⭕️عنایات خداوند
🔹از قراری که شنیدم رئیس جمهور #آمریکا گفته است که #ایران ما را #تحقیر کرد. این اول کار است، ایران تا آخر شما را تحقیر خواهد کرد. اگر #عنایات_خدا نبود شما چطور میتوانستید یک قدرتی را که امروز آن طور وضعیت را دارد و آن طور جهازات را دارد و در همه دنیا ریشه کرده است چطور میتوانستید او را دستش را کوتاه کنید؟
🔹این «قدرت خداست»، این «عنایات خداست»، غافل از این نباشید. اگر #عنایات_خدا نبود چطور شما یک نمونه در دنیا بودید که فقط شما الآن در دنیا هستید که میگویید نه شرقی، نه غربی و واقعاً هم این طوری است. ادعا ممکن است کسی بکند اما همه میدانند نیست این طور.
🔹اگر «عنایت خدا» نبود کی میتوانست که یک همچو کاری را بکند که در دنیا نظیر ندارد و نشده است؟ اینها عنایت خداست. این عنایت خدا را حفظ کنید و حفظش به این است که این کشوری را که به شما داده به آن #خدمت کنید.
بیانات حضرت امام ۶۲/۱۱/۱۱
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آيا «رجعت» مسئله ای عمومی و همگانی است یا افراد خاصی در آخر الزمان رجعت می کنند؟
🔹در پاسخ به اين پرسش كه آيا #رجعت عمومی و همگانی است؟ بايد گفت: آنچه از روايات اهل بيت (عليهم السلام) استفاده می شود اين است که: #رجعت همانند معاد عمومی و همگانی نيست، بلکه مخصوص کسانی است که «ايمان محض و خالص» يا «کفر محض و خالص» دارند.
🔹#امام_صادق (عليه السلام) فرمود: «إِنَّ الرَّجْعَةَ لَيْسَتْ بِعَامَّةٍ وَ هِيَ خَاصَّةٌ لَا يَرْجِعُ إِلَّا مَنْ مَحَضَ الْإِيمَانَ مَحْضاً أَوْ مَحَضَ الشِّرْکَ مَحْضاً» [۱] (#رجعت، عمومی نيست، بلکه جنبه خصوصی دارد؛ تنها گروهی بازگشت می کنند که #ايمان_خالص يا #شرک_خالص دارند).
🔹ضمن اینکه رواياتی وجود دارد که اشاره به بازگشت افراد بطور خصوص دارد. از #امام_صادق (عليه السلام) نقل شده که فرمود: «نخستين کسی که زمين برای او شکافته می شود و به زمين باز می گردد، #حسينبنعلی (عليه السلام) است». [۲]
🔹و نيز از حضرت نقل شده که فرمود: «نخستين کسی که به دنيا #رجعت می کند #حسينبنعلی (عليه السلام) است، او به قدرى حکومت می کند که از کثرت سنّ، ابروهايش روی ديدگانش می ريزد». [۳]
پی نوشتها؛
[۱] مختصر البصائر، حلى، حسن بن سليمان بن محمد، مؤسسة النشر الإسلامی، ۱۴۲۱ق، چ اول، ص ۱۰۷
[۲] همان
[۳] همان، ص ۱۲۰
📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ش، چ هفتم، ص ۶۷۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#رجعت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️خدا کند به منبع وحی متصل باشیم!
🔹خدا کند علوم و معارف ما مثل نهری که به دریا متصل است، یک نحو ارتباط، ولو به صورت یک نخ باریک با #منبع و سرچشمه [حاملان وحی، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام)] #اتصال داشته باشد، وگرنه یک حوض پر از آب هم بدون ارتباط و اتصال با سرچشمه، فایده و دوام و تازگی ندارد.
📕در محضر بهجت، ج۲، ص۲۵۷
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️فضایل حضرت علی اکبر (علیه السلام)
🔸#حضرت_علی_اکبر (علیه السلام) به عبادت و راز و نیاز با خداوند عشق می ورزید؛ در راه فراهم آوردن نیازهای بندگان خدا کوشا بود؛ #ایمان_راسخ، شجاعت و شهامت به او بخشیده بود و در طریق دانش و معرفت به کمالاتی نایل و چشمه های حکمت در روح و روانش جاری گشته بود؛ محدثی بنام بود و از جدّش روایت نقل می کرد. [۱]
💠دلایلی که از مقام والای این جوان هاشمی حکایت دارند، بدین صورت می توان برشمرد:
1⃣جامع ترین و بهترین سخن در خصوص فضایل او همان بیانات حضرت #امام_حسین (علیه السلام) است که وقتی جوانش عازم میدان رزم با اشقیا بود، بر زبان آورد.
2⃣ارزش معنوی #حضرتعلیاکبر (علیه السلام) تا به آن اندازه است که پدر بزرگوارش #امام_حسین (علیه السلام) که دارای مقام عصمت و امامت می باشد، زندگی پس از او را فنا و مرگ می داند.
3⃣حضرت #امام_حسین (علیه السلام) به هنگام بدرقه جوانش به سوی میدان، این آیه از قرآن را تلاوت فرمود: «انّ الله اصطفی آدم و نوحا و آل ابراهیم و آل عمران علی العالمین ذرّیّه بعضها من بعض...» [۲] که درجاتی از پاکی و طهارت روح را برای #حضرت_علی_اکبر (علیه السلام) به اثبات می رساند.
4⃣هنگامیکه بدن #حضرتعلیاکبر (علیه السلام) زخم های فراوان خورده بود، خطاب به پدر گفت: «از شربتی که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) به دستم داد، سیراب شدم که در آن تشنگی نمی باشد و امام را برای نوشیدن این شربت فرا خواند و این حقیقت شأن و منزلت #حضرتعلیاکبر (علیه السلام) را تأیید می کند». [۳]
5⃣#امام_سجاد (علیه السلام) بدن مطهر او را در مقبرهای مستقل در مجاورت مرقد مطهر #امام_حسین (علیه السلام) به گونهای دفن نمود که از دیگر قبور شهدا مشخص باشد. [۴]
6⃣#ائمه_معصومین (عليهم السلام) در روایات و زیارات مستقل، مقام او را به پاکی و طهارت نفس ستوده اند. [۵]
7⃣در موقفی به نام «بنی مقاتل» #امام_حسین (علیه السلام) را خواب سبکی فرا گرفت که پس از آن آیه استرجاع بر زبان جاری نمود، در گفت و گویی که بین پدر و پسر رخ داد، #علی_اکبر (علیه السلام) عرض کرد: ای پدر وقتی بر حق بودن ما قطعی است، دیگر از مرگ در راه آن باکی نداریم. #امام (علیه السلام) وقتی چنین معرفتی را از پسر دید فرمود: «خدایت پاداشی نیکو عطا کند. نیکوترین پاداش که باید فرزندی از پدر دریافت کند». [۶]
8⃣وقتی #حضرت_علی_اکبر (علیه السلام) به شهادت رسید، #امام (علیه السلام) قاتلان او را به عنوان افرادی معرفی کرد که بر خداوند رحمان جسارت کرده و حرمت رسول الله (صلی الله علیه و آله) را هتک نموده اند. [۷]
9⃣#حضرت_مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زیارت ناحیه مقدسه او را از نسل پاک و تبار ابراهیم (علیه السلام) دانسته، بر او و پدرش درود فرستاده است.
🔟عظمت مقام و خصال حمیده این جوان در حدی است که در میان اقوام عرب به بزرگ منشی و عزت نفس معروف بوده و دشمنان، صفات خوب او را مورد تحسین قرار داده اند.
1⃣1⃣#حضرت_علی_اکبر (علیه السلام) از دو وجه، حیات معنوی و طیبه دارد: یکی آن که اهل معرفت، خرد و حکمت است. دیگر این که در راه احیای دین، حمایت از حریم ولایت و ستیز با شقاوت به شهادت رسیده، از این جهت تا ابد زنده است.
پی نوشتها؛
[۱] ابصار العین فی انصار الحسین، سماوی، ص ۲۱؛ [۲] آل عمران، ۳۳ و ۳۴؛ [۳] علی الاکبر ابن الامام الحسین، علی محمد دخیل، صص ۱۲ ـ ۱۳؛ [۴] همان مأخذ؛ [۵] همان؛ [۶] ابصار العین، ص ۸۶؛ مشیر الاحزان، علامه جواهری، ص ۳۳؛ الارشاد، ج ۲، ص ۸۲؛ کامل ابن اثیر، ج ۴، ص ۵۱؛ المختار من مقتل بحار الانوار، صص ۷۵ ـ ۷۶؛ الفتوح، ابن اعثم، ص ۸۷۳؛ [۷] مقتل خوارزمی، ج ۲، ص ۳۱
نویسنده؛ مهدی ۱۲
منبع: وبسایت اندیشه برتر حوزه
#حضرت_علی_اکبر
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️امام زين العابدين (علیه السلام):
🔸«فی صِفَةِ أهلِ البَيتِ عليهم السلام: مِن فُروعِ الشَّجَرَةِ المُبارَكَةِ، و بَقايَا الصَّفوَةِ الَّذينَ أذهَبَ اللهُ عَنهُمُ الرِّجسَ و طَهَّرَهُم، و بَرَأَهُم مِنَ الآفاتِ، وافتَرَضَ مَوَدَّتَهُم فِی الكِتابِ. هُمُ العُروَةُ الوُثقى، و [هُم] مَعدِنُ التُّقى، و خَيرُ حِبالِ العالَمينَ و وَثيقُها».
🔹«در توصيف #اهل_بيت عليهم السلام؛ آنها از شاخه هاى شجره مباركه، و باقيمانده برگزيدگانى هستند كه خداوند هر گونه پلشتى را از آنها دور ساخته است، پاكشان گردانيده و از آفات مبرّايشان داشته، و دوستى با آنها را در كتابش واجب ساخته است؛ آنها دستاويز استوار و كان پرهيزگارى و نيكو و ريسمانى استوار براى جهانيان هستند».
📕ينابيع المودّة، ۵۰/۳۶۷/۲
#امام_سجاد
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️برکات «امام زمان» (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
🔹می گویند از وجود #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید مثل «خورشید پشت ابر» استفاده کرد؛ مگر از خورشید پشت ابر هم می شود بهره برد؟ آری؛ در احادیث معتبری که پیرامون فلسفه و فایده وجود #امام_مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در #دوران_غیبت به ما رسیده است، فواید گوناگونی را عنوان فرموده اند. #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) «واسطه فیض» و «امان اهل زمین» است.
🔹«امامان معصوم» (عليهم السلام) و «امام زمان» (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امان اهل زمین میباشند و اگر زمین از این #حجتهای_الهی خالی بماند، دنیا و اهلش نابود خواهند شد؛ لذا وجود حضرت موجب برکات بسیاری می باشد.
🔹پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در پاسخ به اين سؤال كه: آيا #شيعه در زمان #غيبت_قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، از وجود او بهره مند مى شود؟ فرمودند: «إی و الّذی بَعَثَنی بالنّبوّةِ، إنّهم لَينتَفِعونَ بهِ، و يَستَضيؤونَ بنورِ وَلايتِهِ فی غَيبتهِ كانْتِفاعِ النّاسِ بالشَّمسِ و إنْ جَلّلَها السَّحابُ» [۱] (آرى، سوگند به آن كه مرا به پيامبرى برانگيخت، آنان از وجود او بهره مند مى شوند، و در #روزگار_غيبتش از نور ولايت او پرتو مى گيرند، همچنان كه مردم از خورشيدِ نهان در پسِ ابر، بهره مند مى شوند».
🔹خود #امام_مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در این باره میفرمایند: «همانطور که از #خورشید در وقتی که توسط ابرها پنهان شده است بهره گیری می شود، از من نیز در #زمان_غیبتم، به همان صورت بهره می برند و همانا من سبب #آرامش و #امنیت مردم روی زمین هستم، چنانکه ستارگان امان اهل آسمانند». [۲]
🔹دیگر این که سینه #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و روح بلندشان، صندوق حفظ آیین الهی است، که همه اصالت های نخستین و ویژگی های آسمانی دین را در خود نگاهداری می کند، تا دلایل الهی و نشانه های روشن پروردگار باطل نگردد و به خاموشی نگراید. از دیگر برکات وجود #حضرت_مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اثر #امید_بخشی به مسلمین و تربیت گروه منتظر و آگاه است. ایمان و اعتقاد به #امام_غایب سبب #امیدواری مسلمانان نسبت به آینده پر مهر و صفای خویش، در «عصر ظهور امامشان» می گردد.
🔹#جامعه_تشیع به اعتقاد خویش به وجود «امام شاهد و زنده»، هر لحظه #انتظار بازگشت آن بزرگوار را می کشد. شیعه هر چند #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در میان خود نمی بیند، اما خود را جدا از آن وجود نازنین نمیداند. #امام نیز همواره مراقب حال #شیعیان خویش می باشند؛ چنانکه خودشان فرموده اند: «ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم؛ پس #تقوای_الهی پیشه کنید تا از #فتنهای که به شما رو می آورد شما را نجات بخشیم». [۳]
🔹پس بنابراین «خورشید پشت ابر» هم قطعا فایده دارد، زیرا اولا کسی نمیتواند منکر وجود آن شود، ثانیاً خورشید پشت ابر، هم نور دارد و انرژی، او در زمین و گیاهان و انسان و... مؤثر است، زیرا تنها پوشش مختصری بر جمالش کشیده شده، که مانع برکات آن نیست. تأثیر خورشید وجود #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر عالم، بعنوان قطب عالم امکان و محل جریان #فیض_الهی بر مردم هم قابل انکار نیست.
پی نوشتها:
[۱] بحارالانوار ۸/۹۳/۵۲
[۲] کمال الدین و تمام النعمه (شیخ صدوق) ص ۴۸۵
[۳] احتجاج طبرسی، ج ۲، ص ۴۹۷
منبع: وبسایت پرسمان
#امام_زمان #امام_مهدی #قائم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️جنگ نرم، اولویت استکبار در مواجهه با نظام اسلامی
🔹همه این را امروز فهمیدهاند و دانستهاند که مواجههی #استکبار با نظام #جمهوری_اسلامی، دیگر از نوع مواجههی دههی اول انقلاب نیست. در آن مواجهه، زورآزمائی کردند؛ شکست خوردند. مواجههی سخت بود؛ ایجاد #جنگ بود، #کودتا بود. در اول انقلاب کودتا راه انداختند، شکست خوردند؛
🔹#شورشهای_قومی راه انداختند، سرکوب شدند و شکست خوردند؛ #جنگ_تحمیلی را به راه انداختند که هشت سال به طول انجامید، شکست خوردند؛ پس دنبال این راهها نخواهند رفت، یعنی احتمالش ضعیف است. البته باید همیشه هشیاری نسبت به همهی جوانب باشد. اما این، اولویت استکبار در مواجههی با نظام اسلامی نیست.
🔹اولویت، آن چیزی است که امروز به آن می گویند #جنگ_نرم؛ یعنی جنگ به وسیلهی #ابزارهای_فرهنگی، به وسیلهی #نفوذ، به وسیلهی #دروغ، به وسیلهی #شایعهپراکنی؛ با ابزارهای پیشرفتهای که امروز وجود دارد، ابزارهای ارتباطیای که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سی سال قبل نبود، امروز گسترش پیدا کرده.
🔹#جنگ_نرم یعنی ایجاد تردید در دلها و ذهن های #مردم. یکی از ابزارها در جنگ نرم این است که مردم را در یک جامعه نسبت به یکدیگر بدبین کنند، بددل کنند، #اختلاف ایجاد کنند؛ یک بهانهای پیدا کنند، با این بهانه بین مردم ایجاد اختلاف کنند
بیانات مقام معظم رهبری ۸۸/۰۹/۰۴
منبع؛ وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آیا «دشنام» و «لعن» افراد جایز است؟
🔹بسيارى از لغت دانان تصريح كرده اند كه #سبّ، همان شتم و دشنام دادن و بدگويى كردن است و بعضى #لعن را هم مصداقى از آن دانسته اند. به يقين هيچ #مؤمنى را نبايد «سبّ» و «لعن» كرد؛ و درباره كافران و مخالفان حق نيز اصل بر ترك آن است، چرا كه غالباً با دو اثر منفى همراه است: نخست اينكه چه بسا طرف مخالف، مقابله به مثل كند و به مقدّسات توهين نمايد.
🔹خداوند در آيه ۱۰۸ سوره انعام میفرماید: «وَ لاَ تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللهِ فَيَسُبُّوا اللهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْم» (به [معبود] كسانى كه غير خدا را مى پرستند، #دشنام ندهيد مبادا آنها نيز از روى نادانى [و ظلم] خدا را دشنام دهند). ديگر اينكه ممكن است اينگونه #بدگويیها آنها را تحريك كند و به اصطلاح روى دنده لج بيفتند و پافشارى آنها در #كفر و #ضلالت بيشتر گردد. ولى اين قاعده نیز مانند هر قاعده كلى ديگر موارد استثنايى دارد.
🔹به همين دليل در نهج البلاغه يا عبارات ديگر معصومين (عليهم السلام) گاه مذمت هايى نسبت به مخالفان شده و قرآن مجيد نيز بعضی گروهها را #لعن فرموده است. در خطبه ۱۹ نهج البلاغه، امام علی (علیه السلام) به اشعثبنقيس منافق كه سخنى توهينآميز و بى ادبانه در برابر امام گفت، فرمود: «عَلَيْكَ لَعْنَةُ اللهِ وَ لَعْنَةُ اللاّعِنينَ حائِكٌ بْنُ حائِكَ مُنافِق بْنُ كافِر» (#لعنت_خدا و لعنت همه لعنت كنندگان بر تو باد اى بافنده [دروغ] فرزند بافنده و اى منافق فرزند كافر).
🔹همچنین هنگامى كه مروان در جنگ جمل اسير شد و او را خدمت اميرالمومنين (عليه السلام) آوردند، امام حسن و امام حسين (عليهم السلام) نزد پدر خود براى او شفاعت كردند و حضرت او را آزاد ساخت. امام حسن و امام حسين عرض كردند: اى اميرمؤمنان! لازم است مروان با شما بيعت كند؟ حضرت فرمود: مگر بعد از قتل عثمان با من بيعت نكرد؛ من نياز به بيعت او ندارم. دست او همچون دست يهودى است «إِنَّها كَفٌّ يَهُودِيَّةُ».
🔹ولى سبّ #مؤمنباتقوا از گناهان عظيم است؛ در حديثى از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مى خوانيم كه فرمود: «سبّ و دشنام فرد با ايمان گناه بزرگى است، و جنگيدن با او كفر است و خوردن گوشت او (غيبت كردن) معصيت است، و احترام مالش همچون احترام خون است». [۱] همچنین در حديث ديگرى ميخوانيم كه مردى خدمت پيامبر اكرم عرض كرد: مرا وصيّتى كن! از جمله امورى كه رسول خدا به او سفارش كرد اين بود: «به مردم #سبّ و #دشنام ندهيد كه سبب عداوت و #دشمنى در ميان آنها میشود». [۲]
🔹اين نكته قابل توجّه است كه #اصحاب_معاويه، هر چند جزء منافقان و ظالمان و #مفسدان_فىالارض بودند باز امام (عليه السلام) اصحاب خود را از #سبّ آنها در ايّام جنگ صفّين نهى فرمود، زيرا در آنجا شرايط خاصّى بود كه ممكن بود سبّ آنها آتش جنگ را شعله ورتر سازد. در مورد لعن نيز از #آيات_قرآن استفاده مى شود كه خداوند عده اى را #لعن كرده و يا اجازه لعن آنها را داده است؛ از جمله درباره #شيطان مى فرمايد: «وَ إِنَّ عَلَيْكَ لَعْنَتِى إِلَى يَوْمِ الدِّين»؛ [۳] (و مسلماً #لعنت من بر تو تا روز قيامت خواهد بود).
🔹و در ارتباط با گروهى از #مرتدّين مى فرمايد: «أُوْلَئِكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللهِ وَالْمَلاَئِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ»؛ [۴] (كيفر آنها اين است كه #لعنت_خدا و #فرشتگان و #مردم همگى بر آنها خواهد بود). و درباره #ظالمان نيز مى فرمايد: «أَلاَ لَعْنَةُ اللهِ عَلَى الظَّالِمِين». [۵] و درباره #پيمانشكنان و #قاطعانرحم و #مفسدان در زمين مى فرمايد: «أُوْلَئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّار» [۶] و درباره كسانى كه #كتمان_حق مى كنند، مى فرمايد: «أُوْلَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللهُ وَ يَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُون» [۷] (خداوند و همه لعنت كنندگان آنها را #لعنت مى كنند).
🔹بى شك #لعن در لغت به معناى «طرد كردن» و «دور ساختن» است، كه گاه به صورت #عملى انجام میشود، و گاه به صورت لفظى يا در شكل #نفرين؛ مثلا گفته مى شود: «لعنة الله عليك» يعنى خدا تو را از #رحمتش دور دارد. مسلّم است كه هيچ #مؤمنى را نمیتوان لعن كرد؛ ولى افراد بىايمان و منافق و كسانى كه گناه عظيمى مانند ظلم و ستم و فساد و ايجاد تباهى در زمين و امثال آن مرتكب میشوند مستحق #لعناند، بنابراين لعن مخصوص كافران و منافقان نيست.
پی نوشتها؛
[۱] الكافی، دارالكتب الإسلامية، چ۴ ج ۲ ص۳۶۰ ح۲. [۲] همان. [۳] قرآن کریم، سوره ص آيه۷۸. [۴] همان، سوره آل عمران آيه۸۷. [۵] همان، سوره هود آيه۱۸. [۶] همان، سوره رعد آيه۲۵. [۷] همان، سوره بقره آيه۱۵۹
📕پيام امام اميرالمومنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دارالكتب الاسلامية، چ۱، ۸، ص ۱۰۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#دشنام #لعن
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد