eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
كسانى كه بر زبان خود حاكم ‏اند و عنان سخن را در اختيار دارند، مى‏توانند با اراده و عمد، لب فروبندند و از عز و بزرگى ناشى از بهره‏ مند شوند. برعكس، كسانى كه زبان بر آنان حاكم است و خود اسير كلام ‏اند، با پر گفتن و سخنانى بى‏حساب به زبان آوردن، ارج و ارزش خود را از دست مى‏دهند، خويشتن را در بند ذلت و خوارى اسير مى‏نمايند. على (ع) فرموده: هانت عليه نفسه من امر عليها لسانه. دچار حقارت و ذلت نفس است، آن كس كه زبانش را بر دل حكومت دهد.
قدرت سخن گفتن انسان و ظاهر ساختن آنچه را كه در باطن دارد، از مزاياى اختصاصى انسان و از نعمتهاى گرانقدرى است كه آفريدگار حكيم به بشر اعطا فرموده است. على (ع) نعمت تكلم را در كنار نعمت عقل ذكر نموده و فرموده است: للانسان فضيلتان: عقل و منطق، فبالعقل يستفيد و بالمنطق يفيد. آدمى داراى دو فضيلت و برترى است: يكى نيروى خرد و آن ديگر قدرت تكلم، با عقل حقايق را درك مى‏كند و بهره‏مند مى‏شود، و با سخن مدركات خود را آشكار مى‏نمايد و دگران را بهره‏مند مى‏سازد.
رواياتى كه از اولياى اسلام در اهميت و ارزش تكلم رسيده، ناظر به شان تكوينى و نگرشى است از ديدگاه تعالى و تكامل. رواياتى كه در اهميت و ارزش سكوت رسيده، ناظر به شان اجتماعى و نگرشى است
از ديدگاه تربيت. اگر سخن و ، منزه از گناه باشد، البته ارزش سخن بمراتب بالاتر از سكوت است: از امام سجاد (ع) درباره‏ ى سخن و سكوت سئوال شد، و اينكه كدام يك از اين دو بر دگرى برترى و مزيت دارد. حضرت در پاسخ فرمود: براى هر يك از اين دو هايى است، اگر از آفت، سالم و مصون باشند كلام افضل و برتر از سكوت است. از علت برترى كلام سئوال شد. فرمود: براى اينكه خداوند هيچ يك از پيمبران و اوصياى آنان را به سكوت مبعوث نفرموده، بلكه ماموريت داشتند با مردم سخن بگويند و با بيان خود، آنان را به راه فلاح و صلاح دعوت نمايند. همچنين هيچ كس با سكوت مستحق بهشت نمى‏شود. سكوت مستوجب ولايت الهى نمى‏گردد، هيچ كس با سكوت از عذاب دوزخ مصون نمى‏ماند. نيل به رحمت و ولايت الهى و محفوظ ماندن از عذاب او بر اثر كلام است. من هرگز ماه را عديل و نظير آفتاب قرار نمى‏دهم و در پايان سخن فرمود: شما خود فضل سكوت را با كلام توصيف مى‏نمايى و هرگز فضل كلام را با سكوت توصيف نمى‏كنى.
🙏اللهم و امنحنى حسن الارشاد. بار الها! براى نجات مردم بد زبان و عيبجو نعمت حسن ارشاد را به من عطا فرما تا بتوانم آن مردم منحرف را هدايت كنم، مسير صحيح را به آنان ارائه نمايم و زبانشان را به درستگويى و صراط مستقيم سوق دهم. 👈براى نيل به اين هدف مقدس، بايد امام سجاد (ع) روش تربيتى جد گراميش رسول اكرم (ص) را به كار بندد، 1️⃣ اول ارزش سكوت را از نظر دينى به مردم بفهماند و آنان را به خاموشى تشويق نمايد. 2️⃣ دوم رابطه‏ ى زبان و ايمان را توضيح دهد و خاطرنشان كند كه زبان نامتعادل، موازنه و تعادل ايمان را بر هم مى‏زند. 3️⃣ سوم كيفر اخروى بدزبانى را شرح دهد و آگاه سازد كه افراد بدزبان عذاب سنگينى در پيش دارند. 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيِهمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَآءُ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيراً مِّنْهُم مَّآ أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَناً وَكُفْراً وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَ وَةَ وَ الْبَغْضَآءَ إِلَى‏ يَوْمِ الْقَيَمَةِ كُلَّمَآ أَوْقَدُواْ نَاراً لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَ يَسْعَوْنَ فِى الْأَرْضِ فَسَاداً وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ‏‏ ✳️ و یهود گفتند: دست خدا بسته است. دستهایشان بسته باد و به سزاى این گفتار، از لطف خدا دور شوند. بلكه دو دست (قدرت) خدا گشوده است، هرگونه بخواهد انفاق مى كند و البتّه آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، كفر و طغیان بسیارى از آنان را مى افزاید و ما تا روز قیامت دشمنى و كینه در میانشان افكندیم. هر بار كه براى جنگ، آتش افروزى كردند، خداوند آن را خاموش ساخت. آنان همواره در زمین، به فساد و تبهكارى مى كوشند، و خداوند مفسدان را دوست نمى دارد. 👈 آیه قبل ، اشاره به سخنان خلاف و نامربوط یهود «و قولهم الاثم» و جلوگیرى نكردن علما از آنها بود، «لولا ینهاهم...» در این آیه نمونه اى بیان شده كه یهود مى گفتند: دست خدا بسته است ودیگر نمى تواند به ما قدرت وشوكت بدهد، آن گونه كه در گذشته قدرت داشتیم. در روایات آمده است كه این آیه، عقیده ى یهود را نسبت به قضا و قدر و سرنوشت بیان مى كند. چون یهود مى پنداشتند در آغاز آفرینش دست خدا باز بود، امّا پس از آنكه همه چیز را آفرید، دست او بسته شد. امام صادق علیه السلام در توضیح این آیه فرمود: عقیده ى یهود این بود كه خداوند بعد از آفرینش، از تدبیر امور كناره گیرى كرده است و چیزى را كم یا زیاد نمى كند. »قد فرغ من الامر فلایزید و لاینقص». در زبان عربى كلمه ى «یَد» و در فارسى كلمه ى «دست»، كنایه از قدرت و نفوذ است. مثلاً مى گوییم: فلانى در منطقه یا اداره دست دارد. دست فلانى قطع شد. دست ما به فلانى نمى رسد. در روایات هم آمده است كه اولیاى خدا دست خدایند. یعنى واسطه لطف او نسبت به مردمند. امام باقرعلیه السلام درباره ى «كلمّا اوقدوا ناراً...» فرمودند: هرگاه جبّارى بخواهد آل محمّدعلیهم السلام را نابود كند، خداوند او را درهم مى شكند. به گفته علامه طباطبایى: هرگاه فقر، گرسنگى و قحطى پیش مى آمد، یا آیات قرض دادن به خداوند نازل مى شد، مى گفتند: این قحطى و این سفارش به قرض الحسنه، نشانه ى بسته بودن دست خداست. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی وَمِنْ كلام لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ وفيه يبيّن سبب طلبه الحكم ويصف الإمام الحقّ. از سخنانى است كه امام عليه السلام بيان فرموده و در آن علت اصرار خودرا در امر حكومت بر مردم و صفات يك امام دادگر را تشريح مى كند. این خطبه در سه بخش ارائه می گردد. ❇️ بخش دوم: اهداف تشکیل حکومت اسلامی *️⃣ اللَّهُمَّ إنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَکُنِ الَّذِي کَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِي سُلْطَان، وَلاَ الْتِمَاسَ شَيْء مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ وَلکِنْ لِنَرِدَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِکَ، وَنُظْهِرَ الاْصْلاَحَ فِي بَلاَدِکَ، فَيَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِکَ، وَتُقَامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدُودِکَ اللَّهُمَّ إني أَوَّلُ مَنْ أنَابَ، وَسَمِعَ وأَجَابَ، لَمْ يَسْبِقْنِي إلاَّ رَسُولُ اللهِ (صلى الله عليه وآله) بِالصَّلاَةِ *️⃣ خدايا ! تو مى دانى که آنچه را ما (در امر حکومت) انجام داديم، نه به خاطر بدست آوردن سلطنت و مقام بود، و نه براى نيل به متاع پست دنيا پروردگارا ! تو مى دانى) اگر حکومت را پذيرفتيم به خاطر اين بود که نشانه هاى محو شده دينت را بازگردانيم و بر پا سازيم، و اصلاحات را در شهرهاى تو آشکار کنيم، تا بندگان ستم ديده ات (از ظلم ظالمان) ايمن گردند و حدود و قوانين تعطيل شده ات اقامه و اجرا شود خداوندا ! من نخستين کسى بودم که به سوى تو بازگشتم و دعوت تو را شنيدم و اجابت کردم، هيچ کس جز رسول خدا (صلى الله عليه وآله) پيش از من نماز نخواند http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 هدفى جز احياى حق و عدالت نداشتيم * اهداف چهارگانه امام علیه السلام براى پذيرش حکومت 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از گناهانش آمرزش میخواست یا در طلب گذشت از عیوبش تضرع میکرد" (بند 5 تا 12) https://eitaa.com/sahife2/53212 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ 4 ‏ 2 ✳️ «نادانى ما به موجوديت خود از يك طرف، جهل ما به عظمت و لطف تو از طرف ديگر، مانع جريان لطف عمومى تو نخواهد گشت. ما چگونه مى‏توانيم ريزش فيض عظيم تو را در هر لحظه به تمام كاينات و موجود انسانى درك كنيم؟ ما كه محبوس قوانين طبيعت هستيم و براى ما بسيار مشكل است كه جريانات زير بناى كون و فساد را درك كنيم. ما چشم به دنيا گشوده و هميشه درخشندگى نور وجود را بر در و ديوار اجزاى تمام موجودات مشاهده نموده‏ايم. ما آن شيشه‏هاى شفافيم كه نور دائماً در آن نفوذ مى‏كند و او گمان مى‏نمايد نور از خود آن شيشه است. روح ما را در لانه كوچكى به نام بدن جا داده‏اى و مانند آن كرم ناچيز كه تمام موجوديت خود را ساخته شده در لانه محقر يك شاخه درختى مى‏بيند و درك نمى‏كند كه درخت به واسطه ريشه نهفته در زمين آب را جذب نموده و تا بلندترين شاخه و كوچك‏ترين برگ، حيات خود را مرهون همان آب است و همان آب است‏ كه اساس زندگى اوست،، او درباره باغبان و كيفيت و كميت فعاليت او هيچ گونه توجهى ندارد. كى داند كه اين باغ از كى است كو بهاران زاد و مرگش در دى است‏ (مولوى) اما آن شيشه خواه بداند نور درخشنده‏اى كه او را شفاف نموده است از منبع ديگرى است يا نداند، ذات شيشه ظلمانى است و آن كرم محقر بداند كه حيات و موجوديت او نتيجه آب و خاك و كوشش باغبان است يا نداند، نور به شيشه خواهد تابيد و باغبان فعاليت نموده و آب به بلندترين شاخه‏ها و كوچك‏ترين برگ‏ها از ريشه درخت خواهد رسيد. ولى اى پروردگار لطيف، گاه‏گاهى كه به خود مى‏آييم در يك لحظه زودگذر كه به لطف خداوندى تو متوجه مى‏گرديم، نه تنها درك مى‏كنيم قوام تنها موجوديت ما بسته به لطف توست، بلكه گمان مى‏كنيم كه به غير از ما به چيز ديگرى نپرداخته‏اى، فقط تو خداى مايى. چنان لطف تو شامل هر تن است كه هر بنده گويد خداى من است عطا و بخشش حضرت او از باب آقائى و كرمش از ناحيه محبت و لطفش از منعش بيشتر است و اگر در تمام مدت عمر انسان، منعى از جانب او برسد، يا از باب عقوبت گناه و يا به قول اميرمؤمنان عليه السلام از باب امتحان عبد است، تا استعدادهاى انسان در كشتزار بلا و مصيبت شكوفا شود. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 321 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از گناهانش آمرزش میخواست یا در طلب گذشت از عیوبش تضرع میکرد" 👈 🎙 لینک متن با ترجمه https://eitaa.com/sahife2/44714 صوتی تصویر https://www.aparat.com/v/I8FkT https://www.aparat.com/v/gU2DR صوتی http://nava.iranseda.ir/detailsAlbum/?VALID=TRUE&g=344745 https://meysammotiee.ir/media/1514 ✳️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737509T13056590(Web).mp3
4.26M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم (اینجا) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْكِتَبِ ءَامَنُواْ وَاتَّقَوْاْ لَكَفَّرْنَا عَنْهُمْ سَيَِّاتِهِمْ وَ لَأَدْخَلْنَهُمْ جَنَّتِ النَّعِيمِ‏ ✳️ و اگر اهل كتاب (یهودیان و مسیحیان) ایمان آورده و تقوا پیشه مى كردند قطعاً ما گناهانشان را مى بخشیدیم و آنان را به باغهاى پر نعمت بهشت، وارد مى كردیم. ✳️ وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُواْ التَّوْرَيةَ وَالْإِنْجِيلَ وَمَآ أُنزِلَ إِلَيْهِم مِّنْ رَّبِّهِمْ لَأَكَلُواْ مِن فَوْقِهِمْ وَمِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم مِّنْهُمْ أُمَّةٌ مُّقْتَصِدَةٌ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ سَآءَ مَا يَعْمَلُونَ‏ ✳️ و اگر آنان (یهود و نصارا) تورات و انجیل و آنچه را از سوى پروردگارشان بر آنان نازل شده، برپا مى داشتند، از بالاى سرشان (آسمان) و از زیر پاهایشان (زمین) روزى مى خوردند. بعضى از آنان میانه رو هستند، ولى بسیارى از آنان آنچه انجام مى دهند بد است. در آیه ى 65، نقش ایمان در سعادت معنوى و اخروى مطرح بود، در این آیه 66 نقش آن در سعادت دنیوى و رفاه اقتصادى بیان شده است. اگر پیروان كتب آسمانى دیگر در برابر قرآن تسلیم مى شدند و تسلیم در مقابل قرآن را تسلیم نژاد بنى اسرائیل در برابر نژاد عرب نمى پنداشتند و مى دانستند كه اصول تعالیم انبیا یكى است و ایمان به آنچه پس از تورات و انجیل نازل شده، راه یافتن به كلاس بالاتر است نه باطل ساختن دستورهاى پیشین، در این صورت، علاوه بر بهره هاى اخروى در قیامت، در همین دنیا نیز انواع نعمت ها به سویشان سرازیر مى شد. در آیه ى قبل، از عقیده ى یهود در مورد بسته بودن دست خدا صحبت شد، در این آیه مى فرماید: شما به كتاب هاى آسمانى روى آورید، سپس قضاوت كنید كه دست خدا بسته است یا نه. اگر عظمت شما به ذلّت تبدیل شده، به خاطر كفر و پشت كردن شما به دستورهاى آسمانى است، نه به خاطر عجز و دست بسته بودن خداوند. آیه 96 سوره ى اعراف نیز مشابه این آیه است: «و لو انّ اهل القُرى آمنوا و اتّقوا لفتحنا علیهم بركات من السماء و الارض» و اگر ساكنان آبادى ها ایمان آورند و تقوا پیشه كنند، همانا درهاى بركات آسمان و زمین را بر آنها مى گشاییم. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی وَمِنْ كلام لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ وفيه يبيّن سبب طلبه الحكم ويصف الإمام الحقّ. از سخنانى است كه امام عليه السلام بيان فرموده و در آن علت اصرار خودرا در امر حكومت بر مردم و صفات يك امام دادگر را تشريح مى كند. این خطبه در سه بخش ارائه می گردد. ❇️ بخش سوم: شرایط پیشوای شایسته وَقَدْ عَلِمْتُمْ أَنَّهُ لاَ يَنْبَغِي أَنْ يَکُوَنَ الْوَالِي عَلَى الْفُرُوجِ وَالدِّمَاءِ وَالْمَغَانِمِ والاَْحْکَامِ وَإمَامَةِ الْمُسْلِمِينَ الْبَخِيلُ، فَتَکُونَ فِي أَمْوَالِهِمْ نَهْمَتُهُ وَلاَ الْجَاهِلُ فَيُضِلَّهُمْ بِجَهْلِهِ وَلاَ الْجَافِي فَيَقْطَعَهُمْ بِجَفَائِهِ وَلاَ الْحَائِفُ لِلدُّوَلِ فَيَتَّخِذَ قَوْماً دُونَ قَوْم وَلاَ الْمُرْتَشِي فِي الْحُکْمِ فَيَذْهَبَ بِالْحُقُوقِ، وَيَقِفَ بِهَا دُونَ المَقَاطِعِ وَلاَ الْمُعطِّلُ لِلسُّنَّةِ فَيُهْلِکَ الأُمَّةَ شما مى دانيد آن کس که بر نواميس، و خونها، و اموال و احکام و امامت مسلمين سلطه پيدا مى کند نبايد «بخيل» باشد تا حرص بر جمع آورى اموال براى خود او را مشغول سازد» (و از حق و عدالت بازدارد و نبايد جاهل و نادان باشد، که باجهل خويش مردم را گمراه کند والى نبايد خشن بوده باشد که پيوندهاى مردم را با خشونت خويش قطع کند والى نبايد ستمگر و حيف و ميل کننده اموال (بيت المال) باشد تا تبعيض روا دارد و گروهى را بر گروه ديگرى (بى دليل) مقدّم شمرد والى نبايد در قضاوت، رشوه گير باشد تا حقوق (مردم) را از بين ببرد و در رساندن حق به صاحبانش کوتاهى ورزد پيشواى مردم نبايد سنّت (پيامبر) را تعطيل کند و بدين سبب امّت را به هلاکت بيفکند http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 شرايط حاکمان عادل ( شش شرط ) * بلاى بزرگ حکومتها 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از گناهانش آمرزش میخواست یا در طلب گذشت از عیوبش تضرع میکرد" (بند 5 تا 12) https://eitaa.com/sahife2/53212 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
اللهم و أَنْتَ الَّذِى اتَّسَعَ الْخَلائِقُ كُلُّهُمْ فِى وُسْعِهِ🔹 🔸خداوندا تويى كه همه آفريدگان از رحمتت گشایش می یابند🔸 @sahife2
‏ 5 1 ✳️ انديشه در قدرت و توانمندى‏هاى پروردگار و ظهور اقتدار حقيقت هستى در چهره خلقت و پى بردن به اسرار و رموز آفرينش؛ مايه تقرّب و صفا و روشنى دل هر بنده خداست. هر كسى به خاطر وساوس شيطانى و خيالات بى‏پايه در برابر قدرت ازلى و ابدى گمان و شك به خود راه دهد، از درياى رحمت و عزّت خداوند بى‏بهره شود و در منجلاب غفلت و تاريكى دل باقى خواهد ماند. انديشيدن در حكمت امور الهى و قدرت نفوذ حق در پهناى هستى از بهترين عبادت‏هاست. از نبى مكرم اسلام صلى الله عليه و آله نقل شده است كه فرمود: تَفَكَّروا فِى آلاءِ اللَّهِ فَإِنَّكُمْ لَنْ تَقْدِرُوا قَدْرَهُ. در نعمت‏هاى خداوند انديشه كنيد همانا شما نمى‏توانيد آن را اندازه‏گيرى نماييد. معمّر بن خلّاد از امام رضا عليه السلام درباره كيفيت عبادت پرسيد، حضرت فرمود: لَيْسَ الْعِبادَةُ كَثْرَةُ الصَّلاةِ وَ الصَّوْمِ إِنَّما العِبادَةُ التَّفَكُّرُ فى‏ أَمْرِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ. عبادت به بسيار نماز خواندن و روزه گرفتن نيست بلكه عبادت انديشيدن در امر و دستور خداوند متعال است. مرحوم مجلسى در توضيح اين روايت مى‏فرمايد: «مقصود اين است كه عبادت منحصر به نماز و روزه نيست يعنى عبادت كامل‏ تفكّر در امر خداوند است. منظور از تفكّر در امر خدا، علم و آگاهى به كيفيت عمل و آداب و شرايط اعمال و عبادت است كه عبادت بدون اينها باطل است. و خلاصه مطلب اين كه نماز و روزه زياد بدون توجه به شرايط و چگونگى و احكام آنها عبادت نيست. و اين احتمال است كه نماز و روزه زياد بدون تفكّر در مسائل شناخت خدا و رسول و ائمه هدايت عليهم السلام همچنان كه مخالفان چنينند؛ پذيرفته نبوده و موجب دورى از حق مى‏گردد.» «1» امام على عليه السلام درباره قدرت بيكران و رحمت گسترده حق در امر آفرينش مى‏فرمايد: كُلُّ شى‏ءٍ خاضِعٌ لَهُ، وَ كُلُّ شَى‏ءٍ قائِمٌ بِهِ. غِنى كُلِّ فَقيرٍ، وَ عِزُّ كُلِّ ذَليلِ، وَ قُوَّةُ كُلِّ ضَعيفٍ، وَ مَفْزَعُ كُلِّ مَلْهُوفٍ. مَنْ تَكَلَّمَ سَمِعَ نُطْقَهُ، وَ مَنْ سَكَتَ عَلِمَ سِرَّهُ، وَ مَنْ عاشَ فَعَلَيْهِ رِزْقُهُ، وَ مَنْ ماتَ فَالَيْهِ مُنْقَلَبُهُ. همه چيز فروتن براى او و هر چيزى قائم به اوست. ثروت هر نيازمند و عزّت هر ذليل و قدرت هر ناتوان و پناهگاه هر ستم رسيده است. سخن هر سخنگو را مى‏شنود، باطن هر خاموش را مى‏داند، روزى هر زنده‏اى به عهده اوست و بازگشت هر كه بميرد به جانب او. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 324 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737509T13056590(Web).mp3
4.26M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم (اینجا) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🌷ما امسال ، سر سفره ی میهمانی خدا در هستیم، انشاءالله همیشه سر آن بمانیم .... 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🔹 وَ هَذَا يَوْمٌ حَادِثٌ جَدِيدٌ، وَ هُوَ عَلَيْنَا شَاهِدٌ عَتِيدٌ، امروز روز آفريده شده جديدي است، و او بر ما گواه آماده ‏اي است. إِنْ أَحْسَنّا وَدّعَنَا بِحَمْدٍ، وَ إِنْ أَسَأْنَا فارَقَنا بِذَمّ اگر خوبي كنيم، ما را با سپاس ترك مي‏كند و اگر بدي كنيم، نکوهش ‏كنان از ما جدا مي‏شود! اللّهُمّ صَلّ عَلَي مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، خدايا! بر محمّد و آلش درود فرست، وَ ارْزُقْنَا حُسْنَ مُصَاحَبَتِهِ، و نيكو همنشيني با اين روز را نصيب ما گردان، وَ اعْصِمْنَا مِنْ سُوءِ مُفَارَقَتِهِ بِارْتِكَابِ جَرِيرَةٍ، و از بد جدا شدن با او، همراه دست زدن به گناه، أَوِ اقْتِرَافِ صَغِيرَةٍ أَوْ كَبِيرَةٍ و ارتكاب معصيت كوچك يا بزرگ، ما را حفظ فرما، وَ أَجْزِلْ لَنَا فِيهِ مِنَ الْحَسَنَاتِ، وَ أَخْلِنَا فِيهِ مِنَ السّيّئَاتِ، و در آن بهره ما را از خوبي‏ها سرشار و فراوان قرار ده و از زشتي‏ها تهي كن. وَ امْلَأْ لَنَا مَا بَيْنَ طَرَفَيْهِ حَمْداً وَ شُكْراً و از ابتدا تا پايانش را، براي ما از سپاس و شكر وَ أَجْراً وَ ذُخْراً وَ فَضْلًا وَ إِحْسَاناً. و پاداش و اندوخته آخرتي و فضل و احسان پُر فرما. https://eitaa.com/sahife2/44714 ☘️کانال انس با 🆔 @sahife2
🌹 «مردم نوروز را بهانه‌ای برای دید و بازدید و رفع کدورت‌ها و کینه‌ها و محبّت به یکدیگر قرار می‌دهند. این همان برادری و عطوفت اسلامی و همان صله‌ی رحم اسلام است؛ بسیار خوب است.» مقام معظم رهبری ☘ همراهان عزیز، ایام دید و بازدید است. 👋 لطفا این روزها کمی از کار و شبکه اجتماعی فاصله بگیرید. ❤️ همه اعضای (خصوصا بزرگ ترها ) به بودن شما کنارشون نیاز دارند. 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
با صحیفه سجادیه دعا به وقت فرا رسیدن 👈 اینجا در این فرصت باقی مانده حتما بخوانید ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2