eitaa logo
رهپویان
215 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
199 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
هدایت شده از بینش راهبردی
بررسی تحولات سرزمین های اشغالی 1- برای ریشه یابی اختلافات رژیم غاصب اسرائیل ابتدا باید عقبه‌ی تاریخی و هویت جعلی این رژیم غاصب را بررسی کنیم. همچنین باید متوجه علت تشکیل رژیم صهیونیستی نیز باشیم، چون ریشه بسیاری از اختلافات احزاب آن در همین نکات و مسائل موجود است. جنبش صهیونیست و پس از آن تشکیل کشور اسرائیل در شرایطی شکل گرفت که اروپا به شدت با غلبه ناسیونالیست و ملی‌گرایی افراطی روبه رو شده بود. این ملی گرایی افراطی منجر به این شد که دولت‌ها در کشورهای اروپایی از همه مردم حاضر در این کشورها بخواهند که ملیت را بر هرگونه مذهب، قومیت و نحله فکری ترجیح دهند و همه تبدیل به یک ملت شوند. در این زمان یهودی‌ها به ویژه یهودی‌های مذهبی با اینگونه طرز تفکر رایج در اروپا مشکل داشتند. یهودی‌های مذهبی نمی‌توانستند ناسیونالیسم و ملی‌گرایی افراطی را بپذیرند و در ملیت های اروپایی هضم شوند چونکه غیریهودیان را نجس و فاقد تقیدات شرعی مثل ذبح و سایر موارد می دانستند بنابراین یهودیان مذهبی ارتباط خود را با اروپایی‌‌های افراطی قطع کردند. عدم هضم یهودیان مذهبی تندرو در جامعه افراطی و ملی‌گرای کشورهای اروپایی، باعث شد که آنان به صورت طبیعی به حاشیه رفته و تحت الشعاع قرار گیرند و در جامعه حضور موثری نداشته باشند. وقتی یک جمعی، از ملت و جمعیت حاضردر کشور و زیست بوم خود رانده و کنار گذاشته شود، هیچ هویتی هم نخواهد داشت. در نتیجه به خاطر معضلاتی مانند فقر و حاشیه نشینی و.. حاضر است هرگونه همکاری با بیگانگان داشته باشد. جمعیت یهودی درون کشورهای اروپایی ازجمله آلمان، فرانسه، انگلستان یا لهستان به حاشیه رانده شده بودند. حال فرض کنید یک یهودی فرانسوی به خاطر اینکه نتوانسته یا نخواسته وارد جنبش ملی گرایی شود، در حاشیه قرار گرفته و همین موضوع باعث می‌شد که یک یهودی فرانسوی، حاضر به جاسوسی برای کشور آلمان شود، یا فرد یهودی آلمانی نیز همکار و جاسوس فرانسه گردد. این اتفاق به صورت واقعی و عینی در اروپا رخ داد یک مرد یهودی به جرم جاسوسی برای آلمان در زمانیکه هرتزل در فرانسه بود، دستگیر شد و نسبت به فرد متهم به جاسوسی، حس تنفر شدیدی از سوی جامعه فرانسه ایجاد شد. هرتزل در دادگاه بررسی و رسیدگی به اتهامات فرد جاسوس، متوجه عمق حس تنفر نسبت به یهودیان در اروپا به ویژه فرانسه می‌شود. وی بر همین اساس اعلام می‌دارد که یهودیت دین نیست بلکه قومیت و ملیت است و در فضای دولت ملت اروپایی او پرچمدار تشکیل دولت یهود برای قوم و ملت یهود می شود. 2- مشکل روشنکفران و به تبع آن امثال هرتزل این بود که نمی توانند موج اجتماعی ایجاد کنند و نیاز به روحانیونی دارند که آنها بتوانند موج را ایجاد کنند بنابراین هرتزل ناگریز می‌شود که وجهه مذهبی هم به طرح خود بدهد. لذا وی به سراغ بخشی از ارتدوکس‌های مذهبی می‌رود. ارتدوکس‌های مذهبی دو دسته هستند، گروهی شبیه به برخی از متحجرین خودمان معتقدند که قبل از ظهور حضرت مسیح علیه السلام تشکیل حکومت حرام است. اما عده‌ای دیگر معتقدند که حتما باید تشکیل حکومت داد تا ظهور مسیح را مشاهده کنند و در واقع به استقبال ظهور مسیح با تشکیل حکومت بروند.‌ هرتزل با این عده از ارتدوکس‌ها همکاری می‌کند و جنبش صهیونیست را پایه‌ریزی می‌کند.👇
هدایت شده از میراث فقاهت خراسان
| مروری بر زندگی آیت الله حاج سید جلال الدین آشتیانی(ره) به مناسبت ایام سالگرد آن فیلسوف عالیقدر ▪️در کلام مقام معظم رهبری: درگذشت‌ فیلسوف‌ علامه‌ بزرگوار مرحوم‌ استاد سید جلال‌ الدین‌ آشتیانی‌ رحمت‌ الله‌ علیه‌ را به‌ همه‌ دوستداران‌ علوم‌ عقلی‌ در حوزه‌ و دانشگاه‌ به‌ ویژه‌ اساتید و دانشجویان‌ فلسفه‌ و عرفان‌ و بالاخص‌ به‌ جمع کثیر شاگردان‌ و بهره‌مندان‌ از آثار آن‌ فرزانه‌ گرانمایه‌ تسلیت‌ عرض‌ می‌کنم. ایشان‌ یکی‌ از پرورش‌ یافتگان‌ حوزه‌ درسی‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌(ره) و استاد علامه‌ طباطبایی‌ و خود در شمار برجسته‌ترین‌ اساتید فلسفه‌ و عرفان‌ بودند و فقدان‌ چنین‌ شخصیتی‌ تاسف‌ بار است.‌ از خداوند متعال‌ مغفرت‌ و رحمت‌ واسعه‌اش‌ را برای‌ آن‌ فقید سعید مسالت‌ می‌کنم‌. ............................................. آثار و اسناد علما و اساتید حوزه علمیه خراسان را در کانال میراث فقاهت خراسان دنبال کنید: https://eitaa.com/joinchat/2033975358C93349617f8
هدایت شده از علی
ثبت‌نام شهرک مهدیه قابل توجه طلاب و روحانیون گرامی؛ ثبت‌نام شهرک مهدیه از ۱۴ فروردین آغاز می‌شود. : ۱- دارا بودن پرونده فعال ۲- سکونت در شهر مقدس قم ۳- متاهل بودن ۴- تلبس دائم به لباس مقدس روحانیت ۵- پیشرفت تحصیلی بر اساس مقررات ۶ – عدم استفاده از منازل آیات عظام و منازل حمایتی ۷-عدم اشتغال در هیچ یک از نهادهای دولتی و غیر دولتی ۸-عدم مالکیت زمین، خانه متقاضی و همسر ایشان. تمامی ثبت نام‌های گذشته در شهرک مهدیه لغو و ملاک، ثبت نام جدید است. کلیه مراحل ثبت‌نام، بارگذاری و اعلام نتایج از طریق سامانه پیشخوان مرکز مدیریت قابل پیگیری است. 💯 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از فقه.اسحاقیان (مصطفی)
🔴 جمع کردن امضاء خبرگزاری فارس برای مبارزه با کشف حجاب و جرم‌انگاری این موضوع به عنوان یک جرم امنیتی: https://www.farsnews.ir/my/c/183917 نمی‌دونم چحوری خواهش کنم ازتون. اینو برای هرچی مخاطب توی گوشیتون دارید که حدس میزنید، حتی ذره‌ای احتمال داره امضاء کنه (در ایتا یا پیامکی) بفرستید. برسه به 50 هزار نفر، در صحن مجلس پیگیری میشه. یا علی.. خواهشاً پخشش کنید این کمپین رو
هدایت شده از  احکام شرعی کاربردی
‼️ روزه دختران بالغ ‌ 🔷 دخترانی که تازه به سن بلوغ (۱) می‌رسند واجب است روزه بگیرند و ترک آن به صرف دشواری، ضعف جسمانی و مانند آن جایز نیست، مگر آنکه روزه برای آنها ضرر داشته یا تحمل آن با مشقت زیادی همراه باشد. ۱) سن بلوغ بنا به نظر مشهور همان تکمیل نه سال قمری (برابر با ۸ سال و ۸ ماه و ۲۳ روز شمسی) است. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۷۹۰ 🆔 @resale_ahkam کانال احکام شرعی بیشتر مورد ابتلاء👇👇👇 @ahkameshariymoredebtela
هدایت شده از حسین زمانی میقان
وحشت اصلاح‌طلبان از چرخش رئیسی @hzamanim
هدایت شده از مجتبی
🪴🪴گروه جهاد تبیین🪴🪴 ✅گروهی تازه تأسیس با هدف: 👈بصیرت افزایی 👈فعالیت مؤثر به نفع دین،کشور،انقلاب 👈ایجاد یک تشکّل مؤثر انقلابی 🔹سعی بر این است که این گروه در اهداف و عملکرد با بقیه‌ی گروه‌ها متفاوت باشد. 🔸با هر تخصصی که دارید اگر امکانش هست عضو گروه شوید و گروه را در رسیدن به اهداف یاری دهید. گروه جهاد تبیین 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1578828132C99326a7f93
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 افزایش قابل توجه وسعت دریاچه ارومیه 🔻 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی: وسعت این دریاچه نسبت به ۶ ماه گذشته بیش از ۳۱۱ کیلومتر مربع افزایش یافته است. @StrategicNews_ir
بررسی شیوه‌ی استنباط فقهی آیت‌الله بروجردی در گفتگو با استاد سید احمد مددی؛ (...)تأثیر روحی و معنوی مرحوم آقای بروجردی در علم‌آموزی ایشان و شاگردپروری ایشان چگونه مؤثر بود؟ استاد مددی: اصولاً فقه اهل‌بیت، مثل سنی‌ها و حنفی‌ها و شافعی‌ها فقط علمی نیست. یک رابطه روحی هم می خواهد. یک ماوراء طبیعت هم دارد. آقای بروجردی این را هم داشت. اینکه درس ایشان در سه ماه نتیجه می‌داده، به خاطر مجموعه‌ی عوامل شهود و غیب هم بوده است. هم عوامل شخصیت سازی بود. هم عوامل علمی بود که ایشان با علم ریشه‌ای برخورد کرده بود و واقع‌بینانه به دنبال واقع بود. آفاق فکری را باز می‌کرد. اضافه بر اینها آن قداست و تقوا و معنویت و ارتباط‌های روحی با اهل‌بیت (ع) را هم داشت و صناعتی محض نبود.(...)👇👇 ✳️ ijtihadnet.ir/می%e2%80%8cتوانیم-فقیهی-را-تربیت-کنیم-که-طی-چه/ 🏠@ostadmadadi
💢بررسی و تحلیل مؤلفه های نظریات حوزه فقه حکومتی💢 نویسنده: اقایان عبدالله امیدی فرد ، علی خلف خانی دانلود رایگان 👇 http://ensani.ir/fa/article/
هدایت شده از خبر 20:20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 الله اکبر / سیل در نجف و کوفه ⚠️ وضعيت شهر پس از بارندگی های چند روز گذشته و طغیان رود هم زیر آب رفت... ✍ در روایات ، از به زیر آب رفتن به عنوان یکی از نزدیکترین امام مهدی علیه‌السلام یاد شده... 📚 مرحوم شیخ طوسی در کتاب الغیبه خود در صفحه ۴۵۱ در حدیثی از علیه‌السلام آورده: در سال فتح و پیروزی (ظهور علیه‌السلام)، فرات پاره میشود و آب وارد کوچه‌های کوفه میگردد. 📚 در کتاب اثبات‌الهداه صفحه ۵۷۸ نیز روایتی از علیه‌السلام آمده که ایشان فرمود: هرگاه زیادی آب، شکافی در فرات ایجاد کرد، پس آب به کوچه‌های کوفه برسد، شیعیان ما آماده‌ی ملاقات قائم علیه‌السلام شوند. ❤️ اَلسَّلامُ عليْک يا بقيةالله في اَرْضه 🇮🇷 خبر20:20🔻 https://eitaa.com/khabarr2020 https://eitaa.com/khabarr2020
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🔹شورای وزیران عربستان سعودی با پیوستن به سازمان همکاری شانگهای با وضعیت «شریک گفت‌وگو» موافقت کرد. @Farsna - Link
هدایت شده از بینش راهبردی
این دو خبر را اضافه کنید به خبر قبل ✅️ آرامکو قراردادی ۱۲.۲ میلیارد دلاری با چین به امضا رساند‌ ! عربستان سعودی به طور رسمی اعلام کرد نفت خود را دیگر با دلار مبادله نخواهد کرد و اماده دریافت یوان چین در ازای فروش نفت است
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴راهکاری برای مواجهه با پدیده بی‌حجابی: گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔶وضعیت جامعه از نظر پوشش و رعایت ارزش‌های ایرانی و اسلامی، متأسفانه وضعیت مناسبی نیست و به نظر می‌رسد در روزها و ماه‌های آینده نیز به مراتب بدتر خواهد شد؛ ظواهر نشان می‌دهد «انگیزه‌ها»، «خواسته‌ها» و «اراده‌های» تجمیع‌شده‌ای در حال سوق دادن عده‌ای از دختران و زنان این سرزمین به سوی برهنگی کامل هستند. 🔶احساس این بنده، به عنوان یک ناظر بیرونی این است که مسؤولان فرهنگی کشور و نهادهای مسؤول در حوزه فرهنگ نیز هیچ طرح و برنامه مشخصی در این زمینه ندارند. البته جز «صدور بیانیه‌ها» و «تولید آیین‌نامه‌هایی» در حوزه حجاب و عفاف؛ و پر واضح است که چنین بیانیه‌ها و آیین‌نامه‌هایی نه تازگی دارند و نه تأثیری! 🔶این بنده بر این باورم که «از جمله مهم‌ترین» عوامل شیوع و گسترش این وضعیت ناهنجار، که در تغایر آن با فرهنگ چندهزارساله ایرانی ما و همچنین در تضاد آن با ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اخلاقی ما و حتی در تضاد آن با فطرت انسانی، جای هیچ شکی نیست، «اراده»، «جدیت»، «همت» و «خستگی‌ناپذیری» یک نفر را هرگز نباید نادیده گرفت! (خانم علینژاد). کسی که به هر دلیلی، سالیانی است تصمیم گرفته است علیه ارزش‌های اسلامی قیام کند. او کسی است که چندین سال است همه زندگی خود را برای این هدف نامبارک، یعنی برهنه‌سازی زنان ایران، وقف کرده است. البته نیاز به گفتن نیست که بخشی از تواتمندی‌های مالی و رسانه‌ای و فکری دشمنان ایران و اسلام نیز در خدمت او بوده‌ و هست. اما این زن در راه رسیدن به مقصود خودش از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده و نمی‌کند و هم‌اکنون نیز بخشی از میوه‌های این تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش را همگان مشاهده می‌کنیم. 🔶بنده هر چند شخصاً از چنین وضعیتی ناراحتم، اما این وضعیت فرهنگی را برای ارزش‌های اسلامی و باورمندان به جهانی و جاودانگی ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، یک وضعیت مبارک و مغتنم می‌دانم! و معتقدم ما باید بتوانیم و حتماً می‌توانیم بر این وضعیت فایق آییم: حجاب و عفاف یک امر فطری و انسانی است، بی‌حجابی و بی‌عفتی خلاف فطرت انسانی است افزون بر اینکه یک سنت و ارزش چندهزار ساله در ایران عزیز بوده است. و اگر یک امر خلاف فطرت توانسته است خودش را به این شکل در دنیا و ایران رواج دهد و یک فرهنگ ریشه‌دار را با چالش مواجه کند، حتماً‌ یک امر فطری و انسانی و تاریخی و ریشه‌دار، اگر به درستی تبلیغ شود و به درستی معرفی شود، بهتر و سهل‌تر می‌تواند رواج یابد. 🔶پیشنهاد این بنده این است که در کنار همه کارهایی که در موضوع عفاف و حجاب در حال انجام است، یکی از مراکز فرهنگی ما، درباره نحوه عملکرد این زن (علینژاد) یک کار تحقیقی و علمی دقیق انجام دهد و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های تبلیغی او را استخراج کند و سپس به صورت مهندسی معکوس همان تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها توسط چند چهره جهادی و خستگی‌ناپذیر و معتقد به حجاب، در ترویج عفاف و حجاب زنان و مردان ما به کار گرفته شود. (کاری که چند سال قبل خانم الهام چرخنده در کشور شروع کرد اما متأسفانه به هر دلیلی نتوانست ادامه بدهد). بنده شخصاً هیچ تردیدی در نتیجه‌بخش بودن چنین کاری ندارم. خدا رحمت کند آن مبلغ بزرگ شیعی، علامه سیدعبدالحسین عاملی، را که حاصل یک عمر تجربه تبلیغی‌اش را چنین بیان کرد: «لایَنْتَشِرُ الْهُدی الاَّ مِنْ حَیثُ اِنْتَشَرَ الضَّلال؛ هدایت رواج پیدا نمی‌کند مگر از همان‌جایی و به همان روشی که ضلالت رواج یافته است» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
8201395H01117.pdf
873.2K
💢مقاله معنا شناسی واژه های «جحد» و «انکار» در قرآن کریم💢 در لغت جهد در مقابل اعتراف است ، یعنی میداند و میتواند اعتراف کند اما انکار میکند ، یعنی انکار همراه با علم اما انکار اعم از این است که بداند یا نداند ، مطلق رد کردن است در استعمالات قرآنی جهد با علم است و نکر یا با عدم علم است یا با(علم همراه با) اظهار عدم علم. دانلود رایگان 👇 https://www.google.com/url?q=https://www.sid.ir/FileServer/SF/8201395H01117&sa=U&ved=2ahUKEwjh2ZLW_Yb-AhUehP0HHfOBCiUQFnoECAoQAg&usg=AOvVaw13ZOlT8aVRYbCW2yZzhDii
هدایت شده از اللهم ارزقنا الشهادة
استفتائات رهبری: س ۵. نزد فقها معروف است که تشخیص موضوعات احکام به عهده خود مکلّف است و وظیفه مجتهد تشخیص حکم است، ولی در عین حال مجتهدین در بسیاری موارد، در تشخیص موضوعات احکام نیز اظهار نظر می کنند، آیا متابعت از نظر مجتهد در موضوع نیز واجب است؟ ج. تشخیص موضوع، موکول به نظر خود مکلّف است و متابعت از مجتهد در تشخیص موضوع واجب نیست، مگر آن که به آن تشخیص اطمینان پیدا کند و یا موضوع از موضوعاتی باشد که تشخیص آن نیاز به استنباط دارد. https://www.leader.ir/fa/book/11?sn=4441 پس در بعضی از موضوعات که نیاز به استنباط دارند باید مقلد فقیه بود از نظر حضرت اقا قبلا بررسی کردم از باقی مراجع هم مشابه چنین فتوایی هست
💠ای اربعین: سین برنامه های مدرسه علمیه امام خمینی ره دو در ماه مبارک رمضان در سامراء مقدسة ۶:۳۰ ورزش صبحگاهی ۷تا ۷:۵۰ مباحثه ۸ تا ۸:۵۰ کلاس اول ۹ تا ۹:۵۰ کلاس دوم ۱۰ تا ۱۰:۵۰ کلاس سوم ۱۱ تا ۱۲ مطالعه ۱۲:۱۰ نماز ظهر و استراحت ۱۴ تا ۱۴:۵۰ کلاس چهارم ۱۵ تا ۱۷ مطالعه ۱۷ جزء خوانی قرآن ۱۸:۳۰ نماز، افطار ۲۰ جلسه شبانه ۲۰:۲۰ تدبر در دعاهای ماه مبارک ۲۱:۱۰ مناجات ۲۱:۵۰ تا ۲۲:۱۵ درس آزاد ۲۲:۳۰ خواب 💠صالحی: پس کی میرن زیارت؟! ضمن اینکه ماه رمضان بیشتر باید از حصول به حضور رفت، نه برعکس! 💠اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم: 👌👌🌹 💠ای اربعین: برنامه از ۶:۳۰ شروع میشه، لابد سحر یا بعد نماز صبح برنامه زیارت دارن... اون موقع که خودمون با حاج آقای محمودی و صبور می رفتیم طرح انصار المهدی، برنامه زیارت رو برای قبل و بعد نماز صبح می چیدند. 💠حاج محمدی: ورزش صبحگاهی؟! روزه هم میگیرن؟ 💠نوروزی: با دهن روزه می‌جنگیدند. ما وقتی خاطرات رزمندگان را می‌شنیدیم با اسلحه و کوله پشتی هشتاد کیلومتر می رفتند تا به نقطه عملیات برسند باور نمی کردیم. اربعین که آمد ، جوان و پیر و کودک چند ده کیلومتر راه پیاده می رفتند آنجا باورمان شد می‌شود.
هدایت شده از مشفقون
حجاب قسمت سوم.mp3
1.43M
{قسمت سوم} قسمتی از سخنرانی بنده در کوی دانشگاه شهید بهشتی(ره) با موضوع👇 🧔 «حجاب» 🧕 🔺 نمی خوایم مثل عرب جاهلی، حجاب داشته باشیم...😳 🔺 حجاب ایرانیان در تاریخ تمدن ویل دورانت ✅ حرف هایی است که به نظرم می رسد گفتن و شنیدنش ضروری است. محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
...تقسیم روحانی به حکومتی و غیر حکومتی و ارزش و ضد ارزش قلمداد کردن اینها هم یک غلط فاحش است. رفتن به سمت حکومت و رفتن به سمت هر چیزی غیر از حکومت، اگر برای دنیا شد، بد است؛ اگر برای هوای نفس شد، بد است؛ مخصوص رفتن به سمت حکومت نیست. ما به سمت هر هدفی حرکت کنیم که مقصودمان هوای نفس باشد، مقصودمان منافع شخصی باشد، این ضد ارزش است؛ این همان مصداق دخول در دنیاست که فرمود: «الفقهاء امناء الرّسل ما لم یدخلوا فی الدّنیا»؛ (۲) این مخصوص رفتن به سمت حکومت نیست. اگر هدف، دنیاست، مردود است؛ حکومت و غیرحکومت ندارد؛ اما اگر رفتن به سمت حکومت با هدف معنوی است، با هدف الهی است، این از برترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است؛ از برترین مصادیق مجاهدت است؛ ... ...اما متقابلاً [در مقابل دو مفهوم مغالطه آمیز و تهمت گونه ی و ] دو حقیقت و دو مفهوم دیگر وجود دارد که آنها مفاهیم ارزشی و ارزش‌آفرین است. یک مفهوم این است که نظام به لحاظ نظری و علمی محتاج علمای دین و حوزه‌های علمیه و مستظهر به تلاش علمی آنهاست. نظام متکی به حوزه‌های علمیه است؛ متکی به علما، برجستگان و صاحب‌نظران دینی است. یک مفهوم دیگر هم این است که حوزه و روحانیت نسبت به نظام دینی بیتفاوت نیست. هیچ روحانی ای، هیچ عالم دینی، هیچ خادم اسلامی نمیتواند نسبت به نظامی که بر اساس اسلام پدید آمده است، با انگیزه‌ی اسلام حرکت کرده است و کار میکند، بیتفاوت باشد؛ نمیتواند خود را بیگانه به حساب بیاورد. این هم یک حقیقت دیگر است.... بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ، ۱۳۸۹/۰۷/۲۹ 👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥الغارات، نیمی از تاریخ حکومت امیرالمومنین(ع) که نمی‌دانیم! 🔻معرفی کتاب «ترجمۀ الغارات» توسط استاد علیرضا پناهیان
🔻استاد یزدان پناه @madresehbagherain @HekmateAmali 🔻استاد امینی نژاد @nafahat_eri @nehayeh 🔶 آیت‌الله غلامرضا فیاضی 🌐 https://eitaa.com/asfar99 🔷 آیت‌الله محمود رجبی 🌐https://eitaa.com/mahmoodrajabi_ir 🔻استاد فنایی اشکوری @dreshkevari 🔷 ابوالفضل ساجدی 🌐 https://eitaa.com/sajedi_ir 🔷 احمدحسین شریفی 🌐 https://eitaa.com/Ahmadhoseinsharifi 🔷 مجتبی مصباح 🌐 https://eitaa.com/mojtabamesbah_ir 🔷 محمد سربخشی 🌐 https://eitaa.com/sarbakhshi ❇️ گروه کلام وفلسفه دین 🌐 https://eitaa.com/meshkatnoor ------------------------------------- ------------------------------------- 🌐 مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔻مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام @isin_ir 🔻گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه امام @meshkatnoor 🔻مدرسه درس‌گفتار آفاق @afaghehekmat 🔻فلسفه دین اسلامی @Islamic_Philosophy_of_Religion @feghheakbar
📌کتاب‌شناسی امتداد حکمت و فلسفه در عرصه های علمی و اجتماعی بخش اول: براساس آثار متفکران و فیلسوفان انقلاب اسلامی: ؛ ؛ استاد ، ، ؛ ؛ ، و برخی دیگر از متفکران. در این مطلب به آثار شاگردان این متفکران و برخی از استادان مطرح حوزه حکمت و فلسفه پرداخته نشده است ان شاء الله در مطلب دیگری به آنهاپرداخته می شود. 🔸 دین شناسی کشف الاسرار، امام خمینی «تكيه‌گاه برنامه زندگى يا پايه اساس دين‌))، علامه طباطبایی «اسلام و احتياجات واقعى هر عصر»، علامه طباطبایی شیعه در اسلام، علامه طباطبایی شیعه (مباحثات با فیلسوف فرانسوی هانری کربن» علامه طباطبایی رسالت تشیع در دنیای معاصر، علامه طباطبایی اسلام و نیازهای زمان، مطهری «اسلام و نيازهاي جهان امروز»، استاد مطهری «قوانین اسلام در مقایسه با توسعه و تحول دنیای جدید» ، استاد مطهری فطری بودن دین، استاد مطهری شریعت در آينه معرفت، آیت الله جوادی آملی انتظار بشر از دین، آیت الله جوادی آملی دین شناسی، آیت الله جوادی آملی نسبت دین و دنیا، بررسی و نقد نظریه سکولاریسم، آیت الله جوادی آملی فلسفه دین، علامه جعفری پاسدارى از سنگرهاى ایدئولوژیك (6 جلد)، آیت الله مصباح یزدی تعدد قرائت‌ها، آیت الله مصباح یزدی عرفی شدن دین، آیت الله سبحانی پلورالیزم دینی یا کثرت گرایی، آیت الله سبحانی هرمنوتیک، آیت الله سبحانی 🔹حکمت عبادات سرالصلاة ، امام خمینی آداب الصلاة، امام خمینی حکمت عبادات، آیت الله جوادی آملی صهبای حج، آیت الله جوادی آملی رازهای نماز، آیت الله جوادی آملی رسالة فی مقاصد الحج و أسراره، آیت الله سبحانی 🔸 علم شناسی رساله در علم، طباطبایی «معرفت دینی» آیت الله جوادی آملی منزلت عقل در هندسه معرفت دینی، آیت الله جوادی آملی «علوم انسانی و هماهنگی وحی و عقل»، آیت الله جوادی آملی تحقیق در فلسفه علم، علامه جعفری علم و دین در حیات معقول، علامه جعفری علم در خدمت انسان، علامه جعفری بررسی و نقد نظریات دیوید هیوم، علامه جعفری همگرایی دین و دانش، علامه جعفری رابطه علم و دین، آ یت الله مصباح یزدی جستارهایی در فلسفه علوم انسانی، آیت الله مصباح یزدی رابطه علم و دین، علامه حسن زاده آملی 🔹 فلسفه تاریخ فلسفه تاریخ (4 جلد)، استاد مطهری نبرد حق و باطل، استاد مطهری نهضت و انقلاب مهدی موعود از منظر فلسفه تاریخ، استاد مطهری جامعه و تاریخ، استاد مطهری انحطاط و ترقی تمدنها، استاد مطهری جامعه و تاریخ در قرآن، استاد مطهری امید و انتظار، حکومت الهی مهدی در روی زمین، علامه جعفری «آینده جهان از نظر اسلام»، آیت الله جوادی آملی نیروی محرک تاریخ، آیت الله سبحانی فلسفه تاریخ، آیت الله سبحانی 🔸جامعه شناسی / فلسفه اجتماعی روابط اجتماعی در اسلام، علامه طباطبایی اعتباریات، علامه طباطبایی «نهضت آزادی بخش اسلام»، استاد مطهری تکامل اجتماعي، استاد مطهری جامعه و تاریخ، استاد مطهری گریز از ایمان، گریز از عمل، استاد مطهری اسلام و مسئله ملیت، استاد مطهری «نقش دین در تحولات اجتماعی» استاد مطهری جامعه در قرآن، آیت الله جوادی آملی وحدت جوامع در نهج البلاغة، آیت الله جوادی آملی دنیاشناسی و دنیاگرایی در نهج البلاغه، آیت الله جوادی آملی جامعه و تاریخ در قرآن، آیت الله مصباح یزدی طوفان فتنه و کشتی بصیرت، آیت الله مصباح یزدی تهاجم فرهنگى، آیت الله مصباح یزدی «نوبینی و نوگرایی(تجدد) از دیدگاه مولوی»، جعفری 🔹تبیین انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ، استاد مطهری آینده انقلاب اسلامی، استاد مطهری نهضت های اسلامی صد سال اخیر، استاد مطهری بنیان مرصوص، آیت الله جوادی آملی ریشه های انقلاب اسلامی، آیت الله مصباح یزدی انقلاب اسلامی؛ جهشی در تحولات سیاسی تاریخ، آیت‌الله مصباح یزدی سیری در ساحل (شرح بینش و منش حضرت امام خمینی(ره) ، آیت‌الله مصباح یزدی ادامه دارد ..... ایتا https://eitaa.com/hekmat121 بله https://ble.ir/hekmat121