eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
423 عکس
61 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب فقط با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از باب جهاد
خیلی سریع بگم و برم والا این مطلب خیلی جای شکافتن و ریز شدن داره. دیروز آقا، دستور عفو عمومی ای دادند که اگر بخواهیم فقط ایشان را با این دستور بشناسیم یقینا در شناخت او اشتباه کرده ایم و راه به ترکستان خواهیم برد. اگر بخواهیم ایشان را درست بشناسیم- لااقل در این یک مورد- باید از آغاز اغتشاشات مواضع و صحبت‌های ایشان را بررسی کنین و ببینیم تایید کار امنیتی کردن را در حرفه‌ای ایشان در برهه ای و بعد رحجان کار تبیینی کردن بر کار امنیتی در برهه دیگری و حالا عفو مشروط و عمومی در برهه حاضر. این یعنی الگوبرداری از مدل فتح مکه توسط پیامبر عظیم الشان اسلام صلوات الله علیه و آله. و امروز که روز پیروزی نهایی و شکست توطئه است ایشان هم به تأسی از پیامبر شعار الیوم یوم المرحمه را می پذیرد، آنچنان که تا قبل از پیروزی عاقلانه و قاطعانه نپذیرفت. گذشت هنگام قدرت نشان بزرگان انسانیت است و این یک دلیل از هزاران دلیل حقانیت ولی فقیه ماست. خدا نعمت او را بر ما مستدام دارد و ما نیز در قبال او به آرزوهامان برساند.
تعلیقات
خیلی سریع بگم و برم والا این مطلب خیلی جای شکافتن و ریز شدن داره. دیروز آقا، دستور عفو عمومی ای دادن
❇️ کانال باب جهاد، یادداشت‌های برادر فرهیخته و عزیزم آقامهدی سموات (رئیس حوزه هنری استان همدان) 🔻🔻🔻🔻 @babejahad
انقلابی‌های خسته، جمع های پریشان... (نقدی بر گعده های یأس آفرین) 🔻 این روزها در هر جمعی می‌نشینی از انقلابی گرفته تا مردم کف جامعه، بسیاری را در حال و هوای انتقاد و ناامیدی و بدبینی به عالم و آدم و تحليل‌های آفرین می‌بینی. 🔻 مهمانی داشتم که در سطوح کلان مدیریت کشور رفت‌وآمد دارد، با قاطعیت اعلام می‌کرد انقلاب در نفس‌های آخر است. مهمان دیگری داشتیم، چنان انقلاب را تحلیل و نقد کرد که گویی هیچ روزنه‌ی امیدی برای فردای انقلاب قابل تصویر نیست. جلسه‌ای با بزرگی از مسئولین فرهنگی کشور داشتیم چنان از اختاپوس می‌گفت که مملکت به باد رفته است و راه اصلاح مسدود. و ده‌ها و صدها جلسه و نشست عمومی و خصوصی با تم تحلیلی که خروجی آن به آینده است. فأین تذهبون... گاهی خود رفقای انقلابی در ناامیدبودن و ناامیدکردن گوی سبقت را از دیگر می ربایند. 🔻 در بسیاری از گفت‌وشنودهای این روزها اثری از به حق و تواصی به صبر نمی‌بینم. اثری از نمی‌بینم. همان امیدی که در عنصری محوری بود. بخشی از جبهه انقلاب در حالت یأس و است. 🔻 آیا کشور مشکل ندارد؟ دارد. آیا نبايد انتقاد کرد؟ باید انتقاد به‌حق کرد. آیا آسیب‌شناسی لازم نیست؟ بله، لازم است. این‌ها که بدیهی است. سخن بر سر رویکرد کلی ماست. داریم با خودمان، با هایمان و با هایمان چه می‌کنیم؟ جمع و عزم در تعالیم ما عناصر ناموسی تعالی و پیشرفت هستند و خروجی جمع های ما و تفرقه جمع است و بس. 🔻 انتقاد کنیم اما بدانیم کجا، با کی، چطور و با چه هدفی. برخی اوقات انتقاد کردن، یک ژست شده است. به بیشتر دانستن و اطلاعات بیشتر داشتن نسبت به بقیه. پس تحلیل نمی‌کنیم به اسم تحلیل، تفاخر می‌کنیم. اما ما نسبت به آن‌چه گفته‌های ما به‌عنوان اثر بر روی ذهن اطرافیان مان می‌گذارد مسئولیم. 🔻 اگر ما نسبت به جمع نبود، پس چرا فرمودند: و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر... چون جمع مهم است. چون جمع است. چون یدالله مع الجماعه است و این جماعت اگر صاحب عزم شود، پشت آن می‌آید والا به جمعی که فقط نماد اعداد متفرق کنار هم است که جمع نمی‌گویند. 🔻 برای ادامه راه خود به یک یک انسان‌های با امید، واقع بین، تحلیل‌گر و موقعیت‌شناس و عازم نیازمند است. بر حرف زدن هایمان و بر اثر حرف مان بر جمع بیشتر دقت کنیم. نسبتی است بین سخن ما و جمع هایمان و ... 🆔 @taalighat
📚 روایتی از شب روایت (، نمونه‌ای از نوآوری اجتماعی در حوزه معرفی انقلاب اسلامی) 🔻 یک: گاهی پیرامون ما اتفاق‌های مختلف هنری، علمی، اجتماعی و... می‌افتد که عصاره خوش‌فکری اسلامی است ولی از کنار آن ساده می‌گذریم. که بتواند ظرافت‌های کار این جوانان را تشخیص دهد و از آن تقریری خوب ارائه دهد لازم است تا این جنس کارها رشد کند و توسعه و تعمیم یابد. 🔻 دو: در دوره جدید مسئولیت استان همدان اتفاق بدیعی با نام افتاد که نوعی به‌شمار می‌آید. شب روایت، با زبان هنر است. تجربه‌ای متفاوت با آنچه دهه هشتاد تحت عنوان برگزار می‌شد. 🔻 سه: مدل اجرا: شب روایت با قالب‌های مرسوم و تکراری فاصله معناداری دارد. در مدل‌های شب خاطره‌ای، یک سخنران به بیان خاطرات می‌پرداخت اما در شب روایت کسی مجری یا قاری قرآن یا سخنران نیست. همه چیز در و قصه‌ی جذاب اجرا می‌شود. داستان قصه را در قالب‌های مختلف از جمله تئاتر و... پیش می‌برد. حتی قرائت قرآن ابتدای جلسه، یک قرائت رسمی نیست بلکه بخشی از داستان است، اما نقطه آغاز... 🔻 چهار: در پی معرفی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی در قالب هنر و با زبان هنر است. چرا که احساس می‌کند امروز جامعه نیاز به ادبیات جدیدی برای بیان حرف های انقلاب دارد. از طرفی موضوعاتی را انتخاب می‌کند که هم موضوع و هم زاویه پردازش آن نو و بدیع است. 🔹 برای مثال در یکی از برنامه‌ها روند ایران در عهد قاجار و پهلوی روایت می‌شود. روی سن نمایش کلاس درسی به پاشده و معلم در حال آموزش فرهنگ غربی است. راوی از او اسمش را می‌پرسد. خود را معرفی می‌کند: میرزا ملکم خان. بعد گفتگو و مناظره‌ای بین راوی و ملکم خان شکل می‌گیرد. سکانس نمایش جلو می‌آید به انقلاب اسلامی می‌رسد و روایت تحولات و دستاوردهای علمی آن و بعد گفتگویی بین یک جوان امروزی با راوی و... فضا کاملاً پویا، زنده و جذاب است و مسئله‌های ذهنی مخاطب از زاویه‌ای دقیق با بررسی می‌شود. 🔻 پنج: شب روایت اما اهداف ضمنی دیگری هم دارد. طراح آن بر این باور است که از یک‌سو زبان بی‌بدیل بیان حرف های مهم در طول تاریخ است و از سوی دیگر هنر در بین طیف خانواده‌های انقلابی مهجور. نشان دادن اثری هنری می‌تواند خانواده‌ها را ترغیب کند فرزندان خود را به سمت هنر انقلابی سوق دهند. ❇️ این قابلیت را دارد که در سطح ملی روایت شود، توصیف و ترویج شود و در کشور تعمیم یابد. این اجتماعی محصول ذهن خلاق برادر عزیز جناب آقای (رئیس حوزه هنری استان همدان) است. خدا قوت اخوی. 📌 لینک مشاهده گزیده یکی از برنامه‌های شب روایت🔻🔻🔻 https://eitaa.com/arthamedan/137 https://eitaa.com/arthamedan/145 🆔 @taalighat
🔹 در حال مشاهده بخش‌هایی از شب روایت با توضیحات آقامهدی سموات در محل حوزه هنری همدان
🔻 همیشه از به ميدان آمدن آدم‌های بزرگ نگران و هراسانند چرا که دیگر دیده نخواهند شد. 🔻 آدم‌های کوتاه‌قد تنها با به مسئولیت می‌رسند نه بر اساس . سودای ماندن بر دارند چرا که می‌دانند لیاقت آن را ندارند پس همیشه نگرانند و همیشه خود را در خطر می‌بینند و همه را کمربسته به حذف خود می‌پندارند و این‌گونه دست به حذف هرکسی غیر از می‌زنند. 🔻 همه‌ی همّ و غم‌ّشان خودشان اند و بر مسندقدرت ماندنشان! پس هیچ وقت فرصت نمی‌کنند کنند. 🔻 ، کوتاه‌قدها را گرد خود جمع می‌کنند نه بزرگان را پس نتیجه می‌شود گردهمایی . 🔻 آدم‌های کوتاه‌قد درکی از این آیه ندارند که فرمود: و تلک الایام نداولها بین الناس... 🔻 همه هویت و حیاتشان به مسئولیت و قدرت‌های اعتباری است و از مسئولیت گرفتن دنبال اعتبارگرفتن هستند، با رفتن مسئولیت می‌شوند. اما انسان‌های بزرگ بر سر سفره بزرگی و اصالت خودشان نشسته‌اند. مسئولیت نیست که به آن‌ها اعتبار می‌دهد، این‌ها هستند که قرار گرفتنشان بر مسند مسئولیت به آن سمت اعتبار می‌بخشد. 🔻 آقایان!!! شهر قاعده دارد، بزرگ دارد، اصالت دارد، اصل و فرع دارد. شهر شناسنامه و هویت دارد با دست به گریبان نشوید. شما چند صباحی که بیشتر نیستید. در این چند روز به‌جای آن‌که با چنگ زدن به‌صورت بزرگترها آبروی نداشته خود را بیشتر به‌باد دهید، کمی باشید. 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️ بسمه تعالی ومن يخرج من بيته مهاجرا إلى الله ورسوله ثم يدركه الموت فقد وقع أجره على الله بدینوسیله ارتحال زائر حضرت رضا علیه السلام، دوست صمیمی مان، فاضل ارجمند حجت الاسلام مصلی را خدمت همه دوستان و آشنایان این مرحوم تسلیت عرض می کنیم و از خداوند متعال جبران مصیبت فقدان ایشان در جامعه نخبگانی دردمندان انقلاب اسلامی را مسئلت می نماییم. 🆔 @taalighat
▪️در سوگ برادری از جنس درد انقلابی که پرکشید... را از اولین سالی که به آمد می‌شناختم. جمعی بودند از بچه‌های دانشگاه شریف، اهل دغدغه و اهل کار جمعی برای تحقق اهداف. ☘ پرشور بود و با دغدغه! وقتی که با استاد عزیزمان آقای فلاح پیوند خورد، سید رشد تصاعدی در فکر و اندیشه و اقدام پیدا کرد. حالا شده بود یک تکه آتش و حرارت انقلابی اما نه تنها شور بلکه مملو از اندیشه و تحلیل و شعور انقلابی. ☘ سید اهل تفکر راهبردی بود و عمیق نگران و دغدغه‌مند می‌شد. واقعاً از نابسامانی جبهه انقلاب بهم می‌ریخت. ☘ سیدمصطفی از یکجا به‌بعد موتور پیشران فتوت شده بود. این آثاری که امروز از فتوت منتشر شده همه با رنج و تلاش سید بود. ▪️سید رفت... ▪️غصه‌ی عمیقی بر دلمان گذاشت... ▪️سید مهربان بود... اهل اخوت و فتوت بود... اهل درد بود... ▪️سیدمصطفی چقدر زیبا پرکشیدی... در راه زیارت امام رئوف و در شب شهادت پدر گرامی شان... ▪️سید ولی چقدر زود رفتی... چقدر کار بود که باید می‌کردی... چقدر دغدغه در ذهن نازنینت بود که نیمه‌کاره ماند... سید تنها گذاشتی رفقا را... ▪️سید رفت و همه ما نیز دیر یا زود خواهیم رفت... ▪️اما گرفتار روزمرگی شدن ما را از رفتن غافل کرده... ▪️سید عزیز چقدر دلم برایت تنگ شده... بااینکه همین ديروز بود صدایت را شنیدم... ▪️سیدمصطفی آنجا به یاد ما گرفتاران دنیا و اسیران عالم ماده باش... دلتنگت هستم و بغض دستم را لرزان کرده... ▪️و باخودم میگویم الهکم التکاثر... حتی زرتم المقابر... 🆔 @taalighat
❇️ پیام‌های تسلیت و دلنوشته های متعددی که در پی ارتحال برادر عزیزمان نگاشته شده: 🔻🔻🔻🔻 🔹 پیام تسلیت استاد يزدان‌پناه https://eitaa.com/nasimehekmat/3086 🔹 پیام تسلیت استاد عابدینی https://eitaa.com/abedini/4203 🔹 پیام استاد اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/fvtt_ir/3597 🔹 پیام تسلیت استاد محمدرضا فلاح شیروانی https://eitaa.com/faslefarhang/199 🔹 پیام استاد حمید ملکی https://eitaa.com/salehy/2752 🔹 پیام تسلیت استاد عبدالحسین خسروپناه https://eitaa.com/khosropanah_ir/3135 🔹 پیام تسلیت استاد محمد عالم زاده نوری https://eitaa.com/abbas_heidaripour/65 🔹 پیام تسلیت جناب آقای شیخ محمد قمی https://eitaa.com/fvtt_ir/3569 🔹 پیام تسلیت استاد محسن قنبریان https://eitaa.com/m_ghanbarian/3797 🔹 پیام تسلیت دکتر احمد رهدار https://eitaa.com/alimohammadi1389/1206 🔹 پیام تسلیت آقای سیداحمد عبودتیان https://eitaa.com/alimohammadi1389/1176 🔹 پیام تسلیت استاد حاج ابوالقاسم https://eitaa.com/hajabolghasem_ir/1129 🔹 پیام دکتر مهدی جمشیدی https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi/1471 🔹 پیام تسلیت مدیر بنیاد هدایت https://eitaa.com/hedayat_news/7349 🔹 پیام تسلیت استاد رضوی مهر https://eitaa.com/haj_razavi/6956 🔹 دلنوشته آقای امین اسدپور https://eitaa.com/amin_asadpour/292 🔹 دلنوشته برادر علی مهدیان https://eitaa.com/ali_mahdiyan/1687 🔹 دلنوشته برادر علی محمدی https://eitaa.com/alimohammadi1389/1156 🔹 دلنوشته برادر مشکانی https://eitaa.com/f_hamandishi/390 🔹 دلنوشته آقای محمدامین رضایی https://eitaa.com/m_amin_rezai/3042 🔹 دلنوشته آقای احمد میرزایی https://eitaa.com/dinshenas/839 🔹 دلنوشته آقای عباس حیدری پور https://eitaa.com/abbas_heidaripour/57 🔹 دلنوشته برادر حمزه وطن فدا https://eitaa.com/alimohammadi1389/1174 🔹 دلنوشته آقای محمد طلایی https://eitaa.com/alimohammadi1389/1172 🔹 دلنوشته حسین ایزدی https://eitaa.com/taalighat/889 دلنوشته آقای صفری https://eitaa.com/Iran_of_the_future/897 🔹 دلنوشته آقای مجتبی عرب https://eitaa.com/abbas_heidaripour/59 🔹 دلنوشته آقا امین اسدالله زاده (سه بخش) https://eitaa.com/ahadith_ejtemai/79 🔹 دلنوشته برادر سیدعلی موسوی https://eitaa.com/fvtt_ir/3576 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 پیام سید عزیزمون... ☘ فریادهای از عمق جانِ حمزه عزیزم 🆔 @taalighat
📍یادداشت محسن رنانی درباره وضعیت فعلی کشور و حوادث اخیر با عنوان "سقوط" https://www.renani.net/index.php/texts/poetry/898-2023-02-16-17-23-19 🔻 وی در این یادداشت مدعی است سه مرحله اول را طی کرده و اکنون وارد مرحله چهارم سقوط شده است. وی سقوط را دارای چهار مرحله زیر می‌داند و مدعی است انقلاب در سه مؤلفه کارآمدی، شایستگی و نمادها دچار سقوط شده است. سقوط کارآمدی سقوط شایستگی سقوط نمادها سقوط ساختارها چهار مرحله سقوط از منظر وی است. 🔻 تلاش برای ایجاد ساختار ذهنی و نسبت به حوادث کشور تلاشی در راستای و انسجام آفرینی در بدنه متبوع آن قلمداد می‌شود. 🔻 پیش از این در پاسخ به دعوت مرکز پژوهش‌های مجلس نیز نامه سرگشاده مفصلی نوشته بود و اوضاع کشور را به‌صورت ويژه‌ای ناامید کننده توصیف کرد. 🔻 این جریان تلاش می‌کند از حوادث بسازد، و روایت خود را به‌عنوان تصویر واقعی تثبیت کند و این یک ضلع جدی از است که نسبت به آن بی‌تفاوت هستیم. 🔻 حدود دوماه پیش بود که نسبت به فقدان نقش‌آفرینی جبهه فکری و نخبگان انقلاب اسلامی یادداشتی انتقادی نوشتم 🔻🔻🔻 📌 جریان فکری جبهه انقلاب کجاست (1) https://eitaa.com/taalighat/793 📌 جریان فکری جبهه انقلاب کجاست (2) https://eitaa.com/taalighat/794 یادداشت مرتبط🔻🔻 📌 دهه شصت را روایت نکردیم ضربه خوردیم... https://eitaa.com/taalighat/834 🆔 @taalighat
پروژه ناتمام سیدمصطفی 🔻 این روزها همه رفقا بی‌قرار و خسته دل هستند از غصه سیدمصطفی. بغض گلوگیری همدم مان شده است. همه از لزوم ادامه راه سید می‌گویند و این هم حق است. اما پروژه‌های سید چه بود؟ 🔻 روز اول فوت سید به استاد فلاح عرض کردم سید دو خصلت اصلی داشت: هم بود و هم . سید در فکر اصلاح بود، پروژه سنت‌ها را دنبال می‌کرد، دغدغه مکتب امام داشت و... اما این دغدغه‌ها در بستر خاصی پدید آمد. همه این‌ها پروژه سید هم بود و هم نبود. سید کارویژه مهمتری داشت. ابتدا یک مقدمه: 🔻 گمان کنم نسبتاً فرق بین و را متوجه می‌شوم. و در بین اندیشمندان را متوجه می‌شوم. دوستان عزیز یک کم‌نظیر است که هنوز قدر دانسته نشده است. دانشمندی هرچند عزیز است اما به‌سان اندیشمندی دشوار و نیست. اما دانشمندان بیش از اندیشمندان قدردانسته می‌شوند. 🔻 این نکته را باهمه وجود دریافت و ذیل اندیشه و اندیشمندی رشد کرد و صاحب تحلیل و سخن شد مانند بسیاری دیگر. و سید و بود و پای استاد ایستاد. به تدوين و ترویج و استنطاق اندیشه استاد پرداخت. این پرداختن به اندیشه استاد بستر تحول ده‌ها طلبه فاضل بود و این پروژه نیمه کاره اش بود. 🔻 مهم این است که بدانیم اهمیت شخصیت و اندیشه برای در حوزه، طلبه انقلابی و خدمت رسانی عمیق به انقلاب چیست. سید این مسئله را درک کرد و خود را وقف کرد و البته در این رشد کرد و برای خودش صاحب نظر شد. 🔻 رفقا اگر سخن از طرح‌های سید بر زبان است که دغدغه‌ی مکتب امام، عاقله نخبگانی، قیام لله، خیزش جوانان برای ساخت ایران و.... داشت، توجه داشته باشیم چسبیدن به‌این عناوین، تکیه به شاخه است نه ! همه این‌ها ریشه در اندیشه استاد دارد که اگر از آن غفلت کنیم هم خودمان ضرر می‌کنیم هم جبهه انقلاب. 🔻 رفقای عزیز همت کنید و این را تمام کنید و کنیم.... 🔻 سابقاً در یادداشت‌هایی با عنوان از شخصیت استاد سخن گفتم: https://eitaa.com/taalighat/260 https://eitaa.com/taalighat/262 🆔 @taalighat
🔹 نهادهای علمی و انقطاع از مسائل انقلاب... 🔻 با گذشت چند ماه از اخیر مساله ای ذهن دغدغه‌مندان انقلاب را آزار می دهد و آن هم اینکه نقش دانشگاه ها و پژوهشگاه های‌ علوم انسانی در تحلیل، مساله شناسی و تعریف پروژه های پژوهشی ناظر به حوادث اخیر چه بوده است؟ در این میان باید انگشت مطالبه را باید بیشتر بسمت موسسات آموزش عالی و پژوهشگاه های حوزوی برد. 🔻 اگر بناست که چنین موسساتی بودجه های کلان بگیرند و اساتید هم دریافت های خوبی بابت تدریس و یا پژوهش در این دانشگاهها اخذ کنند؛ اما در عافیت طلبانه در گوشه ای نشسته باشند و به متداول بپردازند و بین بودن و نبودن شان برای انقلاب ثمری نباشد. این همه هزینه، برای این درختان غیر مثمر را چه سود است؟ بهتر است نامی از رشته های پرطمطراق و اساتید صاحب نام علوم اجتماعی نیاوریم که در حوادث اخیر نه کنش میدانی و نه کنش علمی از آنها دیده نشده است. 🔻 چرایی این بی ثمری خود محتاج پژوهشای میدانی جدی است. اما اجمالا بنظر می رسد که یکی از ریشه های این بحران در ورای روزمرگی و دنیازدگی، «» است. این موسسات اساسا ساختاری موضوع محور دارند و موضوع محوری بستری برای آب بستن به پژوهش‌های بی ثمری است که بارها سرش را تراشیده اند. تغییر قالب پژوهشگاهها و دانشگاهها از «موضوع محور» به «» در باب مسایل پیش روی جمهوری اسلامی ساختار منفعل و روزمره گرای فعلی را به سمت عینیت سوق میدهد. 🔻 مساله محوری علاقمندان به یک حوزه پژوهشی را وادار به طراحی می کند. مساله محوری منجر به ایجاد هماهنگی، تمرکز قوا، تقسیم کار و عمق پژوهشی شده و مانع موازی کاری گسترده ای میشود که این روزها دامنگیر پژوهشهای حوزوی است. 🔻 می تواند مکاتب مختلف فکری را وادار به گفتگو درباره موضوع کرده و زمینه تقویت فکری را در درون خود جریانها پدید آورد. 🔻 از همه دغدغه مندان انقلاب اسلامی انتظار می¬رود با بازخوردگیری و بازاندیشی نسبت به خروجی های موسسات و پژوهشگاههای اسلامی، درصدد ارتقای کارآمدی چنین مجموعه هایی باشند. 📌 حجت‌الاسلام محمد یوسفعلی تبار (دانشجوی دکتری مبانی نظری اسلام) 🆔 @taalighat
☘ استاد میرباقری: 🔹 آخر ماه رجب علیه السلام حرکت خود را آغاز کردند. 🔹 تعلقات مان را کم‌ کنیم تا با همراه شویم... ➖➖➖➖➖➖➖ 🔹 چقدر تعلق داریم و حواسمان نیست... 🆔 @taalighat
📌میدان مفتح، میدانی برای تجربه عشق اروتیک جوانان، خارج از حریم خانواده 🖋گزارشی شتابزده از یک واقعیت تلخ نزدیک 🔻 قم در نزدیکی مدرسه علمیه معصومیه، ابتدای زنبیل آباد، میدانی دنج با فضایی رمانتیک و خلوت قرار داد که به نام شهید مفتح مزین است. دنج بودن این میدان عملا مانع شکل گیری رونق واحدهای تجاری های اطراف این میدان بود تا ایده جدیدی به فضای فرهنگی ایران راه پیدا کرد: «کافه» 🔻 «کافه» در فرهنگ جدید ایران این سالها، همان قهوه خانه های سنتی قدیمی یا کافه های مدرن کشورهای غربی نیست بلکه جای خالی یا محدوده مجازی برای بازسازی کاباره در ایران کنونی است. 🔻 میدان مفتح در قم پدیده ای کاملا متفاوت با «فلکه بستنی ها» در سالاریه است. فلکه بستنی ها هرچند در مرکز مرفه ترین بخش قم، پذیرای پسران و دختران بزک کرده بوده و هست و میعادگاه تبلیغ آزادی های نامشروع قلمداد می شود اما حضور «خانوادگی» امنیت فرهنگی نسبی به این مکان بخشیده است اما حوالی غروب که می شود کمتر «خانواده» در میدان مفتح پیدا می شود. دخترکان ساده دل در حال نمایش آخرین حد مجاز بدن نمایی خیابانی در قم و عشوه گری اند و پسرکان ساده تر از آنان در حال دل دادن به فریب خیابانی و فرو رفتن در خیالات کافه ای خیانت بار. این حکایت «میدان شهید مفتح» است! 🔻 آخرین ورژن جلف ترین قیافه ها و رفتارها را می توان شب هنگام در کافه ماموت در طبقه چهارم برج واقع در نبش صدوق 4 دید. وارد دنیایی کاملا متفاوت از خیابان های قم خواهید شد. دنیایی از آزادی عشوه گری و هرزگی که مسوولین شهر قم بهتر می دانند چشم بر روی آن ببندند. 🔻 اگر شبکه های اجتماعی در فضای مجازی نقطه نشر فکر و فرهنگ است در فضای واقعی دنیای غرب این نقش به کافه سپرده شده است . هرچند کافه ها مرکز نشر فکر و فرهنگ در دنیای غرب بوده اند اما سهم ایران امروز ما از این سوغاتی استعماری نشر فرهنگ هرزه گی است. امروز نبض فرهنگ هرزگی در قم ، در این کافه ها می زند و خون عشوه گری و عیاشی را در رگ شهر تزریق می کند. 🆔 @taalighat