eitaa logo
تعلیقات
1.1هزار دنبال‌کننده
347 عکس
49 ویدیو
25 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (طلبه حوزه قم) 📝مسیر ارتباط: @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاهی به ویژگی‌ها و امتیازات دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ❇️ پس از یک تأخیر طولانی دولت اقدام به تغییر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کرد. انتخاب استاد می‌تواند زمینه‌ساز تغییر در رویکرد و عملکرد شورا باشد. باتوجه به بیش از پانزده سال آشنایی از نزدیک با ایشان به برخی ویژگی‌های برجسته وی اشاره می‌کنم: 🔹 روحیه‌ی انقلابی و جهادی 🔻 استاد خسروپناه روحیه جهادی دارد. حجم فعالیت، گستره فعالیت و تنوع حوزه‌های فعالیت ایشان نشان می‌دهد وی خود را محدود به حوزه کار سازمانی نمی‌کند. خسروپناه خود را نسبت به کلیت انقلاب اسلامی و حوزه‌های گوناگون آن مسئول می‌بیند. از طرفی دیگر استاد خسروپناه انقلابی است. اهل هزینه دادن بر سر حفظ اصول است ولو دیگران بر او خدشه کنند و خرده بگیرند. این یعنی زیر بار تطمیع و یا تهدید نمی‌رود. 🔹 قدرت اجرایی 🔻 معمولاً چهره‌های علمی فاقد توانایی یا تجربه کار اجرایی هستند. اما استاد خسروپناه علاوه بر وجهه علمی و نظریه‌پردازی دارای توانمندی مدیریت اجرایی نیز هست. همین موجب می‌شود در جایگاه دبیری شورا بتواند پروژه‌هایی را پیش برده و مدیریت کند. 🔹 رویکرد تعاملی 🔻 در حوزه فرهنگ در عین تمرکز بر اصول و مبانی توان تعامل با جریانات فکری مختلف امری ضروری است. استاد خسروپناه دارای روحیه‌ی تعاملی و ارتباطی مناسبی است که زمینه همکاری، خوش‌بینی و تعامل با طیف گسترده‌ای را فراهم می‌آورد. 🔹 ارتباطات گسترده با جبهه 🔻 استاد خسروپناه طی سال‌های اخیر و به‌دلیل دغدغه‌ی فرهنگی و نیز حضور در هیئات اندیشه‌ورز قرب ارتباط گسترده‌ای با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از هنرمندان و سنماگران تا کنش‌گران عرصه فرهنگی و اجتماعی یافته است. همین دسترسی، ارتباط و اعتماد متقابل موجب می‌شود برای عملیات فرهنگی بتواند از ظرفیت بی‌بدیل جبهه بهره برد. 🔹 نگاه جبهه‌ای 🔻 استاد خسروپناه در عین تعلق فکری به اندیشه بنیادین و اصیل حکمی اجتهادی اما دیگر جریانات فکری انقلاب اسلامی را نیز نفی نکرده و با نگاه جبهه‌ای به آن‌ها نگاه کرده و همین موجب می‌شود بتواند از ظرفیت‌های گسترده آن بهره برد. 🔹 روحیه‌ی تحول خواهی 🔻 اما یک مهم دیگر اینکه استاد خسروپناه برخورداری از روحیه تحول خواهی است. این امر به‌علاوه روحیه جهادی و مبتنی بر نظریه اصیل و پایه می‌تواند زمینه پیشرفت در حوزه فرهنگ را فراهم آورد. ➖➖➖➖➖➖➖ 📍اما در عملکرد و اثرگذاری عینی الزاماتی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم داشت. 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میلاد حضرت انسیة الحورا فاطمه الزهرا سلام الله علیها مبارک ☘ داریم به دل گرمیِ طوفانِ را داریم به لب مدحت سلطانِ نجف را داریم به سر شوق پریشان نجف را خوردیم فقط شُکرِ خدا نان نجف را دل اولِ این شعر به ایوانِ نجف رفت گفتیم همه فاطمه و جانِ نجف رفت 🔹🔹🔹 باید به درِ خانه‌ی بنشینیم تا لطف خدارا به تماشا بنشینیم تا در خنک سایه‌ی طوبی بنشینیم تا ظِلِّ قیامت همه بالا بنشینیم بوسیدنِ دستانِ شما واجب عینی است تعظیم تو بر شیرِ خدا واجب عینی است 🔹🔹🔹 دستی که زده بوسه پیمبر فقط این است آن دخترکی که شده مادر فقط این است کفوی که شده معنی حیدر فقط این است یاسی که شده قبله قمصر فقط این است خانم حرمی از تو در این سینه خدا ساخت از نورِ شما یازده آئینه خدا ساخت 🔹🔹🔹 بالاتر از آن خط که نوشتند تو هستی مدحی که نخواندند و نگفتند تو هستی با نقطه‌یِ با ، نقطه‌یِ پیوند تو هستی آئینه قَدی خداوند تو هستی چیزی بِجُز از نورِ خداوند نداری سوگند که ای آیِنه مانند نداری 🔹🔹🔹 از روزِ ازل هر تپشت یادِ علی بود نَبْضَت ، ضربانت ، نَفَسَت نادِ علی بود این هشت فلک فاطمه آبادِ علی بود خانم همه‌ی حرفِ تو فریاد علی بود از ریشه‌ی آن چادر اگر ریشه‌ی شیعه است از خطبه‌ی بُرَّنده‌ات اندیشه‌ی شیعه است 🔹🔹🔹 هر بادِ مخالف شده جوشن به تنِ ما هر تیر توان داد به برخاستنِ ما با ماست همیشه نفسِ بُت شکن ما در سایه‌ی زهراست تمامِ وطنِ ما صائب چه خوش آورد زِ شرحِ جگرِ ما "آسایش منزل نبُوَد در سفرِ ما" 📝 شاعر: حسن لطفی 🆔 @taalighat
📍نگاهی به نشست کانون دانش‌آموختگان معصومیه ♻️ امروز نشستی موسوم به دانش‌آموختگان در مدرسه معصومیه برگزار شد. راه‌اندازی قطعاً امری لازم، مفید و مؤثر است اما بشرطها و شروطها. شروطی که به‌نظر می‌رسد برگزارکنندگان به آن توجه نداشته‌اند. این مسیر بدون ملاحظات لازم به‌نتیجه نخواهد رسید. به برخی ملاحظات اشاره می‌کنم 1⃣ شروع ضعیف 🔻 کانون دانش‌آموختگان یعنی اتصال به سرمایه انسانی گسترده و فعال و نخبه هر محیط. با مراجعه به کانال کانون موسوم به دانش‌آموختگان می‌بینیم با کمتر 100 عضو مواجهیم. یعنی این روند آنقدر ضعیف بوده که حتی طلاب فعلی مرتبط با نیز از آن استقبال نکرده‌اند. متولیان عزیز امر باید بدانند هر اقدامی نیز به زمینه‌سازی لازم دارد و شروع ضعیف، آینده کار را با ابهام مواجه می‌کند. 2⃣ بزرگان، محور دعوت 🔻 پرورش دهنده انسان‌های بزرگی بوده است که بسیاری امروز در اثرگذارند. اولا با به میدان آمدن ایشان است که سایر دانش‌آموختگان انگیزه جمع شدن می یابند. ثانیا محور گردهم آمدن و محور دعوت باید بزرگان این امر و موجهین بین طلاب باشند. معصومیه در عین بزرگواری و نشاط جوانی اما به دلیل آن‌که در بین قدیمی‌های معصومیه شناخته‌شده نیست، نمی‌تواند باشد. هر چند حضور وی به‌عنوان جایگاه حقوقی لازم است اما محور کانون دانش‌آموختگان شخصیت‌های حقیقی اثرگذار هستند چرا که بحث اصلی اتصال به یک ظرفیت گسترده انسانی است. 3⃣ لزوم بهره‌مندی از تجارب گذشته 🔻 بیش از یک دهه پیش بود که در سال همایش‌های معصومیه نشستی بزرگ و باشکوه با عنوان کانون دانش‌آموختگان معصومیه با حضور بزرگان و قدیمی‌ها و جوانان و تازه واردهای مدرسه برگزار شد. دکتر سخنران مراسم بود و بعد تعدادی نامزد عضویت در شورای مرکزی شدند که همه از افراد شاخص و بزرگوار معصومیه اند. خب، دوستان بروند و ببینند آن تجارب و آن فعالیت‌ها به کجا رسید تا چرخ را از اول اختراع نکنند. 4⃣ در دوره جدید معصومیه 🔻 دوران جدید معصومیه برای بسیاری از بچه‌های قدیمی، بود. مدیریت موفق در یک محیط دارای پیشینه و تاریخ مدیریتی است که خود را به ریشه‌ها و پیشینه‌ها متصل کند. طی سال‌های اخیر مدیریت بزرگوار معصومیه حداقل در دایره ارتباط خودم با که از اعضای بالفعل کانون دانش‌آموختگان دوستان بیشتر هستند، حتی یک نفر هم سراغ ندارم که از سوی مدرسه از او دعوت شده باشد برای گفتگو، تجربه‌نگاری، همکاری و... البته امکان دارد در شعاع محدودی این اتفاق رخ داده باشد که خروجی آن تلقی انقطاع ارتباطی با و قدیمی است. 🔻 در معصومیه جدید حتی خبری از عکس عزیزان سابق معصومیه نیست و طلبه جدید نمی‌داند مثلا کیست!!! 5⃣ تدبیرهای لازم برای راه‌اندازی کانون 🔻 برای راه‌اندازی چنین سرمايه عظیمی نیاز به است. ایجاد حسن اعتماد، ارتباط گیری مستقیم با چهره‌های اصلی و اثرگذار معصومیه، دعوت های شبکه‌ای برگزاری جلسه اول با چهره‌های شاخص و ده‌ها مورد دیگر لازم است. از طرفی در جلسه اول به‌شدت جای سوال دارد. آیا سخنرانی مدیر جدید و برادر عزیز دیگر، برای دانش‌آموختگان انگیزه گردهم آمدن ایجاد می‌کنند؟ از طرفی نیز ! آیا این جلسه جای پیرامون کانون دانش‌آموختگان است یا بررسی حوادث اخیر؟ 🆔 @taalighat
توضیح و تقدیر 🔻 شب گذشته مدیر محترم معصومیه تماسی داشتند. لازم می‌دانم از حسن ظن، سعه‌صدر و بزرگواری ایشان تشکر کنم. درباره جلسه دانش‌آموختگان به‌نمایندگی از برگزارکنندگان توضیحاتی دادند که ضروری است برخی از آن‌ها را با مخاطبین ارجمند درمیان بگذارم: 1. جلسه کانون با هدف هم‌اندیشی و نه به‌عنوان جلسه اصلی کانون دانش‌آموختگان برگزار شده تا با تأمل و مباحثه زمینه‌ی تأسیس مجدد کانون فراهم آید. از طرفی متولی امر، جمعی از قدیمی‌ها و بزرگترهای معصومیه بوده‌اند و جناب آقای قنواتی نقش میزبان جلسه را به‌عهده داشته‌اند. 2. پیش از این جلسه، جلسات گفتگو و مشورت با بزرگان برگزار شده و کوشیدند گام‌ها استوار برداشته شود. ازسویی بعد از فراخوان، تعداد قابل توجهی از طلاب ادوار معصومیه اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کرده‌اند. برنامه‌هایی نیز برای شنیدن نظرات طلاب ادوار در نظر گرفته شده است. ➖➖➖➖➖➖ 🔰️ پی‌نوشت: اولا از زحمات دست‌اندرکاران امر صمیمانه‌ تشکر می‌کنم اما نیاز بود در نحوه اطلاع رسانی گسترده (که موجب تلقی خاصی شد) و سین برگزاری تدابیر ویژه‌تری لحاظ شود. همچنان نکاتی درزمینه تدبیر تأسیس کانون به ذهن می‌رسد. ثانیاً یادداشت اخیر محصول نظر، برداشت و تحلیل جمعی از طلاب ادوار معصومیه بود نه یک نفر. لذا حتماً به برخی و زوایای مطرح شده دقت ویژه شود. ثالثاً یادداشت‌های تعلیقات باعنوان نقش و ثبت ابعاد مقطعی از معصومیه را به‌عهده دارد که به طراحی سیمای معصومیه آینده مدد خواهد رساند. عمیقاً معتقدم اعتلای معصومیه در گرو ، نقد و بررسی و مباحثه راهبردی است. مشروط به وجود زمینه گفتگو. معصومیه به‌جهت اهمیت راهبردی در حوزه قم نیازمند دقت ویژه در طراحی و راهبری است لذا مورد توجه و تأمل قرار دارد. 🆔 @taalighat
دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و الزامات بازگشت شورا به ریل راهبری فرهنگی کشور (1) 🔰️ سخنان انتقادی و صریح مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گویای این واقعیت است که شورا نتوانسته وظایف خود را به خوبی انجام دهد. همه فعالان و صاحب نظران در عرصه فرهنگ بر این باورند که شورا نقش محوری در کشور ندارد و به تقلیل یافته است. 🔰️ برخی اعضای حقیقی شورا معتقدند ضعف اصلی در ناحیه «» است. از این روی تغییر دبیر میتواند به عنوان ورود به عصر جدیدی برای شورا تلقی شود. اما اگر به خوبی دیده نشود، پس از یک دوره چهارساله دیگر باز هم شاهد تحولی شگرف و اساسی در حوزه فرهنگ نخواهیم بود. از این روی به برخی نکات کلیدی در این زمینه اشاره می شود: 1⃣ رصد و تشخیص نیازهای فرهنگی آتی جامعه 🔻 شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بتواند نگاهی به آینده و تحولات فرهنگی کلان متأثر از رویدادهای ملی و بین المللی و آثار فناوری های نوین بر فرهنگ داشته باشد. اینکه اساسا جامعه ایرانی در پنج سال و ده سال آینده با کدام کلان مسئله ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی درگیر است، زمینه ساز برنامه ریزی و اقدام است. از سوی دیگر هر نوع باید بر اساس یک کار علمی و وضعیت واقعی جامعه و صورت پذیرد. اینکه در اتاق های دربسته تحلیل های مبتنی بر استقراء ناقص خودمان را مبنای عمل قرار دهیم به شدت خطرناک است. مهم آن است که آقایان بر اساس واقعیت و حدود آن به تأمل و برنامه‌ریزی بپردازند. 2⃣ پرهیز از کارهای نمایشی و زودگذر و تمرکز بر تحول واقعی 🔻 شورا و دبیر جدید برای اینکه نشان دهند دوران تازه‌ای آغاز شده است نباید درگیر کارهای نمایشی شوند. مصاحبه های نمایشی، وعده های تخیلی، حضورهای میدانی عاری از برنامه و پیوست اقدام همه منجر به ایجاد یأس و بدبینی در بلندمدت می شود. تمرکز بر نقاط اساسی است که می تواند تمایزات دوره جدید شورا را نشان دهد. 3⃣ پرهیز از کارهای نظری محض و دادن اولویت به پژوهش های انضمامی 🔻 ذائقه بسیاری از نخبگان ما برای حل مسئله تمرکز بر پژوهش های نظری محض است. اساسا الگوی حل مسئله برخی نگارش مقاله و کتاب و پژوهش است. این امر هرچند در جای خود لازم و مفید است اما در جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با اقتضاءات آنجا ساماندهی شود. شورا از آنجا که ناظر به عینت است باید به پژوهش های انضمامی روی آورد. نگاه به مسئله های عینی، تلاش برای حل آن ها، میدان دادن به افراد و مجموعه های توانمند در حل مسئله اجتماعی است که می تواند به تحول در عینت منجر شود. اما اگر همّ و غمّ دبیرخانه تولید کتاب و مقاله و برگزاری همایش شد، نمی توان انتظار هیچ سطحی از سطوح تحول را داشت. 4⃣ قدرت فعالسازی نهادهای علمی در راستای «حل مسئله» 🔻 دبیر جدید باید در تعامل با نهادهای متولی تولید فکر و اندیشه، جهت گیری آن ها را به سمت مسائل عینی جامعه تغییر دهد. درگیر کردن نهاد علم در حوزه و دانشگاه برای حل مسئله اجتماعی راهبرد اساسی عبور از این مقطع و ایجاد تحول در نهاد علم است. دبیر باید بتواند به مدیریت تولید دانش در این سطح گام نهد. 5⃣ فعالسازی ظرفیت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔻 یکی از گلایه های اساسی مقام معظم رهبری، عدم بروز اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جایگاه بود. بی تردید هر یک از چهره های حقیقی در سمت و جایگاه علمی و اجتماعی خود منشاء اثر هستند. تولید علم، نگارش کتاب و مقاله، تدریس و تحقیق و سخنرانی همه از کارکردهای ایشان است اما این امور نسبت وثیقی با جایگاه ایشان ندارد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یعنی عنصری که از جایگاه حاکمیت در راهبری فرهنگی کشور دخیل است. این نوع نقش آفرینی در اعضا دیده نمی شود. دبیر جدید با تعریف کارویژه برای اعضا باید بتواند ظرفیت عظیم ایشان را فعال کند. 📌 ادامه دارد... 🆔 @taalighat
دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و الزامات بازگشت شورا به ریل راهبری فرهنگی کشور (2) 6⃣ قدرت ایجاد وحدت رویه بین نهادهای فرهنگی کشور 🔻 شورای عالی انقلاب فرهنگی برترین و بالاترین نهاد اثرگذار فرهنگی کشور از منظر قوانین و است. دبیر جدید باید بتواند از این ظرفیت برای بازسازی کشور (البته در معنای بازسازی در لایه نهادها) بهره ببرد. هدایت، نقد، بازسازی، فعالسازی ظرفیت ها و اصلاح رویه های غلط نهادهای فرهنگی و نیز تعریف پروژه های ملی مشترک در حوزه فرهنگ، کاستن از موازی کاری ها، پدید آوردن شرایط هم افزایی و... از وظایفی است که دبیر جدید باید در پی آن باشد. 7⃣ برخورداری از تراز فکری در لایه اندیشه راهبردی رهبری در حوزه فرهنگ 🔻 مهمترین امری که دبیر جدید را از دوران پیشین متمایز می کند، میزان قرار داشتن در تراز و رهبری است. اینکه دبیر جدید بتواند کلان پروژه های رهبری در حوزه فرهنگ را کشف کرده و از سوی دیگر به روش شناسی حل مسئله ایشان دست یابد و بر همان اساس به فرهنگی بپردازد، میزان موفقیت وی را نشان می دهد. 🔻 قرار گرفتن شورا در تراز و است که شورا را به افق راهبری فرهنگی کشور در مقیاس انقلاب اسلامی باز می گرداند. اما مواجهه با رهنمودهای موردی رهبری، تعریف اندیشه ایشان بر اساس برداشت های شخصی، ساخت منظومه فکری برآمده از ذهنیت فردی و نه اندیشه رهبری مواردی است که می تواند جهت گیری شورا را با خطر جدی مواجه کند. 8⃣ رساندن شورا به جایگاه راهبری فرهنگی کشور 🔻 مهمترین اتفاقی که باید دبیر جدید بتواند آن را رقم بزند، رساندن شورای عالی انقلاب فرهنگی به جایگاه کشور است. کشور فاقد ایده فرهنگی مادر و فاقد اتاق فکر طراحی فرهنگی و راهبری به سمت آن طرح کلان است. هم طرح کلان فرهنگی وجود ندارد و هم کسی که بخواهد آن را اجرا و در میدان واقعیت محقق کند. 🔻 شورا باید به ریل اصلی خود بازگردد. این بازگشت تنها از رهگذر یک تحول راهبردی در اندیشه، عمل و کنش دبیرخانه و اعضا امکان پذیر است وگرنه در بر همان پاشنه ای خواهد چرخید که تا کنون می چرخید. 9⃣ تمرکز و تمحض دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔻 دبیر جدید تنها و تنها زمانی امکان انجام محوله را به صورت دقیق خواهد داشت که از همه شئون بالفعل خود کناره گیری کرده و فقط یک داشته باشد. تصور کنید دبیر جدید در کنار دبیری، ده ها مسئولیت علمی و اجرایی، دغدغه پژوهشی و کارهای عادی و جاری حیات علمی یک اندیشمند را داشته باشد، دیگر کجا به راهبری راهبردی شورا خواهد رسید؟ 🔻 اساسا از اعضای شورا نیز همین و تمرکز لازم بر مأموریت محوله بود. دبیر جدید باید از همه مسئولیت های اجرایی خود استعفا داده و حجم کار علمی خود را به کمترین سطح ممکن برساند. تصور دقیق از حجم مسئولیت، پیچیدگی های آن و لایه های تو در توی آن خود تصدیق به این امر را در پی خواهد داشت. 🆔 @taalighat
راهبرد توسعه‌ی حضور در متن واقعیت (لزوم بازسازی ساختار فرهنگی کشور بر پایه معماری اجتماعی اسلام و تقویت ساخت درونی در مقابل راهبرد جهان مدرن) 🔻 زیست جدید و شیوه فکر جدیدی را رقم زده است. سرعت گسترش شبکه‌های اجتماعی بیش از سرعت اقدام ماست. به‌گونه‌ای که دائماً با خلق مسئله‌های جدید ما را به انفعال می‌کشد. دراین میان باید درعین حضور فعال در فضای مجازی بر روی نقاط و وجوه برتری خودمان تکیه کنیم. 🔻 فضای مجازی توسعه دهنده‌ در سطح جامعه، فردگرایی و ایجاد است. جامعه عاری از ارتباط و پیوند بین انسان‌ها، جامعه‌ای کنترل پذیر است. جامعه‌ای است که نظام ارزشی اش را از بیرون خود دریافت می‌کند. و البته دراین جا سخن بسیار است. حال با به میدان آمدن این پدیده دچار یک جهش تصاعدی می‌شود. دراین زیست جهان جدید انسان‌ها به‌شدت ازهم بیگانه‌اند حتی از خود و انسان دائماً خود را در یک تنهایی بهت آور می‌بیند. 🔻 در این جنگ نامتوازن با تقریری می‌توان گفت دست برتر را ما داریم. فضای مجازی را توسعه دادند چون در متن واقعیت دست‌شان به جامعه ما نمی‌رسید. اما زمینه ارتباط با نهادهای متنوع اجتماعی در اختیار ماست. اسلام اساساً و با محوریت ارتباطات حقیقی است. اسلام حتی رشد و تکامل را در بستر این ارتباطات تعريف کرده است. حتی مفهوم اینجا قابل فهم و تبیین است چرا که مردم‌سالاری فراتر از یک است، بلکه یک خوانش اجتماعی از اسلام است. 🔻 اسلام به‌گونه‌ای سیستم زیست اجتماعی خود را طراحی کرده است که ارتباط مستقیم در آن اساسی و تعیین‌کننده‌ است. همه‌ی واحدهای اجتماعی از خانواده (والدین، فرزند و همسر)، اقوام، همسایه، هم کیش و برادر مؤمن، با عناوین و دستورالعمل‌های ارتباطی مشخص به‌رسمیت شناخته شده و برای آن تعريف شده است. 🔻 ما باید ارتباط خود با نهادهای متنوع اجتماعی را توسعه دهیم. این نقطه برتری ما است. ما باید بتوانیم واحدهای اجتماعی مورد تأکید اسلام را توسعه داده، کنیم. 🔻 این توسعه حیات واقعی و نه حیات و زیست در فضای مجازی، جامعه و انسان‌های دیگری می‌سازد. ، نظام عاطفی و نظام معرفتی دیگری را رقم می‌زند و میزان اثرپذیری از و فرهنگی را کاهش می‌دهد و نوعی مقاومت و استحکام درونی پدید می‌آورد. در این زیست جهان، حتی متفاوت خواهد بود. 🔻 همه این عناوین متناظر با خود معادل‌های خطرناکی در نظام بدیل خود یعنی زیست جهان مجازی دارد که در نهایت به و بعد یک جامعه منجر می‌شود. اما توسعه‌ی زیست جهان حقیقی جامعه را از زیر بار سیطره و قاعده بیرون می‌کشد و اینجاست که حیات مندی متفاوت جامعه اسلامی ذیل انقلاب اسلامی خود را نشان می‌دهد. 🔻 خانواده، محله، مسجد، هیئت، جامعه، برادری دینی، اخوت، و... مفاهیمی است که باید در ساخت اجتماعی محوریت یابند، معنا یابند، شوند و به‌صورت شبکه‌ای توسعه پیدا کنند. 🔻 البته این به معنای ناديده گرفتن ضرورت فعالیت در فضای مجازی نیست اما بدانیم باید بر تأکید کنیم و با ضرورت حضور در فضای مجازی، فضای حقیقی را از دست ندهیم. اینجا نبردگاه اصلی ماست. 🆔 @taalighat
❇️ برای دسترسی آسان به مطالبی که با عنوان (نقدی بر بیانیه ) نوشته شد، لینک یادداشت‌های مربوطه تقدیم می‌شود: 🔻 نقد بیانیه اول مدیر حوزه https://eitaa.com/taalighat/819 🔻 نقد بیانیه دوم مدیر حوزه https://eitaa.com/taalighat/820 🔻 پیشنهادهایی برای اقدام (1) https://eitaa.com/taalighat/824 🔻 پیشنهادهایی برای اقدام (2) https://eitaa.com/taalighat/826 🔻 پیشنهادهایی برای اقدام (3) https://eitaa.com/taalighat/832
☘ از حضرت رسول صلی الله علیه و آله نقل شده که فرمودند: إِنَّ اللهَ تَعَالَى نَصَبَ فِی السَّمَاءِ السَّابِعَهِ مَلَکاً یُقَالُ لَهُ الدَّاعِی فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ یُنَادِی [نادى] ذَلِکَ الْمَلَکُ کُلَّ لَیْلَهٍ مِنْهُ إِلَى الصَّبَاحِ: طُوبَى لِلذَّاکِرِینَ طُوبَى لِلطَّائِعِینَ وَ یَقُولُ اللهُ تَعَالَى: «أَنَا جَلِیسُ مَنْ جَالَسَنِی وَ مُطِیعُ مَنْ أَطَاعَنِی وَ غَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِی الشَّهْرُ شَهْرِی وَ الْعَبْدُ عَبْدِی وَ الرَّحْمَهُ رَحْمَتِی فَمَنْ دَعَانِی فِی هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ وَ مَنْ سَأَلَنِی أَعْطَیْتُهُ وَ مَنِ اسْتَهْدَانِی هَدَیْتُهُ وَ جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَیْنِی وَ بَیْنَ عِبَادِی فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَیَّ» (إقبال الأعمال، ج ۲، ص ۶۲۸) ☘ خداوند در آسمان هفتم، ملکی را منصوب کرده که به او «» می‌گویند. هرگاه فرا می‌رسد، آن ملک هر شب تا صبح چنین ندا می‌دهد: خوشا به حال ذاکران! خوشا به حال اهل طاعت! همانا خداوند متعال می‌فرماید: «من همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند، و مطیع کسی هستم که از من اطاعت نماید، و آمرزنده کسی هستم که از من آمرزش بطلبد. این ماه، ماه من است و بنده، بنده من و رحمت، رحمت من است؛ پس هر کس در این ماه، من را بخواند، او را اجابت ‌می‌کنم و هر کس از من درخواستی داشته باشد، به او عطا می‌کنم و هر کس از من هدایت بخواهد، او را هدایت ‌می‌نمایم. من این ماه را ریسمانی میان خود و بندگانم قرار دادم که هر کس به این ریسمان چنگ بزند، به من وصل شده است». ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌🆔 @taalighat
🔻 بزرگی می‌فرمود: ☘ بناست ما در این انقلاب بار حضرت (عج) را به دوش بکشیم. بار حضرت را هم بر دوش هر کسی نمی‌گذارند. باید شانه‌هایمان تحمل آن را داشته باشد. برخی توسلات و است که شانه‌هایمان را لایق و آماده این کار می‌کند. ☘ به خودم می‌گویم: ما که دنبال کار فرهنگی، کار انقلابی و خدمت به انقلاب هستیم باید بدانیم مقدمه اصلی همه این‌ها روحی است. بدون مایه فطیر است و مایه آن معرفت و است. این سه‌ماه است. 🆔 @taalighat