24.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پیشنهاد_ویژه
🎙 #حاج_محمود_کریمی
زمینه (سرّ لولاک، یاعلی مولا)
شاد کن جان من که غمگین است
رحم کن بر دلم که مسکین است
روز اول که دیدمت گفتم...
آنکه روزم سیه کند این است
🎥 #فاطمیه دوم
🗓 یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱
🆔 @taalighat
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#دومین_سالگرد
❇️ به مناسبت سالگرد رحلت حضرت آیتالله #مصباح_یزدی، برای دسترسی آسان به مطالبی که طی این مدت در #کانال درباره ایشان نوشته شد، به لینک های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻🔻
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔹 #خاطره1: تندیس عمار: بخش اول
https://eitaa.com/taalighat/273
🔸 #خاطره1: تندیس عمار: بخش دوم
https://eitaa.com/taalighat/275
🔹 #خاطره2
https://eitaa.com/taalighat/294
🔸 #خاطره3: اسم من، محمد تقی
https://eitaa.com/taalighat/296
🔹 #خاطره4: تواضع در محضر ولی...
https://eitaa.com/taalighat/299
🔸 #خاطره5: علمدار بصیرت
https://eitaa.com/taalighat/300
🔹 #خاطره6: برای تقی دعا کنید
https://eitaa.com/taalighat/345
🔹 #خاطره 7: مرد میدان اندیشه
https://eitaa.com/taalighat/619
🔹 #خاطره 8: صمیمانه با جوانان
https://eitaa.com/taalighat/620
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌 متن حجت الاسلام #حجتی_کرمانی درباره شخصیت آیت الله #مصباح
https://eitaa.com/taalighat/302
📌 ناگفته های ابوالحسن #نواب از آیت الله #مصباح _ بخش 1
https://eitaa.com/taalighat/307
📌 ناگفته های ابوالحسن #نواب از آیت الله #مصباح _ بخش 2
https://eitaa.com/taalighat/308
📌 ناگفته های ابوالحسن #نواب از آیت الله #مصباح _ بخش 3
https://eitaa.com/taalighat/309
📌 ناگفته های ابوالحسن #نواب از آیت الله #مصباح _ بخش 4
https://eitaa.com/taalighat/314
📌 ناگفته های ابوالحسن #نواب از آیت الله #مصباح _ بخش 5
https://eitaa.com/taalighat/315
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
🆔 @taalighat
تعلیقات
نقدی بر بیانیه مدیر حوزههای علمیه (4) (اگر جای مدیر حوزه بودم، چه میکردم؟) 🔻 مدیر حوزههای علمیه
نقدی بر بیانیه مدیر حوزههای علمیه (5)
(اگر جای مدیر حوزه بودم، چه میکردم؟)
🔹 عملیات گسترده فرهنگی پایلوت در مقیاس قم با محوریت حوزه علمیه
🔻 همانطور که مقام معظم رهبری فرمددند #مسئول_دینداری مردم، حوزههای علمیه هستند. مخاطب این سخن شخصیتهای حقوقی و مسئولان حوزه از اعضای شورای عالی حوزه تا مدیر حوزههای علمیه تا شخصیتهای حقیقی حوزه هستند. اما این میان کسی باید سکاندار و میداندار باشد. بهنظر میرسد #مدیر_حوزه علمیه یکی از مخاطبان اصلی باشد.
🔻 مدل اقدام مدیران حوزه از جنس رهنمود است نه اقدام. چندی پیش یکی از چهرههای شاخص حوزه در دیدار شهردار قم گفته بود باید در کنار مسائل عمرانی به فکر مسئله فرهنگی و حجاب قم هم باشید. این بیانات اعجابآور بود. چراکه این حداقل اقدامی است که آقايان در حداقل قم که محدوده حضور آنهاست، ميتوانند رقم بزنند.
🔻 اینکه اکنون توقع داشته باشیم حوزه علمیه بتواند نسبت به تحول و #مدیریت_فرهنگی_کشور کنش جدی و اثرگذار داشته باشد، توقعی بیجاست. چرا که نه چنین عزمی دیده میشود نه چنین سازوکاری وجود دارد. اما میتوان توقع داشت مدیر حوزه بهصورت #پایلوت در مقیاس #قم عملیات فرهنگی تعريف کند.
🔻دسترسی فوقالعاده به طلاب اهل فضل و بدنهی نیروی انسانی گسترده در قم این امکان بیبدیل را در اختیار مدیر حوزه قرار میدهد که در سطح قم یک عملیات گسترده فرهنگی تعریف کند. برخی از اقداماتی که بهنظر میرسد میتوان در این #عملیات_فرهنگی انتظار داشت.
❌ البته این پیشنهاد زمانی مسموع است که در #رسالت_مدیر_حوزه تجدید نظر کنیم. حوزه باید نشان دهد میتواند در تغییر #وضعیت_فرهنگی جامعه کنشگر و اثرگذار باشد. دوران انقلاب، #عصر_اقامه است نه #رهنمود. اینکه با #بیانیه و سخنرانی بخواهیم تحول فرهنگی رخ دهد، #سادهانگارانه است. حداقل نشان دهيم در یک نقطه مانند قم توانستیم در وضعیت فرهنگی و اجتماعی تحولی را رقم بزنیم. ذهن جوانان را به مدار برگردانیم.
⏬ آنچه در ادامه تقدیم میشود تنها یک #پیشنهاد برای نگاه جدید به مأموریتها و مسئولیتهای حوزه است. شاید در روش اختلاف یا رویکرد اختلاف نظر باشد اما میتوان بهعنوان باب جدید گفتگو از آن سخن گفت.
برخی اقدامات #بلندمدت
1⃣ طراحی چشمانداز فرهنگی قم
2⃣ تدوین برنامه عملیاتی تحقق چشمانداز
3⃣ بهکارگیری ظرفیت نخبگانی و طلاب در صف و ستاد عملیات
4⃣ تحول در ساختار فرهنگی
5⃣ یکپارچهسازی اقدام فرهنگی متولیان حاکمیتی فرهنگ در راستای تحقق چشمانداز
برخی اقدامات #کوتاهمدت
1⃣ برنامهریزی برای حضور اثرگذار طلاب در #مدارس و #دانشگاهها با رویکرد:
🔹حل مشکلات فکری
🔹 اعتمادسازی و شبه زدایی
🔹 ارتقای فکری، معرفتی، روحی
🔹 ایجاد بستر دوستی و رفاقت
◀️ در قالب:
🔹 معلم و دبیر و استاد دروس مرتبط (براساس پیوست شیوه اثرگذاری و ماموریت محوری)
🔹 مربی پرورشی (براساسِ ایده تربیتی)
🔹 حلقههای معرفت و جلسات پرسش و پاسخ (براساسِ طراحی پیشینی)
🔹 امام جماعت (طراحی برنامه ویژه برای استفاده از ظرفیت نماز جماعت)
2⃣ برنامهریزی برای همافزایی مدارس دارای رویکرد تربیت دینی و گسترش الگوهای موفق (تحول در سبک تربیتی نسل جدید)
3⃣ مدیریت مقوله #عفاف و حجاب در قالب طراحی چرخه مدیریت و حل مسئله (دارای توضیح تفصیلی)
4⃣ حضور و ارتباط مؤثر در #محلات در قالبهای گوناگون گروههای جهادی، مساجد، طرح امام محله، پایگاه و حلقههای معرفتی (توسعهی حضور و نقش روحانی در حیات جامعه)
5⃣ حضور و اثرگذاری در متن #بازار قم و کسبه و حرکت بهسمت بازار اصیل اسلامی
6⃣ تأسیس دفتر جذب #ایدههای_تحول اجتماعی و زمینهسازی برای اجرای موارد موفق در مقیاس کوچک
7⃣ تفکیک #مناطق_فرهنگی قم بر اساس خصوصیت، نیاز و مسئله فرهنگی (اقدام مسئله محور)
❇️ اگر در قم یک الگوی موفق مدیریت فرهنگی با محوریت حوزه را بهنمایش بگذاریم میتوان این الگو را تعمیم داد.
#جهاد_تبیین
#عصر_اقامه
#مدیر_حوزه
#کنشگری_اجتماعی
#جنگ_شناختی
#اقدام_ملی
#اقدام_کوتاهمدت
#ستاد_فرماندهی_فرهنگی
🆔 @taalighat
#پیشنهاد
📚 دهه شصت را روایت نکردیم ضربه خوردیم، دهههای اخیر را روایت کنیم
🔻 سر کلاس با دانشجویان دانشگاه الزهراء تهران دانشجویی پرسید: استاد میشه درباره وقایع سال 78 و کمی 88 توضیح دهید!
اول جاخوردم، چون احساس میکردم اینها که بخشی از خاطرات واضح نسل ماست، سوال کردم مگه شما متولد چه سالی هستید؟
گفتند دهه 80!! یعنی اساسا طیفی از دانشجویان امروز وقایع 78 را ندیده و 88 هم خردسال بودهاند.
🔻 باید متوجه باشیم #نسل_جدید ذهنیت روشنی از سالهای پس از انقلاب ندارد. پس با یک عطش و #خلاء_روایت مواجه است. او نمیداند #جریان_غربگرا طی سه دهه گذشته چه بر سر کشور آورده است. او نمیداند اگر امروز به چیزی #اعتراض دارد، بانی این مشکلات قصور و تقصیرهای تفکر #غربگرا است.
🔻 همان کسانی که امروز لیدر و قبله و مطالبهگر شدهاند، متهم_ردیف_اول مشکلات انباشه شده امروزند و آنهای که امروز متهماند، بانی موفقیتها و افتخارات ملی اند.
🔻 #تاریخ_انقلاب را باید روایت کنیم تا #روایت_اول در دست جریان انقلاب باشد، بدون حب و بغض و با رعایت امانت و نقل همه جوانب واقعیت.
🔻 بگوییم طرح #سازندگی با آرمانهای انقلاب چه کرد. بگوییم گفتمان #آزادی اصلاحطلبانه چگونه به محدودیت انقلاب و آزادی تفکر غربی و انحطاط فکری انجامید. بگوییم گفتمان #اعتدال چگونه در مذاکره #افراط کرد و منافع ملی را پای غربگرایی ذبح کرد.
🔻 بگوییم گفتمان خدمت و #عدالت دهه هشتاد چقدر شیرین بود و شیرینی مدیریت انقلابی چطور در ذائقه مردم هنوز خاطرهانگیز است. نترسیم از گفتن واقعیتها، نترسیم از اینکه بگوییم در دوره احمدینژاد انقلاب به ریل بازگشت. روایت #دهه_هشتاد، روایت احمدینژاد نیست، روایت یک تلاش همهجانبه بدنه انقلابی کشور است.
🔻 بگوییم، ساکت نباشیم، روایت کنیم، صادقانه، واقعبینانه، دلسوزانه برای نسل جوان، برای ادامه انقلاب...
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◀️ مقام معظم رهبری: اگر شما روایت نکنید، دشمن روایت میکند
📌 «شما روایت کنید حقایق جامعهی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثهی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت میکند، هر جور دلش میخواهد؛ توجیه میکند، دروغ میگوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.»
🆔 @taalighat
📌 یک استفهام حقیقی؟
(نگاهی به نسبت ما با جهاد تبیین)
🔻 تصور مسئولین فرهنگی و کنشگران فرهنگی ما از بیانات آقا با موضوع #جهاد_تبیین چه بوده است؟
🔻 واقعاً تصور ما از واژه #جهاد که ولی امر آن را به صراحت و با قید فوریت مطرح میکند، چیست؟
🔻 آیا #آرایش_اقدام و شیوه کنش #سازمانهای_فرهنگی بعد از این بیانات آقا دستخوش تغییر شد؟ اساساً آیا چنین برداشتی وجود دارد که الان امر به جهاد شده است و ما مخاطب این امر هستیم؟ یا نهایتاً یک خواسته و مطلوب در کنار دهها مطلوب دیگر است که باید بهصورت #بنیادین و پایهای حل شود؟
🔻 گذشته از سازمانها، خود ما کنشگران خرد عرصه فرهنگ، چه تغییری در زندگی خود ایجاد کردیم؟ آیا در زیست خود، برنامه علمی و مطالعاتی و کنش اجتماعی خود تحولی را رقم زدیم؟
🔻 چرا زمان دفاع مقدس، رزمندهها با فرمان جهاد امام اینطور برخورد نمیکردند؟ یعنی خود را باهمه وجود مخاطب میدیدند و سامان زندگی خود را بههم میزدند.
🔻 واقعاً سؤال است که آیا آقایان اعرافی (حوزه) ، قمی (سازمان تبلیغات)، واعظی (دفتر تبلیغات)، رستمی (نهاد)، حاج علی اکبری (اتحادیه، امور مساجد، شورای سیاستگذاری)، عاملی (انقلاب فرهنگی)، بعد از طرح مسئله #جهاد_تبیین در حداقل بخشی از برنامه خود تغييری دادند؟ آیا نسبت ویژهای با آن تعریف کردند؟ یا برنامههای سابق خود را مصداق جهاد تبيين برشمردند و در نتیجه بلندمدت برنامههای فعلی را تحقق جهاد تبیین دانستند؟
⛔️ بیتردید منظورم اقدامات سخیفی چون سخنرانی و همايش و بیانیه درباره جهاد تبیین نیست. سخن در تغییر #رویکردها، #سیاستگذاریها، اقدامات هوشمندانه و خود را مخاطب حقیقی فرمایش آقا دانستن است.
🔻 اگر مسیر فعلی درست بود، چه نیازی به فرمان #جهاد_تبیین بود؟
🆔 @taalighat
💠 مرد میدان یا قهرمان ملی؟
🔻 بعد از شهادت #حاج_قاسم، مقام معظم رهبری تلاش کردند تا با محوریت شخصیت ایشان به یک #بازسازی_فرهنگی و هویتی برای ایران و حتی فراتر اقدام نمایند. در این مفهوم محوری یا به اصطلاح #دال_مرکزی مهمترین عنصری بود که میتوانست به خوانش از این شخصیت و قرائت اجتماعی از او جهت و رویکرد دهد. آقا با هوشمندی کلیدواژهی #قهرمان_ملی را برگزیدند.
🔻 #قهرمان_ملی چنین ظرفیتی دارد که احساسات و انگیزههای همه ایرانیان را فارغ از سلیقههای جزئی و گرایشهای سیاسی حول یک شخصیت گردهم آورد. برای آنها #هویت_سازی کند تا در آینهی شخصیت و حرکت این مرد هویت جدید خود را بازخوانی کنند و #منِ_جدید_ایرانی خود را بسازند.
🔻 #قهرمان_ملی در چنگ جریانات سیاسی گرفتار نمیآید. سیاستهای کلان انقلاب اسلامی را در خود جای میدهد و آن را بخشی از هویت #ایران_جدید میداند. #استکبارستیزی را یک آرمان ملی میکند و #دیگری نسل جدید را استکبار قرار میدهد. در چنین شرایطی انقلاب و آرمانها و باورداشت های اساسی آن عمومیت مییافت و #حاج_قاسم، اسطوره عصر جدید ایرانیان میشد.
🔻 آقا در یک گام بالاتر تلاش کردند حاج قاسم را نه تنها قهرمان ملی که #قهرمان_جبهه_مقاومت معرفی کنند. وجه مشترکی که میتواند به هویت واحد ملتهای منطقه تبدیل شود. يعنی یک مفهوم با ظرفيتهای تمدنی و #تمدنسازی.
🔻 اما طبق معمول کج سلیقگی و عدم درک صحیح از رویکرد آقا، موجب شد مفهوم #مرد_میدان (که هرچند در جای خود صحیح بود)، بهعنوان مفهوم محوری قرار داده شود. مرد میدان بهسادگی قابلیت ایجاد #دوگانگی در مقابل خود دارد و بهشدت مفهومی تقلیل دهنده است. مرد میدان چتر کوچکی دارد و دیگری او مرد دیپلماسی است. یعنی در عرض او کسی چون #ظریف میتوانست هم وزن و مقابل این مفهوم تعریف شود. چتری بسته و کوچک که امکان هویتسازی آن نیز بسیار محدود است.
📍چرا دست فرمان آقا را خراب میکنیم؟
#قهرمان_ملی
#حاج_قاسم
#تمدنسازی
#هویتسازی
#ایران_جدید
#دال_مرکزی
🆔 @taalighat
⛔️ حرمت شکنی شارلی ابدو و ثبات ما در انفعال
🔻 حدود یکماه پیش بود که نشریه #شارلی_ابدو فراخوان #کاریکاتور درباره رهبر معظم انقلاب اسلامی داد.
🔻 در همان موقع به برخی دستاندرکاران گفته شد اکنون در نطفه باید این اقدام را خفه کرد. اگر نیاز به احضار یا اخراج یا تهدید سفیر، تعامل دیپلماتیک و واکنش محکم است، الان زمان آن است، اما متأسفانه مسموع واقع نشد. بااینکه #پیشبینی اتفاقی که یکماه آینده با آن مواجه خواهیم شد کار دشواری نبود. اکنون در #مقام_انفعال در حال محکوم کردن هستیم.
🔻 از سوی دیگر حجم محتوای تولیدشده علیه جمهوری اسلامی و شخص #رهبری در سهماه اخیر در سطح بینالمللی بسیار بالا بوده که به برخی از ابعاد آن در یادداشتهای پیشین اشاره شد. بیتردید #زمينهسازی_اجتماعی بستر باورپذیری تولیدات رسانهای رافراهم میکند. کاری این سهماه مستمراً انجام شد. اما نسبت به همین موارد نیز اقدام درخوری صورت نپذیرفت.
🔻 آقایان چقدر از حجم تولیدات گسترده دیگر علیه رهبری در فقط سه ماه اخیر مطلع هستند؟ گمان میکنند فقط قصه، شارلی ابدو بود و تمام؟ حالا مواجهه صحیح چیست؟ مواجهه در سطوح بینالمللی چه قواعدی دارد؟ میزان آمادگی برای #کنش_جهانی در جبهه ما چقدر است؟ پاسخ به این پرسشها برای انتخاب #اقدام_متناسب تعیین کننده است.
🔻 اما امروز دوستان در حال نگارش #بیانیه و عزاداری هستند و درپی واکنش مناسب!!! بله قطعا همه غمگین هستیم از جسارت و هتک حرمت ساحت عزیزتر از جانمان اما چرا همواره یک یا چند گام عقبیم؟
📌 درادامه به ترک فعلها در این زمینه اشاره میکنیم...
🆔 @taalighat
تعلیقات
⛔️ حرمت شکنی شارلی ابدو و ثبات ما در انفعال 🔻 حدود یکماه پیش بود که نشریه #شارلی_ابدو فراخوان #کار
♻️ لینک مطالبی که با عنوان (نگاهی به بازتاب رسانهای و ابعاد بینالمللی حوادث اخیر) نوشته شد:
🔹 سطح جدیدی از ایران هراسی🔻🔻
https://eitaa.com/taalighat/738
🔹 ترانه شروین نامزد جایزه جهانی گرمی🔻🔻
https://eitaa.com/taalighat/742
🔹 بازتاب جهانی ترانه شروین بهعنوان زبان ایرانیان🔻🔻
https://eitaa.com/taalighat/745
🔹 موضعگیری واحد سلبریتی ها در سطح بینالمللی علیه جمهوری اسلامی 🔻🔻
https://eitaa.com/taalighat/748
🔹 معرفی برخی سلبریتی هایی که علیه ایران موضع گرفتند🔻🔻
https://eitaa.com/taalighat/818
🔻🔻🔻🔻🔻
🆔 @taalighat
تعلیقات
⛔️ حرمت شکنی شارلی ابدو و ثبات ما در انفعال 🔻 حدود یکماه پیش بود که نشریه #شارلی_ابدو فراخوان #کار
فقدان تصویرسازی بینالمللی از رهبران انقلاب و راههای نرفته فراوان ...
🔻 شارلی ابدو یا هر اقدام سخیف دیگری زمان امکان اثرگذاری پیدا میکند که زمینه اجتماعی برای باورپذیری آن تصویر وجود داشته باشد. باید به بیش از یک دهه گذشته بازگردیم و خیلی از کمکاری ها را مرور کنیم
1⃣ فقدان روایت جهانی و تصویرسازی از رهبران انقلاب
🔻 در گفتگو با بسیاری کسانیکه از دیگر کشورها به شیعه یا انقلاب گرویدند شنیدیم ما مجذوب خمینی شدیم. در حالیکه انقلاب برای تصویرسازی از امام راحل کار درخوری نکرد ولی اما روایت شد و در مقیاس جهانی جلوه کرد. آن هم دلایل و زمینههای خاصی داشت که بیان آن مجال دیگر میطلبد.
2⃣ فقدان فعالیت رسانهای در برابر سانسور بینالمللی
🔻 کشورهای جهان میکوشند از رهبران خود تصویر منجی بینالمللی بسازند. برای این امر دهها فیلم و مستند و خبر تولید میکنند. اوصافی که ندارند را بهصورت هالیوودی برای آنها میسازند تا ضریب #نفوذ_بینالمللی خود را بین ملتها گسترش دهند. اما ما پیرامون امام و آقا در سطح بینالمللی هیچ کار در خور توجهی نکردیم. حتی زمانی که BBC آن مستند کذایی را درباره آقا ساخت.
3⃣ فقدان توصیف شخصیت علمی و اندیشه ای
🔻 امام و آقا بهمثابه دو اندیشمند و #نظریهپرداز معرفی نشدند بلکه در سطح دو رهبر سیاسی تقلیل یافتند.
🔹 عدم ترجمه آثار مهم
🔹 عدم ترویج اندیشه آنها در مجامع آکادمیک
🔹 عدم اشاعه نظریات آنها در بین اندیشمندان جهان
🔹 عدم ترجمه آثار متناسب با مخاطب جوان اروپایی و آمریکایی
همه و همه موجب شد با یک #خلا_روایت مواجه شویم و در این میان #روایت_غرب و اپوزیسیون به روایت غالب تبدیل شود.
4⃣ عدم انجام اقدامات لازم بعد از نامه رهبری به جوانان اروپایی
🔻 رهبر معظم انقلاب در 1 بهمن 1393 با نگارش نامه به #جوانان_اروپایی، بر اساس محاسبه دقیق از #گسلهای_اجتماعی فعالشده در غرب، مقیاس مخاطب انقلاب اسلامی از جبهه مقاومت و جهان اسلام را به آزادیخواهان جامعه غربی توسعه دادند. یعنی قراردادن انقلاب در موضع فعال و در تلاش برای جلب قلوب بدنهی جوان غربی.
🔻 اما نهادهای مسئول برای ترویج این نامه، زمینهسازی برای دیدهشدن آن و ایجاد بستر تخاطب هیچ اقدام اثرگذار و درخورتوجهی انجام نداند. گزارشهای صوری بهکنار، سخن از #اقدام_اثرگذار است. اقدام اثرگذار یعنی یک بدنهی اجتماعی جدید به مخاطبین انقلاب افزوده شود. درنتيجه امروز که #شارلی_ابدو کاریکاتور میکشد او بود که جواب میداد، محکوم میکرد و حتی اقدام اجتماعی و اعتراض مدنی را سامان میداد. ولی همه این کارها مغفول باقیماند.
❇️ همانطور که مشاهده میشود با یک #ترک_فعل جدی مواجه هستیم. ترک فعل بهمعنای عدم انجام هیچگونه اقدامی نیست بلکه بهمعنای عدم انجام اقدامات گسترده اثرگذار است برخی مجموعههای مسئول دراین زمینه عبارتند از:
🔹 سازمان فرهنگ و ارتباطات
🔹 رایزنیهای فرهنگی جمهوری اسلامی
🔹 مجمع جهانی تقریب مذاهب
🔹 جامعهالمصطفی العالمیه
🔹 معاونت برون مرزی صدا و سیما
🔹 مراکز اسلامی خارج از کشور
🔹 معاونت بینالملل دفتر رهبری
🔹 دفتر حفظ و نشر آثار رهبری
🔹 و...
#شارلی_ابدو
#تصویر_سازی
#جنگ_شناختی
#ترک_فعل
#مقام_معظم_رهبری
#تحلیل
🆔 @taalighat
#غصه
🔹 یک: چندی پیش دوست عزیز و انقلابی ای زنگ زد و اول و آخر #دولت_جدید را گفت. ازاینکه چقدر زحمت کشیده برای رای آوردن رئیسی و چقدر این دولت آرزوها را به باد داده و شایستهسالاری نیست و... حالا قصه چی بود، منتظر بود بهسمتی منصوب شود و نشده بود.
چندی بعد همین برادر، جایی مدیر شد. دیگر هیچ انتقادی از او بهگوش نرسید. بدجور آرام شده بود.
🔹 دو: رفیق عزیز دیگری زنگ زد بین این مسئولیت و آن #مسئولیت مردد بود. صحبت از فیش حقوقی چرب تر مسئولیت دیگری شد، و دیگری که چرب تر بود اتفاقا انتخاب شد. ایشان هم آرام شد.
🔹 سه: نزد بزرگواری بودم که ظاهراً انتظار یک مسئولیت ملی را داشت که نشده بود. از #دفتر_آقا شروع کرد به شستن و فحش دادن تا پایین مملکت. حالا احتمالا بعد از انتصاب به یک مسئولیت ملی او هم آرام میشود.
🔹 چقدر قرصهای آرامبخش خوبی هستند این مسئولیتها!!!
🔻 داداش گلم، رفیق عزیزم، سرور بزرگوارم تو رو خدا بیخیال. #مسئولیت در جمهوری اسلامی #طعمه نیست، #طریق_وصال به یار و راهِ یاری یار است. عوض کنیم این عینکها را. یکی دنبال مسئولیت، آنیکی در حسرت مسئولیت، اینیکی در حال تهیه رزومه برای مسئولیت، آنیکی....
📍مسئولیت اگر برای خدا باشد خوب است و اگر برای دنیا باشد آتش است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔹 از حق نگذرم خاطراتم از رفقای عشقی که مثل بچههای زمان جنگ هستند، کم نیست و بعدا خواهم نوشت ولی این چند روز چیزهایی پیش آمد که دردم آمد. همین! حیف که نمیتوان حرف زد و اشاره مستقیم داشت که کی و کجا!
#آسیبشناسی
#خستگی
#غصه
🆔 @taalighat