eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
254 دنبال‌کننده
292 عکس
203 ویدیو
28 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 نماد و تصاویر زیبا از مجاهدِ قهرمان شهید ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۳۷) 🌀 آیا فقیه یعنی کسی که فقه و اصول بلد باشد؟ علامات فقیه چیست؟/ داستان زیبا از حلم باطنی امام راحل/ صَمت به معنای سکوت نیست... 🔻 : 🔹عَن أَبي الحَسَنِ الرّضا عَلَيْهِ السَّلامُ مِن عَلاماتِ الفِقهِ الحِلمَ وَ العِلمَ وَ الصَّمتُ . 🔸می دانید از چیزهایی است که در افق مسائل اسلامی و فرهنگ اسلامی خیلی قیمت دارد. «اَلكَمالُ كُلُّ الكَمالِ التَّفَقُهُ فِي الدِّينِ وَ الصَّبْرُ عَلَى النّائِبَةِ وَ تَقديرُ المَعيشَةِ» . 🔹 فقه یعنی چه؟ فقه یعنی همین که انسان فقه و اصول بلد باشد؟ نه این نیست، فقه یعنی شناسا بودن نسبت به دین؛ ، دین را شناختن، دین شناختن به چیست؟ به شناختن افکار کلی دین، معارف عالیه اسلامی، اصول متعالی انقلاب اسلامی و محمدی صَلَّى الله علیه وآله وسلم و همچنین فروع دین همچنین اخلاقیات دین؛ اینها را کسی که دانست دین شناس است این را میگویند فقیه و این بالاترین کمالات است. ...البته یک رشته و یک شعبه اش دانستن این حقوق اسلامی است که از هزار سال پیش به این طرف اصطلاحاً به این می گویند فقه، لکن فقه آن نیست. فقه در روایت و در قرآن و اینها معنای وسیع تری دارد. 🔸امام میفرماید اگر خواستید بشناسید فقیه را ببینید این صفت در او هست یا نه. اگر این سه صفت در کسی بود او ممکن است فقیه باشد. اگر این سه صفت در کسی نبود او فقیه نیست. درست توجه کنید نه اینکه هرکس این سه صفت در او هست، او فقیه است نه ممکن است این سه صفت در کسی هم باشد اما او فقیه نباشد؛ اما اگر کسی فقیه بود حتماً این سه صفت در او موجود است. 1⃣ «من عَلاماتِ الفِقه، اَلحِلم» اولش حلم را میگوید. اول نشانه اش این است که انسانی ، انسانی دارای ، دارای باشد. دارای بردباری و تحمل باشد یعنی چه؟ یعنی اگر مثل کوه های بزرگ و مثل جبال شامخه به طرف او آمد این آدم را نلرزاند. 🔻 در قضیه ای ما اوایل انقلاب خدمت امام رفتیم، یک ابتلایی برای یکی از بزرگان انقلاب پیش آمده بود، برای فرزندش یک مشکل سیاسی ای پیش آمده بود و خیلی درهم ریخته بود... امام در خلال صحبتی که راجع به همین قضیه می کردیم فرمودند: «اگر احمد را که اعزّ اشخاص برای من است، بگیرند؛ من در باطن قلبم هم ناراحت نمیشوم». گاهی انسان ظاهراً دل خودش را آرام میکند اما باطن قلبش ناراحت است ایشان فرمودند من در باطن قلبم هم ناراحت نمی شوم. 2⃣ علامت دوم، «وَ العِلمَ» باید دانشمند باشد آدم. جاهل هرگز دین شناس نمی شود. 3⃣ سومی هم «وَ الصَّمْتُ» صمت را به معنای سکوت معنا میکنند و این غلط است... صمت یعنی ، سکوت به جا، سکوت در آن وقتی که کلام در آنجا بد است حرف زدن در آنجا زشت و عیب است... پرهیز از پُرحرفی های بیجا، یاوه گویی های زیاد، گفتن حرفهایی که نگفتنش بهتر است یا گفتنش لازم نیست... انسان باید همیشه سکوت را بر کلام ترجیح بدهد؛ گاهی کلام ترجیح دارد، گاهی کلام واجب است، زیرا سکوت موجب گمراهی کسی یا ظلم به کسی است، اینجا سکوت جایز نیست. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش پنجم: حلم؛ ص ۱۸۶ تا ۱۸۸ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تبیین قرآنی، عالمانه و حکیمانه پیرامون حوادث اخیر لبنان و غزه و شهادت شهدای برجسته ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
ارزیابی رشد دینداری_استاد امینی نژاد.mp3
3.33M
🌀 آیا انجام ظواهر مناسک مانند پیاده روی اربعین و غدیر توسط مردم، جزو رشد دینداری محسوب می شود؟ 🎙 بخشی از پرسش و پاسخ جلسه سیزدهم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹بروز عمق در بسترهایی همچون پیاده روی اربعین 🔸جاذبه ظاهر و کشیدن افراد بسوی عُمق 🔹جامعه مذهبی نهایتاً به انقلاب کشانده می شود ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۳۸) 🌀 حلم به معنای بی رگی و بی غیرتی و بی تفاوتی نیست... 🔻 : 🔹اما نکته خیلی مهم معنای انحرافی حلم است. امروز حلم را به معنای بی رگی و بی غیرتی و بی تفاوتی معنا می کنند. آقا فلان کس حلم عجیبی داشت چطور مگر؟ نمی دانید یک نفر آمد فحش و فلان به او داد، اگر بگویید آبش از آب تکان خورد، هیچ. بارک الله واقعاً! این را می گویند حلم. در حالی که این حلم نیست این بیرگی است این بی غیرتی است. روایتی بنده دیدم که کسی که باکی ندارد که چه به مردم بگوید و مردم چه به او بگویند، این آدم مسلمان نیست، یا مؤمن نیست، یک چنین تعبیری. 🔸اینکه درباره حلم امام حسن مجتبی صلوات الله علیه نقل می کنند که آن مرد شامی آمد، مهار اسب حضرت را گرفت، بنا کرد به آن بزرگوار و به پدرش مدام گفتن و گفتن و گفتن و بدگفتن و فحش دادن، بعد آقا حلم به خرج دادند گفتند که ای مرد! گویا غریبی. گفت بله غریبم. گفتند اگر چنانچه خانه نداری خانۀ ما، اگر مرکبت ناراحت است مرکب تازه، اگر پول نداری این پول، بیا، اینجا خانه خودت است، بریم منزل. بعد این مرد برگشت و جزو پیروان و یاوران امام حسن شد؛ این حلم غیر از بی رگی است. نه اینکه آقا بدشان نیامد، نه اینکه امام حسن مجتبی از اینکه قطب عالم انسانیت و فضیلت یعنی امیرالمؤمنین را در حضورش فحش بدهند، بدش نمی آید، خیلی بدش می آید، خیلی روشن است او که عارف کامل به مقام امیرالمؤمنین است و پسر اوست و جانشین اوست، البته که بدش می آید، می جوشد اما خودش را ضبط می کند. چرا؟ برای خاطر اینکه یک انسان را یک غریق را یک بیچاره را یک غافل مانده را، یک تحمیق شده را، نجات بدهد یک بیمار را علاج کند؛ مسئله این است نه اینکه آدم بدش نیاید هرچه به آدم گفتند. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش پنجم: حلم؛ ص ۱۹۵ و ۱۹۶ 📌 پایان بخش پنجم: ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 خاک بر سر آن عالِم و اَفقهی که... 🔻 مقام معظم رهبری: 🔹 آقایان! اگر کسی پیدا کند، شود، به مقامات بالا برود، اما حاضر نباشد را بپذیرد؛ بر او غالب باشد و خواستها و تمایلاتِ شخصی، واضحات را از او مخفی کند، چنین کسی به عالَم اسلام نه تنها هیچ مفید نیست، بلکه و گاهی است. 🔸اگر کسی و هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده _طوری که امروز هم همه نظامهای مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ آمریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام می جنگند _ و حتی با آنها هم صدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از این‌که آنها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه! 🔹 خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از این‌که ببیند ، در مقابل نظام اسلامی، از او و میکنند! باید گریه کند! حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم نیست، است. نیست، است. والّا اگر نور بود، اوّل خودِ این نوع افراد را هدایت میکرد. این نوع افراد _که اگر هم باشند، بحمدالله، خیلی نادر و در اقلیت اند_ به خاطر خود، حاضرند را زیر پا بگذارند. حتی با نظام اسلامی همراهی نکنند. یا بالاتر - خدای ناخواسته - کنند. اگر چنین کسانی را دیدیم، باید بیشتر به نقش اهمیت دهیم. 🔸اگر دیدیم درحوزه‌های علمیه، شورِ علمی هست، اما این شورِ علمی و کار علمی، را چنان که باید، پر نمی کند، باز باید به مسأله توجه کنیم. برای اینکه اگر و در حوزه‌ها باشد و ناشی از آن پیدا شود، هر کلمه‌ای که خوانده شود، باید به باشد. (۱۳۷۳/۰۶/۲۰) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
زبان تربیتی دین_استاد امینی نژاد.mp3
4.94M
🌀 معجزه شگفت انگیز زبان تربیتی دین و نقش آن در اصول فقه المعارف 🎙 بخشی از جلسه سیزدهم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 پیامبر، جامعه ساز است... 🔸 اگر پیامبر، یک عارف یا یک فیلسوف بود کارش جلو نمی رفت و ترویج نمی شد... 🔹 دین قرار است همگان را همراه کند نه یک گروه خاص را... 🔸مضرّات عریان گفتن توحید عرفانی ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
تقویت استقامت جهادی با ابتکارات فرهنگی و مردمی .mp3
14.44M
🌀 تربیت جهادی خانواده و فرزندانمان را در حوادث لبنان و غزه جدی بگیریم... از مِیانبُر تربیت فرزندانمان غافل نباشیم 🔸 یکی از دغدغه های امروز خانواده که گاهی برای آن خیلی هم پول خرج می کنند است. 🔹 شاید خیلی ها غافل باشند از ظرفیت و فرصت عظیمی که بستر جهاد و مقاومت برای خانواده ها فراهم می کند که حقیمیاً میانبر تربیت است. سبک زندگی مان در این ایام باید مطابق مقاومت و استقامت شکل بگیرد و فقط تماشاچی نباشیم. 🔸 سبک زندگی خانواده های ایرانی در زمان هایی که بروز مقاومت و استقامت شدیدتر است مانند حوادث اخیر و باید تغییر کند و از حالت رخوت و سستی و بی خیالی به یک فضای فعال و کُنش گر تبدیل شود. همیشه هم اینگونه نیست که بروز جهاد به اینصورت باشد و فرصت فراهم باشد، پس باید نهایت استفاده و نقش آفرینی را داشته باشیم. 📢 مسجد و محله و بسیج، نقش بسیار مهمی را در ایجاد دارد و می توانند به سمت ترویج روحیه مقاومت در محله خودشان گام بردارند. در این بستر ایجاد شده، مهم ترین نقش را در هدایت و اتصال مسجد و بسیج و محلّه به محور مقاومت دارند. 📣 پیشنهاد می کنم این جلسه از با موضوع "تقویت استقامت جهادی با ابتکارات فرهنگی و مردمی" را که به این مهم پرداخته اند گوش دهید، به دیگران ارسال کنید و آن ها را تشویق به گوش دادن آن کنید. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🖤روز محشر که از شفاعت خویش حشر دیگر به پا کند زهرا 🖤همچو مرغی که دانه برچیند دوستان را جدا کند زهرا پ.ن: هر دو ذریّه های حضرت زهرا (سلام الله علیها) قبل از محضر مادر رسیده اند تا راه را برای ما باز کنند، دستمان را بگیرند و از این سستی و رخوت نجاتمان دهند تا در این جنگ نظامی و رسانه ای دشمن وظیفه خود را ایفا کنیم. آن ها با عشق شهید شدند و جزو سابقون قرار گرفتند تا راه را برای تابعین خود هموار کنند. مادرمان فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به کمک فرزندان خود در لبنان و غزه هستند و ان شاءالله بزودی مستضفان عالم وارث بر زمین خواهند شد و قدس آزاد می شود. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 وظیفه اوّلی، بدیهی و قطعیِ طلاب جوان، فضلای جوان و روحانیت... 🔻 مقام معظم رهبری: 💠 جهاد انواع مختلفی دارد: 🤏 یک وقت ممکن است که رجحان پیدا کند ــ بله، مواردی داریم از این قبیل که جهاد علمی رجحان پیدا می کند ــ 🤏 یک وقت هم رجحان پیدا می کند، 🤏 یک وقت رجحان پیدا می کند، 🤏 یک وقت و ورود در رجحان پیدا میکند. 📌 در همه‌ی این موارد، ما، ما باید احساس مسئولیّت بکنند و بدانند که خطاب اوّل، متعلّق به آنها است؛ برای اینکه وظیفه‌ی اوّلی‌ و اصلی‌ ما جامعه‌ی روحانیّت عبارت است از ؛ کاری که انبیا می کردند؛ این وظیفه‌ی اوّلیّه‌ی ما است. 🌕 و بهترین وسیله‌ی دعوت الی‌الخیر هم عبارت است از ؛ عمل در و در . 🤏 بنابراین وارد شدن در میدان مجاهدت، برای عالِم دینی و روحانی یک وظیفه‌ی اوّلی و بدیهی و قطعی است؛ در این هیچ تردیدی نیست. آن کسی که از میدان جهاد کناره می گیرد، در واقع بایستی توجّه بکند که میدان جهاد، اساس قضیّه است. (۱۳۹۸/۱۰/۲۳) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
با سلام 📚 کتابهای زیر به فروش می رسد و درآمد آن در راه استفاده خواهد شد. کتابها سالم می باشد. 📱برای خرید به آیدی زیر پیام ارسال نمایید: @simorg14 📓 امام شناسی ۱۸ جلد(گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان 📘 الله شناسی ۳ جلد (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۴۰۰ هزار تومان 📙 معاد شناسی ۱۰ جلد (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان 📕 نور ملکوت قرآن ۴ جلد (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۷۰۰ هزار تومان 📔 ولایت فقیه در حکومت اسلام ۴ جلد (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۵۰۰ هزار تومان 📗 توحید علمی و عینی ۱ جلد (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۱۰۰ هزار تومان 📔 مطلع انوار ۴ جلد (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۵۰۰ هزار تومان 📕 سرّالفتوح ۱ جلد (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۸۰ هزار تومان 📗 رساله نوین ۱ جلد (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۸۰ هزار تومان 📔 تفسیر آیه نور (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۲۰۰ هزار تومان 📕 تفسیر آیه مودّت (گالینگور) نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۱۰۰ هزار تومان 📗 نگرشی بر مقاله بسط و قبض تئوریک شریعت نویسنده: علامه طهرانی قیمت: ۱۵۰ هزار تومان 📕 شرح مراتب طهارت (گالینگور) نویسنده: داوود صمدی آملی قیمت: ۵۰۰ هزار تومان 📔 شرح دفتر دل ۲ جلد (گالینگور) نویسنده: داوود صمدی آملی قیمت: ۷۰۰ هزار تومان 📙 شرح رساله رابطه علم و دین (گالینگور) نویسنده: داوود صمدی آملی قیمت: ۱۵۰ هزار تومان 📗 شرح دروس معرفت نفس ۲ جلد (گالینگور) نویسنده: داوود صمدی آملی قیمت: ۵۰۰ هزار تومان 📘 ترجمه و شرح شواهد الربوبیّه ۲ جلد (گالینگور) نویسنده: دکتر یحیی کبیر قیمت: ۴۰۰ هزار تومان 📙 خداوند در آینه عقل و عشق نویسنده: مهدی نخاولی قیمت: ۱۵۰ هزار تومان 📓 رازِ راز (گالینگور) نویسنده: دکتر دینانی قیمت: ۲۰۰ هزار تومان 📔 آسیب شناسی جامعه دینی نویسنده: دکتر خسروپناه قیمت: ۱۰۰ هزار تومان 📕 رویکرد استاد مطهری به علم و دین نویسنده: دکتر خسروپناه قیمت: ۷۰ هزار تومان 📔 حاصل عمر ۲ جلد (گالینگور)❌فروخته شد❌ نویسنده: عبدالله نصری قیمت: ۲۵۰ هزار تومان 📕 فلسفه خلقت انسان نویسنده: عبدالله نصری قیمت: ۳۰ هزار تومان 📔 شاخصه های ناب عرفان شیعی نویسنده: دکتر محمد فنایی اشکوری قیمت: ۴۰ هزار تومان 📓 مجموعه رسائل حکمی نویسنده: دکتر منصوری لاریجانی قیمت: ۳۰ هزار تومان 📙 عرفان اسلامی نویسنده: دکتر منصوری لاریجانی قیمت: ۱۰۰ هزار تومان 📔 تربیت در مدرسه قرآن و ولایت❌ فروخته شد❌ نویسنده: دکتر منصوری لاریجانی قیمت: ۵۰ هزار تومان 📓 زمزم عشق نویسنده: دکتر منصوری لاریجانی قیمت: ۵۰ هزار تومان 📒 درمان روان با اسماءالله ❌ فروخته شد❌ نویسنده: دکتر منصوری لاریجانی قیمت: ۳۰ هزار تومان .
📝 فرازی از نامه شهید به رزمندگان جبهه مقاومت پس از شهادت شهید سید حسن نصرالله 💔 امید دارم بزودی در پی او شهید شوم و به او ملحق گردم تا جانم بدان آرام گیرد... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
گفتمان ائمه (ع)_استاد امینی نژاد.mp3
1.4M
🌀 فهم گفتمان ائمه (علیهم السلام) در فقه معارف و سیره 🎙 بخشی از جلسه چهاردهم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔸 شأن امام معصوم، فقط گفتمان علمی نیست 🔹بخش های وسیعی از کار امام (ع) جامعه سازی است 🔸 شأن امام معصوم، رهبری یک امّت است ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۳۹) 📌 آغاز بخش ششم: 🌀 رمز پیشرفت یک انسان، حُسن خلق است/ رمز نفوذ یک انسان در دیگران خوش خلقی است... 🔻 : 🔹حُسن خُلق یعنی چه؟ یعنی .‌ 🔸 آدم ها هم دو جورند: یک جور آدمهای خوش خُلقند، یک جور آدمهای کج خُلقند و بداخلاق. 🔹 بعضی از خودشان خیلی راضی و خوشحالند؛ از فهم خودشان، از درک خودشان، از کار خودشان، از خدمتی که انجام می دهند خیلی خشنود و خوشحالند امّا از کار و فهم و درک دیگران نه فقط خوشحال نیستند، بلکه آن را به چیزی نمی گیرند، وجود خودشان را و همه چیز خودشان را اثبات می کنند در حالی که آنچه را که دیگران دارند نفی می کنند. در برخورد نتیجه اش چه می شود؟ در برخورد نتیجه اش این می شود وقتی که با دیگران، با غیر خود برخورد می کنند آنها را هیچ می بینند و خودشان را همه چیز. 🔸 در حالی که یک عده دیگر از مردم هستند که نه، اینها وقتی که با مردم روبرو می شوند، یا بر اثر یک احساس روانی، یا بر اثر انصافی که دارند، تبختر(فخر فروختن) و تکبر و بدخلقی و کج خلقی با مردم ندارند. با مردم صحبت می کنند، انس می گیرند، اجازه می دهند که مردم با اینها انس بگیرند، قیافهٔ باز، قیافه شاداب، هر کسی با نگاه کردن به اینها دلش شاد می شود، این حُسن خلق است. این خیلی صفت عالی ای است. رمز پیشرفت یک انسان حُسن خلق است. رمز نفوذ یک انسان در دیگران خوش خلقی است. 🔹 در قرآن خطاب به پیغمبر اکرم این طور گفته می شود: «فَبِما رَحَمَةٍ مِنَ اللهِ لِنتَ لَهُم وَلَو كُنتَ فَظّاً غَلِيظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِك» تو اگر آدم تندخوی سخت دل و سنگین دلی بودی، از اطراف تو، این کسانی که به تو ایمان آوردند، پراکنده می شدند. با لطفی که خدا و رحمتی که خدا به تو کرده با اینها این طور نرم و لیّن شدی...اگر پیغمبر اکرم که آن انقلاب بنیادی عجیب را به وجود آورده و یک بارِ سنگینی را بر دوش یک عده مردمی گذاشته، که این عده مردم بعضیشان اعماق سخن پیغمبر را درست درک نمی کنند، اگر رسول اکرم می خواست با بداخلاقی و کج خلقی و تبختر و تَفَرعُن با این مردم رفتار بکند، محققاً آنچه که بودند اطراف پیغمبر باقی نمی ماند. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش ششم: حُسن خُلق؛ ص ۲۰۰ و ۲۰۱ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
کتاب گویا خار و میخک.mp3
57.54M
🎙 کتاب گویای «خار و میخک» ✔️ شامل سه فصل اول کتاب. منتظر فصل‌های بعدی باشید... ✏️ نویسنده: شهید 📕 ناشر: کتابستان معرفت 📣 راوی: حسن همایی 📌 کاری از ایران صدا 📍در این رمان خواندنی و شنیدنی، «خار» نماد دردها، سختی‌ها و مشكلات است و «میخك» به عنوان نمادی برای شادی‌ها و موفقیت‌ها است و شهید «یحیی سنوار» با به كارگیری این نمادها، توانسته ابعاد مختلف زندگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبارزاتی فلسطینی‌ها را به تصویر بكشد. 📙 درباره کتاب: یحیی سنوار، مبارز فلسطینی، در ۲۲ سال اسارتش تحت سلطه استعمارگران، رمانی نوشت که نه فقط یک اثر ادبی، بلکه صدای خشم و امید مردم فلسطین است. کتاب «خار و میخک» روایتگر تضادهایی است که میان زندگی و مرگ، تسلیم و مقاومت، و یأس و امید جریان دارد. این تضادها در دل داستان ریشه دوانده و ما را به عمق تجربه و درد مردم غزه می‌برد. کتاب «خار و میخک» تصویری از مردمی است که میان زندان یا آزادی، سکوت یا فریاد و ذلت یا مقاومت قرار گرفته‌اند. تضادهایی که در هر لحظه از زندگی‌شان حضور دارد. نور آزادی در دل تاریکی اشغالگری، مانند شعله‌ای که در برابر باد ایستادگی می‌کند. سنوار از بادام‌های تلخ و شیرین سخن می‌گوید؛ بادام‌های تلخ جنگ و مرگ که مردم را به بلوغ و رشد می‌رساند، و بادام‌های شیرین امید و عشق که آنان را به زندگی پیوند می‌دهد. این تضاد بین بقا و فنا، محور اصلی روایت است. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فارابی طراح اندیشه سیاسی.mp3
1.07M
🌀 فارابی؛ طراح اندیشه سیاسی و امامت 🎙 بخشی از جلسه هجدهم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌌 ستارگان راه قدس 🖼 تصویر سازی زیبا از قدس شریف و عمامه های مبارک شهدای عزیز مقاومت و 🔸 رهبر انقلاب: امروز رهبرانی چون نصرالله و صفی‌الدین به ظاهر در این نشئه حضور ندارند ولی روح و رهبری آنان در میدان حاضر است... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۴۰) 🌀 توصیه من به کسانی که در فکر و دل خودشان، آینده خوبی را برای اجتماع تصور کردند و دنبالش حرکت می کنند این است که... 🔻 : 🔹یک وقت هست که آدم خوش اخلاقی می کند با مردم، این از نظر مردم خوش اخلاق است، اما از نظر اسلام این کافی نیست. فقط این نیست که آدم به مردم رویِ بازی و رویِ خوشی نشان بدهد. در هر حدی و در هر سطحی که یک انسان زندگی می کند، بایستی حُسن خلق را به عنوان یک عامل بزرگ انسانی، که می تواند او را کمک بکند در راه به ثمر رساندن هدف های بزرگ، به شمار بیاورد. 🔸 واقعاً سرّ موفقیت و راز پیشرفت صاحبان فکرها و هدف ها و ایده ها این نیست که از مردم کناره بگیرند، اخم هایشان را درهم کنند، به مردم اعتنا نکنند، این طور نیست. بلکه راز موفقیت و پیشرفتشان به این است که با مردم باشند، در میان مردم باشند، گرم باشند با مردم، به مردم میدان بدهند که با اینها حرف بزنند، درد دل هایشان را به اینها بگویند، گرفتاری هایشان را بگویند، او را برادر مهربانی، پدر مهربانی ببینند. این افرادی که نیّت اصلاحی در جامعه دارند، هدف بزرگی در میان یک ملت دارند، باید روششان این باشد. باید این طور عمل کنند باید این طور حرکت کنند، باید با مردم این طور رفتار کنند و این وسیله موفقیت است. 🔹...ساختن با مردم به این معنا که انسان تحمل کند سختی ها و کجی ها و ناهمواری های مردم را به خاطر هدف، به خاطر راه؛ این جزو کارهای لازم است. 🔸 مخصوصاً توصیه میکنم من به آن کسانی که در فکر خودشان و در دل خودشان دنیای خوبی را تصور کردند و آینده خوبی را برای اجتماع تصور کردند و دنبالش حرکت می کنند و راه میروند و دلسوزی می کنند و عمرشان و جوانی شان را در این راه ها می گذارند توصیه می کنم با مردم باشند، به مردم فکر کنند، به مردم بیندیشند، برای مردم فکر کنند، بین مردم زندگی کنند، خودشان را هرگز از مردم دور و کنار نگیرند. دیده شده بعضی ها به خیال خودشان آدم های بزرگ، وقتی راجع به مردم با آنها صحبت بشود، یک وقتی با کمال بی اعتنایی نسبت به مردم حرف می زنند و با کمال سختی یک حرفی میزنند؛ مردم را آدم نمی دانند در حالی که همه چیز این هایند، چرا آدم نیستند؟ 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش ششم: حُسن خُلق؛ ص ۲۰۱ تا ۲۰۳ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 برای این روز آماده ایم؟ تا دیر نشده کاری کنیم... «همهٔ مردمانی که در این سال‌ها زندگی می‌کنند، روز قیامت در مورد فلسطین مورد سؤال قرار می‌گیرند. چه گفتند؟ چه کردند؟ چه چیزی در این راه تقدیم کردند؟» قسمتی از سخنرانی به مناسبت روز جانباز (١۴٠٢/١١/٢۴) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۴۱) 🌀 حُسن خُلق در برابر جبهه باطل، ممنوع... 🔻 : 🔹اینکه ما در روایات می خوانیم حُسن خلق و توصیه می کنیم خودمان و برادران دینی مان را به حُسن خلق، این نباید حربه ای بشود در دست کسانی که مصلحت دنیایشان را، مصلحت زندگیشان را، رواج کسبشان را، رو شدن حرفشان را در این دیدند که با دشمنان خدا و با جبهه باطل با هم بسازند و با آنها خوب باشند و به ساز آنها برقصند و هرچه که آنها گفتند، اینها با گرمی و با گیرایی آن را بپذیرند؛ این نبایستی برای آنها یک حربه ای بشود چون روایت حُسن خلق اینجا را نمی گوید. 🔸 روایت حُسن خلق نمی گوید با دشمن خدا هم صورتت را بایستی گشاده بداری، نه! «وَليَجِدوا فيكُم غِلظَةً» دشمن خدا باید بیابد در تو غلظت را و شدت را. باید ببیند که تو مانند پاره آهن و پولاد در مقابل او هستی. باید بفهمد که تو انعطاف ناپذیری. جبهه باطل باید ببیند انعطاف ناپذیری را در جبهه حق به جای حُسن خلق. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش ششم: حُسن خُلق؛ ص ۲۲۹ 📌 پایان بخش ششم: ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .