eitaa logo
هفته‌نامه زن روز
745 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
119 ویدیو
1.4هزار فایل
کانال رسمی هفته‌نامه «زن روز» قدیمی‌ترین نشریه فرهنگی اجتماعی زنان ارتباط با ادمین: @zaneruz97
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹عده ی وفات شوهر برای زنان چقدر است؟ 🔸مدت عده ی وفات برای زن حامله با زن غیر باردار تفاوت دارد. قانون مدنی در ماده ی ۱۱۵۴ به لزوم نگهداری عده ی وفات شوهر اشاره نموده است. بر اساس این ماده، عده ی وفات چه در دائم و چه در منقطع در هر حال چهار ماه و ده روز است مگر این که زن باردار باشد که در این صورت عده ی وفات تا موقع وضع حمل است مشروط بر این که فاصله ی بین فوت شوهر و وضع حمل از چهار ماه و ده روز بیشتر باشد و الا مدت عده همان چهار ماه و ده روز خواهد بود. کارشناس: نفیسه خانی @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
ترفندهای شگفت انگیز برای جلوگیری از پرخوری 🔹کنار بکشید قبل از آن که کاملا سیر شوید: معده ی شما هنگامی که پر می شود بی شک به شما پیغام می دهد، کافیست فقط به آنچه که معده تان می گوید عمل کنید. 🔸بجوید. بیشتر و بیشتر بجوید: جویدن زیاد مواد غذایی یک راه خوب برای کم کردن سرعت غذا خوردن است. 🔹نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی: با مصرف آب یک سیری کاذبی بهتان دست می دهد و باعث کمتر غذا خوردنتان می شود. 🔸خوردن به طور منظم: مطالعه ای که در مجله ی بین المللی چاقی منتشر شده است نشان می دهد، خوردن به طور منظم باعث کاهش وزن می شود. 🔹اندازه و رنگ بشقابتان در اشتهایتان تأثیرگذار است: تحقیقات نشان داده است پرخوری در افرادی که ظروف کوچک را برای صرف غذا انتخاب می کنند بسیار کمتر مشاهده شده است. همچنین انتخاب یک رنگ مناسب برای بشقاب بسیار حائز اهمیت است. با توجه به مطالعات انجام شده هنگامی که کنتراست (وضوح) کمی بین رنگ غذا و ظرف بوجود آید تمایل به پرخوری افزایش می یابد. 🔸تلویزیون رو خاموش کنید. هنگامی که جلوی تلویزیون غذا می‌خورید نمی‌توانید هیچ کدام از پنج ترفند ذکر شده را رعایت کنید. مطالعه ای که در سال در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد تلویزیون افراد را در هنگام غذا خوردن مسخ کرده و منجربه پرخوری های فراوانی می شود. بنابراین در هنگام صرف غذا تلویزیون را کامل خاموش کنید حتی به کم کردن صدا هم اکتفا نکنید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
۱۰ نکته کوتاه در مورد فرهنگ تماس تلفنی @zane_ruz
شرایط خاص فرزانه مصیبی دخترم می گوید: «تکنولوژی تو خانه ی ما هیچ کاربردی ندارد. همه با آیفون در بازکن در خونه شون رو باز می کنن، ما چرا مثل همه نیستیم آخه. البته خونه که نه، زندان. هر کسی زنگ ما رو می زنه باید انقدر پشت در منتظر بمونه که علف زیر پاش سبز بشه. همه ی درها قفل است. قفل در آپارتمان، قفل در راهرو و در نهایت قفل در حیاط. مردم فکر می کنند گنجی منجی، چیزی تو خونه داریم. دوستم سپیده اون دفعه اومد با هم درس بخونیم، می دونی فرداش تو مدرسه چی می گفت؟ می گفت مریم تو زندان آلکاتراز زندگی می کنه. باید از هفت خوان کلید رد شی تا بری تو اتاقش. من دایی نادر رو دوست دارم مامان بزرگ و بابا عباس رو هم دوست دارم، ولی دلم نمی خواد تو این خونه زندگی کنم.» مشکلم با پسرم، ایمان چیز دیگری است. ایمان از مریم کوچک تر است. شرایط را درک نمی کند و گاهی دوست دارد با دایی اش بازی کند. گاهی هم برود تو حیاط دوچرخه بازی. ولی اصلا نمی توانم به او اجازه دهم... @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
به نام خدایی که زیباست و زیبایی را دوست دارد... ❤️اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم❤️ 🍂🍃سلام! صبح‌تون به ‌خیر. یکشنبه‌تون پر از اتفاقات خوب🍃🍂 «وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ. الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو رَبِّهِمْ وَأَنَّهُمْ إِلَيْهِ رَاجِعُونَ، از صبر و نماز یاری جوئید؛ (و با استقامت و مهار هوس‌های درونی و توجه به پروردگار، نیرو بگیرید؛) و این کار، جز برای خاشعان، گران است. آنها کسانی هستند که می‌دانند دیدارکننده پروردگار خویشند، و به سوی او بازمی‌گردند.» (بقره، آیات ۴۵ و ۴۶) @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
تغییر عادت، تدبیر حکیمانه زهرا خالقی محمدی ما در یک دوره ای طولانی با بدن خود یک رفتار خاص انجام دادیم و یک سری عادت های خاصی را برای آن ایجاد کردیم. بدن با این عادت ها انس گرفته است، وقتی می خواهیم این عادت را از بدن خارج کنیم، بدن (چه روح و چه جسم) مقاومت می کند و این مقاومت تا جایی پیش می رود که حتی ممکن است آثار مخرب و منفی به جا بگذارد و فرد بیمار شود. دانشجویانی که با من همراه بودند با مشکلاتی مثل: کهیر زدن، ریزش مو، معده درد، عود افسردگی، وسواس و... مواجه شدند. چون با کمال گرایی خواهان تغییرات اساسی و یک شبه بوده اند. اما مسیر تغییر عادات یک مسیر شناخت و ساخت آرام و مستمر هست. در صفحه «مشاوره» این هفته بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم. در بخشی از این نوشتار می‌خوانیم: وقتی می خواهیم یک رفتار جدید را انجام دهیم، مغز ما به وسیله ی نورون ها به اعضای دیگر بدن دستور می دهد که چه کاری انجام دهند. برای اولین بار این حرکت برای نورون راحت نیست، چون اولین بار است که این مسیر را می پیماید، اما وقتی برای بار دوم این دستور تکرار شود، این مسیر برای نورون تکراری می شود. بعد از بارها انجام این عمل و تکراری شدن مسیر، نورون ها دیگر از مغز دستور نمی گیرند و خودشان این مسیر را می پیمایند. به همین صورت یک رفتار به عادت تبدیل می شود. عادت یعنی یک رفتار آن قدر تکرار می شود که نورون ها برای انجام آن دیگر از مغز دستور نمی گیرند. برای تقویت یک عادت خوب باید خودمان را تشویق کنیم و مراقب باشیم این مسیر خراب نشود. برای از بین بردن عادت بد هم باید مسیر را عوض کنیم، یک عادت خوب جایگزین آن کنیم و یک مسیر جایگزین جدید به وجود بیاوریم تا نورون ها در آن رفت وآمد کنند. انسان یادگیرنده ی خوبی است و برای مغز یادگیری چیزهای خوب یا بد فرقی نمی کند، به همین علت ممکن است ناخودآگاه چیزهای بد را هم یاد بگیرد؛ پس باید بیاموزیم تا ذهن خود را مدیریت کنیم، کنترل عادت داشته باشیم و چیزهای مفید را یاد بگیریم. تغییر عادت باید بر اساس اصول و قوانین انجام بگیرد و نباید آن را ناگهانی و تهاجمی تغییر داد. شما می‌توانید متن کامل این یادداشت را در شماره این هفته مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
منبرک دیواری از جنس استغفار حاج اسماعیل دولابی عجب امانی است استغفار! امان خداست. ان شاء الله خدا استغفار به شما مرحمت کند. یادتان بماند که اگر توانستید در شبانه روز هفتاد مرتبه استغفار سر جانماز را هیچ‌وقت ترک نکنید. این امان خداست. یعنی در امان خدا هستی... اگر در هر شبانه روز یک دفعه این کار را بکنی، برای خودت دیوار چدنی گذاشته ای. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
سمبوسه پیتزایی 🧑‍🍳مواد لازم: گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم قارچ: ۱۰ عدد پیاز: ۱ عدد سیب زمینی: ۱ عدد بزرگ پنیر پیتزا: حدود ۱۰۰ گرم نان لواش: به مقدار لازم فلفل سیاه: یک قاشق چای خوری نمک: به مقدار لازم فلفل دلمه ای: ۱ عدد جعفری: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری آویشن: نصف قاشق چای خوری زردچوبه: یک قاشق چای خوری 🧑‍🍳طرز تهیه: ابتدا پیاز، فلفل دلمه ای، قارچ و جعفری را خرد کرده و کنار بگذارید. سیب زمینی پخته شده را رنده کنید (رنده متوسط) و کنار بگذارید. پیاز خرد شده را تفت داده تا کاملا سبک و شیشه ای شود. تا قبل از طلایی شدن پیاز، فلفل دلمه ای نگینی شده را نیز به تابه اضافه کرده و هم بزنید تا نرم شود و سپس قارچ های ورقه ای شده را نیز داخل تابه بریزید تا به خوبی سرخ شوند. نیاز نیست که آب قارچ کاملا گرفته شود. سپس زردچوبه، فلفل سیاه، آویشن و نمک را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند و طعم ادویه ها با مواد ترکیب شود و در آخر تابه را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. مواد سرخ شده را به سیب زمینی اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را جدا تفت داده می توانید با پیاز سرخ شده این کار را انجام دهید و سپس به همراه جعفری و ذرت پخته داخل کاسه حاوی سیب زمینی و مواد تفت داده شده بریزید. نان لواش را به صورت طولی و با عرض ۱۰ سانتی متر برش بزنید و به مقدار مناسب از مواد را ابتدای نان قرار داده روی آن پنیر پیتزا بریزید و به صورت مثلثی جمع کنید و با حرارت ملایم سرخ کنید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
مطبوعات زیر نظر اسرائیل سند بالا اقدامات دولت اسرائیل در سال ۱۳۳۷ را در میان مطبوعات ایران نشان می دهد. هدف از این اقدامات زمینه سازی شناسایی رژیم اسرائیل از سوی ایران بوده است. در اجرای این سیاست «انجمن کوروش کبیر» و «آژانس یهود» نقش فعالی داشته اند. در بخشی از سند آمده است: «منوچهر امیدوار که فعلا به جای عذری (عزری) مسئول کار است، می گفت مطالب منتشره در جراید داخلی و خارجی به شناسایی دولت اسرائیل از طرف دولت ایران توسط وی در اختیار مخبرین جراید گذارده شده است». صهیونیسم سال ۱۳۳۷ به دنبال نفوذ رسانه ای برای به رسمیت شناخته شدن توسط دولت ایران بوده است. این تقریبا زمانی است که حتی پهلوی به دنبال حمایت کشورهای عربی در مقابل اشغال گری صهیونیسم بوده است. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
معرفی کتاب «دختری که از دست داعش گریخت» نوشته فریدا خلف مریم ابراهیمی شهرآباد در بازار نشر، کتاب های مختلفی با محتوای جنگ و اسارت و غارت و تجاوز به جان و مال مردم منتشر شده است که همگی درد و رنج باورنکردنی را به مخاطب القا می کنند. در تمام مدت زمانی که صرف خواندن چنین محتوایی می شود، اغلب از خودمان می پرسیم اگر در چنین شرایطی گرفتار شویم توان تحمل این حجم از مصیبت را داریم یا نه؟ چه تصمیمی می گیریم و جان مان را برای فرار از مهلکه به خطر می اندازیم یا نه؟ و این قبیل سؤالات که ما را برای خواندن چنین محتوایی ترغیب می کند. روایت اسارت و داستان دوری از خانواده و تاب آوردن زیر شکنجه های روحی و جسمی دشمن، داستان تازه ای نیست؛ اما کمتر آن را از زبان دختری رنج کشیده شنیده ایم. آن هم دختر جوانی که در چنگ داعش به عنوان منفورترین دشمن زمان اسیر شده باشد. «دختری که از دست داعش گریخت»، خودنوشتی از فریدا خلف، دختر نوزده ساله ایزدی است که در روستایی به نام «کوچو» در شمال کوه سنجار، واقع در شمالی ترین نقطه ی عراق زندگی می کند، روستایی با هزار و هفتصد نفر جمعیت، آباد و دارای طبیعتی زیبا. زندگی فریدا در کوچو، به آرامی جریان داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۴ میلادی، فاجعه اتفاق می افتد و روستا گرفتار محاصره ی نیروهای تکفیری داعش می شود. «فریدا خلف» در این کتاب داستان غم انگیزی را روایت می کند. یکی از صحنه های دردناک در این داستان، لحظه ورود نیروهای تکفیری به روستای کوچو است که نویسنده برای اولین بار خودروهای آن ها را می بیند و حس و حال آن لحظه اش را چنین به تصویرمی کشد: «فاجعه ی روز پانزدهم ماه آگوست ۲۰۱۴ اتفاق افتاد. تا زمانی که زنده هستم هرگز نمی توانم آن روز را فراموش کنم. مثل همه ی روزهای دیگر ماه آگوست شروع شد؛ با طلوع آفتاب زیبا، خانواده ام به افتخار پافشاری روی ایمان و عقیده خودشان روی پشت بام در حال عبادت بودند. کمی بعد از آن، آن ها را دیدم؛ سیزده ماشین که به سمت روستای ما می آمدند. آن وانت های زهوار در رفته اعراب نبودند، بلکه ماشین های جدید با تجهیزات نظامی پیشرفته بودند. ماشین ها پر از نیروهای داعش با لباس های سیاه بودند. از وحشت فریاد زدم. این ترس به کل خانه انتقال یافت و پدرم هم متوجه شد. داد زدم: دارن می آن. اونا دارن می آن. گریه می کردم و می گفتم: دارن میان مارو بکشن.» فریدا خلف، از درد و رنج زمانی می گوید که به دست نیروهای تکفیری به اسارت درمی آید و در بازار برده فروشان شام به چندین نفر فروخته می شود، اما تسلیم ترس ها و ناامیدی ها نمی شود، اراده، شجاعت و امید فریدا، زمینه ساز رهایی اوست. پیام اصلی این کتاب امید است. امیدی که مثل ستاره ی روشنی در دل تاریک ترین نقاط آسمان می درخشد، امید است که در این قسمت از سرگذشت تلخ و تاریک زندگی فریدا، در بین هزاران درد و زشتی و ناهنجاری چون کورسویی از فرسنگ ها دورتر خودنمایی می کند و هرگز خاموش نمی شود تا سرانجام درهای رهایی را به روی او می گشاید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
تلخ اما مفید خربزه سبز نوعی خربزه زودرس است که طعم بسیار تلخی دارد. در کشور های آسیایی، کارائیب، آفریقایی و... خربزه ی سبز طرفداران زیادی دارد. این میوه سرشار از مواد شیمیایی گیاهی مانند پلی فنول ها و فلاونوئید هاست که به جلوگیری از رشد انواع سرطان ها و کاهش قندخون در مبتلایان به دیابت کمک می کند. خربزه ی تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است که برای جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد مفید بوده، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
دستان خاک‌آلود صفورا ماه منیر داستانپور انگار قرار نبود هیچ وقت این حلقه به دستش اندازه شود. همیشه مجبور بود با نخ پشتش را ببندد تا از دستش نیفتد. چقدر به صفورا گفته بود باید فکری به حال این حلقه بکند وگرنه بالأخره یکی از همین روزها انگشتر از دستش می افتد و محال است با وجود این همه بچه ای که در کوچه خیابان ها در حال بازی کردن بودند و هر چیزی ممکن بود برایشان تبدیل به بازیچه شود، بتوانند پیدایش بکنند. اما صفورا گفته بود دلش نمی آید حتی یک میلی متر از اندازه ی رکاب حلقه کم بشود و به حکاکی خاطره انگیز داخلش که نام هر دوتاشان را در یک قلب ظریف نشانده بود، صدمه ای وارد کند. خودش سفارش این حکاکی را داده بود. می خواست به او نشان بدهد همیشه در قلبش خواهد ماند؛ حتی اگر در این دنیا نباشد هم چشم از عزیزترینش برنخواهد داشت و همیشه مراقب و پشتیبانش است... @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
به نام خداوند بخشنده مهربان... ❤️اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم❤️ 🌻سلام! صبح زیبای دوشنبه پاییزی‌تون به‌خیر و شادی. روزتون پر روزی و با نشاط🌻 «وَاتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا وَلَا يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلَا يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ، و از آن روز بترسید که کسی مجازات دیگری را نمی‌پذیرد و نه از او شفاعت پذیرفته می‌شود؛ و نه غرامت از او قبول خواهد شد؛ و نه یاری می‌شوند.» (بقره، آیه ۴۸) @zane_ruz
انجمن منتطران منفعل (۲) سمانه زاهد در ادامه ی هفته ی گذشته، این شماره هم بحث و بررسی درباره ی انجمن حجتیه را ادامه خواهیم داد. انجمنی که سنگ بنای اولیه ی آن توسط شیخ محمود حلبی گذاشته شده است. انگیزه ی ابتدایی تأسیس این انجمن مبارزه با فرقه ی ضاله ی بهاییت بود که در آن روزها به واسطه ی ارتباط با حکومت پهلوی حسابی دستش برای تبلیغ و یارگیری باز بود و علما و روحانیون هم بابت افزایش طرفداران آن بیمناک بودند. هفته ی پیش خواندیم شیخ محمود تقریبا همسو با جو حاکم بر هیئت های مشهد که اکثرا از آیت الله میرزا احمد کفایی خراسانی تبعیت می کردند و اغلب سیاست زده بودند و کاری با مباحث سیاسی ـ اجتماعی نداشتند، حرکت می کرد ولی با مبارزه هم مشکل نداشت، وقتی شرایطش مهیا شد به این وادی قدم گذاشت و در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت نقش ایفا کرد. اما بعد از کودتای ۲۸ مرداد و شکست نهضت و سرخوردگی مبارزین ورق برگشت. شیخ محمود راهی تهران شد و از خط سیاست و مبارزه فاصله گرفت. انجمن حجتیه زیر نظر او هم همین مسیر را دنبال کرد که این هفته پیرامون آن مطالبی را خواهیم خواند. در بخشی از این نوشتار می‌خوانیم: ر ابتدای راه چون هنوز خبر چندانی از مبارزات مردمی و نفی مبارزه توسط انجمن وجود نداشت، خیلی از مراجع مانند آیات عظام سید محمدرضا گلپایگانی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی، سید کاظم شریعتمداری، سید ابوالقاسم خویی، شیخ بهاءالدین محلاتی، سید عبدالله شیرازی و حتی خود امام خمینیره جایز می دانستند که از محل وجوهات شرعی و تشکیلات انجمن حجتیه کمک شود. البته امام ره تنها کسی بود که با توجه به رفتار انجمن نسبت به خط مبارزه و عدم اجازه فعالیت سیاسی به اعضا و هواداران خود، خیلی زود از این تأیید رسمی انجمن دست کشیدند و اجازه قبلی خود را ملغی نمودند. در رابطه با این لغو، سندی اختصاصی در صحیفه ی امام وجود ندارد ولی این مطلب را می توان در پاسخ امام به برخی از نام ها و استفتائات پیگیری کرد. مثلا ایشان در پاسخ به نامه شاگرد خود آیت الله گرامی در خرداد ۱۳۵۰ نوشته اند: «راجعبه شخصی که مرقوم شده بود (منظور شیخ محمود حلبی است) جلساتش ضررهایی دارد؛ از وقتی مطلع شده ام، تأییدی ازو نکرده ام و ان شاءالله تعالی نمی کنم. (صحیفه امام، جلد ،۲ نامه به آقای محمدعلی گرامی) شما می‌توانید متن کامل این نوشتار را در شماره این هفته مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
تقوا یعنی اگر یک هفته مخفیانه از همه کارهای ما فیلم گرفتند و گفتند اعمالت در تلویزیون پخش خواهد شد ناراحت نشویم. ✨آیت الله مجتهدی تهرانی @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
بافت به فضا عمق می‌بخشد لیلا ملوکی یکی از جذابیت ها در چینش، استفاده از بافت است. بافت ها در دکوراسیون فقط محدود به استفاده از روکش های بافت تزئینی یا شال های مبل راحتی نیستند و انواع وسیعی از بافت را شامل می شوند. استفاده از هنر دست ایرانیان یعنی فرش های مستعمل به عنوان تابلو و آویز روی دیوار گرفته تا ترکیب شیشه و فلز یا پهن کردن یک تکه گونی زیر چند گلدان را بافت در دکوراسیون می گویند. بافت ها به فضاها ابعاد و عمق بیشتری می بخشند. از طریق بافت در دکوراسیون دیوارها، پارچه ها، فرش ها و تزئینات دیگر، فضا ظاهری پویاتر و جذاب تر خواهد داشت. بافت تأثیری بر ظاهر چگونه دیدن رنگ از دید ما دارد چون جذب و بازتاب نور از سطح آن است. مثلا، بافت های ناهموار به جذب نور گرایش دارند و باعث می شوند رنگ گرم تر به نظر برسد در حالی که سطوح درخشان شیشه ای به بازتاب نور در یک اتاق و روشن تر نشان دادن گرایش دارند. بافت ها قابلیت ایجاد حس لمس را در فضاها دارند. بافت های نرم و لطیف مانند پتوها، روکش ها و پارچه های بافته شده، حس نرمی و دل پذیری به فضا می دهند. بافت ها اغلب به نتایج خلاقانه و جذابی منجر شده، باعث ایجاد تازگی و نوآوری در فضا می شوند. لزومی ندارد بافت فقط در آن دسته مواردی باشد که در اتاق قرار می دهیم، می تواند جزئی از خود اتاق باشد. دیوارهای بافت دار و کف اتاق های جلا داده شده برای صاحبخانه هایی که به خلاقیت بیشتر اساسی در طراحی اتاق حتی قبل از فکر کردن درباره ی اثاثیه و لوازم جانبی رسیده اند در سال های اخیر بااهمیت شده است. سطوح و بافت هایی نرم مثل کاشی های مرمر یا کف های بتونی و دیوار جلا داده شده علاوه بر اینکه به روش های خودشان محسوس بودن را از خود نشان می دهند، می توانند با مواد محکم تر و خام اثاثیه مثل چوب یا اجسامی با بافت بیشتر ترکیبی عالی باشند. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
این کوچولو شاید اگه می‌دونست طرفدار کسیه که با قاتل پدر و مادرش هم مسلکه، هیچ‌وقت طرفدارش نمی‌شد! @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
زیتون و غزه @zane_ruz