eitaa logo
علی مترقّب
788 دنبال‌کننده
62 عکس
30 ویدیو
12 فایل
هوالعزیز 📌 ادمین کانال: @al_asem
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالحکیم 🔹 سیر تحصیل علوم عقلی 🔸از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی ⬅️ مرحله اول: ۱. المنطق ۲. الجوهرالنضید ⬅️ مرحله دوم: ۱. بدایة الحکمة ۲. کشف المراد (بخش اثبات الصانع) ⬅️ مرحله سوم: ۱. نهایة الحکمة ۲. شرح منظومه ۳. برهان شفا ⬅️ مرحله چهارم: ۱. شرح اشارات ۲. شرح حکمة‌الاشراق قطب الدین شیرازی ⬅️ مرحله پنجم: ۱. اسفار، جلد ۱ و ۲ ۲. الهیات شفا ⬅️ مرحله ششم: ۱. اسفار، جلد ۳ تا ۹ 📚 پرنیان اندیشه، ص ۴۳ به نقل از استاد فیاضی 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
15.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالعلیم 🔹 ضرورت علم حصولی برای سلوک عملی : از مبانی اختصاصی مرحوم علامه حسن زاده آملی اصرار فراوان بر علم و راه علمی و حرف شنیدن، حتی علم حصولی اولی تا اینکه بعدا تبدیل به علم حضوری شود، بود. ایشان به این معتقد بود و اعمال کرد و خیلی این را بسط داد ... . انسان باید بخواند، بداند، راه را بشنود، مقصد را بشنوی، مسیر و شیوه را بدانی. (مجری: قائل به این بودند که برای سلوک نیاز به آمادگی ذهنی هست در مقابل طریقه‌هایی که می‌گویند ذهن را درگیر و تحریک نکن.) رسول‌الله صلي الله عليه و آله : اَلْعِلمُ إمامُ الْعَمَلِ. علم پیشوای عمل است. خود حضرت استاد می‌فرمودند: حسن ضرب ضربا صرف می‌کرد به ناگاه سر از ((کنت کنزا مخفیا)) در آورد. این روش را ایشان پیشنهاد می‌دهند‌. 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
هوالنّور 🔹 تا مادامی که خود را محمود می‌شناسی و حمد می‌گویی و حامد و محمود می‌شناسی، مشرکی! : ⬅️ با اینکه امام دارای قدرت سیاسی و انقلابی بودند اما کسانی نامه ها نوشتند و جلوی پخش تفسیر عرفانی فلسفی سوره حمد امام را گرفتند. با اینکه کتابهای عرفانی امام چاپ شده اما امام در این کتاب حرفهایی می زند که من جرأت بیان آن را ندارم. کسانی که خود را پیرو خط امام می دانید و مخالف عرفان هستید بروید همین کتاب را بخوانید. این کتاب می‌گوید: تا مادامی که خود را محمود می‌شناسی و حمد می‌گویی و حامد و محمود می‌شناسی، مشرکی. وقتی رسیدی، دیگر حامد نیستی و تو نیستی. آن زمان تو هم حامدی و هم محمود. ⬅️ در جوانی زمانی که ما نبودیم هم فلسفه می‌گفتند و هم عرفان، اما زمانی که ما بودیم دیگر فلسفه و عرفان نمی‌گفتند. اگر عرفان و فلسفه می‌گفت و یا هر کس دیگری می‌گفت، کار تمام بود. بنابراین ایشان که مرد با تدبیری بود و نمی‌خواست به آن سرنوشت مبتلا شود و شاید هم اندیشه‌هایی داشت، از فلسفه و عرفان صحبت نمی‌کرد و جواب سوال را نمی‌داد. امام را وادار کردند که چیزی نگوید. 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
base.apk
15.58M
هوالعزیز 🔻نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار آیت‌الله مصباح یزدی، نسخه اول🔺 ۱. دوره معارف قرآن ۲. شرح الهیات شفا ۳. رابطه علم و دین ۴. سجاده‌های سلوک ۵. شرح برهان شفا ۶. شرح نهایة الحكمة ۷. لقای الهی ۸. آموزش فلسفه ۹. تعدد قرائت‌ها ۱۰. عروج تا بی‌نهایت ۱۱. فلسفه اخلاق ۱۲. پرسش‌ها و پاسخ‌ها ۱۳. آموزش عقاید ۱۴. پند جاوید و ... . 🟢 با اشتراک حداکثری این پیام، دیگران را نیز از این نرم‌افزار بهره‌مند بفرمایید.🟢 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
هوالنور 🔹راهکارهای نفی خواطر در هنگام نماز و ذکر (مرحوم ) علاوه بر این امور (مراقبه، توجه به نفس، ذکر) مى فرمودند: 1⃣ سالک بايد از هر امرى كه موجب تشويش بال و تفرّق خاطر است، زائد بر قدر ضرورت، اجتناب نمايد. 2⃣ و در مواقع نماز و ذكر چند دقيقه قبل از شروع به عبادت دست از امور روزمره كشيده و قلب خود را از خواطر تفريغ‌نمايد و سپس در توجّه به پروردگار متمركز گشته و بعد از آن توجّهش را به پروردگار تثبيت‌نموده و آنگاه وارد نماز يا ذكر گردد. 3⃣ بايد براى عبادت خود مكانى مناسب و آرام و خالى از امورى كه نفس را به خود مشغول‌مى‌نمايد فراهم كند، 4⃣ و ساعت خاصّى را براى عبادت و فكر خود معيّن كند، بلكه بهترين ساعات خود را براى ارتباط و انس با حضرت‌حقّ قراردهد. 5⃣ علاوه بر اين، استفاده از سجّاده ساده و سفيد 6⃣ و رعايت مستحبّات نماز كه در كتب فقهى وارد شده است تأثيرات مثبتى در تحصيل آرامش و نفى خواطر در نماز دارد. 📚 نور مجرّد، ج ۱، ص ۴۷۶ 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
هوالعلیم 🔹 چیستی و ضرورت فقه معارف نکاتی از : ۱. نام‌گذاری؛ این رشته را صدرالمتألهین «فقه المعارف» نامیده است. تعابیر «الحکمه المحمدیه»، «الهیات نقلی اجتهادی»، «فقه الاکبر» نیز به اجتهاد معارف اشاره دارد. ۲. تنظیم نظام مسائل معارفی؛ نظامی که می تواند به صورت یک موسوعه به وزان مثلا وسائل الشیعه در فقه طراحی شود. ۳. مخاطب؛ سطوح نظام های معارفی بر اساس مخاطب در مباحث معارفی ائمه معصومین علیهم السلام. ۴. تقیه معارفی؛ توجه به انگیزه کتمان بر خلاف انگیزه شیوع در معارف در تقابل با فقهیات ۵. قلمرو؛ می توان تمام فضای غیر از فقه تکلیفی را، فقه معارف نامید‌ ۶. منابع؛ تفاوت عملکرد در فقه و معارف در مواجهه با روایت ضعیف یا عالی السند، عامی، شیعی بودن و حتی متون غیر اسلامی. 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
base.apk
31.16M
هوالعزیز 🔻نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار آیت‌الله مصباح یزدی 🔺 ⬅️ نسخه‌ دوم ۱. دوره معارف قرآن ۲. شرح الهیات شفا ۳. رابطه علم و دین ۴. سجاده‌های سلوک ۵. شرح برهان شفا ۶. شرح نهایة الحكمة ۷. لقای الهی ۸. آموزش فلسفه ۹. تعدد قرائت‌ها ۱۰. عروج تا بی‌نهایت ۱۱. فلسفه اخلاق ۱۲. پرسش‌ها و پاسخ‌ها ۱۳. آموزش عقاید ۱۴. پند جاوید و ... . 🟢 با اشتراک حداکثری این پیام، دیگران را نیز از این نرم‌افزار بهره‌مند بفرمایید.🟢 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
هوالبصیر 🔹عارف از تو چیزی می‌داند که تو از خویش نمی‌دانی : هر کسی نسبت به حال خودش آگاه‌تر از دیگران است، مگر عرفای بالله که آنها از خودِ شخص به او داناتراند؛ زیرا عارفان را در دل، دیدگانی است که دروازه معرفت را برایشان می گشاید و آنچه را که خودت از خویش نمی‌دانی مشاهده می کنند و چیزی از تو را می داند که تو از خویش نمی دانی. 📚 فتوحات مکیه، باب۱۰۸، بخش ۹۸ 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
base.apk
46.01M
هوالعزیز 🔻نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار مرحوم علامه آیت‌الله حسینی طهرانی🔺 ⬅️ نسخه دوم ۱. الله شناسی ۲. امام شناسی ۳. معاد شناسی ۴. روح مجرد ۵. نور مجرد ۶. مهر تابان ۷. لمعات الحسین علیه‌السلام ۸. ولایت فقیه در حکومت اسلام ۹. لب اللباب ۱۰. رساله مودت ۱۱. رساله نوین ۱۲. توحید علمی و عینی ۱۳. نور ملکوت قرآن ۱۴. سرالفتوح ناظر بر پرواز روح و ... . 🟢 با بازنشر حداکثری این پیام، دیگران را نیز از این نرم‌افزار خیلی خوب بهره‌مند بفرمایید.🟢 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
هوالحکیم 🔹 سیر تحصیل علوم عقلی 🔸از دیدگاه استاد فیاضی سیر تحصیلی برای کسانی که می‌خواهند به صورت تخصصی فلسفه بخوانند: ⬅️ مرحله اول: منطق ۱. منطق آقای منتظری مقدم ۲. الجوهرالنضید ⬅️ مرحله دوم: معرفت شناسی ۱. کتب آقای حسین‌زاده ⬅️ مرحله سوم: حکمت مشاء ۱. اشارات بوعلی ۲. الهیات شفا ⬅️ مرحله چهارم: حکمت شراق ۱. حکمت اشراق (این مرحله ضروری نیست.) ⬅️ مرحله پنجم: حکمت متعالیه ۱. اسفار ج ۱، ۲ و ۳ ۲. اسفار ج ۶، ۷، ۸ و ۹ ⬅️ مرحله ششم: عرفان نظری ۱. تمهید القواعد ۲. شرح فصوص (حداقل مقدمه) ۲. الهیات شفا ⬅️ مرحله هفتم: ۱. مطالعه یا مباحثه مجدد اسفار بعد از خواندن عرفان نظری 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالغفور 🔹 خدا به زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام می‌‌رود ... عن صفوان الجمال قال قال لي أبو عبد الله علیه‌السلام لما أتى الحيرة هل لك في قبر الحسين علیه‌السلام. قلت و تزوره جعلت فداك قال و كيف لا أزوره و الله يزوره في كل ليلة جمعة يهبط مع الملائكة إليه و الأنبياء و الأوصياء و محمد أفضل الأنبياء و نحن أفضل الأوصياء فقال صفوان جعلت فداك فتزوره في كل جمعة حتى تدرك زيارة الرب قال نعم يا صفوان ألزم ذلك يكتب لك زيارة قبر الحسين علیه السلام و ذلك تفضيل و ذلك تفضيل» ⬅️ صفوان گويد: امام صادق علیه‌السلام در سفری كه به عراق داشت، از من پرسيد: آيا از قبر امام حسين بهره مي گيري و به زيارت آن نايل مي شوي؟ عرض كردم: فدايت شوم، شما هم اين قبر شريف را زيارت مي كنيد؟ فرمود: چگونه آن را زيارت نكنم، در حالی كه خدا و ملائكه و پيامبران و افضل آنان كه پيامبر اسلام است و اوصيا كه افضلشان ما هستيم، در هر شب جمعه آن را زيارت می‌كنند! عرض كردم: آيا شما هر شب جمعه آن را زيارت مي كنيد تا به زيارت خدا نايل شده باشيد؟ فرمود: آري. اي صفوان! ملازم زيارت امام حسين باش تا در نامه عملت زيارت امام حسين را بنويسند كه اين تفضيل است. اين تفضيل است. 📚کامل الزیارات 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687
هوالحق 🔹 فعالیت‌ شخصی یا اجتماعی : پسرم! نه گوشه گیری صوفیانه دلیل پیوستن به حق است، و نه ورود در جامعه و تشکیل حکومت، شاهد گسستن از حق. میزان در اعمال، انگیزه‌های آنها است. چه بسا عابد و زاهدی که گرفتار دام ابلیس است و آن دام گستر، با آنچه مناسب او است چون خودبینی و خودخواهی و غرور و عُجْب و بزرگ بینی و تحقیر خلق الله و شرک خفیّ و امثال آنها، او را از حق دور و به شرک می‌کشاند. و چه بسا متصدی امور حکومت که با انگیزه الهی به معدن قرب حق نائل می‌شود، چون داود نبی و سلیمان پیامبر - علیهما السلام - و بالاتر و والاتر چون نبی اکرم - صلّی الله علیه و آله و سلّم - و خلیفه بر حقّش علی بن ابیطالب - علیه السلام - و چون حضرت مهدی - ارواحنا لِمَقْدَمِه الفداء - در عصر حکومت جهانی‌اش. پس میزان عرفان و حرمان، انگیزه است. هر قدر انگیزه‌ها به نور فطرت نزدیکتر باشند و از حُجب حتّی حُجب نور وارسته‌تر، به مبدأ نور وابسته ترند تا آنجا که سخن از وابستگی نیز کفر است. پسرم! از زیر بار مسئولیت انسانی که خدمت به حق در صورت خدمت به خلق است شانه خالی مکن که تاخت و تاز شیطان در این میدان، کمتر از میدان تاخت و تاز در بین مسئولین و دست اندرکاران نیست و دست و پا برای به دست آوردن مقام هرچه باشد - چه مقام معنوی و چه مادی - مزن به عذر آنکه می‌خواهم به معارف الهی نزدیک شوم یا خدمت به عبادالله نمایم؛ که توجه به آن از شیطان است چه رسد که کوشش برای به دست آوردن آن. یکتا موعظه خدا را با دل و جان بشنو، با تمام توان بپذیر و در آن خط سیر نما: قُلْ انَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّه مَثْنی‌ وَ فُرادی‌. میزان در اول سیر، قیام للَّه است هم در کارهای شخصی و انفرادی و هم در فعالیت‌های اجتماعی. 📚 نامه بنیانگذار انقلاب اسلامی به فرزندشان حاج سید احمد آقا (رحمة الله علیهما) 🔰 علی مترقّب 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2337342120C0f71cd5687