eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
⛅️ (جمع بندی) (۵) ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ✅بنابر این در اندیشه دینی: 👈حدیث مورد استناد امام که به طور مسلسل از پیامبر اکرم، نقل فرمودند را می توان نامید واز آن جهت که همه امامان معصوم، محتوی آن را امضا فرمودند، از اعتبار بالایی برخوردار است. 👈 از بدو پیدایش یک (سُنّی) بوده است.به همین جهت است که می بینیم امام صادق علیه السلام در مناظره با ایشان فقط به قرآن و روایات نبوی استدلال می کنند.در حالیکه اگر آنها شیعه بودند بایدسخن خود امام صادق و پدرانشان فصل الخطاب محسوب می کردند و به مناظره با امام خود بر نمی خاستند. 👈صوفیان به نظریه " " معتقدند.تقشف به معنی سختی وتنگی معیشت، وضدّ کلمه تنعّم و ترفّه است.(لسان العرب) روی این اصل( ) سالکان بایداز مال دنیا تنها به یک کاسه گدائی اکتفا نموده ودر کمال فقر و تجرد زندگی کنند. ❌در این تفکر فقر وناداری ذاتاً کمال به شمار می آید و یک نقصان قلمداد می گردد . 👈 تفسیر زهد به فقر و ناداری تفکر غلطی است که در میان برخی صوفی مسلکان مطرح است. این اندیشه برگرفته از رهبانیت مسیحی است و هیچ ربطی با تعالیم اسلام ناب ندارد. 👈 رهبانیت آموزه ای مرکب از فقر، تجرّد و انزواطلبی است و پیامبر اکرم آن را مردود شمرده اند. ♨️ لا رهبانیه فی الاسلام 👈 همان عدم دلبستگی به دنیا است که در قرآن نیز بر آن تاکید شده است . ♨️لکیلا تاسوا علی مافاتکم ولا تفرحوا بما آتاکم 👈زهد آسودگی قلب از دنیاست، نه خالی بودن دست از دنیا.» (ابن‌قیم) 👈فقر انواع مختلفی دارد: و : فقری است که عامل آن خود انسان است این نوع فقر با آثار سوئی چون فحشا و الحاد همراه است و هرگز جای افتخار ندارد. اما یا ؛ فقری است که خارج از اراده انسان است مثل اینکه فقر او از طرف خداوند مقدّر شده یا جبر اجتماع و شرایط زمانه، فقر را به وی تحمیل کرده است، این فقر چنانچه با صبر و دینداری همراه باشد، پاداش اخروی را در پی خواهد داشت. 👈مخالفت با ثروت و دارایی برای دینی که بسیاری از احکام و قوانینش (مانند خمس و زکات، صدقه، کفارات) متوقف بر پول وثروت است؛ معنایی ندارد.آنچه اسلام با آن مخالف است دلبستگی به دنیا است. 👈این مقدار تناقض وتضادّ در قوانین اسلامی چگونه متصور است که یک جا رساندن این اموال و دارایی ها به مصرف فقرا واجب باشد و در جای دیگر، تحت عنوان زهد، استفاده از آنها برای فقیران ممنوع باشد‼️ 👈اسلام با سختی و تنگی معیشت مسلمانان آغاز گشت اما به تدریج شرایط زندگی آنان در طول زمان تغییر و بهبود یافت.دوران سخت و دشوار مسلمانان در صدر اسلام برای کسانی که مجددا به یک چنین شرایطی مواجه می شوند و می بایستی روحیه مقاومت و ایستادگی را در تقویت و جهاد در راه خدا را تجربه نمایند، می تواند به عنوان یک اسوه مطرح باشد اما نمی توان اهداف و مسیر زندگی مسلمانان را همیشه بر اساس شیوه سخت زندگیِ مسلمانانِ صدر اسلام ترسیم نمود. 👈هیچ کس نمی‌تواند به عنوان در دنیا چیزی را که خداوند و رسولش حلال شمرده و مصرفش را جایز می دانند حرام نماید یا نمی تواند در مسیر زهد و بی رغبتی به دنیا اموال خویش را تباه سازد. لیس الزهد فی الدنیا باضاعه المال ولا بتحریم الحلال(وسائل الشیعه) 👈برخی معتقدند تصوف ادامه اولیه اسلام است اما این نظریه صحیح نمی تواند باشد زیرا تصوف و زهد در هدف و شیوه با هم متفاوت اند. 🔘هدف زاهد پاداش اخروی است اما صوفی به انگیزه شهود وحدت عالم به خود ریاضت می دهد و پاداش وعقاب را به این دنیا می آورد. 🔘زاهد در سایه راهنمایی ها قرآن وسنت و با توجه به همه ابعاد مادی ومعنوی حیات بشری به وظایف خود عمل می کند اما صوفی به دنبال نابود ساختن حیات دنیوی و نادید گرفتن بُعد جسمانی خویش است. 🔘 زهد حالت ایستائی دارد اما تصوف همراه سیر و سلوک و مقامات است. 🔘صوفیان همواره در اشعار خود به زاهدان طعنه می زنند. 👈تصوف ریشه در و عدم توجه همه جانبه ایشان به دارد. 👈عامل انحراف و ضلالت صوفیان عبارت است از؛ ▫️ناآگاهی و یا انکار بعضی از مطالب بیان شده توسط قرآن و ▫️ناآگاهی به آیات محکم و متشابه آیات ناسخ و منسوخ و... ▫️ غور در و عمل کردن به احکام حاصل از این آیات ▫️عدم مراجعه به حاملین علوم قرآن یعنی معصومین 👈 یکی از دلایل جهالت و سطحی نگری صوفیان دوری آنها از علم ودانش است.در کلمات بزرگان صوفیه غالباً با لحنی استهزاگونه و تحقیرآمیز از کتاب و قلم سخن رانده می‌شود؛ آن گونه که «از قلم هیچ نیاید» و «صوفی را نوشتن آفت است». این نوع مواجهه کلامی موجب رفتارهای افراطی و جاهلانه آنان شده است. 🆔 @safiresheytan 🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡 🎙 ✍ معنای درست زهد در فرهنگ دینی چیست⁉️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔻 بعضی وقت‌ها می‌گویند: فلانی آدم زاهدی است. می‌گوییم: چیه؟ می‌گوید: روی حصیر نشسته است. ☑️ زهد این نیست که فقط روی حصیر بنشینی و نان خالی بخوریم. زهد این است که اگر روی قالی هم نشستی، دل به قالی نبندد. 🚗ممکن است کسی یک ماشین قیمتی داشته باشد ولی وقتی رفیقش نیاز به ماشین دارد، می‌گوید: این سوییچ! برو کارت را راه بیانداز. 🚲 ولی ممکن است یک کسی یک دوچرخه قُراضه داشته باشد، دوچرخه‌اش را به برادرش هم ندهد. زاهد این نیست که دوچرخه دارد. زاهد این است که دل به دوچرخه بسته یا نه؟ 🔆ممکن است به یک دوچرخه قراضه دل ببندی و به برادرت ندهی. ممکن است ماشین قیمتی را به دوستش بدهد. 💯 ------------------ 📚درس‌هایی از قرآن، سوم رمضان ۹۹ 🌐 https://iqna.ir/fa/news/3894511/معنای-صحیح-زهد 🆔 @safiresheytan 🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎩 ⚠️مبادا این صحنه‌ها ما را بفریبد؛ اینگونه موارد یا سِحر است یا استفاده از لباسی مخصوص یا مالیدن ماده‌ای بر بدن که از آتش محافظت می‌کند و در کتب علوم غریبه انواع آن موجود ا‌ست. 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 🔻دربارهٔ منصور نیز نقل شده که: «روزی حلاج بر روی آتشِ سوزان رقص کرد پای برهنه و پای او را هیچ گزند نرسید. ⚡️حيله آن از طلق است که چون طلق را حل کنند به گِل سرخ و سرکه، آتش براو کار نکند و ما خود این را بسیار دیده‌ایم.» --------------- 📚بیان الادیان، ابوالمعالی _ قرن پنجم، چاپ ١٣٧٦، ص ١٢٥ 🆔 @safiresheytan 🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠مانور اعتقادی صوفیان سنی در حرم مطهر رضوی در غفلت مسئولین و مردم 📛صوفیان به صورت علنی در حرم مطهر مراسم سماع برگزار می کنند خادمان حرم و زائران به جای تذکر و اعتراض در حال تهیه فیلم و عکس هستند. 🔆امام هادی علیه السلام درباره صوفیانی که در مسجد النبی جلسه سماع تشکیل داده بودند به شیعیان تذکراتی فرمودنداز جمله اینکه؛ ⚠️ به این آدم های مکار ونیرنگ باز اعتناء نکنید، آنها برای تخریب اصول و مبانی دین شما همدست با شیطان شده اند ...اوراد آنها رقص (سماع) و دست افشانی است و ذکر روی لبشان شعر وترانه و آواز است. ☑️هرکس به تماشای زنده یا مرده آنها برود گویا به و ملاقات رفته است. شاید سوال شود که آیا صوفیانی که به زیارت امام هشتم آمده اند نیز باید مورد انکار قرار گیرند؟ در ادامه روایت حضرت به همین سوال پاسخ دادند؛ آنجا که یکی از اصحاب از امام پرسید: حتی اگر آن ، معترف به حقوق شما اهل بیت باشد⁉️ امام با نگاهی غضب آلود به او فرمودند: این فکر (صوفی خوب و صوفی بد) را از ذهنت بیرون کن ، هر که به حقوق ( ولایت) ما معترف باشد در مسیر عاقّ شدن (و نافرمانی واذیت) ما گام بر نمی دارد.... صوفیه همگی از مخالفان ما هستند و آنها مغایر با راه وروش ما است. 🔻 امام رضا علیه السلام نیز نهی از منکر اعتقادی در برابر صوفیه را ضروری دانسته و فرمودند: هر کس نزد او از صوفیه سخن به میان آید و به زبان و دل انکار ایشان نکند، از ما نیست! یعنی به جای اینکه دوربین به دست بگیریم باید تذکر دهیم یا لااقل در دل از آنان بیزار باشیم. 🆔 @safiresheytan 🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(آنتونیو دوژزو) 📚 معرفی اجمالی: ✍ آنتونیو دوژزو، کشیش پرتغالی است که برای تبلیغ مسیحیت به ایران آمد اما با قرار گرفتن در فضای علمی عصر صفوی جذب به اسلام گردید و در اصفهان تغییر دین داد و مسلمان شد و اسمش را گذاشت او پس از قبول اسلام، کتاب را در نقد مسیحیت نگاشت. 🔻جدید الاسلام در بیان انگیزه اش از این نوشتن رساله می نویسد؛ 🔸در حین ردّ اصل دوم از اصول هفتگانه نصارا که تعلق به انسانیت دارد (اینکه حق تعالی داخل رحم مریم شد) برخی مسیحیان ایراد گرفتند: اگر شما اعتقاد ما را که "همه انسان ها خداهستند" را باطل می دانید و رهبران ما را ملعون می شمارید، چرا متوجه احوال صوفیه خودتان نمی شوید که اعتقاد ایشان غریبتر از اعتقاد ماست زیرا که به قائلند و وجود الهی را ساری در جمیع اشیاء می دانند⁉️ 🔹چون دیدم این اِشکال نصارا وارد است و این صوفیه در فرقه اثنا عشریه، شیاطین مارد اند، بر خود لازم ساختم که شمّه ای از احوال این صوفیه که در همه چیز با نصارا موافق اند در این رساله به تحریر درآورم که شیعیان خصوصاً عوام الناس که به زهد و تقوای ظاهری ریائی ایشان فریفته نگشته و خود را از نصرانیت محفوظ دارند. ☑️ نویسنده بارها تاکید می کند که من در مسیحیت متولد شده ام و در فلسفه عالم واستاد بودم و از روی بی اطلاعی نظر نمی دهم بلکه با تتبع زیاد به این نتیجه رسیده ام که 🔘اولا:عقائد صوفیه با مسیحیت مطابقت دارد و 🔘ثانیاً: فلسفه ربطی به دینداری ندارد. ✝ ایشان را نقطه اشتراک تصوف ومسیحیت می شمارد و عنوان "صوفی" را بر سوفیست ها یونان(سوفسطائیان) و راهبان مسیحی و صوفیان و عرفا منطبق می داند. 🌀مولف علاوه بر نقد تصوف، به نقد فلسفه وعرفان نظری نیز پرداخته و از شخصیت های همچون ابن عربی، حلاج، مولوی، عطار، احمد غزالی، شبستری، با طعن یاد می کند. ☑️ نویسنده در بخشی از کتاب به روایتی از کتاب حدیقه الشیعه در نقد تصوف استناد می کند [من ذکر عنده الصوفیه فلم ینکر هم بقلبه او لسانه ....] که حکایت از دیدگاه مثبت ایشان به کتاب و آن دارد.💯 🌟این رساله به همت در جلد دوم کتاب صفویه درعرصه دین، فرهنگ وسیاست احیا و چاپ گردیده است. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ✅ کتاب فاقد فصل بندی است اما اگر بخواهیم مطالب رساله را به ترتیب بیان کنیم از این قرار است؛ 👈 شباهت وحدت تثلیث نصارا با وحدت موجود صوفیه 👈 خطر تصوف بیشتر از مسیحیت است 👈 اشتقاق کلمه صوفی از سوفی به معنا حکیم 👈 صوفیان، نصارای امت پیغمبر آخر الزمان اند و از مسیحیان بدتر اند. 👈 آیا صوفیان اولیاء الله هستند؟ 👈 یونان را به زبان لاتین گروک [Greece] به معنا فریب دهنده گویند و یونانی ها در میان بنی اسرائیل به فریب دهنده مشهور بودند.💯 👈 اساطیر خدایان یونان و بت پرستی آنان 👈 توجیه سه گانه پرستی با وحدت وجود و تمثیلات صوفیه 👈 مرید و مرادی در مسیحیت وتصوف 👈آیا دین داری نیاز به حکمت یونان دارد؟ 👈 دلدادگان نیز صوفی اند حتی اگر نزد مردم به صوفی اشتهار نداشته باشند 👈 شریعت گریزی صوفیان به بهانه اتحاد با خدا 👈 از اکابر حلاجیه است 👈 ، ابن ملجم را قاتل امیر المومنین نمی داند بلکه قاتل او را خدا می داند 👈 حوزویان حکمت خوان حدیث های اولیه را بلد نیستند چون سرگرم کتاب های فلسفه چون و اند. 👈 اصلاح نظام آموزشی مدارس علمیه واخراج مدرّسان فلسفه برتر از مدرسه سازی است 👈 ریشه فلسفه از فرنگ است 👈 در مدارس علمیه مسیحی، راهبان ۷سال متمرکز بر فلسفه اند بدون هیچ دغدغه ای. 👈صوفیان و مسیحیان هر دو جارو کش درب یک خانه اند 👈آیا فلسفه همان حکمت وعقل است؟ 👈یادگیری فلسفه برای ردّ آن چگونه است؟ 👈سقراط اعتراف می کند که من شیطانی دارم که مرا از آینده خبر می دهد. 👈راه فلاسفه راه جهنم است 💯 👈پولوس و نظریه حلول خدا در وجود عیسی و ذات انسانی 👈ضرر صوفی شیعه از فرنگی و سنّی بیشتر است♨️ ۱۲ 🆔 @safiresheytan🕸
کانال صفیر شیطان.رساله رد جماعت صوفیان.pdf
961.1K
📗رساله ردّ جماعت صوفیان ✍علی قلی جدید الاسلام (آنتونیو دوژزو) 🔹تعداد صفحات: ۵۲ 🔸زبان:فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸آیه الله 🔅🔅🔅🔅🔅 🔻آیه الله موسی شبیری زنجانی در پاسخ به سوالی درباره می فرمایند ؛ 📛صوفیه معتقدند از بعدِ امام رضا علیه السلام و از هم جدا شد. 🔘شریعت را داده اند به امام جواد علیه السلام ، 🔘طریقت را داده اند به معروف بن فیروزان کرخی. ⚜لُبّ مطلب اینکه ؛ پوست را داده اند به امام جواد علیه السلام مغز را به معروف کرخی که تمام سلسله های صوفیه به او برمی گردد‼️ --------------------- 📚کتاب"معروف کرخی ناموس تصوف" 🌐 http://313adine.net/maghalat/نظر-علمای-شیعه-در-مورد-معروف-کرخی-2/ 🆔 @safiresheytan🕸