🍃🌸
بنام خدا
قال #رسول_الله(ص):
ألْمَعِدَةُ بَيْتُ كُلِّ دَاءٍ وَ الْحِمْيَةُ رَأْسُ كُلِّ دَوَاءٍ
یعنی:
#حضرت_پیامبر(ص) فرمودند:
معده خانه ی تمام بیماری ها است و پرهیز سرآمد تمام دواها است
#بحارالانوار - ج۶۲ - ص۲۹۰
https://eitaa.com/niyazha
🍃
#امام_صادق(ع):
روزی #پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم #نماز ظهر و عصر می خواندند، ناگهان دو رکعت آخر نماز را سبکتر خواندند، اصحاب پس از ادای نماز سؤال نمودند که آیا دستور جدیدی آمده؟ فرمود برای چه؟
گفتند: چرا دو رکعت آخر نماز را سبکتر بجا آوردی؟
فرمود: مگر فریاد گریه کودک را نشنیدید؟!
#وسائل_الشیعه / ج ۵ / ص ۳۶۹
🍃🍃
https://eitaa.com/niyazha
🌸🌼🌸
#قرآن #سوره
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﻛﻪ ﺭﺣﻤﺘﺶ بی ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎنی ﺍﺵهمیشگی
كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلَّا الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللَّهُ يَهْدِي مَن يَشَاءُ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ
ﻣﺮﺩم [ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﻱ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ] ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻭﺍﺣﺪ ﻭ ﻳﻚ ﺩﺳﺖ ﺑﻮﺩﻧﺪ [ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻭ ﺗﻀﺎﺩﻱ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ] ،
ﭘﺲ [ ﺍﺯ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻣﺪﻥ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻭ ﺗﻀﺎﺩ ] ﺧﺪﺍ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﻲ ﺭﺍ ﻣﮋﺩﻩ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﺑﻴﻢ ﺭﺳﺎﻥ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺖ، ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﻲ ﻭ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﻛﺘﺎﺏ ﺭﺍ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ ، ﺗﺎ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ، ﺩﺍﻭﺭﻱ ﻛﻨﺪ
[ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﭘﺪﻳﺪ ﺷﺪ ] ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﭘﺪﻳﺪ ﻧﻴﺎﻭﺭﺩﻧﺪ ﻣﮕﺮ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ ، [ ﺍﻳﻦ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ] ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﻭ ﺑﺮﻫﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺭﻭﺷﻦ ﻭ ﺁﺷﻜﺎﺭﻱ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﻣﺪ ، [ ﻭ ﺳﺒﺐ ﺁﻥ ] ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺟﻮﻳﻲ ﻭ ﺣﺴﺪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﻮﺩ
ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﺧﻮﺩ ، ﺑﻪ ﺣﻘّﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻛﺮﺩ
ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻪ ﺭﺍﻫﻲ ﺭﺍﺳﺖ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ .
#البقره - ٣١٢
🌼🌸🌼
https://eitaa.com/niyazha
🍃🌸🍃
خلاصه، اشاراتی از مجموعه کتاب؛
« #از_نو_با_تو »
کتاب اول:
نقطه نه ؛ علامت سوال
نوشته:
محسن عباسی ولدی
بخش دوم:
« انتخاب های انتحاری »
( #طلاق و انتخاب نادرست همسر )
پرسش های شما :
بی تردید ، درست ازدواج کردن ، یکی از اصلی ترین عوامل استحکام بنیان زندگی مشترک است.
شیوه #ازدواج کردن برخی از جوانان امروز ، بیش از آن که به یک واقعیت شبیه باشد، به یک لطیفه خنده دار و شاید هم گریه دار شبیه است...
بحث بر سر شرعی بودن یا نبودن این ارتباط ها نیست.
بحث بر سر قابل اعتماد بودن یا نبودن ازدواج هایی است که با این ارتباط ها سر می گیرد...
چرا وقتی می خواهی خانه زندگی را بسازید و آن را از حالا تا ابد با یک همراه طی کنی و نهال محبت را در دلی بکاری و درس دل دادن و دل ستادن را بیاموزی، این قدر به عقل خودت اعتماد می کنی و خودت را بی نیاز از کمک دیگران می پنداری؟
شما می گویید:
« قبل از ازدواج، نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنید. »
ولی در کنار آن می گویید:
« با نامحرم حرف نزنید . »
پس به نظر شما ، شناخت از کجا به دست می آید؟
- شناخت عمومی، به معنای شناخت روحیات جنس مکمل است...
اما فراتر از شناخت عمومی، شناخت خاص هم باید باشد؛
یعنی آشنایی با روحیات و خلقیات خاص کسی که می خواهیم با او ازدواج کنیم.
برای شناخت عمومی زن ها، گفتگو با #مادر و خواهر و خاله، راه خوبی است.
گفتگو با #پدر، برادر، عمو یا دایی هم راه خوبی برای شناختن مردهاست.
البته صحبت کردن با مشاوری که بر اساس مبانی دینی، انسان را شناخته، راه بسیار مناسب تری است.
برای شناخت خصوصی هم باید چهار مرحله را طی کرد:
اول:
گفتگوی خواستگاری با آداب و قواعد خاص خودش.
دوم:
تحقیق ، آن هم با قواعد خاص خودش.
سوم:
مشاوره با اهلش.
در باره مرحله چهارم (شناخت بیشتر )، نظرات مختلفی وجود دارد...
برخی برای محک خوردن این شناخت ها و شعارها، رفت و آمدهای دوران نامزدی را - البته بدون محرمیت - توصیه می کنند...
عده ای هم می گویند:
این دو در قالب رفت و آمدهای خانواده گی، به صورت مهمانی با هم ارتباط داشته باشند...
اما راه سومی هم هست و آن، محرم شدن قبل از خواندن صیغه عقد دائم است...
البته این مرحله پس از گفتگو، تحقیق و مشاوره باید انجام گیرد...
یعنی وقتی مطمئن شدی، اول عقد دائمج نخوانید، ابتدا این دو را چند ماهی، به هم محرم کنید و بعد عقد دائم بخوانید... البته توجیه کردن دختر و پسر نسبت به اندازه ارتباطشان در این مرحله، راه مطمئنی برای شناخت بهتر و بیشتر است...
اگر دو طرف حواسشان باشد که این دوره برای تکمیل شناخت است، تا اندازه بسیاری می توانند بر احساسات افسار گسیخته خود غلبه کنند...
ای کاش در جلسه خواستگاری، همه عیب های خود را بیش از این که طرف مقابل جستجو کند، بیان می کردیم...
صداقت با تو یک رنگ است.
با او اگر به دردسر می خوری، یقین بدانید همه سختی ها همان است که نشان می دهد.
#دروغ، رفیق پر از نیرنگ است.
پشت پرده آسانی هایی که نشان می دهد، دنیایی از دردسرهای بزرگ پنهان است.
بترس از زمانی که این پرده کنار برود.
با صداقت باش، حتی اگر اسیرت کند ، از دروغفرار کن، حتی اگر امیرت کند.
( از صفحه ۶۷ تا ۸۳ )
ص - ۱۱
🤔🤔🤔
https://eitaa.com/niyazha
#امالمومنین_مظلوم...
جناب #خدیجه(سلاماللهعلیها) حقیقتاً مظلوم است؛
بهخاطر اینکه شَرف همسرى پیغمبر در مورد ایشان داراى یک ارزش مضاعف است؛
دیگران مشرّف به شَرف همسرى پیغمبر شدند لکن این رنجهایى را که پیغمبر در عمدهى دوران رسالت به آنها مبتلا بودند ندیدند.
ده سال در #مدینه بود، خب عزّت بود، احترام بود، و زندگىِ راحت بود نسبت به آن دوره؛
جناب خدیجه (سلاماللهعلیها) دوران رنج پیغمبر را، دوران سختىهاى پیغمبر را تحمّل کردند و دیدند.
#مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/niyazha
🌸🍃
بنام الله
امام الصادق(ع):
كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا أَفْطَرَ بَدَأَ بِحَلْوَاءَ يُفْطِرُ عَلَيْهَا فَإِنْ لَمْ يَجِدْ فَسُكَّرَةٍ أَوْ تَمَرَاتٍ فَإِذَا أَعْوَزَ ذَلِكَ كُلُّهُ فَمَاءٍ فَاتِرٍ
#امام_صادق(ع):
#رسول_خدا صلی الله علیه و آله همواره به هنگام #افطار با حلوا آغاز می نمود و اگر حلوا نمی یافت، با شکر یا چند خرما و هرگاه هیچ یک از آنان را نمی یافت با آب فاتر (آب جوشیده ی ولرم شده) افطار میکرد
#الکافی - ج ۴ - ص ۱۵۲
https://eitaa.com/niyazha
💎💎🌖🌔💎💎
بنام خدا
#پدر و #مادر
همانند #سوره ای از " #قرآن" هستند ؛
هیچکس نمیتواند مانندش را
برایت بیاورد .
قدر آئینه بدانید چو هست
نه درآنوقت که افتاد و شکست
🌾🌾🌝🌞🌾🌾
https://eitaa.com/niyazha
🍃
○ #دعای_مجیر ○
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
سُبْحَانَكَ يَا اللَّهُ تَعَالَيْتَ يَا رَحْمَانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا رَحِيمُ تَعَالَيْتَ يَا كَرِيمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مَلِكُ تَعَالَيْتَ يَا مَالِكُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا قُدُّوسُ تَعَالَيْتَ يَا سَلامُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُؤْمِنُ تَعَالَيْتَ يَا مُهَيْمِنُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا عَزِيزُ تَعَالَيْتَ يَا جَبَّارُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُتَكَبِّرُ تَعَالَيْتَ يَا مُتَجَبِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ،
سُبْحَانَكَ يَا خَالِقُ تَعَالَيْتَ يَا بَارِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُصَوِّرُ تَعَالَيْتَ يَا مُقَدِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا هَادِي تَعَالَيْتَ يَا بَاقِي أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا وَهَّابُ تَعَالَيْتَ يَا تَوَّابُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا فَتَّاحُ تَعَالَيْتَ يَا مُرْتَاحُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا سَيِّدِي تَعَالَيْتَ يَا مَوْلايَ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا قَرِيبُ تَعَالَيْتَ يَا رَقِيبُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُبْدِئُ تَعَالَيْتَ يَا مُعِيدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا حَمِيدُ تَعَالَيْتَ يَا مَجِيدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا قَدِيمُ تَعَالَيْتَ يَا عَظِيمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا غَفُورُ تَعَالَيْتَ يَا شَكُورُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا شَاهِدُ تَعَالَيْتَ يَا شَهِيدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا حَنَّانُ تَعَالَيْتَ يَا مَنَّانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا بَاعِثُ تَعَالَيْتَ يَا وَارِثُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُحْيِي تَعَالَيْتَ يَا مُمِيتُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا شَفِيقُ تَعَالَيْتَ يَا رَفِيقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا أَنِيسُ تَعَالَيْتَ يَا مُونِسُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا جَلِيلُ تَعَالَيْتَ يَا جَمِيلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا خَبِيرُ تَعَالَيْتَ يَا بَصِيرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا حَفِيُّ تَعَالَيْتَ يَا مَلِيُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مَعْبُودُ تَعَالَيْتَ يَا مَوْجُودُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا غَفَّارُ تَعَالَيْتَ يَا قَهَّارُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مَذْكُورُ تَعَالَيْتَ يَا مَشْكُورُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا جَوَادُ تَعَالَيْتَ يَا مَعَاذُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا جَمَالُ تَعَالَيْتَ يَا جَلالُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا سَابِقُ تَعَالَيْتَ يَا رَازِقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا صَادِقُ تَعَالَيْتَ يَا فَالِقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا سَمِيعُ تَعَالَيْتَ يَا سَرِيعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا رَفِيعُ تَعَالَيْتَ يَا بَدِيعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
۱ - ۳👇
https://eitaa.com/niyazha/1094
سُبْحَانَكَ يَا فَعَّالُ تَعَالَيْتَ يَا مُتَعَالُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا قَاضِي تَعَالَيْتَ يَا رَاضِي أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا قَاهِرُ تَعَالَيْتَ يَا طَاهِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا عَالِمُ تَعَالَيْتَ يَا حَاكِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا دَائِمُ تَعَالَيْتَ يَا قَائِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا عَاصِمُ تَعَالَيْتَ يَا قَاسِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا غَنِيُّ تَعَالَيْتَ يَا مُغْنِي أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا وَفِيُّ تَعَالَيْتَ يَا قَوِيُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا كَافِي تَعَالَيْتَ يَا شَافِي أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُقَدِّمُ تَعَالَيْتَ يَا مُؤَخِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا أَوَّلُ تَعَالَيْتَ يَا آخِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ،
سُبْحَانَكَ يَا ظَاهِرُ تَعَالَيْتَ يَا بَاطِنُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا رَجَاءُ تَعَالَيْتَ يَا مُرْتَجَى أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا ذَا الْمَنِّ تَعَالَيْتَ يَا ذَا الطَّوْلِ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا حَيُّ تَعَالَيْتَ يَا قَيُّومُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا وَاحِدُ تَعَالَيْتَ يَا أَحَدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا سَيِّدُ تَعَالَيْتَ يَا صَمَدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا قَدِيرُ تَعَالَيْتَ يَا كَبِيرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا وَالِي تَعَالَيْتَ يَا مُتَعَالِي [عَالِي] أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا عَلِيُّ تَعَالَيْتَ يَا أَعْلَى أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا وَلِيُّ تَعَالَيْتَ يَا مَوْلَى أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا ذَارِئُ تَعَالَيْتَ يَا بَارِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا خَافِضُ تَعَالَيْتَ يَا رَافِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُقْسِطُ تَعَالَيْتَ يَا جَامِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُعِزُّ تَعَالَيْتَ يَا مُذِلُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا حَافِظُ تَعَالَيْتَ يَا حَفِيظُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا قَادِرُ تَعَالَيْتَ يَا مُقْتَدِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا عَلِيمُ تَعَالَيْتَ يَا حَلِيمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا حَكَمُ تَعَالَيْتَ يَا حَكِيمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُعْطِي تَعَالَيْتَ يَا مَانِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا ضَارُّ تَعَالَيْتَ يَا نَافِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُجِيبُ تَعَالَيْتَ يَا حَسِيبُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا عَادِلُ تَعَالَيْتَ يَا فَاصِلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا لَطِيفُ تَعَالَيْتَ يَا شَرِيفُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا رَبُّ تَعَالَيْتَ يَا حَقُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مَاجِدُ تَعَالَيْتَ يَا وَاحِدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا عَفُوُّ تَعَالَيْتَ يَا مُنْتَقِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا وَاسِعُ تَعَالَيْتَ يَا مُوَسِّعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا رَءُوفُ تَعَالَيْتَ يَا عَطُوفُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا فَرْدُ تَعَالَيْتَ يَا وِتْرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُقِيتُ تَعَالَيْتَ يَا مُحِيطُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا وَكِيلُ تَعَالَيْتَ يَا عَدْلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُبِينُ تَعَالَيْتَ يَا مَتِينُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا بَرُّ تَعَالَيْتَ يَا وَدُودُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا رَشِيدُ تَعَالَيْتَ يَا مُرْشِدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا نُورُ تَعَالَيْتَ يَا مُنَوِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا نَصِيرُ تَعَالَيْتَ يَا نَاصِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
۲ - ۳👇
https://eitaa.com/niyazha/1094
سُبْحَانَكَ يَا صَبُورُ تَعَالَيْتَ يَا صَابِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَامُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُحْصِي تَعَالَيْتَ يَا مُنْشِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا سُبْحَانُ تَعَالَيْتَ يَا دَيَّانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا مُغِيثُ تَعَالَيْتَ يَا غِيَاثُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا فَاطِرُ تَعَالَيْتَ يَا حَاضِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ
سُبْحَانَكَ يَا ذَا الْعِزِّ وَ الْجَمَالِ تَبَارَكْتَ يَا ذَا الْجَبَرُوتِ وَ الْجَلالِ
سُبْحَانَكَ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذَلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
وَ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
۳ - ۳
🍃🍃🍃
https://eitaa.com/niyazha/1094
🍃
بنام خدا
#شعر
#مناجات_باخدا
#ماه_رمضان
ای خطاپوش خطا کار تو باز آمده است
واکن آغوش! گنهکار تو باز آمده است
هرکجا رفت جز این در، به در بسته رسید
پشت در مانده به دربار تو باز آمده است
رفت سربار کسی غیر تو باشد که نشد
پهن کن سفره که سربار تو باز آمده است
به خریداری یوسف همه جا رفت و نبود
با کلافی سر بازار تو باز آمده است
روزه داری که شده تشنه ی من لی غیرک
بر سر سفره ی افطار تو باز آمده است
گرم سبحانکَ یا مومن و یا وهاب است
با اجرنایِ من النارِ تو باز آمده است
راهباً راغباً و راجیاً و خائفاً است
گر ابوحمزه به دیدار تو باز آمده است
لا تؤآخذنی أَلا عشق! که با سوء عمل
سر این کوچه بدهکار تو باز آمده است
هاربٌ منکَ إلیک است و گرفتار گناه
گر به سوی تو گرفتار تو باز آمده است
قدر را قدر ندانست و پشیمان برگشت
واکن آغوش! گنهکار تو باز آمده است
🔸 #شاعر:
محسن ناصحی
متن با سبک نوحه
🍃🍃
https://eitaa.com/niyazha/1098
🍃
بنام خدا
🔹 قال الصادق(ع):
لَيْسَ شَيْءٌ أَضَرَّ لِقَلْبِ الْمُؤْمِنِ مِنْ كَثْرَةِ اَلْأَكْلِ
🔹 #امام_صادق(ع) فرمودند:
هیچ چیزی برای قلب مؤمن مُضرتر از پرخوری نیست
#بحارالانوار - ج ۶۳ - ص ۳۳۷
🍃🍃
⚬⚘🕊⚘⚬
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
خدايا بر محمّد (ص) و خاندانش درود فرست
وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ
و فرج ايشان را تعجيل نما، و دشمنانشان را از جن و انس از اولين و آخرين نابود فرما.
⚘🕊⚪⚘🕊
eitaa.com/niyazha
✨⚪️✨
بنام خدا
هنگام تناول افطاری و سحری؛
#سوره « إِنّٰا أَنْزَلْنٰاه ُ» را بخوانید.
هر کس این سورهی مبارکه را هنگام افطاری و سحری خوردن بخواند، در فاصله بین این دو زمان ثواب کسی را دارد که در راه خدا در خون خود غلطیده است.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ ﴿١﴾
وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ﴿٢﴾
لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿٣﴾
تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ ﴿٤﴾
سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿٥﴾
🍃🍃
eitaa.com/niyazha
🍃
#بنام_خدا
تفاوت؛ #ایشاالله، #انشاالله، #انشاءالله
○●○●○●○●○●○
ایشاالله:
یعنی خدا را به خاک سپردیم.
( #نعوذبالله ) ( #استغفرالله )
انشاالله:
یعنی ما خدا را ایجاد کردیم.
( نعوذبالله ) ( استغفرالله ).
ان شاءالله:
یعنی اگر خداوند مقدر فرمود.
( به خواست خدا ).
●○●○●○●○●○●
درمکاتبات مراقب باشیم درست بنویسیم.
🍃🍃
https://eitaa.com/niyazha/1102
📛📛📛
🔴اسامی یاران #شیطان؟🔴
در #سفینة_البحار آمده است که شیطان یارانی دارد که برای وسوسه انسان ها به او یاری می رسانند.
این شیاطین در هر موقعیت زمانی و مکانی، در خدمت #ابلیس هستند تا او را به اهدافش برسانند.
اسامی آنان از قرار زیر است:
۱ _ ولهان؛
انسان را در طهارت و #نماز وسوسه می کند و به شک می اندازد که این نماز باطل است
۲ _هفاف؛
ماموریت دارد که در بیابانها و صحراها انسان را اذیت کند و برای ترسانیدن او را به وهم و خیال اندازد یا به شکل حیوانات گوناگون به نظر انسان درآید
۳ _ زلنبور؛
موکل بازاری هاست.
لغویات و دروغ، قسم دروغ و مدح کردن متاع را نزد آنها زینت می دهد.
۴ _ ثبر؛
در وقتی که مصیبتی به انسان وارد می شود، صورت خراشیدن، سیلی به خود زدن، یقه و لباس پاره کردن را برای انسان پسندیده جلوه می دهد.
۵ _ابیض؛
انبیاء را وسوسه می کند - یا مأمور به خشم در آوردن انسان است و غضب را پیش او موجه جلوه می دهد و به وسیله آن خونها ریخته می شود.
۶ _اعور؛
کارش تحریک شهوات در مردان و زنها است و آنها را به حرکت می آورد!
و انسان را وادار به #زنا می کند
( اعور، همان شیطانی است که بر صیصای عابد را وسوسه کرد تا با دختری زنا کند. )
۷ _ داسم؛
همواره مراقب خانه هاست.
وقتی انسان داخل خانه شد و سلام نکرد و نام #خدا را بر زبان نیاورد، با او داخل خانه می شود و آن قدر وسوسه می کند تا شر و فتنه ایجاد نماید
۸ _مطرش؛
کار او پراکندن #اخبار دروغ یا دروغ هایی است که خود جعل کرده؛ در حالی که حقیقت ندارند.
۹ _قنذر؛
او نظارت بر زندگی افراد می کند.
هر کس چهل روز در خانه خود طنبور داشته باشد؛ غیرت را از او بر می دارد، به طوری که انسان در برابر ناموس خود بی تفاوت می شود.
۱۰ _دهار؛
ماءموریت او آزار مؤمنان در خواب است.
به طوری که انسان خواب های وحشتناک می بیند، یا در خواب به شکل زنان نامحرم در می آید و انسان را وسوسه می کند تا او را محتلم کند.
۱۱ _قبض؛
وظیفه او تخم گذاری ست.
روزی سی عدد تخم می گذارد.
ده عدد در مشرق و ده عدد در مغرب و ده عدد زمین، از هر تخمی عده ای از شیاطین و عفریت ها و غول ها و جن بیرون می آیند که تمام آنها #دشمن انسان اند.)
۱۲ _تمریح؛
#امام_صادق علیه السلام فرمودند:
برای ابلیس - در گمراه ساختن افراد - کمک کننده ای به نام (تمریح) وی در آغاز شب بین #مغرب و #مشرق به وسوسه کردن، وقت مردم را پر می کند.
۱۳ _قزح؛
ابن کوا از #امیرالمؤمنین #امام_علی علیه السلام از قوس و قزح پرسید، حضرت فرمود:
قوس قزح مگو؟!
زیرا نام #شیطان (قزح) است بلکه بگو قوس اله و قوس الرحمن
۱۴ _زوال؛
مرحوم کلینی از عطیة بن المعزام روایت کرده که وی گفت:
در خدمت حضرت #امام_صادق علیه السلام بودم و از مردانی که دارای مرض (ابنه) بوده و هستند یاد کردم.
حضرت فرمود:
(زوال) پسر ابلیس با آنها مشارکت می کند ایشان مبتلا به آن مرض می شوند.
۱۵ _لاقیس؛
او یکی از دختران شیطان و کارش وادار کردن زنان به هم جنس بازی است او مساحقه را به زنان قوم لوط یاد داد.
۱۶ _متکون؛
شکل خود را تغییر می دهد و خود را به صورت بزرگ و کوچک در می آورد و مردم را گول می زند و به این وسیله آنان را وادار به گناه می کند.
۱۷ _مذهب؛
خود را به صورت های مختلف در می آورد، مگر به صورت پیغمبر و یا وصی او.
مردم را با هر وسیله که بتواند گمراه می کند.
۱۸ _خنزب؛
بین #نمازگزار و نمازش حایل می شود؛
یعنی توجه قلب را از وی برطرف می کند.
در خبر است که:
عثمان بن ابی العاص بن بشر در خدمت #حضر_رسول صلی الله علیه و آله عرض کرد:
#شیطان بین #نماز و قرائت من حایل می شود - یعنی حضور قلب را از من می گیرد - حضرت جواب داد:
نامش شیطان (خنزب) است.
پس هر زمان از او ترسیدی به خدا پناه ببر.
۱۹ _ مقلاص؛
موکل قمار است.
قمار بازها همه به دستور او رفتار می کنند.
به وسیله قمار و برد و باخت اختلاف و دشمنی در میان آنان به وجود می آورد.
۲۰ _طرطبه؛
از دختران آن ملعون می باشد.
کار او وادار کردن زنان به زنا است و هم جنس بازی را هم به آنان تلقین می کند.
#سفینة_البحار - جلد یک
🚫⛔️🚫⛔️🚫
🌺😘
#بنام_الله
#بوسیدن #فرزند؛
#پرخاشگری او را کاهش میدهد،
انرژی های او را تخلیه میکند و یک نوع تـن آرامی را برای او فراهم میکند؛
که از عصبانیت و پرخاشگری وی جلوگیری میکند.
#رسول_خدا(ص)
هرکس فرزندش را ببوسد،
خدابرایش نیکی مینویسد.
همچنین فرمود؛
فرزندانتان را زیاد ببوسید؛
به راستی که برای شما در برابرهر #بوسه، درجه ای در #بهشت است که مسافتش پانصدسال است.
#اصول الکافی ج ۶ ص ۴۹
#روضةالواعظین ص ۳۶۹
🌾☔️🌾
https://eitaa.com/niyazha
🍃🌸
#امام_صادق علیه السلام:
برای #مؤمن شایسته نیست؛
در مجلسی حضور به هم رساند که
نافرمانی خدا میکنند، و او نمیتواند مانع گردد.
#الکافی، ج ۲، ص ۳۷
☔️🌾☔️
eitaa.com/niyazha
🌸🍃🍃🌸
بنام خدا
#امام_حسن علیه السلام
هر روزهداری هنگام #افطار یک دعای اجابت شده دارد؛
پس در اولین لقمۀ افطار بگو:
به نام خدا، ای خدایی که آمرزش تو فراگیر و وسیع است، مرا بیامرز.
🍃إنَّ لِکُلِّ صائِمٍ عِنْدَ فُطُورِهِ دَعْوَةً مُسْتَجابَةً، فَإذا کَانَ أوَّلُ لُقْمَةٍ فَقُلْ: بِسْمِ اللهِ اللَّهُمَّ یا واسِعَ المَغْفِرَةِ اغْفِرْ لِی🍃
#اقبالالأعمال - ص ۱۱۶
🍃🍃🌸🍃🍃
⚘ولادت با سعادت، امام حسن علیه السلام مبارک باد⚘
🍃🍃🌸🍃🍃
eitaa.com/niyazha
🍃🌸🍃
خلاصه، اشاراتی از مجموعه کتاب؛
« #از_نو_با_تو »
کتاب اول:
نقطه نه ؛ علامت سوال
نوشته:
محسن عباسی ولدی
بخش دوم:
« انتخاب های انتحاری »
( #طلاق و انتخاب نادرست همسر )
پرسش های شما :
_ آیا باید زن زشت بگیریم؟
...آنچه ما نفی می کنیم محور قرار دادن قیافه است...
در انتخاب همسر باید به میانگین و برآیند طرف مقابل نمره داد.
این میانگین، باید به دل انسان بنشیند...
اما اگر ننشست ، ما توصیه به #ازدواج نمی کنیم...
جذاب تربن قیافه ها در کنار اخلاق بد، جذابیت خود را از دست می دهد...
باور کنید که یکی از دلایل سستی زندگی ها، ازدواج هایی است که عامل تعیین کننده آنها « ظاهر » بوده است...
بارها گفته شده و باز هم تاکید می کنیم: هر اندازه هم که همسر شما زیبا باشد، اگر عفت نگاه خود را حفظ نکنید، قیافه خیلی زود برای شما از تازگی و جذابیت می افتند.
راز تازه ماندن قیافه، دو نکته کلیدی است:
عفت نگاه و تفاهم...
غیرت، خودخواهی مردانه نیست، توجه به زندگی دیگران است.
مردی که غیرت به خرج می دهد، علاوه بر خویش، دارد زندگی دیگران را نیز از مرگ نجات می دهد...
قبل از ازدواج، با مشاوره و تفکر در باره واقعیت های زندگی مشترک، میزان حساسیت درونی نسبت به ملاک های ظاهری را کم کنیم؛
تا جایی که این اندازه در انتخاب ما تعیین کننده نباشند...
( از صفحه ۸۴ تا ۹۵ )
ص - ۱۲
🤔🤔🤔
https://eitaa.com/niyazha
⚘⚘⚘⚘⚘
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
⚘⚘⚘⚘⚘
⚘🕊⚘🕊
السلام علیک یا؛
#اباصالح_المهدی(عج)
⚘🕊⚘🕊
#امام_صادق علیه السلام:
تنها اوست؛
( #حضرت_مهدی علیه السلام)
که شیعیانش را نجات میدهد؛
از گرفتاریهای شدید و بلاهای طولانی و گرسنگی و ترس و ناراحتی آنها را برطرف خواهد کرد.
#الغیبة نعمانی ج ۱ ص ۹۱
#عوالم العلوم و المعارف ج ۱ ص ۲۷۶
#بحار الأنوار ج ۳۶ ص۴۰۲
⚘🕊⚘🕊
eitaa.com/niyazha
🍃🌸
#بنام_خدا
« #تقدير_المعيشه »
« برنامه ريزى #اقتصادى يكى از عوامل ثبات و پايدارى بنيان خانواده است »
#قناعت و كم خرج بودن از ويژگى هاى مثبت يك #زن مى باشد و در مقابل، تقاضاى زياد و توقع بالا موجب آزار و رنجش همسر و در صورت عدم توانايى، گاهى انحرافاتى را موجب مى شود.
اگر زنان، مديريت امور خانه را بر محور قناعت و پرهيز از خرج هاى غيرلازم و تشريفاتى و تجملاتى تنظيم كنند و از شوهران خود، توقعات بى جا و خارج از توان مالى نداشته باشند، از بروز تنش هاى بسيارى جلوگيرى خواهند كرد.
سست شدن پايه هاى نهاد #خانواده، گاهى در اثر همين مسايل مادى و اقتصادى است و آغاز آن هم چه بسا از امور جزئى و بى اهميت است و سر از بحران در مى آورد.
۱- #نبى_اكرم صلی الله علیه وآله:
« اَعْلَمُ النِّساءِ بَرَكَةً اَقَلِّهِنَّ مَؤُونَةً »
« از همه زنان پربركت تر آن است كه خرجش كمتر باشد»
#نهج_الفصاحه - ح ۳۵۸
۲- #پیامبر_اكرم صلی الله علیه وآله:
« لا يَحِلُّ لِلْمَرْأدِ اَنْ تَتَكَلَّفَ زَوْجَها فَوْقَ طاقِتِه ِ»
« براى زن جايز نيست كه شوهرش را به بيش از توانايى اش مجبور كند. »
#مستدرك الوسائل - ج ۱۴ - ص ۲۴۲
در زندگى #حضرت_زهرا علیهاالسلام مى خوانيم كه هيچ گاه در خانه از شوهر خود تقاضايى نكردند و همواره در سختى ها و ناملايمات، صبر و بردبارى پيشه كردند.
و هرگز گله و شكايتى نكردند، حتى گاهى غذايى براى خوردن در خانه على علیه السلام يافت نمى شد، اما در اين شرايط هم از همسر خود چيزى مطالبه ننمود تا مبادا باعث شرمندگى همسرش شود.
لباس، زينت، اثاث خانه، مسكن وسيع و امثال آن خواسته هايى است كه معمولاً هر زنى به خود اجازه مى دهد كه از همسر خويش درخواست نمايد.
حضرت زهرا علیهاالسلام هرگز همسرش را براى تهيه اين نوع خواسته ها به زحمت نينداخت.
حتى وقتى حضرت زهرا علیهاالسلام در بستر بيمارى بود و #امام_على علیه السلام با دلى پر از عشق و محبت، از او خواست كه اگر خواسته اى دارد ابراز كند، زهرا علیهاالسلام از بيان تقاضاى خود امتناع مى كرد.
#بحارالانوار - ج ۴۳ - ص ۱۱۳
به نقل از:
#جلوه هاى_رفتارى_حضرت_زهرا علیهاالسلام
🍃🌸🌸🍃
═❁♡❁═
🍃🌸
#بنام_الله
سفارشات #قرآن در باره شیوه تعامل و #معاشرت با مردم:
#فتَبَيَّنُوا
اهل #تحقیق و بررسی باشید، قبل از اینکه سخنی بگویید، خوب در باره آن تحقیق کنید.
#فأَصْلِحوُا
اگر بین دوستان و آشنایان شما کدورتی هست، میان ایشان صلح و سازش برقرار کنید و خود نیز اهل #صلح و سازش باشید.
#وأَقْسِطُوا
عادل باشید و براساس حق #قضاوت کنید و در اجرای #حق، میان دوست و آشنا با غریبه فرقی نگذارید.
#لايَسْخَر
دیگران را #مسخره نکنید، مردم و اقوام گوناگون را به سُخره نگیرید.
#ولَا_تَلْمِزُوا
به دیگران #طعنه نزنید و از آنها عیب جویی نکنید.
#ولَا_تَنَابَزُوا_بِالْأَلْقَاب
#لقبهای_زشت و ناپسند بر یکدیگر مگذارید و از اینکه یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند صدا بزنید، شدیداً اجتناب کنید.
#اجْتَنِبُوا_كَثِيرًا_مِنَ_الظَّنِّ
از بسیاری از گمانها دوری کنید، همچنین از #گمان_بد در مورد دیگران به شدت خودداری کنید.
#ولَا_تَجَسَّسُوا
اهل #جاسوسی و پرده دری نباشید و در کار و زندگی دیگران سرک نکشید.
#ولَا_يَغْتَب
اهل غیبت پشت دیگران نباشید و جلساتی را که در آن #غیبت کسی می شود، ترک کنید.
این سفارشات در #سوره مبارکه #حجرات آمده و برخی از رهنمودهای الهی در تعامل با سایر #انسانها را به اختصار بیان فرموده است
🍃🌸🌸🍃