🔰چند درصد از مردم تهران امسال روزهدار بودند؟!
🔸نظرسنجی تلفنی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می دهد که تقریباً نیمی از شهروندان #تهرانی روزه نمی گیرند.
🔹نتایج این نظرسنجی که از طریق سوال کردن از افراد بالای ۱۸ سال صورت گرفته نشان می دهد که ۴۷٫۴ درصد پاسخگویان به این نظرسنجی گفته اند که در سال جاری روزه نگرفته اند. بدین ترتیب از هر ۱۰ تهرانی تقریباً ۵ نفر روزه نمی گیرد.
🔸بر اساس ادعای ایسپا، ۴۷٫۴ پاسخ دهندگان گفته اند که امسال #روزه نگرفته یا نمی گیرند، ۳۷٫۷ نیز گفتهاند که تمام یا اکثر روزها را روزه گرفتهاند، ۱۳٫۸ درصد افراد نیز گفتهاند برخی از روزهای ماه #رمضان را روزه گرفته و یک درصد هم به سوال مورد نظر پاسخی ندادهاند.
🔻پ.ن: تقریباً 51 درصد از کسانی که گفتند کلاً روزه نمیگیرند، «بیماری» را مهم ترین دلیل ذکر کرده اند.
12.1 درصد «اعتقاد نداشتن به روزه»، 8.2 درصد «ترس از ابتلا به #کرونا»، 8.2 درصد «ناتوانی جسمی» و ... را به عنوان مهم ترین دلیل روزه نگرفتن بیان کرده اند.
⭕️ نظر شما چیست؟
⚜ @taammolat74
به نمودار نظرسنجی درمورد کسانی که در تهران روزهدار هستند دقت کنید!
آیا جز این است که القا میکند که فقط ۴۰ درصد مردم تهران به روزه معتقدند؟
حال توضیحات این نظرسنجی ایسپا را بخوانید.
بله با کمال تعجب میبینید که ۵۱ درصد کسانی که روزه نمیگیرند بخاطر بیماری است، عدهای بهخاطر عذر شرعی، عدهای بخاطر ناتوانی جسمی و...
تنها ۱۲ درصد از کسانی که روزه نمیگیرند به خاطر بیاعتقادی به آن بوده، یعنی حدود ۷ درصد کل!
حال به کسانی که نمودار را به صورت تصویری و اینگونه منتشر میکنند و تمامی افرادی را که نمیتوانند روزه بگیرند را هم در دستهی بیروزهها قرار میدهد چه باید گفت؟ چه منظوری داشتهاند؟
#اسلام #اسلام_ناب
⚜ @mosabereh
⚜ @taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 انسانشناسی دینی
🔸 استاد حسین سوزنچی
🔹جلسه هفتم
🔹🔹انسان شناسی زن و مرد؛ نقد فمنیسم (2)
🔺آنتروپولوژی غربیها با اغلب بحثهایی که با عنوان انسان شناسی اسلامی نوشته شده بسیار تفاوت دارند و در این درسها سعی شده با پرهیز از گرتهبرداری و تقلید، نسبتی بین این دو حوزه برقرار شود و از متنهای اسلامی، از کتاب هستی و هبوط (آقای پارسانیا) و رسالههای انسان علامه طباطبایی بهرهبرداری گردد.
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال تاملات بارگذاری میشود.
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
7. انسان شناسی زن و مرد2.mp3
22.76M
🔉 درسگفتار
🔶 #انسان_شناسی_اسلامی
🕰 جلسه هفتم
🔸 استاد #حسین_سوزنچی
🔹اسلام دین آرمانگرای واقع بین است. اسلام آرمانگرا نیست به هر قیمتی، واقع گرا هم که می دونیم نیست.
🔹اصل حقیقت این است که مصلحت تامین بشود. علی (ع) اولین کسی بود که حقیقت را فدای مصلحت کرد. انقلابی گری یعنی آرمان گرایی. آرمان گرایی حتما باید با واقع بینی همراه باشد.واقع بینی یعنی شما آرمان هایت را بتوانی اجرا کنی و دراز مدت را ببینی. ما باید آرمان گرایی را با واقع بینی جمع کنیم.
🔹فرق واقع بینی و واقع گرایی چیست؟ واقع بینی می گوید من برای مصلحت اسلام سکوت می کنم، واقع گرایی می گوید من ببینم اوضاع چطور می چرخد منم همونجوری می چرخم هدفی از خود ندارم و هدف را واقعیت تعیین می نماید. واقع بینی یعنی مراعات خود، توان خود و ظرفیت خود.
🔗 جلسه قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
♨️ مهم ترین و پربازدیدترین عناوین مطالب کانال تاملات در #اردیبهشت_99
🔘 بخش نخست
✍️ علم و امید / یحیی شعبانی
✍️ حاتمیکیا علیه تئوری «جوکر» خروج کرده است؟
✍️ سویه خطرناکِ ناپیدای اومانیسم / محمدمهدی حاتمی
✍️ دانلود pdf | آخرین قطعه از پازل اندیشه دکتر سروش / دکتر جوارشکیان
✍️اورجینالیته معماری ایران اسلامی / محمد سلیمی
✍️ سعدی در عصر خشونت/ احسان رضایی
✍️ ژورنالیست ها از جان حوزه چه میخواهند؟ / سعید شربیانی
✍️ تخصص چندگانه و نقد رائفیپور/ امید رامز
✍️توطئه قدرت در پشتصحنه کرونا / آیتالله میرباقری
✍️فرهیختگان، رائفیپور و بچههای انقلابی / سیدجواد نقوی
✍️سعدی آغازگر عصر جدید / رضا داوری اردکانی
✍️حسن آقامیری، پیامبر اباحیگری / محمدامین رضایی ؛ بخش نخست ، بخش دوم
✍️قدسیترین زمان و مکان / محمدعلی روزبهانی
✍️ دانلود pdf | کتاب عصر حیرت مهدی نصیری
✍️"عصر حیرت" یا "عصر حسرت!" / مهران صولتی
✍️ تنها جاهلان، ادعای عصمت و تشبه به پیامبران و امامان (علیهم السلام) را دارند. / مهدی نصیری
✍️تحلیلی انتقادی بر کتاب عصرحیرت / رضا کریمی
✍️نصیری چرا از «نمیشود» میگوید؟ / سعید قبادی
✍️وارثان پروتستانتیسم و سلفی گرایان مدرن / سجاد اسلامی
✍️دانلود pdf | شهید صدر فقیه گذار حوزه نجف / امین اسدپور
📩 نظرات و پیشنهادات و مطالب خود را برای ما ارسال کنید.
🔶🔸 با کانال ما همراه باشید🔸🔶
⚜️ https://eitaa.com/joinchat/2648178709C2169abb994
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
🎥 #رضوان_رمضان
🌷 مناجات خوانی #حسین_طاهری
▶️ ( نازم به این خدا که گنه کار می خرد
هر روزهدار را دم افطار میخرد...)
🔸روز بیست و یکم رمضان 1399
⚜️ @taammolat74
🔰 علوم انسانی ایرانی، مصرفِ بحران یا ایدهای برای عبور از بحران؟
✍️ محمدعلی بیگی
🔘 بخش ۱ از ۳
🔹آقای عباس عبدی اخیرا نوشته که چه خوب بود اگر جمعی از دانشمندان و مشاوران جمع میآمدند تا راهحلی برای مدیریت کرونا پیشنهاد کنند و البته اظهار ناامیدی از همت دولت برای تشکیل چنان جمعی نیز کرده است. این اظهارات آقای عبدی در اصل، ارزیابی عملکرد دولت تا به امروز است؛ یعنی مدیریت نکردن درخور و بهحال خود رها کردن بحران.
🔸این تلقی رئیس دولت که با شیوع و ابتلای همگانی، بحران به پایان میرسد، هرچه باشد، سیاستگری یا مدیریت بحران نیست. رئیسجمهور صراحا اعلام داشته که «تعدیل پیک» راهحل مدنظر او در مدیریت این بحران است. اما آیا نادانیها و محدودیتهای دانش در این تصمیم لحاظ شده است؟ ما نمیدانیم با شیوع گسترده این ویروس چه در انتظارمان خواهد بود.
🔹آیا ابتلای همگانی ناگزیر است؟ آیا ابتلای همگانی به این ویروس بهمعنی مصونسازی خواهد بود؟ آیا در اثر شیوع بیشتر و کثرت محیطهای سازگاری ویروس با تنوع ژنوم، جهشی دیگر در کار نخواهد بود؟ آیا میزان مرگومیر ویروس در اقصای عالم همان است که در چین رخ داده یا اعلام شده یا پارلمان ایتالیا پیشبینی کرده بود؟ امروز میدانیم که مرگومیرها بیش از تلقی اولیه ما است. بههرحال ایده دولت «پیک معتدل» است. اما اهالی علوم انسانی ایرانی راجع به این ایده و راهحل چه گفتهاند؟
🔸علوم انسانی ایرانی بیشتر به مسائلی انتزاعی مشغول شده است؛ مسائلی چون مناسک دینی در مواجهه با کرونا یا بحث کودکانهای چون ضریح سکولار یا مقدس یا نسبت علم و دین و... که ربطی به «ایده دولت»، «تصمیم جاری دولت» یا مساله خاص «کروناویروس» ندارد. اغلب اهالی علوم انسانی ایرانی متوجه مخاطرات پاندمی نبودند و اگر بهفکر افتاده باشند، دیر به فکر افتادهاند.
🔹البته برخی هم در فکر این بحران بودهاند و فیالمثل دکتر محمد فاضلی 25روز پیش از تعطیلات نوروز نوشت که اگر بناست با تعطیلی مدارس مردم به سفر بروند، بهتر است مدارس تعطیل نشوند! این بهفکر بودن هم همیشه منجر به سخنان عاقلانه نمیشود؛ گویا تنها سفر موجب شیوع است و مدارس موجب شیوع بیماری نیستند و یا اینکه گویی دولت مخیر است تنها بین دو گزینه تعطیلی مدارس و پاییننگهداشتن آمار سفرها. دولت باید و میتوانست جلوی هردو را بگیرد، نه اینکه در دوگانه «تعطیلی مدارس-ازدیاد سفر» مانده باشد. اصلا مگر مشخص است که کدامیک از این دو حالت مضرتر است و بیشتر موجب شیوع بیماری میشود؟
🔸ما جهل و محدودیتهایمان را در بحران جاری جدی نگرفتیم و از اصل مطلب غافل شدیم. هنوز هم از اصل مطلب، یعنی راهی که باید پیش روی دولت قرار داده شود، غافلیم. دولت هم حدود دانش و جهل خود را جدی نگرفته و تصمیمات دشوار را سهل پنداشته است. مدیریت شهری هم که بهطرز خندهآوری کارآمدی «ایده ضربدری» خود را به نمایش گذاشته است. علومانسانی ایرانی بهرغم ادعای فراوانش، چون از حدود علم غافل است، جهل را جدی نگرفته است.
⚜️ @taammolat74
📮قدس جلوه ی برکت خدا و پله ی نخستین معراج انسان است و مسلمین برای دست یابی به اهداف نهایی اسلام چاره ای ندارند جز اینکه بر قدس شریف دست یابند، و راه قدس نیز از کربلاست که می گذرد.
✍ شهید سید مرتضی آوینی
⚜️ @taammolat74
🔰افسانهزدایی از فلسطین
✍️ محمد اصغری
🔘 بخش ۱ از ۲
🔸بسیاری از ما چیزهایی درباره نسخه رمانتیزه و اساطیری فلسطین شنیدهایم، گوش ما پر است از افسانههای تاریخی گم شده در پیچ و خمهای قدس و نیروهای مرموزی که آن را احاطه کردهاند، چیزی شبیه قصههای رازآلود هالیوودی.
🔹اما این داستانها از کجا آمدهاند؟! پرواضح است که قدس محل تلاقی تاریخی ادیان ابراهیمی و دارای ارزشی معنوی برای پیروان این ادیان است، هرچند در میزان این اهمیت نباید دچار اغراق شد. از سویی دیگر قدس از دیرباز به واسطه فرهنگ خاص مسیحی زنده در تار و پود آن، محل رشد و نمو جریان متصوفه و عرفان اسلامی بود.
🔸 البته از آزادی نسبی فرق و نحلههای فکری در این سرزمین و فرهنگ رواداری تاریخی حاکم بر آن نیز نباید غافل شد. همهی اینها به خودی خود هالهی قدسی سرزمین مقدس را تقویت میکنند. در ادامه و خاصه پس از قرن 17 نیز با توجه دوباره جریان مسیحیت تبشیری به سرزمین مسیح، شاهد پرورانده شدن روایات اساطیری از فلسطین و تبلیغات گسترده حول این مساله در افکار عمومی غرب هستیم.
🔹این پروپاگاندای مذهبی که یکی از اهداف اصلی آن عربزدایی از فلسطین بود، آنچنان گسترده بود که حتی نگاه قدسیشدهی مسلمانان به فلسطین نیز در قرون اخیر به شدت از آن متاثر شده است.
🔸با همهی این زمینههای تاریخی و فرهنگی اما بسیاری از خردهروایتهای اساطیری از سرزمین فلسطین و در معنایی عامتر، مسالهی فلسطین، برآمده از رهیافت صهیونیستی و یهودستیز به این موضوع است. دو رویکرد با سویههای بنیادگرایانه و به ظاهر متضاد که البته اشتراکات بسیاری در صورتبندی گفتمان تاریخی خود دارند.
🔹بخش اعظمی از روایتهایِ اولین و اساطیری از سرزمین فلسطین و قوم یهود، متاثر از رهیافت صهیونیستی به تاریخ است. تاریخپردازان بنیادگرای صهیونیست در همهی این سالها برای تثبیت آنچه قوم یهود میخواندند، دست به تحریف تاریخ و بازآرایی افسانههای قومی به مثابه واقعیتهای تاریخی زدند و در مسیر ملتسازی از یهودیت، خردهروایتهای اسرارآمیزی را دستمایه هویت ملی یهودی قرار دادند که امروزه حتی تاریخنگاران پساصهیونیستی اسرائیلی نیز در صحت آنها تشکیک جدی میکنند.
⚜️ @taammolat74
🔰افسانهزدایی از فلسطین
✍️ محمد اصغری
🔘 بخش ۲ از ۲
🔸بنیادگرایی صهیونیستی در جریان پروژهی ملتسازی، تباری تاریخی از یهودیت در پیوند با قدرت در اروپا تراشید و به دنبال پررنگ کردن نقش تاریخی یهودیان به مثابه یک ملت بود. احتمالا شنیدهاید که بسیاری از پیشگامان علم در تاریخ اروپا را صهیونیست میدانند، این خود یکی از جعلهای مرسوم تاریخسازان صهیونیست است.
🔹 یا آنچه داستان استر و مردخای خوانده میشود؛ فراخوانی این افسانه از دالانهای تاریخ و تکیه بر روایت آن توسط بنیادگرایان صهیونیست و رنگ واقعیت زدن بر افسانهای مذهبی، مثالی دیگر از مسیر تاریخسازی صهیونیستی است. سادهتر بگوییم، صهیونیستها از چنین خوانشهای اساطیری از خود خرسندند؛ اساسا جریان بدیع و فاقد هویت تاریخیِ صهیونیستم، به دنبال کش دادن خویش در طول تاریخ است و چه چیزی بهتر از همین افسانهها که میتواند آنچه ملت یهود خوانده میشود را به ابتدا و انتهای تاریخ پیوند بزند و از این رهگذر مانایی تاریخی آن را تضمین کرده و برای ادعاهای بیاساس صهیونیستی تبارتراشی نماید.
🔸اما لبهی دیگر این ماجرا، رهیافت یهودستیزانه به تاریخ فلسطین و یهودیت است. خالی از اغراق است اگر مدعی شویم هرآنچه تاریخسازان صهیونیست پرداختهاند را این قماش از یهودستیزان باور کردهاند. از ریشههای تاریخی یهودستیزی اگر بگذریم، آنچه امروزه با آن روبرو هستیم، نشخواری شلخته و وارداتی از دستپخت پروپاگاندای ضدیهودی اخرانای تزاری و گشتاپوی نازی و سنتگرایان ضدیهود اروپایی است که در پیوند با تصویرسازی اسرارآمیز و آخرالزمانی مسیحیت تبشیری از فلسطین و پسماند باورهای یهودستیزانهی شرقی، ملغمهای اسلامی از تبار افسانهای یهودیت و بعدها فلسطین را حاصل داده است؛ که البته شرح و بسط آن مجالی دیگر میطلبد.
🔹کوتاه سخن آنکه هر دو رهیافت یهودستیزانه و صهیونیستی به تاریخ فلسطین و یهودیت، با ایجاد هالهای اسرارآمیز حول مساله فلسطین، عملا امکان هرنوع تحلیل واقعبینانه از این مساله و رسیدن به راهحل آن را بیرون از همین فریم افسانهای غیرممکن ساختهاند. فلسطین در تعلیق همین قصههاست، داستانهایی که وجه مشترک آنها، مردمزدایی از این سرزمین مقدسشده و عاملیتزدایی از فلسطینیهاست.
🔸 تقویت و تحکیم کران تاریخی برای صهیونیسم، این نکبت نوپدید، نتیجهی مستقیم همین افسانههاست، گویی خودمان هم پذیرفتهایم که صهیونیسم از ابتدای تاریخ بوده و تا انتهای تاریخ هم ادامه خواهد داشت، فقط بیچاره مردم فلسطین که زندگیشان وسط این افسانهها افتاده است. برای آزادی فلسطین، باید ابتدا از آن افسانهزدایی کرد و فلسطین را از همین بندهای اساطیری رهانید؛ فلسطین معطل افسانهها نیست!
⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسرائیل کرونا است!
💠 در خانه خواهیم ماند و اسرائیل را از بین خواهیم برد.
🔸اینجا شعار “در خانه بمانیم ” معنی دیگری می دهد؛
🔹فلسطینی ها سالیانی که می گویند:
“ما در خانه خود خواهیم ماند و ویروس اسرائیل را از بین خواهیم برد”
🔸و اما آنها تنها نیستند، ملت ایران و تمام آزادی خواهان جهان همراه آنها هستند.
🔹شعاری که ان شالله به زودی محقق خواهد شد،
اسرائیل خواهد مرد و
“فلسطینِ «از نهر تا بحر» است، نه حتّی یک وجب کمتر”
#کرونا
#قدس
#فلسطین
#القدس_لنا
#مرگ_بر_اسرائیل
⚜️ @taammolat74
🔰 #شبکه_مدیریت_علم غربی
🔸چرخه باطلی به نام چاپ مقالات در ژورنالهای ISI
🔹وقتی سود پژوهشهای دانشمندان ایرانی در جیب غربیها میرود!
ادامه مطلب را در لینک ذیل بخوانید👇
🌐 kayhan.ir/fa/news/188814
⚜ @taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 انسانشناسی دینی
🔸 استاد حسین سوزنچی
🔹جلسه هشتم
🔹🔹انسان شناسی زن و مرد؛ نقد فمنیسم (۳)
🌷احیای جایگاه زن🌷
🔺آنتروپولوژی غربیها با اغلب بحثهایی که با عنوان انسان شناسی اسلامی نوشته شده بسیار تفاوت دارند و در این درسها سعی شده با پرهیز از گرتهبرداری و تقلید، نسبتی بین این دو حوزه برقرار شود و از متنهای اسلامی، از کتاب هستی و هبوط (آقای پارسانیا) و رسالههای انسان علامه طباطبایی بهرهبرداری گردد.
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال تاملات بارگذاری میشود.
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
8. انسانشناسی زن و مرد 3.mp3
24.34M
🔉 درسگفتار
🔶 #انسان_شناسی_اسلامی
🕰 جلسه هشتم
🔸 استاد #حسین_سوزنچی
🔹ما به وسیله شهید مطهری جایگاه زن را می خواهیم احیا کنیم. شهید مطهری احیای حقوق زن را در دو عرصه حقوق و اخلاق مطرح می کند. وقتی ما می گوئیم جایگاه و معرفت زن، منظورمان جایگاه و منزلت اجتماعی است.(منزلت در قبال دیگران) نه منزل فردی و اجتماعی خودش.
🔹در طراحی نظام حقوقی زن و مرد آن تفاوت هایی که برایمان مهم است، تفاوت های زن و مرد در قبال یکدیگر است. مثلاً مرد روحیه اش ابتدایی است و زن انعکاسی است. این مسأله در ساحت روان قابل بررسی است. چراکه این تفاوت نه جسمی است و نه روحی.
🔹زن و مرد دارای تفاوت غایی هستند. مرد باید مدیر شود، چون حق فاعلی در مرد وجود دارد. چراکه هر جا اقتصاد است، همانجا باید مدیریت باشد. بودجه دست رئیس است. این اقتضای درست حرکت کردن یک مجموعه است. پس وقتی قرآن اصطلاح «بعضهم علی بعض» را مطرح می سازد، نوبت به قرارداد و توافق نمی رسد.
🔗 جلسه قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
♨️ مهم ترین و پربازدیدترین عناوین مطالب کانال تاملات در #اردیبهشت_99
🔘 بخش دوم
✍️در نسبت حکمت و سیاست / محسن مهدیان
✍️ دوهفته نامه مجازی دیدهبان اندیشه / شماه دوم
✍️ تابآوریِ جالبِ بعضی آدمها / محمود مقدسی
✍️آقایان مدیران صدا و سیما. شفافیت معجزه می کند! / میثم مهدیار
✍️مطهری که بود؟ مطهری چه کرد؟ / حسینعلی رحمتی
✍️"قرآن! من شرمنده توام!" / علی شریعتی
✍️ شبکههای اجتماعی و اضطراب درونی
✍️معلم و زندگی سرکاری
✍️ معلمی و تولد ثانی / غلامحسین دینانی
✍️تلاش برای منطق فهم قرآن / میلاد دخانچی
✍️ کرونا: معلم آخر / خسرو باقری
✍️ در یک سرزمین با دو ملت مواجه ایم! /بیژن عبدالکریمی
✍️در موسسه حکمت و فلسفه چه میگذرد؟!
✍️این نیز بگذرد.../ حنیف طاهری
✍️جنگ ماسکها و وضعطبیعی هابزی / محمدمحسن راحمی
✍️مرگاندیشی جمعی / حامد قدوسی
✍️ کارناوال لایوهای سلبریتیها در اینستاگرام / حمیدرضا دانشنازی
✍️ افسانۀ پراید / مهدی تدینی
📩 نظرات و پیشنهادات و مطالب خود را برای ما ارسال کنید.
🔶🔸 با کانال ما همراه باشید🔸🔶
⚜️ https://eitaa.com/joinchat/2648178709C2169abb994
50.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁
🎥 #رضوان_رمضان
🌷 مناجات خوانی #سیدرضا_نریمانی
▶️ ( طعنه خلق مرا سخت اذیت کرده...)
🔸روز بیست و سوم رمضان ۱۳۹۹
هیات فداییان حسین(ع)
⚜️ @taammolat74
♨️ رهبر معظم انقلاب در روز قدس
🔸سیاست عمدهی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسألهی فلسطین در ذهنیت جوامع مسلمان و به سمت فراموشی راندن آن است.
🔹 فوریترین وظیفه، مبارزه با این خیانتی است که به دست مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در خود کشورهای اسلامی صورت میگیرد.
⚜ @taammolat74
♨️ هدف یهودیان زرسالار و غربیها از ایجاد دولت صهیونیستی در منطقه
رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس:
🔸هدف اصلی و نزدیک غربیها و کمپانیداران یهودی از ایجاد دولت صهیونیست، بنای یک پایگاه حضور و نفوذ دائمی برای خود در غرب آسیا و امکان دسترسی نزدیک برای دخالت و تحمیل و تسلّط بر کشورها و دولتهای این منطقه بود.
#جهاد_تمدنی
#جهاد_بین_الملل
#مبارزه_جهانی
⚜ @taammolat74
♨️ مبارزه برای آزادی فلسطین جهاد است!
بیانات رهبر معظم انقلاب در روز قدس:
🔸مبارزه برای آزادی فلسطین، #جهاد فی سبیل اللّه و فریضه و مطلوب اسلامی است. محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مسألهی فلسطینی و عربی، خطائی فاحش است.
🔹هدف مبارزه، آزادی همهی سرزمین فلسطین (از بحر تا نهر) و بازگشت همهی فلسطینیان به کشور خویش است.
⚜ @taammolat74
♨️ #پرونده_ویژه | حوزه علمیه و آرمان فلسطین
🔸بازخوانی اسناد مقابله حوزه علمیه با جنایات #اسرائیل
🔹با انتشار اسنادی از مراجع عظام تقلید و فضلای مبارزه #حوزه_علمیه
💠پرونده ویژه «حوزه علمیه و آرمان فلسطین» را از تارنمای رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بخوانید👇👇
🌐 https://b2n.ir/934017
⚜ @Bonyadtarikh
⚜ @taammolat74
🔰امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان میخورد.
🔸این جمله را استاد مطهری در ۷اردیبهشت ۱۳۴۹ش مصادف با عاشورای آن سال طی سخنرانی مبسوطی درباره قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و تطبیق مسائل روز با آن مانند قضیه #فلسطین در حسینیه ارشاد ایراد میکند.
🔹این سخنرانی در محیط خفقان بار و #اسراییل زده آن روزگار، توجهات را به خود جلب می کند. خصوصا که در آن ایام (درست مثل امروز) مسئله فلسطین چالشی بزرگ در جهان اسلام و دنیای سیاست به شمار می آمد.
🔸حوادث یکی دو سال منتهی به آن سال که #جنگ_شش_روزه و اشغال بخش های دیگری از سرزمین فلسطین به خصوص #بیت_المقدس در سال ۱۹۶۷ و همچنین به آتش کشیدن #مسجد_الاقصی در سال ۱۹۶۸، به شدت احساسات مسلمانان و آزادیخواهان جهان را جریحه دار کرده بود و خشم آنها را برانگیخته بود.
💢استاد مطهری در بخشی از آن سخنرانی گفت: واللهِ و باللهِ ما در برابر اين قضيه مسئوليم. به خدا قسم مسئوليت داريم. به خدا قسم ما غافل هستيم. واللهِ قضيهاى كه دل پيغمبر اكرم را امروز خون كرده است، اين قضيه است. داستانى كه دل حسينبنعلى را خون كرده، اين قضيه است.
💢اگر مىخواهيم به خودمان ارزش بدهيم، اگر مىخواهيم به عزادارى حسين بن على ارزش بدهيم، بايد فكر كنيم كه اگر حسين بن على امروز بود و خودش مىگفت براى من عزادارى كنيد، مىگفت چه شعارى بدهيد؟
💢اگر حسين بن على بود مىگفت: اگر مىخواهى براى من عزادارى كنى، براى من سينه و زنجير بزنى، شعار امروز تو بايد فلسطين باشد. شمرِ امروز #موشهدايان است. شمرِ هزار و سيصد سال پيش مُرد، شمرِ امروز را بشناس.
💢امروز بايد در و ديوار اين شهر با شعار فلسطين تكان مىخورد. مرتب دروغ در مغز ما كردند كه اين يك مسئله داخلى است، مربوط به عرب و #اسرائيل است.
💢آيا ما وظيفه نداريم كه كمك مالى به آنها بكنيم؟ آيا اينها مسلمان نيستند، عزيزان ندارند؟ آيا اينها براى حق مشروع بشرى قيام نمىكنند؟ كيست كه امروز منكر شود كه فلسطينيهاى آواره حق بازگشت به وطن خود را ندارند؟
💢واللهِ اين انفاق واجب است، مثل #نماز خواندن و #روزه گرفتن واجب است. اولين سؤالى كه بعد از مردن از ما مىكنند همين است كه در زمينه همبستگى اسلامى چه كرديد؟!!
💢 پيغمبر فرمود: «مَنْ سَمِعَ مُسْلِماً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ» هر كس بشنود صداى مسلمانى را كه فرياد مىكند: «يالَلْمُسْلِمينَ» مسلمانان به فرياد من برسيد، و او را كمك نكند، ديگر مسلمان نيست، من او را مسلمان نمىدانم.
⚜ @taammolat74
🔰با این نامه انگلیس در سال 1917 فلسطین را به صهیونیست ها بخشید.
🌅شرح تصویر: متن انگلیسی نامه و یا "وعده بالفور" خطاب به لرد روچیلد در کنار عکس لرد جیمز بالفور.
▪️شما از وفده بالفور چه میدانید؟!
▪️بالفور کیست؟!
▪️اهداف پشت پرده ایجاد رژیم صهیونیستی؟! و...
⚜ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰با این نامه انگلیس در سال 1917 فلسطین را به صهیونیست ها بخشید. 🌅شرح تصویر: متن انگلیسی نامه و یا "
🔰با این نامه انگلیس در سال 1917 فلسطین را به صهیونیستها بخشید!
✍ سعید مستغاثی
🔸در دوم نوامبر ۱۹۱۷ در حالی که جنگ جهانی اول در جریان بود، نامهای از سوی لردجیمز #بالفور، وزیر امور خارجه امپراتوری #بریتانیا، به نمایندگی این امپراتوری خطاب به #لرد_روچیلد (سرکرده وقت امپراتوری جهانی #صهیونیسم) نوشته شد که بعدا به نام بیانیه یا "#وعده_بالفور" معروف شد.
🔹این در حالی بود که هنوز نیروهای بریتانیا وارد #فلسطین نشده بودند و جنگ میان آنها و امپراتوری #عثمانی به سختی ادامه داشت.
🔸نکته قابل توجه اینکه نیروهای بریتانیا به طور رسمی از سال ۱۹۲۰ قیمومت فلسطین را برعهده گرفتند اما سه سال پیش از آن، سرزمین فلسطین را گویا که ارث پدری شان است، به #صهیونیست ها بخشیدند! و ۳۱ سال پس از این بخشش نامشروع، سرزمین فلسطین به اشغال صهیونیست ها درآمد و رژیم #اسراییل برپا شد.
🔹در طول آن ۳۱ سال برای عملی ساختن "وعده بالفور" مجموعه ای از طرح و برنامه ها به اجرا درآمد، از جمله تاسیس سازمان ها و موسسات صهیونیستی برای کوچ دادن #یهودی ها از سرزمین های دیگر به فلسطین، خرید زمین های فلسطینیان به ثمن بخس و راه اندازی گروههای تروریستی برای ایجاد رعب و وحشت و بیرون راندن فلسطینی ها از خانه و کاشانه شان.
🔸 اما از بزرگترین و مهمترین پروژه های صهیونیستی این ۳۱ سال برای برپایی اسراییل، به راه انداختن #جنگ_جهانی_دوم بود که طی آن بیش از ۱۲۰ میلیون نفر کشته و مجروح و آواره شدند. نتیجه مستقیم آن جنگ، به راه انداختن ماجرایی تحت عنوان #هلوکاست، کوچاندن اجباری و با سرعت بیشتر یهودیان به سرزمین فلسطین و برپایی رژیم غاصب اسراییل در سال 1948 بود.
🔺اما بخشی از متن آن نامه یا بیانیه و یا همان "وعده بالفور" چنین است:
لرد روچيلد عزيزم
با نهايت خرسندي اطلاع ميدهد كه به عنوان نماينده رسمي دولت #پادشاه #انگلستان بيانيّه اي كه حاوي احساسات همدردي با نهضت صهيونيست و برآوردن خواسته هاي آن ميباشد و به تصويب هيأت وزيران هم رسيده است ذيلا ارسال مي دارد.دولت پادشاهي با نظر مساعد به تشكيل يك #ميهن و خانه براي #ملّت_يهود در فلسطين مي نگرد و بهترين مجاهدت را به عمل خواهدآورد تا امكان اين مقصود ميسّر گردد....بسيار مشعوف و متشكّر خواهم شد چنانچه متن اين اعلاميّه را به فدراسيون صهيونيست برسانيد.
ارادتمند آرتور جيمز بالفور.»
⚜ @taammolat74
📮ویروس دست ساز صهیونیسم ۷۲ سال به خاطر عدم مراقبت کامل مسلمانان و خیانت سران حکومتهای دست نشانده دوام آورده و امت اسلام را اذیت کرده است؛ اما ان شاءالله چیزی به نابودی اش نمانده است.
#covid1948
#روز_قدس
⚜ @taammolat74