eitaa logo
قران پویان
435 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
672 ویدیو
607 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5798689042010740135.mp3
2.89M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️قسمتى از آیات 💠أَلا إِنَّ لِلَّـهِ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ وَ ما يَتَّبِعُ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّـهِ شُرَكاءَ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُونَ (۶۶/یونس) 🌱‏آگاه باشيد! همانا هر كس در آسمان‌ها و هر كه در زمين است، از آنِ خداست و كسانی كه به‌جای خدا شريكانی را می‌خوانند، (از آنها نيز) پيروی نمی‌كنند، بلكه جز گمان خود چيز ديگری را پيروی نمی‌كنند و آنان جز دروغگويانی بيش نيستند. 🔷✨این آیه بار دیگر به مسأله توحید و شرک که یکى از مهمترین مباحث اسلام و مباحث این سوره است بازگشته، مشرکان را به محاکمه مى‏کشد و ناتوانى آنها را به ثبوت مى‏رساند. نخست مى‏گوید: «آگاه باشید تمام کسانى که در آسمانها و زمین هستند از آن خدا مى‏باشند» (أَلا إِنَّ لِلَّهِ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ). 👈جایى که اشخاص ملک او باشند، اشیایى که در این جهان مى‏باشند به طریق اولى از آن او هستند، بنابراین او مالک تمام عالم هستى است. سپس اضافه مى‏کند: «و آنها که غیر خدا را همتاى او مى‏خوانند از دلیل و منطقى پیروى نمى‏کنند» و هیچ سند و شاهدى بر گفتار خود ندارند (وَ ما یَتَّبِعُ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ شُرَکاءَ). «آنها تنها از پندار (ها و گمانهاى) بى‏اساس پیروى مى‏کنند» (إِنْ یَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ). «بلکه آنها فقط با مقیاس حدس و تخمین سخن مى‏گویند، و دروغ برگزیده تفسیر نمونه، ج‏2، ص: 303 مى‏گویند»! (وَ إِنْ هُمْ إِلَّا یَخْرُصُونَ). 👌اصولا راستى و صدق براساس قطع و یقین استوار است و دروغ براساس تخمینها و پندارها و شایعه‏ ها! 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️، به دست خداست و با گفته‌های اين و آن نمی‌شكند.  💠وَ لا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّـهِ جَمِيعاً هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (۶۵/یونس) 🌱‏گفتار مخالفان، تو را غمگين نسازد. زيرا عزّت، به تمامی از آن خداوند است و او شنوا و داناست. 🔹هدف تبليغات دشمن، تحقير دين و امّت اسلامی است، ولی خداوند پيامبر را دلداری داده و كفّار را به اين هدف نمی‌رساند. «لا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ» ‏ 🔹مؤمن نبايد تحت تأثير تبليغات مسموم كفّار قرار گيرد و احساس ضعف كند. ‏«لا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ» ‏ 🔹خداوند پشتيبان اوليای خويش است و پيروزی مكتب و پيامبران را تضمين كرده است.«لا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّـهِ» ‏ 🔹عزّت، به دست خداست و با گفته‌های اين و آن نمی‌شكند. «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّـهِ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓وقایع سال ۶۱ هجری 🔹در روز پنجم محرم‌الحرام سال ۶۱ هجرى قمرى عبيدالله بن زياد مردي را به ‏دنبال شبث بن ربعي فرستاد تا وي را به كربلا گسيل كند. 🔹شبث بن ربعي در آن روز خود را به بيماري زده بود و قصد داشت كه ‏ابن زياد او را از رفتن به كربلا معاف كند ولي عبيدالله بن زياد براي او پيغام فرستاد كه ‏مبادا از كساني باشي كه خداوند در قرآن فرموده است چون به مؤمنین رسند گويند از ‏ايمان آورندگانيم و هنگامی‌که به نزد ياران خود كه همان شیطان‌اند، روند اظهار دارند ما با ‏شماييم و مؤمنین را به سخره مي‌گيريم و به او خاطرنشان ساخت كه اگر بر فرمان ما ‏گردن مي‌نهي و در اطاعت مايي، در نزد ما بايد حاضر شوي.‏ 🔹شبث بن ربعي شبانگاه نزد عبيدالله آمد تا رنگ گونه او را نتواند به‌خوبی تشخيص دهد. ابن ‏زياد به او مرحبا گفته و در نزد خود بنشاند و گفت: بايد به كربلا روي، پس شبث قبول كرد ‏و عبيدالله او را به همراه هزار سوار به‌سوی كربلا گسيل داشت.‏ 🔹پس عبيدالله بن زياد به شخصي به نام زحربن قيص با پانصد سوار مأموریت داد كه بر ‏جسر(پل) صداه ايستاده و از حركت كساني كه به عزم ياري امام حسين (ع) از كوفه خارج ‏مي‌شوند جلوگيري كند. فردي به نام عامر بن ابي سلامه كه عازم بود براي پيوستن به ‏امام (ع) از برابر زحربن قيس و سپاهيانش گذشت، زحربن قيس به او گفت: من از تصميم ‏تو آگاهم كه مي‌خواهي حسين را ياري كني بازگرد! 🔹ولي عامربن ابي سلامه به زحربن ‏قيس و سپاهش حمله‌ور شد و از ميان سپاهيان گذشت و كسي جرأت نكرد تا او را دنبال ‏كند. عامر خود را به كربلا رساند و به (ع) ملحق شد تا به درجه رفيع شهادت ‏نائل آمد او از اصحاب امیرالمؤمنین علي بن ابيطالب (ع) بود كه چندين جنگ در ركاب آن ‏حضرت شمشير زده است. 💫زیست قرآنی https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d ┏━━🍃═🌸━━┓ @zistequrani ┗━━🌸═🍃━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 7⃣1⃣ تدبر در سوره 🔹تفسیر سوره هود از عبدالعلی بازرگان هود : ۱۸ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أُولَئِكَ يُعْرَضُونَ عَلَى رَبِّهِمْ وَيَقُـولُ الْأَشْهَادُ هَـؤُلَاءِ الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى رَبِّهِمْ أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِـمِينَ  و کيست ستمکارتر از آنکه دروغي به خدا نسبت دهد ۲۴ [=براي غير خدا نقشي در هستي قائل گردد]؟ آنها [براي پاسخگويي نسبت به چنين ادعايي] بر پروردگارشان عرضه شوند و گواهان [=فرشتگان يا موحدين و اهل اخلاص] گويند: اينان همان کساني هستند که به پروردگارشان دروغ بستند [تا خود در سايه واسطه ‌تراشي به مقام و منفعتی رسند]. آگاه باشيد که [شرک، ظلم عظيمي است و برخلاف ادعا و انتظار آنها] لعنت خدا [=دوري از رحمت او] نصيب ظالمان خواهد شد.  ۲۴- فعل «أَظْلَمُ» ۱۶ بار در قرآن آمده است که ۱۵ مورد آن با جمله: و من أظلم [يا: فمن أظلم] شکل مقايسه‌اي دارد. بيش از همه [۹ بار] افتراي به خدا، يعني نسبت دادن چيزي به او مطرح شده است. پس از آن: تکذيب آيات خدا، کتمان شهادت خدائي، مانع ياد خدا در مساجد شدن و بالاخره اعراض از آيات خدا بعد از تذکر دادن به آن است. در زبان فارسي وقتي گفته مي‌شود: کيست ستمکارتر از آنکه... چنين فهميده مي‌شود که بدتر از او نيست، اما در زبان عربي فقط شدّت آن را بيان مي‌کند و مقايسه‌اي در کار نيست. هود : ۱۹ الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَةِ هُمْ كَافِرُونَ  همانهائي که [مردم را] از راه خدا [=صراط مستقيم] باز مي‌دارند و آن را [با نقش قائل شدن براي واسطه‌ها و شفاعت] در انحراف [از توحيد در عبادت،] طلب مي‌کنند و همانهایی که آخرت را انکار مي‌کنند. ۲۵  ۲۵- صراط مستقيم نزديكترين فاصله و شاهراهی فطري به سوي خداست، اما مشركان با اعتقاد به شفاعت واسطه ها، اين راه را غير مستقيم و كج و بي راهه [با خرافات و پيرايه‌هاي شرك‌آميز به دين] مي‌جستند [وَيَبْغُونَهَا عِوَجاً]. بازداشتن مردم از راه خدا و كج پيمودن آن را در اين سوره ها مي‌توانيد ببينيد: آل عمران ۹۹ (۳:۹۹) ، اعراف ۴۵ (۷:۴۵) و ۸۶ (۷:۸۶) و هود ۱۹ (۱۱:۱۹) . چنين انحرافي از توحيد در عبادت، منحصر به مشرکين معاصر پيامبر اسلام نبوده، پيش از آن وجود داشته و پس از آن نيز همچنان ادامه دارد، با اين تفاوت که موضوع و مصداق واسطه‌ها عوض شده است. https://zaya.io/ldpig کانالِ قرآن‌پویان تدبر در  قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
شماره27 سوره # ریشه هاى_ترس از 🔸قُلْ إِن كَانَتْ لَكُمُ الدَّارُ الْآخِرَةُ عِندَ اللَّهِ خَالِصَةً مِّن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(بقره/94) 🌱 بگو: «اگر (آن چنان که مدّعى هستید) سراى آخرت در نزد خدا، مخصوص شماست نه سایر مردم، پس آرزوى مرگ کنید اگر راست مى گویید.» 💫بیشتر مردم از مى ترسند بلکه وحشت دارند، اما چرا؟ پس از تحلیل و بررسى مى بینیم که ریشه این ترس را یکى از دو چیز تشکیل مى دهد: 1⃣ بسیارى از مردم را به معنى و نیستى و نابودى تفسیر مى کنند بدیهى است انسان از فنا و نیستى وحشت دارد، اگر انسان مرگ را به این معنى تفسیر کند حتماً از آن گریزان خواهد بود، و لذا حتى در بهترین حالات زندگى و در اوج پیروزى، فکر این مطلب، که روزى این زندگى پایان مى یابد، شهد زندگى را در کام آنان زهر مى کند، و همیشه از این نظر نگرانند. 2⃣ افرادى که مرگ را پایان زندگى نمى دانند و مقدمه اى براى زندگى در سرائى وسیع تر و عالى تر مى بینند اما به خاطر خود و ها از مرگ وحشت دارند; زیرا مرگ را آغاز رسیدن به نتائج شوم اعمال خود مى بینند، بنابراین، براى فرار از محاسبه الهى و کیفر اعمال، میل دارند هر چه بیشتر مرگ را به عقب بیندازند، آیه بالا اشاره به دسته دوم مى کند. 🌹ولى پیغمبران بزرگ خدا از یکسو به بعد از مرگ را در دل ها زنده کردند و چهره ظاهرى وحشتناک مرگ را در نظرها دگرگون ساخته، چهره واقعى آن را که دریچه اى به زندگى عالى تر است به مردم نشان دادند. 💫و از سوى دیگر، دعوت به عمل کردند تا به خاطر کیفر اعمال نیز زائل گردد، بنابراین، مردم با ایمان از پایان زندگى و مرگ به هیچ وجه وحشت ندارند. 📚تفسیر نمونه ┄═❁ کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🚩دوهدف اصلي : امتناع از و جلوگيري از مشروعيت یابي ↩️دو سخن از می توان گفت: ↩️اول، از که مورخان، محدثان، شیعه، سنی، معتزله، اشاعره، مخالف و موافق چنین گفتند و دوم، پیشگیری از مشروعیت یابی خلافت موروثی؛ این دو هدف امام حسین(ع) بود و حضرت روی هر دو هدف خود ایستاد و به هر دو هدفش هم رسید. امام حسین(ع) با بیعت نکردن، مشروعیت یابیِ را در نطفه خفه کرد و با فاجعه عاشورا مشروعیتِ آن انحراف بزرگ را به شدت شکست. امام حسین(ع) دو هدف داشت، اما این دو هدف شهادت و رسیدن به حکومت نبود 👈 بلکه امام حسین(ع) دو هدف دیگر داشتند، یکی هدف مقدماتی و سلبی یعنی امتناع از بیعت و دوم شکستن یا پیشگیری از مشروعیتِ موروثی شدن خلافت. که حضرت در نهایت به هر دو هدف خود رسیدند. هدف ایشان این نبود که خود را در سال ۶۰ یا ۶۱ به کشتن دهند بلکه هدف حضرت این بود که نگذارند یزید که آن در زمان عثمان علنی شده بود را به دست بگیرد و ملوک الطوایفی با آن رسوایی تمام رواج یابد. 🔻 اگر هدف حضرت حکومت بود، دیگر به مکه نمی رفت و بیش از ۴ ماه در مکه نمی ماند بلکه راه کوفه از مکه نزدیک تر بود، مستقیم به سمت عراق و کوفه می رفت و پیش از اینکه یزید حکومت و قدرت خود را تثبیت کند، حضرت قدرت را به دست می گرفت. 🌴رفتار (ع) نشان می دهد که حضرت به دنبال ، شورش و جنگ نبود بلکه می خواستند و می گفتند که من اختیار دارم که بیعت نکنم و شما نباید مرا مجبور به بیعت کنید، آن هم بیعت با بدعتی که تاکنون نبوده است، ابوبکر، عمر، عثمان و حضرت علی(ع) فرزندان خود را خلیفه نکرده بودند و اگر امام حسن(ع) خلیفه شد و ۶ ماه حکومت را به دست داشت با بیعت و نظر موافق اکثریت بود و بحث امامت جدای از حکومت است. ♦️امام حسین(ع) از جدشان رسول الله(ص) همیشه نقل می کردند که جدم رسول خدا می فرمودند:« أَفْضَلَ اَلْجِهَادِ کَلِمَهُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ؛ برترین جهاد، در برابر پیشواى است» جهاد بدین معناست که به حاکم ظالم و زورگو بگویید که تو هم مانند هر مسلمانی حق یک رأی بیشتر نداری و چرا می خواهی به جای همگان تصمیم بگیری و فرزند خود را جانشین خود کنی. این سخن امام حسین(ع) یک دنیا درس است برای کسانی که می خواهند ظلم و زور از میان خانواده ها و جامعه رخت بربندد. ♦️ظلم و زور در زمانی که به نسبت داده شود، ظلم مضاعف می شود چون با آبروی خدا، قرآن و اسلام بازی می شود و اینجا نام و یاد امام حسین(ع) رسواگر ستمگرانی است که می خواهند ستم خود را به اسلام نسبت دهند. از باب مثال فردی رباخور، استثمارگر و ضعیف کش است و یک سال خون فقرا را در شیشه می کند و یک دهه یا عاشورا و تاسوعا در حسینه یا منزل خود عزاداری می کند تا روتوشی بر روی ستم خود بگذارد، این مصادره اهداف امام حسین(ع) است. امام حسین(ع) شهید شد که این ریاکاری ها، استثمارگری، عاجزکشی و مردم آزاری نباشد. از سوی دیگر برخی عزاداران شب ها تا دیروقت بر طبل می کوبند ♦️امام حسین(ع) این همه خون دل خورد و بسیار رنج و مصائب را به جان خرید که بعد از او به نام دین کسی زور نگوید و مردم آزاری نکند و به حقوق بشر تجاوز نکند 🖋حجت الاسلام و المسلمین محمد صحتی سردرودی عاشورا پژوه، و مولف كتاب «شهید فاتح در آیینه اندیشه» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌹عَزِيزٌ عَلَيَّ أَنْ أَرَى الْخَلْقَ وَلَا تُرىٰ، وَلَا أَسْمَعَ‌ُ لَكَ حَسِيساً وَلَا نَجْوىٰ, 💞🍂بر من سخت است که مردم را می‌بینم، ولی تو دیده نمی‌شوی و از تو نمی‌شنوم صدای محسوسی و نه رازونیازی، 💫فرازی از دعای ندبه ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ @quranpuyan
༻🍃‌🌸🍃༺ 💝باسلام بہ همراهان عزیز در تلاوت روزانہ یڪ صفحہ از قرآن📖 🔷✨از آنجا ڪه هدف از این برنامہ، تلاوت آیات همراہ با ترجمہ و آگاهی از تفسیر ساده آن صفحہ است، 👈 روزهاے جمعه ، صفحہ جدیدے ارسال نمی‌شود تا دوستانیڪہ در طول هفتہ موفق بہ مطالعہ برخی پستها یا صفحات نشدند، فرصت ڪنند خود را باسایر عزیزان، همراه نمایند. التماس دعا🙏 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓وقایع سال ۶۱ هجری 🔹در روز حصين بن تميم با چهار هزار نفر، حجاز بن ابجر ‏عجلي با هزار نفر و یزید بن حارث با هشت‌صد نفر وارد كربلا شدند تا به سپاه عمر سعد ‏بپيوندند. 🔹در اين روز بود كه ابن زياد بر كوفه ديدباني گماشت تا مبادا كسي از ‏شهر به كمك امام برود سپس ميان خود و اردوي عمر بن سعد سواراني تیزرو گماشت ‏كه پيوسته اخبار را گزارش مي‌دادند در اين روز بيست هزار سوار نزد آن ملعون جمع شد و ‏موافق بعضي از روايات، پيوسته لشكر آمد تا به‌تدریج سي هزار سوار نزد عمر جمع شد و ‏ابن زياد براي پسر سعد نوشت كه عذري براي تو نگذاشتم در باب لشكر بايد مردانه ‏باشي و آنچه واقع مي‌شود در هر صبح و شام مرا خبر دهي.‏ 🔹در روز ششم ماه محرم، فراس بن جعده كه در سپاه امام حسين (ع) حضور داشت ‏وقتي اوضاع را دشوار ديد از ادامه همراهي ترسيد حضرت به او اجازه بازگشت داد وي ‏شبانه به كوفه بازگشت. در اين روز عمرو بن قرظه‌ي انصاري به كاروان كربلا پيوست او از ‏شهداي كربلاست پدر او از اصحاب امام علي (ع) و از خزرجياني بود كه به كوفه آمد و ‏آنجا ماندگار شد و در ركاب علي (ع) با دشمنان جنگيد. 🔹امام در گفتگوهايش با عمر سعد ‏او را براي مكالمه مي‌فرستاد و او جواب مي‌آورد تا آنكه شمر از كوفه آمد و اين مذاكره ‏قطع شد.‏ زماني كه وضعيت مشكل شد امام حسين (ع) عمرو بن قرظه‌ي انصاري را به‌سوی عمر ‏سعد فرستاد تا از او ملاقات بخواهد و به او بگويد كه وي مي‌خواهد او را بين دو لشكر ‏ملاقات كند درنتیجه امام حسين (ع) و عمر بن سعد بين دو لشكر به صحبت نشستند.‏ 🔹امام (ع) به او فرمود: واي بر تو اي پسر سعد، آيا تقواي خدايي را كه به‌سوی او ‏بازمي‌گردي پيشه نمي‌سازي؟ آيا با من مي‌جنگي، درحالی‌که مي‌داني پسر چه ‏كسي هستم؟ اين گروه را رها كن و به من ملحق شو كه به خدا قسم اين براي تو بهتر ‏است عمر سعد گفت مي‌ترسم خانه‌ام ويران شود امام فرمود من آن را مي‌سازم. عمر ‏سعد گفت: می‌ترسم كه مالم گرفته شود امام فرمود: از آن بهتر از مالم در حجاز به تو ‏می‌دهم. 🔹عمر سعد گفت: من عيال دارم و براي آن‌ها مي‌ترسم امام ساكت شدند و جواب ‏او را ندادند. آنگاه امام از او منصرف شد و درحالی‌که مي‌گفت: تو را چه شده است؟ ‏خداوند در بستر خواب سرت را قطع كند و در رستاخيز تو را نيامرزد. اميدوارم از گندم عراق ‏چنان نخوري عمر سعد به استهزاء گفت: اگر از گندم عراق بهره‌مند نشوم جوهايش را ‏كفايت كند. 🔹همچنين در اين روز حبيب بن مظاهر به آن حضرت عرض كرد یا بن رسول‌الله در اين نزديكي ‏طایفه‌ای از بنی اسد سكونت دارند كه اگر اجازه دهي من نزد آن‌ها روم و ايشان را به‌سوی ‏تو دعوت كنم. شايد خداوند شر اين گروه را از تو با حضور بنی اسد در كربلا دفع كند امام ‏اجازه داد و حبیب بن مظاهر شبانگاه بيرون آمد و نزد آن‌ها رفت و آن‌ها را به ياري امام حسين ‌‏(ع) فراخواند و گفت: چون شما قوم و عشيره من هستيد شما را به اين راه خير ‏راهنمايي مي‌كنم، امروز از من فرمان بريد و به ياري او بشتابيد تا شرف دنيا و آخرت از آن ‏شما باشد.‏ 🔹در اين هنگام مردي از بنی اسد كه او را عبدالله بن بشر مي‌ناميدند بپا خاست و گفت: من ‏اولين كسي هستم كه اين دعوت را اجابت مي‌كنم آنگاه مردان قبيله كه تعدادشان به نود ‏نفر مي‌رسيد بپا خواستند و براي ياري امام حركت كردند. در آن هنگام مردي نزد عمر بن ‏سعد رفته و او را از جريان كار، آگاه كرد و او مردي را به نام ازرق با چهارصد سوار به‌سوی آن ‏گروه روانه ساخت و در دل شب سواران ابن سعد در كنار فرات راه را بر آن‌ها گرفتند درحالی‌که با امام فاصله چنداني نداشتند. 🔹طايفه بنی اسد با سواران ابن سعد درآویختند، ‏حبيب بن مظاهر بر ازرق بانگ زد كه: واي بر تو بگذار ديگري غير از تو اين مظلمه را ‏برگران بگيرد.‏ هنگامی‌که طايفه بنی اسد دانستند كه تاب مقاومت با آن گروه را ندارند در سياهي شب ‏پراكنده شدند و به قبيله خود بازگشتند و شبانه از محل خود كوچ كردند كه مبادا عمر بن ‏سعد شبانه بر آن‌ها بتازد، حبيب بن مظاهر به خدمت امام آمد و جريان را گفت: حسين (ع) فرمود: لاحول و لا قوه الا بالله. 💫زیست قرآنی ┏━━🍃═🌸━━┓ @zistequrani ┗━━🌸═🍃━━┛ https://chat.whatsapp.com/EcWfio5iuIq01Dy5YeT0Tt https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
4_5794398107689031022.mp3
32.81M
▪️ موضوع: «ویژگی‌های امام حسین و یاران ایشان_۲: آسان‌گیری در عین بزرگ منشی» ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ✅ آسان‌گیری حضرت علیه السلام در عین بزرگ منشی ⏱ 18:10 ✅ صحبت پیرامون لعن‌های موجود در / / / ⏱ 5:33 ✅ تفکر موحدانه و تفکر گونه ⏱ 13:32 ✅ و چگونگی بخشیده شدن حق الناس ⏱ 26:30 ✅ توضیحاتی پیرامون ⏱ 40:31 ✅ توضیح پیرامون آیه ۸ إِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ ⏱ 50:16 استاد علی بزازی محرم 1403 @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔲 در چیست؟ ▪️هدف چیست؟ آیا در دست گرفتن است؟ آیا اباعبداللّه می‌خواهد بر بلاد مسلمانان، به‌خصوص عراق و کوفه حكومت کند؟ نه، هدف او حکومت نیست، هدف اعلاء، است. ▪️باید از شناخته شود و حق و باطل را در افقی روشن‌تر به مردم نشان دهد. خواه به حکومت برسد یا نرسد. 👈اگر توانست حکومت را در دست بگیرد که چه بهتر، را در راهی که خدا می‌پسندد به‌کار می‌اندازد؛👉 اما اگر نتوانست حکومت را به دست آورد باز هم مقصود تأمین شده است. ▪️صحنه‌ای در کربلا پیش می‌آید که تاریخ آن‌ را برای همیشه با کلمات و سطرهای درخشنده ثبت و ضبط می‌کند و تا ابد نمونه عالی جنگ میان حق و باطل معرفی می‌شود. به به چه هدفی! عالی و در عین حال روشن و مشخص و قاطع. خوب باید چه کسانی را برای مبارزه انتخاب کند؟ مردمی ثابت قدم. 📚 مبارزه پیروز، ص 17 🖋ایت الله شهید بهشتی. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ و مپندار که خداوند از آنچه ستمگران انجام می‌دهند، غافل است؛ جز این نیست که کیفرشان را تا روزی که چشم ها در آن خیره می‌شوند، به تاخیر می‌اندازد. ابراهیم / ۴۲ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا