاقی معرفی می‌کنند، لازم است بدانیم که حتی پیش از تأسیس رژیم صهیونیستی، روابط نزدیکی میان بهائیت و صهیونیست‌ها برقرار بوده است. همچنان که در 14 جولای 1947 میلادی (یعنی چند ماه پیش از اعلام تشکیل دولت صهیونیستی در 14 مه 1948 م) طی نامه‌ای، از تشکیل دولت صهیونیستی در فلسطین استقبال کرده و در نامه‌ی خود به سازمان ملل آورده است: «تنها یهودیان هستند که علاقه آن‌ها نسبت به تا اندازه‌ای قابل قیاس با علاقه بهائیان به این کشور است؛ زیرا که در بقایای مقدسشان قرار داشته و در تاریخ قدیم، آن شهر مرکز مؤسسات مذهبی و سیاسی آنان بوده است».[1] بنابراین، چگونه می‌توان زمینه‌سازی رهبران بهائی برای تشکیل رژیم غاصب را نادیده گرفت و ادعای استقلال بهائیت در را مطرح نمود؟! : [1]. بهرام افراسیابی، تاریخ جامع بهائیت، بی‌جا: نشر مهرفام، چاپ دهم، 1382 ش ص 560؛ ، ص 130. منبع: فرقه نیوز 🔔🔔🔔🔴موسسه فرق و ادیان زاهدان صرفا ارائه دهنده منابع علمی در زمینه تبیین اصول تفکر شیعه و نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی است و صحت و سقم مطالب به عهده تولید کننده محتوا می باشد. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
مشروب‌خواری # عبدالحسین_آیتی به نقل یکی از همراهان در سفر اروپایی‌اش، خاطره‌ای بدین مضمون را از اقامت در پاریس نقل می‌کند: «در پاریس شبی با می‌خوردیم، اسرار قلب خود را گفت و دانستم که هیچ دینی ندارد».[1] اما نقل این حکایت، حاوی نکاتی بدین مضمون است: : چگونه پیامبرخوانده‌ی بهائیت حکم به تحریم نوشیدن مسکرات داده: «لا تقربوا بها لّأنَّها حُرِّمَت عَلیکُم مِن لَدَی اللهِ العَلیِّ العَظیم [2]؛ نزدیک (مسکرات) نشوید، چرا که از جانب خدای تعالی بلند مرتبه بر شما حرام شده است»؛ اما در عین حال، جانشین و مبیّن آیات ساختگی‌اش مرتکب این عمل شده است؟! در این صورت، چه توجیهی بر پایبندی پیروان بهائیت به این حکم وجود دارد؟! : در حالی که حتی جانشین پیامبرخوانده‌ی بهائیت، به ساختگی بودن اساس این مسلک اعتراف کرده، چه توجیهی بر باقی ماندن سایر پیروان بر آن وجود دارد؟! : [1]. عبدالحسین آیتی، کشف الحیل، (3 جلدی)، تهران: بی‌نا، 1340 ش، ج 3، ص 140. [2]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 429. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
هدایت شده از کتابخانه مفاز
tarikh tasavof.pdf
4.07M
#کتاب #تاریخ_فلسفه_و_تصوف #نویسنده #شیخ_علی_نمازی #آشنایی_با_صوفیگری #تصوف #صوفیگری @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
کتاب در سن 41 سالگی رمان را به نگارش درآورد. کتابی که با الهام از یک روایت مجعول شدید‌ترین توهین‌ها به رسول اکرم (ص) انجام داد. آیات شیطانی (ترجمه عبارت انگلیسی Satanic Verses) رمانی است در 547 صفحه (نسخه انگلیسی در چاپ اول) که در تاریخ 26 سپتامبر 1988) توسط انتشارات «وایکینگ» (جزو گروه انتشاراتی «پنگوئن») منتشر شد. نویسنده این کتاب، « سلمان رشدی » مسلمان هندی تباری بود که تبعه « » محسوب می شد و «آیات شیطانی» پنجمین رمان این نویسنده بود. « سلمان رشدی » کتاب مذکور را به سفارش «گیلون ریتکن» (رئیس انتشارات وایکینگ) با دستمزد بی سابقه 580 هزار پوند به رشته تحریر در آورد. حمایت گسترده رسانه‌ای از این کتاب و انتشار آن با تیراژ وسیع در کشورهای مختلف از همان ابتدا حمایت محافل پشت پرده را از انتشار این کتاب را نشان داد. اين کتاب که در سبکي شبيه به سبک نوشته شده به دليل مطرح کردن بحث غرانيق که در به عنوان يک مساله کذب مطرح است، به عنوان يک ايده داستاني و بدليل مطرح کردن جوانبي از زندگي شخصيتي داستاني که شبيه مسلمانان است، از سوي روحانيون و مسوولين کشورهاي اسلامي توهين آميز و خلاف دين و شرع معرفي شد. کتاب حالتي داستان گونه دارد که در آن مقدسات اسلام را به سخره گرفته و با نگاهي طنز آلود از اسلام انتقاد می‌کند. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
بهائیت به آمریکا هرچند که در تلاش است تا خود را به عنوان دینی الهی معرفی کند، اما شواهد بسیاری از سرسپردگی این ساخت استعمار به قدرت‌های بزرگ دارد. از این‌رو در گزارش نماینده‌ی ایران در آمریکا (مورخ 30 رمضان 1318 قمری)، حضور و فعالیت در شهر شیکاگوی آمریکا به اطلاع مقامات ایرانی رسید. در گزارش 12 جمادی الأولی سال 1319 نیز نمایندگی ایران خاطرنشان ساخت که بهائیان، اخبار ایران را به دقت پیگیری کرده و از تحت فشار قرار دادن دولت ایران در محافل سیاسی فرهنگی آمریکا، به منظور آزادی بیشتر بهائیان در ایران فروگذار نمی‌کنند.[1] اما به راستی چگونه که ادعای الهی بودن دارد، برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، به دامن آمریکای (به عنوان تنها استفاده کننده‌ی سلاح مرگ‌بار هسته‌ای، عامل کودتا، قتل‌عام و جنایت در ایران، ویتنام، عراق، افغانستان و...) چنگ می‌زند؛ حال آن‌که خدای تعالی صراحتاً فرموده است: «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ [هود/113]؛ و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب می‌شود آتش شما را فرا گیرد؛ و در آن حال، هیچ ولیّ و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ و یاری نمی‌شوید». : [1]. ر.ک: مؤسسه‌ی مطالعات تاریخ معاصر ایران، فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران، سال 13، بهار 1388، ش: 50، ص 60. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
الگوپذیری از غرب در تشکیل ! ، سیستم رهبری و اداری بهائیت را ابداعی جدید و بی‌نظیر خوانده و مدعی شده است: «این نظم بدیع از انظمه‌ی (نظام‌های) باطله‌ی سقیمه‌ی (بیمار) عالم ممتاز، در تاریخ ادیان فرید و بی‌مثیل...»[1] اما جالب است بدانیم که بر خلاف این ادعا، صراحتاً به الگوگیری بهائیت در تشکیل بیت العدل، به عنوان بالاترین نهاد رهبری این فرقه، از کشورهای اروپایی اعتراف کرده و نوشته است: «بیت عدل أعظم الهی به ترتیب و نظامی که در انتخاب مجالس در اروپا انتخاب می‌شود، انتخاب گردد».[2] اما به راستی پیشوایان بهائی از کشورهای غربی در ساختار تشکیلاتی‌شان، چگونه با ادعای ابداع نظم نوین رهبری بهائی سازگاری دارد؟! : [1]. شوقی‌افندی، توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملی مطبوعات امری، 125 بدیع، ص 127. [2]. اسدالله فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، آلمان غربی: محفل روحانی ملّی، 141 بدیع، ج 4، ص 297. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
و انقلاب اگر بخواهم حاصل انجمن‌حجتیه را خلاصه کنم، می‌شود: ! یعنی شما می‌بینید که طرف بسیار مذهبی است، عزاداری‌هایی می‌کند که آدم به حالش قبطه می‌خورد، مجالس و هیئت‌های باشکوهی در خانه‌اش برگزار می‌کند اما از نظر ، یا مخالف است یا حداقل _بی_تفاوت. فتنه 88 می‌آید و می‌رود و اگر خوشحال نشود، حداقل ککش هم نمی‌گزد که این نظام سقوط کند یا نه. چون معتقد است هر عَلَمی قبل از عَلَم (عج) برافراشته شود، محکوم به شکست بوده و باطل است. حالا می‌خواهد به اسم اسلام باشد یا نباشد. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
اين كه صنعت سينماى امروزه، در انحصار بزرگان است، نيازى به اثبات ندارد. با مرور اجمالی پروتكل‌هاى جهانى يهود به سهولت مى‌توان دريافت كه بين الملل، به هدفى كمتر از تصاحب كامل دنيا و تشكيل حكومت واحد جهانى نمى‌انديشد و براى نيل به اين مقصود، ترويج مخصوصاً خرافات دينى را به عنوان يكى از راهكارهاى اساسى خود برگزيده است. خرافاتی مانند، قدرت داشتن برخی اشیاء، انسان‌های خون‌آشام، گرگینه، و غیره. خرافات در هر جامعه‌ای می‌تواند تأثیرات بسیار و ناهنجاری مانند عقب ماندگی، رکود فکری و بی‌هویتی را به دنبال داشته باشد. منبع؛ دین و سینما، ص267 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
عبدالبهاء و اعتراف ! # عبدالحسین به نقل یکی از همراهان در سفر اروپایی‌اش، خاطره‌ای بدین مضمون را از اقامت در پاریس نقل می‌کند: «در پاریس شبی با مشروب می‌خوردیم، اسرار قلب خود را گفت و دانستم که هیچ دینی ندارد».[1] اما نقل این حکایت، حاوی نکاتی بدین مضمون است: : چگونه پیامبرخوانده‌ی بهائیت حکم به تحریم نوشیدن مسکرات داده: «لا تقربوا بها لّأنَّها حُرِّمَت عَلیکُم مِن لَدَی اللهِ العَلیِّ العَظیم [2]؛ نزدیک (مسکرات) نشوید، چرا که از جانب خدای تعالی بلند مرتبه بر شما حرام شده است»؛ اما در عین حال، جانشین و مبیّن آیات ساختگی‌اش مرتکب این عمل شده است؟! در این صورت، چه توجیهی بر پایبندی پیروان بهائیت به این حکم وجود دارد؟! : در حالی که حتی جانشین پیامبرخوانده‌ی بهائیت، به ساختگی بودن اساس این مسلک اعتراف کرده، چه توجیهی بر باقی ماندن سایر پیروان بر آن وجود دارد؟! : [1]. عبدالحسین آیتی، کشف الحیل، (3 جلدی)، تهران: بی‌نا، 1340 ش، ج 3، ص 140. [2]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 429. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
دید و بازدیدهای در آمریکا بر اساس شواهد موجود، سفر به آمریکا، با دعوت رسمی مقامات این کشور و با برنامه‌ریزی قبلی برای زد و بندهای سیاسی صورت گرفته است.[1] از این‌رو هنگام ورود عباس افندی به ، وی از سوی «روزولت» رئیس جمهور وقت آمریکا و وزیر دارایی‌اش «لی مک کلانگ»، مورد استقبال قرار گرفت. او همچنین در طول سفر، با اشخاص برجسته و مقامات رسمی این کشور، از جمله «فرانکلین مک‌وه» خزانه‌دار آمریکا، دریاسالار «وین رایت»، دریاسالار «پیری» سفیر انگلیس در وانگشتن، چند تن از و... ملاقات نمود.[2] اما به راستی، علّت مقامات آمریکایی جنگ‌طلب، از عبدالبهاء (در ظاهر) مروج جنگ ستیزی چه بوده است؟! همچنین عبدالبهاء، چه نقشی برای پیشگیری از جنگ‌های بزرگ آینده‌ای که آمریکا باعث و بانی‌اش بوده، ایفا کرده است؟! در غیر این صورت، عباس افندی تنها مأمور غرب، برای ترویج صلح و دست بوسی غربی‌های متجاوز به کشورهای اسلامی می‌باشد![3] از طرفی، با چه مجوزی در پاسخ به استقبال آمریکایی‌ها، آنان را برای غارت منابع ایران ترغیب نموده است؟[4] : [1]. ر.ک: محمود زرقانی، بدایع الآثار، نسخه‌ی الکترونیکی، ج 1، ص 6. [2]. ر.ک: شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمه: نصرالله مودت، ج 3، ص 224-223. [3]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، مصر: به همّت فرج‌الله زکی الکردی، 1921 م، چاپ اول، ج 3، ص 123. [4]. ر.ک: عباس افندی، 127 بدیع، ج 2، ص 30. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
تأسیس در ایران ، هم‌اکنون تلاش دارند تا اقدامات خائنانه‌ی خود را برای تأثیر مخرب بر ایران اسلامی و ترویج فرهنگ غربی را به خدمت خود به این کشور تعبیر کنند. این در حالیست که اساساً ، با هدف تأثیر مخرب بر فرهنگ اسلامی به وجود آمده و تمامی تلاش خود را برای زمینه‌چینی نفوذ اربابان خود متمرکز ساخته است. از این‌رو بهائیان در سال 1321 و 1329 ق، اقدام به تأسیس مدارس پسرانه و دخترانه‌ی تربیت در ایران نمودند. به دستور عبدالبهاء و رهبران بهائی، همچون «میس کاپیس»، «سوزان مودی» و... برای سرپرستی این مدارس انتخاب می‌شدند.[1] این مدارس به صورت رسمی با آمریکا در ارتباط بوده و عمدتاً شاگردان خود را از میان فرزندان طبقه‌ی متمولان و مسؤلان سیاسی و نظامی وقت انتخاب می‌نمودند. دانش‌آموختگان این مدارس، تمایلات غرب‌ گرایانه‌ی شدیدی داشته و طبیعی بود که پس از استخدام و کسب سِمت، به افکار بهائیت و فرهنگ آمریکایی یپردازند. همچنان که در گزارش محرمانه‌ی از جلسه‌ی بهائیان در ، ولی‌الله لقمانی ضمن سخنانی صراحتاً گفته است: «از آمریکا و لندن صریحاً دستور داریم در این مملکت، و یا ساختمان‌ها و بی‌حجابی را رونق دهیم که مسلمانان نقاب از صورت خود بردارند».[2] اما با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، فرقه‌ی فعالیت‌های ضدفرهنگی و مخرب خود را در پس پرده پیگیری نموده که مقابله با این آسیب اجتماعی فرهنگی، هوشیاری مردم و مسئولین را می‌طلبد. : [1]. عبدالله شهبازی، فصلنامه تاریخ معاصر ایران، شماره: 50، صص 69-67. [2]. روح‌الله حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1390، ص 441. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
و افزایش شوقی افندی در یکی از توقیعات خود مدعی شده است: «امر بهائی قصدش آن نیست که بر تعداد که چندین نسل است به واسطه اختلاف پیروانشان آرامش جهان را بر هم زده‌اند بیفزاید، بلکه این آئین جهانی در قلوب هریک از پیروانش عشق و محبت تازه‌ای را به وجود آورده که نسبت به جمیع ادیان که پیروانشان در جامعه بهائی وارد شده‌اند عشق بورزند».[1] اما لازم است بدانیم که بر خلاف ادعای این پیشوای ، رهبران مسلک بهائی تا حد ممکن، بر نفرت‌پراکنی و ایجاد چنددستگی میان انسان‌ها افزوده‌اند؛ همچنان که پیامبرخوانده‌ی این فرقه به پیروانش فرمان داده است: «کُن کَشُعلَةِ النَّار لِأعدائِی و کُوثَرِ البَقاء لِأحِبائی [2]؛ بر دشمنانم شعله‌ی آتش باش و برای دوستانم، کوثر بقاء». و یا آن‌جا که ضمن ممنوعیت معاشرت با غیربهائیان [3]، حکم به خشونت در برخورد با آنان داده است: «أنتُم یا أحِباءالله کُونُوا سحاب الفَضل لِمَن آمَنَ بِاللهِ و آیاتِه و عَذابُ المَحتُوم لِمَن کَفَرَ بِالله و أمرِه [4]؛ ای بهائیان! بر مؤمنین به خدا ( ) و آیاتش (کلام او)، اَبر رحمت و بر منکرین و مخالفین، عذاب حتمی باشید» اما به راستی اگر به ادعای ، مسلک برای گسترش اختلاف بشر نیامده، پس این میزان از نفرت پراکنی توسط پیشوایان بهائی چه معنایی دارد؟! : [1]. شوقی افندی، توقیع مورخ: 11 مارس 1936 م (تولّد مدنیت جهانی)، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 71. [2]. افنان مهری، نفحات فضل، کانادا: مؤسسه معارف بهائی، 144 بدیع، ص 16. [3]. اشراق خاوری، مائده آسمانی، بی‌جا: مؤسسه ملّی مطبوعات امری، 129 بدیع، مطلب 53، ص 38. [4]. حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه، لانگنهاین آلمان: لجنه نشر آثار امری به لسان فارسی و عربی، چ 1، 137 بدیع، ص 216. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
هدایت شده از کتابخانه مفاز
pishva ahl hagh.pdf
202.3K
#مقاله #موسسان_و_پیشوایان_اهل_حق #نویسنده #سید_هاشم_آقاجری #نقد_و_بررسی_اهل_حق #اهل_حق #موسسان @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir