eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
656 دنبال‌کننده
551 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح ، اساس مدیریت تحولات و از بین برنده همه مخالف‌هاست. همه تلاش ما درمدرسه بینات، برجسته کردن پرسش‌های خوب در میان نخبگان، مدیران و مردم است. پرسش خوب یا به تعبیر امام باعث ایجاد چالش برای دستگاه فکری رقیب، و روشن‌تر شدن افق کار برای همراهان یک دستگاه فکری، و گسترده‌تر شدن حوزه فعالیت پژوهشگران می‌شود. بخشی از خاصیت‌های پرسش به عنوان مثال اولین پرسش مطرح در این است که: در طب اسلامی چند نوع دواء وجود دارد؟ و آیا مانند دواء به مفرد و مرکب تقسیم می‌شود؟ و یا تقسیم دیگری برای دواء متصور است؟ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
چه ارتباطی میان و وجود دارد؟! یکی از مباحث پیچیده نقشه فقهی الگوی پیشرفت اسلامی، گفتگو درباره تقدیر و ارتباطش با نظامات اجتماعی است. به اعتقاد ما خمیر مایه نظام‌سازی فهم است و مرز سکولار بودن و اسلامیت به فهم حاکمیت تقدیر بر همه شئون بازگشت دارد. وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلَّا عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ (حجر ۲۱) با تغییر اصطلاحات و نوشتن یک سند حقوقی نمی‌توان به دست یافت. الگوی پیشرفت اسلامی یعنی مجموعه‌ای از که در متن آن نظریه، ارتباط میان نظام سازی و تقدیر تبیین شده باشد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
یکی دیگر از اولویت‌های تمدنی مدرسه بینات در سال ۱۴۰۱ بحث مردم است. معتقدیم و همچنین با نظریات خود سلامت مردم جهان را با چالش جدی روبرو کرده‌اند. بنابراین در مسئله غذا و دارو نیازمند الگوی جدیدی برای ارزیابی هستیم. به دلیل تبعیت از عملکرد غلطی دارد. ما در مسئله مقلد که محصول مشترک و هست می‌باشیم و به دلیل استانداردهای غلط این دو سازمان، با مفهوم و فاصله گرفته‌ایم. به عنوان مثال اکثر تراریخته است ولی هم دارد! یا مثلا کشور هم به دلیل و و به گسترش بیماری‌ها از جمله کمک می‌کند و... برای در کشور چند اقدام اساسی تعیین کرده‌ایم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
عرض کردیم بدلیل فضایی که سازمان FAO و WHO برای مردم جهان بخصوص مردم ایران درست کرده‌ است، شورای مدرسه تمدنی بینات تصمیم گرفتند یکی از اولویت‌های تمدنی مدرسه را موضوع قرار بدهند. همانطورکه می‌دانید به دلیل تبعیت از عملکرد غلطی دارد. مدرسه تمدنی بینات برای در کشور چند اقدام اساسی تعیین کرده‌ است: اولین اقدام مدرسه بینات برای اصلاح غذای کشور، ارتقا در سه بخش زیر است: ۱.کشاورزی ۲.دامداری ۳.باغداری مهم‌ترین کار در این مرحله تدوین در سه حوزه مذکور است. به عنوان مثال در ، و و در و و ، از نظر علم مطرح در آیات و روایات بررسی می‌شود. اقدام دوم مدرسه بینات برای اصلاح غذای کشور، تبیین در مرحله است. در مرحله مصرف غذا پنج دسته استاندارد شامل مطرح است: ۱.استاندارهای پخت غذا ۲.استاندارد عتیق یا تازگی ۳.استاندارد مفرد و مرکب ۴.استاندارد زمان صحیح برای مصرف غذا ۵.استاندارد مهم مصرف گروهی غذا را به تغییر در استانداردهای حوزه غذا دعوت می‌کنیم و از مردم تقاضا داریم که در تولید و مصرف غذا به اصول علمی مطرح در آیات و روایات عمل کنند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
یکی از سوالات اساسی ما به پزشکان این است که چرا بجای تمرکز بر شناسایی به شناسائی نمی‌پردازند؟ پاسخ مشخص است... چون پوزیتویستی می‌باشد بنابراین قدرت شناسائی متغیرهای اصلی بدن را ندارد. اولین اشکال ما به پزشکی موجود، اشکال در حوزه روش تحقیق است. در روش تحقیق موجودِ پزشکی، به درستی تشخیص داده نمی‌شود و همچنین هم معرفی نمی‌گردد. به عبارت بهتر به علت پیچیدگی بدن انسان و وجود هزاران متغیر فرعی در بدن، مطالعه به محور شناسائی همه متغیرها و ارتباطات آنها با یکدیگر، به تولید معادلات پزشکی بخشی و پر عوارض می‌انجامد. در روش تحقیق فقهی به جای تمرکز بر شناسایی متغیر های فرعی بدن از طریق بررسی گزارش‌های خالق (کتاب و سنت) در حوزه بدن انسان به شناسائی و مدیریت متغیرهای مادر در بدن انسان می‌پردازیم. بر این‌اساس متغیرهای اصلی کل بدن و هستند و هر عضوی هم دارای متغیری اصلی است. به عنوان مثال در ، متغیر اصلی این عضو محسوب می‌شود. در یک جمله ، طبِ شناسائی و مدیریت متغیرهای اصلی بدن محسوب می‌شود. همچنین در از طریق مدیریت متغیرهای اصلی فوق الذکر، زیست سلولی را متعادل می‌کند. از نظر روش تحقیق فقهی، ، تابع عملکرد صحیح هستند و نباید تحلیل سلامت و مرض را به محوریت سلول، پایه‌گذاری کرد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
برنامه سلامت قلب پیشنهادی مدرسه بینات علاوه بر بحث‌های نظری مرتبط با قلب و عروق، و یازده پروتکل برای بنیادین از پیشنهاد می‌کند. برنامه سلامت قلب در مقایسه با برنامه‌های (ACC) تدوین شده است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
پیرامون موضوعات جدید و درباره ضعف های موضوع شناسی در حوزه های علمیه گفتگوهای فراوانی تاکنون صورت گرفته است. یکی از این گفتگوها، مسئله اعتماد به قول کارشناسان خصوصاً در بررسی و شناسائی موضوعات مدرن مانند بانک، بورس،واکسن، هوش مصنوعی و ... است. پذیرش درباره موضوعات جدید دو اشکال عمده دارد: ۱.درباره موضوعات مدرن تعدد اقوال کارشناسی فراوانی وجود دارد و از یک موضوع به معنای ابهام درباره آن موضوع است و انتخاب قول مشهور یا اَشهر در این حوزه راهگشای فقیه نیست؛ زیرا برای یک روایت کارشناسی خاص، مبتنی بر و برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی شکل گرفته است و یک شهرت تجربی طبیعی محسوب نمی‌شود. ۲.متاسفانه مبنای اصولی فقها در حال حاضر محدود بوده و در آن تنها به و تطبیق آن با موضوعات اکتفا می‌شود و لذا به مسئله اصلا ورود نمی‌کنند. اگر مبانی اصولی و تعریف فقاهت تکامل یابد؛ می‌تواند مبنای شناسائی و بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر یک فقیه همه مسائل و توصیفات شارع درباره را بررسی کند؛ به این نتیجه می‌رسد که شارع اصول ساخت موضوع ساختمان را در مجموع کلمات خود بیان کرده است و لذا قدرت بررسی گزارش‌های کارشناسی و همچنین قدرت ساخت موضوع ساختمان در ذهن‌ها را پیدا می‌کند. در شرایط فعلی تنها بخشی که مورد تاکید فقیه است، بخش در موضوعی مثل ساختمان است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
پیرامون موضوعات جدید و مدرسه تمدنی بینات قواعد اصولی تکامل فقاهت را در بسته فقهی شرح داده است. یکی از ابواب فقه البیان باب است و در فرآیند ، یعنی آغاز فرآیند تأمل تا یکی از مراحل، تنقیح موضوع مورد بحث در سه مرحله است ۱.تنقیح بیانی ۲.تنقیح غیر بیانی ۳.تنقیح شاکله. براساس این الگوی موضوع شناسی تا کنون حدود ۱۰۰ موضوع مانند: ۱.بانک و پول ۲.بورس ۳.تورم ۵.لیزر ۶.هوش مصنوعی ۷.واکسن ۸.تجارت متمرکز ۹.الگوی تولید صنعتی ۱۰.محصولات_تراریخته‌ ۱۱.میراث فرهنگی ۱۲.فیلم نامه نویسی ۱۳.صنعت پلیمر و... را بررسی کرده‌ایم و اقوال کارشناسی در این حوزه‌ها را به چالش کشیده‌ایم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بررسی نگاه ما به روایات و آیات نگاهی فقاهتی و غیر اخباری است و لذا قواعد اصولی خود را برای مخاطب تشریح می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین قواعدی که در تبویب "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری" از آن بهره برده‌ایم قاعده اصولی است. مطابق این قاعده، برای با و ساختاری سه بخشی را برای تبویب روایات و آیات حوزه سلامت تأسيس کرده‌ایم. به عبارت دیگر معتقدیم اگر در سه حوزه زیر، آیات و روایت را تبویب کنیم؛ قدرت موازنه طب اسلامی در مقایسه با پزشکی موجود ارتقاء می‌یابد. ۱.سیاست‌گذاری و مدیریت ۲.پیشگیری و درمان ۳.مبانی نظری مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بخش اول نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری به و در آیات و روایات حوزه سیاست‌گذاری و مدیریت بخش اختصاص دارد. تبیین مفهوم و مفهوم و تبیین و تبیین بحث از مصادیقِ مباحث این بخش است. حمام به شرحی که خواهد آمد؛ جزئی از بسته فقهی مدیریت و سیاست‌گذاری سلامت در محله‌ها محسوب می‌شود. بخش دوم نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری به تبیین مفاهیم و تدابیر حوزه پیشگیری و درمان اختصاص دارد. احیای نقش و نقش در تحلیل های مرتبط با سلامت در کنار تبیین نقش و از مباحث مهم این بخش محسوب می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بخش دوم نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری به تبیین مفاهیم و تدابیر اختصاص دارد. و در تحلیل‌های مرتبط با سلامت، در کنار تبیین و ، از مباحث مهم این بخش محسوب می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
من یک بار دیگر این عید را به شما تبریک می‌گویم؛ چون مایه‌ی و درست نقطه‌ی مقابل است که می‌خواهد در مقابل چشم به وجود بیاورد. مقام معظم رهبری ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ مدرسه تمدن بینات @wsti_ir
مسئله یکی از اولویت‌های تمدنی ما در مدرسه بینات است. به اعتقاد ما مدیران شهری، شهر را باید بصورت اداره کنند. سوال اساسی ما از این است: یک محله را چگونه می‌سازید؟ اگر بخواهید یک محله اسلامی را طراحی کنید باید محله و مفاهیم اصلی آن را تعریف نمائید. خب بنابراین تعریف شما از محله و مطرح در ساخت محله کدام است؟ ما در مدرسه بینات براساس سه دسته مفهوم، محله را بازتعریف می‌کنیم: ۱.روابط انسانی ۲.تسخیر شئ پایه ۳.اسماء الهی زندگی خوب برای مردم شهر بدون در نظر گرفتن این سه دسته مفهوم امکان ندارد. به همین دلیل در مباحث این علوم ثلاثه را تحت عنوان نام‌گذاری کرده‌ایم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
انقلاب ما و اسلام ما برای همه‌ی ملت‌های جهان دارای پیام است. آن پیام این است که هرگاه ملت‌ها با به خدا و با ، رُعب قدرت‌های بزرگ جهانی را از دل زائل کنند می‌توانند به هدف‌های خود دست بیابند. ابرقدرتها بیش از همه چیز با هیبت و خود زندگی می‌کنند؛ اگر این ابّهت و این ، در دل و چشم ملت‌ها بشکند؛ ملت‌ها خواهند توانست به پیروزی دست بیابند. مقام معظم رهبری روز در قم ۱۳۶۲/۰۳/۰۷ یکی از بهترین راه‌های شکستن ابهت قدرت‌های مادی، و مفاسدی است که با عنوان برای بشر ایجاد کرده‌اند. هیچ توسعه‌ای در هیچ بخشی ایجاد نکرد مگر اینکه چالشی در زندگی بشر بوجود آمد. مدرسه تمدن بینات @wsti_ir
یکی دیگر از سوالات اساسی ما از این است: چگونه را در جامعه محقق می‌کنید؟ برای تحقق این مفاهیم پایه در مرحله اول ما هشت اقدام راهبردی را لازم می‌دانیم: ۱.توجه به اینکه و دیگر مفاهیم پایه با وضع و و محقق نمی‌شود بنابراین لازم است از طریق نرم و با استفاده از ، نگرش مردم یک محله را تغییر دهیم. ۲.تعریف در هر شهر برای آموزش محله ۳.تغییر در کشور ۴.تغییر در الگوی ساخت ساختمان ۵.تغییر در الگوی ساخت بازار ۶.تغییر در الگوی تولید محصولات کشاورزی،باغی،دامی و طیور ۷.تغییر در الگوی سلامت محلات ۸.تغییر در الگوی روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی اقدامات راهبردی برای تحقق مفهوم محله، در جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند. ما در مدرسه تمدنی بینات برای ساخت یک محله اسلامی ۱۰۰ زیرساخت تعریف کرده‌ایم که از میان آنها امور هشت گانه فوق‌الذکر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
🔆تغییر در ، یکی از هشت اقدام راهبردی در جهت تحقق سه مفهوم تنظیم روابط انسانی، تسخیر شئ پایه، اسماء الهی و اسماء غریب در می‌باشد. ⚠️متاسفانه الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد صحیح طراحی شده است. 🔻به عنوان مثال🔻 ۱.فاصله زیاد محیط کار از خانه ۲.اولویت مشاغل استخدامی بر مشاغل غیر استخدامی ۳.عدم رعایت استانداردهای غذای طیب در محل کار ۴.ساعت کاری زیاد و . . . لذا این الگو، الگوی مناسبی برای کسب و کار جمهوری اسلامی نمی‌باشند. ✅الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی، ، محله‌ای و خانگی است. 🔶در الگوی تولید غیرمتمرکز کیفیت بیشتر | قیمت ارزان‌تر | حفظ محیط‌زیست بهتر تأمين می‌شود. ✅پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را ۱. بازخوانی آموزش‌های فقهی مرتبط با کسب و کار ۲. راه‌اندازی می‌دانیم. ⭕️از نظر ما حکومت‌ها باید هزینه‌های تجارت را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند. علیه‌السلام https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
به نظر من امروز مسئله‌ی اصلی ما، عبارت است از اقتصاد. در اقتصاد هم مسئله‌ی‌ عمده عبارت است از . در مسئله تولید ملی هم مشاهده می‌شود که انسان را دلگرم می‌کند؛ یعنی اگر ان‌شاءالله این و به نحو مناسبی ادامه پیدا بکند، این است و نشانه‌هایی برای بیشتری در انسان به وجود می‌آورد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
دست یافتن به در اقتصاد و حلّ مشکل در کشور فقط از مسیر می‌گذرد. اگر ما تولید را تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین دانش‌بنیان بودن است، این مقصود بزرگ ان‌شاءالله حاصل خواهد شد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
امروز ما بیش از همیشه احتیاج داریم به کار،‌ به تلاش، به جدّیّت. مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اگر می‌خواهید شما هم سهمی در تحقق شعار امسال داشته باشید؛ لازم است که به پنج نکته دقت کنید. متأسفانه اکثر کارشناسان حوزه اقتصادی در کشور، دچار ضعف هستند؛ بنابراین شعارهای انقلاب را هم با نگاه غربی و پوزیتویستی بررسی و عملیاتی می‌کنند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته اول اینکه: شرکت‌های دانش‌بنیان که رهبری تقاضای ارتقای کمی و کیفی آن‌ها را مطالبه کردند از استراتژی واحدی تبعیت نمی‌کنند و در قالبِ یکی از مدل‌های زیر مشغول فعالیت هستند: ۱‌. (پذیرش مدیریت علمی و مفاهیم تمدن مدرنیته) ۲. (پذیرش مدیریت علمی انقلاب اسلامی در کنار پذیرش مفاهیم پایه تمدن مدرنیته) ۳. (پذیرش مدیریت و مفاهیم انقلاب اسلامی در همه حوزه‌های علمی) مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته دوم اینکه: در فرض حرکت یک شرکت دانش بنیان براساس "استراتژی انحلال علمی"، پدیده‌های معیوبی مانند حل مسئله شرکت‌های بزرگ سرمایه‌داری با کمک ذهن ایرانی، مهاجرت نخبگان و تأسیس شعبه‌های دانشگاه‌های بین‌المللی در ایران بوجود می‌آید. در فرض حرکت شرکت‌های دانش بنیان براساس "استراتژی استقلال علمی" ضمن رفع در حوزه‌های ، و همچنین بی‌اثرکردن تحریم‌ها و تقویت استقلال اقتصادی کشور و گسترش نسبی ؛ با پدیده‌های معیوبی مانند اختلال در روابط انسانی سیزده‌گانه و تبعیت دانشی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور از مفاهیم و استانداردهای سازمان‌های بین‌الملل و مواجه خواهیم بود. به عنوان مثال حرکت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه براساس "استراتژی استقلال علمی" به تبعیت کشور از معاهده_بین‌المللی برای غذا و کشاورزی و  و و... منتهی خواهد شد. در ادبیات کارشناسی انقلاب اسلامی بحث پیوست‌نگاری فرهنگی برای مقابله اضطراری با آسیب‌های "استراتژی استقلال علمی" مطرح گردید؛ ولی باید توجه نمود که اصل تبعیت از مفاهیم و استانداردهای بین‌المللی هدف اصلی انقلاب اسلامی محسوب نمی‌شود. با فرض حرکت این شرکت‌ها براساس "استراتژی اقتدار علمی"، الگوی تأمین نیازمندی‌های کشور در مرز تعریف می‌شود و علاوه بر تأمین استقلال دانشی و استانداردی کشور، صنعت و فناوری مدرن در حوزه | | بوجود نمی‌آید! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته سوم اینکه: برای جلوگیری از آسیب‌های حرکت شرکت‌های دانش بنیان براساس "استراتژی استقلال علمی" تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌های تولیدی براساس سه دسته مفهوم مطرح در ۱. جدول روابط انسانی سیزده‌گانه ۲. جدول تسخیر شئ پایه ۳. جدول اسماء الهی راه‌گشا است. (پیشنهاد کوتاه مدت) توصیه اصلی سیزده‌گانه، ارائه ارزیابی منفی برای پروژه‌های تولیدی مضر به روابط انسانی سیزده‌گانه است. (توجه به مفهوم در شرکت‌های دانش بنیان) توصیه اصلی جدول ، توجه به خاصیت‌های اشیاء در الگوهای رفع نیاز است. همچنین توصیه اصلی جدول پرهیز از اوصافِ ، و در مدیریت شرکت‌های دانش بنیان و استفاده مدیریتی از اسماء الهی در اداره این شرکت‌ها محسوب می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته چهارم اینکه: برای تحقق عینی و طرح مفاهیم جدید و کاربردی در ذهنیتِ شرکت‌های دانش‌بنیانِ کشور، به عنوان پیشنهاد میان مدت نظریات زیر را طرح و تبیین کرده‌ایم : ۱. نقشه جامع تمدن اسلامی ۲. نظریه امنیتی سِلم ۳. نظریه فقه المکاسب ۴. الگوی جدید مدیریت روستا ۵. نظریه فقهی کرسی ۶. پروتکل‌های فقهی مدیریت کرونا ۷. نظریه فقهی تأویب ۸. نظریه مدیریت شهری محله محور ۹. تعریف جدید واکسن ۱۰. نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور ۱۱. طرح جایگزین هوش مصنوعی ۱۲. طرح جایگزین پول اعتباری ۱۳. مقررات فقهی ساختمان ۱۴. بسته فقهی آداب انعقاد نطفه ۱۵. جعبه فقهی شخصیت ۱۶. الگوی فقهی ارزیابی غذا ۱۷. استراتژی فقهی صنعت و تکنولوژی ۱۸. الگوی فقهی ساخت ۱۹. تعریف فقه نظام ۲۰. اولین برنامه پیشرفت اسلامی ۲۱. نظریه فقهی آموزش و پروش آینده ۲۲. نقد ایده مدیریت تعارض منافع ۲۳. مبانی طبقه‌بندی فقهی علوم ۲۴. الگوی جدید نگهبانی از نظام ۲۵. نظریه فقهی محرومیت زدائی ۲۶. الگوی فقهی تنظیم و انتشار خبر ۲۷. الگوی فقهی تحلیل بیماری ۲۸. نظریه فقهی پیشگیری از بیماری ۲۹. الگوی فقهی مدیریت عدم توازن‌ها ۳۰. الگوی جدید زیارت ۳۱. چرخه تحریک فکر ۳۲. نظریه دوران پردازش ۳۳. جدول فقهی تسخیر ۳۴. نقشه جامع علمی کشور ۳۵. نظریه فقهی انفاق ۳۶. الگوی فقهی روایت ۳۷. نظریه جهت حرکت انقلاب اسلامی ۳۸. نظریه فقهی سنن و امثال ۳۹. الگوی مدیریت فرهنگ عمومی ۴۰. نظریه فقهی آینده جهان و... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
نکته آخر اینکه: تجربه اجرای یازده برنامه توسعه در ایران (از سال ۱۳۲۷ هجری شمسی تاکنون) و استفاده حداکثری از برنامه‌های توسعه غربی در کشور به بروز مشکلات فراوانی در | | | و جامعه منجر شده است و لازم است برای بهبود تدریجی وضعیت کشور از دستگاه کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی بهره بیشتری داشته باشیم و در اولین گام به جای تدوین برنامه هفتم توسعه؛ اولین برنامه پیشرفت اسلامی را تدوین و اجرا کنیم.  مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir