eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
516 دنبال‌کننده
376 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 💢خدمتی دیگر از کانال صفیر شیطان💢 سید استاد تمام رشته فلسفه و کلام اسلامی در دانشگاه علامه طباطبایی است . او پس از آن که ۳۵ سال از عمر خود را صرف ترویج کتاب های فلسفی وعرفانی می کند ، به یکباره متوجه اشتباه خود می شود و با کمال جرات از دیدگاه خویش در دفاع از فلسفه وعرفان برگشته و با تالیف کتاب سراب فریب به جبران گذشته می پردازد . از آنجا که تجربیات شخصی مولف ، پس از ۵۰ سال که از نزدیک درگیر این راه و روش بوده ، می تواند در شناخت کمک شایانی نماید ، کانال صفیر شیطان در بخشی مجزا ، را که در کتاب به صورت پراکنده بیان شده ، به زودی در اختیار حقیقت طلبان قرار می دهد . 🌸امید می رود موجب بیداری مردم جامعه و جوانان گردد. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 علاءالدوله سمنانی از عرفای قرن هفتم و هشتم هجری و قطب هفدهم می گوید: 🔻جماعتی از اهل قبله که ایشان را روافض (شیعه) گویند ایمان ایشان آنگاه ایمان است که اعتقاد کنند که؛ 🌻محمدِ حسن عسکری [عجل الله تعالی فرجه] زنده است و مهدی اوست و بیرون خواهد آمد . 📎📎📎📎📎📎 ❌و خدای می‌داند که آنگاه که او غایب شده بود در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد ❌و نوزده سال قطب بود ❌ و خدای می‌داند که او مرده است ❌و او را در مدینه رسول [صلی الله علیه و آله] دفن کرده‌اند و شبهه‌ای در این نیست. ⚠️و چون مرا به تحقیق معلوم شد بترسیدم که از خلق پنهان کنم.» ------------------- 📚 چهل مجلس یا رساله اقبالیه ، ص ۲۱۷ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ 🌤 🌹 🔻عن قرب الاسناد للشیخ الاَقدم علیّ بن بابویه القمی عن سعدبن عبدالله عن محمد بن عبد الجبار عَن ابی محمد الحسن العسکری عليه السّلام انّه قال: 💠سُئِلَ اَبوعَبدِ اللهِ عَلَیهِ السَّلامُ عَن حالِ اَبی هاشِمِ الکُوفیّ فقال عَلَیهِ السَّلامُ : 🔹إنّه کانَ فاسدَ العقیدةِ جدّاً 🔸و هُو الّذی إبتدَعَ مَذهَباً یُقالُ لَه التَّصوّفُ 📛و جَعَلَه مَفَرّاً لِعَقیدَتِه الخَبیثهِ. ▫️و رواه بسند آخر عنه علیه السلام وفیه : وجَعَلَه مَفَرّاً لِعقیدَتِه الخَبیثهِ وَاَکثَرِ المَلاحِدَهِ وَ جُنَّهً لِعَقائِدِهم الباطلهِ . 💠🔅💠🔅💠🔅💠🔅💠 ⚜️ امام حسن عسگری علیه السلام فرمودند : ازحضرت صادق علیه السلام درباره صوفی {بزرگ } " ابو هاشم کوفی " سوال شد : حضرت فرمودند: 🔹او جداً دارای عقائد فاسدی بود 🔸و همو بود که مذهب جدیدی به نام تصوف را اختراع کرد و از آن برای( توجیه) عقائد پلیدش ، راه فرار (ونجات) ساخت. ◽️ علی بن بابویه این حدیث را به سند دیگری نیز نقل کرده است که حضرت فرمودند ؛ ❌ و از آن برای خود وبسیاری از بی خدایان راه فرار { ونجات } ساخت. ❌ تا از عقیده پلید خویش وعقائد باطل آنها دفاع شود. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✍️چه کسانی این حدیث را معتبر دانسته ونقل کرده اند⁉️ ▪️ در سفینة البحار،ماده صوف ▫️شیخ در اثنی عشریه ص۳۳ ▪️ در کتاب قرب الاسناد ▫️ محمد جواد در البدعه والتحرّف ص۱۲۶ ▫️محمود (کرمانشاهی) در ، تنبیه اول ص۶۴ ▪️ در منهاج البراعه ج ۱۳ ص۳۷۶ ▪️آیه الله در جلوه حق ص۶۹ ▫️ آیه الله در درس خارج فقه ،کتاب الوقف ۹۵/۱۰/۲۸ 🌐 http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/noori/feqh/95/951028/%D9%84%D8%B9%D9%82%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D9%87%20%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%A8%DB%8C%D8%AB%D9%87 ◾️شیخ در پایگاه رسمی اطلاع رسانی ایشان 🌐https://www.erfan.ir/farsi/91766.html ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ✅بنابر این در اندیشه دینی: 👈 بی سند نبوده ودارای بوده اند. 👈برخی از این روایات به جهت اینکه با فاصله کمتری به ائمه می رسند (قرب الاسناد ) از اعتبار بالایی برخوردار اند. 👈 آئین تصوف ، است . 👈 مخترع آن ( ابوهاشم کوفی) است نه پیامبر گرامی اسلام وامامان شیعه. 👈 به نیمه اول قرن ۲ برمی گردد، زیرا تا سال ۱۵۰ هجری قمری زنده بوده است. 👈تصوف یک جریان پوششی ونقاب دار است . 👈امام صادق علیه السلام را ترویج کفر والحاد با زبانی دیگر ودر پوشش الفاظ زیبا بر می شمردند و اصحاب خود را از گرویدن به آن بر حذر می داشتند. 👈مکتب تصوف در تقابل کامل با اسلام است بنابراین عنوان یک و می باشد. 👈 در ذات تصوف است وهرگونه تلاش برای ایشان ، محکوم می باشد. 👈 منحصر به کتاب وقرن ۱۰ نمی باشد بلکه ( پدر شیخ صدوق)، از فقها بزرگ شیعه در دوران (قرن ۴) نیز، رانقل کرده است. 👈کتاب قرب الاسناد تا قرن ۱۰ وجود داشته وجزو بوده است. -------------------- 📚حدیقه الشیعه ، مقدس اردبیلی (ره) ص۵۶۳ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؟؟ (نگرشی بر نظریه استاد حسن زاده آملی) 📚معرفی اجمالی؛ ✍مولف با تاکید بر اینکه عقیده یک دیرینه و کهنسال است که از جانب مخالفان خاندان نبوت علیهم السلام برای مقابله با ایشان پای آن به اسلام باز شده است، به بررسی جنبه های عقلی وبرهانی ودینی این اعتقاد پرداخته است . 🔹 نگارنده هرچند در تبیین وحدت وجود به اقوال همه چون ، ، محمد حسین ، و.... استناد کرده ، اما توجه بیشترش به کتاب آقای حسن‌زاده آملی معطوف است. ✅نویسنده در بخش اول که نیمی از کتاب را نیز به خود اختصاص داده ، وحدت وجود را از کتب عرفا وفلاسفه تبیین وسپس ۷ اشکال و آن را مطرح می نماید . 👈براساس وحدت وجود ،خداوند دارای بی نهایت جزء می باشد واین خلاف و است. 🌀روایات فراوان وزیبایی در این قسمت نقل شده است .💯 👈مستلزم مکان وزمان دار شدن و خدا به مخلوقات است. 👈بر خلاف و تباین ذات خالق ومخلوق است. 👈 کفر وایمان یکسان می گرددوتمام اصول وفروع دین ( و، ، ، مومن وکافر ) پوچ وبی معنی خواهد شد. 👈 بقاء الهی به مخلوق وابسته می گردد. 👈برخلاف وعلما بزرگ دین است. 👈 اهل عرفان نیز به بطلان آن حکم کرده اند . ✅ نگارنده در بخش دوم با اشاره به اینکه؛ ❌ وحدت وجودیان برای فرار از اشکالات منتقدین ارائه می دهند تا برخی خیال کنند، وحدت وجود میتواند معنا صحیح وقابل قبولی هم می تواند داشته باشد ، همه معانی را به یک حقیقت برگردانده و ۴ تفسیر آقای از وحدت وجود را به چالش می کِشاند. ✅ نویسنده در بخش سوم به نقدوبررسی و و از جمله ، ، ملاصدرا،و.. می پردازد و آیات وروایاتی را در رد نقل می نماید. ✅ سرانجام در بخش چهارم به نظرات بزرگان چون علامه حلی ، مجلسی، علامه ، شیخ ، شیخ جعفر ، علامه ، در نقد وحدت وجود و درباره پرداخته است. ✴️ مولف در پایان ، ۹۰ تن از علما و بزرگانی که با عقائد واندیشه های وپیروانش مخالفت ورزیده اند ، را فهرست وار معرفی کرده است. ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
وحدت یا توحید؟.pdf
679.9K
📗 وحدت یا توحید ؟(نگرشی برنظریه استاد حسن زاده آملی) ✍ مولف: حسن میلانی 🔹 تعداد صفحات: ۸۰ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 🔹شیخ در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان نیشابور متولد شد.قبل از انقلاب در سال آخر دبیرستان به خاطر علاقه شدید به علوم اهل البیت علیهم السلام وارد حوزه علمیه قم شد. 🔸سطح عالی حوزه را از محضر آقایان آیات پایانی، اعتمادی، ستوده، مدرس افغانی، اشتهاردی، حجتی زاده، کافی اصفهانی، مروج الشریعه، سبط الشیخ و... استفاده نمود. 🔸 در درس‌های خارج حضرات آیة الله وحید خراسانی، آیة الله بهجت، آیة الله شیخ هاشم آملی، آیة الله اسماعیل پور شرکت کرده و بهره برد. ✍در شرح حال خودنویس ایشان آمده است؛ هم زمان، علاوه بر دروس فقه و اصول و کلام، اهتمام جدی و دائمی به تدریس و  تدرس و مباحثه کتب عقاید و معارف و متون مکتب وحی، و مطالعه و تحقیق در قرآن و روایات اهل البیت علیهم السلام تحت اشراف مستقیم حضرت آیت الله بهجت و برخی اساتید دیگر داشته‌ ام که به فضل خداوند تبارک و تعالی اسباب تدوین متونی اساسی و عمیق و جامع و بدیع در مباحث علوم الهی و توحیدی شده است. ▪️ استاد حسن میلانی در برخی مدارس و مؤسسات نیز تدریس داشته، و گاهی عضو هیئت علمی، و گاهی مسؤول هیئت علمی گروه فلسفه و کلام و عقاید و معارف آنها بوده است. ✅اما کار اصلی ایشان اشتغال به تدریس سطح و خارج عقاید و معارف و کلام و فلسفه و عرفان و مبانی سیر و سلوک، و تدریس تفسیر قرآن کریم و توحید مرحوم صدوق، و تدریس مباحث فرق و ادیان، و نقد تصوف و شیخیه، در حوزه علمیه قم و سایر شهرستان‌ها و مدرسه حضرت آیة الله گلپایگانی و مدرسه خان و فیضیه و حرم مطهر و مدرسه آیة الله لنگرودی می‌باشد. ▫️برخی کرسی‌های نظریه‌پردازی و جلسات بحث و گفتگو و مناظره با ارباب برخی مکاتب و اساتید مختلف نیز داشته‌است. 💠آثار: 📘 کتاب: 👈سراب عرفان، 👈فراتر از عرفان 👈چرا مرا آفریده اند. 👈معرفة الله تعالی بالله لا بالاوهام الفلسفیة والعرفانیة 👈الاعلان عن اسرار فلسفة والعرفان 📄مقالات: 👈زمان و مکان چگونه موجود شده اند؟ 👈اوهام پیرامون نامتناهی 👈آیا می توان خدا را شناخت؟ 👈عشق و مستی یا جهالت و عقل گریزی 👈عالم، عین وجود خداوند یا آفریده او؟ 👈وحدت وجود در بوته نقد 👈برهان، نه فلسفه 👈سیری در رساله «مبدأ و معاد» آقا جمال خوانساری 👈ما هو الطريق الى الله تعالی 📍جهت آشنایی بیشتر با آثار استاد میلانی به آدرس زیر مراجعه کنید ↪️ 🌐 https://t.me/joinchat/AAAAAD-hh2JQlqtn4ZXnJw 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا