تعلیقات
🔹 نگاهی به ابعاد رسانهای و بازتاب بینالمللی اغتشاشات اخیر (1) 🔻 دستگاه هماهنگ کننده و #مدیریت_جه
نگاهی به ابعاد رسانهای و بازتاب بینالمللی اغتشاشات اخیر (2)
🔹ترانه شروین، نامزد جایزه جهانی گرمی
🔻 #ترانه_شروین با سرعت کمی تبديل به ترانه عمومی معترضان و #زبان_مشترک ایشان شد. نوع پیام، موسیقی و ساخت همه تداعیکننده احساس مشترک بین بخشی از نسل جوان بود.
🔻 دبیر رویداد بینالمللی موسیقی گرمی اعلام کرد تا کنون 95 هزار درخواست برای نامزدی #ترانه_شروین بهعنوان اثر برگزیده به دست آنها رسیده است. اما #جایزه_گرمی چیست و چه جایگاهی دارد؟
🔻 #جایزه_گرمی (Grammy Award، که در اصل جایزه گرامافون نامیده میشود) یا گرمی، یک جایزهٔ موسیقی است که توسط آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط برای شناسایی دستاوردهای صنعت موسیقی ارائه میشود. نشان جایزه یک گرامافون طلاکاریشده را به تصویر میکشد.
🔻 مراسم سالانه اهدای جوایز با اجرای هنرمندان برجسته و اهدای جوایزی که محبوبیت بیشتری دارند، همراه است. از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، #گرمی بزرگترین آنها است. گرمی به همراه جوایز #اسکار (برای آثار سینمایی)، جوایز امی (آثار تلویزیونی) و جوایز تونی (تئاتر) یکی از 4 جایزه اصلی سالانه سرگرمی آمریکا محسوب میشود.
🔻 تلاش برای معرفی #ترانه_شروین بهعنوان اثر برگزیده جهانی و دریافت #جایزه_گرمی یعنی تلاش دستگاه رسانهای غرب برای توسعهی پیام #سیاهنمایی علیه ایران در مقیاس جهانی، جلب توجه قشر گستردهای به این اثر و محتوا، ایجاد جایگاه اجتماعیِ بینالمللی، تقویت حس مخاطب ایرانی نسبت به این اثر بهعنوان سرود اعتراض و...
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401
#بازتاب_بینالمللی
#جایزه_گرمی
#اجماع_جهانی
🆔 @taalighat
❇️ ملت ایران وسط کارزار مبارزهی تمدنی...
📝 رهبر حکیم انقلاب اسلامی:
🔻 خب حالا میشود نشست یک گوشهاى، از این گوشه آن گوشه عیوبى پیدا کرد، اشکالاتى پیدا کرد، #اعتراض کرد؛ خب بله، معلوم است، اما این را تعمیم نباید داد، #تعمیم نمیشود داد،
🔻 آنچه قابل تعمیم است این است: صدق، حرکت، #مبارزه. پس نظام با مبارزه بهوجود آمد، با مبارزه هم باقى ماند.
🔻 من عرض میکنم کار من و شما ادامهى آن #مبارزه است، و بدون مبارزه نمیتوانید به آن هدفها دست پیداکنید
(بیانات در تاریخ 4/3/1393)
🔻 ملّت ایران چه بخواهد چه نخواهد درگیر یک #مبارزهی_سرنوشتساز است.
🔻 این #مبارزه هم از اینجا آغاز میشود که ملّت #ایران مایل است که مستقل باشد، عزیز باشد، #پیشرفته باشد، خودش از امکاناتش استفاده کند؛ و اگر این کارها اتّفاق بیفتد، یک #قدرت_نوظهوری در دنیا خواهد شد؛ با تفکّرات خاص و با جهتگیریهای خاص. این با منافع قدرتهای مسلّط جهانی معارض است؛ لذا نمیخواهند بگذارند این اتّفاق بیفتد؛ مبارزه از اینجا شروع میشود.
(بیانات در تاریخ: 12/4/1395)
#مبارزه
#ایران_قوی
#رسالت_ما
🆔 @taalighat
تعلیقات
نگاهی به ابعاد رسانهای و بازتاب بینالمللی اغتشاشات اخیر (2) 🔹ترانه شروین، نامزد جایزه جهانی گرمی
نگاهی به ابعاد رسانهای و بازتاب بینالمللی حوادث اخیر (3)
🔹 بازتاب جهانی #ترانه_شروین و تبدیل آن به موضع ایرانیان
🔻 همواره در جنگ ها، #سرود و #شعار نقش محوری در #تهییج_عواطف و تجمیع ارادهها داشته است. در میدان جنگ رجزها به یکپارچگی لشگر و عزم آنها برای مبارزه منجر میشد و هم به نقل پیام به طرف مقابل و #تصویرسازی از موقعیت.
🔻 غرب میکوشد #ترانه_شروین را به سرود ملی معترضین تبدیل کند و با ترویج آن در جوامع غربی از یک سو ارادههای معترضان و اغتشاشگران تقویت کند و از سوی دیگر تصویر موقعیت ایران را در اذهان #جامعه_جهانی آن گونه که میخواهد، بسازد. تصویری آشفته، مملو از تاریکی و خفقان و ناراحتی و محدودیت و عقبماندگی که نیاز به یک #انقلاب و منجی برای برهم زدن آن دارد.
🔻 توسعهی نارضایتی و اعتراض بهوضع موجود تنها با #تحریف واقعیت میدانی ممکن است و سرود از چنین ظرفیتی برخوردار است.
🔻 #ترانه_شروین در دنیا بازتاب گستردهای داشته است.
🌀 در #هلند یک گروه موسیقی حرفهای آن را بهصورت دستهجمعی اجرا کردند.
🌀 در #اسرائیل یکی از خوانندگان معروف با زبان ایرانی آن را خواند.
🌀 اجرای آن در کنسرت گروه راک cold play که گلشیفته فراهانی آن را به همراه گروه خواند.
🌀 اجرا در برنامه استعداد یابی THE VOICE که در حال حاضر بزرگترین برنامه استعداد یابی در حوزه خواندگی است.
🌀 اجرای زنده در LA fashion week
🌀 اجرای ورژن انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و سوئدی ترانه شروین
🔻 #پویش اجرای مردمی آن در دنیا راهاندازی شد. ترجمهی آن در کشورهای مختلف و همخوانی آن در دستور کار قرار گرفت.
🔻 همه و همه یعنی استفاده از ابزار هنر و موسیقی برای 2 هدف:
1⃣ تقویت #عزم جبهه داخلی برای ادامه اعتراض و #اغتشاش
2⃣ ایجاد #ذهنیت_بینالمللی نسبت به ایران و ارائه تصویری سیاه و تیره و تار از آن بهمنظور #مشروعیت بخشیدن به هر #اقدام_جهانی علیه جمهوری اسلامی
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401
#بازتاب_بینالمللی
#اقدام_جهانی
#ترانه_شروین
#تصویرسازی
🆔 @taalighat
تعلیقات
نگاهی به ابعاد رسانهای و بازتاب بینالمللی حوادث اخیر (3) 🔹 بازتاب جهانی #ترانه_شروین و تبدیل آن ب
نگاهی به ابعاد رسانهای و بازتاب بینالمللی حوادث اخیر (4)
موضعگیری واحد سلبریتی ها و چهرههای معروف بینالمللی علیه ایران
1⃣ سلبریتی ها و هنرمندان
🔻 یکی از مهمترین وجوه #جنگ_ترکیبی اخیر ایجاد یک جبهه گسترده و متنوع از چهرههای محبوب جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود. طیف گسترده و متنوعی از #سلبریتی ها، خوانندهها، #بازیگران، هنرمندان، #ورزشکاران، فعالان حقوق بشر، فعالان مدنی بود.
2⃣ فعالان ضد اسرائیل
🔻 قصه زمانی جالبتر میشود که در این فهرست بلند و بالا اسامی برخی چهرههای مطرح ضد #رژیم_صهیونیستی را نیز میبینیم. افرادی که در لایههای سیاسی همنظر با جمهوری اسلامی بهشمار میآیند اما اکنون در موضع مخالفت قرار گرفته اند.
3⃣ مبلغین انگلیسی زبان تشیع
🔻 ضلع دیگر #مبلغین_انگلیسی_زبان اسلام و تشیع در اروپا هستند که سالها سابقه دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و مقابله با شبهات را داشتند، و امروز در برابر ذهن پرسشگر شهروند غربی که گمان میکند جمهوری اسلامی #مهسا_امینی را بهخاطر مسئله #حجاب کشته است، از مقوله حجاب دفاع کرده و از جمهوری اسلامی تبری میجویند.
4⃣ وهابیون و اهل سنت
🔻 در این طیف گسترده حتی #وهابیون و چهرههای مطرح #اهل_سنت بهچشم میخورند که با دفاع از اصل مقوله حجاب بین خود و سیاست جمهوری اسلامی در این مقوله اعلام مرزبندی میکنند.
💹 تصویرسازی جدید از جمهوری اسلامی در سطح جهان:
❌ در این #تصویر_جدید جمهوری اسلامی نه تنها حکومتی ضد زن، #ضد_انسان و حقوق انسانی معرفی میشود که حتی حکومتی #ضد_اسلام نیز مطرح میشود. مسئله از سطح حقوق بشر فراتر میرود و تلاش میشود تمام #سرمایه_اجتماعی جمهوری اسلامی در سطح بینالمللی آن با نشان دادن چهرهای خشن و #غیرمنطقی از بین برود. موضعگیری مبلغین برتر شیعی و طیفهای اهل سنت از این منظر قابل توجه است.
📍 اینجاست که با یک صف بندی جدید و #مدیریت منسجم بینالمللی در راستای دورهای جدید از #ایرانهراسی روبرو میشویم.
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401
#بازتاب_بینالمللی
#جنگ_ترکیبی
#ذهنیت_بینالمللی
#ایرانهراسی
#تصویرسازی
#سلبریتی
🆔 @taalighat
🔻 سخنان قابل توجه علیرضا پناهیان در جمع اساتید و طلاب حوزه درباره حوادث اخیر:
🔹 یکی از عوامل حوادث اخیر جامعه، نارضایتی مردم از وضعیت فعلی است. ریشۀ این نارضایتی دو چیز است: یکی اینکه، فکر میکنند مرغ همسایه غاز است و مردم دیگر کشورها وضع بهتری دارند، مثلاً مردم کشورهای غربی را واقعاً خوشبخت میدانند درحالیکه اگر وارد متن زندگی آنها بشوند میبینند که اینطور نیست.
🔹 در این موارد روش قرآن این است که وضعیتِ بد زندگی کافرانه را توضیح میدهد و ترسیم میکند، گاهی قرآن با مثالهای عجیبی این مطالب را توضیح میدهد که ظاهر زندگی آنها، تو را فریب ندهد، آنها چیزهایی مثل آرامش تو را ندارند.
🔹 ما در توصیف تمدن غرب ضعیف هستیم، مثلاً در بیان اینکه تمدن غرب واقعاً لذتبخش، آرامشبخش، قدرتمند و سعادتمند نیست. توصیف ما باید طوری باشد که منجر بشود به «كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ» (حجرات،7)
🔹 ما میخواهیم همهچیز را به ایمان مردم واگذار کنیم. مثلاً وقتی میخواهیم بگوییم غیبت نکن، میگوییم غیبت نکن و الّا خدا تو را عذاب میکند! درحالیکه خودِ خدا اینقدر حزباللهی نیست، وقتی میخواهد بفرماید غیبت نکن، میفرماید: آدمخور نباش! «أَ يُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخيهِ مَيْتاً» (حجرات،12) غیر از عذاب قیامت، زشتی غیبت، مثل خوردن گوشت برادر مرده است.
🔹 ما نتوانستهایم زشتیها و خرابیهای تمدن غرب را به مردم نشان بدهیم. حتی بسیاری از مذهبیها و انقلابیها قبول ندارند که تمدن غرب رو به اضمحلال است و پلیدیاش را حس نمیکنند.
🔹 غرب واقعاً قدرت ندارد. قرآن میفرماید: «الَّذينَ كَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُم» عمل کافران تباه است؛ یعنی خدا در قرآن، کفر را بیعرضه و ناتوان نشان میدهد. تنها چیزی که کافران دارند مهلت است، حقیقتی ندارند.
🔹 بسیاری از کلمات ما در نقد تمدن غرب، اشتباه است. مثلاً میگوییم «#اومانیزم غربی فقط به فکر غرائز انسان است» بله، آنها ادّعای غرائز میکنند ولی غرائز را نابود کردند! آنها حتی لذّت شهوانی را هم دارند از بین میبرند. آنها بهمعنای واقعی عیّاشی نمیکنند بلکه با بهرهگیری غلط از لذتهای مادی، همین لذتها را هم تباه میکنند.
🔹 تا وقتی که #تمدن_غرب در ذهن کسی عمیقاً فرو نریخته باشد، نه معنای ولایت را میفهمد و نه معنای حقیقی دین را. اصلاً نمیتواند ولایت و دین را فهم بکند چه رسد به اینکه قدرش را بداند! شاید «مرگ بر آمریکا» هم بگوید اما حقیقتش را درک نکرده؛ در طول انقلاب برخی از این افراد را دیدهایم که از تندترین نیروهای حزباللهی بودند اما بعداً از ضدّانقلابهای درجهیک شدند.
🔹 ریشۀ دیگر نارضایتی این است که بعضیها نمیدانند ما داریم به سمت یک تمدن عالی حرکت میکنیم و این هم یک امر ممکن و شدنی است؛ ما آن را محقق خواهیم کرد چون نرمافزارش را داریم. ولی آن را #تبیین نکردهایم، مثلاً جامعۀ مهدوی را درست توصیف نکردهایم! اگر ما این تمدن را توصیف کنیم، همه آن را قبول میکنند. اصلاً لازم نیست درستی آن تمدن را اثبات کنید چون تصور آن آینده حتماً تصدیقش را بهدنبال میآورد.
🔹 یک زمانی بعد از دوم خرداد، برخی میگفتند که دورۀ انقلاب و این حرفها گذشته و ما به سوی جامعۀ مدنی میرویم؛ یعنی همان جامعهای که #لیبرال_دموکراسی میگوید. ولی الآن دیگر کسی برای #جامعۀ_مدنی بهعنوان یک تئوری فکری، آیندهای قائل نیست که برای مردم ترسیم بکند.
🔹 همانطور که یک زمانی با تفکر کمونیستی مبارزه میکردیم و بعد از مدتی این #تفکر از بین رفت، الان هم میشود گفت که تفکرات غربی و غربگرایی هم در حال نابودی است.
🔹 الان دیگر لازم نیست وقت خودمان را برای نقد تمدن غرب، تلف کنیم، بهجای آن «حقیقت #تمدن_غرب» را به مردم نشان بدهیم. اگر حقیقت تمدن غرب را برای مردم توصیف کرده بودیم الآن بعضی از بچههای ما فریب آن تمدن را نمیخوردند که حتی برایش تظاهرات کنند.
🆔 @taalighat
سرخوش از باده ی #ایتا ماییم...
(یک تلنگر دوستانه)
🔻 زندگی در #ایتا هم برای خودش خیلی جالب است. خوشیم برای خودمان. در یک زمین بدون دشمن در حال فتح قلل و وسط میدان #جهاد_تبیین خودمان هستیم.
🔻 برای اطلاع از آخرین وضعیت جامعه در حال سعی صفا و مروه از #فارس به #تسنیم و از رجانیوز به بدون سانسور و #بیداری_ملت، وقتی هم فشار روحی بالا میزند میریم کانال #حسین_دارابی که با دوتا طنز حالمان بهتر شود. حق داریم خب، روحیهی حساس و لطیفی داریم، دق میکنیم با این همه خبرهای بد.
🔻 این کانال، خبر آن یکی را میزند بدون لینک بهعنوان خبر دست اول. یکی تبلیغ دیگری را میکند. بعد یکهو میبینیم چقدر رشد ممبر داشتیم، #جشن_پیروزی میگیریم که فتح الفتوح کردیم. بیخبر از این که یک ذره خودمان بیشتر دور خودمان جمع شدهایم. آخر سر از این همه تحلیل و خبر شبیه هم احساس تکراری بودن پیدا نمیکنیم، بلکه حس میکنیم چقدر طیف گستردهای از جامعه دارای #بصیرت اند.
🔻 تضارب آرا هم در حد بینظیر، آخرین اقدام هوشمندانه و بصیرت آفرین مدیران انقلابی #ایتا مسدود کردن کانال امثال مهدی نصیری بود. احیاناً دیسک کمر نگیریم با این همه باری که بر دوش مان سنگینی میکند؟
🔻 زندگی وسط #ایتا عافیت طلبانه است. داریم برای خودمان تولید محتوا میکنیم. از خودمان تحلیل و بازخورد میگیریم، به خودمان بازخورد میدهیم. کلا درگیر یک دور باطل و یک #انقطاع_اجتماعی هستیم.
🔻 خوشمزه تر آنکه ایتا لیست #ترند هم دارد. بعد آن کانال اعلام میکند #لبیک_یا_خامنهای ترند شد و این يعنی پایان فتنه و درنتيجه ادامه زندگی دیروزمان.
🔻 رفقا ایتا میدان #جهاد_تبیین نیست. ایتا همه واقعیت نیست، ایتا گردی خوب است اما بهعنوان تفریح سالم. اگر واقعاً ذهن #جامعه برایمان مهم است، اگر دنبال کشف #مسئله هستيم، باید از این پیله خارج شویم.
❌ رفیق! سوءتفاهم نشه! قائل به شبکه اجتماعی داخلی هستیم، قائل به دورهمی انقلابی ها هستیم، ولی برای کسیکه دنبال باز کردن چتر اقدام و اندیشه خود بر سر همه جامعه است، #ایتا کم است، همین!
#انقطاع_اجتماعی
#زیست_ایتا_محور
#ذهنیت_اجتماعی
#جهاد_تبیین
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401
🆔 @taalighat
☘ جای خالی آیتالله مصباح یزدی
🔻 آیتالله #مصباح واقعاً در تاریکیها مصباح و چراغ راه بود. وقتی #تردید بالا میگرفت و فضا غبارآلود میشد، چون چراغی نورافشانی میکرد. حداقل برای طیف و جامعه مخاطبین خودش که کم هم نبودند، #راه_نما بود.
🔻 مصباح آنجا که به حضور یک عالم دینی نیاز بود، حاضر بود. یعنی صحنه را راحت خالی نمیکرد. #مصلحتاندیشی بیمورد نمیکرد که اگر حرف بزنم برای من بد میشود یا نه! وظیفه هر چه اقتضا کند، همانجا حاضر میشد.
🔻 آغاز قصه اخیر (مهسا امینی) فضای تردید و زد و خورد بین خودیها هم زیاد بود و هنوز آقا صحبت نکرده بودند. به برخی از اساتيد برجسته و #تئوریسینهای_جبهه_انقلاب پیام دادم که الان صحنه نیاز به تحلیل و حضور شما دارد، پر کنید خلاء امثال آقای مصباح را... ولی برخی #سکوت کردند جز یکی دو نفر
🔻 بهمحض اینکه #آقا لب بهسخن گشودند، همه صاحب تحلیل شدند. خب عزیز جانم آقا خط شکن و #عمار میخواست، آنجا که باید می بودید، نبودید!!! بعد از به میدان آمدن #ولی، بهصحنه آمدن چه معنا دارد؟
(البته من برای همه این عزیزان احترام قائلم و شاید وظيفه را چیزی دانستهاند که من نمیدانم)
🔻 آیتالله مصباح عزیز بهموقع انذار میداد، بهموقع #امید میداد و بهموقع از سنتهای الهی و تطبیق آن بر شرایط سخن میگفت. وقتی همه نگران بودند و #نظام_محاسباتی جبهه دچار اختلال شده بود، با روشنگری ذهن آشفته جبهه را آرام میکرد. این خاصیت یک #عمار واقعی است.
🔻 امروز دشمن روی خطای محاسباتی جبهه انقلاب و بدنه مردم حساب باز کرده... #أین_عمار...؟
#آیتالله_مصباح
#جهاد_تبیین
🆔 @taalighat
🔻 شهید زینالدین: بزرگترین افتخار است که با شیطان بزرگ آمریکا بجنگیم...
📆 27 آبان ماه
☘ سالگرد شهادت شهيد عزیز آقامهدی #زینالدین
☘ نثار روح مطهرش #صلوات...
🆔 @taalighat
غایبان بزرگ این روزها...
🔻 حدود دوماه از حوادث و اغتشاشات اخیر میگذرد. مسئله لایههای مختلفی از خود را نشان داده است، اما هیچ کنش ویژه و درخوری از مدیر و نهاد رسمی #حوزه دیده نشد.
❓سوال: آیا مسئولین حوزه، بهویژه جناب آقای #اعرافی خود را مخاطب برخی مسئولیتهای اجتماعی در این شرایط میدانند؟ اگر پاسخ مثبت است، اقدام ایشان طی این مدت چه بوده است؟ اکنون حوزه باید #اقدام_هوشمندانه و میدانی داشته باشد نه #انفعال!
🔻از #فقه_معاصر حرف میزنیم با این ادعا که رسالت خود را پاسخ به نیازهای روز جامعه میداند.
سوال: الان نیاز روز چیست؟
آیا #روش، #مدل و سبک پاسخی به نیازهای جامعه، غیر از نگارش کتاب و مقاله داریم؟ اکنون هنگامهی #تفقه متناسب با زمانه است، اما میبینیم ساختار #فقه_معاصر که #ناتمام می دانستیمش، امروز در هیچ کجای صحنه حضور ندارد. آیا نبايد در تعریف مان از #فقه_معاصر تجدیدنظر کنیم؟
🔻 وقتی با یک #جنگ_ترکیبی مواجهیم، نیاز به #طراحی_چندلایه خواهیم داشت. محصور شدن در مدلهایی چون #بیانیه و تجمع در فیضیه یعنی زیستن در چند دهه گذشته. یعنی نشناختن نیاز روز، یعنی انقطاع از #مسئله_اجتماعی.
🔻 آیا نمیشود نسبت به این #جنگ_ترکیبی یک #طراحی_ترکیبی انجام داد؟ آیا باور داریم وسط میدان جنگ هستیم و جنگ در لایه فرهنگی، کنشگر فرهنگی میخواهد؟ انشالله انتظار نداریم که این وظیفه را سپاه یا اطلاعات انجام دهد، او که درگیر بعد امنیتی و اطلاعاتی مسئله است، ما کجاییم؟
🔻 انتظار زیادی نیست که بگوییم این دوماه باید بیشتر شاهد حضور فعال و هوشمندانه آقای #رستمی (نهاد)، آقای #قمی (سازمان)، آقای حاج علی اکبری، آقای #واعظی و آقای #اعرافی می بودیم. نهادهای فرهنگی ما باید بتوانند در میانه حوادثی که بُعد فرهنگی نیز دارد، #سررشته_داری و #راهبری_اجتماعی و توان مدیریت و #حل_مسئله داشته باشند.
📍چیزی که امروز شاهد آن نیستیم.
#مرکز_مدیریت_حوزه
#سازمان_تبلیغات
#نهاد_نمایندگی
#دفتر_تبلیغات
#فقه_معاصر
#حل_مسئله
#جنگ_ترکیبی
#راهبری_اجتماعی
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401
🆔 @taalighat
بچههای جبههای هم اینطور بودند؟
(درنگی بر رفتار تحقیرآمیز با بازداشتشدگان اغتشاشات)
🔻 این روزها در فضای مجازی فیلمهایی دربارهی اغتشاشگران دستگیرشده دست به دست میشود که مجبور به خواندن سرود سلام فرمانده یا گفتن عبارت (... خوردیم)، یا تمسخر برای ترس و خیس کردن وی یا امثال آن میشوند. بچههای انقلابی هم با کلی ذوق و خوشحالی این فیلمها را به اشتراک میگذارند.
🔻 چرا من به خودم اجازه خوشحال شدن از #تحقیر یک انسان را میدهم؟ چرا آن فرد به خودش اجازه میدهد با کسیکه در دست او اسیر است، با تمسخر و تحقیر برخورد کند؟ مگر نه این است که اون یک انسان است و اکنون بیپناه در دست شما؟
🔻 اولا باید بین #محارب و قاتل و اغتشاشگر سازماندهی شده با جوان و نوجوان #فریبخورده و مملو از هیجان و مغلوب احساسات تفکیک کرد. اولی را باید طبق قانون به اشد #مجازات رساند، پس هر دو را نباید با یک چشم دید، اما در اوج جنایت هم #شریعت موازینی دارد که اجازه تخطی از آن را نمیدهد.
🔻 دهها خاطره از شیوه رفتار بچههای جبههای با اسرای عراقی نقل شده است، آیا واقعاً مرام و مسلک #بچههای_خمینی در مورد اسیر همین بوده؟ به #مرام_شهدا نگاه کنیم. والله برکت دارد...
🔻 #امام_خمینی (ره) درباره اسرا میفرمودند: که باید جوانان ما و کسانی که عهده دار نگهداری اسیران و پناهندگان هستند، طعم شیرین رحمت و بزرگواری #اسلام را به آنان بچشانند و با آنان آنگونه رفتار کنند که مولای آنها و پیشوای عظیم شأنمان با بدترین خلق خدا و جنایتکارترین انسانها ابن ملجم رفتار نمود. برخورد با ابن ملجم چگونه بود؟ حضرت علی (ع) زمانی که از ابن ملجم ضربت خوردند فرمودند که این فرد را حبس کنید، به او اطعام و نوشیدنی دهید و در #اسارت با او #خوشرفتاری کنید.
🔻 #نسل_جدید بچه #بسیجیهای ما زیر دست کدام مسئول پایگاهها #تربیت میشوند؟ #دهه_هفتاد که پایگاه میرفتیم، مسئول پایگاهها عمدتاً #بچههای_جبهه و جنگ بودند، با همان مرام و منش، با همان صفا و عشق. خب، تأثیر خودش را میگذاشت. الان در پایگاهها و پادگانها چه میگذرد، نمیدانم ولی حتماً باید به نسل اصیل جنگ مراجعه کنند، حتماً.
#بچههای_جبهه
#رفتار_اسلامی
#بازداشتشدگان
#نفرت
#رسانه
#تربیت_نسل
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401
🆔 @taalighat
تعلیقات
بچههای جبههای هم اینطور بودند؟ (درنگی بر رفتار تحقیرآمیز با بازداشتشدگان اغتشاشات) 🔻 این روزها
#قدیمیها
#مدیران_پنجاه_و_هفتی (7)
🔻 اوائل دهه هفتاد، #رئیس_زندان همدان بود. روزی که دورهی مسئولیتش تمام شد و میخواست از زندان برود، همه کارکنان زندان و زندانیها #گریه میکردند. دوست نداشتند حاجی از کنار آنها برود. حاج حمید اذکایی، رئیس زندان نبود، #پدر و مربی و رفیق آنها بود. دلسوز آنها بود. پیگیر حل مشکلات و مسائل شان بود.
🔻 برای مرخصی #زندانیان شرایط جالبی گذاشته بود. اگر کسی یک جزء #قرآن حفظ میکرد، یکماه مرخصی به او میداد. به ازاء حفظ هر جزء جدید، مرخصی جدیدی میداد. اما اگر کسی حافظ کل قرآن میشد، اگر شرایط قانونی زندانی اجازه میداد #آزادی او را پیگیری میکرد.
🔻 با همین روش اوضاع زندان کلا متفاوت شده بود. خیلیها اوقات زیادی از روز مشغول حفظ #قرآن بودند. کمکم انس با قرآن بر روی آنها تأثیر خودش را میگذاشت. برخی با حفظ کل قرآن از زندان آزاد شدند. #زندان شده بود #مدرسه.
🔻🔻🔻🔻
📌 این را گفتم که بدانیم میشود در دوره اخیر نسبت به برخی از #بازداشتیها که جوان و نوجوانان فریبخورده هستند، با این #رویکرد_تربیت_محور عمل کرد.
📌 آقا فرمودند #فضای_مجازی به #قتلگاه_جوانان تبدیل شده، بسیاری از این جوانان بازداشتشده گرفتار همین قتلگاه بودند، اگر هنوز اندک نفسی برای آنها مانده، کمک کنیم #احیا شوند.
#فضای_مجازی
#قتلگاه_جوانان
#نسل_جدید
#بازداشتیها
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401
🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش دوم) ❇️ پیشنهادهای کوتاهمدت مسئله 🔻 در بین حوادث اجتماعی و ملی ا
#پیشنهاد
ضرورت اتصال سریع به نهادهای مرجع
🔻 دشمن برای #مشروعیت_بخشی به اغتشاشات و اثبات مردمی و واقعی بودن آن تلاش میکند چهرههای مختلف از سلبریتی گرفته تا استاد دانشگاه را مستقیما یا از طریق #جنگ_شناختی وارد میدان کند. حتی در این بین از چهرههای دست چندم هم بهره میبرد.
🔻 بدنهی فعال در #اغتشاشات بنابر مشاهدات میدانی عدد زیادی را شامل نمیشود اما #بدنهی_خاموش و #قشر_خاکستری نظارهگر صحنه که الزاماً دارای تحلیل ویژهای هم نیست، کم نیستند.
🔻 قشر خاکستری در فضای مجازی پرسه میزند و البته فضای حقیقی را نیز میبیند و با برخی آیتمهای اجتماعی تغییر ذهنیت میدهد و در نهايت تصميم میگیرد. یکی از این آيتم های اثرگذار #مواضع_نهادهای_مرجع است.
🔻 طیفهای متعددی از بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران، روشنفکران، اساتید دانشگاه، و... هستند که خارج از صحنهی چیپ سیاسی عمل میکنند اما در این موقعیت در حال اظهار نظر هستند.
🔻 این طیف یا منتقد و مخالف جمهوری اسلامی اند، یا همراه، یا معتقد و مدافع و یا بیطرف و خاموش اما غیر مخالف. طبیعتاً غیر از دستهی اول میتوان با دسترسی به سه دستهی دیگر آنها را با #روایت_رسمی از حوادث همراه کرد.
🔻 توجیه، اطلاع رسانی دقیق، ارائه محتوا و دیتای مستند، موجب میشود وی از صدمه دیدن در جنگ شناختی مصون بماند و با شما همراهی کند. ما نیاز داریم در این جنگ رسانهای، شعار #ما_بیشماریم دشمن را از خاصیت و واقعیت ساقط کنیم.
❌ اگر گمان کنیم که #غبار_فتنه کنار رفته و الان دیگر همه چیز روشن است یعنی اصلاً متوجه پیچیدگی جنگ شناختی نيستيم. #جنگ_شناختی به راحتی واقعیت را معکوس در اذهان میکند. باید این #حباب_توهم را شکست.
🔻 اگر نتوانستیم چهرههای اصیل را با خود همراه کنیم، نشان از ناتوانی مفرط ما در ارتباط اجتماعی و #دیپلماسی_عمومی دارد. طیف قابل توجهی از کسانیکه امروز موضع گرفتهاند به اندک گفتگویی قابلیت همراهی داشتند که غفلت کردیم. پس بهسرعت باید برای همراه سازی طیف گستردهای از افراد #نهادهای_مرجع اقدام کرده و ما بیشماریم را محقق کنیم.
❌ مردم نبايد بین قرائت خود (نهاد مردم) و حکومت احساس دوگانگی کنند. موضع نهادهای مرجع میتواند این دوگانگی را بشکند. #تعدد_موضعگیری طیفهای متعدد با #جهتگیری_واحد و تنوع در سبک، نیاز فوری است. امروز بسیاری از سیاسیون، چهرههای علمی، حوزوی، دانشگاهی، ورزشی، هنری و... ساکت اند، باید این سکوت را #بهنفع_انقلاب شکست.
#قشر_خاکستری
#جنگ_شناختی
#نهادهای_مرجع
#دیپلماسی_عمومی
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401
🆔 @taalighat