#نگاهی_به_آئین_ذن
اساس مکتب ذن، #بوداست و این آئین مملو از ایدههای فرهنگ #هندو است. در آئین ذن خدا نیست، معاد نیست، وحی و نبوت نیست و اساساً دینی وجود ندارد.
آئین ذن با هرگونه تعقل، خردورزی و ذهنگرایی مخالف است. #منبع؛ آفتاب و سایهها، ص373
🆔 @mafaz_news
یمانی در روایات کیست؟
۱- اسم یمانی #موعود ، #منصور می باشد نه احمد! منبع؛ معجم الاحادیث المهدی، ج۳، جزء۴، ص۲۴۸
۲- خروج یمانی همزمان با خروج #سفیانی می باشد و برای ظهور کردن او قبل از خروج هیچ روایتی وجود ندارد. منبع؛ بحار الانوار، جزء۵۲، ص۲۳۲
۳- خروج یمانی ازشهر #صنعاء پایتخت کشور یمن میباشد نه از بصره! منبع؛معجم الاحادیث المهدی، ج۳، جزء۴، ص۲۴۸
🆔 @mafaz_news
رهیافته از مسیحیت
#بنیامین_کیافچین كه در خانواده ای مسیحی در آمریکا متولد شده و اسلام را طی تحقیقات سه سالهاش پذیرفته میگوید: بسیاری از آمریکاییها هر هفته به #کلیسا میروند و دعا میکنند اما به محض اینکه از کلیسا خارج میشوند، دین دیگر هیچ نقشی در زندگی اجتماعی آنان ندارد...
آرامشی را که از مرور آیات #قرآن در قلبم ایجاد میشد، پیش از آن در هیچ کتاب دیگری نیافته بودم. در میان این همه ادیان رنگارنگ، تنها اسلام را دینی بدون عیب و نقص یافتم که از نظر عقلی نمیتوان هیچ ایرادی به آن گرفت.
🆔 @mafaz_news
#جمشید_معانی، محکی برای بهائیت!
یکی از دلایلی که دینسازان فرقهی #بهائیت، در راستای توجیه ادعای پیامبری خود و نسخ اسلام مطرح میکنند، احتیاج دائمی بشر به نزول #وحی و تجدید #ادیان است.[1] از اینرو #پیشوایان_بهائی، با طرح بحث لزوم تطابق دین با اقتضائات هر عصری و ادعای اینکه آموزههای اسلام، با روح عصر آنان همخوانی نداشته؛ مدعی شدند: «هر دورهای برای خود اقتضائی دارد و خداوند، مردمان را متناسب با مقتضیات هر زمان از فیض خود بهرهمند میکند. دین باید مطابق مقتضیات وقت باشد».[2] اما جالب است بدانیم که حدود یک قرن پس از مرگ #دینسازان بهائیت، شخصی به نام #جمشید_معانی، با ارائهی نوشتهجاتی عربی و دلایلی مشابه دلایل پیشوایان بهائیت، مدعی دریافت وحی و نسخ بهائیت شد.[3]
اما تشکیلات #بهائیت که همواره استمرار فیض الهی در تجدید ادیان را دلیل بر #نسخ اسلام و حقانیت خود برمیشمرد، در مواجه با این شخصیت (که دلایلش مشابه پیشوایان بهائیت بود) موضعگیری کرده و پیروان خود را از هرگونه ارتباط و نزدیکی با وی بر حذر داشته است! اما به راستی، اگر به لزوم تجدید #ادیان معتقد باشیم، میبایست نسخ بهائیت به وسیلهی جمشید معانی را نیز باور داشته باشیم. چرا که با پیشرفت روز افزون بشری، بدون شک تاریخ انقضای بهائیت نیز در طول یک قرن تمام شده است. آری؛ #تشکیلاتی که همواره مسلمانان را به خاطر اعتقاد به #خاتمیت حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) تخطئه میکند، عملاً به این اعتقاد در مورد پیامبرخواندهی خود پایبند است و به استدلالهای مشابه پیشوایان خود، گردن نمینهد!
#پینوشت:
[1]. ر.ک: عبدالبهاء، خطابات، بیجا: موسسهی ملی مطبوعات امری، بیتا، ج 2، ص150-151.
[2]. اشراق خاوری، پیام ملکوت، بیجا: بینا، بیتا، ص190.
[3]. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه رجوع کنید به: اسماعیل رائین، انشعابات در بهائیت پس از مرگ شوقی ربانی
منبع: فرقه نیوز
🔔🔔🔔🔴موسسه فرق و ادیان زاهدان صرفا ارائه دهنده منابع علمی در زمینه تبیین اصول تفکر شیعه و نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی است و صحت و سقم مطالب به عهده تولید کننده محتوا می باشد.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
هدایت شده از کتابخانه مفاز
📚لیست کتاب ها و مقالات با موضوع اسلام شناسی (21 عنوان)📚
#قرآن_کریم
#تقیه_در_مذاهب_اسلامی
#خدمات_متقابل_ایران_و_اسلام
#حکومت_مدارا
#پنجاه_درس_اصول_عقائد
#خاتمیت
#عرفان_اسلامی
#خداشناسی
#نبوت
#امامت
#عدل
#معاد
#محاضرات_فی_الالهیات
#پذیرش_اسلام_در_ایران
#_دو_قرن_سکوت
#توحید_اسماء_و_صفات
#نبوت
#امامت
#عدل_الهی
#معاد
#جان_شیعه_جان_اهل_سنت
🔶🔶کتابخانه مفاز مرجع دانلود کتاب و مقالات تخصصی شناخت و نقد ادیان،مذاهب و فرق🔶🔶
🆔@m_mafaz_lib
🆔@mafaz_news
💻mafaz.ir
📭Instagram: @mafaz_pic
👦Admin:@pasokhgoo_mafaz
موسسه فرق و ادیان زاهدان- مفاز
هدایت شده از کتابخانه مفاز
ahle hagh dar aiine haghighat.pdf
547.8K
#مقاله
#اهل_حق_در_آینه_حقیقت
#نویسنده #حسین_روحانی_نژاد
#آشنایی_با_مذاهب_اسلامی
#اسلام #اهل_حق #تجلی #تناسخ
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
mafaz.ir
هدایت شده از کتابخانه مفاز
selselehaye-eslami.pdf
5.3M
#کتاب
#سلسله_های_اسلامی
#نویسنده #ادموند_کلیفورد_باسورث
#مترجم #فریدون_بدره_ای
#اسلام_شناسی
#اسلام #خلفای_راشدین #امویان
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
mafaz.ir
دزدی از خدا در #مسیحیت
#اخذ_پول یکی از رسومی است که در همه #فرقهها به اجرا در می آید، اگر چه نام های متفاوتی دارد، نزد #صوفیه به #عشریه معروف است و در نزد #تبشیریون به ده یک و اگر کسی از دادن آن سرباز زند مطرود و گاه مغضوب #قطب و #شبان خواهد شد.
این که فرد چگونه و از چه راهی این پول را کسب کرده باشد به هیچ عنوان مهم نیست و حتی این موضوع که عضو فرقه از نظر مالی چه وضعیتی دارد برای گیرنده آن اهمیتی ندارد. آنچه مهم است رساندن پول به دست #قطب فرقه است و فراهم آوردن ابزار رفاه آنها تا به نام خدا و دین عضو ساده لوح را #سرکیسه کنند و خود به تفریحهای آن چنانی بپردازند.
این در حالی است که هیچ یک از ادیانی که فرقه های مزبور برخواسته از آنها هستند و ادعای پیوستگی با آن را دارند چنین کاری را قبول ندارد. به عنوان مثال در هیچ یک از نامه های #پولس_یهودی (موسوم به رسالات پولس) که نزد فرق مختلف #مسیحیت بسیار محبوب است (در عهد جدید) به گرفتن ده یک اشارهای نشده است.
این حقیقت از جانب #شبان ها و #کشیشان خود خوانده، دروغین و شیاد #مسیحیت تبشیری نادیده انگاشته شده و عضو فرقه را مجبور به پرداخت ده یک میکنند و چنان وانمود مینمایند که اگر کسی این پول را ندهد دچار عذاب شده و در واقع از #خدا_دزدی کرده است!!!
منبع: فرقه نیوز
🔔🔔🔔🔴موسسه فرق و ادیان زاهدان صرفا ارائه دهنده منابع علمی در زمینه تبیین اصول تفکر شیعه و نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی است و صحت و سقم مطالب به عهده تولید کننده محتوا می باشد.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
شوقی افندی و اشغالگری صهیونیستها
سرزمینى که بیش از نیم قرن در اشغال #رژیم #غاصب #صهیونیستی است، از دیرباز #قبلهی #بهائیان محسوب شده و سالهاست که مرکزیت جهانى بهائیت در آن قرار دارد. اما در حالی که بهائیان درصدد انکار روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تلاقی این دو غدّهی سرطانی را در فلسطین اتفاقی معرفی میکنند، لازم است بدانیم که حتی پیش از تأسیس رژیم صهیونیستی، روابط نزدیکی میان بهائیت و صهیونیستها برقرار بوده است.
همچنان که #شوقی_افندی در 14 جولای 1947 میلادی (یعنی چند ماه پیش از اعلام تشکیل دولت صهیونیستی در 14 مه 1948 م) طی نامهای، از تشکیل دولت صهیونیستی در فلسطین استقبال کرده و در نامهی خود به سازمان ملل آورده است: «تنها یهودیان هستند که علاقه آنها نسبت به #فلسطین تا اندازهای قابل قیاس با علاقه بهائیان به این کشور است؛ زیرا که در #اورشلیم بقایای #معبد مقدسشان قرار داشته و در تاریخ قدیم، آن شهر مرکز مؤسسات مذهبی و سیاسی آنان بوده است».[1] بنابراین، چگونه میتوان زمینهسازی رهبران بهائی برای تشکیل رژیم غاصب #صهیونیستی را نادیده گرفت و ادعای استقلال بهائیت در #اسرائیل را مطرح نمود؟!
#پینوشت:
[1]. بهرام افراسیابی، تاریخ جامع بهائیت، بیجا: نشر مهرفام، چاپ دهم، 1382 ش ص 560؛ ، ص 130.
منبع: فرقه نیوز
🔔🔔🔔🔴موسسه فرق و ادیان زاهدان صرفا ارائه دهنده منابع علمی در زمینه تبیین اصول تفکر شیعه و نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی است و صحت و سقم مطالب به عهده تولید کننده محتوا می باشد.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
مشروبخواری #عبدالبهاء
# عبدالحسین_آیتی به نقل یکی از همراهان #عبدالبهاء در سفر اروپاییاش، خاطرهای بدین مضمون را از اقامت در پاریس نقل میکند: «در پاریس شبی با #عباس_افندی #مشروب میخوردیم، اسرار قلب خود را گفت و دانستم که هیچ دینی ندارد».[1]
اما نقل این حکایت، حاوی نکاتی بدین مضمون است:
#اولاً: چگونه پیامبرخواندهی بهائیت حکم به تحریم نوشیدن مسکرات داده: «لا تقربوا بها لّأنَّها حُرِّمَت عَلیکُم مِن لَدَی اللهِ العَلیِّ العَظیم
[2]؛ نزدیک (مسکرات) نشوید، چرا که از جانب خدای تعالی بلند مرتبه بر شما حرام شده است»؛ اما در عین حال، جانشین و مبیّن آیات ساختگیاش مرتکب این عمل شده است؟! در این صورت، چه توجیهی بر پایبندی پیروان بهائیت به این حکم وجود دارد؟!
#ثانیاً: در حالی که حتی جانشین پیامبرخواندهی بهائیت، به ساختگی بودن اساس این مسلک اعتراف کرده، چه توجیهی بر باقی ماندن سایر پیروان بر آن وجود دارد؟!
#پینوشت:
[1]. عبدالحسین آیتی، کشف الحیل، (3 جلدی)، تهران: بینا، 1340 ش، ج 3، ص 140.
[2]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخهی الکترونیکی، ص 429.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
هدایت شده از کتابخانه مفاز
eterafat-daneshmandan-bozorg-jhan.pdf
3.97M
#کتاب
#اعترافات_دانشمندان_بزرگ_جهان
پیرامون اثبات وجود خدا، حقانیت و برتری اسلام و قرآن و ...
#نویسنده #خیرالله_مردانی
#اسلام_شناسی
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
mafaz.ir
هدایت شده از کتابخانه مفاز
tarikh tasavof.pdf
4.07M
#کتاب
#تاریخ_فلسفه_و_تصوف
#نویسنده #شیخ_علی_نمازی
#آشنایی_با_صوفیگری
#تصوف #صوفیگری
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
mafaz.ir
کتاب #آیات_شیطانی
#سلمان_رشدی در سن 41 سالگی رمان #آیات_شیطانی را به نگارش درآورد. کتابی که با الهام از یک روایت مجعول شدیدترین توهینها به رسول اکرم (ص) انجام داد. آیات شیطانی (ترجمه عبارت انگلیسی Satanic Verses) رمانی است در 547 صفحه (نسخه انگلیسی در چاپ اول) که در تاریخ 26 سپتامبر 1988) توسط انتشارات «وایکینگ» (جزو گروه انتشاراتی «پنگوئن») منتشر شد.
نویسنده این کتاب، « سلمان رشدی » مسلمان هندی تباری بود که تبعه « #بریتانیای_کبیر» محسوب می شد و «آیات شیطانی» پنجمین رمان این نویسنده بود. « سلمان رشدی » کتاب مذکور را به سفارش «گیلون ریتکن» (رئیس #یهودی انتشارات وایکینگ) با دستمزد بی سابقه 580 هزار پوند به رشته تحریر در آورد. حمایت گسترده رسانهای از این کتاب و انتشار آن با تیراژ وسیع در کشورهای مختلف از همان ابتدا حمایت محافل پشت پرده را از انتشار این کتاب را نشان داد.
اين کتاب که در سبکي شبيه به سبک #رئاليسم_جادويی نوشته شده به دليل مطرح کردن بحث غرانيق که در #قرآنشناسي به عنوان يک مساله کذب مطرح است، به عنوان يک ايده داستاني و بدليل مطرح کردن جوانبي از زندگي شخصيتي داستاني که شبيه #پيامبر مسلمانان است، از سوي روحانيون و مسوولين کشورهاي اسلامي توهين آميز و خلاف دين و شرع معرفي شد. کتاب حالتي داستان گونه دارد که در آن مقدسات اسلام را به سخره گرفته و با نگاهي طنز آلود از #خرافات اسلام انتقاد میکند.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#سرسپردگی بهائیت به آمریکا
هرچند که #بهائیت در تلاش است تا خود را به عنوان دینی الهی معرفی کند، اما شواهد بسیاری از سرسپردگی این #فرقهی ساخت استعمار به قدرتهای بزرگ دارد.
از اینرو در گزارش #محرمانهی نمایندهی ایران در آمریکا (مورخ 30 رمضان 1318 قمری)، حضور و فعالیت #بهائیت در شهر شیکاگوی آمریکا به اطلاع مقامات ایرانی رسید. در گزارش 12 جمادی الأولی سال 1319 نیز نمایندگی ایران خاطرنشان ساخت که بهائیان، اخبار ایران را به دقت پیگیری کرده و از تحت فشار قرار دادن دولت ایران در محافل سیاسی فرهنگی آمریکا، به منظور آزادی بیشتر بهائیان در ایران فروگذار نمیکنند.[1]
اما به راستی چگونه #فرقهای که ادعای الهی بودن دارد، برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، به دامن آمریکای #جنایتکار (به عنوان تنها استفاده کنندهی سلاح مرگبار هستهای، عامل کودتا، قتلعام و جنایت در ایران، ویتنام، عراق، افغانستان و...) چنگ میزند؛ حال آنکه خدای تعالی صراحتاً فرموده است: «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ [هود/113]؛ و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب میشود آتش شما را فرا گیرد؛ و در آن حال، هیچ ولیّ و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ و یاری نمیشوید».
#پینوشت:
[1]. ر.ک: مؤسسهی مطالعات تاریخ معاصر ایران، فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران، سال 13، بهار 1388، ش: 50، ص 60.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
الگوپذیری از غرب در تشکیل #بیت_العدل!
#شوقی_افندی، سیستم رهبری و اداری بهائیت را ابداعی جدید و بینظیر خوانده و مدعی شده است: «این نظم بدیع از انظمهی (نظامهای) باطلهی سقیمهی (بیمار) عالم ممتاز، در تاریخ ادیان فرید و بیمثیل...»[1]
اما جالب است بدانیم که بر خلاف این ادعا، #عبدالبهاء صراحتاً به الگوگیری بهائیت در تشکیل بیت العدل، به عنوان بالاترین نهاد رهبری این فرقه، از کشورهای اروپایی اعتراف کرده و نوشته است: «بیت عدل أعظم الهی به ترتیب و نظامی که در انتخاب مجالس در اروپا انتخاب میشود، انتخاب گردد».[2]
اما به راستی #الگوگیری پیشوایان بهائی از کشورهای غربی در ساختار تشکیلاتیشان، چگونه با ادعای ابداع نظم نوین رهبری بهائی سازگاری دارد؟!
#پینوشت:
[1]. شوقیافندی، توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله، بیجا: مؤسسهی ملی مطبوعات امری، 125 بدیع، ص 127.
[2]. اسدالله فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، آلمان غربی: محفل روحانی ملّی، 141 بدیع، ج 4، ص 297.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#انجمن_حجتیه و انقلاب
اگر بخواهم حاصل انجمنحجتیه را خلاصه کنم، میشود: #تربیت_نیروهای_متدین_ضدانقلاب! یعنی شما میبینید که طرف بسیار مذهبی است، عزاداریهایی میکند که آدم به حالش قبطه میخورد، مجالس و هیئتهای باشکوهی در خانهاش برگزار میکند اما از نظر #سیاسی، یا مخالف است یا حداقل _بی_تفاوت.
فتنه 88 میآید و میرود و اگر خوشحال نشود، حداقل ککش هم نمیگزد که این نظام سقوط کند یا نه. چون معتقد است هر عَلَمی قبل از عَلَم #امام_زمان(عج) برافراشته شود، محکوم به شکست بوده و باطل است. حالا میخواهد به اسم اسلام باشد یا نباشد.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#خرافات_در_سینما
اين كه صنعت سينماى #هاليوود امروزه، در انحصار بزرگان #يهود است، نيازى به اثبات ندارد. با مرور اجمالی پروتكلهاى جهانى يهود به سهولت مىتوان دريافت كه #صهيونيسم بين الملل، به هدفى كمتر از تصاحب كامل دنيا و تشكيل حكومت واحد جهانى نمىانديشد و براى نيل به اين مقصود، ترويج #خرافات مخصوصاً خرافات دينى را به عنوان يكى از راهكارهاى اساسى خود برگزيده است.
خرافاتی مانند، قدرت داشتن برخی اشیاء، انسانهای خونآشام، گرگینه، #تناسخ و غیره. خرافات در هر جامعهای میتواند تأثیرات بسیار #منفی و ناهنجاری مانند عقب ماندگی، رکود فکری و بیهویتی را به دنبال داشته باشد. منبع؛ دین و سینما، ص267
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#مشروبخواری عبدالبهاء و اعتراف #خواندنیاش!
# عبدالحسین #آیتی به نقل یکی از همراهان #عبدالبهاء در سفر اروپاییاش، خاطرهای بدین مضمون را از اقامت در پاریس نقل میکند: «در پاریس شبی با #عباس #افندی مشروب میخوردیم، اسرار قلب خود را گفت و دانستم که هیچ دینی ندارد».[1] اما نقل این حکایت، حاوی نکاتی بدین مضمون است:
#اولاً: چگونه پیامبرخواندهی بهائیت حکم به تحریم نوشیدن مسکرات داده: «لا تقربوا بها لّأنَّها حُرِّمَت عَلیکُم مِن لَدَی اللهِ العَلیِّ العَظیم [2]؛ نزدیک (مسکرات) نشوید، چرا که از جانب خدای تعالی بلند مرتبه بر شما حرام شده است»؛ اما در عین حال، جانشین و مبیّن آیات ساختگیاش مرتکب این عمل شده است؟! در این صورت، چه توجیهی بر پایبندی پیروان بهائیت به این حکم وجود دارد؟!
#ثانیاً: در حالی که حتی جانشین پیامبرخواندهی بهائیت، به ساختگی بودن اساس این مسلک اعتراف کرده، چه توجیهی بر باقی ماندن سایر پیروان بر آن وجود دارد؟!
#پینوشت:
[1]. عبدالحسین آیتی، کشف الحیل، (3 جلدی)، تهران: بینا، 1340 ش، ج 3، ص 140.
[2]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخهی الکترونیکی، ص 429.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
دید و بازدیدهای #عبدالبهاء در آمریکا
بر اساس شواهد موجود، سفر #عباس_افندی به آمریکا، با دعوت رسمی مقامات این کشور و با برنامهریزی قبلی برای زد و بندهای سیاسی صورت گرفته است.[1]
از اینرو هنگام ورود عباس افندی به #نیویورک، وی از سوی «روزولت» رئیس جمهور وقت آمریکا و وزیر داراییاش «لی مک کلانگ»، مورد استقبال قرار گرفت. او همچنین در طول سفر، با اشخاص برجسته و مقامات رسمی این کشور، از جمله «فرانکلین مکوه» خزانهدار آمریکا، دریاسالار «وین رایت»، دریاسالار «پیری» سفیر انگلیس در وانگشتن، چند تن از #خاخامهای_یهودی و... ملاقات نمود.[2]
اما به راستی، علّت #استقبال مقامات آمریکایی جنگطلب، از عبدالبهاء (در ظاهر) مروج جنگ ستیزی چه بوده است؟! همچنین عبدالبهاء، چه نقشی برای پیشگیری از جنگهای بزرگ آیندهای که آمریکا باعث و بانیاش بوده، ایفا کرده است؟! در غیر این صورت، عباس افندی تنها مأمور غرب، برای ترویج صلح و دست بوسی غربیهای متجاوز به کشورهای اسلامی میباشد![3] از طرفی، #عبدالبهاء با چه مجوزی در پاسخ به استقبال آمریکاییها، آنان را برای غارت منابع ایران ترغیب نموده است؟[4]
#پینوشت:
[1]. ر.ک: محمود زرقانی، بدایع الآثار، نسخهی الکترونیکی، ج 1، ص 6.
[2]. ر.ک: شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمه: نصرالله مودت، ج 3، ص 224-223.
[3]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، مصر: به همّت فرجالله زکی الکردی، 1921 م، چاپ اول، ج 3، ص 123.
[4]. ر.ک: عباس افندی، 127 بدیع، ج 2، ص 30.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
تأسیس #مدارس_بهائی در ایران
#سرکردگان #فرقهی_بهائیت، هماکنون تلاش دارند تا اقدامات خائنانهی خود را برای تأثیر مخرب بر #فرهنگ ایران اسلامی و ترویج فرهنگ غربی را به خدمت خود به این کشور تعبیر کنند. این در حالیست که اساساً #بهائیت، با هدف تأثیر مخرب بر فرهنگ اسلامی به وجود آمده و تمامی تلاش خود را برای زمینهچینی نفوذ اربابان خود متمرکز ساخته است. از اینرو بهائیان در سال 1321 و 1329 ق، اقدام به تأسیس مدارس پسرانه و دخترانهی تربیت در ایران نمودند. به دستور عبدالبهاء و رهبران بهائی، #معلّمان #آمریکایی همچون «میس کاپیس»، «سوزان مودی» و... برای سرپرستی این مدارس انتخاب میشدند.[1] این مدارس به صورت رسمی با آمریکا در ارتباط بوده و عمدتاً شاگردان خود را از میان فرزندان طبقهی متمولان و مسؤلان سیاسی و نظامی وقت انتخاب مینمودند.
دانشآموختگان این مدارس، تمایلات غرب گرایانهی شدیدی داشته و طبیعی بود که پس از استخدام و کسب سِمت، به #ترویج افکار بهائیت و فرهنگ آمریکایی یپردازند. همچنان که در گزارش محرمانهی #ساواک از جلسهی بهائیان در #شیراز، ولیالله لقمانی ضمن سخنانی صراحتاً گفته است: «از آمریکا و لندن صریحاً دستور داریم در این مملکت، #مد_لباس و یا ساختمانها و بیحجابی را رونق دهیم که مسلمانان نقاب از صورت خود بردارند».[2] اما با شکلگیری انقلاب اسلامی، فرقهی #بهائیت فعالیتهای ضدفرهنگی و مخرب خود را در پس پرده پیگیری نموده که مقابله با این آسیب اجتماعی فرهنگی، هوشیاری مردم و مسئولین را میطلبد.
#پینوشت:
[1]. عبدالله شهبازی، فصلنامه تاریخ معاصر ایران، شماره: 50، صص 69-67.
[2]. روحالله حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1390، ص 441.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#بهائیت و افزایش #شکاف_عقیدتی
شوقی افندی در یکی از توقیعات خود مدعی شده است: «امر بهائی قصدش آن نیست که بر تعداد #نظامات_دینی که چندین نسل است به واسطه اختلاف پیروانشان آرامش جهان را بر هم زدهاند بیفزاید، بلکه این آئین جهانی در قلوب هریک از پیروانش عشق و محبت تازهای را به وجود آورده که نسبت به جمیع ادیان که پیروانشان در جامعه بهائی وارد شدهاند عشق بورزند».[1] اما لازم است بدانیم که بر خلاف ادعای این پیشوای #بهائی، رهبران مسلک بهائی تا حد ممکن، بر نفرتپراکنی و ایجاد چنددستگی میان انسانها افزودهاند؛ همچنان که پیامبرخواندهی این فرقه به پیروانش فرمان داده است: «کُن کَشُعلَةِ النَّار لِأعدائِی و کُوثَرِ البَقاء لِأحِبائی [2]؛ بر دشمنانم شعلهی آتش باش و برای دوستانم، کوثر بقاء». و یا آنجا که ضمن ممنوعیت معاشرت با غیربهائیان [3]،
حکم به خشونت در برخورد با آنان داده است: «أنتُم یا أحِباءالله کُونُوا سحاب الفَضل لِمَن آمَنَ بِاللهِ و آیاتِه و عَذابُ المَحتُوم لِمَن کَفَرَ بِالله و أمرِه [4]؛ ای بهائیان! بر مؤمنین به خدا ( #بهاءالله) و آیاتش (کلام او)، اَبر رحمت و بر منکرین و مخالفین، عذاب حتمی باشید» اما به راستی اگر به ادعای #شوقی_افندی، مسلک #بهائیت برای گسترش اختلاف بشر نیامده، پس این میزان از نفرت پراکنی توسط پیشوایان بهائی چه معنایی دارد؟!
#پینوشت:
[1]. شوقی افندی، توقیع مورخ: 11 مارس 1936 م (تولّد مدنیت جهانی)، نسخهی الکترونیکی، ص 71.
[2]. افنان مهری، نفحات فضل، کانادا: مؤسسه معارف بهائی، 144 بدیع، ص 16.
[3]. اشراق خاوری، مائده آسمانی، بیجا: مؤسسه ملّی مطبوعات امری، 129 بدیع، مطلب 53، ص 38.
[4]. حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه، لانگنهاین آلمان: لجنه نشر آثار امری به لسان فارسی و عربی، چ 1، 137 بدیع، ص 216.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
هدایت شده از کتابخانه مفاز
pishva ahl hagh.pdf
202.3K
#مقاله
#موسسان_و_پیشوایان_اهل_حق
#نویسنده #سید_هاشم_آقاجری
#نقد_و_بررسی_اهل_حق
#اهل_حق #موسسان
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
mafaz.ir