eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
658 دنبال‌کننده
547 عکس
94 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://m-hedayat.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
📢سه نکته درباره الگوی ساخت👇🏼 ❌نکته اول الگوی ساخت یا ابزار مفهومیِ مدیرانی است که می‌خواهند بر اساس مفهوم به مدیریت تحولات جامعه خود بپردازند. ⭕️این الگو جایگزینی برای مدل‌های مختلف مانند: ماتریس Swot و مدل‌های مختلف است. ❌نکته دوم این الگو، در هر مسئله‌ای را به سه رکن ، و تقسیم می‌کند. ❌نکته سوم : نظریه حاکم بر نظریات بخش‌های مختلف الگوی پیشرفت اسلامی را بر اساس و به صورت استظهاری و فقهی تولید و استنباط می‌کنیم. 👌🏻به عبارت ساده‌تر وابسته به بوده و نظام‌سازی هم بدون استنباط از فقه امکان‌پذیر نخواهد بود‌. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
🔴امام، اسطوره‌ای دست‌نیافتنی یا اسوه زندگی ؟؟؟ 👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام و سایر موالید و مناسبت‌های مرتبط با ائمه علیهم‌السلام، است. ❌برخی می‌پندارند که امام علیه‌السلام همین ، همین ، همین همین ، همین همین و سایر نظامات مدرن را می‌پذیرند و برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظام‌سازی قائل نیستند!!!! ❌برخی منبرها هم به علیه‌السلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر می‌کنند و البته هیچ اشاره‌ای به تعارض علیه‌السلام از امور مختلف با رایج ندارند... ⭕️این از امام علیه‌السلام در منابر و کتاب‌ها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در و زندگی برای ایشان قائل نباشند و بالتبع برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود! ❌امام زمان علیه‌السلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما اسطوره‌ای دست‌نایافتنی و نه است. ⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما، اسوه آموزش | علم | معیشت | روابط بین‌الملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریت‌شهری و در یک جمله محور نظام‌سازی نیست... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
ما در مدرسه تمدنی بینات موظفیم به "نظام مقایسه" درباره تعاریف غلطِ مطرح در هستیم. ، در علوم مختلف وجود دارد که معیوب بودن این تعاریف را روشن می کند مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
به دنبال هستند ✅ که واردات غرب بشمار می‌آید را با خطر روبرو کرده است. ✅امروز مردم با فاصله گرفته‌اند. در گذشته توسط روحانیون و علما در برای کسبه بیان می‌شد، ولی امروز از این خبری نیست. بازار به دست « » افتاده که تنها دستور می‌دهد و هیچ کس عمل نمی‌کند و امروز زنجیره بازار با حوزه علمیه قطع شده است. ✅ما در با مشکلاتی مواجه هستیم. در برخی شهرها (مجتمع تجاری، تفریحی و توریستی) درست کرده‌اند و مراکز شهر را که دارای بافت فرهنگی و دینی است خالی می‌کنند؛ این اقدام مدیران، موجب می‌شود که قلب شهر که نشان از ، دینی و مذهبی است صرفا به تبدیل شود. این ، شهرهایی چون ، و را تهدید می‌کند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ مدیریت حاکم بر شهرهای مذهبی در صدد عوض کردن تصویرها است. متاسفانه در شهری مانند قم ساختمان‌ها بر نماهای اسلامی در ساختمان‌ها، غلبه پیدا می‌کند و یا دست‌هایی بدنبال این هستند که این شهر مذهبی و پایگاه اصلی انقلاب اسلامی را به شهری تجاری تبدیل کنند و کم کم کلمه « » را حذف و به جای آن از « » استفاده کنند. شهری در مرکز ایران را به عنوان پایلوت برنامه جهانی قرار داده‌اند. نباید روبه روی جلوه‌های یک فرآیند ایستاد بلکه باید نقاط حساس را مورد بررسی و برخورد قرار داد. اگر بخواهیم نظم غلط یک جامعه را اصلاح کنیم باید ابتدا «تعاریف»، سپس «تصویرها» و در انتها «تصمیم‌ها»‌ را در اولویت قرار دهیم و آنها را به چالش بکشیم. امروز بیشتر دغدغه‌ها و چالش‌های ما صرفا بر روی «تصمیم» هاست. به عنوان مثال به که جلوه‌ای از یک آسیب است توجه می‌کنیم که لازم است اما به فوندانسیون و اسکله فکری و گفتمانی این آسیب کم توجهیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏼 ⚡️ محل نزاع اصلی در فقه آینده است ما باید سعی کنیم بر اساس استضائه حداکثری به وحی در حضور داشته باشیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
👇🏼 از مانند تعریف غلطی که کتاب مرجع بخش اول سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ از مسئله توانمندسازی ارائه داده است منشاء اصلی پیدایش محرومیت در کشور است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
چگونه بدون استفاده از و در مخاطب اثر بگذاریم؟ با استفاده از قواعد بهتر از فلسفه و منطق می توانیم را تحریک کنیم. مبتنی بر شامل ۱.ایجاد تأمل ۲.ایجاد تَعَقّل ۳.ایجاد تَدَبُّر ۴.ایجاد تَجَرُّب ۵.ایجاد تَفَقُه در مخاطب است. اساساً محدود نمودن تفکر به سطوح چرائی، چیستی و چگونگی، نوعی تنزل در حوزه تفکر محسوب می‌شود. اعتقاد ما این است که همه انواع فلسفه و منطق‌های موجود، تفکر را تنزل می‌دهند و به همین دلیل فاقد حجیت و هستند! حجیت عروة الوثقی است. نمی‌توان حجیت را نادیده بگیریم. تلاش مدرسه تمدنی بینات و انتقادات آن برای ارتقای ، با انتقادات و انتقادات و انتقادات به فلسفه و منطق تفاوت‌های روشنی دارد! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
تربیت دارای پنج مرحله است: ۱.انتخاب همسر تا تولد فرزند ۲.هفت سال سیادت ۳.هفت سال ادب ۴.هفت سال مشورت ۵.دوران پختگی و تثبیت هر کدام از این مراحل پنج گانه تاثیری بی‌بدیل بر دارد. مانعی برای تصور و تحقق این محسوب می‌شود! اشتباه مهلک مدیران و پدر و مادرهای عصر ما به چنین ساختار معیوبی است. لازم است که ساختار آینده آموزش و پرورش را به محوریت طراحی کنیم. به صورت تفصیلی هدف، محتوا و روش آموزش و پرورش در آینده را ترسیم کرده است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ برای دستیابی به نقشه‌ای جامع برای تحقق باید به دو پرسش پاسخ دهیم: ۱.مفاهیم تمدن اسلامی چیست؟ ۲.چگونه باید مفاهیم تمدن اسلامی را محقق کرد؟ در پاسخ به پرسش اول: اعتقاد ما این است که مفاهیم تمدن اسلامی به دو دسته مفاهیم تقسیم می‌شود: ۱.مفاهیم اصلی ۲.مفاهیم بخشی شامل سه دسته مفهوم می‌باشد: ۱. در حوزه‌های شانزده گانه ۲. در مقایسه با تصرف عنصرپایه ۳.اتکاء به اسماء الهی هم در قالب ۱۰۰ نظریه فقهی در حوزه‌های ساختمان مدیریت شهری آموزش و پرورش سلامت امنیت برنامه و بودجه میراث فرهنگی خبر و...تئوریزه می‌شود. در پاسخ به پرسش دوم: اعتقاد ما این است که سه حوزه فعالیتی زیر برای تحقق مفاهیم تمدن اسلامی ضرورت دارد.: ۱.برجسته کردن ۲. مفاهیم تمدن اسلامی ۳. بر اساس مفاهیم فقهی شایان ذکر است که برنامه‌ اجرائی در هر سه حوزه اجرائی بر اساس نظریه چرخه چهاربخشی تنظیم می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
؟ قبل از اینکه به تبیین تفصیلی ساختار مباحث فقه البیان بپردازیم؛ مروری مجدد بر تبیین مسئله و دغدغه فقه البیان خواهیم داشت. به بیان اول: دغدغه تبیین ابعاد مختلف است. به عبارت دیگر ادله‌ای مانند شارع و امتناع تخاطب در صورت تاسیس را علیل می‌دانیم و معتقدیم شارع ضمن تاسیس یک زبان ویژه برای تفاهم، تفاهم عمیق‌تری نسبت به با همه اعصار برقرار کرده است. در ابعاد این تاسیس مبارک زبانی را شرح می‌دهیم. (زبان شارع امضائی است یا تأسيسي؟) به بیان دوم: موضوع بررسی ۱۳ دسته از روایات و آیات مرتبط با توسط شارع است. اگرچه شارع در همه مجالس گفتگوییِ خود اشاره‌ای به قواعد زبانی نکرده است ولی در طول دوره تشریع این قواعد زبانی را تبیین نموده است. به عنوان مثال قواعدی مانند ظرفیت، مقایسه، مُکث و... در بیان بوده است. (بررسی آیات و روایات روشی) به بیان سوم: در فقه البیان به دنبال کشف روشمند معقولیت مطرح در آیات و روایات هستیم. رعایت قواعد فقه البیان به درایه و تدبر عمیق در وحی و آن ختم می‌شود و جامعه را از تکیه به ناقص بی‌نیاز می‌کند. (چگونه معقولیت شارع را کشف و بیان کنیم؟) مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir